Kuukautiset myöhässä kohta kolme kuukautta!

huoestunutmenkoista

Kirjoittelin jo tänne aiemminkin eli olen 18-vuotias nainen ja menkat alkoivat 11 vuotiaana ja ovat olleet siitä lähtien melko säännölliset vaikkakin noin vuoden ajan kuukautiskierto on ollut pidempi ja vuoto vähäisempää. Mutta nyt menkat ovat viimeksi tulleet tammikuun alussa eli ovat reilusti yli kaksi kuukautta myöhässä vaikka menkkamaisia kipuja on ollut ei vuotoa ole tullut. On tuntunut ns. kohdun supistelua/kramppeja mikä mahtaa aiheuttaa sen, että menkat ovat näin paljon myöhässä? Olen havainnut myös, että nännit ovat olleet kipeät ja arat, että ei ole kärsinyt kunnolla koskea. Raskaana en voi olla koska ei ole ollut yhdyntää pelkkää sormettamista. Muutama kilo on tullut lisää painoa mutta voiko pieni lihominen (olen normaalipainoinen) aiheuttaa menkkojen poisjääntiä? Arki on ollut myös kiireistä ja stressaavaa (koulun ja töiden takia)... Tarviiko mennä lääkäriin vai odotanko vielä?? Kuukautisten myöhässä oleminen mietityttää ja stressaa.

6

1909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awsgtdehrj

Kun aiemmin säännölliset kuukautiset temppuavat, on syytä mennä lääkäriin. Tosin nythän kuukautiset ovat vasta kuukauden myöhässä, jos tammikuussa on edelliset olleet. Helmikuu on jäänyt välistä. Itse odottelisin vielä maaliskuun ajan ja jos ei mitään tapahdu niin huhtikuussa lääkäriin. Tietysti jos tulisi jotain muita epämääräisiä oireita, menisin aiemmin lääkäriin.

Normaalipainossa se pieni lihominen ei todennäköisesti asiaan vaikuta, stressi puolestaan voi selittää paljonkin.

• Apvastaa

Ap vastaa: Siis edelliset menkat alkoivat joulukuussa ja loppuivat 3.1.18 eli n. kaksi kuukautta ovat myöhässä.

• hupsvaan

Jos sinulla on normaali kierto 20 päivää tai alle, niin ehkä tuosta juuri ja juuri saa laskettua, että kahdet kuukautiset on jäänyt välistä.
      Sinulla kuitenkin on vain kaksi kuukautta edellisestä vuodosta. Se on lyhyt aika.
      Stressi vaikuttaa kuukautisiin.
      Jos erityisiä oireita ei ole, niin voi odottaa 4-6 kuukautta ilman kuukautisia.
      Kerrot kuitenkin, että kuukautiset ovat olleet erilaiset jo vuoden verran ja nänneissä on arkuutta.
      Kerrot sormetuksesta. Hmh. Olisiko silti syytä tehdä raskaustesti tai mennä lääkäriin.

• BobrikovinMurha

Mielenkiintosia juttuja miehen näkökulmasta.
      Kiitos avoimuudestanne, naiset.

Huomasin, että voidaan puhua, että ON ja EI OLE samaan aikaan mahdollinen tilanteessa kuin tilanteessa.
      Mistä sitten tietäisi mikä on oikein?

Mielestäni ei pidä leikkiä biologian kanssa.
      Toki yhteiskunta on aika iso, vaikeaa, niin kaikenlaista voi sattua.
      Ei mullakaan ole vastauksia.

Miehenä mietin, että kun vain kertaheitolla tulisi raskaaksi, niin se sulkisi kaikki epäilyt pitkiksi aikaa.

• 13wee

Sinunmlannatta tehdä raskaus testi varoiksi, tqi mennä lääkäriin. Sillä menkat ovar0t vain 1 kuukautta korkeitaan muöhässä.

• Hattiwattiiii

Mä oon 14v, ollu menkat noin. Vuoden, ja mullaki ollu myöhäs melki 3kk, aika ärsyttävää mut toisaalt iha jees😂 mulle sanotaan et se on normaalii et ne voi jäädä pois hetkeks ja olla tosi epäsäännölliset enkä oikee stressaa niistä muutenkaa, paitsi nyt ku oon menos ulkomaille nii mulle kirjotettii resepti primolut 5mg iha vaa ettei satu tuleen, ei kuulemma ollu haittaa vaikka en tiedä koska menkat alkaa ku nehän pitäis aloittaa 3pv ennen oletettua menkkojen alkamista... XD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      38
      2945
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2824
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2288
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1246
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe