Jos et koskaan

Eikoskaanei

Jaksaisitko elää, jos tietäisit ettet koskaan tässä elämässä löydä kumppania?

24

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietenkinjaksan

      Pettymys se olisi, mutta sitten harrastaisin satunnaisia seksisuhteita ja nehän ei mene kumppanista?

    • Hyväbiisi

      Sie aattelet; I don’t want no weddingday for your love

    • rraff

      En jaksa elää.

    • Aloittajahyvä

      Kuinkahan moni vaihtaisi olonsa tuohon jos olisi mahdollisuus, kun ajattelee millaisissa ahdingoissa useat ihmiset elävät ja sinnittelevät, vaikeiden sairauksien kanssa tai väkivaltaisten ihmisten lähellä. Hetken miettiminen suhteuttaa kummasti asioita.

    • inhorealisti

      Hyvä on elää yksin. Kun kohtaan ihmisiä, joilla puoliso sairastunut johonkin dementiaan tai psyykkiseen sairauteen tai muuten luonne muuttuu ja on 24h siinä vahtimassa ja joutuu oman elämän unohtamaan.
      Käänteisesti ajatellen, ei kenenkään tarvitse minustakaan huolehtia, jos sairastun. En halua keinotekoista ylläpitoa tai olla kenenkään armoilla. Nopea kuolema arvokkaasti kuin kitua jonkun riippana tai maata eritteissä laitoksen monen hengen jaetussa huoneessa, jossa hoitajat pesevät vain rahaa saadakseen.

      • Novoisun

        Voi kun menisikin noin, nykyään ihmiset elävät liian vanhoiksi. En minäkään haluaisi olla kenenkään hoivattavana, mutta käsittääkseni yhteiskunnassamme ei ole lakipykälää, joka armahtaa dementikot ja kroonisesti sairaat täältä pois.


      • Enhaluaisielääsairaana
        Novoisun kirjoitti:

        Voi kun menisikin noin, nykyään ihmiset elävät liian vanhoiksi. En minäkään haluaisi olla kenenkään hoivattavana, mutta käsittääkseni yhteiskunnassamme ei ole lakipykälää, joka armahtaa dementikot ja kroonisesti sairaat täältä pois.

        Minä aion itse hoitaa itseni pois jos sairastun vaikeaan krooniseen sairauteen.


      • eikärsimystä
        Enhaluaisielääsairaana kirjoitti:

        Minä aion itse hoitaa itseni pois jos sairastun vaikeaan krooniseen sairauteen.

        Samoin ajattelen itsekin.


    • Eivätkaikki

      Vingu parisuhteen perään, elämä itsellisenä on monelle hyvää ja täyttä elämää. Ystäviä on ja intiimielämääkin on mahdollista ylläpitää niin halutessaan. Joskus kummastuttaa ainainen jauhaminen että elämää ei muka ole ellei ole parisuhdetta. Kaikki vaan eivät halua samoja asioita.
      Joten vastaan että jaksaisin ihan mainiosti elää ilman kumppania.

    • sesaavuttamaton

      Olen ollut pitkässä liitossa ja kokenut parisuhteen, olen siitä itse silloin halunnut pois, koska olin yksinäinen avioliitossa. Tuo on vielä huonompi vaihtoehto kuin elää oikeasti yksin ja hyvää elämää niin.

      On vastuu vain itsestäni, teen vapaalla juuri tahtomiani asioita, on ystäviä, sisarukset, lapsia (tuli nuorena tehtyä, joten lapset jo omillaan). Viihdyn kotona omassa seurassani, ahdistuisin, jos pitäisi huomioida jatkuvasti toinen tässä lähettyvillä.
      Olen töissä sosiaalinen, miehet kiinnostuvat minusta, joskus ehdotetaan treffejä.

      Miksi muuttaisin elämäni suunnan huonompaan.

    • Löydä.elämäsi

      Ei kumppani elämästäsi hyvää elämää tee vaan sinä itse sen teet. Toinen ihminen ei ole koskaan onnen tae.

      • Olintyytyväinen

        Luulin että pystyn. Kunnes tapasin ihmisen jollaista en tiennyt voivan olla olemassa.


    • Itsekässinkku

      Helposti! Lapset on tehty ja mitään perheen perustamis pakkoa ei enää ole. Kaksi pitkää suhdetta takana joten sekin on koettu. Nyt nautin omasta ajasta ja kaikesta kivasta mitä vapaus tuo tullessaan. En halua koskaan enää asua kenenkään kanssa.

      • Whatisright

        Kuulostaa Ihanalta! Minäkin haaveilen omasta ajasta. Naimisissa pian 30 vuotta, mies muuttunut jotenkin ihan oudoksi, erosta puhuttu mutta mies ei tahdo erota. Ennen hyvä liitto ja nyt tuntuu että tukehdun.


      • joudunoleenyksin

        Eihän sitä tarvi saman katon alla asua, älä ainakaan tee sitä virhettä että jos tapaat sellasen ihmisen jonka kans on henkinen yhteys, tulee juttuun ja että se toinen vieläpä välittää susta yli kaiken niin älä anna luisua pois jos sellanen tulee tai on tullut vastaan, ainahan voi toisen kanssa puhua pelisäännöt selviksi suhteeseen mennessä, ei pidä ottaa liian vakavasti ja uskaltaa heittäytyä. Ja jos väärinkäsityksiä niin ne kannattaa selvittää ennenku unohtaa kokonaan toisen.


    • koko-elämän-jaksanut-heh

      Täh, mikäs kysymys tämä on.

      Nuoruudessa ei ollut edes "nuoruudenrakkautta" vaikka parisuhde olikin. Parasta oli vallan muut asiat, kenties olennaisimmin kaikki siitä lähtevä, että edes sai olla jonkun hetken nuori. PALJON parempi onnellisena yksin kuin onnettomana suhteessa.

      Parasta ollut aina se, että elää ja luo itse elämänsä sisällön - se on paljon.

    • pysyvämielipide

      Kyllä jaksaisin. Onnellisuuteni koostuu pienistä asioista, sisäisestä tasapainosta ja yksin viihtymisestä eli jos ei ole mahdollisuutta saada sitä yhtä jonka kanssa tunnen yhteenkuuluvaisuuden tunnetta valitsen yksin olemisen.

    • rattek

      jaksaisin. parisuhdetta korostetaan aivan liikaa, elämään mahtuu muitakin ihmissuhteita ja asioita, ja kumppanin puuttuminen olisi yksi pikkuinen seikka vain. Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole parisuhdekeskeisiä eivätkä kaipaa kumppania.

    • Tämäyksinäisyys

      Kovillehan se ottaa ja monesti.

    • MuuanVähänVanhempi

      Jaksanhan minä. En usko löytäväni enää kumppania. Muistoilla voi lämmitellä ja eläminen on aivan mahdollista yksinkin, kunhan jaksaa itseään.

    • Typeräkysymys

      Olen kuule joutunut vaikeampienkien asioiden kanssa elämään.

    • EiSenVäliä

      Jokainen meistä kuolee yksin. Olit suhteessa tai et.

    • DyingInside_

      En jaksa elää oli niin tai näin. Sais edes nukuttua niin sekin olisi jotain. Nyt vituttaa. Ankarasti.

    • Tässäajassa

      Orpo kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe