HEI

ootteko

miten selvinneet elämästä onko riittänyt työtä onko omat talot ym.Onko seassa ei selviytyjiä 70- luvun nuoria?

8

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ell

      Olen Selvinnyt elämästä tähän asti.

      Terveenä, lapsia saaneena, työssä ja kotiäitinä.

      Omistan jotain...

      Unelmoin paljon...

      Luotan tähän päivään...

      Huomista OdotelleN...

    • eeva

      Selvinnyt olen, joillain (omilla) kriteereillä hyvin: kiinnostava työ, terveyttä ja 'kauneuttakin', ystäviä, harrastuksia, taitoja, mahdollisuuksia...

      Joillain kriteereillä taas huonosti: ei miestä, ei lapsia, auto viime vuosituhannelta, ei omistusasuntoa eikä muutakaan omaisuutta, vaatteetkin kirpparilta...

    • omahyväinen

      olen eronut ja kaksi ihanaa lasta tehnyt. asun omassa asunnossa ja toinen vuokralla. hyvin nyt menee... ja toivon että meno paranee... (koputan tikkana puuta samalla kun kirjoitan tätä).

    • Elämä on heitellyt laidalta toiselle, mutta silti ollaan hengissä. Jos mittarina pidetään taloa, kesämökkiä, lapsia, autoa jne. olen jotain saavuttanut. Jos taas ajattelee paskaista työtä, avioeroa ja mennyttä terveyttä, en ole niinkään varma, onko tuo ollut vaivan arvoista. Mutta itse olen korttini näin pelannut. Nyt vain pitää katsoa peli loppuun asti ja uskoa parempaan. Kuitenkin olen jotenkuten sopeutunut yhteiskuntaan.

    • olustelija

      Lienen jonkin mittapuun mukaan mainittu "ei selviytyjä", luuseri. Pitkä koulutus, hieno mutta vähätöinen ala, kehnot ansiot, yksityinen yrittäminen, perheen perustaminen, sairastelu, konkurssi, omaisuutta ei missään vaiheessa, avioero, terveyden, melkein hengenkin menettäminen. Ryyppäämään en ole vielä oppinut. Vanhan kansan sanonnan mukaan: "Huoleton, hevoseton mies" (?).

      Maallista mammonaa ei ole, henkistä pääomaa toivotaan ja nöyrästi vastaanotetaan. Ehkä se kasvaa korkoa koko ajan, toivon. Elämä? Siinähän tuo männöö, jäitä poltellessa...

      Mikä olikaan kysymys? Tai mitäpä sen väliä...

      • Sinä jos kuka olet selviytyjä. Kun listaamistasi asioista selviää, ei voi olla mainitsemasi luuseri. Elämä ei ole silkkihansikkain sinua kohdellut, tuo vakava sairauskin koettelee.

        Elämä koettelee meitä jokaista, vähän eritavoin kutakin. Mutta silti on mielenkiintoista nähdä mitä elämä vielä tuo tullessaan, muista se, jookos.

        Mutta onneksi sinulla huumoria vielä kaiken jälkeen riittää "huoleton, hevoseton mies". Eikun eteenpäin vaan.

        Toivotan Hyvää Ystävänpäivää sinulle.


    • Sävel

      Olen aina pitänyt itseäni seviytyjänä. Sitä kaiketi olenkin, kun ajattelen elämääni ja muita saman matkan kulkijoita, joista suurin osa on jo lähtenyt taivaaseen. Elämä on tumpannut alas, pyörittänyt ihmeteitään ja rakastanut ylös nostaen. Ei se edelleenkään helli hellästi vaan tiedän sen rakastavan lujasti ja luottamukseni elämään on vahva. Uskallan jopa tänäpänä sen käsivarsille heittäytyä tietäen että se huolen minusta pitää.
      Mammonaalisia ajatuksia ja toiveita minulla ei koskaan suuremmin ollut ja nytkin aattelen enemmän sitä kuinka pienellä voi toimeen tulla.
      Opiskelu näin aikuisena ja pätkätyöläisenä on antanut paljon ja siitä olen kiintollinen. Tieto on ravintoa siinä missä ruokakin.
      Kaikille meistä selvinneille tämä onkin jo toinen juttu! ;D

    • toi kysymyksenasettelu saattas vaatia tarkennusta... jos olisi "ei selviytyjä", ei todennäköisesti olisi täällä palstalla olemassaoloansa pohtimassa.

      Vielähän tuo henki pihisee... kitumaan jätti, p****le... ;)

      Kiitos muistutuksesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe