Tesla putosi jo pallilta

Teslabye

No niin, Tesla oli sitten siinä. Ensimmäinen Teslan oikea kilpailija ja Tesla putosi heti pallilta. Lisää kilpailijoita on tulossa kymmeniä parin vuoden sisällä, Audi, MB, BMW, Porsche, Volvo, Lexus...

Jaguar i-Pace on Teslaa halvempi, paremman näköinen, laadukkaampi, kulkee pidemmälle latauksella ja kiihtyy nopeammin.

https://youtu.be/fErFiWjoeCQ

29

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssporttiako

      Miksi sähköauton pitää kiihtyä kuin F ykkönen? Tai sitäkin nopeammin?

    • Öööh

      Saksalaiset sähköautot, mikä vitsi. Varmasti ovat pulloillaan vikoja ja joku huijaus päällä.

      • EtSäDorkaOle

        No tottakai kun kerran sanot niin.


    • Tesla3

      Muuten joo ihan hyvä mutta onneton kotilatausnopeus koska ei ole 3-vaihelatausta. Myös oma pikalatausverkosto puuttuu, CCS pikalaturit jotka Jaggeen käy eivät toimi maailmanlaajuisesti. Jagge paljon pienempi auto kuin Tesla sekä autopilot puuttuu.
      Pisteet Teslalle 10-5

      • Puolueetontarkkailija

        Jaguarissa oikea premium-sisustus. Myös Jaggen muotoilu ulkoa on modernia. Jaggessa myös kaiken todennäköisyyden mukaan parempi laatu. Jaggella edelleen parempi imago. Jaguar todennäköisemmin yhä olemassa ja varaosat ja huollot saatavilla viiden vuoden kuluttua. Pisteet siis tasan 10-10.


      • Kkfkkfkfkfkf
        Puolueetontarkkailija kirjoitti:

        Jaguarissa oikea premium-sisustus. Myös Jaggen muotoilu ulkoa on modernia. Jaggessa myös kaiken todennäköisyyden mukaan parempi laatu. Jaggella edelleen parempi imago. Jaguar todennäköisemmin yhä olemassa ja varaosat ja huollot saatavilla viiden vuoden kuluttua. Pisteet siis tasan 10-10.

        Väärin.

        Sisustasta en tiedä, voi olla Jaggen etu.

        Muotoilu makuasia, voin antaa Jaggelle.

        Jagge tunnettu paskasta laadustaan. Vaikka Teslallakin ollut ongelmia, niin ei todellakaan kannata laskea Jaggen voittavan tässä.

        Jaggen imago mennyttä, varsinkin sähköautomarkkinoilla Tesla vähintään tasoissa, todennäköisemmin ylempänä.

        Miksi Jagge olisi todennäköisemmin olemassa? Brändistä on jo ajat sitten tullut pelkkä eri kehitysmaalaisien kiertopalkinto. Jaggen nykyään omistavan intialaisfirmankaan tilanne ei ole yhtä vahva kuin suuryhtiöksi arvoltaan nousseen Teslan. Eivätkä ne intialaisetkaan mikään vakiintunut autoteollisuuden toimija, toisin kuin sentään Ford Jaggen omistajana oli.
        Ei sillä, että Teslankaan tulevaisuus niin varmalla pohjalla olisi, mutta Jagge on ollut veitsenterällä jo pienen ikuisuuden, tai oikeastaan aina.


    • Teslaaaah

      Pitää Teslan olla hyvä kun kaikkia muita aina verrataan siihen. Tottakai etenkin Saksalaiset yrittävät painostaa Teslaa alas ja näin saada omille "preemijumeilleen" mainostettua mainetta ja myyntiä Euroopassakin. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan Saksalaisiin sähkö sätöksiin, kun eivät ole saaneet muitakaan autoja toimiviksi. Saksalaiset ovat niin häikäilemättömiä mainostamaan, että täälläkin pöhelöin kansanosa ostaa silmät kiiluen ns. " preemijumeja" vaikka ne hajoavat jo vähän ajettuna käsiin.

      • älyhoijo

        Kai siihen vertaillaan, kun oli ensimmäinen. Hyvyys taas on ihan eri asia ja siitä on ennenaikaista puhua.


    • totuuss

      Teslahan tuottaa tappiota joka autossaan ja onhan se melkoinen leego auto sama kohtalo kuin Suomen autotuotannolla hetken rämpii

    • ttm5422

      Vain autoista mitään tajuamattomat ostaa Teslan kaltaisen huonolaatuisen auton.

    • enostateslaa
    • enkaipaateslaa
    • enluotamuskiin

      Musk haluaa Saudien rahat tuotekehittelyyn ja tuotannon laajentamiseen.

      Voi olla, että Saudit ostavat koko firman ja tätä Musk ei toivo - sen takia ehkä firma vedetään pois pörssistä. Nykyiset osakkaat saavat vain arvella mikä on tuleva kurssikehitys varsinkin jos Saudit päättävät jättäytyä hankkeesta ja myyvät jo omistamansa osakkeet pois.

      Itse en näe luksus sähköautojen tulevaisuutta kovinkaa ruusuisena. Markkinoille on tulossa monen autotehtaan uusia malleja - näillä tehtailla on jo huolto, varaosa ja myyntiverkostot pitkin maailmaa.
      Suurin volyymi tulee olemaa jatkossa keskihintaisissa ja edullisissa sähköautoissa 25-40k€. Suuri volyymi tulee olemaan voittaja.

      Kiinan ja USAn tullikiista koettelee Teslaa aika kovalla kädellä. Tehtaan avaaminen Kiinaan vie vuosia eikä ole mitenkään sanottua, että se edes onnistuisi. Nykyinen USAn presidentti vastustaa kaikkea teollisuutta joka viedään pois USAsta. Tämän ovat saaneet tuta nykyiset autonvalmistajat.

      • Kkkkkkkkkkkii

        Musk muuten kannatti tulleja. Voi hyvinkin olla Teslan etu, että kiinalaiset pysyvät poissa jenkeistä.
        Musk nimenomaan vetosi aiemman tilanteen olleen epäreilu, kun Kiina otti isommat tullit jenkkiautoilta kuin jenkit kiinalaisilta.

        Tätähän vastuumedia ei sinulle kertonut, sillä narratiivi on, että sähköautokuningas Elon Musk on hyvis ja siten pahis Trumpin vihollinen. Totuus vaan sattuu olemaan se, että Musk on itsenäinen nero, eikä laumaääliö vihervasurien tapaan.


    • enluotamuskiin

      Nero joka pelaa muiden rahoilla, velkaa on kaulukseen asti. Jopa niin paljon, että firmaa ei haluta laittaa konkurssiin.

      https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/tuotanto-kiihtyy-velka-kasvaa-teslan-tulevaisuus-on-epavarma-6732303

      Musk ei pidä Kiinan asettamista tulleista ja se tulee aivan varmasti vaikuttamaan Teslan myyntiin Kiinassa, halusit sitä tai et.

      Natiivi totuus on se, että Musk on henkilökohtaisesti erittäin rikas henkilö. Itse en ole valmis sijoittamaan Teslaan yhtiönä tai autona euron killinkiäkään.

      • Kkkkkkfgggg

        On se kyllä yksi helvetti, ettei uuno ymmärrä lukemaansa:

        https://www.theverge.com/2018/3/8/17097158/elon-musk-tesla-trump-china-tariffs-trade-twitter

        Teslan markkinaosuus Kiinan sähköautoista on 9%. Ei firma siitä konkurssiin mene, vaikka tuosta osuus laskisikin. Samalla tosiaan kiinalaisten tuonti Amerikkaan kärsii, mistä Tesla hyötyy.

        En minäkään ole Teslaan sijoittanut, firmaan, enkä autoon, mutta sehän ei näitä asioita muuksi muuta. Musk on nero ja markkinat hinnoittelevat yrityksensä suunnattoman arvokkaaksi. Jos sinä olet eri mieltä markkinoiden kanssa, niin siitä vaan shorttaamaan Teslaa, niin rikastut taatusti.


      • enluotamuskiin

        Oletko aina ollut yhtä tyhmä vai pitikö oikein opetella?

        Yritä ymmärtää seuraava osa: Pahasti yhä tappiota tekevälle Teslalle Kiina on avainasemassa. Kiina-myynnin osuus sen liikevaihdosta oli viime vuonna noin 17 prosenttia.
        Kiinasta ei tiettävästi tuoda sähköautoja USAhan - eli tällä tullimenettelyllä ei ole Kiinan suhteen mitään tekemistä, USAlle / Teslalle erittäin suuri.

        Onko tämä mielestäsi merkityksetön asia - sen lisäksi Kiinan markkinat kasvava nopeiten ja jos Testla putoaa tästä kelkasta pois, markkina-asemaa on aivan turha kuvitella saavuttavansa takaisin.

        Ps alatyylinen kirjoittelu paljastaa vain sivistymättömyytesi.


      • Kfkfkfkffkfkkfkkffk
        enluotamuskiin kirjoitti:

        Oletko aina ollut yhtä tyhmä vai pitikö oikein opetella?

        Yritä ymmärtää seuraava osa: Pahasti yhä tappiota tekevälle Teslalle Kiina on avainasemassa. Kiina-myynnin osuus sen liikevaihdosta oli viime vuonna noin 17 prosenttia.
        Kiinasta ei tiettävästi tuoda sähköautoja USAhan - eli tällä tullimenettelyllä ei ole Kiinan suhteen mitään tekemistä, USAlle / Teslalle erittäin suuri.

        Onko tämä mielestäsi merkityksetön asia - sen lisäksi Kiinan markkinat kasvava nopeiten ja jos Testla putoaa tästä kelkasta pois, markkina-asemaa on aivan turha kuvitella saavuttavansa takaisin.

        Ps alatyylinen kirjoittelu paljastaa vain sivistymättömyytesi.

        17% ei ole avainasema.

        Älä minua siitä syytä, että itse Musk nosti esiin aiemmin olemattomat tuontitullit Kiinasta Amerikkaan. Vaikka kai sinä tiedät paremmin Teslan tilanteen?

        On alatyylistä väittää toista sivistymättömäksi. Eli julistit itsesi sivistymättömäksi.


    • enluotamuskiin

      Kauppalehdestä luettua, ei oma keksintö. 17% osuus on todella merkittävä, ja varsinkin jos se puuttuu sekä samalla menetetään parhaiten kasvava markkina-alue. Mutta ei sinä sitä ymmärrä, eikä se minua haittaa millään tavalla, Musk:ia ja sijoittajia se haittaa kovasti.

      Sivistys on niin vaikea asia.

      • Kkkkkkkkff

        Koulusta saa sivistystä ja oppii kirjoittamaan ”Muskia”.


      • Suhteellisuutta.peliin

        Jos Kiinassa jollain merkillä on 17% markkinaosuus, tarkoittaa se melkoisen suurta myytyjen autojen määrää. Ehkä jopa niin suurta ettei meillä edes ymmärretä mittasuhteita.


      • Kkkkkkkfff
        Suhteellisuutta.peliin kirjoitti:

        Jos Kiinassa jollain merkillä on 17% markkinaosuus, tarkoittaa se melkoisen suurta myytyjen autojen määrää. Ehkä jopa niin suurta ettei meillä edes ymmärretä mittasuhteita.

        Siis sähköautoista.

        Edelleen 9% Teslan kokonaismyynnistä. Ja Tesla on edelleen pieni tekijä myyntimäärissä.


      • Talousontärkeäasia
        Kkkkkkkkff kirjoitti:

        Koulusta saa sivistystä ja oppii kirjoittamaan ”Muskia”.

        Opettele perusasia ja palaa sitten asiaan. 17% osuus tuloksesta on aika merkittävä vaikka kuinka sen vääntäisi. Tosin asia ei minua millään tavalla kosketa, mutta siitä huolimatta ei kannata levitellä väärää tietoa asiasta. Eli vielä kerran Teslan tuloksesta tuli Kiinan markkinoilta 17%, ja sillä on suuri merkitys.

        Teslan osuus Kiinan sähköautomarkkinoista on aivan toinen asia, sillä ei ole mitään merkitystä onko luku 9 vai 17%. Tämä luku ei kerro mitään Teslan tuloksesta yhtään mitään.

        Jos ja kun Tesla menettää Kiinan markkinat, se voi olla todella kohtalokasta yhtiölle ja sen itsenäisyydelle. Kiinassa on maailman suurimmat sähköautomarkkinat jotka kasvavat voimakkaasti.


      • Kfkffkffkkf
        Talousontärkeäasia kirjoitti:

        Opettele perusasia ja palaa sitten asiaan. 17% osuus tuloksesta on aika merkittävä vaikka kuinka sen vääntäisi. Tosin asia ei minua millään tavalla kosketa, mutta siitä huolimatta ei kannata levitellä väärää tietoa asiasta. Eli vielä kerran Teslan tuloksesta tuli Kiinan markkinoilta 17%, ja sillä on suuri merkitys.

        Teslan osuus Kiinan sähköautomarkkinoista on aivan toinen asia, sillä ei ole mitään merkitystä onko luku 9 vai 17%. Tämä luku ei kerro mitään Teslan tuloksesta yhtään mitään.

        Jos ja kun Tesla menettää Kiinan markkinat, se voi olla todella kohtalokasta yhtiölle ja sen itsenäisyydelle. Kiinassa on maailman suurimmat sähköautomarkkinat jotka kasvavat voimakkaasti.

        17% on merkittävä, muttei mikään avainluku.

        Tesla ei ole menettänyt mitään, eikä todennäköisesti menetäkään, vaan Musk saa tullien kautta haluamansa eli alemmat tullit Kiinan markkinoille ja oikeuden perustaa tehtaita vapaasti.

        Tulos on muuten eri asia kuin liikevaihto, ihan perusasiana, oppii myös koulussa, jos ei pysty itseoppimiseen.


      • TolkkuaKiitos
        Kfkffkffkkf kirjoitti:

        17% on merkittävä, muttei mikään avainluku.

        Tesla ei ole menettänyt mitään, eikä todennäköisesti menetäkään, vaan Musk saa tullien kautta haluamansa eli alemmat tullit Kiinan markkinoille ja oikeuden perustaa tehtaita vapaasti.

        Tulos on muuten eri asia kuin liikevaihto, ihan perusasiana, oppii myös koulussa, jos ei pysty itseoppimiseen.

        Tyhmä olet ja sille en voi mitään. On aivan sama mikä yrityksen liikevaihto on jos tulosta ei tule. Tulos on se mitä yritys tekee, liikevaihto on vain luku jolla ei makseta palkkoja tai osinkoja.

        Testla haluaa siirtää tehtaita Kiinaan tullien takia. USA ei saa yhtään alempia tulleja autoilleen vaikka Trump itkisi mitä. Tämä on ogelma jota sinä en vain ymmärrä. Ei Tesla/Musk huvikseen keskustele tullien ongelmista ja Kiinan markkinoiden muutoksesta. Jos Tesla putoaa Kiinan markkinoilta pois, käy kylmät. Euroopan markkinat eivät vedä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Toki sen(kin) voit kiistää, mutta näin se vain on.

        Suosittelen, että et kommentoi talousasioita joista en tiedä yhtään mitään. Kommentoi vaikka Teslan muotoilua, laatua tai mitä tahansa muuta mutta jätä talousasiat rauhaan.

        https://www.apu.fi/artikkelit/teslan-myynti-romahtanut-euroopassa-tesla-kiistaa-datan


    • Eitoistakertaa
    • Nuukaerkki

      Muski varmaan myy Teslansa Kiinalaisille, sen minkä pystyy rahoitusta vastaan. siitä sitten kopioidaan innovaatiot Volvolle. näin se menee.

    • Kelikamera

      Tesla ilmoitti heinä - elokuun myyntiluvut. Tesla myi 83'500 sähköautoa, joista Model 3 oli 55'840 kpl, Model S 14'470 kpl ja Model X 13'190 kpl. Edellisellä neljänneksellä myynti oli 40'740 sähköautoa, joten kasvua oli tullut neljännesvuodessa 105 %. Tesla Model 3 on myyty pelkästään Amerikassa, ja muun maailman suurempi kysyntä saa vielä odottaa.

      Teslan Fremont tehtaan kapasiteetti on nyt täydessä käytössä, joten tuotantoa on vaikea kasvattaa ilman uutta tehdasta. Uusi tehdas on kuitenkin rakenteilla Kiinan Shanghaissa. Kiinan hallitus halusi niin kovasti Teslan Gigafactorya, että Kiinan hallitus muutti lakia Teslan kohdalla kiinalaisesta 50 % osakkuudesta. Tesla saa omistaa Kiinan tehtaan 100 %. Teslan kasvu tulee olemaan huima tulevaisuudessakin.

      • Kelikamera

        Tesla ilmoitti Q3 myyntinsä. Tesla myi 83'500 sähköautoa vuosineljänneksellä. Kassavirta oli 3 miljardia, josta kasvua 731 miljoonaa. Nettovoitto oli 312 miljoonaa. Autoa kohden voittoa tulee 3736 dollaria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe