Minä en. Eivät ne vanhemmat paljoa muuttaneet suhtautumista minuun. Muutin pois kotoa pari kuukautta ennen kuin täytin 20 ja se oli aika iso aikuistumisaskel. Sitä paitsi olin 1,5 vuotta ennen täysi-ikäistymistä vielä yläasteella joten hullunkurista olisi ollut jos niin nopeasti tulisi aikuiseksi. Eikä kukaan voi yhdessä yössä muuttua lapsesta/nuoresta aikuiseksi. Eikä mulla ollut paljoa kavereita ennen täysi-ikää ne ovat tosi tärkeitä sosiaalisten taitojen kehittymisen kannalta mutta samanhenkisiä kavereita löysin vasta 18-20-vuotiaana.
Koitko olevasi aikuinen jo 18-vuotiaana?
4
849
Vastaukset
- tossavainen.joonas
mulla ei oikein ole kavereita ja kiusataankin,,, kovin olen surullinen,,, ylipainoakin löytyy,,, elänköhän edes aikuiseksi,,,? kesällä ainakin kymmenen kertaa kävin ulkona,,,
Koin olevani aikuinen jo 2 vuotiaana.. Nyt 20 vuotiaana koen olevani lapsi
- A-siantuntija
Alin järkevä täysi-ikäisyyden raja olisi 35, eikä sekään ihan kaikille riitä.
- viisasaikuinenneuvoo1902
18-vuotias on täysi-ikäinen, mikä tarkoittaa että hän saa päättää omista asioistaan ilman vanhempien suostumusta ja valvomista. Kuitenkin 19-vuotias on virallisesti vielä teini-ikäinen ja 29-vuotiaaksi asti ihminen luokitellaan nuoreksi aikuiseksi. 25-vuotias saa vasta oikeuden adoptoida lapsen.
Ei siis missään nimessä tarvitse kokea olevansa aikuinen 18-vuotiaana. 18-vuotias on vielä todella nuori eikä ole ehtinyt nähdä ja kokea maailmasta kuin pienen välähdyksen vain.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3751874Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111708Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411338Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.72912Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402898Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32724Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68688- 54688
- 63683