nokia hakka green ei kestänyt suveakaan

sulivatalle

ostin viime suvena ( lue kesänä) uudet hakka greenit vaunuuni (lue autoon). ajoin ehkä 12tkm. edessä renkaat kulahti lähelle sakkorajaa tuossa matkassa. ajo pääasiassa matkaa. täysin käsittämättömän surkea kesto. takana kesti paremmin. mieleen tuli että laitoiko ne jotkut sellaiset rengaspaineet liikkeessä että kuluisivat nopeaa. nyt on takarenkaat siedettävät ja edessä liki rakkogummit. hyvät asennan nyt suveksi (lue kesäksi) eteen mutta taakse pitäs laittaa nuo kuluneet. ottaa päähän. en haluisi ostaa kahta uutta rengasta koska sitten saa aina olla ostamassa kahta. vai onko sen väliä? seuraava rengasmerkki on ainakin kumho ( luulin joskus kuhmo nimiseksi ja suomalaiseksi kuhmossa tehdyksi. paljastui etä on tuontirengas)

36

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulossapian

      Odotettavissa sinulle luento Cruzeiderilta. Linkkiä pukkaa kuinka paskat renkaat kumhot on. Vie ainakin 0,1dl/100km enemmän kuin hänen fetissinsä Michelinit. Lisäksi mutua hänellä on valtavasti kyseisistä renkaista, miten kalliiksi ne tulee nettikaupasta hankittavaksi. Kun hän kerran elämässään sai ostettua uuden koko rengas sarjan. Sitten alkaa loputon jankkaus Michelineistä, erityisesti CC. Auta armias, jos yhdenkin poikki sanan esität niiden keskivertoisuudesta, alkaa yötä päiväinen romaanien naputus. Sitten onkin jo ajeltu rukalle pienimunaisten partiolaisten kokoontumiseen, epäilyt vehkeidesi koosta, oman aikaisa kalleudesta ja kuinka miljoonat pyörii salkussa.

    • Cruzeideri

      Kilari tuossa yllä mennyt sekaisin renkaidensa koosta. Pahoitteluni, olen pahentanut tilaansa.

      Nokialla on huono maine kestävyydessä. Michelinillä taas paras sillä saralla. Kumhot voivat olla ihan hyvät, keskinkertaiset tai huonot, halvemmat ne ainakin ovat kuin Nokiat tai Misukat. Hintaa per kilometri en ala arvioimaan hatusta, joskus Michelin voinee tulla halvemmaksi paremman kestonsa myötä.

      Itse ajaisin huonot Nokiat takana, jos eivät ihan laittomat kuitenkaan ole. Eivät nykyaikaiset etuvetoiset ja luistonestoilla avustetut autot juuri peräluisuihin lähde. Omaani en saa luisuun edes kesärenkailla talvikelissä, vaikka yrittäisin.
      Toisaalta ei se kaksi rengasta kerralla ostaminenkaan kovin paljon kalliimmaksi tule kuin neljän ostaminen kerralla. Jos yhtään. Ylimääräinen käynti rengasliikkeessä siinä tietty tulee ja siellä voi nähdä ylle kirjoittaneen kaltaisia kahjoja.

      • serkuistako.sikisit

        "Eivät nykyaikaiset etuvetoiset ja luistonestoilla avustetut autot juuri peräluisuihin lähde."

        Kyllä lähtevät ja juurikin äkkiarvaamatta mutkassa kun etu- ja taka-akselin renkaat menevät eri kaartosäteille ja eturenkaat eivät enää poista vettä tai sohjoa takarenkaiden hyväksi. Juuri tässä tilanteessa ja muutenkin ajonhallintajärjerstelmä tarvitsee kaiken mahdollisen pidon taka-akselille.

        Voisit lopettaa tuon typeryyksiesi ja harhaanjohtavien vaarallisten uskomusten levittelyn.


      • jhgfjhgfjhgf

        "Omaani en saa luisuun edes kesärenkailla talvikelissä, vaikka yrittäisin."

        Henkilökohtaisilla kokemuksillahan ei ole kuulemma **tunkaan väliä, näin olet itse tällä palstalla sanonut.


      • Cruzeideri
        serkuistako.sikisit kirjoitti:

        "Eivät nykyaikaiset etuvetoiset ja luistonestoilla avustetut autot juuri peräluisuihin lähde."

        Kyllä lähtevät ja juurikin äkkiarvaamatta mutkassa kun etu- ja taka-akselin renkaat menevät eri kaartosäteille ja eturenkaat eivät enää poista vettä tai sohjoa takarenkaiden hyväksi. Juuri tässä tilanteessa ja muutenkin ajonhallintajärjerstelmä tarvitsee kaiken mahdollisen pidon taka-akselille.

        Voisit lopettaa tuon typeryyksiesi ja harhaanjohtavien vaarallisten uskomusten levittelyn.

        No ei lähde minun alta, kokemusta on kymmenistä autoista 2000-luvulta.
        Ei muuten lähtenyt ilman elektroniikkaakaan varustetut autot, jos ei ihan väkisin sitä hakenut. Ja aina olen laittanut huonommat taakse. Nyt viimeksi olen pyrkinyt myös tasapainottamaan auton käytöstä laittamalla taakse selvästi kovemmat paineet, jolla onkin saatu puskemista aavistuksen vähenemään ja perääkin irtoamaan, mutta mihinkään yllättäviin poikittain kääntymisiin en siis silti pääse avustimet päällä vaikka yrittäisin.

        Kokemuksensa kullakin. Jos kilarivajakilla tuppaa perä lentämään sattumalta ja vahingossakin jatkuvasti, niin siihen pitää keksiä eri hoito.


      • suottaselitelet
        Cruzeideri kirjoitti:

        No ei lähde minun alta, kokemusta on kymmenistä autoista 2000-luvulta.
        Ei muuten lähtenyt ilman elektroniikkaakaan varustetut autot, jos ei ihan väkisin sitä hakenut. Ja aina olen laittanut huonommat taakse. Nyt viimeksi olen pyrkinyt myös tasapainottamaan auton käytöstä laittamalla taakse selvästi kovemmat paineet, jolla onkin saatu puskemista aavistuksen vähenemään ja perääkin irtoamaan, mutta mihinkään yllättäviin poikittain kääntymisiin en siis silti pääse avustimet päällä vaikka yrittäisin.

        Kokemuksensa kullakin. Jos kilarivajakilla tuppaa perä lentämään sattumalta ja vahingossakin jatkuvasti, niin siihen pitää keksiä eri hoito.

        Ei sinun kokemuksillasi ole mitään merkitystä, näin olet itse sanonut.


      • Idioottiolet

        Yllä kirjoitetuissa teksteissä ei ole mainittu sanallakaan renkaiden kokoja. Ainoastaan fetissistäsi ihmisten pippelien koosta. Pelkkää sanan helinää kaikki tarinasi täällä.


      • Reppanaolet
        Cruzeideri kirjoitti:

        No ei lähde minun alta, kokemusta on kymmenistä autoista 2000-luvulta.
        Ei muuten lähtenyt ilman elektroniikkaakaan varustetut autot, jos ei ihan väkisin sitä hakenut. Ja aina olen laittanut huonommat taakse. Nyt viimeksi olen pyrkinyt myös tasapainottamaan auton käytöstä laittamalla taakse selvästi kovemmat paineet, jolla onkin saatu puskemista aavistuksen vähenemään ja perääkin irtoamaan, mutta mihinkään yllättäviin poikittain kääntymisiin en siis silti pääse avustimet päällä vaikka yrittäisin.

        Kokemuksensa kullakin. Jos kilarivajakilla tuppaa perä lentämään sattumalta ja vahingossakin jatkuvasti, niin siihen pitää keksiä eri hoito.

        Varmasti sinulla on kokemusta kymmenistä autoista 2000-luvulla, ne kaikki on vaan lelulaatikkosi pikkuautoja. Jatka vaan hölmöytesi näyttämistä, saadaan porukalla nauraa. Olet vielä niin tyhmä, luulet että yksi täällä sinua herjaa.


      • Cruzeideri
        Reppanaolet kirjoitti:

        Varmasti sinulla on kokemusta kymmenistä autoista 2000-luvulla, ne kaikki on vaan lelulaatikkosi pikkuautoja. Jatka vaan hölmöytesi näyttämistä, saadaan porukalla nauraa. Olet vielä niin tyhmä, luulet että yksi täällä sinua herjaa.

        Taas vetoat tuohon laumaasi. Ei minua kiinnosta montako teitä vajakkeja on, mutta tietyistä käytöstavoista, kirjoitusvirheistä ja vakiorytmisistä viesteistä voi päätellä, ettei teitä ihan niin monta ole kuin sinä / joku haluaa esittää.

        Kokemuksieni arvon punnitkoon ihan kukin keskenään. Satojatuhansia kilometrejä tullut ajettua melko reippaasti ja välillä rajoja hakien, ja edelleen mysteeriksi on jäänyt tuo yllättäen iskevä sivuluisu. Varsinkaan kesällä sitä ei vaan käy koskaan. Talvella voi onnistua, jos oikein yrittää ja katkaisee ESPit yms. pois, eikä vastaohjaa.


      • HankipaPoikaElämä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Taas vetoat tuohon laumaasi. Ei minua kiinnosta montako teitä vajakkeja on, mutta tietyistä käytöstavoista, kirjoitusvirheistä ja vakiorytmisistä viesteistä voi päätellä, ettei teitä ihan niin monta ole kuin sinä / joku haluaa esittää.

        Kokemuksieni arvon punnitkoon ihan kukin keskenään. Satojatuhansia kilometrejä tullut ajettua melko reippaasti ja välillä rajoja hakien, ja edelleen mysteeriksi on jäänyt tuo yllättäen iskevä sivuluisu. Varsinkaan kesällä sitä ei vaan käy koskaan. Talvella voi onnistua, jos oikein yrittää ja katkaisee ESPit yms. pois, eikä vastaohjaa.

        "Satojatuhansia kilometrejä tullut ajettua"

        Jos joku muu sanoo noin, möliset että henkilökohtaisilla kokemuksilla ei ole mitään väliä vaan ainoastaan testeillä on. Juuri tuo läpinäkyvä ja älyllisen epärehellinen, jos kohdallasi edes viimeksimainitun sanaparin ensimmäistä sanaa voi käyttää, tekee sinusta sen pellen minä palstalla esiinnyt.

        Ja kyllä, sinulle nauravia tai inhasta persoonastasi ärsyyntyneitä on monia. On joka palstalla missä sanaista sontaluukkuasi auot. Jos et sitä huomaa ja myönnä, elät denialismissa. Jossa taidat elää muutenkin eräistä toistuvista teemoistasi päätellen.


      • Cruzeideri
        HankipaPoikaElämä kirjoitti:

        "Satojatuhansia kilometrejä tullut ajettua"

        Jos joku muu sanoo noin, möliset että henkilökohtaisilla kokemuksilla ei ole mitään väliä vaan ainoastaan testeillä on. Juuri tuo läpinäkyvä ja älyllisen epärehellinen, jos kohdallasi edes viimeksimainitun sanaparin ensimmäistä sanaa voi käyttää, tekee sinusta sen pellen minä palstalla esiinnyt.

        Ja kyllä, sinulle nauravia tai inhasta persoonastasi ärsyyntyneitä on monia. On joka palstalla missä sanaista sontaluukkuasi auot. Jos et sitä huomaa ja myönnä, elät denialismissa. Jossa taidat elää muutenkin eräistä toistuvista teemoistasi päätellen.

        Tässähän en ole väittänyt vastaan minkään testin kanssa. Silloin kun kiistin jonkun muun kokemusväitteitä, kyseessä oli ristiriita testattuun tai kokemuksen epämääräisyys, sillä harva on mitannut kokemaansa. Tässä tapauksessa taas voin varmuudella kertoa, että en ole sivuluisujen takia vakaviin ongelmiin joutunut. Asia on siis itselleni aivan selvä, oma lukunsa sitten, että kuka tähän uskoo? Se taas ei minua kiinnosta. Saat ilomielin todeta, ettei kokemuksellani ole mitään arvoa, mutta älä nyt reppana jää sitä jankuttamaan koko päiväksi.
        Täsmennän nyt vielä, etten sinänsä väitä vastaan, etteikö monissa tilanteissa olisi parempi pitää paremmat renkaat takana, sanon vain, ettei vaikutus ole niin merkittävä, että sitä kannattaisi juuri stressata tai alkaa maksamaan tilanne välttääkseen.

        Viimeistä sanaa en ole sinulta tainnut saada kertaakaan. Että kipaisehan taas peilin ääreen.

        On tietysti minuun ärtyneitä ja nauravia. Mitä sitten? Johan sanoin, ettei minua teidän vajakkien lukumäärä kiinnosta. Tiedän kyllä varsin hyvin, että suuri osa ihmisistä on koiran äo:lla varustettuja raivoajia. Sanoinpa sitten, että ”Toyota on kestävä” tai ”Toyota ruostuu”, niin molemmissa tapauksissa saan älykääpiöitä möyhöämään perääni. Ei tätä elämää kuule kannata teidän koiranaivojen ehdoilla elää.


      • ruuvaapakorkkikiinni

        "Ei tätä elämää kuule kannata teidän koiranaivojen ehdoilla elää."

        No niinhän sinä juuri teet. Joku hieman huvikseen provosoi ja sinä käytät "kallista" aikaasi jankuttamiseen, länkyttämiseen ja selittelyyn, aamusta iltaan ja useita viestejä päivässä. Ihminen joka ei piittaisi saamastaan kritiikistä, ei reagoisi eikä provosoituisi.

        Joku muukin on ilmeisesti huomannut että juttusi ovat vähän väliä ristiriidassa jopa keskenään ja omat periaatteesi muuttuvat matkan varrella kulloisenkin mielipiteesi mukaisiksi. Tahallisena tuo olisi trollausta, mutta tapauksessasi se taitaa johtua vain kehnosta kognitiokyvystä, ja huonosta muistista oman palstaroolinsa suhteen.


      • Idioottihanolet
        Cruzeideri kirjoitti:

        Tässähän en ole väittänyt vastaan minkään testin kanssa. Silloin kun kiistin jonkun muun kokemusväitteitä, kyseessä oli ristiriita testattuun tai kokemuksen epämääräisyys, sillä harva on mitannut kokemaansa. Tässä tapauksessa taas voin varmuudella kertoa, että en ole sivuluisujen takia vakaviin ongelmiin joutunut. Asia on siis itselleni aivan selvä, oma lukunsa sitten, että kuka tähän uskoo? Se taas ei minua kiinnosta. Saat ilomielin todeta, ettei kokemuksellani ole mitään arvoa, mutta älä nyt reppana jää sitä jankuttamaan koko päiväksi.
        Täsmennän nyt vielä, etten sinänsä väitä vastaan, etteikö monissa tilanteissa olisi parempi pitää paremmat renkaat takana, sanon vain, ettei vaikutus ole niin merkittävä, että sitä kannattaisi juuri stressata tai alkaa maksamaan tilanne välttääkseen.

        Viimeistä sanaa en ole sinulta tainnut saada kertaakaan. Että kipaisehan taas peilin ääreen.

        On tietysti minuun ärtyneitä ja nauravia. Mitä sitten? Johan sanoin, ettei minua teidän vajakkien lukumäärä kiinnosta. Tiedän kyllä varsin hyvin, että suuri osa ihmisistä on koiran äo:lla varustettuja raivoajia. Sanoinpa sitten, että ”Toyota on kestävä” tai ”Toyota ruostuu”, niin molemmissa tapauksissa saan älykääpiöitä möyhöämään perääni. Ei tätä elämää kuule kannata teidän koiranaivojen ehdoilla elää.

        Tiedetään sinut usealla palstalla, Terona jne. Trolli paska olet ja haukut heti kun jäät häviölle.


      • Cruzeideri
        Idioottihanolet kirjoitti:

        Tiedetään sinut usealla palstalla, Terona jne. Trolli paska olet ja haukut heti kun jäät häviölle.

        Eli olet se tojohönö vai kuinka?


      • Tiedossaolikinkyllä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eli olet se tojohönö vai kuinka?

        Myönsit olevasi tojotero.


      • Cruzeideri
        Tiedossaolikinkyllä kirjoitti:

        Myönsit olevasi tojotero.

        Kummalla puolella tero on? Toyotia vastaan?


      • Kumoatkaiken
        Cruzeideri kirjoitti:

        Kummalla puolella tero on? Toyotia vastaan?

        Riippuu ilmeisesti mielialastasi.


      • Lompakkotykkää
        Cruzeideri kirjoitti:

        No ei lähde minun alta, kokemusta on kymmenistä autoista 2000-luvulta.
        Ei muuten lähtenyt ilman elektroniikkaakaan varustetut autot, jos ei ihan väkisin sitä hakenut. Ja aina olen laittanut huonommat taakse. Nyt viimeksi olen pyrkinyt myös tasapainottamaan auton käytöstä laittamalla taakse selvästi kovemmat paineet, jolla onkin saatu puskemista aavistuksen vähenemään ja perääkin irtoamaan, mutta mihinkään yllättäviin poikittain kääntymisiin en siis silti pääse avustimet päällä vaikka yrittäisin.

        Kokemuksensa kullakin. Jos kilarivajakilla tuppaa perä lentämään sattumalta ja vahingossakin jatkuvasti, niin siihen pitää keksiä eri hoito.

        Juuri tuon takia jätän rengasliikkeeseen ylihinnoitellut renkaat, halvoilla pärjää yhtä hyvin. Ajonopeuden kun sovittaa joka kelissä oikein, ei koskaan ongelmia. Vierintävastus ei ole niin suuri missään, max. 0,1dl. Eroja.


    • Kulahtamisenoikotie

      Onko pyöränkulmat tarkastettu ja tarvittaessa säädetty?

    • Ling_Long

      Osta kiinalaiset muovirenkaat! Kyllä kestää kilometrejä ihan perkuleesti, mutta pitoa ei sitten ole yhtään verrattuna Continental-tason renkaisiin. Jo sadekelillä on vaikea lähteä liikkeelle, kun meinaa jäädä sutimaan paikalleen. Kiinanrenkaiden pito varsinkin luistossa on lähes nolla.

      • Sulavatkumit

        Contit sulaa alle, 1,5 kesää kesti ja sakkorajoilla.


    • YmmärsinköOikein

      "Mieleen tuli että laitoiko ne jotkut sellaiset rengaspaineet liikkeessä että kuluisivat nopeaa?"

      Mitä ihmettä, rengasliikkeessäkö rengaspaineet oli ainoastaan tarkistettu ja lisätty?
      Jos et tuon 12tkm aikana itse tarkistanut ja lisännyt renkaisiin ilmaa, niin vika ei ole todellakaan renkaissa. Vaan sinä olet 100% itse syyllinen siihen että renkaasi kuluivat loppuun noin nopeasti. Perus järkikin sanoo että renkaiden ilmanpainetta tulisi tarkistella ja tarvittaessa lisätä ilmaa renkaisiin vähintään kerran kuukaudessa renkaiden merkistä riippumatta.

      • Cruzeideri

        Niinhän ne neuvovat, ja kyllä liikkeen jäljiltä kannattaa tarkistaa, että siellä edes jotain on, mutta omalla kokemuksellani oikeastaan yhdelläkään kesken kauden tehdyllä tarkastuksella ei ole ollut merkitystä. Aina siellä on paineet pysyneet. Renkaanvaihdon jälkeen kun laittaa kohdilleen, niin sillä pärjää aina puoli vuotta, tai nyt CrossClimateilla puolitoista vuotta.
        Tietty tarpeen mukaan voi paineita vaihdella, jolloin samalla tulee tarkistettuakin. Eli pitkälle matkalle vähän kovemmat paineet tjsp. Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia.
        Kiinankieroista ei kokemusta, ehkä niistä paineet karkaavat kuukausittain?


      • YmmärsinköOikein
        Cruzeideri kirjoitti:

        Niinhän ne neuvovat, ja kyllä liikkeen jäljiltä kannattaa tarkistaa, että siellä edes jotain on, mutta omalla kokemuksellani oikeastaan yhdelläkään kesken kauden tehdyllä tarkastuksella ei ole ollut merkitystä. Aina siellä on paineet pysyneet. Renkaanvaihdon jälkeen kun laittaa kohdilleen, niin sillä pärjää aina puoli vuotta, tai nyt CrossClimateilla puolitoista vuotta.
        Tietty tarpeen mukaan voi paineita vaihdella, jolloin samalla tulee tarkistettuakin. Eli pitkälle matkalle vähän kovemmat paineet tjsp. Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia.
        Kiinankieroista ei kokemusta, ehkä niistä paineet karkaavat kuukausittain?

        Sinulla on täysin erilaiset kokemukset kuin minulla. On ollut käytössä renkaista Continental, Nokia, Goodyear, Michelin, Pirelli, Bridgestone. Silti olen joutunut lisäämään renkaisiin ilmaa yleensä vaihtelevasti 1-3kk välein. Rengaspaineina 2. 9bar mittarin mukaan, todellisuudessa ehkä 2.4-2.8bar. Nokia Green renkaat olivat käytössä edellisessä Volvossa ja kestivät noin 30tkm ennen kuin Volvo vaihtui Audiin.

        "Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia."

        Aika huono peruste, koska rengaspaineiden tarkistamisessa ja ilman lisäämisessä renkaisiin tuskin kestää 5-18min pidempään. Esim. Wonder grip 380 käsineillä pärjää hyvin pakkasillakin. Toiset ihan kelvolliset käsineet ovat Inuit Ice Grip neopreenikäsineet joilla pärjää noin -5c lämpötilassakin. Inuit Ice Grip käsineet ovat niin ohuet, että jopa avainten kaivaminen pois housujen tai takin taskusta onnistuu aika helposti ilman että tarvitsee ottaa käsineitä pois kädestä.


      • Kumoatkaiken
        Cruzeideri kirjoitti:

        Niinhän ne neuvovat, ja kyllä liikkeen jäljiltä kannattaa tarkistaa, että siellä edes jotain on, mutta omalla kokemuksellani oikeastaan yhdelläkään kesken kauden tehdyllä tarkastuksella ei ole ollut merkitystä. Aina siellä on paineet pysyneet. Renkaanvaihdon jälkeen kun laittaa kohdilleen, niin sillä pärjää aina puoli vuotta, tai nyt CrossClimateilla puolitoista vuotta.
        Tietty tarpeen mukaan voi paineita vaihdella, jolloin samalla tulee tarkistettuakin. Eli pitkälle matkalle vähän kovemmat paineet tjsp. Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia.
        Kiinankieroista ei kokemusta, ehkä niistä paineet karkaavat kuukausittain?

        Etkö muista, omalla kokemuksella vajakki ei ole mitään arvoa.


      • Fetissimisukoihin
        Cruzeideri kirjoitti:

        Niinhän ne neuvovat, ja kyllä liikkeen jäljiltä kannattaa tarkistaa, että siellä edes jotain on, mutta omalla kokemuksellani oikeastaan yhdelläkään kesken kauden tehdyllä tarkastuksella ei ole ollut merkitystä. Aina siellä on paineet pysyneet. Renkaanvaihdon jälkeen kun laittaa kohdilleen, niin sillä pärjää aina puoli vuotta, tai nyt CrossClimateilla puolitoista vuotta.
        Tietty tarpeen mukaan voi paineita vaihdella, jolloin samalla tulee tarkistettuakin. Eli pitkälle matkalle vähän kovemmat paineet tjsp. Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia.
        Kiinankieroista ei kokemusta, ehkä niistä paineet karkaavat kuukausittain?

        Ja miksi tuot Nokia hakka green keskusteluun satoja kertoja jo mainitsemasi CrossClimatet?


      • Kiinankinkumiataasmukana
        YmmärsinköOikein kirjoitti:

        Sinulla on täysin erilaiset kokemukset kuin minulla. On ollut käytössä renkaista Continental, Nokia, Goodyear, Michelin, Pirelli, Bridgestone. Silti olen joutunut lisäämään renkaisiin ilmaa yleensä vaihtelevasti 1-3kk välein. Rengaspaineina 2. 9bar mittarin mukaan, todellisuudessa ehkä 2.4-2.8bar. Nokia Green renkaat olivat käytössä edellisessä Volvossa ja kestivät noin 30tkm ennen kuin Volvo vaihtui Audiin.

        "Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia."

        Aika huono peruste, koska rengaspaineiden tarkistamisessa ja ilman lisäämisessä renkaisiin tuskin kestää 5-18min pidempään. Esim. Wonder grip 380 käsineillä pärjää hyvin pakkasillakin. Toiset ihan kelvolliset käsineet ovat Inuit Ice Grip neopreenikäsineet joilla pärjää noin -5c lämpötilassakin. Inuit Ice Grip käsineet ovat niin ohuet, että jopa avainten kaivaminen pois housujen tai takin taskusta onnistuu aika helposti ilman että tarvitsee ottaa käsineitä pois kädestä.

        Cruzeideri vajakin oma-aika on niin kallista, ei ilmanpaineita voi tarkistaa useinkaan sen kalleuden takia. Täällä se vajakki riekkuu kaiken aikaa paskaa puhumassa, tämän pitäisi olla kallista sille.


      • Cruzeideri
        Fetissimisukoihin kirjoitti:

        Ja miksi tuot Nokia hakka green keskusteluun satoja kertoja jo mainitsemasi CrossClimatet?

        Syyhän löytyi kirjoituksestani. Luepa uudestaan vajari.

        Mielenkiinnolla toki luen tutkimuksia aiheesta. Kuinka usein rengas vaatii lisää ilmaa kesken kauden? Omalla kokemuksellani hyvin harvoin. Tuossa toisen kirjoittajan mukaan ilmeisesti useinkin. Laajempi tilasto olisi mielenkiintoinen.
        Selitys siihen, että 2,9 bariin täyttävä tarvitsee lisää ilmaa useammin, voi ehkä löytyä paineen kovuudesta. Itse olen käyttänyt 2 - 2,8 baria, useimmiten tainnut jäädä alle 2,5:n. Nyt talvella tarkoituksella alemmat edessä; 2-2,1.

        Mitään rengaspainekäsineitä en usko ostavani. Seuraavassa autossani jo on varmaan itse keksimäni ratinlämmitinkin.


      • Cruzeideri
        YmmärsinköOikein kirjoitti:

        Sinulla on täysin erilaiset kokemukset kuin minulla. On ollut käytössä renkaista Continental, Nokia, Goodyear, Michelin, Pirelli, Bridgestone. Silti olen joutunut lisäämään renkaisiin ilmaa yleensä vaihtelevasti 1-3kk välein. Rengaspaineina 2. 9bar mittarin mukaan, todellisuudessa ehkä 2.4-2.8bar. Nokia Green renkaat olivat käytössä edellisessä Volvossa ja kestivät noin 30tkm ennen kuin Volvo vaihtui Audiin.

        "Mutta likaantuuhan tuossa hifistelyssä sormet ja menee aikaa, usein kylmässä, että makuasia."

        Aika huono peruste, koska rengaspaineiden tarkistamisessa ja ilman lisäämisessä renkaisiin tuskin kestää 5-18min pidempään. Esim. Wonder grip 380 käsineillä pärjää hyvin pakkasillakin. Toiset ihan kelvolliset käsineet ovat Inuit Ice Grip neopreenikäsineet joilla pärjää noin -5c lämpötilassakin. Inuit Ice Grip käsineet ovat niin ohuet, että jopa avainten kaivaminen pois housujen tai takin taskusta onnistuu aika helposti ilman että tarvitsee ottaa käsineitä pois kädestä.

        http://www.wycombedrivingschool.co.uk/blog/tyre_pressure.asp

        Tuolla väitetään renkaan keskimäärin menettävän 1-2 paunaa eli noin 0,1 Baria kuukaudessa. Tuohan puolessa vuodessa tarkottaisi jo 0,6 baria eli ihan merkittävää eroa. En ole koskaan itse kyllä havainnut. Mutta jos tuo nyt täsmäisikin, niin laittamalla keväällä hieman liikaa painetta, pysytään koko kesärengaskausi suunnilleen suositusrajoissa.
        Pieni riski kyllä siitä, että juuri omissa renkaissa vuotoa onkin enemmän kuin keskimäärin.

        No, siitä vaan kaikki tarkastelemaan, itseäni alkaa jo hieman kyllästyttämään, kun en juuri muista tapausta, jolloin tarkistuksessa olisi ilmennyt alipainetta. Nytkin vaikka säät vaihdelleet 5c - -20c välillä, niin paineet olivat pysyneet aivan samoissa tai jopa nousseet saman mittarin mukaan. Nousun tosin täytynee johtua mittarin virheestä.


      • jhgbkhbb
        Cruzeideri kirjoitti:

        http://www.wycombedrivingschool.co.uk/blog/tyre_pressure.asp

        Tuolla väitetään renkaan keskimäärin menettävän 1-2 paunaa eli noin 0,1 Baria kuukaudessa. Tuohan puolessa vuodessa tarkottaisi jo 0,6 baria eli ihan merkittävää eroa. En ole koskaan itse kyllä havainnut. Mutta jos tuo nyt täsmäisikin, niin laittamalla keväällä hieman liikaa painetta, pysytään koko kesärengaskausi suunnilleen suositusrajoissa.
        Pieni riski kyllä siitä, että juuri omissa renkaissa vuotoa onkin enemmän kuin keskimäärin.

        No, siitä vaan kaikki tarkastelemaan, itseäni alkaa jo hieman kyllästyttämään, kun en juuri muista tapausta, jolloin tarkistuksessa olisi ilmennyt alipainetta. Nytkin vaikka säät vaihdelleet 5c - -20c välillä, niin paineet olivat pysyneet aivan samoissa tai jopa nousseet saman mittarin mukaan. Nousun tosin täytynee johtua mittarin virheestä.

        Alipaineen näkisi kyllä jo silmällä...


      • Ymmärräjo
        Cruzeideri kirjoitti:

        Syyhän löytyi kirjoituksestani. Luepa uudestaan vajari.

        Mielenkiinnolla toki luen tutkimuksia aiheesta. Kuinka usein rengas vaatii lisää ilmaa kesken kauden? Omalla kokemuksellani hyvin harvoin. Tuossa toisen kirjoittajan mukaan ilmeisesti useinkin. Laajempi tilasto olisi mielenkiintoinen.
        Selitys siihen, että 2,9 bariin täyttävä tarvitsee lisää ilmaa useammin, voi ehkä löytyä paineen kovuudesta. Itse olen käyttänyt 2 - 2,8 baria, useimmiten tainnut jäädä alle 2,5:n. Nyt talvella tarkoituksella alemmat edessä; 2-2,1.

        Mitään rengaspainekäsineitä en usko ostavani. Seuraavassa autossani jo on varmaan itse keksimäni ratinlämmitinkin.

        Omalla kokemuksella ei ole mitään merkitystä.


      • Cruzeideri
        Ymmärräjo kirjoitti:

        Omalla kokemuksella ei ole mitään merkitystä.

        Traumasi on syvä. Yritä silti toipua. Voimia.


      • Kaikkisinustamuistetaan
        Cruzeideri kirjoitti:

        Traumasi on syvä. Yritä silti toipua. Voimia.

        Muistathan taas kumota juttusi seuraavaksi. Irstaita hetkiä Michelinien parissa. Voimakkaita tunteita tuleviin rengaskeskusteluihin.


      • Buahhahhaaa
        Cruzeideri kirjoitti:

        Syyhän löytyi kirjoituksestani. Luepa uudestaan vajari.

        Mielenkiinnolla toki luen tutkimuksia aiheesta. Kuinka usein rengas vaatii lisää ilmaa kesken kauden? Omalla kokemuksellani hyvin harvoin. Tuossa toisen kirjoittajan mukaan ilmeisesti useinkin. Laajempi tilasto olisi mielenkiintoinen.
        Selitys siihen, että 2,9 bariin täyttävä tarvitsee lisää ilmaa useammin, voi ehkä löytyä paineen kovuudesta. Itse olen käyttänyt 2 - 2,8 baria, useimmiten tainnut jäädä alle 2,5:n. Nyt talvella tarkoituksella alemmat edessä; 2-2,1.

        Mitään rengaspainekäsineitä en usko ostavani. Seuraavassa autossani jo on varmaan itse keksimäni ratinlämmitinkin.

        Kyllähän se urea käsissäsi lämmittää, sori, olet niin säälittävä tapaus.


    • eipä-suditella

      Jos ei halua näitä "premium"renkaita ostaa varsinkaan halvempaan kotteroon niin BF Goodrich on harkinnan arvoinen merkki. Omassa Almerassa rengasmelu aleni huomattavasti ja ovat mukavat ajaa. Renkaan kulumiseen vaikuttaa kyllä ajotapa miten ajaa. Omakin kokemus on että Nokialaiset ei ole niitä kestävimpiä renkaita.

    • Anonyymi

      Nokian Hakka Greenit kestivät mulla n. 20000 km, sitten olivat melkein sakoilla ja yhden sivuseinämä hajosi. Paskimmat renkaat mitä mulla ikinä ollut. Äänekkäät, epämukavat, kaikin puolin huonot. Kannataa ostaa jonkun oikean rengasmerkin tai niitten halpisbrandien renkaita. Michelinillä 20 -kertainen liikevaihto Nokiaan verrattuna ja osaaminen ilmeisesti aika paljon kovemmalla tasolla myös. Kannattaa myös huomioida että ei Nokiat voita mitään testejä paitsi TM:n...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe