rukousnauha

rukoilemaan

mistä saisi Suomessa hankittua muslimi-rukousnauhan? kiitos asiallisista vastauksistanne.

10

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksikö

eikö ilman naruja voi rukoillakaan?

• ujyhyhoiuy

askartele paskartele....

• ostakee

Esimerkiksi Valamon ja Lintulan luostareista voi tilata rukousnauhoja tai käydä paikan päällä ostamassa. Eivätkö ne käy, vai pitääkö olla nimenomaan muslimi-nauha?

• miksikö

Mihin kristitty tarvitsee rukousnaruja?

• miksikö kirjoitti:

Mihin kristitty tarvitsee rukousnaruja?

Kristitty ei tarvitse rukousnauhoja. En ole koskaan käyttänyt mitään apuvälinettä rukoillessani. Tiedän, että Jumala kuulee rukoukseni aina.

• Yksi_usko kirjoitti:

Kristitty ei tarvitse rukousnauhoja. En ole koskaan käyttänyt mitään apuvälinettä rukoillessani. Tiedän, että Jumala kuulee rukoukseni aina.

Sekä katolilaiset että ortodoksit käyttävät rukousnauhoja, ja perinne on vanha ja vahva. Katolilaiset rukoilevat ns. ruusukkorukousta, jonka kaavaa en tunne. Ortodoksit käyttävägt rukousnauhaa toistaessaan Jeesuksen rukousta, joka kuuluu "Herra Jeesus Kristus, (Jumalan Poika), armahda minua (syntistä)".

• Villasukkaliini

Netistä voi ainakin tilata monesta paikkaa kun vaan googlettaa. En tosin tiedä löytyykö suomalaisia nettikauppoja mutta kuitenkin :)

• Eikö Allah kuule ilman rukousnauhaa?

• Muslimien rukousnauhoissa on 33, 66 tai 99 helmeä ja niillä helpotetaan laskemista, kun luetellaan mielessä Allahin 99:ää kaunista nimeä tai sitten sanotaan 33 kertaa arabiaksi "Ylistys Jumalalle", 33 kertaa "Jumala on suuri" ja 33 kertaa "Jumala on kaikkien virheiden ja puutteiden yläpuolella".

Eli sillä nauhalla ei ole Allahin, eikä rukouksen kannalta merkitystä tai painoarvoa, vaan sillä on tämmöinen käytännöllinen tarkoitus.

• Ainakin tuolta voi tilata: https://www.arabianimport.fi/category/19/rukoustarvikkeet

Jos asut lähelläkään Helsinkiä, niin Itäkeskuksessa on ainakin ollut joku mukava muslimiputiikki, jossa saattaisi olla tai jossa saatettaisiin tietää, mistä semmoisia saa, sen sijaintia tai nimeä en muista, mutta ehkä ne löytyy jostain...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4131
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      138
      1821
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1464
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1164
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      100
      700
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe