Lempivärisi?

värien.sinfoniaa

Mihin kaikkeen sitä/niitä haluat laittaa ja käyttää, vaatteisiin, sisustukseen, kukkiin, auton väriksi?
Minä pidän mustasta. sinisestä ja valkoisesta.

45

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on monta eri lempiväriä kohteesta riippuen. Sois eri lempivärit esimerkiksi sohvalle, kukkapurkille ja vaatteille.

    • Olen täysin mustavalkoinen tyyppi vaatteita ja kodin sisustusta myöten. Hankaloittaa ja rajoittaa hankintoja.

    • Minä pidän kaikista väreistä.
      Sininen ja vihreä kauniissa luonnossa.
      Jos teettäisin juhlapuvun, se olisi helmenharmaa, viininpunainen tai metsänvihreä.Kukat kaikenväriset ihania ovat.

      • Bengalitikku

        Mustaa, kovaa ja murrettua valkoista, tummanpunaista efektinä, joskus turkoosia kotona. Vaatteet ovat pääasiassa mustia, mutta vähäisessä määrin muutakin. Luonnossa aarnimetsän vihreää, voikukkaa, horsmaa, tuomenkukkaa, valkovuokkoa ja kieloa...veden kimallusta, sinistä taivasta...
        Lumenvalkoiseen olen jo pikkasen kyllästynyt.


    • Entinen.blondi

      Kaupassa ei ollut just oikean vaaleanvihreää puseroa, niinpä ompelin itse. Ostin samaa väriä kaulanauhan ja korvikset. Tuttava sanoi: sinä hehkut.
      Sisustuksessa tykkään hopeanharmaasta, myös auton värinä. Valkoinen ja pieniä ripauksia mustaa joukossa, on myös tyylikäs sisustusvärinä. Asuissani on ruskeaa, vihreää ja luonnonvaaleata. Aikaisemmin tukkani oli kullanvaalea, nyt harmaa, josta kyllä tykkään. Näihin kahteen lookiin ei sovi samat sävy. Tosin käytän ne vanhatkin, ei se niin nuukaa ole, mutta spekuloidahan aina voi.

    • Tykkään vaaleista väreistä vaatetuksessa. Mustaa voi olla vaalean kanssa. Minunkin autoni on hopeanharmaa.
      Sisustus on enimmäkseen vaalean ruskeaa. Mökillä on koko värien kirjo.
      Voiko kauniimpaa olla kun tuomet kukkii ja kaikki on niin kauniin vihreää.

    • ö-Öö

      Harmaa

      Oikeastaan tummempi pää, enenpi musta. Harmaassa julmettu sävyskaala, liki valkoisesta valoaimevään mustaan. Kaikista monipuolisin ja vaikein väri. Siinä kun itseasiassa on kaikki värit.

      Noin käytännössä tietenkin on kaikenväristä rojua, auton nyt pitää olla punainen. Mutta juu, musta on aina mustaa ja must.

      Jos värit kiinnostaa, kandee tsekata yks saitti, siinä väriopeista, väriavaruuksista, väripsykologioista, värilämpötiloista jne. Aika hyvä ja kattava kooste isosta asiasta:

      http://www.coloria.net/

      =DW=

    • maissiiii

      Ennen vanhaan pukeuduin vain mustaan kun kuvittelin olevani taiteilija ja taiteilijat pukeutuivat mustaan, ihan kuin eivät olisi luottaneet värisilmäänsä.
      Sitten ajattelin, että musta hoikentaa, mutta se olisi ollut ihan turha motiivi.
      Nyt jos mustiin pukeutuvia näen, ahaa hautajaisiin ovat menossa ja noin surullisen näköisiäkin vielä ovat.

      Ikääntyessäni olen löytänyt nuttuihini värit ja iloinen hyvä mieli kulkee kanssani väreissä.
      Mielialan mukaan ja joskus kausittain valitsen vaatteet päälleni.
      Sininen eri sävyissään on hyvä väri.

      Kotini on myös värikäs, musta valkoisen /harmaassa en viihtyisi, kohta sinne jo jotain väriä keksisin.
      Nuorillani on musta/valkoinen/ harmaa koteja, kukkienkin vienti tuottaa vaikeuksia, aina vien valkoisien orkidean tai perhoskukan ja kohteliaisuudesta niin tykkäävät. Mielelläni olisin vienyt ison kimpun erivärisiä tulppaaneita, ne olisivat siinä kodissa loistaneet ja hehkuneet.
      Mutta minun kotini on minun kotini ja heillä ihan omansa.
      Heille villasukatkin pitää kutoa valkomustaharmaana, että lämmittäisivät ja minähän kudon heidän toiveidensa mukaan.

      Auton värissä välttelen mustaa, punaista valkoista, hopean harmaassa ei näy kurat yms.

      • Wauh

        Jehnan pujut; violetti on siis todellakin värini. Eikä se ole vain oma mielipiteeni vaan esim. silmälasikauppias sanoi sankoja valittaessa, ettei sinun tarvitse ajatella vaatteita tms., violetti sopii täydellisesti ihollesi.


    • Lenpi-värini on aina riippunut autosta ja sen kuskista.
      Nykyään autot käyvät niin puhtain purjein että on vaikeaa erottaa niitä toisistaan.
      Mutta kyllä yksi väri erottuu selvästi.
      Kalle Rovanperän auton perä-pellistä.
      -
      Ennen värit tuoksuivatkin.
      Risiini-öljy oli yksi merkitsevä tekijä.

      H.

    • Harmaat housut ja musta t-paita on nyt päällä ja niitä värejä muissakin vaatteissa.
      Sisustuksessa paljonkin värejä, punaista ja sinistä, valkoista ja ruskeaa, en pidä tylsästä ja yksitoikkoisesta värittömyydestä.
      Auto on hillityn värinen, tukan kanssa samaa sävyä.

    • barettipipo-peige

      Kun katselee katukuvaa missä suomalaisessa kaupungissa hyvänsä. Niin kyllä lempivärit leiskuvat niin musta-harmaina, että ei meinaa erottaa ihmistä. Vieläpä tällaisena valkoharmaana talvena.

      • Ainiinainiainen

        Paremminkin ne ovat suojavärejä, niin kuin eläimillä, silloin piiloutuu väkijoukkoon eikä herätä liikaa huomiota. Piristeenä voi olla värikäs kaulahuivi, hattu tms.
        Itse pidän väreistä, mutta vaatteissa vältän sekamelskaa eli kaikkia värejä liitettyinä yhteen asukokonaisuuteen.
        Keltaista en käytä koskaan.


    • lacucaracha

      Musta tuntuu, että musta, siihen aina palaan. Punainen ja sininen ovat toiset mielikit. Kaikki nämä käyvät tehosteväreiksi sisustukseenkin, mutta eivät suurina pintoina.

    • Musta. Mustat farkut, musta nahkarotsi ja musta lippis. Musta auto, vaikka se tällä hetkellä valitettavasti onkin punainen. Mutta sisustukseen se kuitenkaan ei passaa.

      • ö-Öö

        Punainen sisustus.

        Joo, mun mielestä punainen on ok väri, jossain. Mutta punainen sohvissa, tuoleissa, auton sisustassa ei ole hyvä. Siinä oma bordelli-merkityksensä, lisäksi se kovin vahva väsi yleensäkin käyttää yhtään missään.Punainen tupa, punainen arjalainen muskeliauto jne. toimii, muut tapaukset vähän arveluttavia.

        Enenpi ehkä väripsykologiaa, mutta myös värioppia jne.

        Joopa, karskea arjalainen muskeliauto, harmaa sisusta, mustat istuinpäälliset. Mun väriskaala äärimmillää revitettynä.

        Blue Öyster Cult - The Red and the Black;

        https://www.youtube.com/watch?v=kefOWquqNrA&list=RDkefOWquqNrA

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Punainen sisustus.

        Joo, mun mielestä punainen on ok väri, jossain. Mutta punainen sohvissa, tuoleissa, auton sisustassa ei ole hyvä. Siinä oma bordelli-merkityksensä, lisäksi se kovin vahva väsi yleensäkin käyttää yhtään missään.Punainen tupa, punainen arjalainen muskeliauto jne. toimii, muut tapaukset vähän arveluttavia.

        Enenpi ehkä väripsykologiaa, mutta myös värioppia jne.

        Joopa, karskea arjalainen muskeliauto, harmaa sisusta, mustat istuinpäälliset. Mun väriskaala äärimmillää revitettynä.

        Blue Öyster Cult - The Red and the Black;

        https://www.youtube.com/watch?v=kefOWquqNrA&list=RDkefOWquqNrA

        =DW=

        Punainen (punamulta) tupa. Eipä sitä punaista juuri muuhun tarvitakkaan ja viimetteeksi sisustuksessa, paitsi jouluna.

        BÖC:tä kuuntelikin pitkästä aikaa ihan mieluusti. Mutta takaisin mustaan. Amy Winehouse ei välttämättä ole maailman paras laulaja, mutta jotain niin kiehtovaa hänen laulussaan on. Sääli, että menehtyi kesken kaiken.

        https://www.youtube.com/watch?v=TJAfLE39ZZ8


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Punainen (punamulta) tupa. Eipä sitä punaista juuri muuhun tarvitakkaan ja viimetteeksi sisustuksessa, paitsi jouluna.

        BÖC:tä kuuntelikin pitkästä aikaa ihan mieluusti. Mutta takaisin mustaan. Amy Winehouse ei välttämättä ole maailman paras laulaja, mutta jotain niin kiehtovaa hänen laulussaan on. Sääli, että menehtyi kesken kaiken.

        https://www.youtube.com/watch?v=TJAfLE39ZZ8

        Amy Winehouse ON maailman paras laulaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amy Winehouse ON maailman paras laulaja.

        Miten voi sanoa parhaimmaksi yhtäkään sellaista laulajaa / artistia, jonka voi panna samalle viivalle monen muun kanssa? - Nm. Maku- ja mieltymyskymysys


    • kikertävänkukertava

      Ei yhtä ainoaa väriä. On mielialojen mukaista mitä värejä käytän pukeutumisessa. Kotini on värikäs.

    • reppuriika

      Pukeutumisessa murrettu punainen, maanläheiset värit. Värianalyysin mukaan olen lämminsyksy. Vaatteissa sininen, pinkki, violetti, keltainen eivät käy. Musta ja valkea ovat suorastaan kauhistukset päälläni. Sisustuksessakin on mahonkia, ruskeaa, oranssia.

      • piilossako

        reppuriika sinua ei ole pitkään aikaan täällä näkynyt, missä olet ollut ?


      • anon.nyymi

        Taisi ottaa tuon reppuriika-nikkinsä esiin, kun Vapahtajan tulosta puhuttiin eräässä ketjussa.


    • Huomaamaton-

      Ruskea ja harmaan sävyt ovat minun mieleeni.

    • Tuo kysymys minulle esitettiin joskus kansakoulun alaluokilla muutamankin kerran; mikä on lempivärisi, mikä on lempikukkasi, mikä on lempiruokasi ...

      Tällä palstalla niitä samoja tosin on kyselty kerran ja toisenkin. Sanoisin, että lempivärini on vaihdellut läpi elämän, vaihtelee nytkin aina tilanteen ja mielialan mukaan, tulee vaihtelemaan ...
      Kaikki värit ovat lempivärejäni, mikä minäkin päivänä.

      • et.pettänyt.nytkään

        Niin varmaan on kysymys esitetty kaikille muillekkin vastaajille, heistä kukaan ei ottanut sitä esille, kait päästäkseen näpäyttään alottajaa.


      • itsensä.myrkyttänyt

        Mikähän tuota Tellukkaa oikeasti vaivaa? Miksi hän on noin katkera, pahansuopa jopa vihamielinen? Miten hän jaksaa elää itse tuollaisena?


      • Tunnistit varmaan aloittajan viìmeistään näistä puskaviesteistä.


      • luulottelijoita
        korppis kirjoitti:

        Tunnistit varmaan aloittajan viìmeistään näistä puskaviesteistä.

        Kerropa meillekin, niin tiedetään toisetkin, kuka luulojenne kohde tällä kertaa on.


      • luulottelijoita kirjoitti:

        Kerropa meillekin, niin tiedetään toisetkin, kuka luulojenne kohde tällä kertaa on.

        Koeta arvata 😊


      • luulottelijoita
        korppis kirjoitti:

        Koeta arvata 😊

        Siilenämää?


      • luulottelijoita kirjoitti:

        Siilenämää?

        Paranoiaako pukkaa? Minä en kirjoita puskista. Saan tyydytykseni kirjoitteluuni ihan siitä että kohde tietää kuka kirjoituksen on kirjoittanut ja sehän tapahtuu vain rekattuna kirjoitettuna.


      • luulottelijoita
        siilenämää kirjoitti:

        Paranoiaako pukkaa? Minä en kirjoita puskista. Saan tyydytykseni kirjoitteluuni ihan siitä että kohde tietää kuka kirjoituksen on kirjoittanut ja sehän tapahtuu vain rekattuna kirjoitettuna.

        Korppiksen mieliksi tuon heitin, hän kun sinusta niin tykkääpi 😉 tellukan kaa luulojaan kirjottaavat.


      • luulottelijoita kirjoitti:

        Korppiksen mieliksi tuon heitin, hän kun sinusta niin tykkääpi 😉 tellukan kaa luulojaan kirjottaavat.

        Okei. Mikähän minussa on sellaista että nämä kaksi minusta tykkää ;)?


      • luulottelijoita kirjoitti:

        Korppiksen mieliksi tuon heitin, hän kun sinusta niin tykkääpi 😉 tellukan kaa luulojaan kirjottaavat.

        "kirjottaavat" 😊


      • luulottelijoita
        korppis kirjoitti:

        "kirjottaavat" 😊

        😉😉


    • pidän kaikista väreistä mutta vältän mustaa, kengätkin mieluummin muuta kuin mustaa. kotonani ei ole mitään mustaa, liian synkkä väri kotona joka päivä katsella. tai onhan kotona toki mustaa, digiboksi ja modeemi ovat mustia, muu elektroniikka onneksi ei. minua tahtoo häiritä telkkarin ruutukin kun siinä ei ole kuvaa, telkun kuoret sentään valkoiset.

    • Per-kel

      Laivaston sininen , ja mustaa.- Taitaa olla harmaa puku kanssa :)

    • Jekku89
    • Terapiaväri

      Violetin lisäksi vaaleanpunainen, niin kaunis, hento, hellä, untuvainen ...

    • Jaha, tällaista aihetta pukkaa. Terveisiä Andalusiasta. Kotona, sekä Suomessa, että täällä, on hyvin neutraali ja hillitty väriskaala, olen sellainen itsekin. Jo kolmas autonikin on hopean harmaa, muita mahdollisia vaihtoehtoja siihen onkin sitten vain musta. Kotona ei ole mustaa.

      Arkipukeutumisessa harrastan harmaata yhdistettynä mustiin pitkiksiin tai farkkuihin. Lenkkivaatteissa voi olla punaistakin, samoin on minulla kaksi juhla-asua, toinen vadelmanpunainen sametti-asu, ja kirkkaan punainen thaisilkkinen puku. Pukeudun mustaan tarpeen mukaan, kasvojen lähelle kuitenkin jotain vaaleaa, edes valkoinen helminauha. Tummien asujen kanssa käytän kauniita silkkihuiveja, tai täältä ostamiani pashminahuiveja, joissa 30 % silkkiä, ja loput villaa. Niissä on ihania lempeitä värejä.

      Toisten ihmisten kodeissa voi olla vaikka kuinka värikästä, en tule siitä pahoinvoivaksi. Omassa kodissa pitää olla harmoninen värimaailma. Aidoissa matoissa käyvät hehkuvammatkin värit. Laatu ja materiaali ratkaisevat paljon. Pidän puusta ja aidoista luonnon materiaaleista. Mutta puu ei voi olla mäntyä, tammea kylläkin, ja koivuakin.

    • Anonyymi

      Musta mitä puen päälleni.Ehdottomasti musta.Johtuko sitä menetin kuolemalle niin paljon ihmisiä korona ajat? Kotini sisutus. Neutraali mutta ei se valoinen jota kaikilla on.On kuin sairaala ihmisten koti.Sini harmaata soffat,joissa sen harmaan läpi kuitenkin tulee sinharmaa. En tie oikeaa nimike?Sihen sopi sit mieitilojen mukaan koriste tyynyt ymm.Ruoka pöytä tumma ja mielitekojenmukan värit pöytälinnan.Verhot mielitekojen mukaan.Kuin aina vaasi neilkat,mielitekojen mukaan väri.

    • Anonyymi

      Kaikki paitsi harmaa. Pinkki, sininen ja valkoinen ovat lempivärejäni.

    • Anonyymi

      Samoin musta ja punainen.

    • Anonyymi

      Nuorena tyttönä tykkäsin farkun sinisestä. Vuosia väri oli unohduksissa ja nyt kun katsoo vaatekaappiani, sieltä löytyy pääosin sinistä, eniten juuri tuota farkun sinistä kesävaatetta. Olen näköjään palannut juurilleni, en siis haikaile nuoruuteen kuitenkaan.

      Sisustustyyli on ollut aina sama, beigeä, keltaista ja vanhaa roosaa. Kesämökillä havunvihreää ja valkoista. Mustaakin käytän pienenä piristyksenä, vaikkei se ihan ensimmäiseksi mieleen tulisikaan piristysvärinä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe