X30 kisaviikonloppu

Mitä tohtorit tuumaa systeemistä, että lauantaina aika-ajo+erät ja sunnuntaina finaalit?

Aika perseestä jos toisena päivänä sataa, sarjassa pärjää vain sadespecialistit :(

Ja pakko ajaa sekä la että su :(

:(
Ilmoita

Sademiehet, lol.

Sunnuntaina varmaan sitten vain lämppäri ja kaksi finaalia? Tarkoittaa että pääsee ajoissa lähtemään kotia?
Ilmoita
Ja tarkoittaako tämä että samalla rahalla tulee vähemmän lähtöjä/vkl?
Ilmoita
Onko tämä trolli, arvaus vai tietoa? Meillä vaihtuu sarja välittömästi, jos tuohon systeemiin mennään.

En tosin ihmettelis jos niin tehdään, koska tuota määrää luokkia ei oikein pysty vetää enää päivässä läpi. Viime kaudella oli jo liikaa luokkia, mistä johtui liian pitkät tauot ja liian lyhyet erät.

Ahneella on pas...... loppu.
Ilmoita
X30 ei ajeta.
Ilmoita
Selvästi Rotax-niminen trolli yrittää keikuttaa laivaa nurin.

X30 säännöt tälle kesälle on luettavissa x30-sivuilla, joten unohtakaa moinen höpötys.
1 VASTAUS:
Ei tuon optimisti jollan nurin saamiseksi tartte muiden paljoo urakoida...

Hoitavat sen karille ihan omalla nokkeluudellaan....
+Lisää kommentti
Mitä sen on väliä ajetaanko lauantaina ja sunnuntaina yks vai kaks starttia....

Ekaks pitäis tietää millon ajetaan ja missä?
Ilmoita
Se tiedettiin jo viime kaudella että tämä tulee eteen jos sarja kasvaa. Ei mahdu muuten viikonlopulle.
Ilmoita
Eipä tuossa paljon ole järkeä , päivään mahtuu 2-3 tunnin taukoja , jo lauantaisin , riippuu mihin erään pääset . Sunnuntain odottelet taas . No kotosalla olet ajoissa . Onko se sitten se mitä haetaan, jos kuitenkin ollaan päivä poissa ... , eli mennäänkö X-kisoihin että saadaan olla ajoissa saunan lauteilla , ei tule mestareita odottamalla .
Ilmoita
Jotain tarttis tehä juu, mutta mitä? Kun hankitaan suhtkoht kallis kalusto kuskille, täytyisi kisoja ja niissä lähtöjä/ ajoa saada riittävästi, että kuski kehittyisi ja homma olisi mielekästä. Tietysti mikäli ollaan kaikki matkassa vain harrastusmielessä asia on OK, mutta mikäli halutaan kehittyä kuljettajana tarvitaan ajoa huomattavasti enempi.
Mini 60 luokka mielestäni vois ensimmäisenä pudottaa x30 sarjasta ulos , samoin kuin tapahtui cadetti-luokalle. AKK voisi nyt panoistaa Raket ja Mini 60 luokkaan, Tehdä niistä sitten kunnon SJM -kilpasarja. Tämä on ratkaisu myös suomen pikkuratojen hyväksi ja toisi elinmahdollisuuden myös näille.
3 VASTAUSTA:
Loistava kommentti, AKK:lla vaan sattuu jo olemaan SJM-sarja, jossa ajetaan Raket 95 ja Mini 60 luokat ! Ja kilpailut ajetaan pienemmillä radoilla., esim. Jämsä.
Niinhän on, mutta onko niissä kuskeja ? edellinen kirjoittaja tarkoittaa ilmeisesti AKKn panosta SJM luokkiin. Mikä tarkoittaa isompaa osanottajamäärää, isompia kilpailuita.
Täysin samaa mieltä. Eli Cadet pitikin pudota pois ja vielä noi mini60 myös. Silloin olis SJM kisat joissa ajettas raksut ja koffit. Ja kuten edellä joku mainitsi olisi myös pikkuradoille kisailijoita. Samalla X sarjaan löytyisi ehkä muutama rata myös lisää. Ja kyllä ajamme x sarjaa, mutta ei oikein kiva kun ratoja ei tiedä vieläkään. Löytyisi varmaan jos ei liikaa ahnehdi.
+Lisää kommentti
Tässä lajin ja harrastajien parhaaksi mainostetussa paketissa yritetään maksimoida taloudellinen voitto, jota ei tule jos luokkia tiputetaan pois!

Moottori kauppias ei tienaa,
Järjestäjä ei tienaa,
Rengas kauppias ei tienaa,

Kaikki tän sarjan toimet tähtäävät taloudelliseen hyötyyn harrastajien kustannuksella!
4 VASTAUSTA:
X;n promoottori kyllä osaa nuo manipuloinnin keinot vallan taitavasti. Tälläkin palstalla syytetään muita nimimerkin takaa yksinvaltiaiksi, keisarteiksi, lajin ja nuorisotoiminnan vastustajiksi.
Itse promoottori julistautuu messiaaksi, koko lajin pelastajaksi, mutta myös yksinvaltiaaksi X30 sarjan päätöksien ja kilpilutapahtumien suhteen, Luehan sarjaesite.
Niin, AKK:han jakaa moottorit ja renkaat ilmaiseksi? Eikä osallistumismaksujakaan ole, eihän?
Mieluummin elätän vaikka sitten riistäjäyrittäjää kuin lennätän herraa akk:n isoherraa helikopterilla.
sighuiserhg kirjoitti:
Niin, AKK:han jakaa moottorit ja renkaat ilmaiseksi? Eikä osallistumismaksujakaan ole, eihän?
Mieluummin elätän vaikka sitten riistäjäyrittäjää kuin lennätän herraa akk:n isoherraa helikopterilla.
Hih, hih... tiedoksi sinullekin että ns. AKK:n kisoissa osallistumismaksut menee seuralle ja moottorit, varaosat ja renkaat myy samat riistokauppiaat kuin nyt sulle Iame -kisoissakin. Iame -kisoista AKK:lle tilitetään (tai ainakin pitäisi) kilpailulupamaksuna ihan yhtäpaljon "lentorahaa" herroille kuin AKK:n kansallisista kisoista. Kaikki muu menee karting messiaan ja sen kavereiden busineksiin.

Muissa kuin Iame -sarjan kisoissa suurimman taloudellisen hyödyn saa kilpailun järjestävä seura ja sitä kautta toivottavasti me harrastajat.
Silloin kun saa toimintaansa vapaaehtoisesti valtaosan harrastajista mukaan voi narisija kyseenalaistaa itsensä.
+Lisää kommentti
Ilmaiseksiko ne seurat muka antaa radan Iamen sarjalle? Tuskimpa. Eli seura nettoaa ilman että tarvitsee järjestää kisaa itse.
Ilmoita
Niin eipähän nuista X30 sarjan pyörittäjien euroista juurikaan päädy AKK:lle ja sitäkautta hyödytä meitä harrastajia. AKK:lla on paljon asioita, joita pitävät näpeissään kaikenkaikkeaan, nämäkin hyödyttävät näitä sarjapyörittäjiä.
3 VASTAUSTA:
Ja kuinkahan riviharrastaja hyötyy akk:lle päätyneistä euroista??? Kaupallisia toimijoita tässä on joka taho tavalla tai toisella, toiset vaan oikeesti tekee töitä asioiden eteen.
AKK kouluttaa kilpailujärjestäjät. Laatii lajikohtaiset luokkajaot. Pitää lisenssijärjestelmää yllä. Hoitaa luokitusasioita tehtaiden suuntaan. Anoo CIK- arvokilpailut suomeen. Hoitaa ja sovittelee kilpailukalenteriasiat harrastajille, seuroille ja sarjajärjestäjille, täytyyhän nämäkin asiat olla jonkun ryhmän näpeissä. Pyörittää valmennustoimintaa ja kouluttaa valmentajat. Tukee ja on mukana muutaman huipun eteenpäinmenossa kansainvälisille kentille. Nämä asiat saattaa jonkinverran maksaakkin. Tässä ihan vain muutamia AKKn tehtävistä.
Turhan moni vaan kuvittelee, että AKK on se syöppö ja mätäpaise tässä. Ilman AKKn toimintaa olisi riviharrastajana sinunkin vaikeeta harrastella.
Mutta tetysti sopiva ja rakentava keskustelu on aina paikallaan.
Onkotääprovoo kirjoitti:
AKK kouluttaa kilpailujärjestäjät. Laatii lajikohtaiset luokkajaot. Pitää lisenssijärjestelmää yllä. Hoitaa luokitusasioita tehtaiden suuntaan. Anoo CIK- arvokilpailut suomeen. Hoitaa ja sovittelee kilpailukalenteriasiat harrastajille, seuroille ja sarjajärjestäjille, täytyyhän nämäkin asiat olla jonkun ryhmän näpeissä. Pyörittää valmennustoimintaa ja kouluttaa valmentajat. Tukee ja on mukana muutaman huipun eteenpäinmenossa kansainvälisille kentille. Nämä asiat saattaa jonkinverran maksaakkin. Tässä ihan vain muutamia AKKn tehtävistä.
Turhan moni vaan kuvittelee, että AKK on se syöppö ja mätäpaise tässä. Ilman AKKn toimintaa olisi riviharrastajana sinunkin vaikeeta harrastella.
Mutta tetysti sopiva ja rakentava keskustelu on aina paikallaan.
Ja tuosta on riviharrastajalle se välttämätön pakko. Vanhat lumet vois kolaa jo pois.
+Lisää kommentti
X30 on suomessa just sen takia ettei akk ole hoitanut hommiaan. Jos asiat olisivat olleet hyvin, ei uutta sarjaa olisi koskaan tullut.
Ilmoita
Sain tiedon varmalta taholta, että X30 ja RMC kilpailut yhdistetään TAG-sarjaksi vuonna 2021. Se on CIK:n kansainvälinen peliliike, jolla haetaan kasvua kilpailukokoihin seuratasolla ja moottorivalmistajat myy runsaammin koneita jatkuvan päivittämisen avulla.

Että unohtakaa pikku promoottorit, kohta CIK määrää tahdin.
5 VASTAUSTA:
Mikäli jaksat odottaa aamuun, asiasta enempi tietoa heti aamusta.
cik kirjoitti:
Mikäli jaksat odottaa aamuun, asiasta enempi tietoa heti aamusta.
Joo nyt se on varmaa Cikin laiva saapuu huomenna satamaan oulussa . Siellä on moottoreita kaikille , ja kierroksen ajettuja renkaita ilmaiseksi .
Onko pakko trollata? Ihme pälli
RmcAkk kirjoitti:
Onko pakko trollata? Ihme pälli
Ei mikään TROLLI. Käyhän CIK/ FIA sivuilla siellä julkaistu jo KV kisakalenteri missä hallinnoivat tänä tulevana vuonna muutamia Rotax ja X30 kisoja. Otahan huomioon, että AKK :lla on ainoana suomessa järjestämisoikeus näihin kilpailuihin.
mitäsTästäAattyelette kirjoitti:
Ei mikään TROLLI. Käyhän CIK/ FIA sivuilla siellä julkaistu jo KV kisakalenteri missä hallinnoivat tänä tulevana vuonna muutamia Rotax ja X30 kisoja. Otahan huomioon, että AKK :lla on ainoana suomessa järjestämisoikeus näihin kilpailuihin.
Tässä linkki kansainväliseen kalenteriin. http://www.cikfia.com/competitions/international-calendar.html
+Lisää kommentti
Oulussa on jo CIK/AKK pilottihanke, jossa testataan X30 vs Rotax kilpailua. Siinä ei ole näköjään ikärajoitettuja senior/master luokkia, vaan painorajalliset light/heavy -luokat.

Kurkatkaapa formaatti: https://www.northcup.fi/
1 VASTAUS:
Ai onko tämä nyt muka joku uusi juttu? Onhan nuita tageja ajettu ennenkin.
+Lisää kommentti
Ajavat näköjään yhden Rotax vs. X30 osakilpailun Oulussa SM-lisäluokkana heinäkuussa. Ihme nimen antaneet luokalle, 125 Master. Julkaiseekohan AKK tuohon jonkinlaiset säännöt ja luokkarit, vai miten homma virallisesti toimii?
1 VASTAUS:
Ei mitään sääntöjä , vanha hiacen taka-akseli ainoa pakollinen varuste
+Lisää kommentti
mutta miksi x30 kisat on poistettu uudesta akk.n kalenterista?
2 VASTAUSTA:
koska sarja on peruttu ainakin vuodelta 2018...
Varmaan siksi, koska X30 sarjajärjestäjä / promoottori ei ole saanut kasaan riittäväävästi vapaaehtoista työntekijää taakseen. Rahat on loppu. Ainut nahdollisuus pelastaa sarja, että kuskit/ teamit maksavat etukäteen ja ennakkoon koko sarjailmoittautumisen. Tietysti koko konsepti voidaan myös myydä uusille pyörittäjille.
+Lisää kommentti
Paskaa saa pyytämäkin. Kuka idiootti siitä vielä maksais?
Ilmoita
Suomeen perustetaan yks uusi RY . Uusi RY tulee olemaan suopea hallituksen puheenjohtajalla. Kartingt lajiryhmässä jo nyt kaksi hyvää ehdokasta uuden RY puheenjohtajaksi ja varapuheenjohtajaksi. Sattuvat vain olemaan ihan lähipiireistä. ja suostuvat x30 sarjan vetäjiksi ja "pelastajiksi".
Ilmoita
Vainio ja Pirttinen.
Ilmoita
No niin, semmoinen formaatti putkahti uunista ulos. Ei paha, enemmän kilpailua ja vähemmän harrasteajelua.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

X30 kisaviikonloppu

Mitä tohtorit tuumaa systeemistä, että lauantaina aika-ajo+erät ja sunnuntaina finaalit?

Aika perseestä jos toisena päivänä sataa, sarjassa pärjää vain sadespecialistit :(

Ja pakko ajaa sekä la että su :(

:(

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta