”Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään.
Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.
Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni.
Hän päästää minut kuoleman otteesta ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.
Vanhurskaat ovat Herran teot, hän tuo oikeuden sorretuille.
Hän osoitti tiensä Moosekselle ja näytti Israelille suuret tekonsa.
Anteeksiantava ja laupias on Herra. Hän on kärsivällinen ja hänen armonsa on suuri.
Ei hän iäti meitä syytä, ei hän ikuisesti pidä vihaa.
Ei hän maksanut meille syntiemme mukaan, ei rangaissut niin kuin olisimme ansainneet.
Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä, niin on Herran armo suuri niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän syntimme.
Niin kuin isä armahtaa lapsiaan, niin armahtaa Herra niitä, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.
Hän tuntee meidät ja tietää meidän alkumme, muistaa, että olemme maan tomua.”
(Ps 103:1-14)
Ylistä Herraa, minun sieluni
8
280
Vastaukset
Hyvä paslmi, mutta lestadiolaisuudessahan ylistys mummut on pantu jo multiin ja eläviltä kielletty, vaikka Raamatussa on ylistystä 15%.
padasjoenukko kirjoitti:
Mistä lasketaan ?
VT:stä vai molemmat ?
Oletko selvittänyt tuon % ?
-Koko Raamattua ajatellen, on Kolmiyhteisen Jumalan ylistys- sanomaa n 15% laskenta tavasta riippuen. Siihen on merkittävät hermeneutikot päätyneet.
VT;ssä on suhteessa enemmän. Yksin Psalmit ovat sitä, koko kirja.
Olen sen todennut, että nämä tutkijat ovat oikeassa ja siksi uskallan siitä kirjoittaa.
Ei juuri ole ihanampaa runoutta mitä Psalmit, se kuuluu laulaa ja panin kerran seurakunnan laulamaan niin, että miehet lauloivat puolet, keskiäänenä baritoni, kuten
1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
Ja naiset Mezzosopraano
3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
Kuului hyvältä ja halusivat laulaa myös toiston.
Kes.
- MetelitöntäYlistystä
Minun kanssa!
- 9574832
Hoitokokousten jälkeen mummujen ylistys "Herra Jeesus ole kiitetty" -loppui.
- PelastettuKiittää
Mitäpä pelastettu voisi muuta tehdä kuin kiittää pelastajaansa, joka puhtaasta armosta antaa katuvalle runsain mitoin kaikki synnit anteeksi.
Ilm. 5:13
Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"Koko Ilmestyksessä ei ole kertaakaan sanottu, että; - kaikki synnit anteeksi?
Toisaalta, kerhon -kaikki synnit anteeksi. On hieman erikoinen, eikö ne ole anteeksi, koska pitää saada ne - joka puhtaasta armosta antaa katuvalle runsain?
Kysymyshän ei ole armosta, vaan Henkilökohtaisesta uskosta Jeesukseen ja tunnustaa Hänet ihmisten edessä, VAIN HÄN PELASTAA IANKAIKKISUUTEEN JERUSALMIIN.
- vlvaasa
Tuo ylistäminen ja kiittäminen Herraani Jeesusta Kristusta kohtaan saa minut niin ihanasti yhdistetyksi vapaakirkollisiin veljiini ja sisareihini, että usein tunnen kuuluvani johonkin yhteiseen uskovaisten joukkoon, vaikka tätä ei voi ääneen ry:llä sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156