En halua synnyttää sairaalassa

Ensisynnyttäjä

Mulle ja miehelleni tulossa eka lapsi. Suhtaudun synnytykseen luonnollisena tapahtumana ja positiivisesti.

Mutta mua jännittää tuo sairaalaanmeno. Se ei ole tuttu ja turvallinen ympäristö ja siellä minä en päätä, vai päätänkö? Siellä on vieraita ihmisiä, joiden arvostusta ja kohtelua tai toimenpiteitä mun ollessa muussa maailmassa, en osaa sanoa etukäteen.

Pelkään että vieraassa ympäristössä synnytyshormonini edistyminen häiriintyy totaalisesti koska en ole hyväksynyt ympäristöä tai ihmisiä koska en tiedä millaisia ovat. Sitten pelkään että siitä seuraa toimenpiteiden ruljanssi. Ja sen pelkääminen ei ainakaan edistä synnytyshormonien edistymistä.

Onhan mulla mies turvana mut mietin jos se on niin jännittynyt tilanteesta että se ei pysy mukana. Sitä kun jännittää mun synnyttäminen enemmän ku mua. Ku mua jännittää vaan sairaala.

Onko kukaan murehtinut samaa? Laskettu aika on huomenna.

3

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kätilo

      Synnytä saunassa. Niin sitä ennekin tehtiin.

    • fetyom

      Hei! Saatan olla jo myöhässä mikäli vauva on jo syntynyt, mutta mulla ollut samanlaisia pohdintoja. Jos synnytykseen olisi sulla pidempi aika niin vaihtoehtona olisi kotisynnytys kotikätilöllä. Ne kotikätilöt on kyllä aika kalliita, noin 3000e luokkaa. Muuten sairaalaan kannattaa ottaa mukaan kaikkia sellaisia tavaroita jotka saavat sut tuntemaan olosi mahdollisimman mukavaksi. Mitään ei sulle saa tehdä vastentahtoisesti ja lain mukaan saat kieltäytyä kaikista sulle tehtävistä hoitotoimenpiteistä, tosin jos kieltäydyt jostain mistä voi olla vaaraa, niin saattavat pyytää sulta allekirjoituksen vastuuvapauslomakkeeseen.

      Kannattaa kirjoittaa etukäteen listaan asioita joita et toivoisi sulle tehtävän, jotta sitten siitä voi sua hoitavat henkilöt lukea sun toiveistasi sillonkin kun et itse ole keskusteluvoinnissa. Ja anna sun miehelle vaikka jokin helppo tehtävä jonka pystyy hoitamaan jännittyneenäkin, esimerkiksi että näyttää aina uudelle kätilölle sitä etukäteen kirjoitettua toivelappua heti kättelyssä.

    • MitäVäliä

      Vtunko väliä jos lapsi kuolee synnytyskomplikaatioon. Pääasia on että saadaan luomusynnytys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe