tämä on niin ärsyttävää!! nimeni on siis mona ja lausutaan ja kirjoitetaan yhdellä oolla. itse tykkään nimestäni kovasti. en ymmärrä mikä ongelma voi olla ettei kenellekään ulkopuoliselle mene jakeluun nimen lausuminen vaan aina moona, aina. olen kuullut myös ”monna, monica, monni, minna, muna..” kerran JUHA! älkää edes kysykö mistä se tuli?! olen niin kyllästynyt tähän etten jaksa enää edes korjata sitä. ainoastaan läheisimmät sukulaiset ja kaverit osaavat sanoa sen oikein. joululahjapaketeissakin on joka vuosi ainakin 5 lahjaa missä lukee ”moonalle”. korjaan aina uusille ihmisille alussa varmaan sata kertaa, että mona, YHDELLÄ oolla, mutta kun ei mene jakeluun niin ei näköjään mene. kuinka tyhmiä ihmiset on! onko teillä samanlaisia ongelmia nimenne kanssa? luen niitä mielihyvin! :)
nimeni lausutaan aina väärin!!
12
455
Vastaukset
- pyskiatri
Haha, sulla on Hyacinth Bucket syndrooma :D
- mona__
;))
- Problemsolved
Hanki parempi nimi.
- mona__
en.
Noo, eräs kaverini on Nina, toinen Erika ja Carinakin löytyy. Arvaa vaan, meneekö uusilla tuttavuuksilla kerrasta oikein...
Suomen kieli vaan on sellainen, että lyhyet vokaalit sanojen alussa tuppaavat pitenemään lausuttaessa.- mona__
mm, itsellä vaan jos jonkun nimi lausutaan tietyllä tavalla, niin haluan lausua sen juuri niin kuin se pitää, johtuu varmaan omasta nimestä ja ärsytyksestä kun kaikki lausuu sen väärin!
mona__ kirjoitti:
mm, itsellä vaan jos jonkun nimi lausutaan tietyllä tavalla, niin haluan lausua sen juuri niin kuin se pitää, johtuu varmaan omasta nimestä ja ärsytyksestä kun kaikki lausuu sen väärin!
Jatkossa esittäydy vaikka
"Terve! Minä olen Mona, niinkuin Mona Lisassa!"
Menisiköhän jakeluun. ; )- mona__
kokeillaan! :)
joskus olen miettinyt, että sanooko nämä kyseiset ihmiset maalaustakin ”moona liisaksi”, ei varmaan. mitä eroa normaalissa etunimessä sitten on?
- ja_lempinimesi_on
Saadaksesi itsellesi kivan lempinimen/nimet niin anna tilaa lempinimen syntyä. Joku niistä varmaan riffaa ja nappaa kivasti.
- mona__
hyvä idea!
Jollakin on vissiin kiva kommenttejani raportoida..
Anyway.. tulipa mieleeni tämä. http://www.feissarimokat.com/2013/07/maailmankansalainen/
Mikähän takia edellinen viesti poistettiin, erittäin raivostuttavaa toimintaa.- Jekyllll
Meidän luokalla oli lukiossa yksi Mona ja se oli kanssa puhekielessä välillä Mona ja välillä Muna jopa opettajien sanomana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904413
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?593182Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182368Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki862127- 402043
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281987Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241743Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618