olemme eronnut jo virallisestikkin ja minä jäin asumaan taloomme mikä on puoliksi meidän. talo on myynnissä ja minä vastaan kaikista talon menoista ja lainoista yksin. talo on myynnissä ja ositus tehty missä on että kun talo myyty niin loput rahat kuuluu minulle.
Kysymykseni kuuluu että saako ex mies säilöä autojaan pihassani? hän muuttanut jo vuosi sitten pois...
miten menee lain mukaan?
6
332
Vastaukset
- keskustelemiehenkanssa
Tällä hetkellä teillä on kuitekin vielä yhteisomistuksessa oleva talo, eikö niin?
Eikö olisi vaan huomattavasti helpompi myydä se talo pois ja aloittaa uusi elämä jossain muualla kuin alkaa riitelemään jostain pihalla olevista autoista?
Jos ne sinua häiritsee niin keskustele entisen ukkosi kanssa niistä äläkä ala sille lakia lukemaan. - y15
Miten ositus on tehty, onko kysymys kahden kesksisestä sopimuksesta vai pesänjakajan tekemästä. Jos sopimus on kahdenvälinen kannattaa välttää riitaa ja toimia nopasti.
- puoletononsun
Saa se pitää omaisuutta pihalla kuten tahtoo. Mutta jos talo myydään tulee miehesi poistaa ne romut pihalta. Viimeistään silloin kun talo on toisen on miehen omilla kustannuksilla ne poistettava. Älä nyt hyvänen aika käytä omaa rahaa siihen. Jos uusi omistaja vaatii niiden poiston laita se miehelle soittamaan. Sillä hän se omaisuus siirtyy kenen se on.
- Sekavaatextiä
Mikä ositus???? Jos talo on molempien nimissä ???
- mekkk
Kannattasi tehdä lainhuudatus että omistat talon yksin niin ei tule verottajalta sanktioita jos ex luovuttaa oma asuutesi sinulle osituksessa. Jos talo olisi kokonaan sinun nimissä niin riittä se että ex ei käytä avio-oikeutta sinun omaisuuteen ja sitä ei ole pakko käyttää. Miehesi voi vaatia omasta puolikkaasta rahaa kun kaupat totteutuu kun omistaa osituksesta huolimatta puolet talosta.
"minä jäin asumaan taloomme mikä on puoliksi meidän"
Jos talo tosiaan on puoliksi teidän, niin saa säilyttää autojaan pihassa, ellette ole muuta sopineet.
"ositus tehty missä on että kun talo myyty niin loput rahat kuuluu minulle. "
Tarkoitatko siis, että myyntihinnasta vähennetään lainat ja loput jää sinulle? Teidän olisi varmaan pitänyt tehdä sopimus, missä sinulle olisi siirtynyt hallintaoikeus heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2084633- 1882596
- 671522
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071130- 1251129
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91092- 711071
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1361048- 109989