Kitkarengas vanhana ?

Yhdetrenkaatehdinvielä

Nykyinen rengas on 2005 dot ja pintaa on vielä 4-5mm . Kovat,liukkaat ja nastat liki kaikki tallella ja jopa tuntuu vielä eli ulottuvat mutta nyt hylkään ne lopulta kun yhdessä ei ilma ihan pysy koko talvea 2,2barissa.
Mutta miten on kitkarengas ikä kestävyys kun on esim 8v ikää?
Tuumin noita uusia nokia r3 joissa se kristalli kide tai jokin sen tyylinen joka pitänee edelleen kun rengas kuluu.
Empä jaksa lukea kuinka pitää uusia kolmen vuoden välein renkaat yms opettajamaista.

29

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastasit.ja.kysyit

      "Empä jaksa lukea kuinka pitää uusia kolmen vuoden välein renkaat yms opettajamaista."

      No mitä sitten kyselet, ja varsinkin kun itse jo vastasit kysymykseesi; renkaista tulee ikääntyessään kovat ja liukkaat. Ja kitkarenkaassa asia vielä korostuu koska ei ole nastoja edes hätäapuna.

      • Yhdetrenkaatehdinvielä

        Onko kitkarenkaan materiaali normi nastarenkaan materiaalia kovettumampaa?
        Kiihtyminen kyllä riittää kun ei ole niitä busseja kilpakumppaneina täällä.
        Kitkat on luetun mukaan todella kiikkerät ja liukkaat kesäkuumalla ja kuluvat huimaa nopeutta joten kesällä pitää olla kesärengas ja ne on ihan okt.
        Tuumin vaan että josko kitkat olisi vanhempana paremmat pitämään kuin vanha nasta.
        Auto on neliveto joten kiihtyy kyllä kesärenkailla paremmin kuin joku vähemmän vetävä talvirenkailla mutta ei pysähdy eikä sivupitoa ole kesärenkailla kyllä yhtään, kokeiltu on.
        Ketju ei ole tarkoitettu ärsyttämään ketään. Etsin vaan tietoa kokemuksista.
        Ajo joskus kyllä ripeääkin kesällä.


    • AutoVaihtooni

      Omat nastarenkaat on ulkoisesti ihan ok näköiset. Continental/Goodyear/Gislaved en muista enää merkkiä, mutta käytössä ovat olleet 6 vuotta.

      Kaikki nastat tallella, mutta ovat tosi liukkaat. Bussi kiihdyttää jääkelillä kovempaa kuin mitä näillä pääsee ;)

    • Jos ajokilometrit vuodessa jäävät kovin vähäisiksi, on mielestäni edullisinta ja _riittävän_ turvallista ostaa laadukkaat kitkarenkaat ja ajella niillä vähät ajonsa kesät talvet.

      • AutoVaihtooni

        Paljonkohan olisi hyvä km raja pelkällä kitkoilla ajolle?


      • Kun on kaksi autoa käytettävissä ja toisessa oli viime kesänä vanhat kitkat, niin olihan se ihan toimiva kompromissi vaihtoehto. 25C keleillä oli ajatus josko liian pehmeät ja rikkoontumisen vaara moottoritiellä... Vanha kitkarengas ei ole silloin parhaimmillaan -- liikaa kovettunut ettei kulunut nopeasti kuumallakaan.

        Sateella peräkärryn vedossa ne oli melkoiset luistimet. Perille pääsi etuvetoisen kanssa. Kuorma takana korosti liukkautta jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Jarruttomassa kärryssä oli melkein maksimikuorma. Aisapainokin oli alle 50kg (muttei paljoa). Sillä yhdistelmällä liikkeelle pääsy loppu kesän sileällä asfaltilla oli jo hitaampaa. Taatusti myös vesiliirron riski kasvaa, vaikkei märkäpito siitä suoraan kerro.

        Talvikeleissä kitkoilla ajetaan hitaampaa jäällä kuin nastoilla. Sama sopii myös kesälle ja kesärenkaisiin verrattuna. Pärjää, kun ajaa renkaiden ominaisuuksien mukaan :)

        Pitää nyt katsoa vieläkös ne kitkat laitan keväällä alle. Pääsisi sateella vinguttaan renkaita ja luisteleen kaarteissa.


      • Cruzeideri
        AutoVaihtooni kirjoitti:

        Paljonkohan olisi hyvä km raja pelkällä kitkoilla ajolle?

        Eurot päättävät. Suunnilleen niin, että jos ei ehdi ajaa renkaita loppuun ennen kuin haluaa ne kovettumisen takia vaihtaa, niin kannattaa harkita ympärivuotisia.
        Tosin tinkiihän siitä parhaasta pidosta kitkoilla kesällä, että onko sitten sen huonompi pito vanhoilla kovettuneilla? Ainakin kahta sarjaa käyttäen pääsee edes uusilla ajamaan ilman kompromissia. Toisaalta tulee vaihdon vaiva / kustannus.
        Ja jos jo on ne toiset vanteetkin, niin siirtymällä ympärivuotisiin ei säästä tilaa varastosta, eikä vanteiden pääomakuluja.

        Aika monitahoinen yhtälö, johon ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.


      • eivoikäsittää
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eurot päättävät. Suunnilleen niin, että jos ei ehdi ajaa renkaita loppuun ennen kuin haluaa ne kovettumisen takia vaihtaa, niin kannattaa harkita ympärivuotisia.
        Tosin tinkiihän siitä parhaasta pidosta kitkoilla kesällä, että onko sitten sen huonompi pito vanhoilla kovettuneilla? Ainakin kahta sarjaa käyttäen pääsee edes uusilla ajamaan ilman kompromissia. Toisaalta tulee vaihdon vaiva / kustannus.
        Ja jos jo on ne toiset vanteetkin, niin siirtymällä ympärivuotisiin ei säästä tilaa varastosta, eikä vanteiden pääomakuluja.

        Aika monitahoinen yhtälö, johon ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.

        Mikä ihmeen vaihdon vaiva/kustannus? Oletko niin huonokuntoinen, lihava, persaukinen? Jokainen normi ihminen suoriutuu tuosta hommasta.


      • Cruzeideri
        eivoikäsittää kirjoitti:

        Mikä ihmeen vaihdon vaiva/kustannus? Oletko niin huonokuntoinen, lihava, persaukinen? Jokainen normi ihminen suoriutuu tuosta hommasta.

        Se, että suoriutuu, ei tarkoita, ettei toimeen liittyisi vaivaa ja kustannusta. Edes käsityskyvyttömyytesi ei tuota poista.
        Toisaalta olen kyllä kateellinen onnelliselle idiootille, joka ei lainkaan hahmota vaivannäköä tai kustannuksia,tekee vaan ja on onnellinen. Voisit vaihtaa naapurustonkin renkaat, kun se ei kerran sinulle mikään vaiva ole.


      • Eivoikäsittää
        Cruzeideri kirjoitti:

        Se, että suoriutuu, ei tarkoita, ettei toimeen liittyisi vaivaa ja kustannusta. Edes käsityskyvyttömyytesi ei tuota poista.
        Toisaalta olen kyllä kateellinen onnelliselle idiootille, joka ei lainkaan hahmota vaivannäköä tai kustannuksia,tekee vaan ja on onnellinen. Voisit vaihtaa naapurustonkin renkaat, kun se ei kerran sinulle mikään vaiva ole.

        Ei minulle liity siihen mitään vaivaa, vaihdan molempiin omiin autoihin itse renkaat. Samalla putsaan/huollan jarrut ja saan hyöty liikuntaa. Pesen lopuksi renkaat ja tarkistan niiden kunnon. Sitten kannan ne varastoon. Kyllä, olen tyytyväinen suoritukseeni. Ennen vaihdoin appivanhempienkin renkaat, ei mitään ongelmaa. Kahvit ja ruuan sain vaivan palkaksi. Kaikki oli tyytyväisiä. Voisin vaihtaa naapurinkin renkaat, onhan tuo monesti auttanut.


      • Premiumpeli
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eurot päättävät. Suunnilleen niin, että jos ei ehdi ajaa renkaita loppuun ennen kuin haluaa ne kovettumisen takia vaihtaa, niin kannattaa harkita ympärivuotisia.
        Tosin tinkiihän siitä parhaasta pidosta kitkoilla kesällä, että onko sitten sen huonompi pito vanhoilla kovettuneilla? Ainakin kahta sarjaa käyttäen pääsee edes uusilla ajamaan ilman kompromissia. Toisaalta tulee vaihdon vaiva / kustannus.
        Ja jos jo on ne toiset vanteetkin, niin siirtymällä ympärivuotisiin ei säästä tilaa varastosta, eikä vanteiden pääomakuluja.

        Aika monitahoinen yhtälö, johon ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.

        Aivan, Daciassa ei tosiaan ole kuin yhdet vanteet. Mitä turhaan sitä toisia ostaisi autoon, jossa ei muutenkaan ole mitään. Onko uudessa Dusterissa jo käytössä keksimäsi urea rattilämmitin?


      • hjhfkhkhjkhv
        Cruzeideri kirjoitti:

        Se, että suoriutuu, ei tarkoita, ettei toimeen liittyisi vaivaa ja kustannusta. Edes käsityskyvyttömyytesi ei tuota poista.
        Toisaalta olen kyllä kateellinen onnelliselle idiootille, joka ei lainkaan hahmota vaivannäköä tai kustannuksia,tekee vaan ja on onnellinen. Voisit vaihtaa naapurustonkin renkaat, kun se ei kerran sinulle mikään vaiva ole.

        Kummallisen paljon vaivaa ja kustannuksia eli sitä kallista aikaasi vietät länkyttäen lukuisilla nettipalstoilla joutavuuksiasi. Taitaa olla ihan liikaa sitä aikaa.


      • menebussilla
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eurot päättävät. Suunnilleen niin, että jos ei ehdi ajaa renkaita loppuun ennen kuin haluaa ne kovettumisen takia vaihtaa, niin kannattaa harkita ympärivuotisia.
        Tosin tinkiihän siitä parhaasta pidosta kitkoilla kesällä, että onko sitten sen huonompi pito vanhoilla kovettuneilla? Ainakin kahta sarjaa käyttäen pääsee edes uusilla ajamaan ilman kompromissia. Toisaalta tulee vaihdon vaiva / kustannus.
        Ja jos jo on ne toiset vanteetkin, niin siirtymällä ympärivuotisiin ei säästä tilaa varastosta, eikä vanteiden pääomakuluja.

        Aika monitahoinen yhtälö, johon ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.

        Vai että oikein vanteiden pääomakuluja... On se pienestä kiinni joillakin.


      • Rahatfinaalissa
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eurot päättävät. Suunnilleen niin, että jos ei ehdi ajaa renkaita loppuun ennen kuin haluaa ne kovettumisen takia vaihtaa, niin kannattaa harkita ympärivuotisia.
        Tosin tinkiihän siitä parhaasta pidosta kitkoilla kesällä, että onko sitten sen huonompi pito vanhoilla kovettuneilla? Ainakin kahta sarjaa käyttäen pääsee edes uusilla ajamaan ilman kompromissia. Toisaalta tulee vaihdon vaiva / kustannus.
        Ja jos jo on ne toiset vanteetkin, niin siirtymällä ympärivuotisiin ei säästä tilaa varastosta, eikä vanteiden pääomakuluja.

        Aika monitahoinen yhtälö, johon ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta.

        Ihan ensinmäiseksi luovu netistä. Aivan turhia kuluja sinulle ja todella kalliita. Jankutusta, länkytystä, päivästä toiseen. Selitäppä miten tämän ulosteen työntäminen tänne, ei muka olisi kallista aikaasi?


      • Cruzeideri
        Eivoikäsittää kirjoitti:

        Ei minulle liity siihen mitään vaivaa, vaihdan molempiin omiin autoihin itse renkaat. Samalla putsaan/huollan jarrut ja saan hyöty liikuntaa. Pesen lopuksi renkaat ja tarkistan niiden kunnon. Sitten kannan ne varastoon. Kyllä, olen tyytyväinen suoritukseeni. Ennen vaihdoin appivanhempienkin renkaat, ei mitään ongelmaa. Kahvit ja ruuan sain vaivan palkaksi. Kaikki oli tyytyväisiä. Voisin vaihtaa naapurinkin renkaat, onhan tuo monesti auttanut.

        Eihän siihen apu liity, kun ei ole vaivasta kyse.
        Saat hyötyliikuntaa ainakin neljäksi kuukaudeksi vuodesta, kun ilmoitat vaihtavasi renkaita ilmaiseksi.
        Voisitte vajakkiveljiesi kera yhdistää voimanne ja vaihtaa koko maan autoista renkaat. Ilmaiseksi.


      • Pääomakulujanetistä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eihän siihen apu liity, kun ei ole vaivasta kyse.
        Saat hyötyliikuntaa ainakin neljäksi kuukaudeksi vuodesta, kun ilmoitat vaihtavasi renkaita ilmaiseksi.
        Voisitte vajakkiveljiesi kera yhdistää voimanne ja vaihtaa koko maan autoista renkaat. Ilmaiseksi.

        Sinä se sitten olet tyhmempi kuin kukaan luulikaan.


      • Eivoikäsittää
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eihän siihen apu liity, kun ei ole vaivasta kyse.
        Saat hyötyliikuntaa ainakin neljäksi kuukaudeksi vuodesta, kun ilmoitat vaihtavasi renkaita ilmaiseksi.
        Voisitte vajakkiveljiesi kera yhdistää voimanne ja vaihtaa koko maan autoista renkaat. Ilmaiseksi.

        Kiitos kysymästä, ei ole vaivoja ilmaantunut. Varmasti hyötyliikuntani osa syynä siihen. Mutta onnea ja menestystä leikkikalurenkaillasi lipsumiseen. Ihailet sitten Datsiasi misukoita yhdillä vanteilla, ilman toisien vanteiden pääomakuluja vuokrakasarmisi parkkipaikalla sandaali santtujen kanssa.


      • Henkisenpuolenongelmia
        Cruzeideri kirjoitti:

        Eihän siihen apu liity, kun ei ole vaivasta kyse.
        Saat hyötyliikuntaa ainakin neljäksi kuukaudeksi vuodesta, kun ilmoitat vaihtavasi renkaita ilmaiseksi.
        Voisitte vajakkiveljiesi kera yhdistää voimanne ja vaihtaa koko maan autoista renkaat. Ilmaiseksi.

        On se sinunkin elämä kovaa. Jää toiset renkaatkin hankkimatta kun ei ole varaa. Vajakkia,keharia ym. Ilmeisesti sinua on elämässä kohdeltu kaltoin, kenties huostaanotettu? Vanhemmat alkoholisteja, vaille huomiota jäänyt. Vai mistä tämä pahanolon purkaminen johtuu?


      • Cruzeideri
        Henkisenpuolenongelmia kirjoitti:

        On se sinunkin elämä kovaa. Jää toiset renkaatkin hankkimatta kun ei ole varaa. Vajakkia,keharia ym. Ilmeisesti sinua on elämässä kohdeltu kaltoin, kenties huostaanotettu? Vanhemmat alkoholisteja, vaille huomiota jäänyt. Vai mistä tämä pahanolon purkaminen johtuu?

        Onhan minulla toiset vanteet renkaineen, kun tulivat auton mukana, mutta seuraavaksi jos ostan uuden auton, eikä ole mitään talvirengaskampanjaa, niin yritän neuvotella ensiasennusrenkaiksi ympärivuotiset tai kitkat, vähän vuodenajastakin riippuen. Ostaa sitten myöhemmin toisen pyöräsarjan, jos huomaa tarpeelliseksi.


      • Äläalainttämään
        Cruzeideri kirjoitti:

        Onhan minulla toiset vanteet renkaineen, kun tulivat auton mukana, mutta seuraavaksi jos ostan uuden auton, eikä ole mitään talvirengaskampanjaa, niin yritän neuvotella ensiasennusrenkaiksi ympärivuotiset tai kitkat, vähän vuodenajastakin riippuen. Ostaa sitten myöhemmin toisen pyöräsarjan, jos huomaa tarpeelliseksi.

        Pelkkää rahattomuutta. Kukaan uuden auton ostaja ei toimi noin. Olet ainoa lajissaan. Kaikki ostaa kaksilla renkailla. Väitä mitä haluat, näin on.


      • AutoVaihtooni
        Cruzeideri kirjoitti:

        Onhan minulla toiset vanteet renkaineen, kun tulivat auton mukana, mutta seuraavaksi jos ostan uuden auton, eikä ole mitään talvirengaskampanjaa, niin yritän neuvotella ensiasennusrenkaiksi ympärivuotiset tai kitkat, vähän vuodenajastakin riippuen. Ostaa sitten myöhemmin toisen pyöräsarjan, jos huomaa tarpeelliseksi.

        Uusi auto tulee tehtaalta kesärenkailla. Autokauppa ei saa laskettua hintaa yhtään vaikka jätät renkaat kauppaan. Mieluummin kannattaa myydä uudet renkaat itse eteenpäin.

        Itse mietin myös yksien renkaiden taktiikkaa. Uutta autoa ostaessani oli maahantuojan kamppis jossa sai talvirenkaat ja metallivärin 500 euron hintaan. Otin ne. Nyt minulla on siis kahdet renkaat.

        Joskus kuuden vuoden päästä saatan sitten siirtyä yksien renkaiden taktiikkaan, kun vanhat on loppuun ajettu.


      • Cruzeideri
        Äläalainttämään kirjoitti:

        Pelkkää rahattomuutta. Kukaan uuden auton ostaja ei toimi noin. Olet ainoa lajissaan. Kaikki ostaa kaksilla renkailla. Väitä mitä haluat, näin on.

        Luultavasti, vaan jos ei ole vielä käynyt selväksi, niin minua ei häiritse olla ainoa lajissani. Tehköön ”kaikki” mitä lystäävät.

        Eivät ne toiset renkaat nyt uuden auton hintaan niiin paljon lisää tuo, etenkin kun usein on niitä kampanjoita.


      • Kudpai
        Cruzeideri kirjoitti:

        Luultavasti, vaan jos ei ole vielä käynyt selväksi, niin minua ei häiritse olla ainoa lajissani. Tehköön ”kaikki” mitä lystäävät.

        Eivät ne toiset renkaat nyt uuden auton hintaan niiin paljon lisää tuo, etenkin kun usein on niitä kampanjoita.

        Muista myös tuo tästä lähtien! Tehköön kaikki mitä lystäävät. Älä siis aukaise sontaluukkuasi kenenkään rengasvalinnoista tai arvostele niitä, tuo fetissiä esille. Kyllä, kyllä, sinä aloitat sen aina. Mutta voimia tämän asian toteutuksen suhteen, varmasti tuottaa sinulle suuria vaikeuksia. P.s kaikki muistaa tarinasi eripalstoilta, älä vetoa muistamattomuuteen kun aloitat taas trollauksen.


      • plaaplaaplaaplaa
        Cruzeideri kirjoitti:

        Luultavasti, vaan jos ei ole vielä käynyt selväksi, niin minua ei häiritse olla ainoa lajissani. Tehköön ”kaikki” mitä lystäävät.

        Eivät ne toiset renkaat nyt uuden auton hintaan niiin paljon lisää tuo, etenkin kun usein on niitä kampanjoita.

        "Eivät ne toiset renkaat nyt uuden auton hintaan niiin paljon lisää tuo"

        Jaa, mutta samaan aikaan sössötät että kaksien renkaiden ja vanteiden omistajille renkaan kausittaiset vaihtokustannukset ovat merkittäväkin asia.


      • Cruzeideri
        plaaplaaplaaplaa kirjoitti:

        "Eivät ne toiset renkaat nyt uuden auton hintaan niiin paljon lisää tuo"

        Jaa, mutta samaan aikaan sössötät että kaksien renkaiden ja vanteiden omistajille renkaan kausittaiset vaihtokustannukset ovat merkittäväkin asia.

        No onhan se ihan rahaa joo, mutta täyttä idiotismia höpistä, ettei jollakin olisi kertakaikkiaan varaa kaksiin renkaisiin, jos kuitenkin on varaa autoiluun.
        Vähän sama kuin jos autosi kuluttaisi 0,5 litraa enemmän. Siihen on kaikilla varaa, mutta jos senkin voi säästää, niin kyllä minulle kelpaa.

        Ylemmälle kirjoituksellesi; ei jokaisen oikeus tehdä mitä tekevätkään, sitä tarkoita, etteikö niitä tekoja saisi arvostella, semminkin kun itse niistä KESKUSTELUpalstalla oma-aloitteisesti kertovat.

        Olisi todella outoa, jos kaikki muistaisivat kirjoitukseni. Eiköhän sentään 99%:lla ihmisistä ole parempaakin tekemistä ajalleen ja muistilleen kuin minä. Kyllä sinä aika harvinainen kahjo olet luokassasi, kun teet koosteita yli vuodenkin takaisista sanomisistani.

        Aloituksia voit tarkistella vaikka tuolta ylhäältä. Vajakkiveljeksethän ne tähänkin ulisemaan tulivat.


      • MeneHoitoon
        Cruzeideri kirjoitti:

        No onhan se ihan rahaa joo, mutta täyttä idiotismia höpistä, ettei jollakin olisi kertakaikkiaan varaa kaksiin renkaisiin, jos kuitenkin on varaa autoiluun.
        Vähän sama kuin jos autosi kuluttaisi 0,5 litraa enemmän. Siihen on kaikilla varaa, mutta jos senkin voi säästää, niin kyllä minulle kelpaa.

        Ylemmälle kirjoituksellesi; ei jokaisen oikeus tehdä mitä tekevätkään, sitä tarkoita, etteikö niitä tekoja saisi arvostella, semminkin kun itse niistä KESKUSTELUpalstalla oma-aloitteisesti kertovat.

        Olisi todella outoa, jos kaikki muistaisivat kirjoitukseni. Eiköhän sentään 99%:lla ihmisistä ole parempaakin tekemistä ajalleen ja muistilleen kuin minä. Kyllä sinä aika harvinainen kahjo olet luokassasi, kun teet koosteita yli vuodenkin takaisista sanomisistani.

        Aloituksia voit tarkistella vaikka tuolta ylhäältä. Vajakkiveljeksethän ne tähänkin ulisemaan tulivat.

        En ole kirjoittanut mitään "ylempää kirjoitusta" joten älä sekoile ja sekoittele mielessäsi eri kirjoittajia yhdeksi, hourupää.

        Pointti oli ja on se että juttusi ovat jatkuvasti ristiriidassa keskenään, ja aina sen eduksi mitä olet kulloinkin jankuttamassa, kuin pikkulapsella hiekkalaatikolla. Välillä joku pikkukulu on merkittävä, välillä ei. Välillä jarrutusmatkalla on väliä, välillä taas ei. Ja sitten taas selitellään kun joku huomaa.

        "teet koosteita yli vuodenkin takaisista sanomisistani."

        Mitä h*lvetin koosteita kenenkään edes tarvitsisi tehdä kun suuri osa palstan sisällöstä viimeisen vuoden ajalta koostuu CrossClimate- höpötyksestäsi ja se on ikävä kyllä kenen tahansa luettavissa ihan ilman mitään koosteitakin. Tuskin on tiedossa toista aikuista (?) ihmistä jolla voi mennä neljä autonrengasta niin hattuun että tohkeilee niistä j-lauta vuoden :D


      • Cruzeideri
        MeneHoitoon kirjoitti:

        En ole kirjoittanut mitään "ylempää kirjoitusta" joten älä sekoile ja sekoittele mielessäsi eri kirjoittajia yhdeksi, hourupää.

        Pointti oli ja on se että juttusi ovat jatkuvasti ristiriidassa keskenään, ja aina sen eduksi mitä olet kulloinkin jankuttamassa, kuin pikkulapsella hiekkalaatikolla. Välillä joku pikkukulu on merkittävä, välillä ei. Välillä jarrutusmatkalla on väliä, välillä taas ei. Ja sitten taas selitellään kun joku huomaa.

        "teet koosteita yli vuodenkin takaisista sanomisistani."

        Mitä h*lvetin koosteita kenenkään edes tarvitsisi tehdä kun suuri osa palstan sisällöstä viimeisen vuoden ajalta koostuu CrossClimate- höpötyksestäsi ja se on ikävä kyllä kenen tahansa luettavissa ihan ilman mitään koosteitakin. Tuskin on tiedossa toista aikuista (?) ihmistä jolla voi mennä neljä autonrengasta niin hattuun että tohkeilee niistä j-lauta vuoden :D

        Puhumattakaan, että joku lahopää tohkeilee toisen, tuntemattoman kirjoittajan renkaista!

        Ristiriidat ovat myös siellä omassa pienessä nupissasi.


      • MeneHoitoon
        Cruzeideri kirjoitti:

        Puhumattakaan, että joku lahopää tohkeilee toisen, tuntemattoman kirjoittajan renkaista!

        Ristiriidat ovat myös siellä omassa pienessä nupissasi.

        Sinä olet se joka on floodannut palstaa jankutuksellasi, älä edes yritä sälyttää muiden kontolle tekosiasi jotka ovat ihmisiä ärsyttäneet.


    • AutoVaihtooni

      Eurot päättää tässäkin asiassa. Jos renkaiden vaihdon ja säilytyksen haluaa palveluna, niin se maksaa noin 150 eur / vuosi. Kolmeen vuoteen tulee maksua 450 eur.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3333
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      208
      2715
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2483
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1992
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1652
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1516
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1496
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1211
    Aihe