Vitaran ohjaus

LinkitLinkit

"Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kesken-koeajo-suzuki-vitara-14-boosterjet-turbon-magiaa/5759930#gs.uW5bmXA

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Suzuki-Vitara-piristyi-ahtamalla/

Linkkejä lyöty pöytään ja ainakin kolme vastaavaa löytyy lisää, kunhan joku ensin ruinaa niitä pari viikkoa ja väittää, ettei sellaisia löydy, heh heh, kieh kieh.

83

2545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auuutomiäs

      Sehän se on Suzukien ongelma ollut yleisesti, ohjaus. Tunnoton, epämääräinen ja vaelteluun taipuvainen. Se ei parane renkaita vaihtamalla, ei ohjauskulmia muuttamalla eikä millään hokkuspokkustempulla.
      Ainoa keino on ottaa asiantunteva taho suunnittelemaan ohjausgeometria uusiksi ja tämä soveltaa uusiin automalleihin. Ei aasistakaan saa hevosta noin vain.
      Ikävä kyllä asia ei parane ennen kuin automalli syntyy uudestaan asiantuntevissa käsissä.

      Tällä palstalla muutamat "uskovaiset" luulevat ajavansa "suuntavakaalla" Suzukilla mutta totuus on toisenlainen, heillä ei ole kokemusta loistavalla ohjaustuntumalla varustetulla autolla ajamisesta.

      Jaa, mistäkö tiedän? No minulla oli Suzuki mutta ajaminen oli raskasta valtateillä, navigaattorin käyttö oli mahdotonta ajon aikana urissa poukkoilevan auton takia. Kännykkä oli nou nou ajon aikana. Kädet oli pidettävä ratissa eikä hetkeäkään leppoisaa ajettavuutta kuten monissa muissa autoissa.
      Nissan Qashqai oli samanlainen epämääräinen kuskattava, Avensis ei niin paha. Renaultissa oli loistava ohjaus. Volvo oli riippuvainen renkaista. Saab erinomainen, samoin Mazda.

    • Kallistaonsano

      Siis jotku maksaa melki 30 000 huhh Emme tykänneet
      Tunnottomasta ohjauksesta
      Ohuesta alaväännöstä
      Ohjaamon laatuvaikutelmasta
      Hinta alkaen27 290 €
      Koeajoauto 27 290 €

      • Marginaalimerkki

        Juu, se neliveto siinä vaan on plussaa. Suzukilla on pitkä kokemus nelivedoista mutta ei ohjauksesta.


    • Kiehkieh

      "Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"

      Katoppas, kiehkieh-ukko etsi kaksi viikkoa tuoreita linkkejä vaan eipä löytänyt ja joutui esittämään pakon edessä lähes vanhimpia mitä pystyy löytämään.:

      26.2.2016 https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kesken-koeajo-suzuki-vitara-14-boosterjet-turbon-magiaa/5759930#gs.ze=fVjc

      5.2.2016 https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Suzuki-Vitara-piristyi-ahtamalla/

      Mallin valmistus aloitettiin yhtiön Unkarin tehtaalla maaliskuussa 2015. http://www.autowiki.fi/index.php/Suzuki_Vitara

      Yritäs nyt löytää niitä TUOREITA linkkejä kun nuo esittämäsi ikivanhat on ihan säälittäviä.

      Kiehkieh

    • namiJaska

      Juuri tuota olen toitotanut, ohjaus on karseen huono. Kovemmalla vauhdilla vain huononee. Vaarallinen ajaa jos hiemankin tuulee. Onneksi on merkkejä, jotka ovat vakaita ajaa säässä, kuin säässä.
      Nooh, kertoohan myyntimäärätkin jo karua kieltä ja siinä ei auta edes uunituoreet linkit, kun ei mene kaupaksi, niin ei mene. Ohjaus yksi suurimpia yksittäisiä syitä huonoon myyntiin mun mielestä.

    • goiph

      Täähä'n on selvä kaupunkiauto, no ehköpö jollain mtsätiellä maltillisella nopeudella voi ajaa.

      • ITC-original

        Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään


      • Oikea_itc
        ITC-original kirjoitti:

        Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään

        Lopeta selittely mölli. Suzukin myyntimäärät näet helposti, jos vähääkään osaat hakea. Naurettavan huonosti myy, liekö ohjaus suurin syy? Todella huonosti menee kaupaksi.


      • Snautt
        ITC-original kirjoitti:

        Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään

        Eli, jos linkki ei ole tuore, niin sen sisältö ei ole totta? Nuokin linkit ovat Uusikoppaisesta Vitarasta ja ohjaukseen ei ole tehty AINOATAKAAN muutosta, joten ei ne ohjaus ongelmat ole itsekseen hävinyt.
        Toinen asia, tuon vuoden testaus raportit palvelee todella hyvin käytetyn auton ostajia, vaikkakin Vitaraa nyt ei voi paljoa olla vaihtorivissä erittäin pienen myynnin takia, ellei ulkomailta niitä tuoda käytettynä.


      • All-Ok

        Mitkä ohjausongelmat, kuvittelemasi ?

        Oletko koskaan edes ajanut??


      • Kallisromu

        Olen ajanut, epämääräinen ja tunnoton, väkisin tiellä pidettävä, täys paska ohjaus.


      • ArtoNippa
        All-Ok kirjoitti:

        Mitkä ohjausongelmat, kuvittelemasi ?

        Oletko koskaan edes ajanut??

        Ai mitkä ohjausongelmat? No ihan aluksi luo noista yllä olevista linkeistä, mitä mieltä on koeajajat Vitaran ohjauksesta.
        Sinäänsä samaa "ohjausongelma" ei pidä käyttää, koska moni ajaa kyseisellä mopoautolla taajamissa, johon se on kokonsa ja ajettavuutensa takia suunniteltukkin. Silloin, kun kyseisellä rimpulalla lähdetään moottoritie nopeuksiin, niin silloin ajettavuus nousee normaalille henkilölle ongelmaksi.


      • S.ivutuuli
        Snautt kirjoitti:

        Eli, jos linkki ei ole tuore, niin sen sisältö ei ole totta? Nuokin linkit ovat Uusikoppaisesta Vitarasta ja ohjaukseen ei ole tehty AINOATAKAAN muutosta, joten ei ne ohjaus ongelmat ole itsekseen hävinyt.
        Toinen asia, tuon vuoden testaus raportit palvelee todella hyvin käytetyn auton ostajia, vaikkakin Vitaraa nyt ei voi paljoa olla vaihtorivissä erittäin pienen myynnin takia, ellei ulkomailta niitä tuoda käytettynä.

        "Eli, jos linkki ei ole tuore, niin sen sisältö ei ole totta"

        Ei kun pointti on siinä että kun tuo kirjoittaja peräänkuuluttaa TUORETTA koeajoraporttia jossa kerottaisiin tästä ns onglmasta. niin sellaista ei sitten niin millään löydy. Vanhinmallinen Vitara jolla olen ajanut on 2017 mallia ja en allekirjoita ensimmäistäkään väitettä mistään ohjausongelmasta. Päin vastoin! Ajoin firman farkkugolffilla 500km reissun helmikuun lopun tuulissa ja ihmettelin auton tuuliherkkyyttä joka oli megalomaanisesti suurempi kuin boosterjet-Vitarassa ja jossa mainittua ns ongelmaa ei ole sen kummemmin kuin missään tuon kokoluokan autossa. Mutta valtavasti myyty farkku-golf oli siinä tilanteessa ja niillä renkailla aivan oleellisesti Vitaraa tuuliherkempi.

        Edelleen, missä tuoreet linkit?

        Mistähän se kertoo?


      • rssgz

        älä lässytä, rystyset valkeana puristellaan ohjausongelmasta kärsivää vituraa, mahtaa vituttaa kun on tullut haaskattua rahaa? hähähähhähähä!!! vaihtoautoarvo onneton, kuka ottaa vaihdossa ees vituran????


      • hernekeittoa
        S.ivutuuli kirjoitti:

        "Eli, jos linkki ei ole tuore, niin sen sisältö ei ole totta"

        Ei kun pointti on siinä että kun tuo kirjoittaja peräänkuuluttaa TUORETTA koeajoraporttia jossa kerottaisiin tästä ns onglmasta. niin sellaista ei sitten niin millään löydy. Vanhinmallinen Vitara jolla olen ajanut on 2017 mallia ja en allekirjoita ensimmäistäkään väitettä mistään ohjausongelmasta. Päin vastoin! Ajoin firman farkkugolffilla 500km reissun helmikuun lopun tuulissa ja ihmettelin auton tuuliherkkyyttä joka oli megalomaanisesti suurempi kuin boosterjet-Vitarassa ja jossa mainittua ns ongelmaa ei ole sen kummemmin kuin missään tuon kokoluokan autossa. Mutta valtavasti myyty farkku-golf oli siinä tilanteessa ja niillä renkailla aivan oleellisesti Vitaraa tuuliherkempi.

        Edelleen, missä tuoreet linkit?

        Mistähän se kertoo?

        Se, ettet sinä mitättömyys allakirjoita mitään ohjausongelmaa on yksi sama hailee, se on sinun näkemyksesi ja kokemukseesi perustuva mielipide. Ihan yhtä sama hailee on minun mitättömyyden näkemys, että Vitarassa on ohjausongelma ja sekin on yksi hailee.
        Jos autoon ei ole tehty neljässä vuodessa, sen koko olemassa olon aikana mitään korjauksia ohjaukseen ja ohjaustuntuman parantamiseen, niin jokainen koeajo raportti on ohjauksen osalta täysin pätevä. Sinähän täällä aiemmin väitit, että vitaran ohjauksessa ei ole koskaan ollut ongelmia ja mitään päivitys tarvetta ole ikinä ollut.
        Johan onnettomat myyntiluvutkin kielii jostain ongelmasta, vai onko auto sitten muuten huonolaatuinen, vai mistä mättää, kun kauppa ei käy?


      • Lewiksetkö

        "Johan onnettomat myyntiluvutkin..."

        mä ainakin olen tosi tyytyväinen ettei joka kuukausi tule samannäköistä autoa vastaan. olisi jotenkin noloa kun meet vaikka cittarin parkkipaikalle niin sieltä löytyisi kymmenen saman merkkistä autoa josta viel viisi on saman värisiä... tietty on noita amiksia jotka ei usskalla käyttää edes erimerkkisiä farkkuja kuin luokan enemmistöllä, oletkos?


    • Tyhfguth

      niin, kumpaa uskoa vuosia vanhoja ties minkä kirjoittajan ei ainaskaa autolehti höpöhöpöjuttuja vai omaa koeajokokemusta

    • Kuuklekäännös

      Top Gearin mies kirjoittaa:

      Ja sitten pääsemme ohjaukseen. Ohjauspyörä, mikä antoi sinulle toivoa, mutta kaikki yritys käyttää sitä jonkinlaisena suunnattavana ohjauslaitteena oli turhaa. Kun olet pomppiva, pyörät ovat pääosin pois maasta, ja sen seurauksena sinulla ei ole todellista sanomaa mihin olet menossa.

      Onneton auto isommille teille!
      Hoitaisivat ohjauksen kuntoon!

    • taas.pieleen

      Niin, eipä sitten tosiaan löytynyt niitä tuoreita linkkejä. Ne lievätkin ohjausongelmat kun korjattiin vuoden 2016 malleihin.

      En osaa tarkemmin sanoa mihin aikaan vuonna 2016 mutta syyskuussa 2016 koeajoin kolme Suzukia (kaksi Vitaraa, yksi S-cross) eikä niissä ollut mitään ohjausongelmia.

      Joten taas meni pikkutrollilta pieleen.

      • lopeta.valehtelu

        Nyt meni isolla Trolliparalla jokin pieleen ja pahasti:
        ".Ne lievätkin ohjausongelmat kun korjattiin vuoden 2016 malleihin"
        Laitahan jotain lähdeviitettä tuohon valheelliseen väittämääsi!!!!
        Asiahan nyt on vaan niin, että joka ikisessä uudessa Vitarassa on uutena luovutushetkellä tismalleen samanlainen ohjaus 2015-2018 vuosina!!!! Mitään korjausta ei ole tehty vuoden 2015 jälkeen.
        Mutta nyt asiaan, ohjauksesta valittavien asiakkaiden autoihin on tehty tehtaan toimittama softa korjaus, mutta vain asiakkaan aloitteesta. Tämänhän sinä näpsäkästi tarkistat lähimmästä merkkihuollosta kysäisemällä.

        Nyt on isollatrollilla puurot ja jauhot sekaisin pahasti.


      • oikea-testi

      • taas.pieleen
        lopeta.valehtelu kirjoitti:

        Nyt meni isolla Trolliparalla jokin pieleen ja pahasti:
        ".Ne lievätkin ohjausongelmat kun korjattiin vuoden 2016 malleihin"
        Laitahan jotain lähdeviitettä tuohon valheelliseen väittämääsi!!!!
        Asiahan nyt on vaan niin, että joka ikisessä uudessa Vitarassa on uutena luovutushetkellä tismalleen samanlainen ohjaus 2015-2018 vuosina!!!! Mitään korjausta ei ole tehty vuoden 2015 jälkeen.
        Mutta nyt asiaan, ohjauksesta valittavien asiakkaiden autoihin on tehty tehtaan toimittama softa korjaus, mutta vain asiakkaan aloitteesta. Tämänhän sinä näpsäkästi tarkistat lähimmästä merkkihuollosta kysäisemällä.

        Nyt on isollatrollilla puurot ja jauhot sekaisin pahasti.

        Kun niitä ohjausongelmia oli ennen vuotta 2016 ja nyt ei sitten enää ole (kuten autolehtien testit kertovat) niin mikäs muu mahdollisuus siinä on kuin että se ohjaus on korjattu?

        Linkkejä ja lisätietoja kannattaa kysellä maahantuojalta.


    • Viturallaan

      Heh heh, niin, eipä sitten tosiaan löytynyt niitä tuoreita linkkejä ohjausongelmien korjauksesta?

      • Hweerty

        "Heh heh, niin, eipä sitten tosiaan löytynyt niitä tuoreita linkkejä ohjausongelmien korjauksesta? "

        Onko tässä kyse vähän samasta kuin ihmisellä luulotauti? Luulotautia kun ei voi parantaa lääkkeillä eikä leikkauksella.

        =====> kun autossa ei ole oikeaa vikaa niin ei sitä myös voi korjata. Siksi asian tiiimoilta ei löydy linkkejä. Vai miten selität sen ettet tosiaan tuoreita linkkejä löydäns. ohjausongelmasta vaikka kuinka kusisit ja itkisit?


      • linklinklink
        Hweerty kirjoitti:

        "Heh heh, niin, eipä sitten tosiaan löytynyt niitä tuoreita linkkejä ohjausongelmien korjauksesta? "

        Onko tässä kyse vähän samasta kuin ihmisellä luulotauti? Luulotautia kun ei voi parantaa lääkkeillä eikä leikkauksella.

        =====> kun autossa ei ole oikeaa vikaa niin ei sitä myös voi korjata. Siksi asian tiiimoilta ei löydy linkkejä. Vai miten selität sen ettet tosiaan tuoreita linkkejä löydäns. ohjausongelmasta vaikka kuinka kusisit ja itkisit?

        "Kun niitä ohjausongelmia oli ennen vuotta 2016 ja nyt ei sitten enää ole (kuten autolehtien testit kertovat) niin mikäs muu mahdollisuus siinä on kuin että se ohjaus on korjattu"

        "=====> kun autossa ei ole oikeaa vikaa niin ei sitä myös voi korjata. Siksi asian tiiimoilta ei löydy linkkejä"

        Siinä henkisesti heikko henkilö kirjoittaa itsensä pussiin, heh.

        Miksi maahantuojan valtuutetut huoltopisteet tarjoavat softapäivitystä Vitaraan sitä pyydettäessä? Ihan vaan siksikö, kun vikaa ei ole, eli ihan vaan huvikseen? Kyseinen softa korjaus sama, kuin S Crossiinkin saa, eli tehostusta heikennetään. Tähän viimeiseen osioon sinulta lainattu näppärä vinkki "Linkkejä ja lisätietoja kannattaa kysellä maahantuojalta"


      • Hweerty
        linklinklink kirjoitti:

        "Kun niitä ohjausongelmia oli ennen vuotta 2016 ja nyt ei sitten enää ole (kuten autolehtien testit kertovat) niin mikäs muu mahdollisuus siinä on kuin että se ohjaus on korjattu"

        "=====> kun autossa ei ole oikeaa vikaa niin ei sitä myös voi korjata. Siksi asian tiiimoilta ei löydy linkkejä"

        Siinä henkisesti heikko henkilö kirjoittaa itsensä pussiin, heh.

        Miksi maahantuojan valtuutetut huoltopisteet tarjoavat softapäivitystä Vitaraan sitä pyydettäessä? Ihan vaan siksikö, kun vikaa ei ole, eli ihan vaan huvikseen? Kyseinen softa korjaus sama, kuin S Crossiinkin saa, eli tehostusta heikennetään. Tähän viimeiseen osioon sinulta lainattu näppärä vinkki "Linkkejä ja lisätietoja kannattaa kysellä maahantuojalta"

        "Kyseinen softa korjaus "

        Vieläkö on amiksia jotka luulee että jokainen softapäivitys on samalla "softa korjaus" ?

        >>Miksi päivittää jotain (tietokone)ohjelmaa? Painava syy on ohjelmien nopea kehittyminen. Softien kehittämisen vauhti on niin tietoturva- kuin toiminnallisistakin syistä yhä nopeampaa.<<

        Muutenkin sekoilet vasemmalle ja oikealle. Etkö tosiaan pysy kärryillä kuka on kirjoittanut ja mitäkin? Oletkos ihan amis?


      • ihan.amis
        Hweerty kirjoitti:

        "Kyseinen softa korjaus "

        Vieläkö on amiksia jotka luulee että jokainen softapäivitys on samalla "softa korjaus" ?

        >>Miksi päivittää jotain (tietokone)ohjelmaa? Painava syy on ohjelmien nopea kehittyminen. Softien kehittämisen vauhti on niin tietoturva- kuin toiminnallisistakin syistä yhä nopeampaa.<<

        Muutenkin sekoilet vasemmalle ja oikealle. Etkö tosiaan pysy kärryillä kuka on kirjoittanut ja mitäkin? Oletkos ihan amis?

        "Vieläkö on amiksia jotka luulee että jokainen softapäivitys on samalla "softa korjaus" ?

        >>Miksi päivittää jotain (tietokone)ohjelmaa? Painava syy on ohjelmien nopea kehittyminen. Softien kehittämisen vauhti on niin tietoturva- kuin toiminnallisistakin syistä yhä nopeampaa.<<"

        Vieläkö on amiksia, joka luulee, että vain omistajan pyytäessä tehtävä softa korjaus olisi joku pelkkä ohjelmistopäivitys vaikuttamatta kyseisen auton ohjattavuuteen?
        Et siis edelleenkään tajua kirjoitettua tekstiä, eli Vitaraan pyydettäessä tehtävä ohjelmistopäivitys heikentää tehostusta, eli herkkyyttä pienennetään. Mietihän, miksi tehdas on tehnyt kyseisen vapaaehtoisen ohjelmistopäivityksen?
        Tähän viimeiseen osioon sinulta lainattu näppärä vinkki "Linkkejä ja lisätietoja kannattaa kysellä maahantuojalta"


    • maantieajuri

      Uusi Duster menee menee heittäen ohi kaikessa paitsi nelivedossa jos enään siinäkään.

    • Seiloreita

      Tiäättäks te mitä sutsuki-kuskit kuuntelevat?

      Topi Sorsakoski & Agents
      -Tuuli tuo, tuuli vie-

      Häähäähäähäähähäähähäähähähähähähähähähähähähähähähääh!!!!!

      • IhanMielenkiinnosta

        Mistä sinä olet kateellinen Suzukisteille?


      • EntinenSuzukisti

        En ole kateellinen vaan ohjastan (hih, hassu sana suzukin yhteydessä) kuluttajia ottamaan huomioon heikon ohjaustuntuman suzukeissa ja tarkkailemaan maahantuojan satsausta markkinointiin.
        Autonahan Suzuki on ihan hyvä jos se päivitettäisiin kilpailijoitten tasalle.


      • IhanMielenkiinnosta

        Kyllä sinä selvästi olet kovasti kateellinen jostain asiasta Suzukisteille. Miksi muuten kukaan ihan katellisena jaksaisi riehua ja meuhkata eri asioista kuukausitolkulla. Taidat olla lisäksi amis?


      • Tuleva_Suzukisti

        Innostuin ihan tämän palstan kirjoitusten takia menemään koeajolle. Kiinnostuin tästä parin kymppitonnin Vitarasta. Myyjä antoi luvan käydä ajamassa kunnon lenkit myös moottoritiellä ja sen myös tein. Lenkin pituudeksi tuli reilu 100km, josta yli puolet motarilla.

        Olen omistanut monia eri autoja ja ajanut niillä yhteensä reilusti yli miljoona kilometriä.
        Vitaran osalta täytyy todeta, että tarkistin pihassa ensin sen akkuasian; siellä oli todellakin 60Ah Exide paikoillaan. Sitten baanalle. Auto kiihtyy yllättävänkin reippaasti vaikka en edes yrittänyt mitään pikakiihdytystä. Mutkaisella maantiellä auto kulki nätisti, ei mitään erityistä sanottavaa. Ja sama jatkui motarilla, ajoin 105km/h mittarinopeudella ja kuulostelin äänieristyksen laatua; varmaan hiljaisempia löytyy, mutta ei Vitara sellaista ääntä pitänyt, että sillä mitään merkitystä olisi. Radio kuului hyvin kun hieman lisäsin volyymiä.
        Ohjattavuus on mielestäni ihan ok, ei se huoju eikä ohjauspyörää tarvitse sen kummemmin pidellä kuin muissakaan autoissa.
        Erittäin positiivinen fiilis minulle jäi.
        Olen valmis liittymään Suzuki-autoilijoiden joukkoon.


      • Kuplaotta

        Helevetti, olin tyytyväinen kun pääsin Suzukista eroon, tyhmyydestä oli vain maksettava.


      • Kuplalotta_kans

        Minulla meni kauan, että pääsin Audistani eroon. Monet autoliikkeet eivät huolineet edes myyntitiliin saati, että olisivat ostaneet sen edes jollakin rahalla tai hyvittäneet siitä vaihdossa mitään.
        No, kuten sanoit, tyhmyydestä joutuu aina maksamaan.


      • lyriikan.ystävä
        Tuleva_Suzukisti kirjoitti:

        Innostuin ihan tämän palstan kirjoitusten takia menemään koeajolle. Kiinnostuin tästä parin kymppitonnin Vitarasta. Myyjä antoi luvan käydä ajamassa kunnon lenkit myös moottoritiellä ja sen myös tein. Lenkin pituudeksi tuli reilu 100km, josta yli puolet motarilla.

        Olen omistanut monia eri autoja ja ajanut niillä yhteensä reilusti yli miljoona kilometriä.
        Vitaran osalta täytyy todeta, että tarkistin pihassa ensin sen akkuasian; siellä oli todellakin 60Ah Exide paikoillaan. Sitten baanalle. Auto kiihtyy yllättävänkin reippaasti vaikka en edes yrittänyt mitään pikakiihdytystä. Mutkaisella maantiellä auto kulki nätisti, ei mitään erityistä sanottavaa. Ja sama jatkui motarilla, ajoin 105km/h mittarinopeudella ja kuulostelin äänieristyksen laatua; varmaan hiljaisempia löytyy, mutta ei Vitara sellaista ääntä pitänyt, että sillä mitään merkitystä olisi. Radio kuului hyvin kun hieman lisäsin volyymiä.
        Ohjattavuus on mielestäni ihan ok, ei se huoju eikä ohjauspyörää tarvitse sen kummemmin pidellä kuin muissakaan autoissa.
        Erittäin positiivinen fiilis minulle jäi.
        Olen valmis liittymään Suzuki-autoilijoiden joukkoon.

        Tuo nimimerkki "Tuleva_Suzukisti"kirjoitti räikeimmän trollin, mihin täällä olen törmänyt. Kyllä nauru maittoi. Hyvä, viihdytä meitä jatkossakin, sillä tuo oli ihan oikeesti laatu viihdykettä lukea. Kiitoksia lyyrikolle:=)

        Hetken jo kävi mielessä, että kirjoittaja on ajoominaisuuksiin ja autohankintaansa pettynyt Vitaran omistaja, joka koittaa nostaa itsetuntoaan tuolla kirjoituksellaan, mutta ei, kyllä sen täytyi olla huumoripläjäys.


      • Koeajolle-MarsMars

        "kyllä sen täytyi olla huumoripläjäys."

        Juurikin niin! Jokaisen kannattaa ihan itse ja korkeimman omakohtaisesti käydä koeajolla ja ottaa asiaan omakohtaista tuntumaa. Koeajon jälkeen voi liittyä siihen laajenevaan yhteisöön joka ihmettelee sitä mistä tämä vihanpito pikkumerkkiä kohtaan oikein kumpuaa.

        Kateellisuutta ?


      • Ajettu-on-on

        Ei se kateellisuutta ole. Se on arkipäivän realismia kun seilaa kaistallaan Suzukissa. Harmi kun tuolla ominaisuudella pilataan keskinkertainen auto.


      • Koeajolle-MarsMars

        "Ei se kateellisuutta ole."

        Onhan se päivänselvä asia ettei ilman katkeraa kateutta kukaan jaksa mesoa keksityn asian kanssa kuukausitolkulla.

        Mistähän se kateus oikein pohjimmiltaaan kumpuaa? Et tietysti voi kaikkien puolesta vastata, mutta miten on tämä kateusasia ihan omalla kohdallasi, mistä se juontaa?


      • Ajettu-on-on

        Ainoa päivänselvä asia on että OHJAUKSESSA on vikaa eikä sitä muuksi muuteta. Miksei sitä voida korjata?


      • KuikkaOili
        Koeajolle-MarsMars kirjoitti:

        "Ei se kateellisuutta ole."

        Onhan se päivänselvä asia ettei ilman katkeraa kateutta kukaan jaksa mesoa keksityn asian kanssa kuukausitolkulla.

        Mistähän se kateus oikein pohjimmiltaaan kumpuaa? Et tietysti voi kaikkien puolesta vastata, mutta miten on tämä kateusasia ihan omalla kohdallasi, mistä se juontaa?

        "Onhan se päivänselvä asia ettei ilman katkeraa kateutta kukaan jaksa mesoa keksityn asian kanssa kuukausitolkulla"
        Joo Suzukin insinöörit keksi tämän hienon sähköisen ohjauksen ja kyllä siintä on syytäkin mesoa, olet ihan oikeassa. Heidän kannattaisi nyt keksiä jokinratkaisu. Mietin vaan, että milleköhän he ovat olleet kateellisia keksiessään tuon hienon ohjauksen?


      • korjattu.jo
        Ajettu-on-on kirjoitti:

        Ainoa päivänselvä asia on että OHJAUKSESSA on vikaa eikä sitä muuksi muuteta. Miksei sitä voida korjata?

        Se vähäinenkin vika on korjattu jo aikaa sitten.


      • korjattuko
        korjattu.jo kirjoitti:

        Se vähäinenkin vika on korjattu jo aikaa sitten.

        "Se vähäinenkin vika on korjattu jo aikaa sitten"

        Kyseessä ei mikän vähäinen vika ja laitahan jotain kirjoituksesi tueksi, missä ilmenee, että vika on korjattu?


      • Tuleva_Suzukisti

        Minä koeajoin Vitaran halvimman mallin siis tällä viikolla ja kyllä se oli aivan mukava ajettava kokoisekseen ja hintaisekseen. Kyllähän se nyt täytyy ymmärtää, että jokin sata tonnia maksava mersu on varmasti vielä parempi ajettava, mutta ei siinä Vitaran ohjauksessa mitään erityistä vikaa ole. Varmaan se toimii niin kuin on suunniteltu. Jos täällä pikkulandiassa joku on eri mieltä niin mitä sitten? Älkää te menkö ostamaan sitä, jos se on niin kamala.
        Mutta kaikki te, joita oikeasti kiinnostaa minkälainen Vitara on ajaa, niin käykää rohkeasti kokeilemassa. Luulenpa, että yllätytte positiivisesti ja suurin osa teistä on samaa mieltä kuin minä.


      • SitäOdotellessa

        Tämä asia kun saadaan kuntoon niin...

        Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

        -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
        Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

        -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

        -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

        -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
        Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

        -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

        -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.


      • O.bserver
        KuikkaOili kirjoitti:

        "Onhan se päivänselvä asia ettei ilman katkeraa kateutta kukaan jaksa mesoa keksityn asian kanssa kuukausitolkulla"
        Joo Suzukin insinöörit keksi tämän hienon sähköisen ohjauksen ja kyllä siintä on syytäkin mesoa, olet ihan oikeassa. Heidän kannattaisi nyt keksiä jokinratkaisu. Mietin vaan, että milleköhän he ovat olleet kateellisia keksiessään tuon hienon ohjauksen?

        "Joo Suzukin insinöörit ..."

        -Taas yksi kateellinen ilmoittautui.


      • O.bserver
        SitäOdotellessa kirjoitti:

        Tämä asia kun saadaan kuntoon niin...

        Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

        -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
        Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

        -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

        -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

        -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
        Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

        -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

        -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.

        Nimimerkki SitäOdotellessa: " Tämä asia kun saadaan kuntoon niin..."

        Taas ilmoittautui lisää kateellisia.


      • lapsiparka
        korjattuko kirjoitti:

        "Se vähäinenkin vika on korjattu jo aikaa sitten"

        Kyseessä ei mikän vähäinen vika ja laitahan jotain kirjoituksesi tueksi, missä ilmenee, että vika on korjattu?

        No mites muuten se vähäinenkin vika olisi hävinnyt jos ei korjaamalla? Uskotko ihmeisiin?


      • lapsiparka
        SitäOdotellessa kirjoitti:

        Tämä asia kun saadaan kuntoon niin...

        Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

        -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
        Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

        -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

        -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

        -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
        Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

        -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

        -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.

        Ja miltähän vuodelta tämä lainaus taas olikaan ... :)


    • tuulen-viemääää

      Nimimerkki "O.bserver" palstan vaki trolli siinä taas ilmoittautui oiken kahteen kertaan varmuuden vuoksi, heh.

    • kaksiasiaajoistaenluovu

      on tää aika huvittavaa kun ohjausasiasta kirjoittavat kiihkeästi ne jotka eivät ole koskaan Vitaralla ajaneet kuin korkeintaan autoliikkeen pihassa jos sielläkään. Mistä moinen kiihkeys? Taitaa olla samaa kiihkeyttä kuin jokunen vuosi sitten oli Qashqain ohjauksesta kova huuto. Sitäkin autoa vaan myydään kovasti. Vahvasti epäilen että tässä on vain joukko syrjäytyneitä mopopoikia peräkammarista ilveílemässä.

      Olen yli 50000 km ajanut Vitaralla enkä aio pois vaihtaa. Jos jotain kummaa olisi tullut esiin, olisin heti tehnyt sen. Kyse on pikkumaasturista joka on tehty harrastekäyttöön ja työkaluksi huonoihin tieoloihin ja keveämpään maastoajoon. Aivan ryteikköön ei sillä tietenkään pääse, vain maavaran puitteissa. Lumiajo-ominaisuudet ovat poikkeuksellisen hyvät oman kokemuksen mukaan. Moottoritiellä kulkee vakaasti suurimmillakin nopeuksilla joita olen kokeillut. Tuuliherkkyys on aivan normaalia tasoa tämänkokoiselle autolle, oikeastaan aika lievää eikä ole ajoa haitannut. Tietenkin löytyy vielä vakaampia autoja; aina löytyy jokaiselle automerkille jokin parempi vaihtoehto kun vaatimuksia tarkastellaan uudestaan.

      Olen ajanut monilla autoilla joista jotkut olleet todellisia tuulipusseja ja hengenvaarallisia, etenkin kovilla tuulilla metsän suojasta peltoaukealle tultaessa. Silloin on tosissaan saanut pidellä ratista ja tehdä rajuja korjausliikkeitä vastaantulevien kaistalta takaisin. En ryhdy niitä merkkejä luettelemaan, kyllä te ne tiedätte kun kerran automiehiä olette.

      • Jotain_rajaa_

        Trolli!!! Tämä nimimerkin "kaksiasiaajoistaenluovu" vuodatus. Valehtelua täynnä oleva Trollikirjoitus.


    • Svitara

      Juu nuo jutut on suurimmaksi osaksi entisten monkey poikien itkuvirsiä kun jäivät Suzuki PV poikien jalkoihin onhan tietysti ymmärrettävä että siitä jäi elinikäiset traumat!

      • IkosenJulli

        Väärin! Nuo jutut huonosta ohjattavuudesta on Vitaralla ajaneiden, omistajien, koeajajien, testiajajien jne jne... omiin kokemuksiin perustuvia vahvoja mielipiteitä.
        Se, että joku taparivin Taavi on ajanut 50000km vitaralla (nostan hattua) ja kehuu retostaa autoaan, niin nuo jutut saa jättää omaan osiaansa. Valta osa papparaisista, kun pruukaa ostaa uuden auton, niin sillä ajetaan seuraavat 10 vuotta ja kaikki on hyvää 10 vuoden aikana. Ollaan sokeita ja innoissaan mómasta autokullastaan, joka on silmäterä.


      • Jotain_rajaa_

        Taitaa olla vaipanvaihdon aika, äitii o-hoi!


      • O.bserver
        IkosenJulli kirjoitti:

        Väärin! Nuo jutut huonosta ohjattavuudesta on Vitaralla ajaneiden, omistajien, koeajajien, testiajajien jne jne... omiin kokemuksiin perustuvia vahvoja mielipiteitä.
        Se, että joku taparivin Taavi on ajanut 50000km vitaralla (nostan hattua) ja kehuu retostaa autoaan, niin nuo jutut saa jättää omaan osiaansa. Valta osa papparaisista, kun pruukaa ostaa uuden auton, niin sillä ajetaan seuraavat 10 vuotta ja kaikki on hyvää 10 vuoden aikana. Ollaan sokeita ja innoissaan mómasta autokullastaan, joka on silmäterä.

        IkosenJulli se siinä ilmoittautui kateellisten porukoihin.


      • jalka_
        O.bserver kirjoitti:

        IkosenJulli se siinä ilmoittautui kateellisten porukoihin.

        Trolli. HUOM Trolli!!


    • Jalba

      Nyt hei kaikki trollit. Äiti lukee teille iltasatuja ja painukaa pehkuihin. Mitä tulee suzukin ohjaukseen niin se on erittäinkin hyvä ja nahkaratti kruunaa sen. Älkää uskoko trolleja.

      • trollit-veks

        Trolli Trolli, HUOM TROLLI!!


    • Jalba

      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..

    • O.bserver

      -
      -
      -
      -Täällähän alkaa olemaan Suzuki-kateellisia enemmän kuin Audi-kateellisia Audipalstalla.

      Mahtisuoritus pikkumerkiltä !!

      -
      -
      -
      -

      • Buahsss

        "Mahtisuoritus pikkumerkiltä !! "

        Pikkumerkki, pienen pieni myynti Suomessa, pienen pieni auto, pienen pieni brändi, pienen pieni hinta, pienen pieni myynti ja huoltoverkosta, suuren suuri ohjattavuusongelma.

        Joo, kyllä ollaan kateellisia Suzukeistanne, pitää myydä oma auto pois ja ostaa uusi Suzuki, rahaahan jää paljon tähteelle, mutta sitten ei olla enää kateellisia. Buahahashasssss, kieh kieh.


    • EntinenSuzukisti

      No no! Ei Suzuki ole mikään "pikkumerkki"! Suzuki on maailman kymmenenneksi suurin autovalmistaja maailmassa.
      Siihen nähden onkin hämmästyttävää ettei Suzukien ohjausta saada kuntoon, luulisi olevan varaa ostaa knowhowta joltain toiselta valmistajalta jos ei taidot riitä.

      • Porilaisten_Marssi-kohta

        -
        -
        -
        -
        -
        Oikein rinta paisuu ylpeydesta! Taas kaksi uutta Suzuki-kateellista ilmoittautui !!!

        -
        -
        -
        -
        -


      • Trollit.pois
        Porilaisten_Marssi-kohta kirjoitti:

        -
        -
        -
        -
        -
        Oikein rinta paisuu ylpeydesta! Taas kaksi uutta Suzuki-kateellista ilmoittautui !!!

        -
        -
        -
        -
        -

        Kateellinen TROLLI. HUOM!


    • Jalba

      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä näitä trolleja. En kestä en kestä..

      • Trollit.pois

        TROLLI!! Huom! TROLLI!


    • viturallaa

      Ei mie en kestä vitaran ohjausta. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä vitaran ohjausta En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä vitaran ohjausta. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä vitaran ohjausta. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä vitaran ohjausta. En kestä en kestä..
      Ei mie en kestä vitaran ohjausta. En kestä en kestä..

    • juupajuuuu

      voi vittu mitä porukkaa lastentarhako tämä on ??????

    • jalba

      tämähän on muuttunut kokonaan trollien palstaksi. tiedoksi niille (trolleille) suzukin ohjaus on oikein maukas ja keskittää hyvin. nahkaratti on hyvä ja siinä on painikkeet audiolle ja vakionopeudensäätimelle. go suzuki go.

      • nottrolli

        ... äänieristys jättää toivomisen varaa... rengasäänet kantavat matkustamoon, liekö kaikupintaisten ovien avustusta... eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma... voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella... peltinen sulkeutumisääni...


      • konttrolliko
        nottrolli kirjoitti:

        ... äänieristys jättää toivomisen varaa... rengasäänet kantavat matkustamoon, liekö kaikupintaisten ovien avustusta... eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma... voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella... peltinen sulkeutumisääni...

        Lisäksi, onneton myynti määrä suomessa, onneton brändi sekä erittäin harvassa oleva myynti- ja huoltoverkosto.


      • Jalba

        Tämä on ilmiselvä trolli. Poju ei ole edes koeajanut suzukia!


      • Jalba

        Enkä ole muuten minäkään, kunhan täällä inisen joukon jatkona.


      • Jalba

        Ei ku oonhan mää, pv-suzukia! Isi anto!


      • Jalba

        Heh heh. Jalballa sattuu olemaan suzuki tallissa. Siitäs saitte trollit!


      • pois.trolli
        Jalba kirjoitti:

        Heh heh. Jalballa sattuu olemaan suzuki tallissa. Siitäs saitte trollit!

        TROLLI! HUOM, TROLLI!!!!


    • Anonyymi

      Ostin kolarikorjatun Vitaran reilut 3 vuotta sitten. Itse olen ajanut sillä 60.000km lisää.
      Automaatti ja neliveto.
      Olen ajanut sillä esim Itämeren ympäri. Kesän 2023 heinäkuun lopun kelit olivat melko sateiset kun esim ajoin Tukholmasta kohti Kööpenhaminaa. Vettä todella tuli. Ruotsin moottoriteillä ajettiin yleisesti ottaen lujaa ja tappituntumalla vaikka satoi reippaasti.
      Ei auttanut kun nostaa nopeutta ja asettaa mukautuva vakionopeussäädin lyhimmälle etäisyydelle ja antaa Vitaran mennä.
      Auton äänet kuuluvat sisätiloihin. Olen vaihtanut etukaiuttimet parempiin ja samalla etuoviin tehtiin lisä-ääneneristys.
      Minun mallissa ei ollut keskikonsolia. Ostin sellaisen Amazonista 70 eurolla.
      Ostin auton yhdellä avaimella - toisen hankin jälkikäteen ja hinta oli 250€.
      Navigaattoriin ostin Amazonista Euroopan kartat muistikortilla hintaan 60€.
      Navigaattori Ok ja asetuksista voi säätää että osoitteen voi kirjoittaa ajon aikana. Minulla se asetus ei ole päällä.

      Lähivalojen keila/valot eivät ole mielestäni riittävän hyvät. Olen vaihtanut lähivalojen tilalle Led-hehkut. On parempi. Seuraavassa huollossa säädän valot niin että ne vastaa mitä katsastus edellyttää mutta teen sen siten että valojen korkeussäädin on asennossa 2. Eli jätän itselle mahdollisuuden nostaa valoja ylöspäin.
      Led valot pitänee ottaa pois kun menee katsastukseen.

      Pitkillä tasaisilla ajomatkoilla esim Turku-Oulu, olen joskus ajanut vakionopeudella muiden mukana 720km yhdellä tankillisella. Bensatankin koko mahtaa olla 45 litraa. Itse tankkasin 42,5 litraa tuolloin kun ajoin tuon 720km.

      Mitä itse toivoisin on se että takapenkkiläisellä olisi 5cm lisää tilaa ja että peräkontti olisi 5cm pidempi. Vitara ei ole 4-henkisen perheen unelma auto koska tilat loppuvat helposti.
      Äänien eristys voisi olla hieman parempi myös. Papereissa meidän Vitaran vetopaino(peräkärry) saa olla vain 400kg. Minun kuomullinen peräkärry painaa itsessään jo 200kg. Painavamman lastin voi vetää kunhan pitää huolen että peräkärry on reippaasti etupainoinen. Vitara itsessään painaa muistaakseni reilut 1100kg.

      Tänä kesänä olin Alpeilla lomalla viikon. Vuokrasin Audi Q5 auton.
      Onhan se eri auto ja tilaa oli. Autobaanalla 150km ei oikein tuntunut missään. Siinä oli myös Hud näyttö.

      Suurimmat nopeudet mitä olen ajanut Vitaralla on varmaankin luokkaa 130kmh joissakin Keski-Suomen nelostien ohitustilanteissa. Kyllä sillä sen 120-140 kmh ajaa jos on sellainen tie mutta itse ajelen pääsääntöisesti nopeusrajoitusten mukaisesti. Kyllä sen nopeuden näkee polttoaineen kulutuksessa. Jos ajaa Suomen halki 80kmh niin kulutus menee pitkässä ajossa sinne 6,0_6,5 litraa per 100km. Jos ajaa reippaammin ja ohittelee niin sitten menee 7,0 litraa. Iso kuomullinen kärry perässä niin sitten menee se 9 litraa per 100km. Kylmissä pohjoisen raa’assa pakkaskelissä ja lyhyissä ajoissa tuolloin menee se 9,0-9,5 litraa per 100 km.

      Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen autooni. Perheemme lapset ovat nyt aikuisia ja olemme rouvan kanssa kaksistaan niin tuollainen puolimetriä lyhyempi auto on meille sopiva.

    • Anonyymi

      Vielä jatka lisää edelliseen - vakionopeuden voi säätää nopeuksille alkaen 40 kmh ja siitä ylöspäin. Esim kaupunkiajoissa sitä rivoilla oikein käyttää. Olisi mukavaa jos se toimisi myöspienemmillä nopeuksilla esim kaupunkiajossa, ruuhkissa ja liikennevalojen jonotuksessa.eli nyt kun nopeus tippuu alle 40kmh - vakionopeuden säädin menee pois päältä.

    • Anonyymi

      Minulla oli Suzuki Liana 4x4 automaatti. Se oli kyllä mukavin maantieauto millä olen ajanut, vaarallisen mukava, rattiin olisi voinut vaikka nukahtaa. Nyt on dacia sandero 2021 ja ei tullut maantieominaisuuksia testattua koeajolla, auto vaappuu ja heiluu miten sattuu tien kaltevuuksien ja tuulen mukaan. Aktiivinen saa olla ratissa, moni sanoisi varmaan vaaralliseksi.

      • Anonyymi

        Lianan aikana yleisrajoitus oli 80 km/h.
        Siinä vauhdissa juuri ja juuri ohjaus toimi.u


    • Anonyymi

      Muuten voisin harkita Vitaraa mutta se ohjaus on niin luokaton.

    • Anonyymi

      Vitara kiinnostaisi mutta huono ohjaus epäilyttää auton ostoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe