Hyvä mutta halpa ruoka koiranpennulle

mietteliäskoiranomistaja

Meille on tulossa 3 viikon päästä koiranpentu ja nyt pitäisi etsiä sille kuivaruoka.
Eli ehdotuksia tulemaan!
Kriteerit:
-Hyvä mutta halpa
-Ei viljoja eikä mielellään maissia
-Sopii koiranpennulle
-Isoissa pusseissa(15kg) mutta myös 3kg pussit huomioidaan

49

7291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintalaatu

      Mikä nyt sitten on halpa? Hyvän kuvailit, muttet sitä, mihin hintaan sitä hyvää oikein pitäisi saada, jotta se olisi sinusta halpaa. Hyvälaatuiset ruoat eivät ole sitä, mitä minä ymmärrän halvalla, mutta jos moisen ihmeen löydät, niin kerropa minullekin.

      • mietteliäskoiranomistaja

        Alle 30€ maksava ruoka on minulle halpa. Voiko pentu syödä aikuisten ruokaa? Sillä meidän nykyinen koira syö hankkijan puhti kuivaruokaa...


      • niinpäniin4
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Alle 30€ maksava ruoka on minulle halpa. Voiko pentu syödä aikuisten ruokaa? Sillä meidän nykyinen koira syö hankkijan puhti kuivaruokaa...

        15kg säkit alle 30e ovat täyttä sontaa ihan joka ikinen. Koska kyselet hyvälaatuiset ruoan perään, niin oletettavasti ymmärrät sen tarpeellisuudenkin. Jollei rahaa ole koiriin laittaa, niin ei niitä ehkä kannattaisi haaliakaan.


      • mietteliäskoiranomistaja
        niinpäniin4 kirjoitti:

        15kg säkit alle 30e ovat täyttä sontaa ihan joka ikinen. Koska kyselet hyvälaatuiset ruoan perään, niin oletettavasti ymmärrät sen tarpeellisuudenkin. Jollei rahaa ole koiriin laittaa, niin ei niitä ehkä kannattaisi haaliakaan.

        Joo valitettavasti ei ole varaa pistää koiraan rahaa satasia kuussa! Ihan on meidän nykyinen koira terve ja selvinnyt hengissä siitä ettei ole varaa pistää satasia kuussa siihen....että tota joo.
        Mutta tuo oli sinun mielipiteesi ja annan sen olla. Nyt kyselin niistä halvoista hyvää ruokaa en mielipidettä siitä kannattaako minun "haalia" koiria jos ei ole varaa pistää joka kuukausi satasia menemään...


      • plaahb
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Joo valitettavasti ei ole varaa pistää koiraan rahaa satasia kuussa! Ihan on meidän nykyinen koira terve ja selvinnyt hengissä siitä ettei ole varaa pistää satasia kuussa siihen....että tota joo.
        Mutta tuo oli sinun mielipiteesi ja annan sen olla. Nyt kyselin niistä halvoista hyvää ruokaa en mielipidettä siitä kannattaako minun "haalia" koiria jos ei ole varaa pistää joka kuukausi satasia menemään...

        Kuka tässä satasista on puhunut? Koirasi tuskin syö kymmentä isoa säkkiä kuukaudessa, joten tuohon on ihan turha vedota. Ihan turha pyydellä hyvälaatuisia ruokia muutamalla kympillä. Sellaista ei olekaan, joten huonolaatuista saat syöttää, jos budjetti on noin kehno. Ja kyllä, onhan se haalimista, jos jo toinen tulossa, vaikka ei varaa kunnon ruokaan olekaan.


      • mietteliäskoiranomistaja
        plaahb kirjoitti:

        Kuka tässä satasista on puhunut? Koirasi tuskin syö kymmentä isoa säkkiä kuukaudessa, joten tuohon on ihan turha vedota. Ihan turha pyydellä hyvälaatuisia ruokia muutamalla kympillä. Sellaista ei olekaan, joten huonolaatuista saat syöttää, jos budjetti on noin kehno. Ja kyllä, onhan se haalimista, jos jo toinen tulossa, vaikka ei varaa kunnon ruokaan olekaan.

        En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta.


      • nytpistitparastas
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta.

        Et näe mitään järkeä syöttää koirille hyvälaatuista ruokaa? Voi hyvä luoja sentään.


      • Hintalaatu
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Alle 30€ maksava ruoka on minulle halpa. Voiko pentu syödä aikuisten ruokaa? Sillä meidän nykyinen koira syö hankkijan puhti kuivaruokaa...

        Jaa... No tuollaiseen hintahaarukkaan ei ole kyllä mitään edes likimain hyvälaatuista ehdottaa. Meillä syötetään Purizonia, joka maksaa 54,99€/12kg tai 99,99€/2 x12kg. Se on yksi halvimmista hyvälaatuisista, viljattomista ruoista, enkä kyllä näe järkeä syöttää mitään sen halvempaa. Et sinä itsekään ihan parhaimmillasi olisi pelkkää valkoista leipää syömällä, vaikka hengissä sillä pysyisitkin.


      • dfghfhfht
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta.

        "En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta."

        Eikä sinulla ole aidosti varaa maksaa 30€/kk koiranpidosta? Edes 20€/kk? Ei?


      • mietteliäskoiranomistaja
        dfghfhfht kirjoitti:

        "En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta."

        Eikä sinulla ole aidosti varaa maksaa 30€/kk koiranpidosta? Edes 20€/kk? Ei?

        Puhe oli siitä että se yks saatanan yli 10kg säkki maksaa sen yli 60€ ja ei ole siihen varaa!
        Öömmm...en vissiin sanonut missään vaiheessa ettei ole varaa sitä 20-30€ laittaa koiranruokaan. siihen on mutta ei sen kalliimpaan!


      • huiljljil
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Puhe oli siitä että se yks saatanan yli 10kg säkki maksaa sen yli 60€ ja ei ole siihen varaa!
        Öömmm...en vissiin sanonut missään vaiheessa ettei ole varaa sitä 20-30€ laittaa koiranruokaan. siihen on mutta ei sen kalliimpaan!

        Sinun puheissasi ei ole mitään järkeä tällä hetkellä. Vaihtelet euromääriä ja kilomääriä koko ajan. Ihan alussa sanoit, että säkin pitää olla alle 30 €. Nyt sanot että 30€/kk on halpa. Selvää on ainoastaan se, että sinua v*tuttaa ja että kaikki ehdotettu on liian kallista.

        Jos et näe mitään järkeä maksaa koiran ruokinnasta 30€/kk, niin osta sitä halvempaa ruokaa sitten. Laatu ei tuossa hintaluokassa vaihtele eikä ole "hyvä" myöskään. Mikä tahansa penturuoka on riittävän laadukasta pennulle, mutta jos sinulla ei ole varaa penturuokaan, niin en minä voi suositella ruokia, jotka ovat enemmän kuin "ihan hyvä".

        Linkkasin aiemmin Hau-Haun Super Premium -penturuuan. Se maksaa enemmän kuin 30€/säkki, mutta se on hintaluokassaan "ihan hyvä" sapuska.


      • minelan
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Joo valitettavasti ei ole varaa pistää koiraan rahaa satasia kuussa! Ihan on meidän nykyinen koira terve ja selvinnyt hengissä siitä ettei ole varaa pistää satasia kuussa siihen....että tota joo.
        Mutta tuo oli sinun mielipiteesi ja annan sen olla. Nyt kyselin niistä halvoista hyvää ruokaa en mielipidettä siitä kannattaako minun "haalia" koiria jos ei ole varaa pistää joka kuukausi satasia menemään...

        MARKETTI URUALLA SYÖTETYT koirat sairastelevat paljon ja erotus halvan ja laatu r-uuan ero näkyy eläinkaupastalaskusta.ostetusta ruuasta todella hyvin. Sousittelen Kanagania ja raakaa naudan jahelihaa.


      • Anonyymi
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        En nää mitään järkeä maksaa 15kilosta koiranruokaa yli 60€, jota se syö sen pari kuukautta.

        Ei voi 30 e laittaa kuukaudessa koiranruokaan..? Saa olla superköyhä tai itsekäs, jos ei edes noin vähään olla valmiita panostamaan.


    • annasilleensin

      Samaa mitä se on kasvattajalla syönyt ja sitten vasta pikkuhiljaa ala sitä ruokaa vaihtamaan.

      • mietteliäskoiranomistaja

        Koiranpentu ei ole kasvattajalta...vaan tutulta sillä uros koiramme on pentujen isä.
        Ei tietoa mitä syöttänyt ja tämä meidän uros kun se haettiin sillin 8 viikkoisena meille oltiin sille syötetty kaikkea mahdollista market ruokaa milloin mitäkin.


      • urpojenurpo
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Koiranpentu ei ole kasvattajalta...vaan tutulta sillä uros koiramme on pentujen isä.
        Ei tietoa mitä syöttänyt ja tämä meidän uros kun se haettiin sillin 8 viikkoisena meille oltiin sille syötetty kaikkea mahdollista market ruokaa milloin mitäkin.

        Tarjoat urostasi astutukseen ja mikä pahinta, otat pennun, jonka ravinnosta ja sitä myöten muustakaan huolenpidosta tärkeänä pentuaikana et tiedä mitään!? Mistä teitä sikiää?

        Kyllä sitä tämänastista ruokaa olisi ihan helppo kysyä, ja jos vastaus ei miellytä, niin sellaista kasvatusta ei pitäisi tukea millään tavalla.


      • mietteliäskoiranomistaja

        Öömmm...anteeks mitä? Mikä pahinta otan pennun??
        Valitettavasti ei minulle infoa jokaista liikettään ja tekemäänsä! Ja mistähän sait käsityksen etten tietäisi ravinnosta ja sitä myöten muustakaan huolenpidosta tärkeänä pentuaikana?!?
        Onko sulla kaikki muumit laakossa? Ei taida. Mulla on monen vuoden kokemus koirista ja niiden kasvattamisesta, mutta eikö sitä saisi kysyä mielipidettä koiran ruuasta?
        Ja pieni tarkennus aiemmasta vastauksesta eli meille tulessa vaihdoimme marketti ruuan purenatural merkin penturuokaan eli me emme syöttäneet millon mitäkin market ruokaa tuolle nykyiselle koirallemme pentuaikana.


      • kaikkeatuetkin
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Öömmm...anteeks mitä? Mikä pahinta otan pennun??
        Valitettavasti ei minulle infoa jokaista liikettään ja tekemäänsä! Ja mistähän sait käsityksen etten tietäisi ravinnosta ja sitä myöten muustakaan huolenpidosta tärkeänä pentuaikana?!?
        Onko sulla kaikki muumit laakossa? Ei taida. Mulla on monen vuoden kokemus koirista ja niiden kasvattamisesta, mutta eikö sitä saisi kysyä mielipidettä koiran ruuasta?
        Ja pieni tarkennus aiemmasta vastauksesta eli meille tulessa vaihdoimme marketti ruuan purenatural merkin penturuokaan eli me emme syöttäneet millon mitäkin market ruokaa tuolle nykyiselle koirallemme pentuaikana.

        Kerrot, ettei ole mitään tietoa mitä on syöttänyt, joten mistähän olisin sellaisen käsityksen voinut saada!? Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa. On ihan yleisessä tiedossa, että pentuajan ruoalla on iso merkitys, joten pitää tietää mitä on syötetty. Sekin tiedetään, ettei pennuille saa kertaheittämällä vaihtaa ruokaa, vaan uuteen vaihdetaan asteittain. Siksikin se kasvattajan antama ruoka on tiedettävä ja sitä olisi erittäin helppo kysyä sen sijaan, että kohauttelet vain hartijoita sanoen, ettet tiedä.


      • mietteliäskoiranomistaja
        kaikkeatuetkin kirjoitti:

        Kerrot, ettei ole mitään tietoa mitä on syöttänyt, joten mistähän olisin sellaisen käsityksen voinut saada!? Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa. On ihan yleisessä tiedossa, että pentuajan ruoalla on iso merkitys, joten pitää tietää mitä on syötetty. Sekin tiedetään, ettei pennuille saa kertaheittämällä vaihtaa ruokaa, vaan uuteen vaihdetaan asteittain. Siksikin se kasvattajan antama ruoka on tiedettävä ja sitä olisi erittäin helppo kysyä sen sijaan, että kohauttelet vain hartijoita sanoen, ettet tiedä.

        Niin no vissiin johan sanoin ettei tuttuni kerro minulle kaikkia tekemisiään...enkä ole myöskään kysellyt mitä ruokaa syöttää kun pentu tulossa vasta 3 viikon päästä.
        Joo en ole sentäs tyhmä eli tiedän ettei saa vaihtaa kertaheitolla toiseen ruokaan...
        JA TÄSSÄ EDELLEEN HAETTIIN MIELIPIDETTÄ HYVÄSTÄ JA HALVASTA KOIRANRUUASTA KOIRANPENNULLE! EI MINUN TIETÄMYKSISTÄNI TAIKKA EDES KOIRIEN HOIDOSTA YM.
        Eli heippa sinulle jos ei kerta ole mitään ruokaan liittyvää!!


      • joojoojoo
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Niin no vissiin johan sanoin ettei tuttuni kerro minulle kaikkia tekemisiään...enkä ole myöskään kysellyt mitä ruokaa syöttää kun pentu tulossa vasta 3 viikon päästä.
        Joo en ole sentäs tyhmä eli tiedän ettei saa vaihtaa kertaheitolla toiseen ruokaan...
        JA TÄSSÄ EDELLEEN HAETTIIN MIELIPIDETTÄ HYVÄSTÄ JA HALVASTA KOIRANRUUASTA KOIRANPENNULLE! EI MINUN TIETÄMYKSISTÄNI TAIKKA EDES KOIRIEN HOIDOSTA YM.
        Eli heippa sinulle jos ei kerta ole mitään ruokaan liittyvää!!

        Mikä salaisuus se muka on, kun ei kerrota!? Pentua ei pidä edes ottaa, jos on jotain huomauttamista ruokinnassa tai muussa huolenpidossa, mutta mistä tiedät onko huomautettavaa, jos asiat pidetään salassa? Ei silloin edes lainata urosta! Hyvää ja halpaa ei olekaan, jos tai kun halvalla tarkoitat ihan pilkkahintaista sahanpuruun verrattavaa sontaa.


      • Anonyymi
        urpojenurpo kirjoitti:

        Tarjoat urostasi astutukseen ja mikä pahinta, otat pennun, jonka ravinnosta ja sitä myöten muustakaan huolenpidosta tärkeänä pentuaikana et tiedä mitään!? Mistä teitä sikiää?

        Kyllä sitä tämänastista ruokaa olisi ihan helppo kysyä, ja jos vastaus ei miellytä, niin sellaista kasvatusta ei pitäisi tukea millään tavalla.

        Vanha juttu mutta pakko sanoa että myös marketti ruoista löytyy hyviä ruokia. Jos kysytään neuvoa ja apua niin neuvokaa asiallisesti, ei tarvi alkaa nälvimään .


      • Anonyymi
        mietteliäskoiranomistaja kirjoitti:

        Öömmm...anteeks mitä? Mikä pahinta otan pennun??
        Valitettavasti ei minulle infoa jokaista liikettään ja tekemäänsä! Ja mistähän sait käsityksen etten tietäisi ravinnosta ja sitä myöten muustakaan huolenpidosta tärkeänä pentuaikana?!?
        Onko sulla kaikki muumit laakossa? Ei taida. Mulla on monen vuoden kokemus koirista ja niiden kasvattamisesta, mutta eikö sitä saisi kysyä mielipidettä koiran ruuasta?
        Ja pieni tarkennus aiemmasta vastauksesta eli meille tulessa vaihdoimme marketti ruuan purenatural merkin penturuokaan eli me emme syöttäneet millon mitäkin market ruokaa tuolle nykyiselle koirallemme pentuaikana.

        Sanot että sulla monen vuoden kokemus koirista ja niiden kasvattamisesta, mutta silti kyselet täällä halvan ruuan perään, mitä oikein olet edellisille kasvattamillesi koirille syöttänyt?


    • jghkjghklghk

      3 kilon pussit "huomioidaan?"

    • riippuupenikastakin

      Jahti Vahti, ok edullinen vaihtoehto.Brit Cear yms....kun haet hyvää koiranruokaa, suuntaa eläintarvikeliikkeeseen,ei markettiin.Kyllä niitä edukkaampia löytyy, kun kysyy myyjältä.Itse syötän 12kg)79€ ruokia, ja ovat laadukkaita.Pääasia, et pentu kasvaa terveeksi koiraksi, hyvästä ruuasta saa kaiken tarvitsemansa.Vastuulliselta kasvattajalta saa parhaat neuvot.Tietysti rotukoiralle ei huonoa ruokaa anneta, jos siitä rodunomaista yksilöä kasvatetaan.Huonolla ruualla voi koira mennä pilalle, jalat taipua jne.
      Seropeilla ei käsittääkseni oo väliä, eihän niitä mihinkään määritelmään verrata edes.Eikä tiedetä millasia pitäs olla, eikä ketään ees kiinnosta.

      • Anonyymi

        Hei,

        Kyllä seropillekin on annettava ravintoa, joka ei pistä jalkoja mutkalle ja auttaa pentua kasvamaan terveeksi koiraksi..

        Eläin ei valitse itse.


    • rahaajemmassakoiranvaral

      Mites pennun käy, jos se loukkaa, tai käy muu vahinko.Joka aiheuttas 1500€ el laskun?
      Pennut voi syödä jotain mitä ei sais, vaikka kuinka vahtii.Siksi on hyvä olla varuilla rahaa, jotta saa pennun nopeasti hoitoon tarvittaessa.
      Meillä on ollu muuten kaikki hienosti, mutta puolvuotiaana sai lähistön koiralta jotain öttiäisiä karvaansa.El reissu, ja kalliit aineet niskaan kahdesti.Sillä ja siivoamisella selvittiin.Yhellä tutulla kerran vuosia aikasemmin sama homma, mitta kolme koiraa, joten paljon kalliimmaksi tuli.Kaikkeen kannattaa varautua, nenäpunkin ja ulko sekä sisäloisten torjunta on joskus yllttävän kallistakin.

      • hgkjgkghjk

        Jos koira aiheuttaa 1500€ laskun, niin se vaatii todennäköisesti myös omistajan palkattoman loman ja runsaasti muuta hoitoa. Eikä välttämättä toivu entiselleen.

        Jos koira on niin sairas, että sen hoitaminen maksaa tavallisen ihmisen 1 kk palkan, niin ei siitä ole enää eläjäksi. Koiralle ei voi sanoa, että se voi paremmin kahden viikon, puolen vuoden tai 15 leikkauksen jälkeen. Enkä minä jää katselemaan koiraa, josta tietää että se tulee olemaan kipeä ja surkea viikkojen tai kuukausien ajan.

        Surkuhan siinä tulee, sitä en kiellä. Ja edellä kommentoimastani huolimatta minulla on noin kahden tonnin säästötili koiralle - eli köyhäkään en ole.

        Koirani lopetettiin tänä talvena syövän takia. Emme aloittaneet leikkausrumbaa emmekä raskaita sytostaattihoitoja. Pidimme koiraa hyvänä, kunnes se muuttui onnettomaksi, jolloin päästimme sen sateenkaarisillalle. Kärsimyksen pitkittäminen - vaikka rahaa olisi kuinka - on edesvastuutonta ja julmaa.


      • jgugwogohh
        hgkjgkghjk kirjoitti:

        Jos koira aiheuttaa 1500€ laskun, niin se vaatii todennäköisesti myös omistajan palkattoman loman ja runsaasti muuta hoitoa. Eikä välttämättä toivu entiselleen.

        Jos koira on niin sairas, että sen hoitaminen maksaa tavallisen ihmisen 1 kk palkan, niin ei siitä ole enää eläjäksi. Koiralle ei voi sanoa, että se voi paremmin kahden viikon, puolen vuoden tai 15 leikkauksen jälkeen. Enkä minä jää katselemaan koiraa, josta tietää että se tulee olemaan kipeä ja surkea viikkojen tai kuukausien ajan.

        Surkuhan siinä tulee, sitä en kiellä. Ja edellä kommentoimastani huolimatta minulla on noin kahden tonnin säästötili koiralle - eli köyhäkään en ole.

        Koirani lopetettiin tänä talvena syövän takia. Emme aloittaneet leikkausrumbaa emmekä raskaita sytostaattihoitoja. Pidimme koiraa hyvänä, kunnes se muuttui onnettomaksi, jolloin päästimme sen sateenkaarisillalle. Kärsimyksen pitkittäminen - vaikka rahaa olisi kuinka - on edesvastuutonta ja julmaa.

        Asuma alueellani on koira joka sohvalta alas hypätessään loukkasi selkänsä ja ei kyennyt liikkumaan. Alkuleikkaushoito maksoi 2.500 euroa, ja osteopaattiset jälkihoidot siten, että omistaja on tähän asti ylittänyt 10.000 euron laskujen maksamisen kokonaissumman.
        Koira palautui täysin kuntoon ja kävelee ja lenkkeilee samalla ilolla kuin aina ennenkin.


      • dgrdxrhdrh
        jgugwogohh kirjoitti:

        Asuma alueellani on koira joka sohvalta alas hypätessään loukkasi selkänsä ja ei kyennyt liikkumaan. Alkuleikkaushoito maksoi 2.500 euroa, ja osteopaattiset jälkihoidot siten, että omistaja on tähän asti ylittänyt 10.000 euron laskujen maksamisen kokonaissumman.
        Koira palautui täysin kuntoon ja kävelee ja lenkkeilee samalla ilolla kuin aina ennenkin.

        Kyllä minä tiedän, että hengitystie- ja selkäleikkauksiin voi heittää vaikka useamman pienituloisen vuositulojen verran rahaa. Eri asia on, että onko tuossa mitään järkeä.


      • selkäongelmaisia
        jgugwogohh kirjoitti:

        Asuma alueellani on koira joka sohvalta alas hypätessään loukkasi selkänsä ja ei kyennyt liikkumaan. Alkuleikkaushoito maksoi 2.500 euroa, ja osteopaattiset jälkihoidot siten, että omistaja on tähän asti ylittänyt 10.000 euron laskujen maksamisen kokonaissumman.
        Koira palautui täysin kuntoon ja kävelee ja lenkkeilee samalla ilolla kuin aina ennenkin.

        Oliko mäykky?


    • Hamstraaja

      Koiraa ei ihan yksiselitteisesti pidä olla, jollei ole varaa pistää 50-65€ koiranruokasäkkiin, joka kestää kahdellakin kuukauden päivät. Jos nyt sen yhden on tullut hankkineeksi, niin sen verran pitäisi omakin järki sanoa, ettei sitten enää toista hanki. Samalla rahalla ostaisi kalliimpaa ruokaa sille ainokaiselleen ja pitäisi siitä siten parempaa huolta kuin on varaa pitää kahdesta. Ääliömäistä hamstrata enempää elätettäviä kuin mihin on varaa. Lapsiin saa lapsilisää ja lääkärinkin tarvittaessa maksaa valtio, mutta lemmikeistään on jokainen ihan yksin vastuussa rahallisesti.

      • samoinajattelija

        Samaamieltä täällä 🤔


    • 4kkvanhavillis

      Jahti&vahti sekä Häme on suht edukasta ja hyvää ruokaa, samoin Hau hau. Jokaisessa tosin taitaa olla maissia ja/tai jotain viljaa.
      Oudolta kuulostaa että et kysy tuttavaltasi tahi hän ei kerro mitä pennulle on syötetty varsinkin kun ymmärtääkseni koirasi on pennun isä. Kukin tavallaan kai...
      Mutta joo, jahtivahti, häme ja hauhau on suht halpoja ja suht hyviä.
      Oma villis pentuni syö hämettä.

    • kalliiksihansetul

      Minä sain halvalla koiran pennun, syötin sille halpaa markettiruokaa.Kasvattaja kertoi niillä syötelleensö myls pennut.Oli monirotuinen. Syötettiin mitä milloinkin sattui löytymään.
      Koira sairastui, allergiat,kutinat, ihottumat vaivasi.Vaihdettiin ruokaa, aina vaan kalliimpaan.Käytettiin vuodessa useamman kerran eläinlääkäreillä, testeistäkään ei ollut apua.Kutisi, ja iho punoitti aina välillä, johon haettiin sitten lääkkeet.
      Koira loppuikänsä söi 89€/12kg hypöallergisten koirien ruokaa.Sillä pysyi jotakuinkin kuosissa.Olihan se koiran pito kallista kaikenkaikkiaan, mutta ken leikkiin ryhtyy leikin kestäköön.Maksoin, kunhan koira voi hyvin.
      Kyllä sitä miettii, et seuraavalle ei halpoja moskia alkuunkaan syötellä, ettei siksi joudu allergia herkkyys kierteeseen.Enkä valitse jatkossa rotua/yhdistelmää joissa rodulla taipumus allergioihin.Suvut on tutkittava, ja kyseltävä tarkkaan.Ei ole helppoa, eikä halpaa omistaa usein sairastavaa koiraa.
      Vuoden, parin päästä, vois olla jo uuden haukun vuoro 😊

    • whooot

      Siis mitä ihmettä.Olet ottamassa koiranpentua jota et aio laadukkaasti syöttää?Valitettavasti halpa ei ole hyvää koiranruoissa.Liha maksaa ja mitä laadukkaampaa se ruoassa on sitä kalliimpi on myös ruoka.Toki näitä markettinapuja on mutta tiedätkö että niihin on käytetty eläimestä vain nahat,höyhenet,kynnet yms jätepaska joka ei koiralle ole riittävää jokapäiväistä täysipainoista ravintoa.Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että kannattaa perehtyä mitä se koira tarvitsee voidakseen hyvin!Halvalla et pääse kuin parin vuoden päästä eläinlääkäriin ja lasku voi olla kova!Satsaa hyvään ruokaan ja koira voi hyvin.Suosittelen että jos halpaa napua syötät syötä edes puolet ruoasta raakaruokana jotta koira saa mitä se tarvitsee,halvat naput voivat olla kuitulisänä.ei oikein muuna.

    • jiarohbouh

      Ostin omalle koiralleni 8 vuotta sitten, kun se oli pentu, kasvattajan ohjeiden mukaan kasvattajalta penturuoat, ja ne maksoi silloin 50 euroa säkki, ja yksi säkki kesti aina kuukauden päivät. Ostin kerralla7 kuukauden säkit.

      Kasvattajan ohje oli, että sen minkä pentuna huonona ruokana koiralleen syöttää, saa sitten aikuisen koiran lääkärinlaskuissa maksettavakseen moninkertaisesti.

      Pääsyin että ostan koiralle aina parasta, ja eipä ole koira sairastellut 8 vuoden nykyisen elinaikansa aikana yhtään.

      Suosittelen laadukasta ruokaa ja hyvää huolenpitoa. 50 euroa kuukaudessa luulisi olevan kuitenkin todella halpa päivähinta joka tapauksessa, ellei koiran omistaja ole joku joka tarvitsee rahaa omiin huumeisiinsa tai Alkoon.

      • Minelan

        nm.jiarohbouh
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä, tai sanotaanko nyt koirankasvattajan, Olen syöttänyt koirilleni aina laaturuokaa, Net Kanagania, ikinä eivät ole olleet sairaita, eli paljon on säästynyt eläinläääkärikulissa.
        Vanhin koirani eli, oliko senyt 18,4 vuotias, kunnes se vaan nukkui pois


      • eimarketmösöille

        Tuon opin minäkin, kantapään kautta tosin.


    • minelan

      Joku tällä ivulla puhuu koiran ruoan hinnoista ja laaduista. Ennen kun ottaa koiran kannattaa hieman kysellä , niin kuin täällä on kyseltykkin.
      Mutta yksi on varma, että koira ei selviä market-ruoan nappuloista.
      Olen nyt löytänyt Canaganin, jota suosittelen raakaa naudanlihaa. Koirat eivät ikinä ole sairaana.Eli sen mitä ell.maksaa on halvempaaa,kuin kaikenmaailmanpöperönä. Jos löytä -ää hyvän kuivamuonan, siitä on pidettävä kiinni.Jauhelihaa ainakin kerran päivässä.

      • Ymmärrettiin.Jo

        Moneenko kertaan ihan sama asia on kerrottava? Meni jo perille, kiitos vain.


      • nappulaajaraakaa

        Mä syötän myös laadukasta nappulaa ja lisukkeena raakaruoka, rustot,lihat, luut.Broikku,sika,nauta,hirvi jne.
        Koira voi hyvin, ja hampaat pysyy puhtaina kun on kaluttavaa.Harvemmin syö nahkarullia, vaikka niitä on monenlaisia tarjolla.Raaka nappulan lisänä tuo vaihtelua, ja on hyväksi myös hampaille.


    • PenaK76

      "Mutta joo, jahtivahti, häme ja hauhau on suht halpoja ja suht hyviä. ". Ei kai kukaa koiraihminen oikeesti näin luule? Näistä ehkä dagsmark menee ihan puhtaitten raaka-ainetten takia, muut ihan teurasjätettä ja hyvin kalliiksi tulee sillon vaikkapa koiranterveys. Dagsmarkissa huomaa hyvin mitä laadukas liha maksaa koiraruuassa, joudutaan laittamaan kaura pääraaka-aineeksi, mutta silti jatkoon näistä kolmesta... Eli yks vinkki pennunruuan ostoon, kysy mitä lihaa ja paljonko tuote sisältää eläinproteiinia, alta 80-90% niin kannattaa unohtaa suoraan.

    • gkvzhvghkbvvh

      Kannattaa syöttää hyvää laatu ruokaa, ettei koira sairastu.Ite otin pennun, ja syötin mitä neuvittiin, halpiksia.El kulut, ripuli ihottumat siitä seuras. Onneks ruuan vaihto laadukkaaseen poisti ongelmat.Joidenkin koirat tulee niin yliherkiksi,ettei sitten mikään enää sovi.Ei kannata halpiksia syöttäö, tulevat kalliiksi kun koira sairastuu niistä.Halpisruuan sisältö, ei sovi koirille.

    • perustelut

      Brit Care mustista ja mirristä, ovat tarjouksessa myös vähän väliä.
      Syötän sitä myös aikuiselle koiralle jatkossa, ei ole tarvinnut katua valintaa tämän tuotteen kanssa.

      Ennen syötin Royal Canin pentu ruokaa mikä oli täyttä paskaa kirjaimellisesti....koiralla ruikulilla vattta kokoajan.

    • jatetta

      Lukematta ketjua ihmettelen. Varmaan on siis kyseessä trolliviesti, sillä eihän ole todellista.

      Hankitaan koiranpentu, jota ei ole varaa ruokkia pennuille suunnitelluilla ruoalla. Tämä on se suurin ristitiita. Jos on köyhä, niin tietenkin se koiranpentu pitää jättää ostamatta.

      Sillä eihän siihen kulut lopu, ruokaan, on eläinlääkäriä, rokotuksia, ja muuta.

      Koiranpentu on pentu vain oman aikansa ja väärä ruokinta voi maksaa tuleviin eläinlääkärikuluihin.

      Varmaan tietysti parhaiten pärjää perehtymällä koiran ruokintaan syvällisesti ja hankkimalla ruokia tarjouksista, eikä pelkästään niitä barf ruoiksi sanottuja, jotka lienee pelkkää teurasjätettä.

      Sillä myisikö firmat mukamas parasta file- ja pihvilihaansa eläintenruoaksi? Ei varmana, vaan ne on sitä teurasjätettä, myös ne herkulliset kalliit kuivaruoat. Osa firmoista osaa vaan naamioida sen paremmin.

      Hyvien ruokien vitamiinit ja kivennäiset on kuitenkin laskettu huolella.

      Ja ihan oikeasti, kasvavalle pennulle voi tarjota myös sitä ihmisten sikanautajauhelihaa. Takuulla tykkää ja täyttä tavaraa (sikäli kun sinnekin on jauhettu niitä halpoja osia, mutta ei ne aina ole huonoja)

    • Anonyymi

      Hyvää ja samalla halpaa ei ole olemassakaan. Laadukas koiranruoka maksaa ja etenkin pentukoiralle pitää syöttää vaan laatua. Sitten vanhemmiten parin vuoden ikäisenä voi ehkä soveltaa halvempaakin.

      Syötän meidän pennulle juniorin Bosch:n lammasriisiä (maksaa noin 40 €/15 kg ja Royal Caninin large junioria (maksaa noin 70 €/15 kg) . Teen niistä sekoituksen fifty-fifty. Ostan kerralla enemmän joten se tulee silleen halvemmaksi. Papuset ovat herkkiä kuivumaan, joten säilön ne ilmatiiviiksi noin kilon pusseihin sellaisella joulupukilta saamallani vekottimella (imetään ilmat pois ja sulatetaan pussin suu kiinni). No tosin siitä tulee muovijätettä, mutta saman pussin voi käyttää pari kertaa uudelleen. Tosin sinne ei sitten ihan sitä kiloa mahdu uusinnassa.

      Teen meillä kotiruokaa päivittäin, joten jos käsittelen lihaa, kalaa, kananmunia yms., niin laitan pennulle sivuun makupaloja (ilman mausteita). Jos meillä syödään liha- tai kalafilettä, niin koira saa siitä myös osansa. Ei se nyt niin kauheen kallista ole. Sen herkkua on leipäjuusto, joten sitä annan silloin tällöin pienen siivun palkintona tottelevaisuudesta. Kananmunia se saa noin 1-2 kpl viikossa riippuen siitä, että jääkö leipomisen tai leivittämisen jäljiltä voitelumunaa kuinkakin usein. Jos annan noita ruokia enemmänkin, niin vähennän niiden määrän silleen suunnilleen papusten määrästä.

      Pentu on hiukka vajaa 5 kk vanha. Pennulla karva kiiltää ja ei ole ollut mitään ripuleita tai mitään muitakaan ongelmia.

      Aloitus on toki vanha, mutta mua jäi ihmetyttämään sellainen, että hän kertoi syöttävänsä penturuokaa 2 kuukautta (pari kuukautta). Se pennun/juniorin ruokavalio on melkoisen tarkkaa ja sen pitää jatkua ainakin tuonne puolentoista vuoden kieppeille.

    • Anonyymi

      Mitä te suosittelette bichon frise oennulle, ettei tule punaiset silmän aluset

    • Anonyymi

      Jeppe Kana-Kaura oli yllättävän hyvä. Se on kotimainen ja hinta joissain 30 eurossa. Niiden penturuuasta ei ole tietoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe