Meillä on 10 viikkoinen pentu nyt kolmas viikko menossa uudessa kodissa.ensimmäisen viikon olin lomalla ja aloitin yksinolo harjoitukset vähitellen muutamista kymmenistä sekunneista lähtien n. 30-40 min uuttakin. Aluksi pentu tuskin tajusi että olin pois, mutta kun poissaolot piteni se tuli selvästi iloista vastaan, mutta mitään metelöintiä en huomannut poissaolon aikana.
Toisella viikolla alkoi työt mutta olen tehnyt paljon etätöitä ja pentu on ollut yksin 2-3 tunnin jaksoja. Nämäkin meni hyvin niin että tullessa pentunukkui ja tuli iloisesti vastaan. Ongelmat alkoi vasta kotiin tulon jälkeen. Pentu villintyy totaalisesti, puree käsiä, hyökkäilee nilkkoihin, repii lahkeita ja puree kaikkea mahdollista paitsi sallittuja lelujaan. Yritämme olla huomioimatta ja poistua rahallisesti toiseenhuoneeseen kun puree nilkkoja mutta se on aika vaikeaa kun pentu roikkuu lahkeessa ja puree nilkkalihaan asti. Pakko ottaa vaan irti ja heittää kauemmaksi että saa oven toiseen huoneeseen kiinni. Tätä kestää pari tuntia kunnes väsyy ja nukahtaa ja sitten on suloinen ja hellyttävä kunnes herättyään viedään ulos ja sama rumba alkaa alusta.
Reagoiko pentu yksin oloon vai onko tämä normaalia pentuhepulia, joka menee ohi?
Pentu yksinoloa jälkeen hepuleissa
2
123
Vastaukset
- igjkkjhfg
Kannattaa itse pysyä mahdollisimman rauhallisena, eikä huomioida koiraa kotiin tulon jälkeen heti.Ei pidä jutella, tai hössöttää sille, ei edes katsoa.Otat sen van hihnaan, ja viet vähäeleisesti käymään ulkona, jotta oppii sisäsiistiksi.Onko lähellänne pentutapaamisia, ne olis hyväksi.Niitä järkätään joissakin eläinliikkeissä, kannattaa viedä, kunhan rokotukset on kunnossa.
Pennut on joskus kamalia purijoita, meidän koira sai hepuleita, ja näykki kovastikkin kahdeksankuukauden ikäiseksi.Kylä se vähenee, kun saa leikkiä muiden pentujen ja kilttien nuorten koirien kanssa. - drgdrgdg
Normaalilta elinvoimaiselta pupelta kuulostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379