Uusi Auris ruostuu?

Ferrioksidi

Ruostuukohan juuri Genevessä julkistettu Auris yhtä pahasti ja nopeasti kuin tämä nykyinen malli?
Toyotalla on kovat kulukuurit päällä ja ruostesuojauksen "unohtamista" ei ihan heti huomata.

59

5325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huononeeVaan

      Mihinkä se tyyli olisi muuttunut kun joutuvat myymään esim. Priusta maailmalle alehintaan, että menisi kaupaksi. Nuo on joka tapauksessa suunniteltu viiden vuoden käyttöä silmällä pitäen.

      • Toyotaruostuu

        Japanissa auton elinkaari on maksimissaan 10 vuotta, joten ruostesuojaukseen ei panosteta. Sama meininki myös Toyotan ulkomailla sijaitsevissa tuotantolaitoksissa, kuten USAssa tojolle ruosteongelmista tulleet miljardikovaukset osoittavat.


    • LopetaValehteleminen

      Jos nyt Skoda-hömo lakkaisit valehtelemasta tai minä paljastan sinusta kaiken palkanmaksajaa myöten, joka oli aikamoinen yllätys.

      • oikea-merkki

        Ja sillä on alushousutkin ruosteessa.


      • voivoisentään

        Penttikiimat taas jouduttu poistamaan.


    • Tosi-on_

      Nykyisestä toivottavasti eivät enää ole huonontaneet. Nykyinen on tässä suhteessa ihan tarpeeksi kammottava.

      • Onko_tosi

        Nykyinen on melko rtapea peli, toivottavasti uusi Auris on parempi.


      • Liian_tosi

        Kyllä nykyinen Auris on niin ruostuva, että yhtään ei kärsisi heikentää. Toivottavasti kulukuuri ei ole iskenyt liian pahasti.


      • Autotietäjä
        Liian_tosi kirjoitti:

        Kyllä nykyinen Auris on niin ruostuva, että yhtään ei kärsisi heikentää. Toivottavasti kulukuuri ei ole iskenyt liian pahasti.

        Tuotehallinta kehittyy ja suunniteltu kestoikä on aikaisempaa tarkemmin myös taloudellinen käyttöikä.


    • Luottamuskorkealla

      Kyllä uusi Auris on varmasti joka suhteessa hyvä ja testattu auto. Toyota ei tunnetusti tee hätiköityjä ratkaisuja mallistoaan uudistaessaan.

      • Kestoikäoptimoitu

        Auris on varmasti toimiva sen suunnitellun viiden vuoden käyttöajan - tämän jälkeen Auris ruostuu pois, että saadaan uusia Auriksia myytyä.


    • mielenkiinnolla

      Nähtäväksi jää että miten herkästi auris ruostuu. Toyota TNGA alustan/korin materiaalissahan on aika runsaasti alumiinia ja suurlujuusterästä.

      • Mielenkiinnolla

        Suurlujuusteräs on herkästi ruostuvaa ja hankalasti korjattavaa materiaalia. Alumiini ja teräs muodostavat galvaanisen parin, eli sähkögalvaaninen korroosio alkaa syödä alumiinia.
        Saa nähdä, ovatko tehneet Auriksen lyhytikäiseksi tahallaan.


    • niimpäniinku

      Alottajalle... Miten ja mistä tämä nykyinen auris ruostuu? Halukas tietämään?
      Kohta neljä vuotta vanha ja ei ruostetta missään!

      • Jxkfkfkfkf

        Wau!


      • Hhjjhgghj

      • kahden.loukussa

        Samanlainen rolla, samanvuotinenkin. Katsastusdude kehui alustaa. Ei rostesuojattu koskaan, paikkailtu, eikä tarvetta. Ajettu enemmän kuin samanikäisillä mersuilla keskimäärin.


      • Ruostepeikko
        Hhjjhgghj kirjoitti:

        http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1

        Näin tämänkin tojon omistaja luuli kunnes katsastusmiehen piikki puhkaisi helmakotelot.
        Kun sisältäpäin alkaneen ruostumisen näkee niin peli on pelattu ja edessä on pellinuusimista.
        Tojon tavaramerkki

        Sisältäpäin tapahtuva koteloiden ruostuminen yllättää. Moni kuvittelee ajavansa ruosteettomalla autolla, vaikka maalin alla ei ole kuin ruostetta.
        Toyotan kulukuuri on todennäköisesti heikentänyt uuden Auriksen kestävyyttä useallakin tavalla.


      • sitäSuurempiPettymys
        kahden.loukussa kirjoitti:

        Samanlainen rolla, samanvuotinenkin. Katsastusdude kehui alustaa. Ei rostesuojattu koskaan, paikkailtu, eikä tarvetta. Ajettu enemmän kuin samanikäisillä mersuilla keskimäärin.

        Hehee, Teron utopiaa jälleen. Ei ruostu, hehee!


      • Tectylauttaa

    • Epäluuloinen

      Tämä jää nähtäväksi, kenties maahantuoja pelastaa tilanteen suojauttamalla kaikki uudet Aurikset

      • Raharatkaisee

        Maahantuoja tuskin ryhtyy polttamaan rahaa lisäsuojauksiin. Jos valmistaja ei välitä asiasta, niin miksi maahantuoja ryhtyisi ohuesta katteestaan maksamaan valmistajalle kuuluvia kustannuksia.


      • Epäluuloton

        Ei maahantuoja tee kalliita liikkeitä, joihin ei ole pakko. On paljon halvempaa tarjota välillä Hönölle pullakahvia luottomyyjän topimesta ja antaa hänelle uusi lippalakki jouluna - keskustelupalstoilla trollaaminen jatkuu vähillä kuluilla.
        Auton laadun parantamisen Toyota varmasti osaisi, mutta koska toimintaa johtaa raha (ja säästökuuri), ei tällaista tapahdu.


      • P.e.n.t.t.i
        Epäluuloton kirjoitti:

        Ei maahantuoja tee kalliita liikkeitä, joihin ei ole pakko. On paljon halvempaa tarjota välillä Hönölle pullakahvia luottomyyjän topimesta ja antaa hänelle uusi lippalakki jouluna - keskustelupalstoilla trollaaminen jatkuu vähillä kuluilla.
        Auton laadun parantamisen Toyota varmasti osaisi, mutta koska toimintaa johtaa raha (ja säästökuuri), ei tällaista tapahdu.

        Minulla jäi taas viime yönä unet vähiin. Onhan se tosi noloa kun sairauteni paistaa läpi tällä tavallakin mutten mahda sille mitään että skitsofrenia vie aikuistakin miestä ja tekee jotenkin poikamaisen olon. Ei kai kukaan muu täysi-ikäinen viisikymppinen merkantti muuten kirjoittelisi kuin peruskoulupoika.


      • ittneP_

        Ruostesuojaaminen on kallista, on paljon halvempaa levittää disinformaatiota sosiaalisessa mediassa Toyotan ruostumattomuudesta.


      • Tectylman

        Maahantuoja suojauttaa korkeintaan ensimmäiset uudet Aurikset - ne joita lehdistö tutkii.


    • ToyotaLuistaaKaikessa

      Mitähän luulette onko Toyota keksinyt paremman maalin ruosteenestoon joka kestää suolan ja kiveniskemät? Massaukset ja vahaukset Toyota on lopettanut, koska ne syö kannattavuutta ja ruoste iskee vasta muutaman vuoden kuluttua läpi pellin ja silloin voidaan sekin laittaa kiveniskemien syyksi. Ei ne pienet muoviläpäkkeet paskaa suojasta pelasta.

      • Kemisti_

        Näin on saattanut käydä. Ehkä Toyotan teknologiaosasto on keksinyt maalin, joka pysyy erityisen hyvin ruosteessa kiinni. Kun ruoste pysyy maalin alla, omistaja on tyytyväinen.


      • Puistokemisti_
        Kemisti_ kirjoitti:

        Näin on saattanut käydä. Ehkä Toyotan teknologiaosasto on keksinyt maalin, joka pysyy erityisen hyvin ruosteessa kiinni. Kun ruoste pysyy maalin alla, omistaja on tyytyväinen.

        Vanhoissa Tojoissa olisi vain maalikuori jäljellä pelleistä ;)


      • Ei_Pentti
        Puistokemisti_ kirjoitti:

        Vanhoissa Tojoissa olisi vain maalikuori jäljellä pelleistä ;)

        Niinhän niissä onkin. Pohjois-Karjalan erikoismiehet hitsaavat tuoretta peltiä ruosteeseen kiinni, että Tojon saa katsastettua.


    • RuostuminenOnNykyaikaa

      Ei ole syytä epäillä tuota. Autonvalmistajat pyrkivät yhä kevyempiin autoihin. Siihen päästään ohuemmilla pelleillä ja vähemmillä tököttikerroksilla.

      • Analysoija_

        Hönö näkee Pentti-harhoja, vaikka viikonlopusta on jo aikaa (juoppohulluuden luulisi jo hellittävän).
        Hönön maailmankuva on selvästi järkkynyt, kun automiehet (ja naiset) ovat oivaltaneet, että Tojoon käyttämällään rahalla saa ihan oikeitakin autoja.


      • Historiantuntija

        Toyota on niin vanhoissa roikkuva valmistaja, että tuskin ruosteenestossa mitään kehitystä on tapahtunut.


      • Tectyl_Dinitrol
        Historiantuntija kirjoitti:

        Toyota on niin vanhoissa roikkuva valmistaja, että tuskin ruosteenestossa mitään kehitystä on tapahtunut.

        Kehityksen toivominen ruosteenestoon lienee turhaa, kunhan olisi pysynyt edes entisellään. Ruosteeneston laiminlyönti on Toyotalta tietoinen valinta.


    • vääräAutoSuomalaiselle

      Mitenkä uusin malli poikkeaisi muista malleista ruosteen suhteen kun tuotannossa on otettu tuollainen hieno säästökäytäntö voimaan. Ne kestää sen viisi vuotta johon japanilainen auton käyttöikä on suunniteltukin. Meillä valitettavasti auton pitää kestää 10-15 vuotta, koska verotus tekee autoilusta järjettömän kallista.
      Muualla noita laitetaan paaliin ihan surutta viiden vuoden jälkeen ja uutta alle, eikä kulut ole sen enempää kuin suomalaisen kituutus ikivanhalla Rutinifilla.

      • Pieni_kulu-suuri_hyöty

        Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.


      • Tarpeeton_kulu
        Pieni_kulu-suuri_hyöty kirjoitti:

        Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.

        Kyllä näin on- varsinkin Toyotan kohdalla.
        Citikka ja Rellu tosin eivät ruostu, koska asia on tehokkaasti hoidettu jo tehtaalla.


      • Laatupuute
        Pieni_kulu-suuri_hyöty kirjoitti:

        Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.

        Tuo pitäisi hoitaa jo tehtaalla.


    • pentin.huoli

      Pentti on hirttäytynyt Toyotan ruosteen estoon, josta on tullut hänelle jo elämää suurempi ongelma. Kun kaikki muut oljenkorret ovat kerta toisensa jälkeen Pentillä katkeneet jo alkumetreillä niin viimeisestä junttipentti pitää epätoivoisesti kiinni kuin hukkuva konsanaan, vaikka se ei muille ole ongelma ollenkaan eikä polsta volkkariakaan huijarimaineesta ja markkinoiden surkeimpiin tutkitusta laadusta ja luotettavuudesta. Onhan siinä jo sellainen meriitti että olisin todella huolissani jos sellainen hermoraastin vielä olisi omistuksessa. Halvalla meni, mutta eroon pääsin. Tyytyväisempi ei voi olla. Uusien volkkarien hintoihin on tietenkin sisäänleivottu päästöhuijausmaksu jonka lopullista summaa ei vielä tiedä erkkikään. Jostainhan nekin rahat pitää repiä. Mistäs muusta kuin auton hinnassa ostavilta hyväuskoisilta hölmöiltä.
      Itse en kylläkään ajatellut vaihtaa volkkariin. Miksi alkaisin maksamaan konsernin itsensä suunnittelemaa huijausta? Ei tulisi mieleenkään. Mieluusti jätän muille. Toivottavasti myynti kohoaisi raketinomaisesti ettei nyt veronmaksajana ainakaan joutuisi osallistumaan..............?

    • enostais

      Alumiinin ja raudan yhdistelmä jos pääsee kosketuksiin ei toimi vaan alumiini syöpyy ja sitähän onkin kiva hitsata eli jos moinen ratkaisu jossain kohtaa lopputulos katastrofi eikä suojauksetkaan taida siihen auttaa

      • Tojoruost

        Ja muovi päällä viimeistelee ruostuminen heti talvella.


    • Huvinsakullakin

      Taitaa merkki kuin merkki kestää koriltaan 10v ja ketä kiinnostaa sen jälkeinen aika,ei ketään.
      Nykyään pidetään autoja 3-4v j a vaihtoon...jotka uudesta pitävät,loppu onkin rupusakin ongelma

      • Finikor

        Kyllä se auto yleensä jonkun omaisuutta on 10 vuotiaanakin, eli ei tämä ole merkityksetön asia.


      • köyhyyshävettäisi
        Finikor kirjoitti:

        Kyllä se auto yleensä jonkun omaisuutta on 10 vuotiaanakin, eli ei tämä ole merkityksetön asia.

        Vaan se ongelma on harvoin sen joka auton ostaa uutena, suurin osa vaihtaa auton 3-4v välein uuteen ja jotka ostavat uuden ja päättävät ajaa sillä 15v niin ruostesuojauttavat auton .

        Vai pitäisikö esim. minun miettiä vanhaa 10v autoani onko se jo ruosteessa seuraavilla kavereilla, tuskin koska minä olen jo vaihtanut silloin 3kertaa jo uuden auton.


    • Kupinkääntäjä

      Onhan niissä 12v puhkiruostumattomuustakuu

    • Maalaukset.päälle

      Ei kuulemma korvaa mitään.skodan omistajat joutuneet ostamaan uusi oviakin jo parivuotta vanhoihin itäruoskiin.

      • HolistiOnSairas

        Holisti, sisäinen äänikö tuon kertoi? Voi sinua poloista ja yksinäistä pudokasta.


    • Käsittämätön.asia

      Miten volkswagen voi valmistaa edelleenkin noin heikko laatuisia autoja.

    • Saasteverot.maksamatta

      Kts.saksalaisen laatuauton uusi ongelma..
      RUOSTE KUKKII JA ASIAKAS MAKSAA.

    • Eiruostumillään

      Vasten mielistä jauhaa Toyotan ruosteista, kun merkki on yksi parhaista mitä tulee peltien kestoon. Liikenteessä on paljon Toyotan malleja ja iso osa niistä on 10-20 vuotiaita eikä silti ole edes ruoste kukkasia näkyvissä. Esim kaikki Avet ovat ruosteettomia ja vanhimmat ovat jo 20 vuotiaita.
      Kaikki muut merkit ovat tuon ikäisinä jo ruosteessa, mutta Toyota ei. Ja ranskalaiset ja italialaiset taas on romutettu yleensä jo 10-15 vuotiaina ellei ennemmin.
      Toyotaa voi moittia vaikka tylsästä muotoilusta tai ajettavuudesta, nehän ovat maku asioita, mutta ei missään tapauksessa ruostumisesta. Tuskin mikään muu merkki on tässä suhteessa niin hyvä kuin Toyota.

      • pahimpia_ruostujia

        Ole luja ja sokea uskossasi!


      • FaktaanPerustuvaaInfoa

        Hyvin jos teettää omalla rahalla ruojaukset ja tarkastuttaa ne säännöllisesti, pesee usin ja ajaa vähän suolakeleillä, niin joillain yksilöillä voi pärjätä pitkäänkin, mutta kyllä perussuojaus tehtaalta lähtien pitäisi olla sellainen joka suojaa ruostumiselta minimissää 7 vuotta ja 150tkm.
        Toyotan ylimitoitetut säästö ja uudet julkaistut säästötavoitteet eivät mahdollista kunnollisten ja kestävien autojen valmistusta, näin se vaan on. Toyota on palkannut 7 uutta johtajaa tekemään säästöjä, koska huonosti tuottava mallisto ei mahdollista kunnollista tuotekehitystä. Toyota on nykyautoista se ruostuvin ja surkein useimmissa muissakin autoilun tärkeissä asioissa.


    • RuosteenKuningas

      Toyota tunnetaan ruosteherkkänä merkkinä ympäri maailmaa.

      • jihuuHolisti

        Ja myös Suomessa. Ainoastaan Holistille se on kova paikka ja paniikin aihe. Kovasti poika tekee peitelläkseen asiaa, mutta eiköhän pietä asia lämpöisenä ettei vaan pääse unohtumaan?


    • aasialainenEiHaluaKestoa

      Toyotan ruostuminen on kyllä suurin ongelma automaailmassa, toinen on käytännön kulutus hybrideissä. Melkoista huijausta, mutta kun tämä on kaikkien tiedossa, niin sitä ei lueta huijaukseksi, ainoastaan Toyotan ostajia pidetään tyhminä.

      • Pentti-tietää

        Kyllä se Hönölle on ongelma, koska hänen kuvittelemansa haavemaailma järkkyy reaalimaailman asioista.


    • KylläNeRuostuvat

      Seitsemän samuraita ovat päättäneet jättää kaikki kittauksetkin pois kuormittamasta Toyotan heikkopeltistä Kobe Steel koppaa ja taas saadaan säästöä aikaan.

    • vainUrpoOstaaRuostetta

      Toyota on siinä tilanteessa ollut jo vuosia, että hybridin kehitys on syönyt kassan kuiviin, Usassa tulee kovasti tappiota koko ajan ja siksi säästöjä ollaan tehty kovin ylimitoitetusti ja laatu on romahtanut. Pahiten se näkyy ruostumisena joka iskee jo 2-3 vuotiaisiin autoihin ja pahasti. Ovat laittaneet muoviläpysköjä arimpiin paikkoihin, mutta meikäläisissä olosuhteissa ne ei vain peitä ruostuvia kohtia, vaan pahentaa asiaa kun suolakura istuu kuin tauti siellä välissä ja tekee tuhoa.
      En tiedä kuinka paljon tuo huonolaatuinen teräs jota Toyota on käyttänyt vaikuttaa ruostumisen nopeuteen, mutta ei se ainakaan paranna asiaa.
      Myös suunnittelussa painopiste on säästämisessä ja sen nopeudessa ja se on poikinut lukuisia takaisinkutsuja vaarallisten vikojen vuoksi. Mitenkähän asiat on sitten muutaman vuoden kulutua kun tuokin asia on hutaistu.

    • Hyvin-suunniteltu

      Uusi Auris on aikaisempaa paremmin kestoikäoptimoituja. Viiden vuoden kuluttua uusi Auris (Corolla) on tasaisen loppuun kulunut.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4816
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3404
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3192
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3037
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2975
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2836
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2727
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      236
      2530
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      53
      2306
    10. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2296
    Aihe