VHS laitteesta kysymys

Asun kerrostalossa ja yläkerrasta eräs vanha nainen tuli kyselee että voisinko minä tulla asentamaan VHS laitteen, että hän pääsee katselemaan vanhoja videoita... Laittelin johdot paikoillee VHS laitteesta SCART johto tv:seen ja virtapiuha seinää, ajattelin että se toimii mutta ei toiminnut. Olen 97- vuonna syntynyt niin en kauheasti tiedä mitä johtoja siihe laitteeseen menee mutta pitääkö antennipiuhaa laittaa VHS laitteeseen kiinni? Vai mistäköhän se johtuu että ei toiminnut...

5

1489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitsenimimerkki_

jos vielä kerrot, että miten ei toiminut. Saattaa olla, että vaikkapa vhs-kasetti unohtui yms.

• Kokeilin kaikkia kanavia mutta ei näkynyt mitään, kasetti oli sisällä :)

• joissakin_näin
        kingi12 kirjoitti:

Kokeilin kaikkia kanavia mutta ei näkynyt mitään, kasetti oli sisällä :)

"Kokeilin kaikkia kanavia". Joissakin telkkareissa löytyy AV-kanava nollan alapuolelta. Siis valitaan vielä nollaakin pienempi kanava.

• scart.johto

Jos käytetään scart-johtoa antennijohtoa ei tarvita. Televisiosssa pitää valita AV-tulo.
      Onko littu-TV, mikä malli? Siitä löytyy menusta joku input-valinta-lista.
      Voi myös olla, että esitettävässä listassa on pimennetty joitakin inputteja.
      Onhan scart-johto oikea kaksisuuntainen, eikä joku halpamalli vain yhdensuunnan johtimilla.

• AsusDeluxe

Ainakin kohtuu-uusissa telkkareissa telkkari itse valitsee kanavan. Kannattaa laittaa muut laitteet (esim digiboxi, dvd) virta pois. Muuten tv saattaa valita mieluummin ne.

Scartissa tosiaan pitäisi kulkea sekä kuva että ääni. Joissain malleissa ei kaikkia johtoja kuitenkaan ole kytketty, ja niissä saattaa olla kytkin kumpaan suuntaan signaali kulkee.
        Myös telkkarissa saattaa olla parikin scart-liitintä, joista pitää osata valita se input.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      127
      5705
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      395
      2489
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      131
      2400
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      4
      2042
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      56
      966
    6. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      10
      942
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      8
      932
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      872
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      795
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      755
    Aihe