apua

epätoivoinen2

nyt ku tääl näkyy partiolaisii olevan ni mä tarttisin apuu!!!!!!!!!!!
siis kertokaa jos vaan tiedätte turun lähistllä tai vähän kauempana sellasii kämppii, jos vois pitää leirin kolmelle vartiolle.....
tää on tärkeetä, mun pj-välitehtävä menee uusiks, jos tää leiri epäonnistuu =(

8

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa Karvinen

      Piirilläsi on talvitelttoja ja kamiinoitamuistab ottaa myös ahkio saha ja kirves sekä jokunen retkikeitin

      Ei meidän aikana mitään kämppiä tarvittu
      riitti maanomistajan lupa ja teltta

      Voit uskoa että oli metkaa ja riemukasta

      • Nimetön

        niin siis kyl olis niinku tarkotus nukkuu teltas, tehään ruuat ja sellai kämpäs...
        ei täst ny mitään talvileirii olla tekemäs ku se on koko vartio-osaston juttu....
        eikä meil ees oo kämppäleirei ku yks vuodes....
        ja tää ny on kämppäleiri ja sellasena pysyy ja kyl voi siltiki pitää hauskaa...
        kyl mä tiedän et piirilt saa telttoi lainaks ja aion lainatakin...


      • pj savonmualta
        Nimetön kirjoitti:

        niin siis kyl olis niinku tarkotus nukkuu teltas, tehään ruuat ja sellai kämpäs...
        ei täst ny mitään talvileirii olla tekemäs ku se on koko vartio-osaston juttu....
        eikä meil ees oo kämppäleirei ku yks vuodes....
        ja tää ny on kämppäleiri ja sellasena pysyy ja kyl voi siltiki pitää hauskaa...
        kyl mä tiedän et piirilt saa telttoi lainaks ja aion lainatakin...

        Hyvä jos onglema ratkesi, mutta jos jatkossa vastaavia ongelmia tulee, ni tässä pari vinkkiä kämppien etsimiseen...

        Piiritoimistolta kannattaa ekana kysyä tietoja muiden partiolippukuntien ja mikseipä jossain tapauksessa muiden piirienkien kämpistä.

        Kunnan, kaupungin ja seurakuntien leirikeskuksia / kämppiä saa yleensä myös varsin edulliseen hintaan vuokralle.

        Kolmas taho on sitten metsästysseurat, joiden majoja on ainakin täälläpäin saatu käyttää.

        Ja toki sitten miksei ihan lippukuntalaisten mökeillekin olisi mahdollista päästä, kannattaa kysellä vanhemmilta!

        Sen tarkemmin en osaa neuvoa kun täältä etelä-Savon suunnalta kirjoittelen...

        Onnea retkelle, pitäkää hauskaa!


      • pj_pian
        pj savonmualta kirjoitti:

        Hyvä jos onglema ratkesi, mutta jos jatkossa vastaavia ongelmia tulee, ni tässä pari vinkkiä kämppien etsimiseen...

        Piiritoimistolta kannattaa ekana kysyä tietoja muiden partiolippukuntien ja mikseipä jossain tapauksessa muiden piirienkien kämpistä.

        Kunnan, kaupungin ja seurakuntien leirikeskuksia / kämppiä saa yleensä myös varsin edulliseen hintaan vuokralle.

        Kolmas taho on sitten metsästysseurat, joiden majoja on ainakin täälläpäin saatu käyttää.

        Ja toki sitten miksei ihan lippukuntalaisten mökeillekin olisi mahdollista päästä, kannattaa kysellä vanhemmilta!

        Sen tarkemmin en osaa neuvoa kun täältä etelä-Savon suunnalta kirjoittelen...

        Onnea retkelle, pitäkää hauskaa!

        kiitti=)
        sain kuitenkin loppujen lopuksi kämpän varattua, kolmas mitä kysyin oli vapaana...
        ja kai se sitten hyvin menee


      • Pst
        Nimetön kirjoitti:

        niin siis kyl olis niinku tarkotus nukkuu teltas, tehään ruuat ja sellai kämpäs...
        ei täst ny mitään talvileirii olla tekemäs ku se on koko vartio-osaston juttu....
        eikä meil ees oo kämppäleirei ku yks vuodes....
        ja tää ny on kämppäleiri ja sellasena pysyy ja kyl voi siltiki pitää hauskaa...
        kyl mä tiedän et piirilt saa telttoi lainaks ja aion lainatakin...

        Yksi asia mitä en tajua on se että miksi (osaston) retkelle tarvitsee kämpän ruoanlaittoa varten?

        Jokainen vartio voi (ainakin meillä) laittaa ruokansa tulilla / retkikeittimellä.

        Perusteeksi on usein tarjottu sitä että se vie aikaa kun jokainen laittaa ruokansa itse, mutta kukaan ei ole kertonut minulle miltä se oikein vie aikaa?

        Kenties ohjelmalta, ei suinkaan sehän on ohjelmaa itsekin ja siinä toteutuu partion tärkein oppimismetodi TEKEMÄLLÄ OPPIMINEN.

        Mielestäni oman ruokansa laittaminen on tärkeä taito tässä uus-avuttomien luvatussa maassa.

        Siksipä kehoitankin teitä opettamaan sitä vatiolaisillenne ... myös talvisessa metsässä.

        Osastonjohtaja


      • pian_pj
        Pst kirjoitti:

        Yksi asia mitä en tajua on se että miksi (osaston) retkelle tarvitsee kämpän ruoanlaittoa varten?

        Jokainen vartio voi (ainakin meillä) laittaa ruokansa tulilla / retkikeittimellä.

        Perusteeksi on usein tarjottu sitä että se vie aikaa kun jokainen laittaa ruokansa itse, mutta kukaan ei ole kertonut minulle miltä se oikein vie aikaa?

        Kenties ohjelmalta, ei suinkaan sehän on ohjelmaa itsekin ja siinä toteutuu partion tärkein oppimismetodi TEKEMÄLLÄ OPPIMINEN.

        Mielestäni oman ruokansa laittaminen on tärkeä taito tässä uus-avuttomien luvatussa maassa.

        Siksipä kehoitankin teitä opettamaan sitä vatiolaisillenne ... myös talvisessa metsässä.

        Osastonjohtaja

        no kyllä sitä kämppää siel muuhunki ku ruuanlaittoon käytetään, meiän lippukunnal ei sisäleirei oo ku ehkä yks vuodessa ku kaikki muut on ulkoleirei ni kyl ny yks sisäleiri, mis toinen yö nukutaan teltas voi olla!
        ja se on mun pj-välitehtävä ni kai mä saan tehä siit just sellasen ku mä ite haluan vai mitä?
        ku nyt tänä vuonna kukaan meiän lippukunnast ei järjestäny vartio-osaston talvileirii, ni se et yks yö nukutaan teltas on sen takii....
        tiedän lippukuntii on erilaisii mut kuitenki!
        joo kyl meiän vartiot osaa tehä ruokaa nuotiol/trangial mut silti!


      • weird_linguist
        pian_pj kirjoitti:

        no kyllä sitä kämppää siel muuhunki ku ruuanlaittoon käytetään, meiän lippukunnal ei sisäleirei oo ku ehkä yks vuodessa ku kaikki muut on ulkoleirei ni kyl ny yks sisäleiri, mis toinen yö nukutaan teltas voi olla!
        ja se on mun pj-välitehtävä ni kai mä saan tehä siit just sellasen ku mä ite haluan vai mitä?
        ku nyt tänä vuonna kukaan meiän lippukunnast ei järjestäny vartio-osaston talvileirii, ni se et yks yö nukutaan teltas on sen takii....
        tiedän lippukuntii on erilaisii mut kuitenki!
        joo kyl meiän vartiot osaa tehä ruokaa nuotiol/trangial mut silti!

        Kyllä mä olen tosta aivan samaa mieltä, ettei kaikki retket tarvitse aina ulkona olla. Kyllä se nuotio osataan tehdä ja trangiaa käyttää, vaikkei sitä joka ikinen retki harjoitellakaan.

        Vanhat konkarit, joiden aikoina kämppiä ei vielä pahemmin ole retkeilyssä käytetty ovat tästä tosin täysin eri mieltä. Omasta mielestäni sisätiloissa voi silti vuoden aikana viettää useammankin retken, kunhan sitä ulkoilua ja ulkoretkiä ei kokonaan jätetä pois.

        Tärkeintä on kuitenkin loppujen lopuksi se partiomainen ohjelma.


      • pian_pj
        weird_linguist kirjoitti:

        Kyllä mä olen tosta aivan samaa mieltä, ettei kaikki retket tarvitse aina ulkona olla. Kyllä se nuotio osataan tehdä ja trangiaa käyttää, vaikkei sitä joka ikinen retki harjoitellakaan.

        Vanhat konkarit, joiden aikoina kämppiä ei vielä pahemmin ole retkeilyssä käytetty ovat tästä tosin täysin eri mieltä. Omasta mielestäni sisätiloissa voi silti vuoden aikana viettää useammankin retken, kunhan sitä ulkoilua ja ulkoretkiä ei kokonaan jätetä pois.

        Tärkeintä on kuitenkin loppujen lopuksi se partiomainen ohjelma.

        niin just!
        mä oon samaa mielt!
        no meiän lippukunnas on ainaki yks tai kaks leirii sisäl. sit on tietenki kesä ja talvileirit jotka on aina ulkona....
        mut siis tää on mun leiri ni todellaki ite päätän misä pidän sen, vaikka ketä sanois mitä!
        hyvä et ees joku on samaa mieltä =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe