Autoliike maksaa 8000 e/kk ammattilaiselle

100tonniavuodessa

15

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juho9000

      Yleisesti automyynti on armotonta ja palkan eteen joutuu tekemään tuhottomasti töitä.

      Hälytyskellot pitäisi alkaa soimaan kun yhtiön viime vuoden tulos on alle tuon luvatun kuukausipalkan.

    • Ex-automyyjä

      Katsoitko tulosta oikeasta paikasta? Ainakin Finder näyttää ko. firman kohdalla viime vuodelle ihan asiallista tulosta.

      Tulosta ennen yritykset maksavat mm. kaikki kiinteät kulut ja palkat ja mahdolliset osingot työntekijöilleen ja omistajilleen. Monilla yrityksillä on tavoitteena saada tulos näyttämään mahdollisimman pientä lukua, jotta veroja ei tarvitsisi maksaa niin paljoa. Se onnistuu esim. erilaisilla investoinneilla ja varauksilla ja osingoilla.

      Tuo nettisivuhan on avattu vasta muutama kuukausi sitten (kävijälaskurissa olevan päivämäärän perusteella), joten firman nykyistä tuloksentekoa tällä liiketoimintamallilla ei vielä ole missään julkisesti nähtävissä. Kalusto näyttää kuitenkin liikkuvan hyvin, kun vilkaisin Nettiauton Myydyt-osaston kautta.

      Ja tuossa ilmoituksessa ei näköjään haeta ollenkaan perinteistä automyyjää, vaan jotain ihan muuta.

      • juho9000

        Hei,

        Olisi ehkä kannattanut lukea tarkemmin. Yhtiön tulos olikin noin tuplasti tuon luvatun kuukausiansion verran. Yhtiö tosin on ollut rekisterissä jo useita vuosia, että aivan uudesta yrityksestä ei sentään ole kyse:

        https://www.finder.fi/Autoliikkeitä/Ostetaan Autoja Autoliike Oy/Helsinki/yhteystiedot/2558744

        Hakuilmoituksesta ei käy suoraan ilmi että haetaanko tässä nyt myyjää vai onko kyseessä suhde jossa yritys tarjoaa puitteet, mutta työntekijä ottaisi riskin?

        Kahdeksan tuhannen euron kuukausiansio on iso palkka jopa myyjälle ja luottotietojen tarkistus työnhaussa herättävät epäilyksiä.


    • Ex-automyyjä

      Hyvinhän tuolla firmalla menee. Julkisista tiedoista löytyy paljon yrityksiä, myös autoliikkeitä, jotka ovat tehneet monta vuotta peräkkäin pelkkää tappiota yhteensä jopa satoja tuhansia euroja.

      Kun yritys pystyy maksamaan vuoden aikana kaikki palkat ja muut kulut, yhteensä esim. 200 000 - 300 000 euroa, ja sen jälkeen jää vielä rahaa yli, niin eihän se huonosti ole.

      "Hakuilmoituksesta ei käy suoraan ilmi että haetaanko tässä nyt myyjää vai onko kyseessä suhde jossa yritys tarjoaa puitteet, mutta työntekijä ottaisi riskin?"

      Mistä riskistä puhut? Minä ainakin ymmärsin ilmoituksen kaikilta osin ilman mitään vaikeuksia. Ehkä sinun kannattaa lukea ilmoitus vielä uudestaan hitaasti läpi.

      Luottotietojen tarkistus on nykyisin yleinen käytäntö yrityksissä, joissa työntekijä on tekemisissä rahaliikenteen kanssa. Esim. rahoitusyhtiöt eivät hyväksy osamaksusopimusten tekijäksi sellaista henkilöä, jolla ei ole puhtaat luottotiedot.

    • näintienaaenemmän

      Kannattaa kopioida konsepti ja tehdä itse, jos osaa myydä.
      Tienaa paljon enemmän, kuin vaan 8000e provikalla.

      Joku varmasti tätäkin viestiä haukkuu (liike itse, kun yllytän kilpailemaan), mutta eikös nyt kuitenkin ruuvaajia ja ostajia ole PALJON helpompi rekrytä mitä myyjiä. Jos itse hoitaa myynnin niin onnistuu varmasti!

      Autoliikkeellä saa helposti miljoonien liikevaihdon (pikkujobbareillakin) vuodessa!

    • Ex-automyyjä

      Uutena alalle tulevalla ei tietenkään ole toimijana samanlaista uskottavuutta kuin jo pitkään markkinoilla olleella. Asiakkaille on usein hyvin tärkeää se, että toisella osapuolella on jotain meriittejä ja todisteita siitä, että toiminta on kestävällä pohjalla, eikä vain "rahat pois" -tähdenlento.

      Toki toimijalla pitää olla kokemusta alasta myös johtamisen tasolla. Tavalliselle myyjälle voi tulla yllätyksenä, että mitä kaikkea koko yrityksen pyörittäminen vaatii.

      Tuolla yrityksellä on etuna myös se, että asiakkaat tarjoavat sille suoraan satoja autoja kuukaudessa. Asiakkaat siis tuntevat jo yrityksen ja toivovat diiliä sen kanssa. Jos joku random-onnenonkija alkaa soitella ns. kylmäsoittoja netin ilmoituksiin uutena yrityksenä ja tarjoamaan jotain palvelua, niin onnistumisen ennuste on keskimäärin hyvin heikko.

      • omaapystyynvaan

        Ostajana minua kiinnostaa auto eikä myyvän yrityksen ikä.

        Parhaat kauppani olen tehnyt pienen, vastaperustetun autokaupan kanssa.

        Aika onnettomia on argumentit. Auto on auto eikä firmalla ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Myyjän kannattaa laittaa rohkeasti oma autoliike!


      • Vahingostaviisastunut
        omaapystyynvaan kirjoitti:

        Ostajana minua kiinnostaa auto eikä myyvän yrityksen ikä.

        Parhaat kauppani olen tehnyt pienen, vastaperustetun autokaupan kanssa.

        Aika onnettomia on argumentit. Auto on auto eikä firmalla ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Myyjän kannattaa laittaa rohkeasti oma autoliike!

        Sellaisia melko uusia yrityksiä on ollut julkisuudessa useampia, jotka ovat myyneet asiakkaiden autoja mutta pitäneet rahat itse. Ainakaan minä en uskaltaisi antaa autoani myyntiin kenellekään vasta-alkajalle, enkä usko että kukaan mukaan järkevä ihminen ottaisi riskiä.


    • myyntitykitär

      tuleeko autoetu?

    • Pipzapozzu

      Kannattaa ehkä lukea ihan itse. Eihän siihen hommaan tarvi mitään autoa.

    • Naapurimies

      Tunnen yhden automyyjän joka tienaa lähelle kymppitonnin joka kuukausi.

      • Haivajaa

        Minä tunnen traktorimyyjän, joka tienaa joka päivä kymppitonnin.


    • Niinsevainon

      Ahkerat saa hyvää palkkaa ja laiskottelemalla saa vähemmän.

    • taidanhakea

      kuulostaa unelmatyöltä.

    • Rahakelpais

      Vieläköhän ne palkkaa uusia myyntitykkejä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe