Uusi trendi on HUOLESTUTTAVA!!!!

Veeveat

Olen erittäin huolissaan uudesta trendistä, että kielletään usko, kun tullaan tiettyyn ikään.
Nuoret aikuiset eivät tahdo enää pysyä uskomassa. Lähes järkiään yksi jos toinenkin jättää uskon.
Vain vanhemmat uskovaiset ja heidän kotonaan asuvat lapset vielä tunnustavat uskoa, mutta kun itsenäistytään ja perustetaan omia perheitä, usko jätetäänkin pois.
Herääkin kysymys, kuinka moni teineistäkään on enää sydämestään uskovaisia. Kotona noudatetaan elämäntapa-ohjeita, mutta kun kotoa pois lennetään, aletaan elää jumalatonta elämää. Tää on huolestuttavaa...
Jumalan lasten joukko luhistuu, kun nuoret perheet eivät ole enää uskomassa ja elävä usko jää lopulta vanhemmille, jotka vanhenevat ja kuolevat lopulta pois. Elävää uskoa ei sen jälkeen liene enää löytyvän maan päältä. Elämme lopun aikoja. Kristus tulee varmaan pian! Kannattaa pysyä uskomassa ja te uskon lahjan menettäneet; vielä on armon aikaa jäljellä. Vielä on aikaa tehdä parannus ja uskoa evankeliumi omalle kohdalle!

24

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenellekunnia

      Jeesus pelastaa, ei ry.

      • irva

        Olen viittomakielinen ex. vanhoillislestadiolainen, miksi?? Syitä mm. puuttuu uskon tukea, huono viittomakielen tulkkaus eli seniorien viittomakielentaitonsa on epäselviä, minä olin yrittänyt aiemmin monta vuotta jopa 20 vuotta keskustella SRK.n puheenjohtajan ja johtokunnan miesten kanssa senioritulkkien tulkkitilanteestaan, voisinko tilata ulkopuolisia viittomakielen tulkkia Rauhanyhdistykselle, jotka ovat hyviä tulkkia, meidän kuurojen vl-uskovaisten olisi helpompi ymmärtää saarnojen puhetta. SRK ei hyväksynyt minun tilaamiani ulkopuolisia tulkkia. He vaativat että heidän täytyy olla samassa uskomassa niin kuin hekin.
        Sen takia minun uskoni on siirretty Helluntaiseurakuntaan vuosi sitten, johon saa tilata ulkopuolisia tulkkia.


    • Nuorissavoima

      Ihan hyvä vaan, että nuoret jättävät ahdasmielisen uskon, joka on suorastaan piinapenkki monelle.

      • pois.pois.pos

        Kannattaa olla kiitollinen siitä, että lähtemisen armo on kaikille tarjolla.


    • Tiedänvarmasti

      Ikävä kyllä yhteisön sisällä on hoitavääryyksiin syyllistyneiden eriseura. Tämä aiheuttaa laajasti pahennusta - todella laajasti. Rehellisten on vaikea tai paremminkin mahdottomuus hyväksyä epärehellisyyttä ja niin he poistuvat. Nämä hoitovääryyksiin syyllistyneet ovat niitä noin kuusikymppisiä ja vanhempia sekä miehiä että naisia. Kunnia ei anna periksi nöyrtyä tunnustamaan tekojaan. Hoitajien valheelliset puheet lepäävät täysin syyttömien päällä. Jopa puhujuudesta on tehty syntien "peittovaate". Katson, että rehellisyys on tärkeämpi kuin usko, koska yksikään umpikiero valehtelija ei ole uskovainen, vaikka yrittää niiin uskotella.

    • Xsrkvl

      Järkeviä nuoria kun jättävät sairaan kultin.

    • tuhlaajapoikana

      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuoruuden usko jättää syvät jäljet ihmiseen. Joistakin kristillisistä yhteisöistä (joista en tiedä tarpeeksi, enkä muutenkaan ala tuomitsemaan) voi jäädä traumaattisia muistojakin...Mutta Jumalaahan me palvomme Jeesuksessa Kristuksessa. Onneksi Jumala voi antaa, kuten minullekin, mahdollisuuden vielä myöhemmällä iällä palata tuhlaajapojan tavoin Jumalan luokse Jeesuksen veren pestäväksi. Uskon löytyminen on se tärkein. Seurakunnan valitsemisessa voi käyttää ymmärrystään ja rukoilla Jumalan johdatusta. En menisi yhteisöön, jossa olen saanut kokea henkistä/hengellistä väkivaltaa. Mielestäni se e i ole terveen yhteisön merkki. Totuus uskonasioista voidaan sanoa niin monella tavalla. Ihminen eis saa ottaa Jumalan valtuuksia. Oikeaan suuntaan on menty monissa seurakunnissa...vesittämättä tai liberalisoimatta Raamatun totuuksia ja arvovaltaa.

      • Jumala ei ota vastaan ketään.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        Se seikka kannattaa ottaa huomioon. Jeesuskella on kaikki valta.


      • irva

        Minä annoin minun elämäni uudestisyntyneeni 28.4.2017 Jeesukselle, minä pelastuin.
        Nyt minä kuulun Helluntaiseurakuntaan, huomasin että on hyvä olo ja mieli. Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse suoraan Isän tykö kuin Jeesuksen kautta."
        Kannattaa rukoilla Herralle ja lukea Raamattua jokapäiväisin. Rukouksiin saa vastausta Herralta, jos olet uskollinen aina Jeesukselle.


    • Kieltävätkö uskon vai lähtevätkö vain liikkeestä? Usko ei tietenkään ole sidottu mihinkään järjestöön.

    • AlkoipasKiinnostaa

      Kenen huolissa olet?

    • Eikiitosjeesus

      On tehtävä valintoja: Usko tai elä.
      Nuoret osaavat yhä useammin valita viisaasti. Toivotan rohkeutta ja voimaa etsiä totuutta uskomusten asemasta.

    • SelvyyttäTeksteihin

      "Elävää uskoa ei sen jälkeen liene enää löytyvän maan päältä."

      Jopas on kumma lause. Mitä tarkoittanee...

      • Asia on tosi.

        Jeesuksen tempaaminen vie kaikki Hänen omansa Taivaaseen 7 vuotta ennen varsinaista parousiaa, eli lopullista paluuta.
        1. Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Ne 2X3,5 vuotta on opin aikaa Taivaassa ja maan päällä alkaa Vaivan ajan ensimmäinen osa, eli Paha ja antikristus ovat Jerusalemissa.

        Toinen jakso Vaivan ajasta 3,1/2 vuotta alkaa sillä, että Paha ja kaverit rikkovat sopimuksen, ja tallaavat valloittaen Temppelin.

        Matt 24;
        15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille
        Se vahvistetaan Danielissa Dan 11; 31 Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.

        Seuraavat kolme ja puolivuotta antikristus tappaa kaikki, jotka eivät tunnusta Hän Messiaaksi. Jollei tunnusta, heidät tapetaan, mutta he ovat marttyrejä, ja Jeesus pelastaa heidät.

        Toki myös silloin on sinetillä suojattuja juutalaisia, jotka saarnaavat ja heitä ei voi tappaa. Mm. Hanok ja Elia.

        Sitten vastus; Jeesus sanookin; Onko enää yhtään Hänen omaa, kun tulen.

        Jeesushan tulee, ja kaikki Hänen omansa on temmattu, mutta jos sinä aikana on vielä sinettimiesten toimesta saatu joitain Jeesus uskoon, se on Hänelle positiivinen yllätys.

        Siinä se.


      • jussufille
        Kesitas kirjoitti:

        Asia on tosi.

        Jeesuksen tempaaminen vie kaikki Hänen omansa Taivaaseen 7 vuotta ennen varsinaista parousiaa, eli lopullista paluuta.
        1. Tess. 4:17
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Ne 2X3,5 vuotta on opin aikaa Taivaassa ja maan päällä alkaa Vaivan ajan ensimmäinen osa, eli Paha ja antikristus ovat Jerusalemissa.

        Toinen jakso Vaivan ajasta 3,1/2 vuotta alkaa sillä, että Paha ja kaverit rikkovat sopimuksen, ja tallaavat valloittaen Temppelin.

        Matt 24;
        15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille
        Se vahvistetaan Danielissa Dan 11; 31 Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.

        Seuraavat kolme ja puolivuotta antikristus tappaa kaikki, jotka eivät tunnusta Hän Messiaaksi. Jollei tunnusta, heidät tapetaan, mutta he ovat marttyrejä, ja Jeesus pelastaa heidät.

        Toki myös silloin on sinetillä suojattuja juutalaisia, jotka saarnaavat ja heitä ei voi tappaa. Mm. Hanok ja Elia.

        Sitten vastus; Jeesus sanookin; Onko enää yhtään Hänen omaa, kun tulen.

        Jeesushan tulee, ja kaikki Hänen omansa on temmattu, mutta jos sinä aikana on vielä sinettimiesten toimesta saatu joitain Jeesus uskoon, se on Hänelle positiivinen yllätys.

        Siinä se.

        *Seuraavat kolme ja puolivuotta antikristus tappaa kaikki, jotka eivät tunnusta Hän Messiaaksi. Jollei tunnusta, heidät tapetaan, mutta he ovat marttyrejä, ja Jeesus pelastaa heidät.*
        Oletko ottanut aamukaljat, kun ulosantisi hoippuu?
        Onko antikristus isäsi, kun kirjoitat Hän isolla?


      • jussufille kirjoitti:

        *Seuraavat kolme ja puolivuotta antikristus tappaa kaikki, jotka eivät tunnusta Hän Messiaaksi. Jollei tunnusta, heidät tapetaan, mutta he ovat marttyrejä, ja Jeesus pelastaa heidät.*
        Oletko ottanut aamukaljat, kun ulosantisi hoippuu?
        Onko antikristus isäsi, kun kirjoitat Hän isolla?

        Missä ole ak;n isolla kirjoittanut?
        Missä olet kuullut minun puhuvan tänä aamuna?

        Sitten oliko tuo marttyyrisuus jotenkin väärin, totuutta pöytään.


    • moniLähtee
      • Vl-mies

        Todella hieno kirjoitus Vienalta. Hattua nostan hänelle. Hän ei ole katkera, vaan iloinen ja vapaa. Noin se lestadiolaisliikkeestä eroaminen kuuluu tehdä.
        Katkeruus on vain myrkky, joka tuhoaa itsensä....
        Hieno kirjoitus Vienalta ja upeita kuvia hänellä myös.


      • aqual

        Viena tuo esille naisten aseman vl-liikkeessä esim. ehkäisykiellon,meikkaamisen, ettei naisia valita SRK:n johtokuntaan ja nainen ei voi olla esilaulaja ja kuuluttaja seuroissa.
        Nuoret lähtee vl-liikkeestä, kun muuttavat pois kotoaan. Kun lähtee nuorena, ei tule katkeraksi, kun saa elää sellaista elämään kun haluaa.


    • chiolgt

      Kun mä olin nuori, oli huolestuttava trendi, kun nuoret hurahti uskoon! :D

    • Uuskomaton

      Joo, joku hihhuli taas vauhdissa. Vi... kun jatkuvasti avatessa suomi24, niin aina keskustelun aiheena etusivulla jeesus ja jumala. Ei siis mitään järkevää.

    • M10K6

      Jätin liikkeen syrjinnän vuoksi. Jossain vaiheessa totesin itselleni, ettei minua oteta yhteisöön sisälle. Ei ole koskaan otettukkaan.

      En voi allekirjoittaa oppia, jossa lähimmäisen rakkaus loistaa poissaolollaan. Raamattu käsittääkseni perustuu lähimmäisen rakkauteen. Vapaa kirkossa saan olla sellainen kuin olen.

    • kukahölmöenää

      Miksi siellä sitten paasataan paskaa. Jatkuvat, samat vanhanaikaiset fraasit joka viikko
      sitten loppurukous ja pitkäveteinen virsi.
      kuka semmosta nykyaikana----------- ei kukaan.
      Penkkirivit tyhjiä.

    • Jarnonnus

      Ei se että jättää VL yhteisön, tarkoita että jättäisi uskon. Tosin niitäkin on jotka jättävät myös uskon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      3014
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      118
      1872
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1619
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      98
      1502
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      95
      1415
    6. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1236
    7. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1233
    8. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      65
      1212
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1110
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1079
    Aihe