No niin, Tesla oli sitten siinä. Ensimmäinen Teslan oikea kilpailija ja Tesla putosi heti pallilta. Lisää kilpailijoita on tulossa kymmeniä parin vuoden sisällä, Audi, MB, BMW, Porsche, Volvo, Lexus...
Jaguar i-Pace on Teslaa halvempi, paremman näköinen, laadukkaampi, kulkee pidemmälle latauksella ja kiihtyy nopeammin.
https://youtu.be/fErFiWjoeCQ
Tesla putosi jo pallilta
29
674
Vastaukset
- ssporttiako
Miksi sähköauton pitää kiihtyä kuin F ykkönen? Tai sitäkin nopeammin?
- Öööh
Saksalaiset sähköautot, mikä vitsi. Varmasti ovat pulloillaan vikoja ja joku huijaus päällä.
- EtSäDorkaOle
No tottakai kun kerran sanot niin.
- Tesla3
Muuten joo ihan hyvä mutta onneton kotilatausnopeus koska ei ole 3-vaihelatausta. Myös oma pikalatausverkosto puuttuu, CCS pikalaturit jotka Jaggeen käy eivät toimi maailmanlaajuisesti. Jagge paljon pienempi auto kuin Tesla sekä autopilot puuttuu.
Pisteet Teslalle 10-5- Puolueetontarkkailija
Jaguarissa oikea premium-sisustus. Myös Jaggen muotoilu ulkoa on modernia. Jaggessa myös kaiken todennäköisyyden mukaan parempi laatu. Jaggella edelleen parempi imago. Jaguar todennäköisemmin yhä olemassa ja varaosat ja huollot saatavilla viiden vuoden kuluttua. Pisteet siis tasan 10-10.
- Kkfkkfkfkfkf
Puolueetontarkkailija kirjoitti:
Jaguarissa oikea premium-sisustus. Myös Jaggen muotoilu ulkoa on modernia. Jaggessa myös kaiken todennäköisyyden mukaan parempi laatu. Jaggella edelleen parempi imago. Jaguar todennäköisemmin yhä olemassa ja varaosat ja huollot saatavilla viiden vuoden kuluttua. Pisteet siis tasan 10-10.
Väärin.
Sisustasta en tiedä, voi olla Jaggen etu.
Muotoilu makuasia, voin antaa Jaggelle.
Jagge tunnettu paskasta laadustaan. Vaikka Teslallakin ollut ongelmia, niin ei todellakaan kannata laskea Jaggen voittavan tässä.
Jaggen imago mennyttä, varsinkin sähköautomarkkinoilla Tesla vähintään tasoissa, todennäköisemmin ylempänä.
Miksi Jagge olisi todennäköisemmin olemassa? Brändistä on jo ajat sitten tullut pelkkä eri kehitysmaalaisien kiertopalkinto. Jaggen nykyään omistavan intialaisfirmankaan tilanne ei ole yhtä vahva kuin suuryhtiöksi arvoltaan nousseen Teslan. Eivätkä ne intialaisetkaan mikään vakiintunut autoteollisuuden toimija, toisin kuin sentään Ford Jaggen omistajana oli.
Ei sillä, että Teslankaan tulevaisuus niin varmalla pohjalla olisi, mutta Jagge on ollut veitsenterällä jo pienen ikuisuuden, tai oikeastaan aina.
- Teslaaaah
Pitää Teslan olla hyvä kun kaikkia muita aina verrataan siihen. Tottakai etenkin Saksalaiset yrittävät painostaa Teslaa alas ja näin saada omille "preemijumeilleen" mainostettua mainetta ja myyntiä Euroopassakin. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan Saksalaisiin sähkö sätöksiin, kun eivät ole saaneet muitakaan autoja toimiviksi. Saksalaiset ovat niin häikäilemättömiä mainostamaan, että täälläkin pöhelöin kansanosa ostaa silmät kiiluen ns. " preemijumeja" vaikka ne hajoavat jo vähän ajettuna käsiin.
- älyhoijo
Kai siihen vertaillaan, kun oli ensimmäinen. Hyvyys taas on ihan eri asia ja siitä on ennenaikaista puhua.
- totuuss
Teslahan tuottaa tappiota joka autossaan ja onhan se melkoinen leego auto sama kohtalo kuin Suomen autotuotannolla hetken rämpii
- ttm5422
Vain autoista mitään tajuamattomat ostaa Teslan kaltaisen huonolaatuisen auton.
- enostateslaa
Ei ole helppoa Teslan myynti Saksassa.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/sahkoautot-eivat-kay-kaupaksi-saksassa-teslan-
ostaneilta-aiotaan-peria-ymparistotuet-takaisin-6733656
Kilpailu on kovaa ja uusia hybridi ja täyssähköautoja tulee useita - hinta on yksi tekijä ja siinä Tesla ei pärjää lainkaan. En näe Teslan tulevaisuutta kovinkaan ruusuisena. - enkaipaateslaa
Ei mene Teslalla hyvin. Kiina meni jo ohi ja Saksa kirii kovaa vauhtia ja menee kohta ohi että suhahtaa,
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/kiinassa-valmistetaan-enemman-sahkoautoja-kuin-muissa-maissa-yhteensa-myos-akkuteollisuus-nojaa-itaan-6733192 - enluotamuskiin
Musk haluaa Saudien rahat tuotekehittelyyn ja tuotannon laajentamiseen.
Voi olla, että Saudit ostavat koko firman ja tätä Musk ei toivo - sen takia ehkä firma vedetään pois pörssistä. Nykyiset osakkaat saavat vain arvella mikä on tuleva kurssikehitys varsinkin jos Saudit päättävät jättäytyä hankkeesta ja myyvät jo omistamansa osakkeet pois.
Itse en näe luksus sähköautojen tulevaisuutta kovinkaa ruusuisena. Markkinoille on tulossa monen autotehtaan uusia malleja - näillä tehtailla on jo huolto, varaosa ja myyntiverkostot pitkin maailmaa.
Suurin volyymi tulee olemaa jatkossa keskihintaisissa ja edullisissa sähköautoissa 25-40k€. Suuri volyymi tulee olemaan voittaja.
Kiinan ja USAn tullikiista koettelee Teslaa aika kovalla kädellä. Tehtaan avaaminen Kiinaan vie vuosia eikä ole mitenkään sanottua, että se edes onnistuisi. Nykyinen USAn presidentti vastustaa kaikkea teollisuutta joka viedään pois USAsta. Tämän ovat saaneet tuta nykyiset autonvalmistajat.- Kkkkkkkkkkkii
Musk muuten kannatti tulleja. Voi hyvinkin olla Teslan etu, että kiinalaiset pysyvät poissa jenkeistä.
Musk nimenomaan vetosi aiemman tilanteen olleen epäreilu, kun Kiina otti isommat tullit jenkkiautoilta kuin jenkit kiinalaisilta.
Tätähän vastuumedia ei sinulle kertonut, sillä narratiivi on, että sähköautokuningas Elon Musk on hyvis ja siten pahis Trumpin vihollinen. Totuus vaan sattuu olemaan se, että Musk on itsenäinen nero, eikä laumaääliö vihervasurien tapaan.
- enluotamuskiin
Nero joka pelaa muiden rahoilla, velkaa on kaulukseen asti. Jopa niin paljon, että firmaa ei haluta laittaa konkurssiin.
https://www.arvopaperi.fi/kaikki_uutiset/tuotanto-kiihtyy-velka-kasvaa-teslan-tulevaisuus-on-epavarma-6732303
Musk ei pidä Kiinan asettamista tulleista ja se tulee aivan varmasti vaikuttamaan Teslan myyntiin Kiinassa, halusit sitä tai et.
Natiivi totuus on se, että Musk on henkilökohtaisesti erittäin rikas henkilö. Itse en ole valmis sijoittamaan Teslaan yhtiönä tai autona euron killinkiäkään.- Kkkkkkfgggg
On se kyllä yksi helvetti, ettei uuno ymmärrä lukemaansa:
https://www.theverge.com/2018/3/8/17097158/elon-musk-tesla-trump-china-tariffs-trade-twitter
Teslan markkinaosuus Kiinan sähköautoista on 9%. Ei firma siitä konkurssiin mene, vaikka tuosta osuus laskisikin. Samalla tosiaan kiinalaisten tuonti Amerikkaan kärsii, mistä Tesla hyötyy.
En minäkään ole Teslaan sijoittanut, firmaan, enkä autoon, mutta sehän ei näitä asioita muuksi muuta. Musk on nero ja markkinat hinnoittelevat yrityksensä suunnattoman arvokkaaksi. Jos sinä olet eri mieltä markkinoiden kanssa, niin siitä vaan shorttaamaan Teslaa, niin rikastut taatusti. - enluotamuskiin
Oletko aina ollut yhtä tyhmä vai pitikö oikein opetella?
Yritä ymmärtää seuraava osa: Pahasti yhä tappiota tekevälle Teslalle Kiina on avainasemassa. Kiina-myynnin osuus sen liikevaihdosta oli viime vuonna noin 17 prosenttia.
Kiinasta ei tiettävästi tuoda sähköautoja USAhan - eli tällä tullimenettelyllä ei ole Kiinan suhteen mitään tekemistä, USAlle / Teslalle erittäin suuri.
Onko tämä mielestäsi merkityksetön asia - sen lisäksi Kiinan markkinat kasvava nopeiten ja jos Testla putoaa tästä kelkasta pois, markkina-asemaa on aivan turha kuvitella saavuttavansa takaisin.
Ps alatyylinen kirjoittelu paljastaa vain sivistymättömyytesi. - Kfkfkfkffkfkkfkkffk
enluotamuskiin kirjoitti:
Oletko aina ollut yhtä tyhmä vai pitikö oikein opetella?
Yritä ymmärtää seuraava osa: Pahasti yhä tappiota tekevälle Teslalle Kiina on avainasemassa. Kiina-myynnin osuus sen liikevaihdosta oli viime vuonna noin 17 prosenttia.
Kiinasta ei tiettävästi tuoda sähköautoja USAhan - eli tällä tullimenettelyllä ei ole Kiinan suhteen mitään tekemistä, USAlle / Teslalle erittäin suuri.
Onko tämä mielestäsi merkityksetön asia - sen lisäksi Kiinan markkinat kasvava nopeiten ja jos Testla putoaa tästä kelkasta pois, markkina-asemaa on aivan turha kuvitella saavuttavansa takaisin.
Ps alatyylinen kirjoittelu paljastaa vain sivistymättömyytesi.17% ei ole avainasema.
Älä minua siitä syytä, että itse Musk nosti esiin aiemmin olemattomat tuontitullit Kiinasta Amerikkaan. Vaikka kai sinä tiedät paremmin Teslan tilanteen?
On alatyylistä väittää toista sivistymättömäksi. Eli julistit itsesi sivistymättömäksi.
- enluotamuskiin
Kauppalehdestä luettua, ei oma keksintö. 17% osuus on todella merkittävä, ja varsinkin jos se puuttuu sekä samalla menetetään parhaiten kasvava markkina-alue. Mutta ei sinä sitä ymmärrä, eikä se minua haittaa millään tavalla, Musk:ia ja sijoittajia se haittaa kovasti.
Sivistys on niin vaikea asia.- Kkkkkkkkff
Koulusta saa sivistystä ja oppii kirjoittamaan ”Muskia”.
- Suhteellisuutta.peliin
Jos Kiinassa jollain merkillä on 17% markkinaosuus, tarkoittaa se melkoisen suurta myytyjen autojen määrää. Ehkä jopa niin suurta ettei meillä edes ymmärretä mittasuhteita.
- Kkkkkkkfff
Suhteellisuutta.peliin kirjoitti:
Jos Kiinassa jollain merkillä on 17% markkinaosuus, tarkoittaa se melkoisen suurta myytyjen autojen määrää. Ehkä jopa niin suurta ettei meillä edes ymmärretä mittasuhteita.
Siis sähköautoista.
Edelleen 9% Teslan kokonaismyynnistä. Ja Tesla on edelleen pieni tekijä myyntimäärissä. - Talousontärkeäasia
Kkkkkkkkff kirjoitti:
Koulusta saa sivistystä ja oppii kirjoittamaan ”Muskia”.
Opettele perusasia ja palaa sitten asiaan. 17% osuus tuloksesta on aika merkittävä vaikka kuinka sen vääntäisi. Tosin asia ei minua millään tavalla kosketa, mutta siitä huolimatta ei kannata levitellä väärää tietoa asiasta. Eli vielä kerran Teslan tuloksesta tuli Kiinan markkinoilta 17%, ja sillä on suuri merkitys.
Teslan osuus Kiinan sähköautomarkkinoista on aivan toinen asia, sillä ei ole mitään merkitystä onko luku 9 vai 17%. Tämä luku ei kerro mitään Teslan tuloksesta yhtään mitään.
Jos ja kun Tesla menettää Kiinan markkinat, se voi olla todella kohtalokasta yhtiölle ja sen itsenäisyydelle. Kiinassa on maailman suurimmat sähköautomarkkinat jotka kasvavat voimakkaasti. - Kfkffkffkkf
Talousontärkeäasia kirjoitti:
Opettele perusasia ja palaa sitten asiaan. 17% osuus tuloksesta on aika merkittävä vaikka kuinka sen vääntäisi. Tosin asia ei minua millään tavalla kosketa, mutta siitä huolimatta ei kannata levitellä väärää tietoa asiasta. Eli vielä kerran Teslan tuloksesta tuli Kiinan markkinoilta 17%, ja sillä on suuri merkitys.
Teslan osuus Kiinan sähköautomarkkinoista on aivan toinen asia, sillä ei ole mitään merkitystä onko luku 9 vai 17%. Tämä luku ei kerro mitään Teslan tuloksesta yhtään mitään.
Jos ja kun Tesla menettää Kiinan markkinat, se voi olla todella kohtalokasta yhtiölle ja sen itsenäisyydelle. Kiinassa on maailman suurimmat sähköautomarkkinat jotka kasvavat voimakkaasti.17% on merkittävä, muttei mikään avainluku.
Tesla ei ole menettänyt mitään, eikä todennäköisesti menetäkään, vaan Musk saa tullien kautta haluamansa eli alemmat tullit Kiinan markkinoille ja oikeuden perustaa tehtaita vapaasti.
Tulos on muuten eri asia kuin liikevaihto, ihan perusasiana, oppii myös koulussa, jos ei pysty itseoppimiseen. - TolkkuaKiitos
Kfkffkffkkf kirjoitti:
17% on merkittävä, muttei mikään avainluku.
Tesla ei ole menettänyt mitään, eikä todennäköisesti menetäkään, vaan Musk saa tullien kautta haluamansa eli alemmat tullit Kiinan markkinoille ja oikeuden perustaa tehtaita vapaasti.
Tulos on muuten eri asia kuin liikevaihto, ihan perusasiana, oppii myös koulussa, jos ei pysty itseoppimiseen.Tyhmä olet ja sille en voi mitään. On aivan sama mikä yrityksen liikevaihto on jos tulosta ei tule. Tulos on se mitä yritys tekee, liikevaihto on vain luku jolla ei makseta palkkoja tai osinkoja.
Testla haluaa siirtää tehtaita Kiinaan tullien takia. USA ei saa yhtään alempia tulleja autoilleen vaikka Trump itkisi mitä. Tämä on ogelma jota sinä en vain ymmärrä. Ei Tesla/Musk huvikseen keskustele tullien ongelmista ja Kiinan markkinoiden muutoksesta. Jos Tesla putoaa Kiinan markkinoilta pois, käy kylmät. Euroopan markkinat eivät vedä samalla tavalla kuin aikaisemmin. Toki sen(kin) voit kiistää, mutta näin se vain on.
Suosittelen, että et kommentoi talousasioita joista en tiedä yhtään mitään. Kommentoi vaikka Teslan muotoilua, laatua tai mitä tahansa muuta mutta jätä talousasiat rauhaan.
https://www.apu.fi/artikkelit/teslan-myynti-romahtanut-euroopassa-tesla-kiistaa-datan
- Eitoistakertaa
Voi olla, että Muskin vitsit ovat vähissä....
http://www.ts.fi/uutiset/talous/4054011/USAn porssiviranomainen vaatii Teslalta tietoja Elon Muskin kohutviitista - Nuukaerkki
Muski varmaan myy Teslansa Kiinalaisille, sen minkä pystyy rahoitusta vastaan. siitä sitten kopioidaan innovaatiot Volvolle. näin se menee.
- Kelikamera
Tesla ilmoitti heinä - elokuun myyntiluvut. Tesla myi 83'500 sähköautoa, joista Model 3 oli 55'840 kpl, Model S 14'470 kpl ja Model X 13'190 kpl. Edellisellä neljänneksellä myynti oli 40'740 sähköautoa, joten kasvua oli tullut neljännesvuodessa 105 %. Tesla Model 3 on myyty pelkästään Amerikassa, ja muun maailman suurempi kysyntä saa vielä odottaa.
Teslan Fremont tehtaan kapasiteetti on nyt täydessä käytössä, joten tuotantoa on vaikea kasvattaa ilman uutta tehdasta. Uusi tehdas on kuitenkin rakenteilla Kiinan Shanghaissa. Kiinan hallitus halusi niin kovasti Teslan Gigafactorya, että Kiinan hallitus muutti lakia Teslan kohdalla kiinalaisesta 50 % osakkuudesta. Tesla saa omistaa Kiinan tehtaan 100 %. Teslan kasvu tulee olemaan huima tulevaisuudessakin.- Kelikamera
Tesla ilmoitti Q3 myyntinsä. Tesla myi 83'500 sähköautoa vuosineljänneksellä. Kassavirta oli 3 miljardia, josta kasvua 731 miljoonaa. Nettovoitto oli 312 miljoonaa. Autoa kohden voittoa tulee 3736 dollaria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822