Terve.
Vein tosiaan mopon korjaamolle ja siellä siihen vaihdettiin uusi kaasuvaijeri kun vanhalla ei palauttanut.
Nyt 5 päivän jälkeen korjaamolta tullessaan ajelin tässä hetken pihassa 1 vaihteella testaten ja hyvin pelitti. Palautti vaan vähän hitaasti, ei palauttanut silleen et se napsahtais tosi nopeasti takaisin niinkuin ennen kun toimi.
No nyt menin takasin mopolle illalla ja aattelin lähtee vielä vähän testaamaan. Käynnistän mopon käyttäen ryyppyä ja ihan kuin tukehtui, ei ottanut kaasua kunnoll. Sitten polkaisin uudestaan ryyppy päällä ja mopo huutaa kuin kaasu olisi täysillä tyhjäkäynnillä vaikkei ole. Sitten sammutin. Sitten laitoin ryypyn kiinni ja käynnistin. Lähti käyntiin mutta kierrokset huutaa niin maan brkeleesti että huhhuh, mopo oikein tärisee perseen alla. Mikäköhän on vikana? Kaasu kyllä palautuu ja ottaa kaasua kun sitä vipua vääntää mutta kierrokset on tyhjäkäynnillä todella korkealla. Tosiaan muutama päivä sitten kierrokset oli todella matalat tyhjäkäynnillä ja nyt ne on toooodella korkealla. Siis mopo huutaa apua ihan täysillä. En ole vielä koittanut laittaa yköstä silmään ja päästää kytkintä jos vaikkapa kaasu olisi jotenkin oudosti jumittunut päälle. Mikä neuvoksi? Mitä kannattaa tehdä? En ole ikinä kaasaria irroittanut tai mitään. Tässä mopossa on myös tuo automaattibensahana. Mitä teen? En ainakaan korjaamolle enää vie, siellä tulee niin kalliiksi että itse parempi korjata. Mopohan on Derbi Senda 2010- vuodelta.
En usko että kierrokset menisi alas sitä jotain tyhjäkäyntiruuvia säätämällä kun ennen oli tyhjäkäynnin kierrokset todella alhaiset ja sit yhtääkkiä tosi korkeat.
Jos jollain olisi vinkkiä niin otan ne innolla vastaan, olisi kiva saada kuntoon näin kun ajokelithän tässä muutaman kuukauden päästä ovat parhaimmillaan.
Eli heittäkäähän jotain ohjetta.
Mopo huutaa tyhjäkäynnillä, todella isot kierrokse
10
13068
Vastaukset
- jotain.ohjetta
Työnnä gerbiilis suohon ja mee maate.
- Jutustelija1
Kaasu on hirttänyt kiinni, eli vaikka kahva on nollassa niin vaijeri on kireällä.
Jos ei ole varaa viedä korjaamolle, niin pyydä joku mopoista ymmärtävä korjaamaan se. - Sheidz
Jutustelija1 kirjoitti:
Kaasu on hirttänyt kiinni, eli vaikka kahva on nollassa niin vaijeri on kireällä.
Jos ei ole varaa viedä korjaamolle, niin pyydä joku mopoista ymmärtävä korjaamaan se.Komppaan Jutustelija1:stä. Jos kyseessä on alkuperäinen vaijeri, saatta olla vaijerin jakopalikka (jossa vaijeri jakaantuu öljypumpulle ja kaasarille) on jumittunut = vaihtokunnossa.
Hirttääkö kaasu keulan joka asennossa? Vai vaan käännettynä tiettyyn asentoon?
Jokatapauksessa kuulostaa siltä, että kaasarin luisti ei mene alas saakka, joka tosiaan johtuu kireästä vaijerista, jota itsekkin mietit. Katso vielä, ettei vaijeri ota mihinkään kiinni ja pääsee kulkemaan vapaasti.
Noniin, tässä nyt kirjoittelen kun tein käyttäjän. Tosiaan jos joku tätä nyt lukee jälkeenpäin eli vian löysin, mutten ole vielä korjannut. Tosiaan imukaulan "kumikurkku" oli haljennut siitä kohti missä oli letkukiristin kiinni. Varmaan näin pakkasilla on jostain syystä halennut. Tosiaan jos joku ei tiedä niin imukaula on kaasarin ja koneen välissä. Nyt on uusi imukaula tulossa wandamotorilta, ja eiköhän sitten pelitä kun sen on kiinni saanut!
Noniin nyt pelittää! Eikun vaan jos muilla sama niin katsokaa sitä imukaulan kumia. Se voi olla haljennut joka aiheuttaa että se hörppää ilmaa ja kierrokset ei laske. Nyt kyllä kehrää niin ihanasti kun uus on kii :D oli vaan vähä ahasta ku en tankkia irti ohtanu
- IsäCamillon
Mopopoikien ja vanhempien olisi syytä tietää palturin puhumisen vaaroista, siitä mitä sellainen turhanpäiväinen p-puhuminen aiheuttaa herkässä iässä oleville ikätovereille, jos vaikka itse sattuisikin olemaan se luokalleen jäänyt ylikehittynyt yksilö, joka tietää kirkasotsaisesti kaiken.
Mitä turha kateus toisen pelistä aiheuttaa... no esimerkiksi sitä, että yritetään aivopestä toveria tuhlaamaan täysin toimivan ja uuden mopon tuunaamiseen järjettömiä määriä rahaa.
Noilla rahoilla olisi paaaaaaljon tärkeämpääkin käyttöä,, joten hankkikaa elämä.- Anonyymi
Ei oo vissii vaimolta tippunu pariinpäivään
- Anonyymi
Hei mula on jcheng monkey. Kun käynistän niin kierrokset nousee itsestään ja kun kaasua kääntää niin kaasu tulee takaisin.
En ole kokeillut mennä eteen päin kun huutaa niin pirusti heti saisko nopeesti apua / voisiko joku kertoa hyvän korjaamon : olen 11 vuotias - Anonyymi
osta supersoco tsx ja viritä katsomalla 5 min crafts in youtube
- Anonyymi
Luisti on irti vaijerista, aivan varmasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890