primeran viat

primera p11

Älkää ostako 96- p11
Ostin noin vuosi sitten 96 lokakussa käyttöön otetun primeran jolla oli ajettu 120tkm.
puolen vuoden jälkeen alkoi vikoja paljastua ensin hajosivat olkavarsien laakerit 700€ viikko sen jälkeen meni abs:n nopeus anturi 120€ kuukauden päästä meni bensatankin pumppu/bensa anturi n.400€ ja kaksi viikkoa sitten vaihde laatikko 140tkm ajettu korjaus työt varaosa maksoivat huikeat 1714€
nyt on alkaneet multi linkit pitää kolinaa.
et älkää sotkeutuko englannissa valmistettuihin ''japanilaisiin''....

22

3777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro-vo

      Olikos huoltokirjaa ;) . Huoltoväli on 15tkm tai vuosi.
      Nissanhan on tunnettu luotettavuudestaan.
      Mäkin ostin #sensuroitu# ja kone leikkasi kiinni, älkää ikinä ostako Saksassa tehtyä romua.

    • provopelle

      ...

    • :) :) :) :)

      Ostin 250tkm ajetun ja ajoin vielä 100tkm lisää. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla meni. Halpa ja luotettava auto primera on.

    • hajalla

      Joo en todellakaan voi suositella p11 primeraa kellekkään.vähä väliä jotki pientä ja jos ei pientä niin isoa ja kallista.nissan ei ole vakuuttanut minua laadulla enkä enää koskaan osta sellaista.kiva yrittää kulkea töis autolla jota pitää ensi ruuvata,varsinki kun on pitempi matka töihin.

      • kassi-ilmari

        Moottori nykii ja merkkihuollossa vaihtoivat vaihdelaatikon tasapainohyrrät. Pätkii vieläkin ja ohjaus mutkittelee! Vältä -98 P11 Primeraa estottomasti!


    • Jocuko

      Kun olen kuulostellut eri autojen vikoja, täytyy sanoa että olen päässyt Primeroitteni kanssa vähällä rempalla.
      Pakkasen takia hajonneet vetonivelten kumit jäivät risomaan.

    • nissanisti

      kalliit laakerit olet siihen kyllä löytänyt itse ostin viime joulun alla p11 79vm primeran ja melkeen heti hoksasin sen olkavarren laakeri vian hain ne nissannin liikkeestä ja maksoivat 40e 2 laakeria ja stefa oletin että ne hinnat olisi ollut pilvissä saa nähä miten se nyt sitte pelaa mielenkiinnosta laitoin vaihtaaksi nissanin ennen oli toyotia..vaikka heti remonttia jouduinki tekemään niin ei ole vielä ainakaan harmittanut!!

    • primeramies

      laakerit maksaa 23 euroo yhteensä ja vm98 primera toiminut monta vuotta ongelmitta muistaa vaan käydä tankkaamassa kyl hakkaa kaikki saksalaiset paskat

    • cvdfv

      Sehän vaikuttaa olevan näissä P11:ssä tyypillistä että kun moisen laitat niin aika pian saa olla niitä yhdysvarren laakereita ja ylätukivarsia vaihtelemassa. Näinniinku parin yksilön kokemuksella.

    • nisua sen olla pitää

      Ompas tähtitieteelliset hinnat!!!
      Mulla on nyt -98 primera ollut melkein 5 vuotta, ei juuri minkäänlaisia vikoja ole ilmennyt, jarrupalat ja vetoakselin kumit vaihdettu siinäpä rempat, autolla olen ajanut melkein 100 000 km

    • katso vuosi

      Niin, viestit vuodelta 2005.

    • nisp11

      Meinaakohan semmoinen jotain orastavaa vikaa kun auton pistää käyntiin niin kierrosmittari nousee viiveellä? Joskus tuntuu että saa startata vähän pitempään ja sellasta pientä nykimistä ajossa jos kaasupoljinta päästää liian nopeesti ylös.

    • Wönder

      Ihmetyttää tää hehkutus että miten jotkut vanhat primerat on muka "perinteisesti luotettavia". Joo ehkä näiden vaaleenpunasten nissan-lasien läpi kyyläävien fanaatikkojen mielestä. Miten auto voi olla luotettava, jos suurin osa sen tyyppivioista aiheuttaa matkan katkeamisen ja hinauksen paalaamoon/korjaamolle? Virranjakaja, startti, vetoakseli, vaihdelaatikko yms.... Kokoajan saa jännittää mikä niistä possahtaa minä hetkenä hyvänsä. Lisäksi ns. japanilaiseksi näissä on ihmeen paljon ranskalaismaisia sähkövikoja.

      • Kustannustehokas

        Mikä tahansa auto voi hajota koska tahansa ja matka jää siihen. Ei sellaista autoa ole tehtykään, joka näin ei voisi tehdä.

        On melko yhdentekevä, millä autolla ajaa jos sen vaiahtaa uuteen takuun loputtua eli yleensä reilusti alle 100tkm:ssa.

        Käytetyn auton ostajalla on paljon ongelmallisempi tilanne, kun pitäisi saada alle halvalla auto, joka kestäisi vielä vuosia pienillä korjauskustannuksilla.

        Itse ostin aikanaan jonkin verran alle 300tkm ajetun primeran ja ajoin siihen 100tkm lisää, jonka jälkeen matka jatkui seuraavalla omistajalla.

        Luotettavuudesta ei tarvinnut tinkiä yhtään, oli kesä tai talvi. Kori tuollaisesta vanhasta primerasta ennemmin lopuu kuin tekniikka pettää. Yhtä halpoja km en tule ajamaan enää näillä uudemmilla autoilla.

        Voisin yhä kuvitella ostavani -06-07 primeran, jos tarvetta olisi minimoida autoilun kustannuksia.


      • plörrplörr
        Kustannustehokas kirjoitti:

        Mikä tahansa auto voi hajota koska tahansa ja matka jää siihen. Ei sellaista autoa ole tehtykään, joka näin ei voisi tehdä.

        On melko yhdentekevä, millä autolla ajaa jos sen vaiahtaa uuteen takuun loputtua eli yleensä reilusti alle 100tkm:ssa.

        Käytetyn auton ostajalla on paljon ongelmallisempi tilanne, kun pitäisi saada alle halvalla auto, joka kestäisi vielä vuosia pienillä korjauskustannuksilla.

        Itse ostin aikanaan jonkin verran alle 300tkm ajetun primeran ja ajoin siihen 100tkm lisää, jonka jälkeen matka jatkui seuraavalla omistajalla.

        Luotettavuudesta ei tarvinnut tinkiä yhtään, oli kesä tai talvi. Kori tuollaisesta vanhasta primerasta ennemmin lopuu kuin tekniikka pettää. Yhtä halpoja km en tule ajamaan enää näillä uudemmilla autoilla.

        Voisin yhä kuvitella ostavani -06-07 primeran, jos tarvetta olisi minimoida autoilun kustannuksia.

        Vanhaa Primeraa ei kannata ostaa ainakaan autoliikkeestä koska sinnehän ne paskat kärrätään vaihtoon heti kun viat näyttää pieniä merkkejään. Eikä ne siellä tee muuta kuin puunaavat auton ja pistävät myyntiin. Ja minkäslaisen takuun antavat halvalle paljon ajetulle lintalle, korkeintaan että jos pari viikkoa kestää niin pidä hyvänäs. Ei taida päteä mitkään kuluttajasuojat kun auto olis virallisesti pitäny muutenki paalata jo vuosia ja kilometrejä sitten.


    • Sanna M.

      Minulla on ollut vuoden -95 primera jo 8,5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen siihen. Totta kai kaikenlaista pientä on ollut mutta niinhän se aina on autojen kanssa.
      Taloudellisista syistä johtuen pitäisi vielä ensi syksyyn asti ajella tuolla ja sitten yritän saada jonkin uudemman käyttöön.
      Nyt vain tuli sellainen ihmejuttu, että ajonesto ei mene enää pois päältä. Paristot on kunnossa. Tässä on sekä ajonesto että keskuslukitus samassa ja ei ota kumpaakaan napin painallusta vastaan. Ja nyt huomasin, ettei se ajoneston valokaan enää pala. Onko kellään tällaisesta kokemusta? Onkohan se ajonesto jotenkin yhtäkkiä kuollut?

    • nissanin omistaja

      joo kyllä primerat on hyviä autoja. kuulemani mukaan tuo vanhempi korinen (p10) on kestävempi kuin tuo (p11) koska siinä on palsumpi jakokettinki kuin tuossa uudemmassa. ja noissa uudemmissa on noita ketjuja katkeillut useammin kuin vanhemmissa.

      • pri meera

        No siltä vaikuttaa joo kun muutamakin 1.6-litrainen p11 tullut vastaan joista ketjua vaihdettu alta 200tkm tai sitten on jo rallattanut noissa lukemissa aika kivasti. Harmi vaan että nuo p10:t taitaa olla melkeen kaikki jo melko lahoja muutamia yksilöitä lukuunottamatta jotka on älytty ruostesuojata.


      • nissanin omistaja
        pri meera kirjoitti:

        No siltä vaikuttaa joo kun muutamakin 1.6-litrainen p11 tullut vastaan joista ketjua vaihdettu alta 200tkm tai sitten on jo rallattanut noissa lukemissa aika kivasti. Harmi vaan että nuo p10:t taitaa olla melkeen kaikki jo melko lahoja muutamia yksilöitä lukuunottamatta jotka on älytty ruostesuojata.

        itselläni on p10 vm95 1.6i mittarissa 227tkm hyvän yksilön löysin ruostesuojaukset sun muut on tehty. auton kun ostin niin maksoin siitä 600e ja katsastus oli melkein heti edessä. no ajattelin että viedään se samoilla lämpösillä leimalle niin kuinka ollakkaan läpi meni että heilahti :) tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin.


      • .......

        Varaosaluetteloista voi käydä toteamassa, että 2,0 on sama ketju P10 ja P11.
        1,6 osalta ketjua on kahta mallia P11, toinen versio on sama kuin P10:ssä ja toinen on sitten vain P11 käytössä.

        Pitää myös muistaa, että näiden koneiden tehot ovat nousseet vuosi vuodelta kuin myös autojen painot.

        Sitä en tiedä kumpi versio P10 1,6:ssa katkeilee herkemmin? Onko rakennetta nimenomaan muutettu nousseiden tehojen takia vai miksi?

        P10 on tietyiltä korinn osilta melkoisen ruosteherkkä, P11 huomattavasti parempi tässä suhteessa.


      • rauno1
        nissanin omistaja kirjoitti:

        itselläni on p10 vm95 1.6i mittarissa 227tkm hyvän yksilön löysin ruostesuojaukset sun muut on tehty. auton kun ostin niin maksoin siitä 600e ja katsastus oli melkein heti edessä. no ajattelin että viedään se samoilla lämpösillä leimalle niin kuinka ollakkaan läpi meni että heilahti :) tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin.

        Minulla on 380,000 km ajettu primera -94, hyvin kestänyt moottori ja vaihteisto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä tiedän että ajattelet

      Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      8629
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

      Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      344
      1690
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

      Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      297
      1424
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

      Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      387
      1402
    5. Jos totta puhutaan niin

      Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      75
      1321
    6. Hyvää yötä S******

      Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1295
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

      Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1070
    8. Ensi vuonna

      Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1046
    9. Parempaa uutta

      vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      992
    10. Odotatko sä

      Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      978
    Aihe