Ruostuukohan juuri Genevessä julkistettu Auris yhtä pahasti ja nopeasti kuin tämä nykyinen malli?
Toyotalla on kovat kulukuurit päällä ja ruostesuojauksen "unohtamista" ei ihan heti huomata.
Uusi Auris ruostuu?
59
5325
Vastaukset
- huononeeVaan
Mihinkä se tyyli olisi muuttunut kun joutuvat myymään esim. Priusta maailmalle alehintaan, että menisi kaupaksi. Nuo on joka tapauksessa suunniteltu viiden vuoden käyttöä silmällä pitäen.
- Toyotaruostuu
Japanissa auton elinkaari on maksimissaan 10 vuotta, joten ruostesuojaukseen ei panosteta. Sama meininki myös Toyotan ulkomailla sijaitsevissa tuotantolaitoksissa, kuten USAssa tojolle ruosteongelmista tulleet miljardikovaukset osoittavat.
- LopetaValehteleminen
Jos nyt Skoda-hömo lakkaisit valehtelemasta tai minä paljastan sinusta kaiken palkanmaksajaa myöten, joka oli aikamoinen yllätys.
- oikea-merkki
Ja sillä on alushousutkin ruosteessa.
- voivoisentään
Penttikiimat taas jouduttu poistamaan.
- Tosi-on_
Nykyisestä toivottavasti eivät enää ole huonontaneet. Nykyinen on tässä suhteessa ihan tarpeeksi kammottava.
- Onko_tosi
Nykyinen on melko rtapea peli, toivottavasti uusi Auris on parempi.
- Liian_tosi
Kyllä nykyinen Auris on niin ruostuva, että yhtään ei kärsisi heikentää. Toivottavasti kulukuuri ei ole iskenyt liian pahasti.
- Autotietäjä
Liian_tosi kirjoitti:
Kyllä nykyinen Auris on niin ruostuva, että yhtään ei kärsisi heikentää. Toivottavasti kulukuuri ei ole iskenyt liian pahasti.
Tuotehallinta kehittyy ja suunniteltu kestoikä on aikaisempaa tarkemmin myös taloudellinen käyttöikä.
- Luottamuskorkealla
Kyllä uusi Auris on varmasti joka suhteessa hyvä ja testattu auto. Toyota ei tunnetusti tee hätiköityjä ratkaisuja mallistoaan uudistaessaan.
- Kestoikäoptimoitu
Auris on varmasti toimiva sen suunnitellun viiden vuoden käyttöajan - tämän jälkeen Auris ruostuu pois, että saadaan uusia Auriksia myytyä.
- mielenkiinnolla
Nähtäväksi jää että miten herkästi auris ruostuu. Toyota TNGA alustan/korin materiaalissahan on aika runsaasti alumiinia ja suurlujuusterästä.
- Mielenkiinnolla
Suurlujuusteräs on herkästi ruostuvaa ja hankalasti korjattavaa materiaalia. Alumiini ja teräs muodostavat galvaanisen parin, eli sähkögalvaaninen korroosio alkaa syödä alumiinia.
Saa nähdä, ovatko tehneet Auriksen lyhytikäiseksi tahallaan.
- niimpäniinku
Alottajalle... Miten ja mistä tämä nykyinen auris ruostuu? Halukas tietämään?
Kohta neljä vuotta vanha ja ei ruostetta missään!- Jxkfkfkfkf
Wau!
- Hhjjhgghj
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1
Näin tämänkin tojon omistaja luuli kunnes katsastusmiehen piikki puhkaisi helmakotelot.
Kun sisältäpäin alkaneen ruostumisen näkee niin peli on pelattu ja edessä on pellinuusimista.
Tojon tavaramerkki - kahden.loukussa
Samanlainen rolla, samanvuotinenkin. Katsastusdude kehui alustaa. Ei rostesuojattu koskaan, paikkailtu, eikä tarvetta. Ajettu enemmän kuin samanikäisillä mersuilla keskimäärin.
- Ruostepeikko
Hhjjhgghj kirjoitti:
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1
Näin tämänkin tojon omistaja luuli kunnes katsastusmiehen piikki puhkaisi helmakotelot.
Kun sisältäpäin alkaneen ruostumisen näkee niin peli on pelattu ja edessä on pellinuusimista.
Tojon tavaramerkkiSisältäpäin tapahtuva koteloiden ruostuminen yllättää. Moni kuvittelee ajavansa ruosteettomalla autolla, vaikka maalin alla ei ole kuin ruostetta.
Toyotan kulukuuri on todennäköisesti heikentänyt uuden Auriksen kestävyyttä useallakin tavalla. - sitäSuurempiPettymys
kahden.loukussa kirjoitti:
Samanlainen rolla, samanvuotinenkin. Katsastusdude kehui alustaa. Ei rostesuojattu koskaan, paikkailtu, eikä tarvetta. Ajettu enemmän kuin samanikäisillä mersuilla keskimäärin.
Hehee, Teron utopiaa jälleen. Ei ruostu, hehee!
- Tectylauttaa
Hhjjhgghj kirjoitti:
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1
Näin tämänkin tojon omistaja luuli kunnes katsastusmiehen piikki puhkaisi helmakotelot.
Kun sisältäpäin alkaneen ruostumisen näkee niin peli on pelattu ja edessä on pellinuusimista.
Tojon tavaramerkkiSisältäpäin ruostumisen korvaa puhkiruostumattomuustakuu.
- Epäluuloinen
Tämä jää nähtäväksi, kenties maahantuoja pelastaa tilanteen suojauttamalla kaikki uudet Aurikset
- Raharatkaisee
Maahantuoja tuskin ryhtyy polttamaan rahaa lisäsuojauksiin. Jos valmistaja ei välitä asiasta, niin miksi maahantuoja ryhtyisi ohuesta katteestaan maksamaan valmistajalle kuuluvia kustannuksia.
- Epäluuloton
Ei maahantuoja tee kalliita liikkeitä, joihin ei ole pakko. On paljon halvempaa tarjota välillä Hönölle pullakahvia luottomyyjän topimesta ja antaa hänelle uusi lippalakki jouluna - keskustelupalstoilla trollaaminen jatkuu vähillä kuluilla.
Auton laadun parantamisen Toyota varmasti osaisi, mutta koska toimintaa johtaa raha (ja säästökuuri), ei tällaista tapahdu. - P.e.n.t.t.i
Epäluuloton kirjoitti:
Ei maahantuoja tee kalliita liikkeitä, joihin ei ole pakko. On paljon halvempaa tarjota välillä Hönölle pullakahvia luottomyyjän topimesta ja antaa hänelle uusi lippalakki jouluna - keskustelupalstoilla trollaaminen jatkuu vähillä kuluilla.
Auton laadun parantamisen Toyota varmasti osaisi, mutta koska toimintaa johtaa raha (ja säästökuuri), ei tällaista tapahdu.Minulla jäi taas viime yönä unet vähiin. Onhan se tosi noloa kun sairauteni paistaa läpi tällä tavallakin mutten mahda sille mitään että skitsofrenia vie aikuistakin miestä ja tekee jotenkin poikamaisen olon. Ei kai kukaan muu täysi-ikäinen viisikymppinen merkantti muuten kirjoittelisi kuin peruskoulupoika.
- ittneP_
Ruostesuojaaminen on kallista, on paljon halvempaa levittää disinformaatiota sosiaalisessa mediassa Toyotan ruostumattomuudesta.
- Tectylman
Maahantuoja suojauttaa korkeintaan ensimmäiset uudet Aurikset - ne joita lehdistö tutkii.
- ToyotaLuistaaKaikessa
Mitähän luulette onko Toyota keksinyt paremman maalin ruosteenestoon joka kestää suolan ja kiveniskemät? Massaukset ja vahaukset Toyota on lopettanut, koska ne syö kannattavuutta ja ruoste iskee vasta muutaman vuoden kuluttua läpi pellin ja silloin voidaan sekin laittaa kiveniskemien syyksi. Ei ne pienet muoviläpäkkeet paskaa suojasta pelasta.
- Kemisti_
Näin on saattanut käydä. Ehkä Toyotan teknologiaosasto on keksinyt maalin, joka pysyy erityisen hyvin ruosteessa kiinni. Kun ruoste pysyy maalin alla, omistaja on tyytyväinen.
- Puistokemisti_
Kemisti_ kirjoitti:
Näin on saattanut käydä. Ehkä Toyotan teknologiaosasto on keksinyt maalin, joka pysyy erityisen hyvin ruosteessa kiinni. Kun ruoste pysyy maalin alla, omistaja on tyytyväinen.
Vanhoissa Tojoissa olisi vain maalikuori jäljellä pelleistä ;)
- Ei_Pentti
Puistokemisti_ kirjoitti:
Vanhoissa Tojoissa olisi vain maalikuori jäljellä pelleistä ;)
Niinhän niissä onkin. Pohjois-Karjalan erikoismiehet hitsaavat tuoretta peltiä ruosteeseen kiinni, että Tojon saa katsastettua.
- RuostuminenOnNykyaikaa
Ei ole syytä epäillä tuota. Autonvalmistajat pyrkivät yhä kevyempiin autoihin. Siihen päästään ohuemmilla pelleillä ja vähemmillä tököttikerroksilla.
- Analysoija_
Hönö näkee Pentti-harhoja, vaikka viikonlopusta on jo aikaa (juoppohulluuden luulisi jo hellittävän).
Hönön maailmankuva on selvästi järkkynyt, kun automiehet (ja naiset) ovat oivaltaneet, että Tojoon käyttämällään rahalla saa ihan oikeitakin autoja. - Historiantuntija
Toyota on niin vanhoissa roikkuva valmistaja, että tuskin ruosteenestossa mitään kehitystä on tapahtunut.
- Tectyl_Dinitrol
Historiantuntija kirjoitti:
Toyota on niin vanhoissa roikkuva valmistaja, että tuskin ruosteenestossa mitään kehitystä on tapahtunut.
Kehityksen toivominen ruosteenestoon lienee turhaa, kunhan olisi pysynyt edes entisellään. Ruosteeneston laiminlyönti on Toyotalta tietoinen valinta.
- vääräAutoSuomalaiselle
Mitenkä uusin malli poikkeaisi muista malleista ruosteen suhteen kun tuotannossa on otettu tuollainen hieno säästökäytäntö voimaan. Ne kestää sen viisi vuotta johon japanilainen auton käyttöikä on suunniteltukin. Meillä valitettavasti auton pitää kestää 10-15 vuotta, koska verotus tekee autoilusta järjettömän kallista.
Muualla noita laitetaan paaliin ihan surutta viiden vuoden jälkeen ja uutta alle, eikä kulut ole sen enempää kuin suomalaisen kituutus ikivanhalla Rutinifilla.- Pieni_kulu-suuri_hyöty
Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.
- Tarpeeton_kulu
Pieni_kulu-suuri_hyöty kirjoitti:
Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.
Kyllä näin on- varsinkin Toyotan kohdalla.
Citikka ja Rellu tosin eivät ruostu, koska asia on tehokkaasti hoidettu jo tehtaalla. - Laatupuute
Pieni_kulu-suuri_hyöty kirjoitti:
Ruosteenestokäsittely kannattaa Suomessa ihan joka ainoaan autoon merkistä riippumatta.
Tuo pitäisi hoitaa jo tehtaalla.
- pentin.huoli
Pentti on hirttäytynyt Toyotan ruosteen estoon, josta on tullut hänelle jo elämää suurempi ongelma. Kun kaikki muut oljenkorret ovat kerta toisensa jälkeen Pentillä katkeneet jo alkumetreillä niin viimeisestä junttipentti pitää epätoivoisesti kiinni kuin hukkuva konsanaan, vaikka se ei muille ole ongelma ollenkaan eikä polsta volkkariakaan huijarimaineesta ja markkinoiden surkeimpiin tutkitusta laadusta ja luotettavuudesta. Onhan siinä jo sellainen meriitti että olisin todella huolissani jos sellainen hermoraastin vielä olisi omistuksessa. Halvalla meni, mutta eroon pääsin. Tyytyväisempi ei voi olla. Uusien volkkarien hintoihin on tietenkin sisäänleivottu päästöhuijausmaksu jonka lopullista summaa ei vielä tiedä erkkikään. Jostainhan nekin rahat pitää repiä. Mistäs muusta kuin auton hinnassa ostavilta hyväuskoisilta hölmöiltä.
Itse en kylläkään ajatellut vaihtaa volkkariin. Miksi alkaisin maksamaan konsernin itsensä suunnittelemaa huijausta? Ei tulisi mieleenkään. Mieluusti jätän muille. Toivottavasti myynti kohoaisi raketinomaisesti ettei nyt veronmaksajana ainakaan joutuisi osallistumaan..............? - enostais
Alumiinin ja raudan yhdistelmä jos pääsee kosketuksiin ei toimi vaan alumiini syöpyy ja sitähän onkin kiva hitsata eli jos moinen ratkaisu jossain kohtaa lopputulos katastrofi eikä suojauksetkaan taida siihen auttaa
- Tojoruost
Ja muovi päällä viimeistelee ruostuminen heti talvella.
- Huvinsakullakin
Taitaa merkki kuin merkki kestää koriltaan 10v ja ketä kiinnostaa sen jälkeinen aika,ei ketään.
Nykyään pidetään autoja 3-4v j a vaihtoon...jotka uudesta pitävät,loppu onkin rupusakin ongelma- Finikor
Kyllä se auto yleensä jonkun omaisuutta on 10 vuotiaanakin, eli ei tämä ole merkityksetön asia.
- köyhyyshävettäisi
Finikor kirjoitti:
Kyllä se auto yleensä jonkun omaisuutta on 10 vuotiaanakin, eli ei tämä ole merkityksetön asia.
Vaan se ongelma on harvoin sen joka auton ostaa uutena, suurin osa vaihtaa auton 3-4v välein uuteen ja jotka ostavat uuden ja päättävät ajaa sillä 15v niin ruostesuojauttavat auton .
Vai pitäisikö esim. minun miettiä vanhaa 10v autoani onko se jo ruosteessa seuraavilla kavereilla, tuskin koska minä olen jo vaihtanut silloin 3kertaa jo uuden auton.
- Kupinkääntäjä
Onhan niissä 12v puhkiruostumattomuustakuu
- Maalaukset.päälle
Ei kuulemma korvaa mitään.skodan omistajat joutuneet ostamaan uusi oviakin jo parivuotta vanhoihin itäruoskiin.
- HolistiOnSairas
Holisti, sisäinen äänikö tuon kertoi? Voi sinua poloista ja yksinäistä pudokasta.
- Käsittämätön.asia
Miten volkswagen voi valmistaa edelleenkin noin heikko laatuisia autoja.
- Saasteverot.maksamatta
Kts.saksalaisen laatuauton uusi ongelma..
RUOSTE KUKKII JA ASIAKAS MAKSAA. - Eiruostumillään
Vasten mielistä jauhaa Toyotan ruosteista, kun merkki on yksi parhaista mitä tulee peltien kestoon. Liikenteessä on paljon Toyotan malleja ja iso osa niistä on 10-20 vuotiaita eikä silti ole edes ruoste kukkasia näkyvissä. Esim kaikki Avet ovat ruosteettomia ja vanhimmat ovat jo 20 vuotiaita.
Kaikki muut merkit ovat tuon ikäisinä jo ruosteessa, mutta Toyota ei. Ja ranskalaiset ja italialaiset taas on romutettu yleensä jo 10-15 vuotiaina ellei ennemmin.
Toyotaa voi moittia vaikka tylsästä muotoilusta tai ajettavuudesta, nehän ovat maku asioita, mutta ei missään tapauksessa ruostumisesta. Tuskin mikään muu merkki on tässä suhteessa niin hyvä kuin Toyota.- pahimpia_ruostujia
Ole luja ja sokea uskossasi!
- FaktaanPerustuvaaInfoa
Hyvin jos teettää omalla rahalla ruojaukset ja tarkastuttaa ne säännöllisesti, pesee usin ja ajaa vähän suolakeleillä, niin joillain yksilöillä voi pärjätä pitkäänkin, mutta kyllä perussuojaus tehtaalta lähtien pitäisi olla sellainen joka suojaa ruostumiselta minimissää 7 vuotta ja 150tkm.
Toyotan ylimitoitetut säästö ja uudet julkaistut säästötavoitteet eivät mahdollista kunnollisten ja kestävien autojen valmistusta, näin se vaan on. Toyota on palkannut 7 uutta johtajaa tekemään säästöjä, koska huonosti tuottava mallisto ei mahdollista kunnollista tuotekehitystä. Toyota on nykyautoista se ruostuvin ja surkein useimmissa muissakin autoilun tärkeissä asioissa.
- RuosteenKuningas
Toyota tunnetaan ruosteherkkänä merkkinä ympäri maailmaa.
- jihuuHolisti
Ja myös Suomessa. Ainoastaan Holistille se on kova paikka ja paniikin aihe. Kovasti poika tekee peitelläkseen asiaa, mutta eiköhän pietä asia lämpöisenä ettei vaan pääse unohtumaan?
- aasialainenEiHaluaKestoa
Toyotan ruostuminen on kyllä suurin ongelma automaailmassa, toinen on käytännön kulutus hybrideissä. Melkoista huijausta, mutta kun tämä on kaikkien tiedossa, niin sitä ei lueta huijaukseksi, ainoastaan Toyotan ostajia pidetään tyhminä.
- Pentti-tietää
Kyllä se Hönölle on ongelma, koska hänen kuvittelemansa haavemaailma järkkyy reaalimaailman asioista.
- KylläNeRuostuvat
Seitsemän samuraita ovat päättäneet jättää kaikki kittauksetkin pois kuormittamasta Toyotan heikkopeltistä Kobe Steel koppaa ja taas saadaan säästöä aikaan.
- vainUrpoOstaaRuostetta
Toyota on siinä tilanteessa ollut jo vuosia, että hybridin kehitys on syönyt kassan kuiviin, Usassa tulee kovasti tappiota koko ajan ja siksi säästöjä ollaan tehty kovin ylimitoitetusti ja laatu on romahtanut. Pahiten se näkyy ruostumisena joka iskee jo 2-3 vuotiaisiin autoihin ja pahasti. Ovat laittaneet muoviläpysköjä arimpiin paikkoihin, mutta meikäläisissä olosuhteissa ne ei vain peitä ruostuvia kohtia, vaan pahentaa asiaa kun suolakura istuu kuin tauti siellä välissä ja tekee tuhoa.
En tiedä kuinka paljon tuo huonolaatuinen teräs jota Toyota on käyttänyt vaikuttaa ruostumisen nopeuteen, mutta ei se ainakaan paranna asiaa.
Myös suunnittelussa painopiste on säästämisessä ja sen nopeudessa ja se on poikinut lukuisia takaisinkutsuja vaarallisten vikojen vuoksi. Mitenkähän asiat on sitten muutaman vuoden kulutua kun tuokin asia on hutaistu. - Hyvin-suunniteltu
Uusi Auris on aikaisempaa paremmin kestoikäoptimoituja. Viiden vuoden kuluttua uusi Auris (Corolla) on tasaisen loppuun kulunut.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904816
- 293404
- 2013192
- 513037
- 242975
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3212836Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl442727Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2362530- 532306
Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252296