voiko olla yhteyttä toisiinsa?
e-pillerit+kilpirauhanen?
mietteliäs
61078
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Turvaa tilisi vahvistamalla puhelinnumerosi. Voit silloin palauttaa unohtuneen salasanan tekstiviestillä.
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Äitini ei ole koskaan käyttänyt e-pillereitä, hänellä on kuitenkin vajaatoiminta.
Omakin vajaatoimintani oireili jo ennen e-pillereitä (niitä ei ollut silloin käytössä). Koko e-pilleriaikani jäi niin lyhyeksi, etten jaksa uskoa niiden vaikutukseen.
Mikäänhän ei tietysti ole poissuljettua, ennen kuin asia tutkittaisiin.
Teoriat Tsernobylin vaikutuksesta ovat vakuuttavampia.
Mutta vielä vakuuttavampaa minusta on tutkimusmenetelmien kehittyminen. Ennen aikaan ihmiset vain raahautuivat uuvuksissa vuodesta toiseen, varmaankin laiskan merkki otsasssa, osa mielisairaaloihin suljettuina.
Muistelisin että e-pillerit voivat voimistaa vajaatoimintaa mutta en siis mene vannomaan.
Yleisesti ottaen hormoneilla on kylläkin laaja-alaisia keskinäisiä vaikutussuhteita - monimutkaisia asioita.
Piti vielä kysyä, että onko sinulla jotain oireita?
ainakin mainitaan pillerit
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10463&char=t
täällä taas on asiasta keskustelua
http://koti.mbnet.fi/thyroid/kilppari/post.php?cat=2&fid=1&pid=84&page=1
jos mietit aiheuttaako e-pillerit kilpparin ongelmia lienee vaikea sanoa siihen mitään. Kummasakin on hormoneista kyse ja siinä taidetaan mennä loputtomaan suohon =)
enemmänkin kyse taitaa olla siitä vaikuttaako pillerit jo todettuun vajaatoimintaan ja miten
t4 on taaksejäänyttä elämää 20 v.n takaa; jo 80-luvulla tuli st4v käyttöön. Tuo joku terkkari, joka ehdotti tablettiehkäisyn jättämistä syrjään ei ollut ajan tasalla.
Ei ole loputonta suota vaan virtaviivainen strada..-Katsokaapa kilpparisivuilta erityisesti kokemuksia Turun Mehiläisen endokrinologista, joka tosiaan osaa panna asiat halki poikki ja pinoon.
sori en huomannut että se oli t4 eikä t4v.
Miun moka