Noista kansanedustajien sopeutumiseläkkeistä. Oletteko myönteisiä vai tyrmäättekö täysin koko systeemin?
Mua suututtaa koko touhu :/ Kyllä herrat osaa petata itselleen mukavat olot. Ei ole silloin tässä maassa velkaa eikä köyhyyttä.
Kertokaas oma mielipiteenne
46
639
Vastaukset
- mikäomatunto
No jos ex kokkolalainen kansanedustaja on nostanut kuulemma vasta noin 560.000 täytyy olla hyväkuntoinen eläkeläinen että kerkee tuhlaamaan, kun lisää tulee koko ajan.
Nälkä kasvaa syödessä..
Tuntuu useankin ihmisen kohdalla menevän niin, että nostetaan tuota rahaa vaikka olis töitä. Eipä noita asioita kaivella eikä käräytetä.
Sen takia tuo ja moni muu asia ärsyttää, kun noi herrat jatkuvasti kertoo, että leikata pitää sieltä ja täältä ku valtionvelka kasvaa jne..
Joku vois sanoa ettei noitte etujen poistolla valtionvelkaa makseta ja se pitääki paikkansa, mutta niin paljon etuja ja rahaa vieviä herrainkerhoja tuolla eduskunnassa on, että kyllä sieltä paljon säästöä tulisi. :[
Ja nämä asiat koskee meitä kaikkia.- härskiyden_huippu
Ei korppi korpin silmää noki, niinhän sitä sanotaan.
No ei noki..On kyllä mielenkiintosta nähä ku se kansalaisaloite meni, että tapahtuuko mitään..
Sama homma ku taviksillekki, että työkkäriin ja aktiivimallin pariin.
- Korpitnokkimassa
Kelpais nuo summat meille kaikille, vaan ovat ainoastaan herrojen herkkua.
Kai mä kuiteski kannatan ku tuskin normiduuni enää tollaisen keikan jälkeen kelpaa. Muutoin noi pellethän kuolis nälkään ellei sit mummot nipistä eläkkeistään. No oikeesti pistää kyl v*tuttaan...
Voi Artsi, ku sä sait ekana mun niskavillat nousemaan ja hiukset kans Mä ku oikeesti luulin, että sä kannatat tuota härskiä touhua :P
Onneks et... mut alkoi sua oikeen vilututtamaan ;))
Ja hei, nyt ku meidän kirjotuksia mollattiin tuol toisessa avauksessa, nii kehasempa täs omassa, että sustaki paljastu oikeen runoilija-Artsi ;)))) Oli se hupanen :))tinttu-liina kirjoitti:
Voi Artsi, ku sä sait ekana mun niskavillat nousemaan ja hiukset kans Mä ku oikeesti luulin, että sä kannatat tuota härskiä touhua :P
Onneks et... mut alkoi sua oikeen vilututtamaan ;))
Ja hei, nyt ku meidän kirjotuksia mollattiin tuol toisessa avauksessa, nii kehasempa täs omassa, että sustaki paljastu oikeen runoilija-Artsi ;)))) Oli se hupanen :))No toi runoilu on suht iisii ku skriivailee fiilisten mukaan...
Mä duunis oon ja pyörittelen kädessäin tussii mut oikeesti mä tahdon olla himas ja ryhtyy muru sua ****** <3
Tää oli sit jatkoo tohon aamulliseen... ;)artagnan kirjoitti:
No toi runoilu on suht iisii ku skriivailee fiilisten mukaan...
Mä duunis oon ja pyörittelen kädessäin tussii mut oikeesti mä tahdon olla himas ja ryhtyy muru sua ****** <3
Tää oli sit jatkoo tohon aamulliseen... ;)Haha..tuo oli kyllä nii paras!! :)))) Onneks mulla ei ollu kaffeeta suussa, ku ois kyllä ny lentäny pihalle! :))
Tiiäkkö..ku tuota lukee, nii väkisinki sitä alkaa sillai räppäämään tuota :))tinttu-liina kirjoitti:
Haha..tuo oli kyllä nii paras!! :)))) Onneks mulla ei ollu kaffeeta suussa, ku ois kyllä ny lentäny pihalle! :))
Tiiäkkö..ku tuota lukee, nii väkisinki sitä alkaa sillai räppäämään tuota :))No kyl mä räpit skippaan ku oon kuiteski tällainen trubaduuri luonteeltain. Mä painelen skittan kaa residenssin puutarhaan kyttäileen ja sit ku reitti on selvä mä lurittelen lauluni ilmoille. Jos sit käy oikeen magee tsäkä nii mä en saa kukkaruukkuu kallooni. Ny on vaan funtsittava pari säkeistöö lisää... :)
artagnan kirjoitti:
No kyl mä räpit skippaan ku oon kuiteski tällainen trubaduuri luonteeltain. Mä painelen skittan kaa residenssin puutarhaan kyttäileen ja sit ku reitti on selvä mä lurittelen lauluni ilmoille. Jos sit käy oikeen magee tsäkä nii mä en saa kukkaruukkuu kallooni. Ny on vaan funtsittava pari säkeistöö lisää... :)
Juu, ei räppi tollasee sovi. :)
Voi sieltä lentää ämpärillinen kylmää vettäki jos oikeen huono tuuri käy, mut toivottavasti saat semmoset sanotukset aikaan, ettei sieltä lennä kumpikaan vaihtoehto ;)
Yks vinkki näin naiselta..ennenku meet lurittaa mitään, nii varmista mistä päin tuulee :)))))))
No siksipä juuri meikä on motivoitunut tekemään pienipalkkaista iltatyötä opintojen ohella että kansanedustajien sopeutumiseläkkeet saataisiin maksettua.. ;-)
Ja herrat kiittää Butsia... ;))
Mut..on toi varmaan raskasta tehä kahta juttua. Kyllä osaat varmasti nauttia lomapäivistä sillon ku niitä tulee. Hattua nostan sulle Butsi ja kiva ku tulit kirjottamaan kaikkien kiireittes keskellä :)
Kyselit tuosta pöpöjutusta tuol toisaalla..Alkaa täs taas elämä kirkastumaan. Pahin on ohi ja nyt on semmosia loppupyristyksiä enää :P
On se vaan ihana tunne, ku jonkun taudin kourista alkaa elpymään. Terves on kyllä niiiiin tärkee juttu.
Toivottavasti te pysytte terveinä :)
Pikkujöpö-ressun viesti sai lähöt aika sukkelaan..humpsis vaan ja pikkujöpö katosi yhtä nopeaan ku sen ainoa järkisolu..tai oikeesti puolikas järkisolu :)))))
- liian-paljon
Sopeutumiseläke on jäänne siltä ajalta kun työmies pääsi eduskuntaan ja myöhemmin ei enää päässyt, niin hän ei päässyt myöskään enää "herroille" töihin.
Sopetumiseläke on myös tasa-arvo kysymys kaikilla pitää olla samat eläkeperusteet.
Suomessa on vielä satoja vääristeltyjä asioita.
Työmies on aina palkkansa ansainnut, mutta tuotto-rahat pistää taskuunsa aina jotkut muut.No tämä jäänne saa jäädä historiaan. Samat asiat kaikille, eikä mitään erikoisoikeuksia.
Oikeastaan noita kansanedustajia voitaisiin vähentää reilusti.
- talvisia_mietteitä
Sopeutumiseläke on kansallinen häpeäpilkku, niin minä asiaa luonnehtisin. Jokohan tässä tohtisi muuttaa nikin keväisiksi mietteiksi?;)
Sun luonnehdinta on ihan oikein :) Toi juttuha ei oo yksin täs maassa. Osaa ne sumplata muuallaki..
Muuta toi nimes taka_talveks :] Sopii hyvin tähän säähän :[
- Reilu_peli
Mikäpä siinä vaikka eläkkeensä pitävätkin kunhan tarjoavat meille taviksille samat edut.
On niitä monia asioita mitkä saattaa ärsyttää, mut mun on pakko kertoa ny mikä saa näkemään kunnolla punasta..ja vähän sinistäki.
Minä seuraan paljon noita iltapäivälehtien juttuja ja niissä olevia kommentointeja. Esimerkiks nyt oli juttua tuosta honottaja-Sannista, niin kun siellä jotku kirjottaa jotain negatiivista, niin eiköhän siellä ala tulemaan viestejä kuinka nämä on vaan kateellisia Sannilla!
Siis mä en ymmärrä että eikö ihmisillä saa olla omia mielipiteitä?? Eihän kaikki voi tykätä kaikista. Julkisuuteen ku menee, niin aina voi saada arvostelua. Sitä pitää kestää nii artisti ku fanitkin.
Sama vähän ku joku kilpaurheilija ei menesty ja ihmiset kertoo siitä mielipiteensä, niin tulee viestiä, että menkää ite yrittämään jos ootte parempia. No, miks pitäis, ku eihän me muut ihmiset olla ammattiurheilijoita!
Mikä teidät saa ärsyyntymään? :}- Sun_flower
Mm. nämät:
Henkka apauttirallaa 41 vee pikkujulkku (nimi muutettu) esittelee Iltiksessä 18-vee malli Sonjaa (nimi muutettu). Suhde alkanut Instagramissa )mutta älkää vaan luulko että pinnallinen)! Henkalle tää on ensimmäinen tosi rakkaus kymmenien hoitojen jälkeen. Ei hyvää päivää.. Uskooko joku?
Make (nimi muutettu) 35 vee valittaa Iltiksessä että vaimo vie seksistä ilon. Syy: ei suostu syömään pillereitä. Kasvakaa aikuisiksi oikeesti. - tätäkään_et_tiennyt
Iltapäivälehtien klikkauksia keräävät otsikot.
- jatkoa_vielä
Sun_flower kirjoitti:
Mm. nämät:
Henkka apauttirallaa 41 vee pikkujulkku (nimi muutettu) esittelee Iltiksessä 18-vee malli Sonjaa (nimi muutettu). Suhde alkanut Instagramissa )mutta älkää vaan luulko että pinnallinen)! Henkalle tää on ensimmäinen tosi rakkaus kymmenien hoitojen jälkeen. Ei hyvää päivää.. Uskooko joku?
Make (nimi muutettu) 35 vee valittaa Iltiksessä että vaimo vie seksistä ilon. Syy: ei suostu syömään pillereitä. Kasvakaa aikuisiksi oikeesti.Juuri tuo yksityiselämän levittely.
- En_kestä
Parhautta-sana.
Sun_flower kirjoitti:
Mm. nämät:
Make (nimi muutettu) 35 vee valittaa Iltiksessä että vaimo vie seksistä ilon. Syy: ei suostu syömään pillereitä. Kasvakaa aikuisiksi oikeesti.Taidan tietää mitä juttua tarkotat..Mulle tuli tuosta lukiessa samantien intuitio ettei tuo tuu kestämään. En vaa jaksa uskoa, että noin nuori mitä sekin oli, niin kauaa tuos jakselis. Sattui olemaan todella kaunis nuori nainen.
On vanha sanonta, että äkkilämpö tietää pitkää kylmää..mut toivotaan ny että kestää...
Pillereiden puute tappaa seksin.. :)) Eikös toi herra tajunnu, että hänellekki on omat kikkansa..Kipasee hakemassa sille pikku kaverille sadesuoja, niin johan se taas herää eloon toiki tapettu seksi :))tätäkään_et_tiennyt kirjoitti:
Iltapäivälehtien klikkauksia keräävät otsikot.
No ne otsikot on kyllä semmosia, että niitä tulee sit avattua..
En_kestä kirjoitti:
Parhautta-sana.
Tuosta tuli mieleen yks sana mitä inhoon :// Varsinki eduskunnassa ne on alkanu käyttään sitä paljon eli kohtaanto-ongelma!! Miks ei vaan voi sanoa kohtaamisongelma????
- jo_on_markkinat
Sun_flower kirjoitti:
Mm. nämät:
Make (nimi muutettu) 35 vee valittaa Iltiksessä että vaimo vie seksistä ilon. Syy: ei suostu syömään pillereitä. Kasvakaa aikuisiksi oikeesti.Ukko tahtoo seiskan mukaan jo lapsen tään 20 vuotiaan kanssa, antaisi herrajumala varttua rauhassa aikuiseksi, opiskella, nauttia nuoren elämästä.
jo_on_markkinat kirjoitti:
Ukko tahtoo seiskan mukaan jo lapsen tään 20 vuotiaan kanssa, antaisi herrajumala varttua rauhassa aikuiseksi, opiskella, nauttia nuoren elämästä.
Kannattaisi kyllä jos yhteistä tulevaisuutta meinaavat, niin asua yhdessä vähän kauemmin. Ehtii se kolmas osapuoli eli arki muuttamaan sinne.
- NilkatPaljaanaKulkevat
tinttu-liina kirjoitti:
Kannattaisi kyllä jos yhteistä tulevaisuutta meinaavat, niin asua yhdessä vähän kauemmin. Ehtii se kolmas osapuoli eli arki muuttamaan sinne.
Parikymppinen on pelkkä pentu vasta, vanhemman äijän vietävissä. Polkaisisin jarrua vaikka julkkis onkin.
NilkatPaljaanaKulkevat kirjoitti:
Parikymppinen on pelkkä pentu vasta, vanhemman äijän vietävissä. Polkaisisin jarrua vaikka julkkis onkin.
Mulle tuli jotenki semmonen tunne, että ei toi likka kyllä varmastikkaan ole vielä valmis pysähtymään. Kunhan tuo alkuhuuma tuosta tasaantuu, niin varmasti alkaa hamuamaan elämää, missä saa tulla ja mennä vielä vapaasti. Tuo mieshän ikänsä puolesta on jo valmis sitoutumaan.
- Sun_flower
Tää ei ole ärsytyksen aihe mutta ihmetyksen. Facessa moni esim. seurustelusuhteessa, kihloissa oleva minun ikää oleva nainen ilmoittaa että on kihloissa, parisuhteessa jne. henkilön xxx kanssa. Miehiltä nää tiedot monasti puuttuvat, ts. parisuhdestatuksessa ei ole mitään. Miksi? Onko haku päällä vai eikö parisuhde ole näille jätkille yhtä tärkeä kuin naisille? Kiva ois kuulla teidän jätkienkin mielipide.
Sun_flower kirjoitti:
Tää ei ole ärsytyksen aihe mutta ihmetyksen. Facessa moni esim. seurustelusuhteessa, kihloissa oleva minun ikää oleva nainen ilmoittaa että on kihloissa, parisuhteessa jne. henkilön xxx kanssa. Miehiltä nää tiedot monasti puuttuvat, ts. parisuhdestatuksessa ei ole mitään. Miksi? Onko haku päällä vai eikö parisuhde ole näille jätkille yhtä tärkeä kuin naisille? Kiva ois kuulla teidän jätkienkin mielipide.
Jos mä sanoisin kans oman mielipiteeni..
Varmasti osa miehistä haluaa esiintyä ilman tuota merkintää, jos sattuis tuleen joku mehevä eteen.
Tai sit ei vaa pidetä tärkeenä tuota juttua. Riittää ku oma lähipiiri tietää miten on.
Toivottavasti ny joku mies tulis tosiaan kertomaan mielipiteensä :)- Henk.koht.syy
Sun_flower kirjoitti:
Parempaa odotellessa. Onpa joku plakkarissa ellei tärppää.
Henk.koht.syy kirjoitti:
Parempaa odotellessa. Onpa joku plakkarissa ellei tärppää.
Heräs kysymys, että miksi odotat parempaa?
Ymmärrettäviä syitä on paljon, mutta jos ois tilanne ettei toisessa ole mitään todellista vaikeaa vikaa, niin mitä silloin oikein odottaa siltä toiselta..
Ettei käy nii, että luu jää jakajan kouraan :}- Henk.koht.syy
tinttu-liina kirjoitti:
Heräs kysymys, että miksi odotat parempaa?
Ymmärrettäviä syitä on paljon, mutta jos ois tilanne ettei toisessa ole mitään todellista vaikeaa vikaa, niin mitä silloin oikein odottaa siltä toiselta..
Ettei käy nii, että luu jää jakajan kouraan :}Oli heikosti muotoiltu vastaus, ajauduttiin vaan samaan kaveriporukkaan ja alettiin olemaan kimpassa. Muutettiin yhteen. Ok-nainen, muttei jalat alta -tyyppiä.
Henk.koht.syy kirjoitti:
Oli heikosti muotoiltu vastaus, ajauduttiin vaan samaan kaveriporukkaan ja alettiin olemaan kimpassa. Muutettiin yhteen. Ok-nainen, muttei jalat alta -tyyppiä.
Ööh..kai siinä jotai kummiski oli ku yhteenki muutitte?
Harvoin on sellasta että jalat alta lähtee..Ja jos onkin, nii silloinki voi ajautua yhteiselämässä semmoseen jamaan, että pitää päästä nii lujaa karkuun ettei meinaa ne kaksikaan jalkaa riittää.
Ei ainakaa kannata jämähtää siihen ajatukseen, että sen toisen pitää/kuuluu vetää kintut alta. Tosirakkaus voi iskeä vähän vähemmälläki invatouhulla.- Henk.koht.syy
tinttu-liina kirjoitti:
Ööh..kai siinä jotai kummiski oli ku yhteenki muutitte?
Harvoin on sellasta että jalat alta lähtee..Ja jos onkin, nii silloinki voi ajautua yhteiselämässä semmoseen jamaan, että pitää päästä nii lujaa karkuun ettei meinaa ne kaksikaan jalkaa riittää.
Ei ainakaa kannata jämähtää siihen ajatukseen, että sen toisen pitää/kuuluu vetää kintut alta. Tosirakkaus voi iskeä vähän vähemmälläki invatouhulla.No tarvi seksiä, onko paha? Rakastuminen on kai tunne erikseen.
Henk.koht.syy kirjoitti:
No tarvi seksiä, onko paha? Rakastuminen on kai tunne erikseen.
No..kunhan molemmat ajattelette samoin. Muuten käy sääliks tuota naista.
- vihainenveronmaksaja
Suomessahan on sosiaaliturva kaikille reppanoille jotka ei töihin kykene/kelpaa ,tämä koskee myös entisiä kansanedustajiakin ei ne tarvi mitään kummempaa tukitoimia, ei varsinkaan 5000 e: kk avustusta.
Juu, ei kyllä tarvi! Oli se kumma ku eduskunnassa alkoivat torstaina tästä asiasta puhumaan, niin sali tyhjeni.
Pöyristyttävä oli Stefan Wallinin puhe tuosta sopeutumiseläkkeestä. Mainitsi siinä puheessa myös, että kansanedustajien palkkaki laahaa perässä :/
Ukko uskalsi pitää törkeen puheensa, ku ei meinaa enää jatkaa tuos hommassa, vaan menee muihin töihin kauden jälkeen.
Tuo puhe paljasti sen kuinka itseään ajattelevia paskiaisia ne oikeasti on.- hillotolpalle_vaan
tinttu-liina kirjoitti:
Juu, ei kyllä tarvi! Oli se kumma ku eduskunnassa alkoivat torstaina tästä asiasta puhumaan, niin sali tyhjeni.
Pöyristyttävä oli Stefan Wallinin puhe tuosta sopeutumiseläkkeestä. Mainitsi siinä puheessa myös, että kansanedustajien palkkaki laahaa perässä :/
Ukko uskalsi pitää törkeen puheensa, ku ei meinaa enää jatkaa tuos hommassa, vaan menee muihin töihin kauden jälkeen.
Tuo puhe paljasti sen kuinka itseään ajattelevia paskiaisia ne oikeasti on.Häiskästä näkee että kosketus reaalielämään on hävinnyt.
hillotolpalle_vaan kirjoitti:
Häiskästä näkee että kosketus reaalielämään on hävinnyt.
No kyllä kun sen puhetta kuunteli, niin antoikin vaikutelman että pisu oli noussu yli äyräiden.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453126- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801884Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2501832- 1081830
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91674Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241452