Olenko paha ihminen?

Piruoksalla

Narsistiäitini tunkee väkisin hyvyyttään minulle ja jos kieltäydyn siitä, olen paha ihminen? Näin se tuntuu olevan ainakin meidän perheessä. Äidin hyvyys on pakottavaa ja kun se hyvä on ajateltu epäempaattisesti, ei se sovi lainkaan minulle. Kun kieltäydyn, äiti alkaa vainoamisen jonka tarkoituksensa on että hyväksyisin. Viimein hän syyttää pahaksi ja ilkeäksi minua joka en vastaanottanut hänen tarjoamaansa hyvää...joka oikeasti tuottaisi minulle huonoa.

Aiemmin hyväksyin kaiken jota hän tarjosi ja mikää ei koskaan ole minua varten. Mutta äitini ei sitä usko, hän ajettelee minun asiat vain omalta kannaltaan ei minun. Ja olen sanonut etten tarvitse hänen hyviä tekojaan ja silloin hän yltyy niitä tekemään.

Olen siis paha, läpimätä paska koska en halua hänen hyvyydellistä apuaan, joka olisi äidilleni niin tärkeätä.

500

5106

    Vastaukset

    • itsekkyyttä

      Jo on vaikeata aikuiseksi kasvaminen, kun avustakin on pakko kieltäytyä.

      • yessir

        Huomionhakuinen narsisti hakee huomiota vastailemalla vaikka ei tiedä asioista mitään :)


    • phajahyvä

      Jos siihen auttamiseen liittyy pakko tai et toinen ihminen haluaa sillä jotakin, esim itsearvostusta niin kyl siinä on vaikee olla. :(

      Siis hän haluaa pakottaa sinut ottamaan vastaan hyvää jotta voisi kokea olevansa hyvä? Sit kun et ota vastaan hän ei saa olla hyvä ja yrittää pakottaa jolloin hänestä tulee paha ja sitten kieltää ja haukkuu sinut pahaksi?

      Tuo et hän yltyy tekemään kun et halua onko sitten uhmaa? Et hän on varma että hänen toimensa on oikein ja sun mielipide väärä ja loukkaa hänen haluaan auttaa?

      Ehkä äitisi ei vain pysty hyväksymään sitä että jollakin on ongelma, pystyykö itsessään?

      On kyl melkoista arvailua, aivot savuaa jo.

      • Piruoksalla

        Lähelle meni, äitini korostaa teoillaan vaan omaa hyvyyttään, oikeasti asiat joita hän tekee eivät olekaan loppujen lopuksi mitään hyviä...

        Sellaista voimakasta passiivista aggressiota on ilmassa jota voi sanoa hyvin uhmaksi. Hyviin tekoihin on piilotettuna aggressio, joka ilmenee juuri sillä että hyvä pakotetaan ottamaan vastaan vaikka siitä kieltäytyisi sen vuoksi että se apu on täysin sopimatonta.

        Kaikkeen hänen asioihin on liittyneenä tuo aggressio, lapsen pitäisi hymyillä vaikka hänet pakotetaan tekemään niinkuin äiti haluaa.

        _En tiedä minkä verran sitten vaikuttaa että äitini isä oli rikollinen, ja on istunut linnassa kun äitini oli lapsi/ nuori. Äidillänikin on kova luonne vähän kuin rikollisilla jotka kiristävät muita...


      • jopaagressiivisesti
        Piruoksalla kirjoitti:

        Lähelle meni, äitini korostaa teoillaan vaan omaa hyvyyttään, oikeasti asiat joita hän tekee eivät olekaan loppujen lopuksi mitään hyviä...

        Sellaista voimakasta passiivista aggressiota on ilmassa jota voi sanoa hyvin uhmaksi. Hyviin tekoihin on piilotettuna aggressio, joka ilmenee juuri sillä että hyvä pakotetaan ottamaan vastaan vaikka siitä kieltäytyisi sen vuoksi että se apu on täysin sopimatonta.

        Kaikkeen hänen asioihin on liittyneenä tuo aggressio, lapsen pitäisi hymyillä vaikka hänet pakotetaan tekemään niinkuin äiti haluaa.

        _En tiedä minkä verran sitten vaikuttaa että äitini isä oli rikollinen, ja on istunut linnassa kun äitini oli lapsi/ nuori. Äidillänikin on kova luonne vähän kuin rikollisilla jotka kiristävät muita...

        Mä en ymmärrä miten ketään voi pakolla auttaa.


      • Piruoksalla
        jopaagressiivisesti kirjoitti:

        Mä en ymmärrä miten ketään voi pakolla auttaa.

        Siten että auttaja tyrkyttää sinulle koko ajan jotain ja sinä kymmenen tyrkytyskerran jälkeen ajattelet että se loppuu kun otat vastaan. Tyrkyttäjä ei lopeta ennenkuin olet ottanut avun vastaan. Se on pakottamista ja vainoamista, samaa kuin aggressiivinen kotikaupustelu. Ota vastaan tai muuten kiusaan sinua jatkossa koko ajan..niin kauan kunnes otat. Vaikka sanot ettet ota ei se tehoa...
        Kotikaupustelijasta voi ilmoittaa poliisille mutta kotona olevasta piilo- aggressiivisestä hyväntekijästä et voi.

        Se ettei henkilö lopeta vaan alkaa vainota, on uhkailua. Se on samaa kuin eräs henkilö kerran rakastui ja kun rakkauden kohde ei ollutkaan suostuvainen, henkilö alkoi vainota kohdetta. Se on uhkailua, eikös? Kyse on varmaan aika samanlaisesta ilmiöstä.


      • cderfb
        Piruoksalla kirjoitti:

        Siten että auttaja tyrkyttää sinulle koko ajan jotain ja sinä kymmenen tyrkytyskerran jälkeen ajattelet että se loppuu kun otat vastaan. Tyrkyttäjä ei lopeta ennenkuin olet ottanut avun vastaan. Se on pakottamista ja vainoamista, samaa kuin aggressiivinen kotikaupustelu. Ota vastaan tai muuten kiusaan sinua jatkossa koko ajan..niin kauan kunnes otat. Vaikka sanot ettet ota ei se tehoa...
        Kotikaupustelijasta voi ilmoittaa poliisille mutta kotona olevasta piilo- aggressiivisestä hyväntekijästä et voi.

        Se ettei henkilö lopeta vaan alkaa vainota, on uhkailua. Se on samaa kuin eräs henkilö kerran rakastui ja kun rakkauden kohde ei ollutkaan suostuvainen, henkilö alkoi vainota kohdetta. Se on uhkailua, eikös? Kyse on varmaan aika samanlaisesta ilmiöstä.

        Vihdoin se on kirjoitettu tähän eli tuo viimeinen kappale, rakastu yksipuolisesti omaan kuvitelmaansa ja kun ei saanut sille vastakaikua, niin alkoi vainoaminen. Ja uskomattominta oli, että syytti vainoamaansa narsistiksi, joten sai ns. apujoukot mukaan toimintaansa. Heille oli siis valehdeltu ovelasti, niin ovelasti, että yksipuolisesti rakastunut sai jopa yhden firman autot ajelemaan ja kiihdyttelemään vaarallisesti ohitellen. Niitä hetkiä ei unohda, koska siinä on vainottu aivan syyttömiä ihmisiä. Miksi? Mikä saa ihmisen toimimaan lähimmäistään kohtaan mielivaltaisesti ja yrittää vielä maalailla kaiken muiden kuin itsensä syyksi?


      • poiuytrdsdfgh
        Piruoksalla kirjoitti:

        Siten että auttaja tyrkyttää sinulle koko ajan jotain ja sinä kymmenen tyrkytyskerran jälkeen ajattelet että se loppuu kun otat vastaan. Tyrkyttäjä ei lopeta ennenkuin olet ottanut avun vastaan. Se on pakottamista ja vainoamista, samaa kuin aggressiivinen kotikaupustelu. Ota vastaan tai muuten kiusaan sinua jatkossa koko ajan..niin kauan kunnes otat. Vaikka sanot ettet ota ei se tehoa...
        Kotikaupustelijasta voi ilmoittaa poliisille mutta kotona olevasta piilo- aggressiivisestä hyväntekijästä et voi.

        Se ettei henkilö lopeta vaan alkaa vainota, on uhkailua. Se on samaa kuin eräs henkilö kerran rakastui ja kun rakkauden kohde ei ollutkaan suostuvainen, henkilö alkoi vainota kohdetta. Se on uhkailua, eikös? Kyse on varmaan aika samanlaisesta ilmiöstä.

        Pätee tuo minusta muuhunkin kuin kotiauttajaan. Samaa taktiikkaa voi olla muualla.


      • poiuytrdfg

        Jopa hiukan tällä palstalle joskus ilmenee.


      • poiuytrdsvb

        Siis esim. mulle ei ole tarjottu apua fyysisten vammojen kanssa vaan halutaan päästä tonkimaan mun taiteellista sisintä.


      • poiuytrdfg

        Anteeksi tulin tänne jatkamaan hieman koska ketju johon jatkoin monologia suljettiin.
        Niin siis siitä "avusta" jota ihmiset on varsin halukkaita tarjoamaan minulle, eli tonkimaan sisäistä maailmaani, niin minä en saa siitä mitään, eikä se ole minulle mielenkiintoista. Se on mielenkiintoista vain heille...


      • poiuytrdvgb

        Kuitenkaan innokkaista auttajista (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ketään ei haittaa vaikka en pystyisi liikkumaan tms.

        Tosi empaattista ?


      • poiuytdsxcvb

        Mä olen nyt paljastanut ainakin kaikkein salaisimman motiivini. Joskohan nyt helpottaisi....
        Siis että motiivini on motiivi. Ja asia on todella tarkkaan tutkimani. Pohdin asiaa kuumeisesti 30 vuotta. Ja siitäkin löytyy todisteita.


      • poiuytrdsdfgh

        Tosin sain sieltä luurista myös neuvon ottaa ideaa jonkun toisen suomalaisen taiteilijan teoksista. En muista nimeä. Ja sitten multa kysyttiin : "Ai ootko niinku semmonen malli kun muut maalaa ?"


      • uusavutonta
        Piruoksalla kirjoitti:

        Siten että auttaja tyrkyttää sinulle koko ajan jotain ja sinä kymmenen tyrkytyskerran jälkeen ajattelet että se loppuu kun otat vastaan. Tyrkyttäjä ei lopeta ennenkuin olet ottanut avun vastaan. Se on pakottamista ja vainoamista, samaa kuin aggressiivinen kotikaupustelu. Ota vastaan tai muuten kiusaan sinua jatkossa koko ajan..niin kauan kunnes otat. Vaikka sanot ettet ota ei se tehoa...
        Kotikaupustelijasta voi ilmoittaa poliisille mutta kotona olevasta piilo- aggressiivisestä hyväntekijästä et voi.

        Se ettei henkilö lopeta vaan alkaa vainota, on uhkailua. Se on samaa kuin eräs henkilö kerran rakastui ja kun rakkauden kohde ei ollutkaan suostuvainen, henkilö alkoi vainota kohdetta. Se on uhkailua, eikös? Kyse on varmaan aika samanlaisesta ilmiöstä.

        Sehän on itsestäsi kiinni koko juttu. Aseta rajat tälle "avun tyrkyttäjälle". Ei se muuta tarvitse kuin , että avaat suusi ja sanot kiitos ei.


    • Jottanäin

      Rajat ne on auttamisellaki pidä puolesi jos koet että asioihin sekaannutaan niin ei se ainakaan auttamista ole. Nii ja et ole paha vaan terveesti itsekäs joka vastaa itse tekemisistään piste.

    • phajahyvä

      Jos on pakko hymyillä vaikka kohdellaan huonosti niin kai siin on silloin melkoisen manipulaation kohteena. Tuntuu että jos noin käyttäytyy niin tietää kyllä mitä tekee.

      Kuulostaa niin kovalta et sellanen ei kuuntele ellei sano suoraan. Jos sanoo suoraan niin saa kunnioitusta sit. Rohkeesti, reilusti ja jämäkästi vaa, ei siin muu auta. :( Ei tarkoita et pitäisi olla kova, päinvastoin. ;)

      • poiuytrdsdfg

        Mä olin tosi pitkään sellasessa pakko hymyillä tilanteessa, niin siksi nyt purkautuu tätä valitusta palstalle...
        Kun siis kovasti hermostovaurioituneena ei voi kauheesti alkaa väittelemään kun hyvä jos pystyy äänen muodostamaan, sitten joutuu alistumaan ihan sietämättömiinkin juttuihin...


      • poiuytrdsv

        Mä olen suorastaan tekohymyilyn ammattilainen. Aina kun nuorempana kuljin psykopaattini kanssa kaikki saivat minusta varsin iloisen hymyilevän vaikutelman aivan kateellisiksi asti.


      • poiuytdsvgb

        Siis kun ennen hermostovaurioita tuo hymyily minulta sujuvasti sujui, nyt mä alan osata taas jokseenkin...


      • poiuytrdsxcv

        Mut mä en näytä mitenkään vihaiselta tässä kritiikissänikään. Enemmänkin tässä itekseni naurahtelen näitten viestien väliin.


      • phajahyvä

        poiuytrdsxcv, Vaikutat ihan mukavalta.


      • poiuytrdsdfg

        No Kiitos :)

        Mä olin ennen semmoinen että yritin olla muiden toivomusten mukainen, mutta en nyt enää :)

        Ne toivomukset oli vähän liian huonoja, minusta toivottiin ihan liian hirveää...


      • phajahyvä

        Minäkin.

        Kiva että rohkenet olla itsesi. Aitous ja peittelemättömyys kaikessa(hyvässä ja pahassa) muodossaan on mun mielestä kauniimpaa ja merkityksellisempää, se johtaa johonkin.


      • Ei.ymmärrystä

        Kyllä on sekopäistä juttua. Mitä ihmettä oikein yritätte sanoa? Ei näissä jutuissa ole päätä ei häntää. Elättekö oikeaa todellista elämää vai onko juttunne jostain mikämikämaasta?


      • sdfsdsdfsdfsd
        Ei.ymmärrystä kirjoitti:

        Kyllä on sekopäistä juttua. Mitä ihmettä oikein yritätte sanoa? Ei näissä jutuissa ole päätä ei häntää. Elättekö oikeaa todellista elämää vai onko juttunne jostain mikämikämaasta?

        Siis pitäisi olla järkeä sitäkö yrität sanoa?


      • Ei.oikein.älyä

        Enpä tiedä. Oudoksuttaa kyllä tuo, että joku voi jumittua johonkin kohteluun...ei kyllä ketään auta jos ei pääse kaltoinkohtelusta yli. Kaikkein vähiten uhria itseään. Joten silloin psykopaatti/narsisti on päässyt tavoitteeseen. Mutta: ei ko tyyppi tunne mitään nautintoa, koska hänellä ei ole tunteita. Summa summarum: kohde on katkera - siksi että hän ei ole saanut rakkautta/ huomiota. No kuka p*ru tuollaiselta kylmältä äidiltä tarvitsee sitä? Ei kukaan normaalilla tunneälyllä varustettu tarvitsekkaan.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        Ei.oikein.älyä kirjoitti:

        Enpä tiedä. Oudoksuttaa kyllä tuo, että joku voi jumittua johonkin kohteluun...ei kyllä ketään auta jos ei pääse kaltoinkohtelusta yli. Kaikkein vähiten uhria itseään. Joten silloin psykopaatti/narsisti on päässyt tavoitteeseen. Mutta: ei ko tyyppi tunne mitään nautintoa, koska hänellä ei ole tunteita. Summa summarum: kohde on katkera - siksi että hän ei ole saanut rakkautta/ huomiota. No kuka p*ru tuollaiselta kylmältä äidiltä tarvitsee sitä? Ei kukaan normaalilla tunneälyllä varustettu tarvitsekkaan.

        Mitää tylsempää ookkaa ku ihan normaali trolli jolla oo ees visioo.


      • poiuytrsdfg
        Ei.oikein.älyä kirjoitti:

        Enpä tiedä. Oudoksuttaa kyllä tuo, että joku voi jumittua johonkin kohteluun...ei kyllä ketään auta jos ei pääse kaltoinkohtelusta yli. Kaikkein vähiten uhria itseään. Joten silloin psykopaatti/narsisti on päässyt tavoitteeseen. Mutta: ei ko tyyppi tunne mitään nautintoa, koska hänellä ei ole tunteita. Summa summarum: kohde on katkera - siksi että hän ei ole saanut rakkautta/ huomiota. No kuka p*ru tuollaiselta kylmältä äidiltä tarvitsee sitä? Ei kukaan normaalilla tunneälyllä varustettu tarvitsekkaan.

        No kaltoinkohtelusta pääsee juurikin yli sillä kun käy läpi ne kohdat jotka on tarkoitus seuloa pois päästään ,muutoin ne jää sinne muhimaan aivan kuin olisi hyväksynyt ne omiksi ajatuksikseen . Mutta kritisoimalla saa tehtyä eron toisen ja oman ajatuksen välille. Muutoin ainakin mulle käy niin että omaksun sen toisen ajatuksen jonka olen kuullut jos en kritisoi sitä päässäni. . Mä olen silmin nähden fiksumman näköinenkin ihminen aloitettuani kritisoinnin. Mä olin ihan pilhalla kun aivovaurioisena vaan otin kaiken puheen vastaan aivoihini.


      • poiuyfdcvb

        Saa ikäänkuin kritisoimalla eriteltyä ajatuksensa: "No se oli sen ajatus, mä en sitä omaksu !" Mitä räikeämpi kritiikki sitä selvemmin tuon rajan ja eron toisen ja itsensä välille saa tehtyä. Eli auttaa varsinkin siihen jos rajoja on rikottu verbaalisesti. Se on tavallaan kuin verbaalisten rajojen laittamista takaisin paikoilleen. En koe jumiutuneeni, vaan edistyväni koko ajan aika nopeasti kritisoidessani. Mielenkiintoinen kokemus.

        Luurikokemuksessa ihmetytti vielä se että näin jälkikäteen muistellen aika moni kuulosti ikäänkuin pelleilevältä. Sekin minua kummastuttaa, onko se nykyinen keskustelukulttuuri sellainen vai mistä se teennäisen pelleilyn ilmapiiri tulee keskusteltaessa niinkin vakavista asioista kuin esitin , siis esim. vammautuminen päästä varpaisiin. Miksi siihen saa pelleilyltä kuulostavia vastauksia, en ymmärrä sitä koska itse en koskaan ole keskutellut sillä tavoin enkä keskustelisi. Olen kyllä usein koominen, mutta en esim. toisen vammauduttua päästä varpaisiin.

        Koen että monin tavoin kustannuksellani pelleiltiin. Esim. jossain ensipuheluista ensi-istumalta minulle ehdotettiin 15 vuotta kestävää terapiaa. Joku vitsihän sen täytyy olla koska jos oikeasti aloittaisi jonkun terapian niin varmaan se lähtisi liikkeelle jostain 12 kerran terapiasta. Joku tosin sitten sanoi minulle, että mutta hänkin on joutunut käymään 15 vuotta. Ja sen takia minunkin pitäisi ?
        Kauhea määrä kaikkea tuollaista juttua keskustelujen suhteen hyvämuistiselle ihmiselle. Se on aikamoinen taakka aivoille. Kritisosoimalla sen saa helpoiten poistettua päästä toistamasta ja toistamasta samaa nauhaa. Kerroin luuriin etukäteen senkin että aivoillani on tapana toistaa toisten puheita kuin nauhalta , se liittynee Aspergeriin.
        Jos joku kertoisi mulle noin, niin mä ainakin miettisin mitä mä sinne nauhalle sanon.


      • poiuygfdsxcvb

        Mun mielestä kriittiseen ajatteluun ei kannattaisi suhtautua negatiivisuutena, vaan kehittävänä, sä tavallaan aktivoit sun aivosoluja kun sä ajattelet kriittisesti ja se alkaa vähitelleen kehittää älyä jopa aivovammauteneella. Erittäin positiivista ja optimistista toimintaa. Ja auttaa sinua löytämään UUSIA ajatuksia.
        Mun mielestä kannattaisi kehittää "kriittisen ajattelun terapia"


      • poiuytrsdfg

        Ilman kriittistä ajattelua ajatuksista ei helposti tule oikeasti todella uusia.


      • poiuytfdsxcvb

        Sä jämähdät sua huonosti kohdelleiden tasolle, jos et ajattele kriittisesti !!!!
        Jos sä hyväksyt että ihmisiä saa kaltoinkohdella oletko eettinen ?


      • poiuytrsdfg

        Tarkoitan siis ihan ajatusta mielen sopukoissa. En sitä että koko maailman vois korjata kuntoon.
        Mulla on 40 vuotta ollet mielen sopukoissa ajatus, etten hyväksy kenenkään kaltoinkohtelua , koin että luureissa tuo ajatukseni yritettiin muuttaa kaltoinkohtelun hyväksyväksi ja mulle tuli siitä paljon pelkoja.


      • poiuyfdsxvg

        Tällä kritisoinnilla koitan poistaa tuon manipuloinnin aivoistani. Koska kaiken järjen mukaan pitän parempana ajatusta, ettei hyväksu kaltoinkohtelua ollenkaan, en halua että mulle "autetaan" päähäni huonompia ajatuksia kuin mitä siellä on ennestään ollut ennen aivovauriota.


      • poiuytrdsdfvg

        Kaikki mikä oli mulle 40 vuotta päivänselvästi epäeettistä, ei sitten yhtäkkiä ollutkaan luuriin soitettuani. Se oli elämäni karmeimpia kokemuksia aivovaurioiselle päälleni.


      • poiuytfdscv

        Mä koen että nimenomaan eettiyys tekee hyvää mielenterveydellekin. Ainakin mun


      • poiuytrdsdfg

      • poiuytfdsxcvgb

        Monet kun nimittää kriittistä ajattelua negatiiviseksi ajatteluksi.
        Ei se ole objetiivisesti ottaen negatiivista ajattelua jos suhtautuu joihinkin tiettyihin ajatuksiin kriittisesti vaikka sen voikin kokea negatiiviseksi ajatteluksi sen ajatuksen jota kriittisesti tarkastellaan, kannattaja...


    • phajahyvä

      Mielenkiintoisia ajatuksia kriittisyydestä. Mä en uskaltanut olla kriittinen kun tulkitsin niin paljon väärin joskus. Niinku toi autistisuus ajatus ei ole vieras mut ehkä se on vain sitä et ei ole vain herännyt kaikki aivoalueet kunnolla. Ja munkin mieli pyörittelee myös muiden sanoja, toisen mieli niinku tarttuu, sen ymmärtää niin syvästi. Mukavat ihmiset päässä on paljon helpompaa olla. :)

      • poiuygfd

        Just noin, minulla tarttuu tosi vahvasti muiden mieli minuun, just sen ymmärtää syvästi. . Ja se ei lähde irti ku kritiikillä eli vähän lopettamalla ymmärtämästä asiaa eläytymisella toisen mielen kautta.

        Kiva toi kriittisen ajattelun sivusto. Taas tuli mieleen mitä olisin saanut luuriin menneellä 1000 eurolla. Tollasen kriittisen ajattelun sertifikaatin...Se olis ollut hieno :)


      • poiuytrsdfg

        Mä koen että autistisuus vois olla lähinnä sitä että ikäänkuin aivojen sisäpuolisen ajattelun aivotoiminnot on aktiivisempia kuin muut aivotoiminnot. Ja henkilö on vähän niinkuin piilossa siellä luun takana.


      • phajahyvä
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Mä koen että autistisuus vois olla lähinnä sitä että ikäänkuin aivojen sisäpuolisen ajattelun aivotoiminnot on aktiivisempia kuin muut aivotoiminnot. Ja henkilö on vähän niinkuin piilossa siellä luun takana.

        Eli niinku vastakohtana et ulkopuolinen olisi heikentynyt.

        Mulla on mieli tylsistynyt pahasti, tosi vaikee ajatella nykyisin ja on vain yksi ajatus, ei vaihtoehtoja. Ehkä tuon sivuston lukeminen auttaisi. Nuorempana olin kriittisempi mut tosi vaikeaa kun silti se toinen oli vahvempi, se oli niinku ylävirtaan soutamista. Yritin pitää toisen pois estämällä. Mut tuo kriittisyys vois olla parempi, elen sitä tehnytkin nyt viimeaikoina.


      • poiuytfdsxv

        Joo siis juurikin ulkopuolinen heikentynyt ja mulle kun kävi sitten niin että Aspergerpiirteiden lisäksi hermostovaurioiduin sillä tavoin mikä vielä Aspergeria moninkertaisesti voimakkaammin heikensi ulkopuolista, siis oireita kuten osittaista aistien halvaantumista. Niin yhteys ulkopuoliseen heikentyi minulle aivan ennennäkemättömällä tavalla


      • poiuytdsxcv

        Mutta oli todella loukkaavaa sellainen "psykologisointi" luureissa ihankuin tuo kaikki jotenkin johtuisi minun ajattelustani tai tunteistani. Se johtuu ihan kehon hermosoluista oikeasti.
        Eikä niitä ajattelulla herätetä siitävain. Ravinnolla sain varmaan jotain aikaan sitte kun sain vähän paremmin ruokaa.


      • poiuygfdsxcv

        Päinvastoin minulle aiheutettiin ajattelu- ja tunneongelmia alkamalla vielä niitäkin sorkkimaan samaan syssyyn.
        Sitä paitsi uskon heidän olleen lääketieteellisestikin väärässä. Ei liian paljon hermostovaurioitunutta tai alentuneessa tajunnantilassa olevaa varmaankaan lääketieteellisestikään kuulu laittaa psykologiseen keskusteluterapiaan siinä tilassa. .


      • poiuytrsdf

        Täälläkin kirjoiteltiin ettei alkoholistejakaan välttämättä oteta humalaisina keskusteluterapiaan ja uskon tuon hermostovaurion vaikuttaneen vielä alkoholinkäyttöä enemmän.


      • poiuygfdv

        Itse siis en kuitenkaan ole käyttänyt enkä käytä alkoholia. Otin vain esimerkiksi.
        Mutta menin tuon hermostovaurion saatuani aluksi humalaisen kaltaiseen tilaan voimakkaasti.


      • poiuytdsvb

        Vielä ainakin yksi kritiikki liirtyen palstan aiheeseen.
        Miksi ihmisen pitäisi mennä moneksi vuodeksi terapiaan asiasta jonka suurinpiirtein voi ratkaista vain sanomalla: "Äitini on psykopaatti ja sillä selvä ! "
        Ja siitä se sitten lähtee ihan luonnollinen sopeutumisprosessi asiaan ihan itsestään.


      • poiuytrdsxcv

        Ja moin kun sain aivovaurion että mun olisi haluttu lopettavan vielä se vähäinenkin järjenkäyttö mitä vielä oli jäljellä.

        Sain neuvoja kuten: "Etkö sä väsy koko ajan yrittää kaikkea ymmärtää ? Eikö olis parempi lopettaa yrittämästäkään ? "


      • poiuytfdcvb

        Mutta mun aivovaurioisetkaan aivot ei meinannu millään voida sulattaa noin epäloogista ajattelua ja olo vain huononi.


      • poiuytrdsxv

        Muualla sentään tajuttiin että elämä on paljon kevyempää sitten kun ymmärtää....


      • poiuytfdxcv

        Semmonen juttu vielä, että vähän autistisen henkilön ei ehkä kannata kauheesti kertoa muille aivotoiminnoistaan kuten mä tein innostuksissani luettuani paljon neurologiaa, koska ihmiset saattaakin käyttää sitä neurologista infoa jostakusta ihmisestä enemmänkuin tuon ihmisen kiusaamiseen narsistisesti kuin tuon ihmisen eduksi eli oikeaksi avuksi.


      • poiuygfdv

    • phajahyvä

      Katoin yhen dokumentin missä autisti mies joka sai sähköshokkeja sai kyvyn ymmärtää ihmisiä, se oli tutkimus et auttaako shokit masennukseen, ne aktivoivatkin aivoalueen joka ei ollut herännyt. Tosi mielenkiintoista.

      • poiuytrdsxcvb

        Mut kannattanee olla kriittinen ennenkuin kokeilee.
        Mutta voi niitä varmaan herätellä luonnonmukaisemmin toimin.


      • 13d213123d12312d3

        phajahyvä. nojaa.. sähköä käytettiin aiemmin tappamiseen. vaikka sitä annosta pienentää niin se silti tuhoaa soluja, tappaa niitä. miten voi sen ajatella parantavan ihmistä?


    • poiuytfdsxcv

      Ketjun aloittajalle että ilman muuta narsistivanhempi voi narsistisesti yliauttaa. Mulle tehtiin sitä koko nuoruus. En saanut itse tehdä mitään mitä itse olisin tykännyt tehdä ja sitten kaikki älyllinen ongelmanratkaisu jätettiin mun hommaksi.

    • poiuytrdgg

      Vielä tiivistän luurikokemustani.
      Minua hämmentää se että auttavaan luuriin soittajan pitää osata ja pystyä puolustamaan itseään luurissa. Kaikki huono kohtelu on omaa vikaa jos ei ole puolustanut itseään.
      Mutta minusta se on outoa jos soittaa johonkin tukea tarjoavaan paikkaan ja pitääkin ennenkaikkea puolustautua.
      Jos sen olisin tiennyt en ainakaan heikkokuntoisena olisi mennyt sellaiseen soittamaan.
      Tuttava suositteli ja siksi menin soittamaan.

      • poiuytdsxcv

        Tämä päivä tuntui tosi pelottavalle.
        Tämä on kauheaa kun minä näen kirkkaasti lähes kaiken mitä minun psykopaatti tekee, muttei mukaan muu...
        ...ehkä siksi kun vain minä tiedän hänen tekemistensä piilevämmät merkitykset kun merkityksistä 40 vuotta puhuin hänen kanssaan muttei varmasti kukaan muu...Siis juurikin njiistä merkityksistä mitä "ihmiset ei ymmärrä".
        Meillä oli paljon ikäänkuin salaisia keskusteluja...joissa toki lähinnä minä puhuin, mutta kyllä psykopaattikin siinä sivussa omia omituisia ilmauksiaan...


      • poiuytfdxcvbn

        Ihan naurettavaa että joku joka ei ole psykopaattiani nähnytkään kuvittelee tietävänsä hänet paremmin kuin minä. miten maailmassa voi olla mitään niin älytöntä.


    • phajahyvä

      Luulen että teidän käsitys psykopatiasta vain erosi? Vai oletanko nyt vain. Onko sen mielipide tai luulo tai tieto tms on uhka sulle jostakin syystä?

      Tykkään sanasta merkitys ja kaiken käytöksen takana olevista todellisista merkityksistä. Mut usein on tärkeää tuntea itsensä ja toinen et voi nähdä ja sitten ymmärtää niitä. Kyky ajatella, ;) päätellä se mikä merkitys siinä on suhteessa itseen.

      • poiuytrsdfgh

        Joo siis sen mukaan miten merkityksellistän maailmaa minun psykopaattini tekemiset ovat varsin epäeettisiä siinä määrin että tuottavat minulle voimakasta pahoinvoinnin tunnetta kun sitä ajattelee. Ja koen että hän yrittää hajottaa minut niin että jotenkin sortuisin epäeettisyyteen tahtomattani. Tunne on hirveän pelottava.


      • poiuytdsg

        Haluaisinkin julkisesti irtisanoutua kaikista hänen tekemisistään paitsi niistä muutamasta jotka ovat konkreettisesti ajatellen oikeita tekoja kysyyssä olevassa asiassa. (vaikka tosin psykopaattini motiivit voivat olla kauaskantoisesti hämäräperäiset.) Mutta hän on tehnyt joitakin sellaisia tekoja puolestani auttaakseeni toista ihmistä, jotka olisin tehnyt jos hän ei olisi tehnyt. Hän joskus tulee väliin tekemään hyvät teot puolestani. Tavallaanhan sekään ei aina ole minun etuni. Mutta pääasia että nuo teot on tehty.


      • poiuygfdsxdv

        Tietyllä tapaa minua kiinnostaisi aivokuvat itsestäni ja pykopaatistani. Jos minun pitäisi arvailla niin minulla on suurempi ja hänellä pienempi amyglada. Kiinnostaisi olenko oikeassa :)
        Tuollakin tavalla minun logiikkaani voisin hieman testata.


      • poiuytrdvgbh

        Minulla on kerran lapsena otettu jonkinlainen aivokuva. Minulla on hämärä muistikuva että kuva oli normaali mutta että joku osa suhteessa johonkin toiseen osaan oli hieman kaikkein tyypillisintä pienempi tai suurempi. Mutten muista tarkemmin. Kiinnostaisi nyt mikä osa se oli ja miten päin.


      • poiuytfdsxcvb

        Mutta yhteiset neurologian opintoni psykopaattini kanssa eivät ehkä olleet aivan hyvä juttu, koska hän on käyttänyt ja käyttää tietoja manipuloimiseeni.


      • poiuytrdszxcv

        Olen antanut neurologista infoa itsestäni viitisen vuotta sitten jotta se osattaisiin huomioida hyvässä eettisessä tarkoituksessa. Tuota tietoa on käytetty epäeettiseen tarkoitukseen.


      • poiuytrdsxcvbv

        Nähdäkseni minun tulisi pysyä erossa psykopaatistani jottei hän pääse vahinkoa aiheuttavasti manipuloimaan minua. Selitin tuota luureihin monta vuotta sitten, eikä minua silloin tuettu tuon asian varmistamisessa edes vaikka sanoin että asia on akuutti.


      • poiuyfdvgb

        Merkityksistä. Olen puoli elämääni keskustellut psykopaattini kanssa niistä erilaisista merkityksistä joita ilmöille voidaan antaa. Mielestäni psykopaattini käyttää tuotakin tietoa epäeettisesti.


      • poiuytrdsxcv

        Pintapuolisesti jotkin hänen toimensa voivat olla ok, mutta takana voi piillä jotakin mitä tuottaa sitten myös epäeettisiä merkityksiä.


      • poiuytresxcv

        Ja minä olen sitten ekspertti kääntämään näitä merkityksiä eri kulttuurien kielille.


      • poiuytfdsxcv

        Joitakin viikkoja sitten sanoin psykopaatilleni että taiteessa on sekin kiva että voi itse luoda merkityksiä. Minun psykopaattini siinä naureskeli että: "Ja ei vain taiteilijana, kun kyllähän kaikki muutkin ihmiset keksii vaikka minkälaisia merkityksiä asioille !!!" (


      • poiuytrdsxcv

        Hänelläkin varmaan on silmiensä edessä kuva siitä kuinka minun elämälleni on sosiaalisesti keksitty mitä hullunkurisempia merkityksiä...ja välillä ihan päinvastaisiakin eri maissa...


      • poiuytdsxcv

        Ja sillä että nämä merkiykset ovat menneet keskivertoa hullunkurisemmiksi on mielestäni jotakin tekemistä sen kanssa että äitini on psykopaatti.


      • poiuytfrdszxc

        Selitin luuriinkin aika alkuun tätä asiaa, että pelkoni syntyy siitä, että koen että minut yritetään saada syyllistymään tahtomattani johonkin epäeettiseen tai vähintääkin minut yritetään saada vain vaikuttamaan jotenkin epäeettiselle, jotta minuun kohdistuneet epäeettisyydet eivät paljastuisi.
        Joku siellä sanoi että kuulostaa loogiselle kun tarkemmin selitin. Mutta silti homma ei lähtenyt ratkeamaan oikeinpäin.


      • poiuytrdsdfv

        Koska siis mulla ja mun psykopaatilla on pohjimmiltaan henkiseltä kannalta ajateltuna päinvastaiset päämäärät.
        Sanoin tuossa joulun aikaan psykopaatilleni: "Että kun minä kuitenkin haluan mennä Jumalan tietä !"
        Ja minun psykpaattini siihen ponneikkaasti: " Ja minulla on sitten aivan toisenlaiset päämäärät !!!"


      • poiuytrdsdf

        Eikä tää nyt muutenkaan tavalliselle perhemeiningille tunnu että millaista sen kuvittelisin olevan, vaan vaikuttaa sille että psykopaattini on maailmassa lähinnä muissa tehtävissä kuin perhehommissa.


      • poiuytrdsxdfvg

        Ja kyllähän hän luontevammin suhtautuu noita-akka nimitykseen kuin vaikka äiti nimitykseen näin yksityisoloissa. On minullakin sentään juurista valmistettu tosin torilta ostettu varpuluuta keittiönovessa, mutta se on vain koristetarkoituksissa. En ole itse noita.


      • poiuytrdsxvb

        Jos mä saisin määrätä asioiden hoidosta, minä muuttaisin systeemejä niin että valeita ja kierouksia paljastettaisiin enemmän mutta samassa suhteessa niitä valehtelijoita ja kieroilijoita armahdettaisiin ,


      • poiuytrdsdfg

        Mutta en oikeen enää haluisi äitiin tai kamuihinsa yhteyttä.


      • poiuytrsdf

        Olisipa tuommoisen viisauden tajunnut vuosikymmeniä sitten mikä tuli minua nyt netissä vastaan:
        "kieltäydy laskemasta standardejasi sopeutuaksesi niihin jotka kieltäytyvät nostamasta omiaan. "


      • dioojplko
        poiuytrdsxvb kirjoitti:

        Jos mä saisin määrätä asioiden hoidosta, minä muuttaisin systeemejä niin että valeita ja kierouksia paljastettaisiin enemmän mutta samassa suhteessa niitä valehtelijoita ja kieroilijoita armahdettaisiin ,

        Minulle on kyllä hoidossa validoitu vanhempani mukaanlukien puhuvani totta, ja että asiat ovat jokseenkin niin kuin olen täähän mennessä hahmottanut. Niin että en minä tarvitse mitään tunnustuksia sieltä päin enää ainakaan siitä että olisin näissä asioissa ihan kujalla tai harhainen. Monessa muussa asiassa ja elämänpiirissä (tai piirittömyydessä) sitten varmaan sitäkin enemmän. Kunpa voisikin elää vain siellä korkean tason terapiamaailmassa missä sentään tunnistetaan asioita jokseenkin oikein eikä ole koko ajan epäilyksen alainen, paitsi ehkä potilastovereiden taholta.

        Viitaten tuohon aiempaan väkivaltakeskusteluun, niin varmaan aika paljon on joissain paikoissa sitä, että kun ei ole se uhrikenttää raivoisana yksinvaltiaana hallitseva miehen pahoinpitelemä aikuisnaisuhri, niin asiaa on kovin vaikea tuoda esiin, ellei sitten halua tulla loukatuksi mitä järkyimmin tavoin. Ihan kuin se olisi minun vikani että pahoinpitelijäni ovat poliittisen epäkorrektisti naisia ja äiti-immeisä. Ihan sitä kokee, että pitäis anteeksi pyydellä tätä seikkaa.


      • pahanlonkerot
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Mutta en oikeen enää haluisi äitiin tai kamuihinsa yhteyttä.

        Minusta tuntuu että nuo naikkoseni "kamuineen" tunkeutuvat ihan oma-aloitteisesti elämääni kummallisesti mitä kaukaisempia teitä... Vaikka kuin pitäis ovensa visusti kiinni.


      • syntipukka
        poiuytfrdszxc kirjoitti:

        Selitin luuriinkin aika alkuun tätä asiaa, että pelkoni syntyy siitä, että koen että minut yritetään saada syyllistymään tahtomattani johonkin epäeettiseen tai vähintääkin minut yritetään saada vain vaikuttamaan jotenkin epäeettiselle, jotta minuun kohdistuneet epäeettisyydet eivät paljastuisi.
        Joku siellä sanoi että kuulostaa loogiselle kun tarkemmin selitin. Mutta silti homma ei lähtenyt ratkeamaan oikeinpäin.

        Sitähän se lapsuudessa ja nuoruudessa on. Lapsen lavastaminen ja syyttäminen mitä nyt vaan mieleen juolahtelee.


    • phajahyvä

      Näen että voi elää tai tehdä joko arvopohjalta tai merkityksistä. Arvopohjainen on aina hieman epäeettistä. Merkitys on tuo sun mainitsema "jumala", eli itserakkaus(minun näkemys jumalasta). Jos toimii sitä kautta, tekee hyvää muille vain koska tekee itselleen hyvää. Arvopohjainen taas pyrkii hyvään. Eli itsessään motiivina on hyvyys, mikä on aika absurdia. Jos ihminen ei rakasta itseään hän toimii arvopohjalta aina. Ja jos joku ei tiedä mitä rakkaus on, hän näkee sanan merkitys täysin eri kautta(arvopohjalta), samalla jos on arvopohjainen, ihminen yrittää muuttaa muut kaltaisiksiin koska kokee että se on hyväksi. Mutta toisen muuttaminen on epäeettistä niin sitä sitten kontrolloidaan, estetään.

      Onko teidän ero tuossa? Olen joskus törmännyt samaan ilmiöön, arvopohjainen kuvittelee tietävänsä enemmän ja yrittää muuttaa merkityksissä elävää koska ei kykene ymmärtämään että ei kykene ymmärtämään toista. Mutta yrititkin hänelle kertoa jumalasta, eli tiedät tuon.

      Tykkään ajatuksesta valheiden paljastaminen, läpinäkyvyys ja armahdus.

      • sihoieih

        Minä en ainakaan armahda, kun ei olla mitään pyydettykään.


      • phajahyvä
        sihoieih kirjoitti:

        Minä en ainakaan armahda, kun ei olla mitään pyydettykään.

        On aika helpottavaa jos voi löytää rakkaudentunnetta niitä kohtaan jotka on loukannu. Ei tarkoita et pitäis hyväksyä tai olla niiden kaa tai et ne olis sit hyviä tai oikeessa. Ne toimii niinku ne on ohjelmoitu/kasvatettu eikä sillä ole sun ominaisuuksien kanssa niin paljon tekemistä.


      • poiuytrdvb

        No mun psaykopaatin päämäärät on enemmän tuhoavia ja mun uutta rakentavia nähdäkseni.

        Armahtaa haluanen itsekkäistäkin syistä koska sisimmälläni on parempi olla aiheuttamatta karkeita asioita kuten rangaistuksia. Mutta totuuksia paljastelen mielelläni silleen pehmeästi ja lempeästi.


      • poiuytfdxcvb
        sihoieih kirjoitti:

        Minä en ainakaan armahda, kun ei olla mitään pyydettykään.

        Minä keksin nyt oman tavan eritellä anteeksiannon ja armahduksen .
        Eli ajattelen että vääryys tuodaan esiin , paljastetaan, eikä se ole millään selitettävissä joksikin muuksi kuin vääryydeksi, eikä sitä tarvitse antaa anteeksi ainakaan pyytämättä, mutta vääryyden tekijä saa elää rauhassa ilman minkään tasoisia tai varsinkaan konkreettisia rangaistuksia ihmisten taholta .


      • poiuytrdfgh

        Mutta eihän tuo kaikkeen päde. Lain on kuitenkin pädettävä kaikkiin tietenkin.


      • poiuytrdszxcv

        Tarkoitan sitä että tuhon aiheuttaminen pitää pyrkiä estämään, mutta koskien rankaisemista huomioida ettei ihminen saa valita aivojaan eikä päättää kaikista sen toiminnoista itse. Koin tuon rankimman päälle aivovauriossa.


      • poiuytdxcv

        Oli tosi pelottavaa kun yhtäkkiä aivot ja koko kehon hermostio ei toimineetkaan yhtään kuten aiemmat 40 vuotta.


      • poiuytrdsxcv

        Siksikin tuntui typerältä keskustella niissä luureissa tuolloin persoonallisuudestani. Siis siitä millainen olin 40 vuotta ja olin edelleen sisimmässäni vai siitä millaisena ilmenin ulkoisesti vaikeasti hermostovaurioituneena ? Kipristelin luurissa hirveissä tuskissa kun aivovaurion oireista tehtiin minun persoonallisuuteni piirteitä. Tuntui henkiselle kidutukselle kauheimmalle mahdolliselle miltei. .
        Tänään koen ulkoisestikin hieman enemmän aivovauriota edeltänyttä itseäni-.


      • sos.psyk

        "vääryyden tekijä saa elää rauhassa ilman minkään tasoisia tai varsinkaan konkreettisia rangaistuksia ihmisten taholta."

        Mutta kun eihän edes eikä etenkään uhri saa? Niin miksi vääryyden tekijä saisi? Ihmisillä kun on tarvetta ottaa joku tikunnokkaan räävittäväksi iman tutkimisia ja tuntemisia vain koska se sattuu olemaan otollinen ja puolustuskyvytön joillekin yhteisössä tai itsessä kiertävien pahan ja kauhean projisoinneille. Samoin kuin syylliseksi todetut saattavat saada olla varsin rauhassa, vaikka tekoset olisi todennettu ja kaikkien tiedossa, mutta niitä ei yhteisön arvostuksissa pidetä niin kauheina, ja osin jopa puolustettavina, koska on nainen, söpö, koulutettu ym.


      • kjoooöå
        poiuytrdszxcv kirjoitti:

        Tarkoitan sitä että tuhon aiheuttaminen pitää pyrkiä estämään, mutta koskien rankaisemista huomioida ettei ihminen saa valita aivojaan eikä päättää kaikista sen toiminnoista itse. Koin tuon rankimman päälle aivovauriossa.

        Mutta emmehän voi viedä ihmiseltä (täysvaltaiselta, täysi-ikäiseltä) kykyä päättää miten toimii tietyssä aivotilassa. Voihan sitä kokea murhanhimoa mutta voi poistua paikalta, ellei se ole estetty, jolloin se seikka taasen tulisi ehkä huomioida rangaistusta määritettäessä. Voi olla hakeutumatta tilnteisiin ja asemiin, tai poistua niistä, mikäli huomaa ettei kykene siinä toimimaan aiheuttamatta vahinkoa muille, saatika sitten vallanalaisille.. kipinkapin pois vaan. Edes sen verran robottiohjelmoiduiltakin tulisi vaatia, elleivät he sitten halua valinnanvapauttaan luovutettavaksi jollekin holhoojalle ja moraalisen alaikäisyyden statusta.


      • poiuytrdsxcv

        Vastasin tuossa välussä. Jos mä saisin muuttaa systeemia, niin juurikin keskittyisin totuuksien paljastamiseen ja rauhassa elämisen turvaamiseen rangaistusten sijaan.


      • poiuytfdvgb
        kjoooöå kirjoitti:

        Mutta emmehän voi viedä ihmiseltä (täysvaltaiselta, täysi-ikäiseltä) kykyä päättää miten toimii tietyssä aivotilassa. Voihan sitä kokea murhanhimoa mutta voi poistua paikalta, ellei se ole estetty, jolloin se seikka taasen tulisi ehkä huomioida rangaistusta määritettäessä. Voi olla hakeutumatta tilnteisiin ja asemiin, tai poistua niistä, mikäli huomaa ettei kykene siinä toimimaan aiheuttamatta vahinkoa muille, saatika sitten vallanalaisille.. kipinkapin pois vaan. Edes sen verran robottiohjelmoiduiltakin tulisi vaatia, elleivät he sitten halua valinnanvapauttaan luovutettavaksi jollekin holhoojalle ja moraalisen alaikäisyyden statusta.

        No mutta esim. aivovaurio aiheutti sellasta ettei pystynyt aisteilla saamaan selville missä oli.


      • poiuytrdsdfg

        Itseasiassa tänään koin suuren edistyksen. Erotin selkästi kaupan tavarat hyllyissä, viiteen vuoteen en niitä kunnolla pystynyt hahmottamaan- Oli siis tosi ihanaa erottaa ne tavarat.


      • poiuytfdg

        Siis kun ne aivovauriotkin ovat tosi monimutkainen asia kuten aivotkin että mihin kohtaan ja miten ne vaikuttaa ja millainen ilmiö siitä seuraa..


      • poiuytrsdfg

        Esimerkiksi mun kummallisin kummallisuus on ollut että voin puhua samaan aikaan hyvin loogisesti ja älykkäästi mutta en hahmottamaan missä istun. Ja kysyn: "Voitko kertoa missä istun ?" Enkä saa asiallista vastausta avuksi kun kohdellaan kuin mitäkin idioottia vaikka samaan aikaan osaan puhua uskontofilosofiaa, neurologiaa, henkisyyttä vieraalla kielellä, ja muuta monimutkaista jne.


      • poiuytrsdfg

        Kun he ei ymmärrä että hermoston fyysiset vauriot eivät johdu henkisen annin tai elämänsisällön puutteesta. Ja se tuntuu niin loukkaavalle.


      • poiuytrdsdfg
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Kun he ei ymmärrä että hermoston fyysiset vauriot eivät johdu henkisen annin tai elämänsisällön puutteesta. Ja se tuntuu niin loukkaavalle.

        Ehkä se on saanut minut kirjoittaman ripauksen siitä elämänsisällöstä tänne.
        En todellakaan tylsistyneisyyttäni ole nököttänyt liikkumattomana viisi vuotta.


      • poiuytfdsxvg

        Tuntui niin kovin halventavalle siinä luurissa kysymykset : "Onko sulla mitään mielekästä tekemistä ?"
        Kun koen että sellaista on hullua kysyä koska maailmasta ei mielenkiintoiset asiat ja mielekkäät tekemiset voi loppua millään, mutta on tuskallista jos ei mitään voi tehdä hermostovaurion takia.


      • poiuytdsdv

        Ovat selvästi suuntautuneet auttamaan lähinnä henkisesti tylsistyneitä ihmisiä.


      • poiuytfdsxcv

        On tosi loukkaavaa tulla kohdelluksi henkisesti tylsistyneenä jonkinasteisesti halvaantuneena ja tilansa takia ei voi edes ilmaista kuinka loukkaavaa se on ja siitä tulee sitten tunneongelmia.
        Voin mä henkistä sisältöä kirjottaa vielä moninkertaisen määrän mitä tähän asti jos sikseen...


      • poiuytrdfg

        Se on se kehon hahmotus, liike jne kun pitää saada toimimaan jotta sen henkisen sisällön voi saada ulos. ...


      • poiuytrdsdfg

        Motive sanana tarkoittaa syytä tehdä jotain mutta myös samaa kuin motif siis ideaa tai elememttiä taiteessa, kuin myös fyysisen liikkeen tuottamista ja olemista syynä tehdä jotain.


      • poiuytdfg

        Mun motiivini on tuo motiivi itse monissa merkityksissään: tehdä taidetta tuottaakseni liikettä ja ollakseni syy siihen ja tehdäkseni siitä taiteeni elementin...


      • poiuytrdsdg

        Mutta mun osykopaattia riemastuttaa enempi halvaus.
        Kumma "sattuma". Juuri ennen hermostovauriotani ja halvausoireitani mun psykopaatti neuvoi muakin lukenaan kirjan aivohalvautuneesta lääkäristä joka parani kahdeksessa vuodessa . En ehtiny lukea ennenkuin itselleni oli käynyt saman suuntaisesti...


    • phajahyvä

      Jos psykopaatti on tuhoava niin se ei halua etes kuulla mistään rakkaudesta, olet sen pahin vihollinen.

      Anteeksianto on itselleni armoa ja uskoa et se toinen oppii. Uskoin ennen vähän liikaakin. Edelleenkään multa ei usko lopu, prkl. Tosin oon nyt viimesinä vuosina pistäny välejä poikki, siis usko lopuu siihen kun toinen ei edes halua oppia virheistään. Halu on suunta, voimakas. Jos joku haluaa olla paha se on kyl maailmanloppua vastaava juttu.

      Sanoit kehosta jotakin. Keho(mikä tahansa osa, jokainen edustaa jotakin subjektiivisesti, tietoisesti tai tiedostamattomasti) on käsitys itsestä, se toimii vertailupohjana, ilman vertausta ei ole mitään.

      Taide josta paistaa merkitys on kaunista. Pinta tai epäkoherenttius rikkoo minulle kauneuden.

      • poiuytrdvbn

        Juu minun psykopaatti ei pidä rakkaudesta lainkaan, on ilmaissut sen suoraan ja ilmaisee ikäänkuin tyytyväisyyttä ilkeydestään sanoen mm. "Jokainen käyttää elämänsä niinkuin haluaa !!"


      • poiuytdxcvb

        Taas on uusi ongelma kehossa, täytynee seurata mistä kyse. Yks ongelma lähtee toinen tulee,

        Mun psykopaatista ei ilmene mitään rakkautta yhtään, aika karmaiseva ilmiö.-.


      • phajahyvä

        Mitä ne sun aivovaurio, hermostovauriot ja halvausoireet ovat ja mistä tulleet?

        Mullakin ollut nyt hieman ongelmia stressin ja ylivirittymisen vuoksi. Siksi olenkin nyt kiinnostunut subjektiivisesta kokemuksesta, minuuden käsityksestä kokemuksena ja siitä miten kokemus assosioituu maailmaan, jne jne. Tämä alkaa pikkuhiljaa selkenemään. Kun menettää jotakin ja saa sen takaisin voi tulla tietoiseksi jostakin kauniista joka on aina ollut. Mikähän merkitys tälläkin on?


      • poiuytfdvb

        En ole sitä nyt tässä ottanut esiin koska se on uusi palstan teemaan jokseenkin kuulumaton laaja aihe, että mistä hermostovauriot tulivat. Ne tulivat harvinaisemmasta syystä, joka aiheutui minulle fyysisestä ulkopuoleltani tulleesta syystä. Oman kehoni herkyys lienee syynä että sellainen asia, jonka monen muun keho kestää tuhosi minun kehoni. Siitä syystä asiaan on suhtauduttu välinpitämättömästi ikäänkuin se ei haittaisi mitä minulle kävi koska monelle muulle ei kävisi samoin vastaavissa olosuhteissa. Vauriot olivat vakavat päästä varpaisiin ja vaikuttivat lähes kaikkiin elintoimintoihin.


      • poiuytrdsdfg

        Monia oireistani on ilmeisesti väärintulkittu esimerkiksi yllättävän nopeaksi ikääntymiseksi, mutta olen koko ajan tiennyt ettei siitä ole kyse ja se on jo pitkälti tässä tullut toteennäytetyksikin koska nythän minä olen tässä sitten "nuorentunut" vauhdilla. Ja noin tuskin kävisi luonnollisen ikääntymisen yhteydessä.


      • poiuytrdfg

        Otetaan esimerkiksi hyppiminen. Vielä pari vuotta sitten jaloillani ei voinut hyppiä- . Nyt jo aika hyvin voi mutta tulisi voida vielä paremmin luonnollisessa tilassa.


      • poiuytrsxcv

        Luonnostaan olen semmoben aika hyvä pituushyppääjä- Ei se hyppimäkyky vielä 50-vuotiaana luonnostaan poistu.


      • poiuytrdsvb

        Ja mitä järkeä että maksan kuunnellakseni neuvoja joiden toteuttaminen vaatii rahaa jota minulla ei ole, vielä kun nuo neuvot löytää ilmaiseksi netistäkin tai kirjaston kirjoista..


      • poiuytdsdfg

        Edes terveellisen ravinnon opilla (joka on ollut kinnostukseni teini-iästä asti( ei tee mitään ilman rahaa.


    • phajahyvä

      Nuortuminen kuulostaa hyvältä.

      Tunsin joskus tuommosen tyypin joka vihasi rakkautta. Ymmärrän, kai. Itseäni se ihminen kuvotti, inho kuvasti vahvasti tuntemuksiani. Pelko myös, koska hänellä oli halu tuhoon. Tein itselleni vahinkoa olemalla hänen kanssa tekemisissään. Uskon silti että sen halun alla on hyvä intentio. Tuska voisi olla suurempi ilman halua tuhoon. Rakkaus edustaa jotakin vielä tuhoakin vaarallisempaa. Toisaalta se halu tuhoon tulee ulkopuolelta, vaatimuksena jota ei voi vastustaa. En täysin ymmärrä tuota, mut ei mulla olekkaan täyttä yhteyttä toisen mieleen. Tuossa täytyykin olla monta tekijää, muuten se olisikin helppo laukaista.

      Ärsyttää, se että ihminen on osa muita, siksi kaikista joiden kanssa on tekemisissä tulee osa sua, ymmärrys voi lisätä tuskaa, riippuu mitä ymmärtää. Mut voi päättää mihin samaistuu, kieltämällä, pistämällä raja, katsomalla sivulle, kääntämäälä keho pois. Luin että viisain ihminen on sellainen joka on kohdannut pahan vasta aikuisena. Silloin se paha ei ole ytimessä vaan päällimmäisissä kerroksissa. Ydin kiehtoo mua. Mua ärsyttää et se on niin näkymätön, musta aukko, se horisontti on niin häilyvä ja katoavainen, sen voi järjellä saavuttaa mut tunne jää. :( Ydin on se mihin kaikki vertautuu, kuin kehostakin muodostuu jonkinlainen vertauspohja, mun mielessä se on musta aukko. Ehkä se on sen luonne, niinkuin yksittäinen kehon solu, kuinka siitä voisi olla tietoinen.

      Yritän nykyisin ymmärtää enemmän kauneutta, sen kaikissa muodoissa. Haluaisin sitä osaksi itseä yhä enemmän. Ruma aiheuttaa aika kovaa inhoa nykyisin.

      Inho on melkoinen tunne. Inhon ja vihan ero on alkoi nyt kiinnostamaan. Viha kumpuaa pelosta, inho haitasta? Inho kumpuaa rumuudesta?

      • poiuytfdsxvg

        Mulla ainakin inho tulee henkisesti rumasta.

        Keskustelin juuri psykopaattini kanssa. Käsittääkseni hänkin on sitä mieltä ettei minua ymmärrä järkevästi muut kuin neurologit voikka kuinka selittäisi-
        Ja ymmärsi senkin että luurissa minua "autettiin" suurinpiirtein tasantarkkaan nurinpäon järkevästä...


      • poiuytdsxcvb

        Sit sanoi että neurologisesti erilaisille kehitetään ihan omat terapiat. Ja ettei ne siellä luurissa voi ymmärrtää kun he on koulutettu niin ilman oppia neurologisesti erilaisista...
        että just he ei ymmärrä että se on neurologiaa ei psykologiaa


      • poiuytfdsxcvh

        Ku valitin psykopaatilleni että eivät kuuntele vaikka sanon ettei mulle sovellu se sama systeemi mun aivoille, niin hän sanoi että niin eivät osaa sitten yhtäkkiä muuttaa systemia kun heidät on koulutettu toisin...


      • poiuytrdsdfg

        Munkin tässä suvussa kulkee myös touretteominaisuuksia geeneissä ja itsellänikin. Että uusi tutkimus tourettesta kertoo että tourettehenkilöiden aivot prosessoivat joitakin asioita normaalia nopeammin.
        Ja mun psykopaatti hyvin ymmärsi että kyse on erilaisesta aivojärjestelmästä. Ilmiö ei ole psykologiaa.


      • poiuytrdfg

        Mun psykopaatti kanssa sanoi, ettei neurologiset artikkelin varmaan sanoisi hänelle paljoa jos hänellä ei olisi konkreettisia esimerkkejä ilmiöistä ympäristössään.


      • poiuytrdsxcv

        Sit hän kertoi myös lukeneensa poikkeavuudesta jossa muisti ei luonnollisesti unohda ja pää täyttyy siitä kaaoksesta. Selitin tuota tuskissanin luurissa, mutta eivät ymmärtäneet. He ei ymmärrä että se ei ole ajatuksen tai tunteen jumittamista että ei unohda...


      • poiuygfdcv

        Siis luulevat ilkeäksi luonteeksi, että ei unohda ihmisten tyhmiä puheita. Mutta asia ei ole niin. Se on muisti kun ei niitä poista aivoista muistamasta vaikka kuinka haluaisi. Sanoin kyllä asiasta monta kertaa etukäteen. Ja psykopaattini taas ymmärsi sen ettei ihmiset ymmärrä selittämälläkään...


      • poiuytrdfg

        Mä sanoisin nyt tässä vaiheessa vielä eräistä keskustelujen seurauksista tänäänkin kärsittyäni, että tuollaisiin luureihin soittaminen neurologisesti erilaiselle henkilölle voi olla jopa vaarallista.


      • poiuytrdsdf

        Oikea apu lienee enemmänkin tämä: "Älyttömiä keskusteluja tulee yrittää parhaansa mukaan välttää kokonaan."


      • poiuytrdsdfg

        Ja sitten edellisen kommentoijan aiheeseen.
        Mulla on käsitys, että sekin voi johtua ihan fyysisestä neurologisesta syystä, etteivät psykopaatit koe sitä juttua mitä muut nimittää rakkaudeksi. Jos aivot ei tuota sitä, sitä ei kertakaikkiaan ole...


      • poiuytrdgg

        Mun mielestä asia voi olla ihan noin yksinkertainenkin, eikä siellä välttämättä piile mitään sen kauniimpaa tai rumempaa ilmiön pinnan alla.


      • poiuytrsdfg

        Mä ymmärrän tuon siinä mielessä koska mulla on jotain muita semmosia juttuja mitä ihmiset ilmeisesti kokee mutten mä koe ollenkaan ja mä inhoan sitä kun niitä juttuja ympätään minuun.


      • poiuytrdfg

        Olen myös tullut siihen johtopäätöksen että koen jotain sen kaltaista rakkautta mitä yleensä ihmiset ei tunne, eikä kukaan usko että mä tunnen sitä silloin kun tunnen eikä käsitä mitä se on.


      • poiuytrdsdf

        Ehkä kun mun psykopaatilta puuttuu joku rakkauden kokemus, mulla on joku semmonen ylimääräinen eriskummallinen rakkaudenkokemus mitä ihmiset oudoksuu kun mä sitä tunnen. Koitin karsia sen itsestäni, mutta minusta tuli niin onneton, joten olen päättänyt elää sille tunteelle silti vaikkei muut osaa sitä jakaa vaan pakenee vaikkei se ole vaarallista.


      • poiuytrdsdfg

        Ylensä jos mä alan kokea rakkautta vähänkään, ihmiset laittaa mun kanssa välit poikki kokonaan siihen paikkaan. Tuon ilmiön takia kielsin itseltäni kauneimman elämässäni, mutta sen olen päättänyt etten tee sitä enää. Se elää mun taiteessa. Paetkoon ihmiset sitä.


      • joullkope

        Siis mitä tarkoitat rakkaudella? Mitä se sana sinulle merkitsee? Mitä jos joku on sosialisaatioprosessissaan kokenut ja havainnoinut tämän sanan alla oikeutettavan, harjoitettavan ja ymmärrettävän mitä pimeintä ja epämoraalisinta jollekin suunnatonta kärsimystä aiheuttavaa toimintaa? Ja sinä olet tuomitsemassa omien merkitysjärjestelmiesi ja ilmeisesti niihin nojaavien sääntöjesi perusteella inhottavaksi?


      • joullkope
        joullkope kirjoitti:

        Siis mitä tarkoitat rakkaudella? Mitä se sana sinulle merkitsee? Mitä jos joku on sosialisaatioprosessissaan kokenut ja havainnoinut tämän sanan alla oikeutettavan, harjoitettavan ja ymmärrettävän mitä pimeintä ja epämoraalisinta jollekin suunnatonta kärsimystä aiheuttavaa toimintaa? Ja sinä olet tuomitsemassa omien merkitysjärjestelmiesi ja ilmeisesti niihin nojaavien sääntöjesi perusteella inhottavaksi?

        tämä edellinen phjahyvälle


      • poiuytrdsdfg

        Mua ensimmäiset 40 vuottaa SYYTETTIIN rakastamisesta ja mun EPÄILTIIN rakastavan jne. Jamä kuulemma rakastin aivan liikaa jne...
        Tosi kummallinen epäilyksenalaisuus oli täytyy sanoa.
        Rakastamisen lopettaminen tuntui kuitenkin sen verran kauhealle että päädyin sitten rakastamaan taidetta...


      • poiuytdsxcv

        Mutta siinä mielessä on järjetöntä rakastaa ihmisiä, jos siitä sitten syytetään ja siitä joutuu rakastamisesta epäillyksi jne. Ei kai sitä nyt kuitenkaan ihan niin pakko ole minunkaan ketään rakastaa.
        Viihdyn hyvin taidetta rakastaen mitä rakastamisen tulee.


      • poiuytrdfg

        Ja oikeastaan ehkä tuosta taiteen rakastamisesta on eniten omaakin etua että siinä mielessä ihan hyvä juttu.
        Mun psykopaatti oli tänään n iin kiltti että myönsi että taidetta mun vaan pitää tehdä...


      • poiuytrdfg

        Il,maisen vielä kerran pettymykseni luuriin.
        Minulla oli riittävästi vaikeuksia itselläni. En olisi tarvinnut vielä HEIDÄN juttujaan pääni vaivaksi !


      • poiuytrdsdfg

        No miksikö jatkoin soittamista ?. Koen että mm. siksi että tulin tavallaan huijatuksi.


      • poiuytrdsdfg

        Enkä voinut antaa periksi koska minulla oli se käsitys että soittajan asia käsitellään soittajan näkökulmasta. Mutta ilmeisesti minulla sitten kuitenkin oli väärä käsitys palvelun luonteesta.


      • poiuytrdsxvgb

        Ni kirjotin sitten hieman näkökulmaani nettiin, kun se ei luuriin mahtunut.


    • poiuygfdsxcv
      • poiuytrsdfg

        Joku Dr. siinä sanoo: "Älä anna anteeksi, ikinä !"


      • poiuytfdsxcv

        Eli vaihtoehtoisia näkökulmia kyllä maailmalla riittää tähänkin asiaan.


      • poiuytrsdfg

        Siellä sanotaan: "Et ole paha ihminen siksi että et unohda "


      • poiuytrsdfg

        Siellä sanotaan: "Ei unohtaminen tekee sinusta viisaamman ihmisen "


    • poiuytdfg

      "Arvostelukyky on viisautta. Ja viisaus tekee meistä vahvempia ja parempia ihmisiä. "

      • poiuytfdvb

        Muutenkin tämmöset perustelut neuvoille: "Yleensähän sitä sanotaan että..."
        Ei nähdäkseni ole välttämättä mitenkään kovinkaan perusteltuja.
        Kuka missä sanoo ? jne.


    • poiuytfdfgg

      Toisella palstalla luki että tyhmiä ihmisiä manipuloidaan.
      Kysyisinkin suoraan: "Tuleeko johonkin auttavaan puhelimeen soittajan varautua, että häntä voidaan manipuloida luurin toisesta päästä ?"
      Tämänhän useimmat luuriin vastaajat kieltäisivät täysin, mutta tuleeko sili varautua manipuloinnin mahdollisuuteen ?

      • poiuygfdxcvb

        Kysyisin onko ettisesti hyväksyttävää että jokin tukihenkilö tai auttavan puhelimen vastaaja manipuloi henkilöä joka neurologisen ominaisuutensa takia tunnistetaan helposti manipuloitavaksi ?


      • poiuytfdv

        Itse en ikinä kehtaisi lievästikään manipuloida manipuloinnille altista ihmistä, niin en tiedä missä määrin pitäisi varautua siihen että ihmiset kehtaavat.


      • myötätunto

        Joo siis tosi noloo. Siis tunnistaa olevansa manipuloinnin kohde että itse oma manipulointi, jonka teen mieluusti korostetun tunnistettavasti asian nolouden takia. En tiedä oikein miten pitää suhtautua kun joku koettaa manipuloida. Antaa palkkio nolosta mutta pontevasta yrityksestä ettei hän menetä kasvojaan? Ohittaa kuin ei olisi huomannutkaan? En tiedä :) Kai se on ollut manipuloijan keinovalikoimissa ja hänen elämässään tärkeä selviytymiskeino kun sitä pitää käyttää. En ole myöskään varma siitä että pitääkö manipuloija kohdettaan tyhmänä, vai onko hän itse niin tyhmä ettei tajua olevansa toisen silmissä nolo?


    • poiuygfdvgb

      Noihan maailmassa tapahtuu väistämättä että sellaisia tai tällaisia henkilöitä manipuloidaan, mutta päteekö sama viidakon laki tukihenkilöihin ja auttaviin puhelimiin ? Se minun olisi hyvä tietää

      • poiuytfdsvb

        Mä olen pärjänny paremmin "viidakossa" kuin auttavassa puhelimessa.


    • phajahyvä

      Rakkaus: Voi perkele, tämä olikin vaikea kysymys, enkä oikein päässyt tätä pitemmälle ku mulla paloi jo päreet, rakkauden kokemusta on erittäin vaikea sanallistaa, kun hyvä että sitä etes tiedostaa. Se mitä tarkoitan voi myös vaihdella ja se myös vaihtuu tilanteen mukaan.

      Rakkaus on subjektiivinen tunne ja kokemus joka assosioituu sydämeen koska lapsi ....

      Rakkaus laajenee tästä alusta, se liittyy kokemukseen itsestä ja toiseudesta, se suhde....

      Rakkaus voi ilmetä tasolla jota on mahdoton selittää. Itse, itsettömyys, toiseus, kaikeus, kasvuvaiheita .......................

      Rakkaus on mielentila joka hajoaa mielen muista funktioista....

      Rakkaus on hyvän hyväksyntää ja tietoisuutta, pahan rajaamista.... hyvä paha, tämäkin kenties vain vaihe kuten yllä kuvasin.

      Ihanteellisessa(?) tapauksessa rakkaus tulee itsestä ja se ilmenee kohteessa koska itse ....

      Rakkaus ilmenee mm rohkeutena, vilpittömyytenä, yhteytenä, myötätuntona, armona .... mutta myös ...

      rakkaus liittyy kauneuteen, jos ruma paha haitallinen hyödytön on kaunista siihen liittyy pelko (tai vääristynyt kognitio tms)... , jos rakkauteen liittyy pelko sen voi silti kokea vihan kautta, rakkauteen voi liittyä halu mikä on ehto mikä on pelko tai vietti

      Inho vain kertoo, toteaa, en usko et se tuomitsee? Niinkuin mikätahansa tunne. Rakkaus vetää puoleensa, se on suunta elämälle, inho hylkii.

      poiuytrdsdfg: Minkälaista se rakkaus sitten on?

      Keneen sitä osoitat?

      Miten toinen sen tulkitsee?

      Onko sen rakkauden vastaanottaminen sallittua, haluaako sitä, onko se soveliasta, onko siinä mielentilassa että voisi vastata? Asia on aika monimutkainen. Jos joku johon haluan pitää vain kaveri suhteen, pitää etäällä jotenkin, yrittää osoittaa rakkautta niin kyl siinä hylkii ja ottaa etäisyyttä. Ihmiset joiden rakkauden tai ystävällisyyden hylkään tuntuvat usein loukkaantuvan. Seuraavalla kerralla ne ei näytä sitä enää.

      Joskus tuntuu et joidenkin ihmisten rakkauden osoitukseen liittyy halu. Et siinä on kerros jotain joka tekee siitä vähemmän vilpittömämpää. Silloin sitä hylkii. Olen tosi herkkä ihmisille tunnetasolla, en kykene oikein hyväksymään kuin sen vilpittömimmän.

      Ymmärretyksi tuleminen on hankalaa jos puhutaan eri kieltä. :( Toisaalta miten puhua sellaista mistä toisella ei ole käsitystä tai kokemusta, se ei ole mahdollista.

      Asiat voi selittää neurologisesti, mystisesti, shamanistisesti, jumalista puhuen, tunteista puhuen... ne kaikki on samaa asiaa mutta eri kieltä, kaikki puhuu samasta silloin kun mennään asian ytimeen. Täytyy vain osata kääntää se puhe eri kielelle. Jos sä puhut että neurologisesti ei ole mahdollista rakastaa, toinen tapa voisi sanoa että ei ole kokenut sitä eikä tiedä mitä sellainen kauneus on tai että sydänchakraan ei ole yhteyttä tai... mut onhan se konkreettisesti myöskin mahdollista että sitä aivoaluetta ei ole, niinku esim joku auto onnettomuus uhri jonka etuaivojen alaosa on nirhautunut aivokopan nstyröitä vasten ja rakkauden tunteet ovat sitten täysin kadonneet. Mut tällaisia poikkeuksia lukuunottamatta yleensä käännän asiat sille kielelle päässäni kuin asiat parhaiten ymmärrän.

      Onhan se totta että asiat ovat neurologisella tasolla, mutta se on niinkuin puhuisi tietokeen toiminnasta niin että puhuttaisiin ykkösistä ja nollista tai jännitteistä. Kun todellisuus on tunnetaso, käyttöliittymä. Menee niin kauos arkikokemuksesta mun mielestä. Onhan se kiva ajatella kuinka käsitys todellisuudesta onkin aivokopassa oleva aalto tai kenttä joka muodostuu hermoverkon impulsseista, tjsp, en mä niin tiedä mut kuvittelen noin :D Niinku ne anturit jotka pystyy jo lukemaan yksittäisiä yksinkertaisia ajatuksia siitä kentästä.



      Anteeksiantaminen on vain sana, se on yhtä subjektiivinen kuin rakkauskin. Siinä käytetään typeriä termejä kuin unohtaminen liian usein. Anteeksianto on sitä että toisen teon ymmärtää itsensä ulkopuolelle ja että tietää että se ei enää loukkaa itseä, se on myös sitä että luottaa että toinen oppii. Muulloin kyse on epäluottamuksesta, kieltämisestä, huijaamisesta, itsensä pettämisestä, mut kieltämistä joutuu harjoittelemaan tässä epätäydellisessä maailmassa jossa ihmiset eivät etes ymmärrä, tunne et mitä on anteeksianto.

      Ajattelen että huijatuksi voi tulla mut miksi siitä pitäisi itseään syyttää, toinenhan sen teki. Ja jos antaa itseeän huijata niin kyl siihen havahtuu kun kokee liikaa tuskaa. Kai siihen kyllästyy jo?

      • poiuytrdsxcvg

        Mä rakastan sanaa "toiseus". :)
        Kun mä kuulen sen sanan se herättelee tunteita niin elävästi...


      • poiuytfdxcv

        Sulla oli aika kiva rakkauden selostus.
        Saako kysyä oletko naispuolinen vai miespuolinen henkilö ?. En osaa päätellä tekstistäsi.


      • poiuytfdsfg

        Mä en voi kertoa mun nykyistä rakkauskäsitystä täysin koska sitten myös mun anonyymius kärsii koska mä kehitän sitä käsitystä taiteessani.
        Lukuunottamatta joitakin muita rakkauden muotoja pidän nykyään rakkautta taiteena....


      • poiuytdsdfg

        Mutta miespuoliset hahmot taiteessani eivät ole rakkauteni kohteita todellisuudessa jos muistuttavat jotakin henkilöitä- .


      • poiuytrdsxcvb

        Mä olen vaan ettiny hyviä figuureja ihan vaan värillä vedettävän ääriviivan kannalta...heheh


      • jfiupk
        poiuytrdsxcvg kirjoitti:

        Mä rakastan sanaa "toiseus". :)
        Kun mä kuulen sen sanan se herättelee tunteita niin elävästi...

        Minäkin ihastuin joskus "toiseuteen". Minusta on kiva kun toinen on toinen ja lopullisesti vähän tyhjentymätön ja minulle avautumaton ja siksi mysteeri. Saa ja pitää olla. Siinä on rajaa itsen ja sen toisen välissä. Samoin kuin suhde, joka on minun ja sen toisen välinen. Muistaaksen Buber on tuosta kirjoitellut minulle vähän turhan runollisella kielellä, mutta miellyttävää ajatusta, vaikken ole varma olenko ymmärtänyt sitä tarkoitetulla tavalla. Hassua, kun jossain feministisesti kallellaan olevissa seuroissa kerran vinosti hymyiltiin ja rullattiin silmiä puhuessani jostain henkilöstä toisena. Siellä kun se tarkoittaa kai jotenkin alempiarvoista ilmeisesti Bevoirin lanseeraamana.


      • poiuytdgh

        Joo. taidan olla liian väsynyt kun tässä välissä tuli taas semmonen hetkellinen epilepsiatyyppinen kohtaus kun mulle välillä tulee niistä hermostovaurioista lähtien ja säikähdän niitä aina kovin kun hetkeen ei tajua mitään. Kyseessä lienee aivan lyhyt hetki mutta kun sinä aikana ei ole ajantajua niin se on kammottavaa.
        Mutta vois hetken miettiä jotain mukavaa toiseutta, sekin aihe liittyy mun taiteeseen.


    • poiuytfdgh
      • poiuytrdsdvgb

      • ihiowmk

        Tässä tuo kohta 4. (You need to stop feeling bad for seeking justice). Todella vaikea asioideni luonteen takia. Melkein joka taho, instanssi ja yksilö asennoituu asioihini todella ikävällä tavalla. Mitä jos oikeudenmukaisuus ei enää kiinnosta ketään?


      • poiuytrdfg

        Minulla on sama kokemus. Siksi olenkin instanssien sijaan täällä .


      • poiuytdcvb

        Kyllä sen jotain täytyy kiinnostaa, ei me voida olla maailman ainoita, tuskin sentään niin erikoisia olemme :)


      • poiuytrsdfg

        Olen itse tullut siihen johtopäätökseen että muutakaan järjellistä tietä ei ole.

        Esim 500 erimielistä yhden kanssa voi tuntua aika paljolle mutta toisaalta jossain voi olla 5000 samanmielistä-


    • phajahyvä

      Olen mies. Olen nähnyt sut miehenä kokoajan, heti ku luin sun tekstejä näin niissä itseäni.

      Harrastan itsekin taiteita, mua kiinnostaa siinä ihmisyys, sen ilmenemismuodot. Tuo ydin. Mua harmittaa oma vaativuus, kuinka se on esteenä tuolle kauneuden kokemukselle. Se vie nautinnon koko asiasta. Värit, rytmi värissä, värin luonne kiehtoo, en ymmärrä vielä. Se on hämmentävää. Mun mieli työskentelee kovasti saadakseen tolkkua mut värit vain välähtelee mielessä irrallisina ilman muita assosiaatiota, jokin rakkaus niihin liittyy. Niinku kaikkeen jossa on voimia, oikeesti mua kiehtoo se kuinka monella eri tavalla kauneutta voi nähdä. Ja kuinka se kaikki on yhtä, samaa, äänissä väreissä muodoissa tunteissa ihmisissä... En vain ymmärrä vielä tarkalleen miksi se on samaa. =) Mutta ymmärrän hyvin tuon kun koet rakkauden taiteessa.

      • poiuytfdvb

        Voi kuinka kiinnostavaa, että näet minut miehenä. Olen nainen ja vielä herkkis sellainen ja heterokin ja hentorakenteinen-
        Minua on kuitenkin ennenkin tekstieni perusteella ajateltu mieheksi. Tämä on mielenkiintoinen juttu mietin sitä vähän.


      • poiuygfdcvb

        Joo kauneutta juuri väreissä äänissä, liikkeissä...


        Mä tosin nuoresta tytöstä asti olen välillä leikkisästi identifioinut itseäni partafilosofien seuraan.


      • poiuytrdfg

        Saatan tykätä sellaisesta miehisestä logiikasta, että ollaan tosi loogisia. Ehkä siitä saa sen vaikutelman että olisin mies.


      • poiuytdsxcv

        Ja täytyy myöntää kirjat joista olen löytänyt sisintäni lähinnä olevia asioita ovat usemmiten miesten kirjoittamia.


      • poiuytrdsdfg

        Ja tähän tulee sitten pieni paradoksi niissä luureissa koska äänen perusteella minua niissä taas luullaan parikymppiseksi tytöksi vaikka olen kohta 50.


      • poiuytrdsdf

        Ja jos menen ulkolaiseen anonyymiin chattiin ja väitän olevani suomalainen, niin ihmiset ovat sitä mieltä että se ei ole totta vaan olen oikeasti esimerkiksi Turkkilainen...


      • poiuygfdxcv

        Minusta vaikutit enemmän miehelle mutta ajattelin että oletkohan sitten kuitenkaan kun sinulla on jotain niin samanantapaisia juttuja kuin minulla...


      • poiuytfdsxcvb

        Halvauksen aikana tuli mietittyä paljon aistien suhdetta taiteeseen kun menetin suurimman osan aisteista.
        Ja muutenkaan ennen halvausta en tajunnut miten oleellisia aistit ovat. (ehkä ne siellä luurissa ei tajua vieläkään)


      • poiuytfdsxcv

        Kun siis minä olin aina ollut sellaisen hyvin hengellistyneen rakkauden kannattaja mutta halvaus ja aistien menetys toi aistit minulle tärkeämmäksi taiteessa kun opin myös että tunteet ja aistit loppuenlopuksi eivät olekaan niin eri asia kuin olin ajatellut. Vaan tunteet ovat aivojen tulkintaa aistimuksista.


      • poiuytrdfg

        Jos mä en olekaan mies vaan peili :)
        Minussa voi nähdä itsensä. Niin mun kaveritkin nuorena näki. Sanoivat että hassua kun katsoo minua tuntuu kuin katsoisi itseään.


      • poiuytrdg

        Mutta siinä en saanut mitään ymmärrystä mistään kun erilaisella hermostolla varustettu ihminen sai myös erilaisen hermostovaurion.
        Siis ihmisten oli jo vaikeaa ymmärtää erilaisella hermotolla varustettua ihmistä mutta vielä 10000 kertaa vaikeampaa ymmärtää tuota samaa hermostoa vakavasti vaurioituneena


      • poiuytrdsxg

        Ennen halvaantumista mulla olla keskivertoa parempi kyky oppia monimutkaisia liikesarjoja videolta matkimalla. Kun on kerta peili...
        Tää halvaus oli mulle tosi suuri menetys-..-


    • phajahyvä

      Heti ku kysyit sukupuoltani tajusin et oot nainen, mut en ollu varma, mut tuntui et heräsit siin samassa eloon. :) No ajatus peilistä kyl herättää ristiriitaisia tunteita. Sen vois nähdä hyvänä tai ikävänä. Jos on aito, ja se herättää toisessa aidon, niin samaahan siinä on. Ihmisissä on aina samaa jos sille antaa tilaa.

      Niin kai aistimuksiin liitetään aina jokin tuntemus. Tuntemus liittää sen kokemukseksi jonka voi muistaa, elää. Elämä on tuota. Mietin samaa asiaa jokin aika sitten.

      • poiuytdfg

        Oletko sinä nuori vai vanha ?


      • poiuytrdfgh

        Joo mulla on nämä pohdinnat vielä keskenkin. Kehittelen niitä yhtäaikaa taideideani kanssa.


      • phajahyvä
        poiuytdfg kirjoitti:

        Oletko sinä nuori vai vanha ?

        noin 40


      • poiuytfdfg

        Okeii. Eli jonkin verran minuu nuorempi.


      • poiuytfdfgh

        Olitko sinä Aspergeri ?


    • phajahyvä

      En osaa keskittyä yhteen asiaan, mun on pakko oppia ja tietää kaikki et voin tehdä vain sen mikä on merkityksellisin tai ne kaikki jos ne on erilaisia. Se on jokin pakkomielle enkä keksi ulospääsyä. Mua kiinnostaa kaikki. Siksi en voi tehdä mitään. Kaikki näkee et oon lahjakas, ihailee ja kehuu jne, mutta en voi hyväksyä sitä koska tiedän että se ei tule aidosti ja syvältä. Tiedän mitä mun pitäisi tietää. Tiedän et miten mun pitäisi tehdä että se olisi merkityksellistä mut en voi tai osaa, ehkä täs on se ongelma et hyppään suoraan alkeista liian syvälle, jätän sen 10000 tuntia harjoittelua väliin. Ja sit ei ole mitään varmuutta mistään.

    • phajahyvä

      Turhauttaa kun ihmiset luulee että en osaa arvostaa, mut ne o väärässä, se on se suhde sen välillä minkä kokee oikeaksi/merkitykselliseksi ja et mihin pystyy. Olen aika ihmeellisessä jumissa. Mut oon aina ollu tällanen et asiat täytyy tehdä äärieettisesti, vain puhtain aidoin rehellisin käy, kaikki muu on turhaa.

      • poiuytrdfgh

        Toi on kyllä hyvä juttu. Olen samaa mieltä.


      • poiuytdfgh

        (mä jätän kanssa harjottelut väliin. )


    • phajahyvä

      Niinku turhuus, en ymmärrä et mikä muissa ihmisissä siinä kiehtoo kun mun aivot sammuu. Se tuottaa aika kovaa tuskaa kun asia on merkityksetön. Niin ymmärrän tuon kun sanot että merkitys sulle on merkityksessä. Onhan se aika erikoisesti sanottu mutta, onko ytimessä muuta kuin itseisarvo? Mietin et onko se vain mihin vertaa vai onko se itseisarvo, kumpi? Kun puhutaan ettei itseisarvoa ole, mut musta tuntuu et se on pakko olla. Ehkä tuo on ajattelun kaksi puolta, et ne molemmat on tosia.

      • poiuytrdcvgb

        niin, varmaan...
        Ja kaikkeahan puhutaan ...sehän ei tarkoita että mikään olisi niinkuin puhutaan, sen olen oppinut viime aikoina yhä karvaammin.
        Harkitsen yhä vakavammin lähes kaiken keskustelun lopettamista koska en koe järkiviksi keskusteluja joissa ihmiset eivät ota vastuuta sanoistaan...


      • poiuytrdfg

        Isäni juuri tänään selitti että ei tietenkään ihmiset voi ottaa vastuuta sanoistaan ja hänkin puhuu mitä sattuu...
        Noh kyllä minäkin välillä sanon väärin, mutta kyllä koen pääosin voivani ottaa vastuun sanoistani.


    • phajahyvä

      Tuo mun pohdinta on siinä nyt että vertaan ydintä toiseen ytimeen? Olen niinkuin sellaisessa luupissa jossa järki ja tunne kohtaa, molemmat todellisuudet kiteytyvät mahdottomuuteen. Nyt mä kyl pelleilen jo. :)

      • poiuytdxcvb

        Mutta kyllähän järjen ja tunteen on hyvä kohdata. Mulla on tunteestakin toisenlainenkin teoria, mutta en voi kertoa anonyymiuden säilyttämisen vuoksi.


      • poiuygfdxcvb

        Ja tuli tässä juuri mieleen että onko se edes mitenkään määrättyä miten sen pitää mennä, että eikö järjestä ja tunteestakin voi tehdä millaisen taiteellisen kokonaisuuden vain.


    • phajahyvä

      Harmi, olis ollu mielenkiintoista kuulla. Heti yritän alkaa ajattelemaan miten sä ajattelisit. Mut mua harmittaa kun en tunne paremmin niin se ajatusrakennelma tyssäsi heti alkuun. Jos olis joku pieni vihje... =)

      • poiuytrdfgh

        Mitä tunne sun mielestä on ?


      • poiuytrdfgh

        mä lähden siis siitä että tunteet on itseasiassa enemmänkin energiaa kuin jotain semmosta että ilveillään jossaan erilaisissa tunnetiloissa.


      • poiuytfdfg

        Energiahan taas on aika älyllinenkin juttu, mm. tieteellinenkin


      • poiuytrdgh

        Sun kanssa näitä on ihan kiva keskustella mutta en kyllä tajua mitä järkeä mun olis ollut keskustella näitä jossain luureissa tai psykologin vastaanotolla. :)


    • poiuytrsdfg

      Mutta varmistan vielä että palstalla tämä on tullut selväksi
      https://www.mindbodygreen.com/articles/why-you-shouldnt-forgive-a-narcissist

      Minä haluan pysyä lempeänä ihmisenä myös narsisteja kohtaan, mutta olen tuota mieltä ettei narsistille tarvitse mitään anteeksi antaa, riittää kun hyväksyy ihmisen koska hän on ihminen. Miksi antaa anteeksi niin että toiselle tulee vain helpoksi tehdä kaikki huonosti ? Mitä hyvää siinä on ?

      • dieiejddld

        Mitenköhän tuon artikkelin itseanteeksiantojuttu on sovitettavissa lapsiuhreihin? Kun minä en ainakaan mitenkään valinnut narsisteja elämääni ja olin myös täysin kyvytön valitsemaan niitä pois. Vaan minut valittiin pois... ja edelleenkin olin kyvytön ja vallaton asioissani.


      • poiuytrdsdfgh

        Mun mielestä artikkeli on hyvä ihan siinä että ilmenee se että on psykologejakin joiden mielestä anteeksianto ei välttämättä ole oikea ratkaisu kaikissa tilanteissa kaavamaisesti.


    • phajahyvä

      No pahaa tai haitallista ei voi hyväksyä. Eikös tuossa ole se ongelma että anteeksianto on kahden kauppa, molemmilla on osansa ja jos toinen ei kanna niin täytyy etsiä toinen keino, loukkauksesta selviäminen vie aikaa, sit kun ymmärtää ja osaa suhteuttaa asiat niin vastaako se silloin anteeksiantoa vai onko se sama asia, kun kykenee ymmärtämään toista vaikkei se itse ymmärrä itseään? Silloin se on kahden kauppa oman pään sisällä. Mun kielenkäyttö on aika hassua mut kai tuon ymmärtää.

    • phajahyvä

      mulla on silleen sellasia vanhoja ajatusmalleja jotka tulee tielle tuommosissa aina, menee hetki et löytää sen oikean polun, ajatuksenjuoksun.

      • poiuytfdcvb

        No mulla kanssa on manipuloituja ajatusmalleja jotka häiritsee tosi paljon, kun ne ei lähde päästä noin vain omasta käskystänikään...


      • poiuytdfg

        Ja vaikka polku olisikin tiedossa , niin sitten ajatus ei tottele menemällä sitä polkua pitkin...ei ooo helppo homma


    • phajahyvä

      Juu kyl mä voin ymmärtää energian. Jos se tunne ohjaa sit johonkin. Tunne on aivoissa ja se ilmenee kehossa tuntemuksina jotka on sitä energiaa jotka ohjaa tai valmistaa kehoa toimintaan.

      Ihannetila on se et voi katsoa itseään tunteissa, jos ilveilee niin se on kai emootio joka ottaa vallan. Emootioissa on jotakin epäaitoa aina.

      Ajattelen et se on sellanen mielentila johon pitää pyrkiä jos haluaa oikealle polulle. Mielentila niinkuin et siihen ajatukseen liittyy se tuntemus mistä puhuttiin aiemmin.

      Mäkin oon jutellu ammattilaisten kaa, siel o tosi vaikee suhtautua kun tietää mitä ne ajattelee, kun se asetelam ei ole reilu. Samanarvoinen, pyytettön tms, vaan tilanteessa on tavoite. Ja häiritsee niiden ajatukset, kun joskus sen tuntee mitä ne ajattelee tai haluaa, tai mihin ne menee. Joskus mä sanoin mitä ne odotti, koska en kyennyt ajattelemaan itse, sit myöhemmin en tienny kumpaa ajattelin, sitä mitä ne odotti vai mitä oikeesti ajattelin. En ollu varma. Nyt mä jo ymmärrän et niille pitää selittää juurta jaksaen oma ajattelumalli, mut se o vaikeeta ku o ahdistunu tai masentunut ja ne on sellasia asioita joita ei ole ennen sanonut. Toisen odotus tuntuu niin vahvasti, sen niinku säilöö kehoon, se pysyy siinä. Tilanteen konteksti on myös haastava, kun ei tiedä mistä se sanominen tulee aina. Jotenkin näin et sä ajattelit tuohon suuntaan aiemmin.

      • poiuytrdsdfg

        Tänä päivänä kyseenalaistan senkin että mihin tarkoitukseen joku tarvitsee minun perusteellista ajatusmalliani ? Lähinnä manipulointiin sitä on käytetty. Mihin sitä vielä joku tarvitsisi ?
        Jos saa vakavan hetmostovaurion tai äiti ei pidä empatiasta ja sympatiasta, niin mihin siinä vielä minun ajatusmallia tarvitaan ?


      • hdiuekl

        Tuo on kyllä just sitä terapiasuhteiden paradoksia. Pitäisi toisaalta olla oikeastaan tosi hyväkuntoinen sinne mennessä, ihan kuralla oleviahan ei edes kai huolita terapiaan. Ne ei ole kavereita eikä vanhempia, eikä sellaiseen suhteeseen ole aikaisempaa mallia, ja sitten pitäisi vielä olla aika hyvä sanoittamaan asioitaan. Hyvä ja toimiva terapeutti pääsee tietysti aika pian kärryille, koska ei minunkaan jutut mitään ainutlaatuisia ole, mutta niitä on ehkä aika paljon. Ja sitten kun nei ei ole mitään oikeusistuimia niin ei siellä vääryyksistä pahantekijöitä tilille laiteta.


      • poiuytrsdfg

        Ehkä mä alankin vaatia, että mun ajatusmallista saa kuulla vain maksamalla siitä taiteena :)


      • poiuytrdgg
        hdiuekl kirjoitti:

        Tuo on kyllä just sitä terapiasuhteiden paradoksia. Pitäisi toisaalta olla oikeastaan tosi hyväkuntoinen sinne mennessä, ihan kuralla oleviahan ei edes kai huolita terapiaan. Ne ei ole kavereita eikä vanhempia, eikä sellaiseen suhteeseen ole aikaisempaa mallia, ja sitten pitäisi vielä olla aika hyvä sanoittamaan asioitaan. Hyvä ja toimiva terapeutti pääsee tietysti aika pian kärryille, koska ei minunkaan jutut mitään ainutlaatuisia ole, mutta niitä on ehkä aika paljon. Ja sitten kun nei ei ole mitään oikeusistuimia niin ei siellä vääryyksistä pahantekijöitä tilille laiteta.

        Just mulle keskustelut joissa vääryyksiä ei määritellä selkeästi vääryyksiksi heikentää mun omaa eettistä tajua ja mä koen ne siten vaarallisiksi mielenterveydelle. Kokemukseni sellaisista keskusteluista luureissa olivat todella pelottavia, koin että oma etiinkantajuni alkaa hämärtyä niiden aikana. Olin aivan kauhuissani välillä-
        Mä tarviin päähäni selkeän eettisen järjestelmän.


      • poiuytrsdfg

        Mä en ymmärrä mitän ihmeen keskusteluapua tai terapiaa voi olla aivojen hyvän selkeän eettisen järjestelmän murtaminen ???


      • poiuytrsdg

        Mun mielestä sellaisen toiminnan oikea nimitys on : manipulointi
        jos aivojen eettistä järjestelmää koitetaan murtaa huonommaksi
        Olen joutunut sellaisen kohteeksi aivovaurioituneena.
        Hoen siksikin täällä etiikkaa nyt päivät pääksytykseni jotta se manipuloinnista huolimatta varmasti pysyisi päässäni.


      • poiuytrdsdfgh

        Mä alotin eettiset pohdintani jo joskus 6 vuotiaana ja olen miettinyt perusteellisesti jokaista elämässäni vastaan tullutta kysymystä eettiseltä kannalta. En myöskään halua että joku pilaa koko tuon elämäntyöni siksi että sain hermostovaurion.


      • poiuytrdsdgh

        Ja ennen hermostovauriota mulla oli periaate että olen vastuussa sanoistani. En halua että hermostovaurion takia mut laitetaan semmoseen oppiin että nyt puhutaankin mitä sattuu ja mun pitäs mennä semmoseen mukaan. Jouduinkin jo siihen vähän mukaan, mutta haluan onkia itteni semmosesta pois. Mä en halua osallistua mitä sattuu keskusteluihin


      • phajahyvä
        poiuytrdgg kirjoitti:

        Just mulle keskustelut joissa vääryyksiä ei määritellä selkeästi vääryyksiksi heikentää mun omaa eettistä tajua ja mä koen ne siten vaarallisiksi mielenterveydelle. Kokemukseni sellaisista keskusteluista luureissa olivat todella pelottavia, koin että oma etiinkantajuni alkaa hämärtyä niiden aikana. Olin aivan kauhuissani välillä-
        Mä tarviin päähäni selkeän eettisen järjestelmän.

        Siis tuo on mullakin ollut ongelma, itselläni auttoi se että aloin luottamaan itseeni. Olen oikeasti aika vahva luonteeltani mutta epävarmuus on istutettu väkisin, tuntuu et mun epävarmuus ja varmuus tappelee keskenään ja sitten se menee ihan mössöksi kaikki, niinku etiikka katoaa jne kun pitää luottaa toiseen ja sen paskaan etiikkaan. Oon päättäny et luotan itseeni vain, ja tämä siinä mielessä kun puhuit kriittisestä ajattelusta. Tosin on tuo hieman niinkin et ajattelen nyt aika jäykästi ja kuin et vain mun ajatukset vain oikeita, mut ehkä mun pää on vaan niin jumissa ollut viimeaikoina, jos tuo helpottaisi. :) Toivottavasti mun mongerruksesta saa selkoa koska en jaksa editoida ja suomentaa.

        Oikeesti etiikkaa ku alkaa sörkkimään järjellä niin syntyy pahaa jälkeä, pitää luottaa tunteeseen ja itseen!


      • poiuyfdxcvb

        Haluan siinä mielessä treenata takaisin oman tiukan linjan joka mulla oli lapsesta asti. Kärsin tosi paljon kun aivovaurio heikensi huomattavasti jämptiyttä...


      • poiuytdsdgh
        phajahyvä kirjoitti:

        Siis tuo on mullakin ollut ongelma, itselläni auttoi se että aloin luottamaan itseeni. Olen oikeasti aika vahva luonteeltani mutta epävarmuus on istutettu väkisin, tuntuu et mun epävarmuus ja varmuus tappelee keskenään ja sitten se menee ihan mössöksi kaikki, niinku etiikka katoaa jne kun pitää luottaa toiseen ja sen paskaan etiikkaan. Oon päättäny et luotan itseeni vain, ja tämä siinä mielessä kun puhuit kriittisestä ajattelusta. Tosin on tuo hieman niinkin et ajattelen nyt aika jäykästi ja kuin et vain mun ajatukset vain oikeita, mut ehkä mun pää on vaan niin jumissa ollut viimeaikoina, jos tuo helpottaisi. :) Toivottavasti mun mongerruksesta saa selkoa koska en jaksa editoida ja suomentaa.

        Oikeesti etiikkaa ku alkaa sörkkimään järjellä niin syntyy pahaa jälkeä, pitää luottaa tunteeseen ja itseen!

        Ymmärsin hyvin. Mulla kanssa taoa että en korjaa kirjoitusvirheitä vaikka huomaisin ne.
        Mielenkiintoista että joku kokee noinkin samantapaisesti.


      • poiuytrdfgh

        Koen että mulle olisi turvallisempi tilanne jos vaikka pääsisin siihen että uskoisin niin kovasti omaan mielipiteeseeni että uskoisin sen olevan juuri oikea, niinhän ne muutkin näkyy tekevän.
        Se on ollut mulle vaikeaa päästä siihen yliempatian takia.


      • phajahyvä
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Mä en ymmärrä mitän ihmeen keskusteluapua tai terapiaa voi olla aivojen hyvän selkeän eettisen järjestelmän murtaminen ???

        Manipuloimalla voi saada nopeita tuloksia jos toinen ei huomaa. Olin itsekin kohteena kerran, pistin asialle stopin heti, mut sen jälkeen tuntui oleminen aika turhalta. Päättelin myöhemmin et se voi olla nopeaa mutta ei eettistä tai turvallista.


      • poiuytfdcvb

        "Olen oikeasti aika vahva luonteeltani mutta epävarmuus on istutettu väkisin, tuntuu et mun epävarmuus ja varmuus tappelee keskenään ja sitten se menee ihan mössöksi kaikki, niinku etiikka katoaa jne kun pitää luottaa toiseen ja sen paskaan etiikkaan."

        Tuo minkä kirjoitit phajahyvä. tuosta pätkästä tykkäsin. Just tuolta minustakin tuntuu mutten saa sanottua ihan noin selvin sanoin :)


      • poiuytrdsdvgb
        phajahyvä kirjoitti:

        Manipuloimalla voi saada nopeita tuloksia jos toinen ei huomaa. Olin itsekin kohteena kerran, pistin asialle stopin heti, mut sen jälkeen tuntui oleminen aika turhalta. Päättelin myöhemmin et se voi olla nopeaa mutta ei eettistä tai turvallista.

        oon samaa mieltä mutta samalla toi alkoi mua jotenkin naurattaa:
        ...se voi olla nopeaa mutta ei eettistä ja turvallista..


      • poiuytfdcvg

        ja kyllä tuo alkukin...manipulaatiolla voi saada nopeita tuloksia jos toinen ei huomaa....hihihih


      • poiuytfdvh

        joo mutta vakavamielisemmin noinhan se on.


      • poiuytfdgh

        Mä olen tullut manipuloiduksi oikein nolon pahasti.
        mutta vieläkin olen toipilas siitä-
        Kun mä sainkin avunpyyntöihini aivovauriossa avuksi manipulaatiota. Niin kävi.


      • ljfpoeuou
        poiuytrdgg kirjoitti:

        Just mulle keskustelut joissa vääryyksiä ei määritellä selkeästi vääryyksiksi heikentää mun omaa eettistä tajua ja mä koen ne siten vaarallisiksi mielenterveydelle. Kokemukseni sellaisista keskusteluista luureissa olivat todella pelottavia, koin että oma etiinkantajuni alkaa hämärtyä niiden aikana. Olin aivan kauhuissani välillä-
        Mä tarviin päähäni selkeän eettisen järjestelmän.

        En tiedä kuinka selkeitä eettisiä järjestelmiä tulisi rakennella ettei sortuisi jäykyyttään epäeettisyyteen. Monesti eettiset kysymykset ovat kovin tilannekohtaisia ja ne ratkeavat tosielämässä pääasiassa sosiaalisten lakien ja normien eikä niinkään eettisten pohdintojen perusteella. Parastahan olisi olla tietoinen taipumuksistaan suosia joitain ja dissata toisia, eli ei anna henkilökohtaisten mieltymysten niin vaikuttaa arvostelmiinsa. Samoin tulisi rokottaa itsensä ryhmä- ja ideologisilta painostuksilta olemalla tietoinen vallitsevista trendeistä niin, ettei se ryhmävirta kykene imaisemaan mukaansa. Kaikilla on varmaan tekemistä sen hyväksytyksi tulemisen kanssa, eli tunnistaa haavoittuneet ja hätäiset hetkensä jolloin on sellaiselle erityisen perso ja tarvitseva, ja ehkä sitten suojautua kokonaan ihmisiltä jollei tolkullista tukea ole saatavilla. Kyllähänomatunnon pitäisi hälytellä milloin menee pieleen, toisilla herkemmin kuin toisilla. Mutta vaikeataa sen on oikein ilmoitella jos ei tietoa ensin haluta ottaa vastaan. Niin että mistä se sitten kullakin ilmoittelee, kysyn vaan.


    • phajahyvä

      Siis, puuh happea,

      Etiikka, on käsitystä oikeasta

      Kokemus vääryydestä (voi olla tiedostamatonkin)

      On paine joka aiheuttaa sen että eettisiä sääntöjä joutuu muokkaamaan (paine, esim auktoriteetti, heikot rajat, ryhmäpaine, mkä tahansa pelko jota ei voi välttää) jotain torjuntaa mukana.
      =
      Vääristynyt etiikka = tuhoisaa aivoille, tuottaa suurta tuskaa, rikkoo hajottaa

      Ehkä tuossa vaatii myös sen että henkilö on oikeasti vahvasti eettinen, tietää oikean ja väärän ja silti joutuu sitä muuttmaan, syntyy ristiriita. Joskus päättelin sen suunnilleen näin.

      • poiuytrsxfg

        Just noin mulle on käynyt. Ja se aiheutti mulle pelkoa. Nähdäkseni aiheellista. Koska onhan se vakava asia jos eettiseltä tieltä eksytetään väkisin.


      • poiuytdgh

        Ja mikä ihmeen luurikin se sellainen on jossa mun pitää oppia hyväksymään valehtelua, kaltoinkohtelua, vastentahtoisia avioliittoja, jatkuvaa toistensa henkistä kiusaamista....jne.. ja luovuttaa totuuteen pyrkimisestä koska muutkin ovat joutuneet ja puhua mitä sylki suuhun tuo vain puhuakseni. Miten sellainen voi olla mulle avuksi ?


    • phajahyvä

      Olis hyvä jos auttajalla olisi samanlainen maailmankatsomus, et se olisi herkkä niinkuin sinä. Egoistit ja kovat elävät eri säännöillä, eri maailmassa. Harmaalla alueella. Kai silläkin on osuutensa kunka paljon asioita miettii ja kuinka on kiinnostunut muista ja maailmasta, eettisyys kehittyy ymmärryksestä.

      • poiuygfghj

        niinpä


    • poiuytdgh

      Tuosta jutusta vielä miten tunne on energiaa ,
      Mä siis tunnen myös niitä energioita eli tunteita mitä mulle luurin välityksellä lähetetään vaikka nyt sitten psykopaatiltani. Mä ihan tunnen ne energioina.

      • poiuytfddgh

        Olen sitäkin miettinyt ettö elämä olisi voinut olla parempaa kokonaan ilman ouhelinta. 99% manipuloinnista on tehty mulle puhelimella.


      • poiuygfgh

        netti on parempi kun tässä ei mikään puhe kaiu suoraan aivoihin. Mä kun vielä olen pitäny aina luuria kiinni korvassa mitä psykopaattinikaan ei juuri tee...


    • phajahyvä

      Hämmentävää katsoa sitä että miten mun näkemys sinusta on muuttunut. Sekin silleen hämmentävää et me keskustellaan tässä julkisella foorumilla.

      Mutkikas juttu, siis et kuinka voin nähdä sinussa sen jota itsessäni on mutta että itselleni se on vaikea suoda. Oikeesti olen aika epämiellyttävää seuraa ja en tajua miksi ihmiset kiinnostuvat minusta. ;) Lempeys on usein kaukana minusta, olen sietänyt aika paljon kuraa niin nykyisin egoistit ja muut saa aika kylmää ja ärtynyttä kyytiä, ja tää asia hitusen huvittaa mua. Mut tää on sellanen vaihe ehkä. Se lempeys ois kai se suunta.

      • poiuytdfgh

        No onhan minunkin tekstini nyt elämäni kriittisimmillään...


      • poiuytdfgh

        Minä kanssa pystyn neuvomaan toisia pitämään kiinni vain omista näkemyksistään ym. mutten ole saanut suotua samaa itselleni. Se on helpompaa antaa toiselle kuin itselleen monisa asioita.


      • poiuytdfgh

        Minä teen nykyisin kaiken julkisesti, niin ei ole kellään mitään yksityistä levitettäväksi. :)


    • phajahyvä

      Joo odotas hetki niin mun kirjoitus saa äänen ;) Tai sit alat näkemään mielessäsi tekstiä.

      Ymmärrän sen että voi tuntea puhelimenkin kautta, voi tuntea jopa reaktion jossa toinen ei sano mitään. Se on jännä. Ja mul on yks kaveri joka on samanlainen, joskus ihmettelen ja havahdun et miten voin aistia et toinen aistii. :)

      • poiuytrdcvgh

        Joo ja luurissa opin että kuinka ihmisen äänestä voi kahdessa sanassa jo tietää niin paljon toisesta vain äänen perusteella..-.


      • poiuytrdscvb

        Jossain luin että ihmisestä saa paljon tietoa vain katsomalla henkilön kuvaa.
        Itse huomasin tuon taidehommassani, että jotenkin saan intuitiivista tietoa henkilöistä vain tutkimalla heidän tavallisia valokuviaan perusteellisesti ja vähän meditoiden.


    • phajahyvä

      Mua väsyttää kovasti, nukuin viime yönä 4 tuntia. Kauniita unia.

      • poiuytdxcvb

        Samoin, hyvää yötä


    • poiuytrdsvb

      Huh minkälainen aamu...
      mietin tässä että kirjottaisko kaiken tänne vai miettiskö itsekseen....

      • poiuytrsxcv

        Mutta vielä eiliseen phajahyvän kirjoitukseen viitaten mulla on itselläni suuri kontrasti surkeamman ja suositumman puoleni välillä, niin suuri ettei sitä moni uskoisi todeksi. Mutta totta se on.


    • phajahyvä

      Niin, ymmärrän kyl. Ehkä siinä ne sun hermosto oireet auttaa kohtaamaan sitä puolta? Ja tämä kirjoittelu, kun näin sun tekstejä yhdessä toisessa topiikissa ennen tätä niin mieleeni tuli et kokeilet.

      Ei silleen tarvi olla järkeväkään, niinkuin pohditkin, ihmisenä olo on muuta, yhteyttä.

      Mut nuokin, katsonko itseäni vain, vai onko sinuakin.

      • poiuytfdsxvgb

        Niin.
        Toivottavasti selviin. Heräsin aamulla kauheisiin painajaisiin jotka ei loppunu vielä herättyänikään eikä vielä ylös noustuanikaan. Vasta kun lähdin kävelylle loppui. Olo on ihan puusta pudonnut. Mietin johtuuko tämä nyt sittenkin siitä kun eilen antauduin psykopaattini eli noita-akkani kanssa juttusille. Hänkö manipuloi mut sittenkin taas niin etten huomannut


      • poiuytrdfgh

        Ihankuin mun vanhemmissa olisi tosiaan joku maaginen paha voima, tämä on jo pelottavaa. Miten tämä on mahdollista että mä menen ihan ihmepimeydenmaailmoihin kun olen missään kontaktissa heihin. Sitten kun sähköpostissani oli muuta asiallista mailia niin alan olla taas tässä maailmassa keskittymässä iloisiin asioihin.


      • poiuytrdfgh

        Mä olin jo monta kertaa päättänyt etten enää koskaan puhu vanhemmilleni tämän ilmiön takia.
        Mutta sit taas sorrun kun he koukkaa minut iloisella puheella loukkuun kun en ole vähään aikaan soittanut ja sitten löydänki itteni yksin pimeydestä. tää on käyny jo vaikka kuinka monta kertaa


      • poiuytrdsdfg

        KIrjoitukseesi liittyen että sitä en ole vielä keksinyt miten pystyy selvittämään näkeekö itseään vai toista henkilöä kun näkee vieraammassa ihmisessä jotain...


      • valinnoista.virttä

        Sama juttu. Tosin mulla tuli mitta lopullisesti täyteen tuossa jo jonkin aikaa sitten. Mutta koettaa se/ne ujuttautua jostain raosta vieläkin näköjään muistuttelemaan ilon ja onnen hetkistä... vaikkei ne kyllä ole tietenkään ihan samat, mutta joku kyky se on loihtia jotain kimmelteleviä ja kimaltelevia kuvia ikään kuin aina luvaten jotain... jota ei koskaan tullutkaan. Eikä tule. Onhan verisiteessä jo muutenkin vetovoimaa itsessään. He one sinun "luojiasi" ja monesti elämäsi totuuksien parhaimpia todistajia. Vaikken ole ihan vakuuttunut että vanhempani tuntevat minua kovin hyvin. Ei niitä kovin kiinnostanut, toista ei saanut kiinnostaa. Yksin tässä on tallusteltu ojasta aallikoille jo varsin varhain ala-ikäisenä. Luultavasti tunnen heidät paremmin kuin he minut, koska en usko että ovat kehittyväisiä ja oppimishaluisia, muutenhan asiat olisivat ihan toisin olleet jo kauan sitten.


      • poiuytrsdf

        Niinpä. Otan kirjoitustauon. Oon vähän huonossa kunnossa. Aamunen kauhupainajainen alkoi toistumaan kun sitä muistelin ja näitä juttuja. Mun pitää koittaa keslittyä johonkin käytänölliseen,


    • phajahyvä

      Kaikki unet on hyväksi, ne kertoo kaikkee kivaa aina. Kaikki on oleellista ja merkityksellistä niissä. Siksikin tykkään erityisesti. Jos nälee painajaisia niin asiat on aika pirun hyvin silloin, on resursseja käsitellä, mahdollisuus, muutos! Ainakaan niitä ei kannata vältellä vaan uppoutua korvia myöten! Sillee sukeltaa innolla ja rakkaudella ennenkaikkea. =)

      Hei mietin et ydin on siitä mukava kun se on tapa löytää totuus, tuntuu et ennen sain totuuden sillee intuitiivisesti mun ulkopuolelta vaa tippui tietoo mut menetin sen ja nyt järjen kautta yritän nurinkurisesti saada siihen yhteyden. Tuntuu et olen aika lähellä. =) Mut oon ollu lähellä jo vuoden, se on vaan tunne! :)

      Olen sillee kuumaverinen, mut oon nyt ollu kylmä pari vuotta, tänään ihmettelin sitä. Ja tiedänkin syyn ja ratkaisun mut en viitsi kertoa. Tänään se niinku raukesi hetkeksi.

      Vanhemmat on jänniä otuksia, sit ku niille voi olla rehellinen omista tuntemuksistaan(viha, halveksunta, inho -> ja sitten rakkaus) niin kaikki muuttuu. Ainakin kohdallani, sit niitä voi rakastaakin vaikken pidäkään yhteyttä, ei mun tarvi. Joitakin asioita ehkä ikävä... nii ei kai siit enää olis haittaa nähdä. En enää pelkää, mitään oikee, tai jotain, pimeintä! :P

      Sit tosi jännä juttu kaupanlihatiskillä, nainen katsoi mua rakastavasti, menin sillee piiloon punnituslaitteen taa ettei tarviis kohdata sitä, se vaikutti hitusen totiselta ja muuta, annoin palaa ja annoin sille takas rakkautta ja lähin kävelee. Aika vaikee antaa rakkautta randomi ihmisille, jos antautuu niin se silti niinku menee päälle ja pois, niinku valokytkin.

      Aiemmin kerroit et saat jotai näkyi ihmisistä. Tjsp. Mäkin, ne tulee sillee odottamatta, tuntemuksina. Sit tarinoinakin. Niitä ei aina osaa sillee huomata ees, ku o sillee sumussa. Joskus saa selkeitä mielikuviakin, symbolisia juttuja jos ne resonoi mun kaa vahvasti.

      Mietin et mitäs sit ku mä pääsen selville ytimestä, mitä sitten jää mut mieleeni tuli että aina on ihmisiä, mun on pakko ymmärtää täysin jotain. Mulla on niinku sellanen halu kertoa itsestäni kaikki toiselle, aivan kaikki, et oleminen ois sitten aika helppoo. Kaikki vois mun mielestä olla sellasii! :)

    • phajahyvä

      Mulla on vähän liikaa vauhtia.

      • isoimmantytönmerkit

        Ai, minulla taas onvarmaan tarvetta vanhemmuuteen ja johonkin vähän ohjaavaa, vaiks olenkin aika ronkeli ronkelimpi ronkelein esikuville nykyään. Sitä kun ei ole oikein ollutkaan 6. ikävuoden jälkeen. Siis pitäähän jotakin ensin edes olla että pääsee jostain irtautumaan. Mieluiten hyvin ja turvallisesti. Mutta kun sitä ei ole edes ollut niin mitä vastaan sitten peilaa? Ei ole mitään eikä ketään. Itse taas tuntuu vähän siltä että edustan monellekin ihmiselle jotain inhottavaa. Yleensä negatiivista ja ei-toivottavaa, johon on helppo sijoittaa kaikkea sellaista mitä ei halua eikä ihaile. Onko se siten tehtäväni? Psyykkinen projektio likasangosta? Jonkun kai täytyy, ja jos pienestä pitäen on siihen sopeutettu, niin kunnes kuolema vapauttaa? Kun olisi minulla ollut ihan todellistakin asiaa muutaman pikkutytön puolesta itseni lisäksi.


      • phajahyvä
        isoimmantytönmerkit kirjoitti:

        Ai, minulla taas onvarmaan tarvetta vanhemmuuteen ja johonkin vähän ohjaavaa, vaiks olenkin aika ronkeli ronkelimpi ronkelein esikuville nykyään. Sitä kun ei ole oikein ollutkaan 6. ikävuoden jälkeen. Siis pitäähän jotakin ensin edes olla että pääsee jostain irtautumaan. Mieluiten hyvin ja turvallisesti. Mutta kun sitä ei ole edes ollut niin mitä vastaan sitten peilaa? Ei ole mitään eikä ketään. Itse taas tuntuu vähän siltä että edustan monellekin ihmiselle jotain inhottavaa. Yleensä negatiivista ja ei-toivottavaa, johon on helppo sijoittaa kaikkea sellaista mitä ei halua eikä ihaile. Onko se siten tehtäväni? Psyykkinen projektio likasangosta? Jonkun kai täytyy, ja jos pienestä pitäen on siihen sopeutettu, niin kunnes kuolema vapauttaa? Kun olisi minulla ollut ihan todellistakin asiaa muutaman pikkutytön puolesta itseni lisäksi.

        Ihminen koostuu muista, vanhemmista aluksi tai niiden puutteesta, mut elämä opettaa. Oppii näkemään jotain kaunista, se tarttuu jos osaa nähdä, vie aikaa. Ihmiset aistivat keneen voi projisoida, toisaalta se voi olla merkki myös turvasta, se ei välttämättä ole täysin negatiivinen asia. Jos sen näkee, niin kai sen oppii käsittelemään? Jos se osaa käsitellä se projektio loppuu itsestään.


      • phajahyvä

        Isoimmantytönmerkit, toivottavasti löydät jonkun joka osaa näyttää sinulle sen mitä kaipaat.

        Mun mieli on just nyt ihan riekaleina, se menee kaikkiin suuntiin ja vauhdilla. En oikein tiedä sanonko oikein vai väärin. Kun on liian varma olo, mut en ole varma, kun on kolmenlaista varmuutta. Mut tuntuu et on merkkejä hyvästä varmasta. Mun pää...


    • poiuytdszxcv

      No paremmassa kunnossa nyt.
      Pari edellistä päivää meni niin huonossa kunnossa että laittoi vähän ajattelemaan.
      Semmoista mieltä olen että paljon keskustelua parempi ongelmienratkontakeino lienee olevan ajattelu.
      Mistä onkaan keksitty tuo suuri huijaus, että kun on ongelma pitää keskustella, miksei ennemmin ajatella ?

      • poiuytdsvgb

        Ajatelkaamme loogisesti. Kuinka olisi mahdollista että ongelma ratkeaisi paremmin mitä sattuu jonkun kanssa puhumalla kuin ajattelemalla ?
        Siis niinku se luuri:
        - ei saa vain yksin ajatella pitää keskustella jonkun kanssa, ja sitten vielä ollaan sitä mieltä, että sopii puhua mitä sylki suuhun tuo. Kuinka mikään ongelma voi ratketa puhumalla jonkun kanssa mitä sylki suuhun tuo ???
        -Noh kun jotain piti sanoa
        Mä meinasin ihan oikeesti tulla hulluksi tuosta ja yritän vieläkin selvittää päätäni tuommoisesta käsittämättömästä aivopesusta...


      • poiuytrdsxcv

        Ja sitten ongelma mutkistui aina sitä mukaa kun joku oli sanonut jotain ja kerroin sitä eteenpäin mitä oli sanottu. Voi aivoparkani.
        Mä olen sitä mieltä että pitäisi olla tarkkana kuinka asioita merkityksellistetään. Väärin nimetyt ilmiöt voivat johtaa vakaviin tragedioihin. Miksi siitä ei olla yhtään huolissaan ???? Ilmiöiden tarkka nimeäminen on ensiarvoisen tärkeää !!!


      • phajahyvä

        Kun sanoo niin ne vertautuu toiseen, ajattelee samalla toisen kautta niin voi oivaltaa. Mut ymmärrän tuonkin et jos puhuu mitä sylki suuhun tuo, silloin siitä puuttuu jokin tai on lisänä jotain joka estää oivalluksen. Ehkä toisen rooli on erilainen? Miten käsittää toisen, arvioijana, tuomitsijana, avuliaana, välinpitämättömänä, tai vain kuuntelijana...

        Toi manipulointi, vaikea saada kiinni siitä, oisko se vain et haluaa nähdä jotakin ja kun näkee vihjeenkin niin siihen tarttuu, etes pieni toivo että oma halu täyttyisi. Noin itselläni, yritän olla huijaamatta itseäni enää mut vaikeeta.


    • xczczx

      Palstaseheriffi voisi sulkea tämänkin ketjun. Näköjään joku porukka kirjotteleen tänne satoja viestejä jotka eivät liity alkuperäiseen viestiin. No sairaus se on sekin..

      • poiuytrdscvb

        Mä en hyväksy poistettavan ainakaan muiden tähän ketjuun kirjoittaneiden tekstejä.

        Alkuperäisellekin kirjoittajalle olen vastannut mutta häntä ei ole näkynyt, jos hän kirjoittaisi oletettavasti ainakin minä vastaisin hänelle.

        Voihan nämä viestit siirtää toiseen ketjuun.


      • poiuytfdfgh

        Tiedoksi että kirjoitan muiden ketjuihin , koska jostain syystä tietokoneeni ei teknisesti pysty lähettämään tänne ketjunaloituksia minulta. Ja sitten mun ketjuja suljetaan missä olen paljon kirjoittanut niin siirryn siksi toiseen.


    • poiuytdsvb

      Etsimme täällä kukin itseämme omalla tavallamme ja siinä sivussa mietimme olemmeko pahoja ihmisiä.

    • poiuytrdsxcvb

      Ei ole paha ihminen jos ei ota vastaan jonkun toisen itsekkyyttään tarjoamaa apua.

      Mun psykopaattini on antanut mulle kirjankin "Auttajan varjo", mitäköhän se sisältää en ole lukenut
      Etsiköhän psykopaattini varjoaan kirjasta....

    • phajahyvä

      Pahuus on sitä että on joutunut kieltämään itsessään jonkin pahan teon. Se teko on sisäistynyt itseen. Paha täytyy kohdata itsessä, jos sen hyväksyy(sitä katsoo arvioimatta!) ja sille osoittaa rakkaudella ja ymmärryksellä se saa uuden muodon. Saa takaisin sen itsessä minkä on menettänyt loukkauksen myötä.

      • jjoouoh

        Ollaan tässä poiun kanssa aika pitkään kummasteltu juuri narsistien lapsiuhrien kohtaamia erikoisuuksia, joista yksi on ehkä tällainen sitkeä kehoitus miettiä mitä pahaa on tullut tehtyä ja toive varmaan siitä, että vanhemmilla olisi joku oikeutus toimia niinkuin ovat toimineet. Ikään kuin sitä ei olisi mietitty ja toivottu itsekin. Minulle tuli ainakin tästä kirjoituksesta taas sellainen tunne. Voi olla että tulkitsin hätäisesti, äkäisesti ja väärin.


      • poiuytfdxcv

        Joo minä en ole nyt phajahyvän kanssa noissa ajatuksissa samoilla linjoilla. Vastaavaa kun phajahyvä täällä nyt kirjoittaa kuulin luureissakin. En kokenut sitä parantavaksi vaan sekoittavaksi, ettei enää edes tiedä kuka on kuka. Näitä on meditoijissa jotka voi esim. ihan kirjaimellisesti väittää että minä olen minun äitini kun kaikki on niin yhtä. Mä olen entinen mystikko Ykseyttä kaikki ja olen mä edelleen tavallani mystikko mutta


      • poiuytfdxcvb

        olen nykyään sillä linjalla että ihmiset on erittäin tärkeää erottaa erillisinä yksilöinä ja kyllä on filosofejakin jotka pohtivat asian niin. Mun mielestä ihmisten liittäminen väärällä tavalla ykseysmömmöksi liittämämällä heidän persoonansa niin siitä seuraa enemmänkin narsismia kun henkistä kehitystä.


      • poiuytrdsxcv

        Olen tänä aamunakin kärsinyt luurikokemuksestani joka jotenkin sekoittaa minun päätäni kun koen juurikin että sen luurin kautta jotenkin minun alitajuntani liitettiin sen ihmisjoukon alintajuntaan ja heidän juttujensa kautta heidänkin alintajuntaansa ikäänkuin alkoi virrata minun alitajuntaani heikossa hermostollisessa kunnossa ilman vastustuskykyä ja sitten väitetään että se olen minä-.
        Kaikkea pahaa mitä minussa ei koskaan ennen ollut alkoi "paljastua" kun aivovaurioituneena soitin luuriin. Se oli niin pelottavaa että tärisin kauttaaltani. Onko varmaa ettei siinä muiden omaa pahaa alitajuntaa projisoida heikkoon sairaaseen yksilöön ?


      • poiuytrdsgh

        Mutta minä pidän pähkähulluna ajatusta, että fyysisesti vaurioituneiden aivojen alta paljastuisi kuka henkilö on kyseessä. Harvoin olen kuullut mitään vinksahtaneempaa. Asiaa voisi varmaan kysyä joltain neurologian asiantuntijalta.


      • poiuytrdsxcvb

        Olen tätä mieltä: Sielu joutuu ilmaisemaan itsensä maailmassa käyttämällä aivoja (kehoa) välikappaneena ja kun nuo aivot vaurioituvat, sielu ei pysty näkymään maailmassa sellaisenaan kuin se on.


      • poiuytdsxcvb

        Aivovaurion alta EI paljastu mitään todenpaa persoonaa.
        Luottaisin asiassa korkeimpiin neurologian asiantuntijoihin mitä he tähän vastaisivat.


      • poiuytrdsxv

        Aivovauriothan voivat myös aiheuttaa persoonallisuusmuutoksia riippuu siitä mikä kohta vaurioituu, enkä usko sen olevan mikään henkilön oikeampi tai syvempi itse,..vaan aivovaurio joka vääristää persoonaakin sitten.


      • poiuytdszxcv

        Mun mielestä hullut psykologiset teoriat ovat vaarallisia aivovaurioituneelle koska niitä voi jopa olla vaikea ajatella vaurioituneilla aivoilla jotain kummallisia mutkikkaita teorioita, joihin mieli sitten voi eksyä.


      • jdidpkåkk
        poiuytrdsxcv kirjoitti:

        Olen tänä aamunakin kärsinyt luurikokemuksestani joka jotenkin sekoittaa minun päätäni kun koen juurikin että sen luurin kautta jotenkin minun alitajuntani liitettiin sen ihmisjoukon alintajuntaan ja heidän juttujensa kautta heidänkin alintajuntaansa ikäänkuin alkoi virrata minun alitajuntaani heikossa hermostollisessa kunnossa ilman vastustuskykyä ja sitten väitetään että se olen minä-.
        Kaikkea pahaa mitä minussa ei koskaan ennen ollut alkoi "paljastua" kun aivovaurioituneena soitin luuriin. Se oli niin pelottavaa että tärisin kauttaaltani. Onko varmaa ettei siinä muiden omaa pahaa alitajuntaa projisoida heikkoon sairaaseen yksilöön ?

        Luulenpa että aika pelottavan paljon projisoidaan. Varsinkin paljon yhteistä näkemystä ja kokemusta jakavat eriytymättömät ryhmäihmiset tekee näin ja vieläpä vailla epävarmuuden aavistusta, koska he saavat koko ajan ryhmältään vahvistusta näkemyksilleen. Heille appelsiini on porkkana vaikka kuinka joku yksinäinen selittäisi että he sekoittavat juurekset ja hedelmät keskenään, vaikka ovatkin ehkä samahkon värisiä.

        Tämä ei tarkoita tietenkään sitä etteikö minulla olisi ikäviä taipumuksia ja pahuuttakin, jotain konnuuksiakin on tullut tehtyä, mutta NE taas ovat MINUN siinä kulloisessakin tilanteessa ja hetkessä tehtyjä, koettuja ja ajateltuja, ja omistan mielelläni ne asiat itselleni ja itsessäni. On selkeästi todella virhe ja vaarallista laittaa paljon kärsineitä ryhmään tai usuttaa niitä ties minne sosialiseeraamaan vai sosiaalisuuden takia juuri tällaisten möhnien kaatuessa lainomaisesti sitten sen heikoimman ja puolustuskyvyttömimmän kuormaksi.


      • poiuytrdsdfg

        Joo sun kanssa oon eniten samaa mieltä. Sen oikeen tuntee sen tajuntojen joukkovoiman omaa hajonnutta hermostoaan vasten, eikä ihmisillä kumma kyllä ole asiaan mitään empatiaa


      • poiuytrdsxcvb

        Mä en oikein tiedä mikä on kun olenkin tänään voinut erityisen huonosti.
        Olen ajatellut että mun pitäs jotenkin jättää tämä osa maailmaa kokonaan missä nämä ongelmat ovat mulle näin kulminoituneet. Joten siksi ehkä lähteä palstaltakin nyt kun asia on suurinpiirtein kerrottu


      • poiuytrdscv

        Jostakin syystä kansainvälisessä maailmassa mä en koe mitään minuun kohdistuvaa tajuntojen joukkovoimaa-
        Joten se olis mun mielelle terveellisempi ympäristö


      • poiuytrdsdvgb

        Se luurikin tuntu sille että siellä on joku minusta erilainen joukkio ja mä olen yksin.
        Mutta esim. some ei tunnu mulle siltä, vaan minusta tuntuu että oon päässyt muiden seuraan siellä niinku.


      • poiuytrdcvb

        Se luurikokemus oli aivan hirveä kokemus jos sopii olla rehellinen. Tekisi mieli itkeä. Tai tirautinkin tässä jokusen kyyneleen.
        Koitan saada siitä aivoni yli jotenkin.


      • poiuytrsxcvb

        Tuntui niinkuin mieli olisi vedetty siellä luurissa yhtäkkiä johonkin tosi raadolliseen mielenmaailmaan mitä en ole ennen nähnyt ja revitty riekaleiksi.


      • poiuytfdsxcvb

        Ja siis niiden ennakkoluulojen kokeminen kun oikein tunnusteli tunteella niiden vastaajien ennakkoluuloja , on ollut i tosi traumatisoiva kokemus. Täytyin koko ihminen siitä ennakkoluulon tunteesta enkä tiedä miten sen käsittelisi.


      • poiuytrdsgb

        Ei mikään helppo kokemus juuri aivovaurioituneelle aspergerille jonka juuri on äitikin yllättaen ensimmäisen kerran elämässä jättänyt kokonaan yksin. Ja joka ei ennen tuon tyyppisen porukan kanssa ole ollut tekemisissä


      • poiuytrdvb

        Ja sitten kun ne haluaa vielä tonkia minun sisintä enkä halunnut paljastaa koska pelkään tosi paljon että mun epäsuomalainen sisin paljastuu-.
        Täällä Suomessa on kuitenkin aika rasistista meininki-


      • poiuytrdsxvgh

        Mulle alkoi tulla lisääntyvästi sellaisia kauhun tuntemuksia, ja mä analysoisin sen nyt niin että se jotenkin liittyy siihen kulttuurin rajamailla oloon että tulee semmoinen horjuttava olo. Kun mä menen siihen kansainväliseen kulttuuriin se olo menee nimittäin ohi silloin kun olen sisällä siinä maailmassa.


      • poiuytrdfg

        Kun nuo kansainväliset taiteilijat tuntuu mulle ensimmäiselle paikalle maailmassa missä oikeesti ei kannateta rasismia.


      • poiuytfdfgh

        Minä en ihan luota tässä rasismiasiassa kaikkiin esim mielenterveysalan palveluihin sillä olen mm. kohdannut alan ihmisen jonka mielestä asiakkaan tuttavien tulisi olla kokonaan suomalaisia. Järkytyn sellaisista jutuista. (En kuitenkaan ole ollut mielenterveyspotilaana, tuo tuli muussa yhteydessä. ) Olen myös kohdannut toisen terapeutin joka syyllisti epäsuomalaisuudesta.


      • poiuytrdsdfgh

        Uskallan puhua asiasta jukisesti koska julkisesti epäsuomalaisuuden perusteella tuskin on sallittua syrjiä. Mutta salakeskusteluissa ei kiinnosta aiheesta keskustella, koska siellä helposti piilorasismi rehottaa.


    • phajahyvä

      Olen idle tilassa. Millään ei ole merkitystä ja odottelen tässä et merkitys tulisi mun luo. Olemassa olo on niin turhaa, en sillee halua päteä tai ihailua enkä arvosta rahaa mainetta mut missään ei ole merkitystäkään. Olen miettiny päivän et vois tehdä jotain mut en pääse ylös mut ei mua väsytäkkään, oikeestaan päinvastoin. Päivän kohokohta oli kun lähetti toi paketin, se vaikutti tosi mukavalle ihmiselle. Olen sillee valmiina mihin vain, mut ei oo mitään. Toisaalta en sillee kuuntele itseänikään. Mitähän tää on, valmistauduin lähtöön melkein koko päivän, mut se oli sellasta oheistoimintaa, ajan tuhlausta nii ei mua oikee huvittanu oikeesti.

    • phajahyvä

      Oikeestaan mä tein koko päivän. Tein lähtöä, suoritin jotain. Ja viivyttelin kun ei huvittanu. Tein lähtöä ja viivyttelin vaikkei ollu ees menoa. Tosi hienoa elämää.

    • poiuytresdfgh

      Mulla on aina ollut merkityksen tuntu elämässä vaikka olis mikä. sitä ongelmaa mulla ei ole ollut. esim. etiikkakiinnostuksesta tulee paljon merkitystä.
      Merkitystä tulee just enemmän kuin esim. ajattelee että puheellakin pitäs olla tarkka merkitys, ei mitä sattuu.

      • poiuytrdfgh

        Luureihin viitaten vielä ihmettelen mitä järkeä olisi suutuspäissäkään asioiden väärin nimeämisessä.


      • poiuytfdsxcv

        Motiivi on motiivi ja merkitys löytyy merkityksellistämisestä-


      • phajahyvä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Luureihin viitaten vielä ihmettelen mitä järkeä olisi suutuspäissäkään asioiden väärin nimeämisessä.

        Jos se tulee tunteella olisiko siinä jotain perää? Vaikeaa ymmärtää mitä tarkoitat. Kun ihmiset ovat oikein kovasti tunteissaan ne ilmaisee syvimmät ajatusmnallinsa ja tunteensa, must tuntuu et sillon niihin voi eniten luottaa vaikka ne olisivatkin loogisesti väärin. Ihmiset ajattelevat sisimmässään melko kummallisia asioita joista he eivät ole normaalisti etes tietoisia. Tuossa kun sanoit että sun hermostovauriosta yritettiin tehdä osa sun persoonaa, ehkä sieltä vain paljastui jotakin? Jos ihmiseltä viedään kyky keskittyä,m suunnitella järkeillä niin voi olla että alta paljastuu nuo rumuudet mutta tosi kipeällä tavalla.

        Voiko mielessä olla muita, kaikki on itseä. Tai sitten se toiminto edustaa itseä. Mielessä voi olla kahdenlaisiakin ettisiä malleja jotka riitelevät keskenään. Molemmat on oikeita, etiikka on subjektiivinen asia.

        Musta tuntuu et merkitys tulee tai syntyy oikeesti muista ihmisistä, kaikki muu on jotain ehdollista, tulevaisuutta tai en osaa kuvailla, maanista... siitä saa jotain sen sijaan että sille antaa tai et se ilmentäisi rakkautta. Mä en enää oikein usko että tekeminen joka syntyy itsestä on merkitystä. Se olisi itseisarvo, niinkuin tuo etiikkapohdiskelu. Paitsi jos siihen liitttyy joku toinen ihminen. Mut ei jos siihen liittyy halu tai pelko.

        Yritin meditoida mut mun kehossa on sietämättömiä tunteita ja tän kirjoittamisen aloittaminenkin oli niin vikeeta kun siitä meditoinnista tuli niin vetämätön olo, mun kädet painaa tonnin.


      • phajahyvä
        poiuytfdsxcv kirjoitti:

        Motiivi on motiivi ja merkitys löytyy merkityksellistämisestä-

        Motiivi on motiivi ja merkitys merkityksellistämisestä kuulostaa itseisarvolta. Emmätiedä miks mä nyt ajattelen taas näin. Merkitys on jokin asia johon liittyy tunne, jos sen käsittää merkityksellistämiseksi niin kai olet oikeassa. Mut jos ei tunne mitään kun ei ole ketään. Motiivi taas tulee syystä elää.


    • phajahyvä

      Nuo on kirjoitettu silleen et ei paljoa ole mietitty vaan tunteella ja huomaan et osin ristiriitaista entiseen, mut toisaalta ei kun miettii syvemmin, en pysty nyt niin tarkasti. Jos niissä on jotain väärin niin voit korjata.

    • phajahyvä

      Näin untakin et olin menossa johonkin yhteisöön osaksi, asuin niiden kanssa, mut ne teki jotakin mistä en pitänyt, ne edusti jotain ikävää(joka myös minussa), lähdin pois ja nukuin sit kävelykadulla makuupussissa, ihmiset käveli ohi. Ehkä tää olo kuvastaa tuota makuupussissa yksin nukkumista, kovalta asfaltilta, merkityksellisyydettömyyttä kun luopuu jostakin turhasta merkityksen korvikkeesta.

    • poiuytrdsxvgb

      Minulla ei ole kahta etiikkaa, vaan yksi ainoa jonka mieluiten pitäisin suorassa loogisessa linjassa koko ajan ja niin että kaikki päätelmät sopivat loogisesti myös yhteen toistensa kanssa. Ei saa olla palapelin palaa joka ei sovi palapelin kokonaisuuteen...

      • poiuytrsdfg

        Mutta mä olen niin empaattinen ihminen että voisin myös uppoutua phajahyvän maailmaan ja ajatuksiin ja mennä sekaisin...


      • poiuyfdxcvb

        Kaksi etiikkaa ei sovellu mulle. Koen että siinä olisi ns. tekopyhyyden riski. Siis esim. kun itse elän eri kulttuuripiireissä joissa on eri arvomaailmat niin en ala vaihtamaan etiikkaani vaan minulla on yksi ainoa, jonka sovellan samanarvoisesti kaikkiin.


      • poiuyfdvb

        Ja sen seuraaminen miten tämä etiikka toteutuu maailmassa tuntuu minulle hyvin merkitykselliseltä, tosin karmaisevata.


      • poiuytrdsxcvb

        Mun mielestä se on aivovaurioituneen manipulointia että hänelle heikossa tilassa puhutaan pelottavia juttuja ja sitten selitetään että se aivovaurioituneesta paljastuvaa pahaa. Oikeen kunnon psykopaattista manipulointia.


      • poiuyfdvb

        Mutta niinku se mistä mä olen elämänkokemuksessani niin hämmentynyt on seuraava.

        Mä soittelen auttaviin puhelimiin koska olen köyhänä vammautunut päästä varpaisiin ja koska äitinikin siinä vaiheessa hylkää minut koska on täysin tunnekylmä. Niin kaikki kääntyykin luureissa jonkin salatun (pahan tai hyvän) etsinnäksi minun sisimmästäni, lähes täysin sivuuttaen nuo konkreettisemmat kriisit.
        Ehkä tästä voisi tehdä jonkun elokuvan ?


      • poiuytrsdfgh

        Aika moni sanoikin mulle jotain tämmöstä: "Niin joo eihän sen/tän niin pitäis mennä..."
        Mutta meni silti aina vaan.


    • EläOmaaElämääsi

      Siellä missä antajan oikeus antaa on suurempi kuin
      toisen OLLA ottamatta....

      Sinulla on oikeus sanoa "EI" ja olla ottamatta.
      Sinulla on oikeus omaan itseesi.

      Et ole paha tai väärä, jos sanot "ei".

    • phajahyvä

      Ymmärrän et se voi tuntua epäreilulta ja haitalliselta et jos on huonossa kunnossa eikä oikein kykene ajattelemaan kriittisesti toisen puheita. :( Mut eihän se tarkoita et toinen manipuloisi tai olisi psykopaatti? Kaksi eri asiaa.

      • poiuytrdsdvgb

        Mutta siis mulle tekee tosi pahaa puhua ihmisten kanssa jotka eivät suhtaudu vastuullisesti puheeseen esim. aivovaurioiselle puhuessa.
        Olen voinut tänäänkin huolestuttavan huonosti, enkä voi jatkaa tällaisia keskusteluja. Pahoitteluni. Irtisanoudun näistä kokonaan ja poistun täältä pysyvästi.


      • poiuytrsxcvb

        Sanonko suoraan ei siinä minua ollut mitä näit


      • reilupeili

        TUO on yksi keventävä ajatus johon olis hyvä muistaa mennä huilimaan silloin kun vierasta sisältöä tungetaan tukahtumiseen asti eikä hetimiten ole mahdollisuuksia paeta tilnteesta, tai vaihtoehtoisesti sulkea ihmisiä pois. Ehkä joku juurikin taiteilijasielupeili joskus näytä heille kuvastimestaan heidät itsensä.
        :)


      • phajahyvä
        poiuytrsxcvb kirjoitti:

        Sanonko suoraan ei siinä minua ollut mitä näit

        Olen nyt manipuloija, psykopaatti, vastuuttomasti puhunut vaivaiselle ihmisele. Siitä syytettynä. Loukattuna. Sit poistut paikalta elein, uhrina, vältellen, et enää ikinä ajattelulla. Taas tämä sama toistui! Groundhog day leffa.

        Mut ei se haittaa, ymmärrän. Koska katson itseäni, kaikkia ihmisiä ja yksilöä.

        Tarkoitin muuten paha määrittelyssäni joka oli myös tiivistetty versio siitä auttajan varjo kirjasta ja suunnilleen kaikista kirjoista joissa mainitaan sana varjo, että paha jota on tehty ihmiselle sisäistyy koska sitä ei ole osannut käsitellä silloin vielä.


      • poiuygfdsxfg

        En ole sanonut sinua psykopaatiksi enkä muutakaan vastaavaa, itse sanot minusta nyt valeita.


      • poiuytrsdfg
        phajahyvä kirjoitti:

        Olen nyt manipuloija, psykopaatti, vastuuttomasti puhunut vaivaiselle ihmisele. Siitä syytettynä. Loukattuna. Sit poistut paikalta elein, uhrina, vältellen, et enää ikinä ajattelulla. Taas tämä sama toistui! Groundhog day leffa.

        Mut ei se haittaa, ymmärrän. Koska katson itseäni, kaikkia ihmisiä ja yksilöä.

        Tarkoitin muuten paha määrittelyssäni joka oli myös tiivistetty versio siitä auttajan varjo kirjasta ja suunnilleen kaikista kirjoista joissa mainitaan sana varjo, että paha jota on tehty ihmiselle sisäistyy koska sitä ei ole osannut käsitellä silloin vielä.

        Jutuissasi ei ole muuta vikaa kuin että ne ovat liian sekavia minulle. Et ole siinä syyllistynyt mihinkään. Mutta jos uppoudun niihin menen sekaisin.


      • poiuytrdfgh

        Anteeksi nyt vaan mutta minuklka on ihan oikeesti ollut elämäni vaikein päivä- En tiedä miten voi ollakaan näin.
        Ja mulla on päässä enemmän se luuri kuin sinä koska kuuntelin sitä luuria kolme vuotta.


      • poiuytrdsdfgh

        Yks tragedia että saa aivovaurion ja toinen psykopaattini aiheuttana tragedia, että vielä päädyin kuuntelemaan sellaista luuria sillä päälläni.


      • phajahyvä
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Jutuissasi ei ole muuta vikaa kuin että ne ovat liian sekavia minulle. Et ole siinä syyllistynyt mihinkään. Mutta jos uppoudun niihin menen sekaisin.

        Ei ole tarkoitus valeita sanoa, tulkitsin vain noin, tai yritin ymmärtää.

        En ymmärtänyt että menet sekaisin. Ehkä mun pitäisi hieman selkeämmin ilmaista itseäni.


      • poiuytrdsdfg

        Pahoitteluni phajahyvä että vähän hermostuin tietämättömyydestäsi aivovauriosta. Niitä tietämättömiä riittää ja se nyt tuli sinun niskaan vähän liikaa.


      • poiuytfdfg

        Joo hiotumpaa tekstiä voisit kirjoittaa. Tosin nyt ymmärrän miksi ihhmiset ovat hermostuneet hiomattomaan monologiini- Tosin aivovaurion ollessa vaikeimmillaan on kohtuutonta odottaa hiottua tekstiä...


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta minuklka on ihan oikeesti ollut elämäni vaikein päivä- En tiedä miten voi ollakaan näin.
        Ja mulla on päässä enemmän se luuri kuin sinä koska kuuntelin sitä luuria kolme vuotta.

        Niin, sinulla on vaikea päivä ja ilm. huono olokin. Katoin et oot alkanu tän monologisi 10 päivä ja ny on 17 päivä, että oot näin pitkään jankannut näitä samoja asioita aamusta iltaan.

        Pakostakin tekee mieli kysyä, miten on nukkumisen, syömisen , ulkoilun laita. Täytyyhän ny sun itsekin ymmärtää ettei jatkuva tietsikan ruudun tuijottaminen tee hyvää aivoillesi, saati kokonaisvoinnillesi.


      • poiuytfdfgh

        Vittuile jollein muulle .


      • poiuytrdfgh

        Tai hanki koira ennemmin. Siitä tulisi varmasti onnellinen-.


      • poiuytdfg

        Mä olen päässyt jo maistamaan miltä maistuu olla ihminen enkä oikein tyytyisi enää vähempään...


      • poiuytfdfgh kirjoitti:

        Vittuile jollein muulle .

        Se ei ollut vittuilua vaan ihan vaan huolta, kuten sanoin sun pitäis itsekin ymmärtää ettei jatkuva "täällä" oleminen ja ikävien asioiden ajatteleminen/veivaaminen ole sulle hyväksi.


      • poiuytrdgh

        Tänään on minulla suorapuheisuuden päivä.
        Huolenpitotyylisi ei ole miellyttävä.
        Se on jollain tavalla toista alentava.


      • poiuytrdsdg

        Mä olen kuitenkin jo melkein 50 vuotias, niin sun ei ihan pitäisi puhua semmoiseen enemmän lapsille sopivaan tyyliin ja mä en puhu lapsillekaan noin vaan kunnioittavammin.


      • poiuytrdfghj

        Mitä jos kokeilisimme kaikki täällä vähän aikaa oikein kohteliasta ja kunnioittavaa keskustelutyyliä toinen toisiamme kohtaan ???
        Se voisi tehdä mielenterveydellemmekin hyvää-.


      • poiuytfdvbn

        Hyvä rouva Yhteenlaskutoiminus

        Kiitoksia kohteliaimmin huolenne esiin tuomisesta.
        Käyn siinä esiintulleet seikat läpi. illan kuluessa.

        Toivotan teille mukavaa illanjatkoa !


      • poiuytrdgh kirjoitti:

        Tänään on minulla suorapuheisuuden päivä.
        Huolenpitotyylisi ei ole miellyttävä.
        Se on jollain tavalla toista alentava.

        No näyttää et ilmaisutyylini kuitenkin oli sillain hyvä, et meni perille, kun meni tunteisiinkin, kuten ny sulla tässä, ku vaikuttaa siltä ettet itse oikein tunnu ymmärtävän et tää jatkuva "täällä" olo tuskin on hyväksi sulle sen kummemmin henkisesi kuin fyysisestikään.

        Mutta joo, sun tyylis tuntien, et vaikka jollain tasolla tiedostaisit et oon oikeassa tän asian suhteen, niin jatkat varmaan saman malliin päivästä toiseen. Ethän sä mitään kritikkiä tai apua kykene vastaanottamaan, et siltä osin oot niinku narsisti, joka tulkisee jokaisen huolestuneen kysymyksenkin uhaksi itselleen.


      • poiuytfdsxgb

        Tarkennus:
        Se että sanomani ei mennyt sinulle perille, ei ole merkki siitä että ilmaisutyylini on huono.

        Voisitko lopettaa epämiellyttävien lauseiden hokemisen ?
        Kun kerran aloit nimitellä tuolla narsistinimikkeellä osin niinkuin , niin voin nyt sanoa että sinun auttamistyylisi on nähdäkseni osin niinkuin narsistinen.


      • poiuytfdsxcv

        Nyt tultiin ketjun aiheeseen. Vähän kuin syyttelet minua narsistiseksi jos en halua mitä sinulla on annettavaa.-


      • poiuytfdcvb

        Mä olen itse joutunu oppiin että aika monet ihmiset ei halua mitä minulla on annettavaa, ei vanhempanikaan...
        Mutta se on niin....
        on sitten niitäkin jotka haluaa...


      • poiuytfdsxcv kirjoitti:

        Nyt tultiin ketjun aiheeseen. Vähän kuin syyttelet minua narsistiseksi jos en halua mitä sinulla on annettavaa.-

        En ole sinulle mitään antamassakaan, ja kuten itse jo toin esiin, et ole vrmasti haluamassakaan minulta mitään, kunhan ny kuitenkin toin huoleni esiin siitä, että jatkuva täällä olo/ruudun tuijottaminen tuskin on kenellekkään hyväksi, saati sinunlaisellesi aivovaurioituneelle Aspergerille= oma kuvauksesi itsestäsi.

        Lisäksi ny vaan muistutin sinua, että pitäis huolehtia niin nukkumisesta, syömisestä kuin raittiista ilmastakin, kun nuo kaikki edesauttavat terveyttäsi varmasti enemmän kuin jostain luureista puhuminen päivästä toisen.

        Niin ymmärsin että koet kommenttini epämielyttäviksi, niin lienee ollut alusta asti, ja jossain vaihessa jo kerroit ettet edes lue niitä/hyppäät yli, mutta kuten tuon ja monenkin muun asian suhteen, sanat ja teot ei sulla kohtaa ja siirrät sitten vastuun muiden kontolle, kun he eivät toimi/kirjoita sillä tavalla kuten sinä haluat, ettei sulle tulisi huono olo

        Jos vähänkin jotain kritiikkiä laittaa vedät sen halvaantumises ja muut vaikeutes esiin, et kattokaa ny toi paha/ilkeä ihminen kiusaa mua, sairasta ihmistä. Toki otan sairautes ja erityislaatuisesi huomioon, mutta välillä ny kuitenkin tekee mieli sanoa, et niitä rajoja ja kritiikkiä voi ja saa vetää sairaallekkin.

        Ei se ny ihan tosielämässäkään niin mene, että kaikki pyörii sen sairaan/sairauden ympärillä ja pitää varoa jokaista sanaansa ettei se ny vaan loukkaannu.


      • poiuytrdsdfg

        Sä olet todella ilkeä- Mun sanani pitää kaikessa muussa paitsi siinä lopetanko kirjoittamisen- Saan sun kirjoituksistasi sairauskohtauksia niin kai sitten on pakko häipyä ilkimys.


      • nytjäitäsullehattuun
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole sinulle mitään antamassakaan, ja kuten itse jo toin esiin, et ole vrmasti haluamassakaan minulta mitään, kunhan ny kuitenkin toin huoleni esiin siitä, että jatkuva täällä olo/ruudun tuijottaminen tuskin on kenellekkään hyväksi, saati sinunlaisellesi aivovaurioituneelle Aspergerille= oma kuvauksesi itsestäsi.

        Lisäksi ny vaan muistutin sinua, että pitäis huolehtia niin nukkumisesta, syömisestä kuin raittiista ilmastakin, kun nuo kaikki edesauttavat terveyttäsi varmasti enemmän kuin jostain luureista puhuminen päivästä toisen.

        Niin ymmärsin että koet kommenttini epämielyttäviksi, niin lienee ollut alusta asti, ja jossain vaihessa jo kerroit ettet edes lue niitä/hyppäät yli, mutta kuten tuon ja monenkin muun asian suhteen, sanat ja teot ei sulla kohtaa ja siirrät sitten vastuun muiden kontolle, kun he eivät toimi/kirjoita sillä tavalla kuten sinä haluat, ettei sulle tulisi huono olo

        Jos vähänkin jotain kritiikkiä laittaa vedät sen halvaantumises ja muut vaikeutes esiin, et kattokaa ny toi paha/ilkeä ihminen kiusaa mua, sairasta ihmistä. Toki otan sairautes ja erityislaatuisesi huomioon, mutta välillä ny kuitenkin tekee mieli sanoa, et niitä rajoja ja kritiikkiä voi ja saa vetää sairaallekkin.

        Ei se ny ihan tosielämässäkään niin mene, että kaikki pyörii sen sairaan/sairauden ympärillä ja pitää varoa jokaista sanaansa ettei se ny vaan loukkaannu.

        Kyllä sinun ammattilaisena, jos sellainen olet, kuten olet mainostanut ja vielä oikein empaattinenkin, on tajuttava, että silloin kun ihminen on tarpeeksi vakavasti sairas, niin kaikki juuri pyöriii sen sairauden ympärillä. Katsos hengenlähtökin voi olla mahdollinen, jos huithapelisti sairauteensa suhtautuu.


      • poiuytrdvgh

        Ihmisille joiden fyysinen hermosto toimii, on niin itsestäänselviä ne hermoston toiminnot, että he ei niitä edes huomaa tai tiedosta, ja heillä 99,99% ei ole minkäänlaista empatiakykyä siihen millaista se on jos jotkin niistä ei toimi tai toimii vajavaisesti tai kummallisesti jonkin fyysisen vaurion takia hermostossa. Siihen vaurioon ei vaikuta persoonallisuus mitään, jos se aiheutuu jostain ulkoakäsin kehoon vaikuttaaneesta seikasta. Teoriassa millaisen tahansa ihmisen hermosto voi vaurioitua. Herkkä hermosto vaan vaurioituu helpommin.


      • poiuytrdfgh

        Kuka tahansa jos teistä lukijoista tai maailman ihmisistä kokisi sellaisen vaurion, se tuntuisi loukkaavalle, jos sen takia teille esim. puhuttaisiin kuin vajaaälyiselle ainakin mikäli vaurio ei ole vienyt myös älyä.
        Siis mä tiedän että kun hermosto vaurioituu mitä kummallisempia ilmiöitä voi ilmetä. Onneksi niistä moni on jo mennyt minulla pois. Monet ammattilaisetkaan jotka eivät ole neurologeja eivät tunne noita ilmiöitä ja voivat luulla niitä joksikin ihan muuksi. Itsekin tiedän että niitä on tosi vaikea kuvitella jos ei ole kokenut, koska vaurioitumattomalla hermostolla on mahdoton kokea esim. sellaisia tuntemuksia miltä vaurioitunut hermo jolla kaikki ylipäätään tunnetaan tuntuu.


      • poiuytfdsdvgb

        Esim. kun tuntohermot vaurioituu, ne voi alkaa tuottamaan ihan hulluja tuntemuksia, mutta henkilö ei ole mitenkään hullu siltikään, koska se on ihan faktaa että kun se hermo on vaurioitunut se ei voi tuntea normaalisti kun ne impulssit niissä soluissa ei kulje normaalisti ja se tuntuu hyvin kummalliselle silloin. Ja itseasiassa mm. tuntohermot vaikuttavat myös tunnekokemuksiin ainakin omankin kokemukseni perusteella. Ei siinä ole mitään hienoa päästä mun vaurioituneita tuntohermoja ärsyttämään, mutta narsisteille sekin on hupaisaa.


      • poiuygfdxcvb

        Mä pidän narsisteille tyypillisenä halua päästä jotenkin inhottavasti toisen henkilön tunteisiin.
        Sieltä he sitten kokee saavansa ravinnetta.
        Mun mielestä innostus epämiellyttävästä pääsystä toisen ihmisen tunteisiin on yksi oleellinen narsistinen ominaisuus.


      • poiuytrsxvgb

        Valitettavasti narsistien mahdollisuus tuottaa minulle epämiellyttäviä tuntemuksia kertautui 10000000% hermostovaurioni seurauksena.
        Esim. kun kuuloni oli pahasti vioittunut ja vika tiedossa, eräs henkilö usein paukutti kattiloita puhelimessa tosi kovaa. Se on sitten nähdäkseni laillista henkistä (tai oikeastaan fyysistäkin koska se tuntuu fyysisinä tuntemuksina) väkivaltaa, koska kattiloiden paukuttaminen ei ole laitonta.


      • poiuytrdsg

        Oli Yhteenlaskutoimituksen tarkoitus miten vilpitön hyvänsä, se vain on fakta haluttiin tai ei että hänen huolenpitonsa ei mitenkään edistä MINUN hyvinvointiani. Ja sitten kun tämä on tiedossa ja huolenpito kuitenkin jatkuu niin...hmm.. kuinka se tulisi tulkita ?


      • poiuytrdsxcvb

        Ilmiössä tulee toki minulle mieleen sekin kuinka turhaa on pitää huolta esim. narsistista koska se ei varmastikaan tuota narsistille hyvinvointiaan lisäävää kokemusta. Siitä syystä olenkin päättänyt uskoa psykopaattiani että empatian jakaminen hänelle on turhaa.
        Eli ikäänkuin väärä lääke vaivaan.
        Siitä tässä minunkin kohdallani on kyse, ei narsistisesta piirteestä kohdallani, mutta "väärästä lääkkeestä". Esim. psykologia ei helpota mun neurologista vaivaa.


      • poiuytrdsxcvb

        Siitä minun voimakas psykologian kritiikkini kummunneekin, koska minulle on tyrkytetty psykologiaa neurologisiin fyysisiin vaivoihin ja se ei tuota muuta kuin tuskaa. Onneksi neurologit yleensä pystyvät tuon ymmärtämään että psykologia ei vaivaani paranna, mutta muille ihmisille se ei meinaa mennä päähän millään. Ja mulle ilmiö ilmenee kiusatuksi tulemisen kokemuksena tunteellisesti vaikka sitä ei olisi kiusaamistarkoituksessa tehty vaan tietämättömyyttään.


      • poiuytrdsxfg

        Siitä se minun vaikea luurikokemuksenikin paljon kumpuaa. Psykologiaa tyrkytettiin vaikka kuinka sanoin että kiitos ei sitä psykologiaa. Ja kysyin lukuisia kertoja onko luuri vain psykologisista ongelmista kärsiville ja aina sanottiin että ei vaan kaikille. Ja selitin yhä uudelleen että mä olen neurologian potilas EN psykologian. ...


      • poiuytfdvgh

        Ja se psykologian tyrkytys alkoi ärsyttää mun hermostoa niin että aloin saada yhä vaikeutuvia oireita niin että siitä syntyi sitten soitokierre.
        Kun mulle tuli siitä psykologian tyrkytyksestä ikäänkuin hermostollisia oksennusreaktioita.
        Tiättekö ihan sama kuin jos sanot, ei jäätelöä sata kertaa, ja sitten joku tulee sun eteesi koko ajan ja tarjoaa jäätelöä. Jos toi tehdään sulle tuhat kertaa voit tulla vaikka hulluksi.


      • poiuygfdxcvb

        Tätä kautta olen vähän alkanut ymmärtää kuinka hölmöä oli vuosikymmeniä koittaa tarjoilla tietyille henkilöille makoisaa empatiasympatiapaistostani, enkä millään meinannut luovuttaa...
        vähän jo melkein nolottaa...


      • poiuytrdsvgb

        Kun siis tein paistosta joka olisi mun suussani maistunut tosi hyvälle...ja sitä sitten koitin kaikille tarjoilla....


      • poiuytfdxcvb

        Ja vaikka mun vanhemmat on narsisteja , mä olen siltikin neurologian potilas. Ja pidän hyvinkin mahdollisena sitäkin että mun vanhempien empatiakyvyttömyydessä on neurologinen tausta. Isälläni aspergerneurologiaa ja äidillä vois olla psykopaatin suuntaista. Jostakin syystä minusta on tullut päinvastainen minulla oli nuorena valtavat määrät empatiasympatiapaistosta. Olinkin jonkin aikaa kuin ilmainen yksityinen puhelinpalvelu jonne tutut soittivat vaikeuksistaan kunnes....kunnes...


      • poiuytfdcvb

        Senkin takia mä ajattelen että mun vanhempien empatiakyvyttömyydessä voisi olla neurologinen tausta, koska he niin pokkana myöntää noita ominaisuuksiaan minulle.


      • poiuytrdsxcv

        Mä meinaan aina mennä ihan sekaisin kun neurologia tai joku muu tieteenala käännetään psykologiaksi. Se on mulle aivan helvetti. Mä olen semmonen ihminen ollut nuoresta tytöstä asti.
        Ja koitan viimeistäänkin oppia edes itse hyväksymään itseni sellaisena jotten sekoa.


      • poiuytfdsdfg

        Mä en ymmärrä sitäkään että miten ihmiset ei ymmärrä että henkilöhän voi seota jos hän EI SAA olla looginen ajattelija ja häntä estetään jotenkin olemasta looginen ajattelija !
        Mitä muutakaan sitten voi olla kuin epälooginen ajattelija ?
        Tuo liittyy myös luurikokemukseenikin.
        Mun mielipiteet on usein samoja kuin uusimmissa tieteellisissä tutkimuksissa, mutta silti mun mielipiteitä pidetään väärinä koska minulla ei ole tutkintoja. Tuo on suurin syy minun pääni sekoittamiseen !


      • poiuytfdvgb

        Mä kärsin siitä hiljaa vuosikymmeniä, mutta mä sanon nyt suoraan että mun mielestä se on älyllistä väkivaltaa että henkilöä yritetään estää ajattelemasta loogisesti siksi ettei hänellä ole tutkintoja aiheissa joista hän puhuu. Ja sitten joukkovoimalla yritetään estää ajattelemasta loogisesti. Se on jotain aivan hirveää.


      • poiuytfdcvb

        Ennen aivovauriota ja ikääntymistä mun ongelmani oli mm. seuraava:

        Olin semmoinen varsin lapsenomainen pieni tyttö joka puhui olemukseensa nähden aivan liian loogisia ja siitä syntyi sitten erinäisiä hämminkejä. Tuo lienee tulkittavissa siksi Aspergerin pikkuvanhaksi professorimaisuudeksi. Ja se on sosiaalisesti vielä vaikeampi juttu jos on pienikokoinen tyttö. (vain pää on suuri) ja sitten kun tuo aarrearkku pääni vaurioitui niin se oli kyllä elämäni rankin juttu...


      • poiuygfdxcv

        Ja psykopaattini oli ihan että jee minusta on vihdoin tullut epälooginen. Siihen se liittyi kun hän sanoi kun en aivovaurion takia nukkunut kolmeen vuorokauteen että: "Puhupas nyt sitten loogisesti, kun sä olet niin (kirosana) looginen !!!!
        Soitin tuotakin hädissäni luuriin, sillekin heillä oli joku kaunis selitys psykopaattini käytökselle


      • poiugfdcvb

        Mun psykopaattini pääsi siinä sitten nupopäänsä kanssa voitolle, mutta kylläkin epäoikeudenmukaisilla pelisäännöillä.-


      • poiuytdxcvb

        Täytyy myöntää että melkein olen vähän hämmästynyt miten mun vaikeasti vaurioitunutkin hermostoni on pysynyt tekemään niinkin loogisen johtopäätelmän kuten vanhempieni luonteenlaadun, että he samantien myönsi että olen oikeassa.
        Minä en ole erityisälykäs, mutta mulla on semmonen kyky että aina välillä teen johtopäätöksiä joista sitten aina joudun väittelemään ihmisten kanssa samalla kun löydän jonkun huippututkijan tutkielman jossa on sama johtopäätös. Tuo on käyny mulle kymmeniä kertoja, se lienee vihatuin ominaisuuteni. Ja johtaa siihen että mua vammaisena kohdellaan usein rankemmin.


      • poiuytrdsxvgg

        Mutta se että minulta vammaisuuden takia kielletään loogiset johtopäätelmät on mun aivoille tosi rankka juttu.


      • poiuygfdxcv

        Ja kuten sanoin tämä "automaattikirjoitus" ei ole mulle vaivalloista. Siksi mä nettikirjoitan tällä hiomattomalla moodilla . Mun ei juurikaan tarvise edes ajatella kun tää teksti virtaa. Eilen kerkesin käymään viisi kertaa ulkona kirjoituksen välissä. Se oli mulle jopa liikaa niin että pää meni pyörälle, joten pidän nyt kotipäivän.


      • poiuytrdsxcvb

        Tämä kirjoittaminen on mulle vähän niinkuin television katselua, paitsi ettei mulla ole televisiota koska sen katselu on niin paljon rankempaa hommaa.
        Mutta mä varmaan kirjoitan vastaavassa olotilassa kun muut istahtaisi töllön eteen katsomaan jotain filmiä...


      • poiuygfdxcvb

        Ja joka tapauksessa harrastan päivittäistä tiedonhakua googlella jo parikymmentä vuotta-.
        Keksin aina jonkun uuden sanan joka voisi loogisesti liittyä tilanteeseeni ja alan etsiä mitä sillä löytyy.


      • poiuytfdcvb

      • poiuytrsdfgh

        Siellä luureissa ei tajuttu kuten eivät tuttavanikaan tajunneet että minä en pysty kestämään väkivaltaisia ajatuksia pelkkinä ajatuksinakaan koska mä näen ja tunnen ne niinkuin olisin ollut väkivaltaisessa toimessa mukana ja traumatisoidun siitä vakavasti. Ja minut johdateltiin ajattelemaan väkivaltaisia mielikuvia joita en ole koskaan ennen aivovauriota ajatellut.


      • poiuytrdsdfgb

        itku pääsee kun ajattelen asiaa.


      • poiuytrsdfgh

        Tuli mieleen tämmöinenkin teoria en tiedä onko oikea, mutta keksin miksi psykologisointi voisi tuntua autistisesta epämiellyttävälle.
        Autisteilla kuulemma on hypomentalismia. Niin ehkä siinä psykologiassa on autistisille aivoille liikaa mentalismia ja se siten tuntuu tekevän hulluksi jos niitä juttuja koittaa sovittaa aivoihinsa. Siis alkaa tuntua mielipuoliselle mielikuvitukselle koko touhu.


      • poiuytrdgb

        Minä en ymmärrä miksi ihmiset ei ymmärrä kun sanon: "Joo mutta koitettaisiinko lähteä liikkeelle konkreettisista faktoista asian selvityksessä ?" Minä tulen hulluksi jos tuo minulta evätään niinkuin luurissa pitkälti evättiin.


      • poiuytrdsxcvb

        Ehkä mulla on joiltain osin hypomentalismia koska mä en esim. kiinnitä siihen huomiota jos ihmiset katsoo minua. Siksi esiintyminen on mulle helppoa. Kun minulle on samantekevää onko mulla yhtään yleisöä vai onko sitä 100000


      • poiuytrdcvb

        Enkä minä vieläkään ymmärrä edes kolme vuotta puhuttuani miksi luurissa ihmisille on tärkeämpää persoonallisuusteorioiden kehittely kuin soittajan asia.
        Mulle itseasiassa ei ole tärkeää persoonallisuusteorioiden kehittely. Psykopaattinikin diagnosoin lähinnä vain löytääkseni sanat selittää ilmiön muille ymmärrettävällä kielellä.


      • poiuytfdcvb

        En olisi halunnut luurissa keskustella siitä kuka mä olen vaan ASIAA.
        Ja oli kyllä hirveetä tuskaa se keskustelu. Yrittää aivovaurioisena pitää ajatukset koossa ja selittää asiaa ja keskustelu käännetään koko ajan henkilökohtaisuuksiin ja siihen kuka mä olen ja mitä mun sisimmässä piilee- No tässä sitä nyt sitten on !!!!
        Kauheeta kun saa aivovaurion niin mihin kaikkeen sen lisäksi voikaan joutua !


      • poiuytfdvb

        Haluan takaisin oman aidon autistisen persoonani joka olin ennen aivovauriota ja joka ei mitään psykologiaa keskustellut ! Siitäkin huolimatta olen välillä intuitiivisesti ymmärtänyt asioita uusimman psykologisen tutkimuksen mukaisesti ihan sydämen tunteella.


      • poiuygfdsxcvb

        Psykologia voi olla mielekästä psykologisten ihmisten ymmärtämiseen , mutta se ei sovellu epöpsykologisten ihmisten ymmärtämiseen, siis niiden joihin sitä psykologiaa ei sisälly luonnostaan...


      • poiuytrdsdfgb

        Psykologia on mulle aivan älyttömän kuormittavaa, oli terveillekin aivoille, sitten puhumattakaan vaurioituneista aivoista !!!!
        Avuksi siinä sitten sitä aivovaurioituneena sitä sopimattominta mahdollista !
        Tottakai siitä seuraa vain kuormittuminen ja valitusripuli....
        Siksi mä siitä päättäväisesti ja asiallisesti yritin kieltäytyä , mutta sain psykologiaa silti !!!


      • poiuytrdfgh

        Minun aito persoonani olisi halunnut keskustella siitä kuinka se hermostovaurio on solutasolla syntynyt jne. !


      • poiuytdsxvgh

        Mä kärsin siitä koko nuoruutenikin suomalaisessa kulttuurissa että ihmiset yrittää keksimällä keksiä psykologiaa jonnekin missä sitä ei ole ! Niin kyllä siinä jonkinlaiseksi peiliksi joutuu!
        Mä täytin mun sisimpäni nuoresta tytöstä asti muilla asioilla kuin psykologialla. Ja mun aidossa sisimmässäni on sitä millä mä olen sen täyttänyt ! Siellä on hyvin vähän länsimaalaista psykologiaa !


      • poiuytdfgh

        Mun lempipsykologiaa on eräs toiskulttuurinen psykologia jonka olen melkein unohtanut aivovaurion aikana ja luurissa manipuloituna...
        Pitäneekin lopettaa tämä kirjoittaminen ja ottaa nuo kirjat esiin ja koittaa kouluttaa aivoni mulle sopivammalla psykologialla jota mun aivot ainakin ennen osasi käsitellä-


      • poiuytfdcvb

        Mulla oli myös kiinnostuksena ennen aivovauriota kuinka toisten kulttuurien henkisiä viisauksia voidaan käyttää psykologiseen parantamiseen.


      • poiuytrdcvgh

        Mutta siis mä jouduin keskeyttämään tuon kaiken kuudeksi vuodeksi aivovaurion takia


      • poiuytrsxcv

        Kuitenkin löysin juuri itseni lukemasta psykologisia artikkeleja. Kyllä psykologia sinällään voi olla loogisesti mielenkiintoista jos siitä löytää jotakin loogisia selityksiä ilmiöille, mutta se vaan ei sovellu minun sisimpäni käsittelyyn, koska mun sisimmässä ei ole sitä varsinaisesti juurikaan. .


      • poiuytrdfgh

        Ei ku nyt minä osaan selittää paremmin. Kyllä minun kanssani voi keskustella myös länsimaalaista psykologiaa kunhan siitä keskustellaan kanssani tieteellisesti. Siis minkään teorian soveltaminen minuun ei ole järkevää muu kuin suoraan avoimesti tieteestä puhuminen.


      • poiuytfdsfgh

        Mun aivot saa kaikesta muusta ikäänkuin allergisia tai yökötysreaktioita jotka voi sitten olla jopa aika vakavia. Ja aiheutta rajuja kirjoitusripuleja niin että mun ihmissuhteetkin menee piloille siitä ripulista...


      • poiuytdsdvb

        Tämä on niinkuin just se sama mitä neurologi sanoi yksinkertaisesti. Kun muut katsoo televisio-ohjelmaa Asperger miettii kuinka televisio toimii. Ja tavallaan mä koen psykologian semmoiseksi kun mua ikäänkuin pakotettaisiinkin katsomaan sitä ohjelmaa sen sijaan että mulle selvitetään miten se televisio toimii. Luurista mua monta kertaa neuvottiin "katsomaan elokuvaa "


      • poiuygfdsdvgb

        Mua taas alko kiinnostaa enemmän sen luurin toimintamallit jne.


      • poiuytrdsdfg

        Mutta siisa psykologisten tutkimusten lukeminen on mulle sopivaa. Jos mun halutaan ymmärtävän jotain psykologista, niin siitä sitten mulle vaan suoraan tieteellinen artikkeli aiheesta käteen, kyllä minä sitten ymmärrän...


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei enää ikinä pidä laittaa mua visualisoimaan mitään mentaalista mielikuvituselokuvaa. Se on mulle vaarallista !


      • nytjäitäsullehattuun kirjoitti:

        Kyllä sinun ammattilaisena, jos sellainen olet, kuten olet mainostanut ja vielä oikein empaattinenkin, on tajuttava, että silloin kun ihminen on tarpeeksi vakavasti sairas, niin kaikki juuri pyöriii sen sairauden ympärillä. Katsos hengenlähtökin voi olla mahdollinen, jos huithapelisti sairauteensa suhtautuu.

        No joo, ensinnäkään ny en ole mikään neurologian ammattilainen, mutta toki tuohon poiuun liittyen Aspegeristakin on tulul luettua hieman enemmän.

        Totta on, että sairaan elämä pyörii paljolta sen sairauden ympärillä, mutta tarkoitin, että sairaan pitää ymmärtää, ettei sivullisten tarvi elää sen sairaan mukana sillä tavalla, etteikö voisi esim. tämmösellä nettipalstalla ilmaista omia eriäviä mielipiteitään tai jopa kritiikkiä sen sairaan esille tuomiin asioihin liittyen.

        Toi pouihan on kautta linjan het loukkaantunut, jos ei jonkun mielipide ole ollut samankaltainen kuin hänen ja vetänyt sairas/lapsiuhrikorttinsa esiin, että tulee huono olo yms. Ts. hänkin pyrkii totuttamaan ihmiset siihen, että kaikki varoisivat sanojaan etteivät vain tulisi loukaanneeksi tuota poiua.

        Mitä empatiaan tulee, niin sekään ei ole mitään pelkkää päänsilitystä, vaan siinä mennään kulloistenkin tilanteiden mukaan, pyritään että sen toisen tilanne edes joltain osin voisi muuttua paremmaksi, mutta ennenkuin niin käy, täytyy toki sen henkilön itsensäkin tiedostaa oma tilanteensa.

        Me ihmiset usein ollaan semmosiakin, että monet asiat opitaan kantapään kautta ja Jumalankin sanotaan joskus silittävän päätä niin, että luu paistaa, edelleen lastensuojelu/sossupiireissä on tuttua sekin, että joutuu näyttää rumia kuvia asiaakkaalle, asiakkaasta itsestään.

        Minä ny vähän sillä mallilla yritin, koska toi poiu näyttää olevan täällä palstalla aamusta iltaan päivittäin, hänen oman kertomansa mukaan hän on huomattavan aliravittu ja tuskin hän paljonkaan esim. ulkoilee, kun todistettavasti on täällä.

        Hänen sairautensa huomioon ottaen, tää jatkuva tietsikan tuijottaminen tuskin on hänelle hyväksi kun se ei ole hyväksi ny ns. terveille ihmisillekkään.

        Pakostakin sitä miettii, että miten hänen tilanteensa sitten on todellisuudessa, puhuuko hän palturia vaiko totta. Pitäiskö hänestä tehdä joku ilmoitus näiden keskustelujen pohjalta, että joku viranomainen kävisi tarkistamassa hänen tilanteensa, että ainakin ne fysiologiset perustarpeet tyydyttyisivät.


      • poiuytrdsxcvbv

        Mutta on tuo psykologia mielenkiintoistakin löysin teorian miksi olen kohdannut miehiä jotka ovat kauhuissaan koska kokevat että olen jotenkin kauhean rakastunut heihin ja samaan aikaan minä koen ilmiön aivan hullunkurisena koska itse koen vain jotain lievää niinkuin että olisin halunnut jutella hetkisen . .


      • poiuytrdsdfg

        Heillä varmaan on tuo päinvastainen hypermentalismi johon liittyy myös liioiteltua intentionaalisuutta jota luulevat sitten minullakin olevan vaikka autismissa päinvastoin...sitä on normaalia vähemmän...


      • poiuytrdscv

        Ja sitten kun olen päätynyt pitkästi selittämään ettei mitään sellaista huolta ole niin sitä vakuuttuneempia ovat että on. Olen päättänyt nyt etten enää tulevaisuudessa ota kontaktia niin reagoiviin henkilöihin...


      • poiuytfdsdfg

        Tuolla taisi olla joku Yhteenlaskutoimituksen viesti, mutten uskalla lukea sitä...


      • poiuytdfgh

        Kun minähän olen huijari jos luen kun olen joskus sanonut että hyppään yli.
        Eli ne on jotain niinkuin ansoja mahdollisesti. Minulle kirjoitettuja viestejä, mutta jos luen niin se osoittaa minusta jotain huonoa...


      • poiuytfdsxdfg

        Sekin ikävää kun psykologisoinnin aiheuttaman puheripulin takia kaikki luulee että pidän kovasti keskustelemisesta vaikken tunteeni osalta nauti siitä yhtään, enkä juurikaan pidä keskustelemisesta koska saan siitä vaikka mitä haittavaikutuksia. Mutta niin sitten käy jos psykologisoinnilla ärsytetään mun hermostoa


      • poiuytdgb

        Sekin sitten aiheuttaa kommunikaatio-ongelman jos puhun kauheesti kun sitten mun mieltymyksetkin tulkitaan väärin, kuten että tykkäisin paljon puhumisesta jonkun kanssa. Ja sitten puhun sitä enemmän kun en tiedä miten selittäisin ettei asia ole niin.


      • hämähäkkivaikoppakuoriai
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No joo, ensinnäkään ny en ole mikään neurologian ammattilainen, mutta toki tuohon poiuun liittyen Aspegeristakin on tulul luettua hieman enemmän.

        Totta on, että sairaan elämä pyörii paljolta sen sairauden ympärillä, mutta tarkoitin, että sairaan pitää ymmärtää, ettei sivullisten tarvi elää sen sairaan mukana sillä tavalla, etteikö voisi esim. tämmösellä nettipalstalla ilmaista omia eriäviä mielipiteitään tai jopa kritiikkiä sen sairaan esille tuomiin asioihin liittyen.

        Toi pouihan on kautta linjan het loukkaantunut, jos ei jonkun mielipide ole ollut samankaltainen kuin hänen ja vetänyt sairas/lapsiuhrikorttinsa esiin, että tulee huono olo yms. Ts. hänkin pyrkii totuttamaan ihmiset siihen, että kaikki varoisivat sanojaan etteivät vain tulisi loukaanneeksi tuota poiua.

        Mitä empatiaan tulee, niin sekään ei ole mitään pelkkää päänsilitystä, vaan siinä mennään kulloistenkin tilanteiden mukaan, pyritään että sen toisen tilanne edes joltain osin voisi muuttua paremmaksi, mutta ennenkuin niin käy, täytyy toki sen henkilön itsensäkin tiedostaa oma tilanteensa.

        Me ihmiset usein ollaan semmosiakin, että monet asiat opitaan kantapään kautta ja Jumalankin sanotaan joskus silittävän päätä niin, että luu paistaa, edelleen lastensuojelu/sossupiireissä on tuttua sekin, että joutuu näyttää rumia kuvia asiaakkaalle, asiakkaasta itsestään.

        Minä ny vähän sillä mallilla yritin, koska toi poiu näyttää olevan täällä palstalla aamusta iltaan päivittäin, hänen oman kertomansa mukaan hän on huomattavan aliravittu ja tuskin hän paljonkaan esim. ulkoilee, kun todistettavasti on täällä.

        Hänen sairautensa huomioon ottaen, tää jatkuva tietsikan tuijottaminen tuskin on hänelle hyväksi kun se ei ole hyväksi ny ns. terveille ihmisillekkään.

        Pakostakin sitä miettii, että miten hänen tilanteensa sitten on todellisuudessa, puhuuko hän palturia vaiko totta. Pitäiskö hänestä tehdä joku ilmoitus näiden keskustelujen pohjalta, että joku viranomainen kävisi tarkistamassa hänen tilanteensa, että ainakin ne fysiologiset perustarpeet tyydyttyisivät.

        "Toi pouihan on kautta linjan het loukkaantunut, jos ei jonkun mielipide ole ollut samankaltainen kuin hänen ja vetänyt sairas/lapsiuhrikorttinsa esiin, että tulee huono olo yms. Ts. hänkin pyrkii totuttamaan ihmiset siihen, että kaikki varoisivat sanojaan etteivät vain tulisi loukaanneeksi tuota poiua. "

        No, muistelepa itse omia varhaisempia aikojasi tällä palstalla. Muiden mieleipiteiden sulattelu on itse kullekin ollut ajoittain vaikeaa. Että onko niin, että kuten narsulla on, että omat negatiiviset puolet tullaan tuoneeksi esiin opastamalla tai ohjailemalla toisessa ihmisessä niitä samoja vikoja, joita itsessä on.


      • poiuytfdcvgh

        Nyt tuli vuelä mieleen että voihan se liittyä autismiinkin että sw luuri oli niin kamala. Kun tavallaan kaikki keskustelu on siellä niinkuin jotain small talkia ja sellainen ärsyttää mun aivoja inhottavasti. Mä en koskaan muutoin keskustele sellaisia...


      • poiuytrdsdvb

        Siis tavallan koko mun persoona vääristyy niissä luureissa koska mä en missään muulloin ole sellainen enkä keskustele mitään sen tyyppistä-.


      • poiuytrdcvb

        Sit mä kirjoitan jonnei muualle paniikissa millaisiin keskusteluihin olen päätynyt suomalaisessa auttavassa puhelimessa...


      • poiuytdfgh

        Tuli parille tuntemattomalle Amerikkaankin kerrottua siitä.


      • poiuytrdsdvgb

        Täytyy kyllä sanoo että parhaimmillaan mun vointi on kokonaan yksinpuhellessa.


      • poiuytrdvb

        Mulle on koko elämän ajan soveltunut parhaiten seuraava elämäntapa:

        Olen kokonaan yksinäni muutoin paitsi silloin kun joskus käväisen jossain esiintymässä.
        Halvaantuminen vei tuo parhaan puolen...


      • hämähäkkivaikoppakuoriai kirjoitti:

        "Toi pouihan on kautta linjan het loukkaantunut, jos ei jonkun mielipide ole ollut samankaltainen kuin hänen ja vetänyt sairas/lapsiuhrikorttinsa esiin, että tulee huono olo yms. Ts. hänkin pyrkii totuttamaan ihmiset siihen, että kaikki varoisivat sanojaan etteivät vain tulisi loukaanneeksi tuota poiua. "

        No, muistelepa itse omia varhaisempia aikojasi tällä palstalla. Muiden mieleipiteiden sulattelu on itse kullekin ollut ajoittain vaikeaa. Että onko niin, että kuten narsulla on, että omat negatiiviset puolet tullaan tuoneeksi esiin opastamalla tai ohjailemalla toisessa ihmisessä niitä samoja vikoja, joita itsessä on.

        Jahas, haluat ny siirtää keskustelun painopisteen minuun, pois tuosta poiusta.
        No kai sulla ny siihen on syynsä ja ilm. syy juontuu johki vuosien taakse, kun viittasit alkuaikohin

        Mutta tääkin ketju ny on niin pitkä ja tästäkään ny mitään keskustelua sen kummemmin synny, muuta ku parin ihmisen keskinäistä kinastelua tänne johki väliin, liittyen ilm. joihinkin vuosien takaisiin kaunoihin minua kohtaan.

        Mutta joo, tarkoitus ny ei tässä kohtaa ollu sen kummempi ku yrittää havahduttaa tuo poiu huomaamaan oma tilansa. Päivästä toiseen, aamusta iltaan täällä, samoja ajatuksia veivaamassa, että se tuskin on hänen terveydelleen hyväksi varsinkin vielä kun hänelle tulee huono olo muiden kommenteista

        En ny kuitenkaan taida ny sen enempää tuostakaan, kuhan jään ihmetteleen, etteikö kukaan muu huomaa, et toi poiu itse myös tekee hallaa itselleen/omalle terveydelleen/hyvinvoinnilleen omalla toiminnallaan/valinnoillaan.

        Ja jos kaikki hänen kertomansa on totta, niin hän olisi kyllä kovasti avun tarpeessa.


      • poiuytrdsdfvg

        Luin viimeisen lauseen. Ehkä siltä osin että melkein häiriköiit minua.

        Mun hyvinvointi on lisääntynyt koko päivän ajan kun olen saanut purkaa näitä että rasismi on ahdistavaa jne.


      • poiuytrdsxcv

        Mutta sitten sinä aina tulet häiritsemään.
        Ilman että häiritset minua , niin minä tässä ihan mukavasti söin vain rusinoita. :)


      • poiuytrdfgh

        No ehkä pitää mennä syömään rusinani virtuaaliulkomaille.


      • sielunkumpparit
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jahas, haluat ny siirtää keskustelun painopisteen minuun, pois tuosta poiusta.
        No kai sulla ny siihen on syynsä ja ilm. syy juontuu johki vuosien taakse, kun viittasit alkuaikohin

        Mutta tääkin ketju ny on niin pitkä ja tästäkään ny mitään keskustelua sen kummemmin synny, muuta ku parin ihmisen keskinäistä kinastelua tänne johki väliin, liittyen ilm. joihinkin vuosien takaisiin kaunoihin minua kohtaan.

        Mutta joo, tarkoitus ny ei tässä kohtaa ollu sen kummempi ku yrittää havahduttaa tuo poiu huomaamaan oma tilansa. Päivästä toiseen, aamusta iltaan täällä, samoja ajatuksia veivaamassa, että se tuskin on hänen terveydelleen hyväksi varsinkin vielä kun hänelle tulee huono olo muiden kommenteista

        En ny kuitenkaan taida ny sen enempää tuostakaan, kuhan jään ihmetteleen, etteikö kukaan muu huomaa, et toi poiu itse myös tekee hallaa itselleen/omalle terveydelleen/hyvinvoinnilleen omalla toiminnallaan/valinnoillaan.

        Ja jos kaikki hänen kertomansa on totta, niin hän olisi kyllä kovasti avun tarpeessa.

        Sen mitä elämässä olen oppinut, on se, ettei kannata besserwisseröidä muiden elämää. Ei kannata yrittää asettua toisen yläpuolelle kaikkitietävänä ihmetellen muka, kuinka kukaan muu ei nyt huomaa kuin sinä, että hän tekisi hallaa omalle terveydelleen Jokaisella on oikeus kirjoitella täällä anonyymillä suolipalstalla ja mistä voit tietää toisten avuntarpeista. Ehkä minäkin olen sinun mielestäsi avuntarpeessa, kun heti omit itseesi kirjoitukseni, purin pikkuisen paineita, koska ärsyttää vain kaavoihin kangistuneet torven toitottajat. Niin olisiko se noin, vai aivan jotenkin muuten, sitä voi analysoida vaikka kirjainten asentojen perusteella. Nyt kannattaa taas kommentoida, ei sittenkään, ettei keskustelun painopiste vain siirry. Pääasia, ettei minussa vaan ole vikaa, vaan vastapuolessa. Lapanen vai jääräpää.


      • poiuytrsvb

        Tuo energia mikä sinusta lähtee ei ole leppoisa...joten se häiritsee minua...


      • poiuytredfgh

        Ota rennosti Yhteenlaskutoimitus,, tuuleta vähän tunteitasi, syö rusinoita ja laita musiikit soimaan ja tanssi...


      • poiuytrdsdfg

        Niin tarkoitin että yhteenlaskutoimituksesta lähtevä energia. Hän stressaantuu aina kun minä juuri alan rentoutua.


      • poiuytfdsdfg

        Vietin tämmöisen leppoisamman kunnon autistisen kotipäivän.


      • poiuytrsdfgh

        Stressi on semmonen seikka mikää tekee haittaa useimmissa neurologisissa sairauksissa.


      • sielunkumpparit kirjoitti:

        Sen mitä elämässä olen oppinut, on se, ettei kannata besserwisseröidä muiden elämää. Ei kannata yrittää asettua toisen yläpuolelle kaikkitietävänä ihmetellen muka, kuinka kukaan muu ei nyt huomaa kuin sinä, että hän tekisi hallaa omalle terveydelleen Jokaisella on oikeus kirjoitella täällä anonyymillä suolipalstalla ja mistä voit tietää toisten avuntarpeista. Ehkä minäkin olen sinun mielestäsi avuntarpeessa, kun heti omit itseesi kirjoitukseni, purin pikkuisen paineita, koska ärsyttää vain kaavoihin kangistuneet torven toitottajat. Niin olisiko se noin, vai aivan jotenkin muuten, sitä voi analysoida vaikka kirjainten asentojen perusteella. Nyt kannattaa taas kommentoida, ei sittenkään, ettei keskustelun painopiste vain siirry. Pääasia, ettei minussa vaan ole vikaa, vaan vastapuolessa. Lapanen vai jääräpää.

        Kuule kun itekin kuitenkin ymmärrän, ettei tällä mun "paasauksellani" ny kuitenkaan ole mitään vaikutusta tuohon poiuun.

        Hänen avuntarpeestaankaan en ole täysin varma, kun en todellisuutta tiedä, kuten jo viittasin, että oliskohan näiden kirjoitusten pohjalta mitä hän kirjoittanut itsestään, terveydentilastaan ja olosuhteistaan mahdollista tehdä joku ilmoitus, että joku kävisi arvoimassa ko. henkilön tilanteen ja mahd. avuntarpeen.

        Mutta jos pitäydytään siinä millaisen kuvan hän itsestään antaa, yksinäinen, ajoittain halvaus yms. kohtauksia, huomattavan aliravittu, vanhemmat kiusaa, viettää kaiket päivät tietokoneella jne. Niin mun mielestä hän on avun tarpeessa.

        Sinusta taas en tiedä yhtään mitään, mutta tyylistäsi päätelen vaikutat "tutulta" ja jostain syystä ny haluat kommunikoida minun kanssani. Toki voit olla myös hän joka muinoin kertoi olevansa "kaikki muut nimimerkit"kuin silloiset rekatut

        Mutta joo, kerroitkin jo motiivisi ja purit vähän paineitasi ja sinua ärsyttää kaavoihin kangistuneet torven toitottajat, eli minun kaltaiseni ihmiset.

        Vikaahan meissä kaikissa varmaan on, uskoisin ettei ihan terveet, fiksut ihmiset tämmösillä palstoilla pahemmin viihdy.

        Poiulle terveisiä, etten ole sen kummemmin strssaantunut, enempi huvittunut ja hieman ällistynytkin siitä, miten monenlaisia ihmisiä sitä onkaan olemassa.


      • poiuytrdfg

      • poiuytrdsxvg

        Mutta jos täällä ei saa rauhassa kirjoittaa rentoutuen siirryn muille areenoille...


      • poiuygfdsg

        Ja kun en minä ole edes mikään huomattavan erilainen maailman mittakaavassa meitä on kuule vielä paljon erilaisempia.


      • poiuytdsxv

        Mutta en hyväksy että minua häiriköidään aina kun meinaan vihdoin rentoutua.
        Oot selvästi kades mun rennoista hetkistäni...


      • poiuytrdsxcv

        Sä meinaat että jonkun Suomessakin pitäisi päästä näkemään mun tauluni ?
        En mä näytä, jollei mua kutsuta.


      • poiuytrdsxvg kirjoitti:

        Mutta jos täällä ei saa rauhassa kirjoittaa rentoutuen siirryn muille areenoille...

        Niimpä, tää on just niin sitä.

        Pyrit häätämään sun mielestä "epäsopivat" ihmiset ja aiheet pois tältä palstalta, vain samanmieliset käy.

        No oot kyllä tosi hyvin onnistunutkin, mitä mä ny viä vähän sinnittelen, muistuttelen olemassaolostani, mut tskin varmaan liiaksi on pelkoo rauhanhäiritsijöistä.

        No turhaahan se on tuulimyllyjä vastaan taistella, mut joskus tekee mieli välillä heitellä kapuloita rattaisiin, ettei mee liika ykstoikkooseksi sunkaan palstaelämä.

        Kumma tyyppi kyllä ja ei voi ku ihmetellä


      • poiuytrdsxvb

        Tietokone on kuin autistisen pyörätuoli. Teetkö jalattomistakin ilmoituksia runsaasta pyörätuolissa istumisesta ?


      • poiuytdvb

        En mä niin kumma ole, ihan fiksun oloinen lady olen.


      • hfoisksl
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No joo, ensinnäkään ny en ole mikään neurologian ammattilainen, mutta toki tuohon poiuun liittyen Aspegeristakin on tulul luettua hieman enemmän.

        Totta on, että sairaan elämä pyörii paljolta sen sairauden ympärillä, mutta tarkoitin, että sairaan pitää ymmärtää, ettei sivullisten tarvi elää sen sairaan mukana sillä tavalla, etteikö voisi esim. tämmösellä nettipalstalla ilmaista omia eriäviä mielipiteitään tai jopa kritiikkiä sen sairaan esille tuomiin asioihin liittyen.

        Toi pouihan on kautta linjan het loukkaantunut, jos ei jonkun mielipide ole ollut samankaltainen kuin hänen ja vetänyt sairas/lapsiuhrikorttinsa esiin, että tulee huono olo yms. Ts. hänkin pyrkii totuttamaan ihmiset siihen, että kaikki varoisivat sanojaan etteivät vain tulisi loukaanneeksi tuota poiua.

        Mitä empatiaan tulee, niin sekään ei ole mitään pelkkää päänsilitystä, vaan siinä mennään kulloistenkin tilanteiden mukaan, pyritään että sen toisen tilanne edes joltain osin voisi muuttua paremmaksi, mutta ennenkuin niin käy, täytyy toki sen henkilön itsensäkin tiedostaa oma tilanteensa.

        Me ihmiset usein ollaan semmosiakin, että monet asiat opitaan kantapään kautta ja Jumalankin sanotaan joskus silittävän päätä niin, että luu paistaa, edelleen lastensuojelu/sossupiireissä on tuttua sekin, että joutuu näyttää rumia kuvia asiaakkaalle, asiakkaasta itsestään.

        Minä ny vähän sillä mallilla yritin, koska toi poiu näyttää olevan täällä palstalla aamusta iltaan päivittäin, hänen oman kertomansa mukaan hän on huomattavan aliravittu ja tuskin hän paljonkaan esim. ulkoilee, kun todistettavasti on täällä.

        Hänen sairautensa huomioon ottaen, tää jatkuva tietsikan tuijottaminen tuskin on hänelle hyväksi kun se ei ole hyväksi ny ns. terveille ihmisillekkään.

        Pakostakin sitä miettii, että miten hänen tilanteensa sitten on todellisuudessa, puhuuko hän palturia vaiko totta. Pitäiskö hänestä tehdä joku ilmoitus näiden keskustelujen pohjalta, että joku viranomainen kävisi tarkistamassa hänen tilanteensa, että ainakin ne fysiologiset perustarpeet tyydyttyisivät.

        "edelleen lastensuojelu/sossupiireissä on tuttua sekin, että joutuu näyttää rumia kuvia asiaakkaalle, asiakkaasta itsestään."

        Täällä on moneen kertaan esitetty ihmettelyä siitäkin, että kuka se lastensuojelun asiakas oikein on kelle niitä kortteja ja peilikuvia näytellään. Ainakin omassa tapauksessani he ovat epäonnistuneet mitä surkeimmin, jossain nyt vielä sitäkin surkeammin melko identtisessä tapauksessa kanssani. Sitä tietoa kun ei edelleenkään hankita tutkimuksellisesti vaan on syytä olettaa, että siellä hääritään kalevalaisen kansan kootut kaskut ja psykologiset luulottelut ohjekirjana, kun ei edes asiakasta kuulla. Tai jos kuullaknkin niin ihan pelleilymeiningllä. Ei olla edes nimetty kuka on asiakas, vaikka byroon nimi saattaisi antaa aihetta olettaa jotain todellisuudesta harhaanjohtavaa. Joku toimelias tonttu toimijataho näissäkin asioissa on torpannut ja jarruttanut kehitystä kohti tutkittua, totuudenmukaisempia ja järkiperäisesti perusteltuja ratkaisuja. Kuka/ketkä silloin näkyy peilissä?

        Poiulle vielä joka rasismia pelkää, niin näissä asioissa on syytä pelätä rasismittelua ja fasismittelua nyt ainaskin..


      • poiuytrdsxcv

        Siinähän on semmonenkin juttu että eri ihmiset määrittelee sanan rasismi eri tavoin. että minullakin on sitten oma näkemykseni jota en ala tässä sen tarkempaa.


      • hdijiokm

        Todellakin. Pitäisi aina muistaa kysyä että mitä henkilö mahtaa oikein tarkoittaa, jos vaan ällistykseltään muistaa.


    • phajahyvä

      Minkälainen se luurin henkilö oli?

      • poiuytrdfgh

        Mä olen kuunnellut niin hirveitä juttuja luurista (kaikki tosin ei ole mitään auttavia puhelimia), yritin visi vuotta nätisti hymyillä että hyviä juttuja, mutta nyt se mun tunne että ne oli hirveitä näköjään paljastuu...


      • poiuytrdfgh

        Olen tässä tänään oikein itkenyt sitä hirveyttä. Se lienee parantavaa.
        Se tosiaan sisäistyi minuun ja minusta tehtiin hirviö.
        Olen sitten taiteeni avulla kuorinut sitä rumaa hirviönnahkaa jonka sisälle jouduin. Se mikä sieltä kuoriutuu ei vaikuta hirviölle mutta vielä niitä hirviönnahan riekaleita minussa pelottavasti roikkuu...


      • poiuytrdsdfgh

        Sekin oli alkuun järkytys, ettei ne keskustelut olekaan välttämättä niin yksityisiä kuin annetaan ymmärtää ja oli sitten luullut. Noh, tokenin siitä sitten sillä ajatuksella, että jos jotain vielä jotenkin leviää, niin minä alkaan sitte "julkkikseksi" siinä tapauksessa.


      • valvontavapaa

        Älähän nyt. Onhan ihmisellä, taiteilijalla ja asiantuntijallakin, oikeus yksityiseen. Jos luottamuksellisia keskusteluja levitellään jostain instansseista voi olla syytä tehdä jopa rikosilmoitus. Jos mainettasi pilataan pahantahtoisuuden, väärinymmärtämisten tai minkä asian tahansa vuoksi, on sekin rikos. Jos olet tietoinen tällaista sinulle tehtävän niin tee ihmeessä rikosilmoitus. Kiusaaminen ja mollaus tuskin loppuu ennen sitä. Yleensä tällaisilla ilmiöilä on tapana vain pahentua kunnes saadaan uhri pois päiviltä. Itse ainakin olen ihastunut yksityiseen ja omaan rauhaan niin että soisin siitä kaikkien pitävän todella kiinni jotta se mahdollistuisi kaikille halukkaille ja sitä tarvitseville. Kyllä sitä pääsee itseään ja elämäänsä esittelemään sitten someissa esittelemään jos siltä(kin) alkaa tuntua.


      • poiuytrdfgh

        Asia on jo ainakin parin kolmen vuoden vanha. Ja muu vastaava paljon vanhempaa.
        Mä tykkäsin kovasti juuri yksityisyydestä, mutta se pilattiin niin kertakaikkiaan, että mä päätin sitten kokeilla julkisempaa elämäntapaa sitten samantien muutenkin jottei leviävä kuva olisi yksipuolinen. Ei ollut alunperin oma valintani mutta näin...
        kuka ties minusta vielä sitten tulee samantien julkkis....heheh


      • poiuytrdgh

        Luurin sisäpuolella tiedot voi olla aika leviävää sorttia. Minusta mm. levitettiin luurin sisäpuolella tarinaa että olen muka jotenkin kiinnostunut jostain miehestä siellä ja ettei minulla siten ole oikeaa ongelmaa.


      • poiuytfdfgh

        Sitten kun minä selitin etten ole kiinnostunut kenestäkään miehestä siellä niin jotkut kuulosti vielä jotenkin epäröiville. Se tuntui minulle varsin hullunkuriselle.


      • poiuyfdsxcvb

        Ja kun minun maine valeilla pilattiin jo kauan ennen halvaustani, ei niin kovin uskottavasti, mutta sitten kun mä halvaannuin se alkoi ikäänkuin näyttää todemmalle niinkuin mä olisinkin jotenkin outo. Ja kyllähän mä aika outo näiden hermosto-oireiden kanssa olen ollut. Aluksi tärisinkin niin että metrien päähän näkyi.


      • poiuytredfgh

        Esimerkiksi kaikenlainen rasismi on mun mielestä mielenterveydelle haitalliista.
        Mulle ainakin ihan pelkkä rasismin näkeminenkään.


      • iohoiyhg
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Asia on jo ainakin parin kolmen vuoden vanha. Ja muu vastaava paljon vanhempaa.
        Mä tykkäsin kovasti juuri yksityisyydestä, mutta se pilattiin niin kertakaikkiaan, että mä päätin sitten kokeilla julkisempaa elämäntapaa sitten samantien muutenkin jottei leviävä kuva olisi yksipuolinen. Ei ollut alunperin oma valintani mutta näin...
        kuka ties minusta vielä sitten tulee samantien julkkis....heheh

        Kuka sinun yksityisyytesi on pilannut? Tiedäthän että se voi hyvinkin olla rikollinen teko. En osaa ymmärtää että miksi sinulle tehtäisiin urakoiden jotain tälläistä? Ketkä ja miksi ihmeessä?


      • poiuytrdgh

        No mulle on tapahtunut elämässä vaikka mitä kummaa. Nuo on vuosia vanhoja tapahtumia hieman eri olosuhteissa. Siis minusta oli helpompi valehdella kun elin hyvin yksityisesti, vaikka tuolloin ei ollut aivovauriotakaan ja olin varmasti moitteeton nuorena kun pääkin oli skarppi.


      • poiuygfdsxcvb

        Niin mä sitten aivovaurion aikana keksin tuon että teen omasta persoonastani taiteilijanettisivut jotta minun persoonastani jonkin aivan väärän mielikuvan maalailu vaikeutuu.


      • poiuytdvgbh

        Se on silleen aika vahva "todiste" mielestäni sillä mun olis ollut mahdoton tehdä noita taideteoksia jos en tavallaan olis sitä oikeesti mitä ne ilmaisee. Jokainen taulukin tulee itsestään maalatuksi ikäänkuin samaa sarjaa olevalla tyylillä---


      • poiuytfdxcvb

        Ja tyyli on vielä omaperäinen että sitä on vaikea väittää että se olisi keneltäkään matkittu. Myös aiheet ja hahmot on tavallaan poimittu elämäni varrelta.


      • poiuytrdsvb

        Ja sitten kun ne on vielä päänsisäisen mielikuvituksen tuotetta, niin mun päästä niiden on täytynyt tulla.


      • poiuytfdsxgh

        Mua kiusattiin koko ajan koska halusin olla kovin yksityinen, niin päätin sitten että helkutti alkaan kaikista julkisimmaksi.


      • poiuytrdgh

        Ja siinä mielessä se tehosi että kukaan ei varsinaisesti ole enää utelemassa mitään.


      • jdiijlko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen tässä tänään oikein itkenyt sitä hirveyttä. Se lienee parantavaa.
        Se tosiaan sisäistyi minuun ja minusta tehtiin hirviö.
        Olen sitten taiteeni avulla kuorinut sitä rumaa hirviönnahkaa jonka sisälle jouduin. Se mikä sieltä kuoriutuu ei vaikuta hirviölle mutta vielä niitä hirviönnahan riekaleita minussa pelottavasti roikkuu...

        Minä olen surullinen puolestasi monestakin syystä. En varmaan ymmärrä kokemiasi neurologisia vaikeuksia kokemuksen tasolla, mutta kaikkiaan tilanteesi tuntuu kohtuuttomalta noin yksin vanhempiesi ja kaiken ilmeisen ilkeämielisen moukkaporukan puristuksissa.


      • poiuytrdsdfgh

        No kohtuuton se kyllä on. Kun siinä on vielä ollut paljon muutakin mistä en edes kerro mitään koska en kerro asioita joissa joutuisi kertomaan toisten ihmisten asioita. Mä olen tosi luotettava muiden yksityisyyttä koskevissa kysymyksissä.


      • poiuytresdf
        jdiijlko kirjoitti:

        Minä olen surullinen puolestasi monestakin syystä. En varmaan ymmärrä kokemiasi neurologisia vaikeuksia kokemuksen tasolla, mutta kaikkiaan tilanteesi tuntuu kohtuuttomalta noin yksin vanhempiesi ja kaiken ilmeisen ilkeämielisen moukkaporukan puristuksissa.

        mutta silti mun olo toisaalta ei ole enää yksinäinen. En edes ehdi seuraamaan mitä kaikkea sieltä nettiseuraajien joukostakin voisi löytyä kun alkaa olla niin paljon että vaikea jo selata seuraajalistoja


      • poiuytrdsxcvb

        Minä en vaadi ketään mun kanssa samaan mielipiteeseen kuten Yhteenlaskutoimitus sanoo, vaan minulla on yksi voimakas mielipide: Jokainen tietää itse parhaiten itseään koskevat asiat kokonaisuudessaan.


      • poiuyfdszxcvb
        iohoiyhg kirjoitti:

        Kuka sinun yksityisyytesi on pilannut? Tiedäthän että se voi hyvinkin olla rikollinen teko. En osaa ymmärtää että miksi sinulle tehtäisiin urakoiden jotain tälläistä? Ketkä ja miksi ihmeessä?

        No minäpä vastaan tähän vähän tarkemmin kun aamuyöstä koostui mielessä tuo merkityksellistämisaihe ja tämä kysymys. Mun elämässä on käynyt niin, että mun persoonalle on annettu tosi kummallisia merkityksiä sosiaalisissa konteksteissa ulkopuoleltani käsin ja tuota sitten aina psykopaattini kanssa puhuin ja ihmettelin ja hänkin sitten sanoi minulle jotain semmosta aina että "siinäs näet miten hullua tämä maailmanmeno on " tai että "no kun ei ihmiset ymmärrä " tai että "et sä voi sille mitään kun heillä on semmonen aivokapasiteetti ".


      • poiuytfdsxcv

        Noh minä sitten sivusta seurailin ilmiötä hiljakseen parikin vuosikymmentä ja aina välillä psykopaatilleni ihmettelin. No hän siihen niinkuin maailman ainoana kirkassilmäisenä minulle vastasi jotain että todellakin hulua on mutta kun ei sille voi mitään kun maailman meno on niin hullua ja ihmisten aivokapasiteetti jne. ettei sille voi mitään kun ihmiset on niin kyvyttömiä etti he mitään ymmärrä...


      • poiuytfdxcv

        No tässä viime vuosina merkityksellistämisprosessit ympärilläni alkoivat käydä niin hullunkurisiksi että aloin tulla siihen johtopäätökseen että asialle on VOITAVA jotain ja minun on jotenkin itse puututtava niihin sosiaalisiin merkityksellistämisprosesseihin mitä minun persoonastani tehdään. En voi enää vain sivusta seurata vaikka se onkin autistiselle henkilkölle tyypillisempää ja miellyttävämpää olla hiljaisen sivusta tarkkailijan roolissa sosiaalisessa kontekstissa...


      • poiuytrsxcvb

        Minua alkoi huolestuttaa ihmisten huoleton suhtautuminen merkityksellistämiseen , koska jokin aluksi suht pieneltä jutulta tuntunut vale voikin helposti alkaa paisua lumipalloefektimäisesti ja jopa aiheuttaa vaaratilanteita jotka olisivat vältettävissä huolellisella rehellisellä merkityksellistämisellä. Esimerkkinä virheellinen kirjaus terveydenhuollossa. Henk


      • poiuytrdsxcv

        Henkilö voi jopa kuolla siihen jos hänelle esimerkiksi päädytäänkin tekemään väärä terveystoimenpide paikkansapitänmättömän "tiedon" vuoksi.


    • phajahyvä

      Ok eli ominaisuuksia voi katsoa monelta kannalta, kaiken voi tulkita negatiivisesti jos haluaa tai ei ymmärrä. Sitä on aluksi vaikeaa huomata jos ei tiedä pahasta ja sitten langeta siihen uskoon että itsessä on jotain vialla vaikkei olekaan.

      • poiuytdfgh

        Niin ja tämä on kaikenkaikkiiaan tosi kummallista mitä minulle on tapahtunut.


      • phajahyvä
        poiuytdfgh kirjoitti:

        Niin ja tämä on kaikenkaikkiiaan tosi kummallista mitä minulle on tapahtunut.

        Varmasti, sori et mäkin välis sorruin siihen psykologiseen ajatteluun. Neurologisia ja psykologisia on niin vaikea erottaa, nyt vasta tajusin konkreettisesti.


      • poiuytrdsxcv

        Hieno juttu että ymmärsit.


      • poiuytrdfgh

        Mä väitän että fyysisten neurologisten oireiden tulkitsemisessa psykologisesti on vakava sekoamisen riski. Toivon että asiantuntijatkin ottaisivat asian huomioon.


    • phajahyvä

      Siis mä helposti saatoin uskoa tai nähdä asiat noin negatiivisen kautta kun olin lukenut psykologiaa ja muuta, vasta myöhemmin tajusin et ominaisuudet voivat olla eri kautta. Katsoin itseäni noin pahasti. Olin silleen naiivi, ehkä en ymmärtänyt itseä, kaikelle ei ollut selitystä ja psykologiasta löytyi hyvä selitys.

      • poiuytrdfgh

        Hyvä herra Phajahyvä !

        Olen lukenut mielenkiintoiset kannanottonne .
        En ole teille loukkaantunut. Pahoitteluni stressaavasta päivästä.
        Harjoittelen kansainvälistä keskusatelukulttuuria.

        Mukavaa illlanjatkoa !


      • phajahyvä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Hyvä herra Phajahyvä !

        Olen lukenut mielenkiintoiset kannanottonne .
        En ole teille loukkaantunut. Pahoitteluni stressaavasta päivästä.
        Harjoittelen kansainvälistä keskusatelukulttuuria.

        Mukavaa illlanjatkoa !

        :))


    • phajahyvä

      poiuytrdfgh: sulla oli hyvä monologi tänään! Käyn salilla ja kirjoitan sitten.

      • poiuytrdsgh

        Okeiii, kiitos...


    • phajahyvä

      Olen hieman erästä asiaa miettinyt omalla kohdallani. Kun olen menettänyt keskittymiskykyäni hieman.

      Tuntuu että kokemus ulkopuolisesta on hävinnyt osin ylivirittymisen ja ahdistuksen myötä, voin sen kokea keskittymällä(tietoisesti) ulkopuoliseen kehoni kautta. Tuo ulkopuolinen sitten yhdistyy kokemukseen todellisuudesta. Esim musiikki, koen sen kehoni kautta ja se siirtyy kokemukseen esim tietokonepelistä. Mut sit kun tietoisuus menee muualle musiikki alkaa taas häiritsemään.

      Tosi hämäävää ollut nykyisin se että jos se kokemus ei mahdu kokonaisuuteen niin se alkaa häiritsemään jos ei voi keskittyä, ajattelen että keskittyminen voi olla myös sitä, pois sulkemista jolloin se ei häiritse.

      Olen yrittänyt lääkitä itseäni ruualla ja törmäsin sellaiseen ilmiöön että syön ruokaa ruokkiakseni mahani mikrobeja jotka ruokkivat minua. Luin jostakin että maha tuottaa yli puolet aivojen välittäjäaineista.

      Mietin myös että samaistunko nykyisin vain niin vahvasti tunteisiini että muuhun ei enää riitä. Toisaalta mulla on kipuja(henkisiä ja fyysisiä) ja mietin et olenko niiden vuoksi poistanut samaistumisen ulkoiseen.

      • poiuytfdsxcvb

        Okei joo luin.
        Jos en kommentoi paljon johtuu siitä että ajattelen että ihminen yleensä aina tietää parhaiten itse itsestään-
        Kun fakta on että jokaisella on erilaiset aivotkin.

        Itse tajusin tänä aamuna että tunneasiaa minun pitäisi miettiä lisää.
        Mun mielestä tunteisiin suhtaudutaan liian epäarvostavasti noin yleisesti ja sitten niin käy omallakin kohdalla jotenin...


      • poiuytrsdfg

        Mielenkiintoista että tunnistit tunteen lisääntymisen tekstissäni.

        Yhteenlaskutoimitus eilen illalla aiheutti niin inhottavan tunteen että sain vähän haettua sitä kohtaa mistä se tulee ;)
        Ja sitten päätin koittaa arvostaa mun tunnetta vaikka muut ei sitä tee...


    • phajahyvä

      Toi sun monologi auttoi ymmärtämään sua paljon paremmin kun siinä oli tunnetta tai jotain.

    • phajahyvä

      Mikä sulla just nyt ihmetyttää niissä hermosto oireissa?

    • phajahyvä

      Se kun sanoit että merkitys löytyy merkityksellistämisestä oli hyvin sanottu, siis yksinkertainen, lyhyt ja ytimekäs! Mut tuntuu et haluisin merkityksellistää aika paljon nyt mut ei ole voimia! :) Tuntuu aika työläältä alkaa merkityksellistämään.

      Yritän ilmaista seuraavan asian neurologisesti.

      Haluaisin luoda merkitysyhteyden aivoihini aistimuksesta, rakkauteen sen sijaan että se muodostuu esim iloon. Käytännössäkö ajattelen sit asiaa ja rakkautta. On jokin meditaatio missä sydämen kautta ajatellaan kohdetta, tai kolmannen silmän kautta, ehkä tässä on sama asia. Luodaan assosiaatio tunteesta kehon osaan ja siitä sitten johonkin asiaan. Onko se sitten kokonaisuudessaan kokemus, merkitys??

      Kun kirjoitin tuon asian niin loinko samalla aivojani uuteen muotoon jossakin määrin, loin käsitteitä joita voin käyttää esim meditoidessani?

      • poiuytfdfgh

        Mun mielestä toi oli tosi hyvä idea.


      • poiuytfdcvbn

        Aika hyvin vielä onnistuit selittämään neurologisesti :)


      • phajahyvä

        Kiitos! Siis tuo oli tosi vaikeeta ja kun mulla ei ollu selkeetä kuvaa mitä kirjotan ja mistä lähtökohdasta ja ku se aihe oli niin laaja ja ja, siis se oli niin tuskallista et mä vaan naureskelin koko kirjotuksen ajan. Siks tuon voimia! sanan jälkeenkin tuli hymiö!

        Mä tunnen ihmisten tunnetilat niiden teksteistä. Niinku tunnetasolla ja järjellä myös, ne sanat joita painottaa jotka kertoo tunteen määrittelee sen, plus muutkin asiat tietty. Jos tuntee sen ihmisen niin sen ääni kuuluu myös. :) Ajattelen sen äänellä itse.


      • poigfdxcvb

        tuo menee vielä aika lähelle jotain mun elämänkokemuksia ja teorioita mitä liittyy mun taiteeseenkin.


      • poiuytresdfgh
        phajahyvä kirjoitti:

        Kiitos! Siis tuo oli tosi vaikeeta ja kun mulla ei ollu selkeetä kuvaa mitä kirjotan ja mistä lähtökohdasta ja ku se aihe oli niin laaja ja ja, siis se oli niin tuskallista et mä vaan naureskelin koko kirjotuksen ajan. Siks tuon voimia! sanan jälkeenkin tuli hymiö!

        Mä tunnen ihmisten tunnetilat niiden teksteistä. Niinku tunnetasolla ja järjellä myös, ne sanat joita painottaa jotka kertoo tunteen määrittelee sen, plus muutkin asiat tietty. Jos tuntee sen ihmisen niin sen ääni kuuluu myös. :) Ajattelen sen äänellä itse.

        Oikeastaan samasta syystä on mun mielestä huono juttu antaa hermostovaurion oireille psykologisia merkityksiä, koska aistimukset voi silloin merkityksellistyä väärin. Pitäisi vain pelkistää se vaurioituneen hermon oireiluksi mikä ei liity henkilön sisäiseen maailmaan.


      • poiuytresdfg

        Siksi mun mielestä ei ole välttämättä edes kovin hyvä keskustella kovin psykologisia sellaisen hermostollisen oireilun aikana, vaan pysytellä vain konkreettisissa faktoissa tyyliin: Yritä olla rauhallisesti, se hermo tekee sen...
        Mutta empä saanut tuollaista kohtelua mistään sillo


      • phajahyvä

        Miten ajattelet että väärin merkityksellistynyt yhteys poistetaan?


      • poiuytfdxcvb

        Ja vasta terveitä aistimuksia alkaa liittää muihin merkityksiin...


      • poiuytdfgh
        phajahyvä kirjoitti:

        Miten ajattelet että väärin merkityksellistynyt yhteys poistetaan?

        Tosi hyvä kysymys jota tutkin parasta aikaa nimittäin mulle on nyt sitten elämästä hermostovaurion aikanna tullut sellaisia. Ei ole kovin helppo pulma ratkottavaksi...


      • phajahyvä

        Sulla on aika mielenkiintoinen ja analyyttinen tapa ajatella mieltä. Tuntuu paljon selkeämmältä kuin omani. Se ajatus että merkitys tulee merkityksellistämisestä konkretisoi aika paljon minulle. Silti se tuntuu kovalta työltä.


      • poiuytfdsxcvb
        phajahyvä kirjoitti:

        Miten ajattelet että väärin merkityksellistynyt yhteys poistetaan?

        Kyllä uskon vähän tuon suuntaisiin metodeihin mitä itse tuossa yllä selitit

        Esim. mä käytän oikeamman merkityksen hokemista...itsesuggestiota


      • poiuytdvbhn

        mun vanhemmat törkeästi hokevat vääriä juttuja nyt jo kolme vuotta putkeen samat lauseet joka viikko


      • phjahyvä

        Onkohan se sama prosessi kuin kenellä tahansa jolla on väärä omakuva?


      • phajahyvä
        poiuytdvbhn kirjoitti:

        mun vanhemmat törkeästi hokevat vääriä juttuja nyt jo kolme vuotta putkeen samat lauseet joka viikko

        Just. Ehdottaisin tuota samaa reaktiota mitä käytit yhteenlaskuvirheeseen.


      • poiuytrdsxvb
        phajahyvä kirjoitti:

        Sulla on aika mielenkiintoinen ja analyyttinen tapa ajatella mieltä. Tuntuu paljon selkeämmältä kuin omani. Se ajatus että merkitys tulee merkityksellistämisestä konkretisoi aika paljon minulle. Silti se tuntuu kovalta työltä.

        Mielenkiintoista seurata kuinka prosessoit sitä. :) Tosi hyvinhän sä ymmärsit


      • poiuytrdvbn
        phajahyvä kirjoitti:

        Just. Ehdottaisin tuota samaa reaktiota mitä käytit yhteenlaskuvirheeseen.

        No niinpä

        Sitäkään ne auttajat ei ymmärtäneet että niitä yhteyksiä on vaikea itsesuggeroidakaan oikein väärän hoennan keskellä


      • phajahyvä

        Oikeesti, tuo työmäärä! Luulen että(minä näin laiskana etsin helppoa) helpointa olisi löytää joku joka ajattelisi tai tuntisi puolesta, et ois joku jonka kanssa elää joka näkisi oikein.


      • poiuytfdsxcvbn

        toistohan on myös manipulointitekniikka


      • phajahyvä

        On kyse tunteista kaikenlisäksi. Se suggestiokin pitää tehdä oikeaa kautta, oikealla tunteella.


      • phajahyvä

        Itseään ei saa manipuloida


      • poiuytrdsxcv
        phajahyvä kirjoitti:

        Oikeesti, tuo työmäärä! Luulen että(minä näin laiskana etsin helppoa) helpointa olisi löytää joku joka ajattelisi tai tuntisi puolesta, et ois joku jonka kanssa elää joka näkisi oikein.

        Varo vaan saat jonkun psykopaattihuijarin kaveriksi noin. Mulle jo kävi niin äitini kanssa


      • poiuytdsxcv
        phajahyvä kirjoitti:

        Itseään ei saa manipuloida

        Kyllä mä manipuloin itseäni nykyjään psykopaattini kanssa kilpaa. En ole keksiny parempaa ratkaisua psykopaattiin


      • phajahyvä

        Ok mä en tunne psykopaatteja niin en osaa sanoa. Voin ehkä kuvitella. Ja mun kuvitelmissa kokisin sitä kohtaan kyl silmitöntä vihaa ja halveksuntaa.

        Mä koitin tuota suggestiota eikä se tuntunut oikealta, sit tutkin aika kauon kunnes löysin keinon, mut se on niin vaikee. Et pitää kokee niin monta tunnetta ja ne o vaikee kokee ihmisten seurassa. Suru ja myötätunto itseä kohtaan ja samalla se korjaus, eli rakkaudella. Aina ei muista, mut yhä enemmän suhtaudun rakkaudella omiini. Mutta tuo on vähän eri juttuun kai.


      • phajahyvä

        Mitenköhän psykopaatti suhtautuu aitoon vihaan halveksuntaan ja hylkimiseen? Tuskin sen tekojen tarkoitus on tuollaista aiheuttaa? Vaan päinvastoin?


      • poiuytrsxcvb

        Joo se on eri juttu, koska mun ongelma on ihan semmonen manipulointi mitö mulle on tehty gaslighting ja hokematyylillä, sekä pelon yms. tunteen lietsonnalla


      • poiuytfdcvbn

        mä vaan vieraannun ja etäännyn psykopaatista'
        ei siihen suhteeseen niin tarvita tunteita


      • phajahyvä

        Vaikee ymmärtää, mä satuin tänne topikin syystä, mun vanhemmat on vaikeita, ainakin toinen mut en voisi nimetä niitä noilla termeillä. Dominoiva ja aika rasittavaa seuraa, toinen ehkä hieman sadistinen joskus, tai epäsosiaalinen, en osaa määritellä.

        Sä muuten tunnut nyt mieheltä, oot just samanlainen ku mä. Tunnut sellaselta joka puhuu monotonisesti tunteet latistuneena. Kiinnitin vaan huomion. Kerran mulla oli yks ystävä, havahduin kun se vaikutti niin masentuneelta, ja minulta. Tässä on nyt just sama tunne ku silloin.


      • phajahyvä

        Mut meen nukkuu.


    • phajahyvä

      Joskus tuntuu et kun ajattelee toisen päällä niin saa uusia kykyjä, tapoja ajatella, harmi ettei ne sit tartu itseen niin helposti pysyvästi ainakaan.

    • poiuytrdfgh

      Ainakaan mä en ole masentunut.
      Tuo on hauskaa lukea että tunnun mieheltä. Onkohan muutkin miehet kokeneet niin mutta eivät ole kehdanneet sanoa.,..hihihih

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe