Mikä tarinan nimi ja lehden numero sekä vuosi?

Muisti_hukassa

Muistan lapsuudessani sellaisen tarinan, jossa Mikki ja Minni ovat yhdessä tavaratalossa. Kun Mikki kompastuu vahingossa pinollisia hajuvesiä, Minni haistelee testerin ja myyjä sanoo, ettei niitä saa ostettua kuin vain tilaamalla tuotteen. Kun ulkona Minni katsoo valepukuista naista, joka kantaa kyseistä hajuvettä, hän päättää uteliaisuudella seurata henkilöä. Vaatekaupassa eräs naismyyjä haistelee kyseistä hajuvettä ja kaksi henkilöä juttelevat yhdessä. Toinen naismyyjä ihmettelee Minnin tahatonta vakoilua ja naisten pukuhuoneesta tuli esiin mies, joka oli siis valepuvussa naisena. Minni menee miehen perään ja kun hän katsoo rikollisia lasikaton kautta, lasi rikkoontuu ja Minni putoaa sohvalle, ponnahtaen laatikoiden luo niin, että laatikot kaatuvat rikollisten päälle. Minni juoksee pakoon ja hyppää kuorma-auton luo. Jahdin jälkeen poliisit saivat rikolliset kiinni. Palkkioksi hän saa runsaasti hajuvesiä, minkä vuoksi Mikki on hämillään asiasta, vaikka oli itsekin tilannut hajuveden Minnille lahjaksi.

Tiedättekö, mikä se tarinan nimi on sekä lehden numero ja vuosi? Kiitos!

1

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmi_Pigg

Tarinan nimi on "Minni Hiiri saa vainun" ja se on julkaistu Suomessa Aku Ankan numerossa 48/1990.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      40
      2401
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      91
      2370
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      191
      2330
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1788
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1451
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1146
    Aihe