rukousnauha

rukoilemaan

mistä saisi Suomessa hankittua muslimi-rukousnauhan? kiitos asiallisista vastauksistanne.

10

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksikö

      eikö ilman naruja voi rukoillakaan?

    • ujyhyhoiuy

      askartele paskartele....

    • ostakee

      Esimerkiksi Valamon ja Lintulan luostareista voi tilata rukousnauhoja tai käydä paikan päällä ostamassa. Eivätkö ne käy, vai pitääkö olla nimenomaan muslimi-nauha?

      • miksikö

        Mihin kristitty tarvitsee rukousnaruja?


      • miksikö kirjoitti:

        Mihin kristitty tarvitsee rukousnaruja?

        Kristitty ei tarvitse rukousnauhoja. En ole koskaan käyttänyt mitään apuvälinettä rukoillessani. Tiedän, että Jumala kuulee rukoukseni aina.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Kristitty ei tarvitse rukousnauhoja. En ole koskaan käyttänyt mitään apuvälinettä rukoillessani. Tiedän, että Jumala kuulee rukoukseni aina.

        Sekä katolilaiset että ortodoksit käyttävät rukousnauhoja, ja perinne on vanha ja vahva. Katolilaiset rukoilevat ns. ruusukkorukousta, jonka kaavaa en tunne. Ortodoksit käyttävägt rukousnauhaa toistaessaan Jeesuksen rukousta, joka kuuluu "Herra Jeesus Kristus, (Jumalan Poika), armahda minua (syntistä)".


    • Villasukkaliini

      Netistä voi ainakin tilata monesta paikkaa kun vaan googlettaa. En tosin tiedä löytyykö suomalaisia nettikauppoja mutta kuitenkin :)

    • Eikö Allah kuule ilman rukousnauhaa?

      • Muslimien rukousnauhoissa on 33, 66 tai 99 helmeä ja niillä helpotetaan laskemista, kun luetellaan mielessä Allahin 99:ää kaunista nimeä tai sitten sanotaan 33 kertaa arabiaksi "Ylistys Jumalalle", 33 kertaa "Jumala on suuri" ja 33 kertaa "Jumala on kaikkien virheiden ja puutteiden yläpuolella".

        Eli sillä nauhalla ei ole Allahin, eikä rukouksen kannalta merkitystä tai painoarvoa, vaan sillä on tämmöinen käytännöllinen tarkoitus.


    • Ainakin tuolta voi tilata: https://www.arabianimport.fi/category/19/rukoustarvikkeet

      Jos asut lähelläkään Helsinkiä, niin Itäkeskuksessa on ainakin ollut joku mukava muslimiputiikki, jossa saattaisi olla tai jossa saatettaisiin tietää, mistä semmoisia saa, sen sijaintia tai nimeä en muista, mutta ehkä ne löytyy jostain...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe