Paikantamislaite GPS

Lorenaa

Näköjään 60 palstalaiset varustautuvat erittäin hyvin ikäjaksolle 70 - 80 ----, näin se aika kuluu ja vuodet vierivät. Ilmeisesti kuumeisesti mietitään----millainen olen kun 8 ja 0 tulee väjäämättä mittariin! Kopsasin 60 palstalta linkin ongelmien yllättäessä seuraavan 10v aikana.

https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/VAE-0003

On erittäin hyvä keksintö muistiongelmaisille. kannattaa lukea ja perehtyä laitteeseen. Sukulaisellani Italian auringon alla on ollut jo jonkin aikaa laite kaulassa joka paikantaa matkareitin missä hän on kulkenut ja missä hän on--------yleensä 2,5 km päässä kirjastossa. Omaisilla on paikantamislaite josta voi katsoa missä kulkuri on noutaa hänet kotiin.
Ehkä näitä laitteita voi olla jo Suomessakin. Lllllaitteen ansiosta varmasti moni etsintäoperaatio
jää kutsumatta etsintöihin!

Kyllä tekniikan saavutukset voivat olla ihmeellisiä. Nyt Ruuneperilla tekniikan omaajalla aivotoiminta käyttöön, mikä ihmeen SIRU tai muusellainen on laitteisiin asennettu, jolla omaiset omasta GPS laitteesta, voi nähdä kulkurin reitin. Kysyn vaan.

Ihmetyttää------kummastuttaa monia kulkijoita!

12

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ööööö

      Älykännyissä on paikannusominaisuus , kun muistaa vaan ottaa mukaan kännykän.

      • krankenschwester

        Voihan kait paikantamis ominaisuuden lähettää eteenpäin jos vain järki, muisti ja kunto antaa periksi miten viesti lähtee eteenpäin mutta nämä asiat voivat olla suuri arvoitus kännyä hiplaavalle~~~~~~~~~~~~~~kun edes saisi kännyn auki!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • jjoutava

      Niin, Istuin marketin penkillä ja näppäsin, Here transit' kännykkä tiesi heti että siinö penkillä, tiesi että missä pysäkki ja minkä numeroiset bussit ja mihin aikaan niitä tulee. Manne istu vieressä ja sanoi tuommoisen puhelimen minäkin ostan.

    • eiuutta

      Ei siellä Italiassa olla yhtään edellä tuossa tekniikassa, päinvastoin. Suomessa ollut pitkään älykännyköissä tuo toiminta. Ei tarvitse olla insinööri tai ruune sen ymmärtämiseksi. Lastentarhalaisillekkin tekniikka on tuttu.

      • Lorenaa

        Vielä kun muisti - oppimis taidot ovat tallella äly-laitteiden käytön oppiminen on voi olla helppoa- näyttää siltä vastauksesta ettei tarvitse olla mikään rakettitieteen hallitsija joka älylaitteita osaa käyttää.

        Nii-in onhan metsästäjillä plus heidän koirilla ollut käytössä jo kauan älylaitteet paikantamis ominaisuudella- Kun susi on raadellut metsästäjän koiran, siru voi paikantaa koiran jäännökset, pahimmassa tapauksessa on paikannettu paha susi joka on nielaissut ahneuksissaan paikantamislaitteen sirun.

        On meidän kaikkien kansalaisten edun mukaista että näitä älylaitteita ovat tekniikan taitajat
        keksineet monipuoliseen käyttöön.

        Laittamani linkki antaa monenlaisia vinkkejä arkielämän hankaluuksien voittamiseen.


      • Lorenaa
        Lorenaa kirjoitti:

        Vielä kun muisti - oppimis taidot ovat tallella äly-laitteiden käytön oppiminen on voi olla helppoa- näyttää siltä vastauksesta ettei tarvitse olla mikään rakettitieteen hallitsija joka älylaitteita osaa käyttää.

        Nii-in onhan metsästäjillä plus heidän koirilla ollut käytössä jo kauan älylaitteet paikantamis ominaisuudella- Kun susi on raadellut metsästäjän koiran, siru voi paikantaa koiran jäännökset, pahimmassa tapauksessa on paikannettu paha susi joka on nielaissut ahneuksissaan paikantamislaitteen sirun.

        On meidän kaikkien kansalaisten edun mukaista että näitä älylaitteita ovat tekniikan taitajat
        keksineet monipuoliseen käyttöön.

        Laittamani linkki antaa monenlaisia vinkkejä arkielämän hankaluuksien voittamiseen.

        Kaiken ajatteluni takana on ajatuksenjuoksu Pikku prinssi kirjan kirjoittajan toteamus:

        "Elämässä ei ole ratkaisuja. Mutta elämässä on liikkeessä olevia voimia. Ne voimat täytyy vain luoda, ja ratkaisut seuraavat."
        Luovan ihmisen ominaisuuksiin tuo lauseke mielestäni kuuluu. Tuloksista voimme valita niitä ratkaisujen tuottamia laitteita, jotka hyvin meitä maan kulkijoita palvelee.


      • sanahelinäätuo
        Lorenaa kirjoitti:

        Kaiken ajatteluni takana on ajatuksenjuoksu Pikku prinssi kirjan kirjoittajan toteamus:

        "Elämässä ei ole ratkaisuja. Mutta elämässä on liikkeessä olevia voimia. Ne voimat täytyy vain luoda, ja ratkaisut seuraavat."
        Luovan ihmisen ominaisuuksiin tuo lauseke mielestäni kuuluu. Tuloksista voimme valita niitä ratkaisujen tuottamia laitteita, jotka hyvin meitä maan kulkijoita palvelee.

        Kyllä ne ratkaisut on ihmisen tahdosta tai sattumuksesta kiinni. Aika usein kohtalo ratkaisee ihmisen puolesta. Ei tuo kirjan kopsu tähän asiaan edes sovi.


    • Sellai

      GPS karttaohjelmalla avulla pystyn liikkumaan merellä tai järvellä täysin pimeällä laivateittiä tai ilman, miksei jossain erämaassakin, kokemusta on, maantie liikenteessä autolla näet kokoajan myös, paikantaa jonkun metrin tarkkuudella ei metrilleen.

      • pokemonin-etsintää

        Olipa kerran äiti 48-v (minun tyttäreni), joka ajeli oman tyttärensä 12-v kanssa ja alkoi ihmetellä, että missäs he nyt ovat ja mihin tästä pitäisi mennä? Vips`! Tyttö otti kännykkänsä ja pian alkoi kulumaan ohjeet missä olette ja mihin pitää kääntyä j.n.e? Äiskä tunnusti tyhmyytensä.D

        Minulle tuli DNA sim-kortti liittymään eilen viesti, että nyt voit aktivoida mobiilivarmenteen, jolla pääset tuhansiin verkkopalveluihin mm. Oma-kanta? Onneksi ymmärrän juuri senverran, että ei onnistu minun perus-Nokialaisella, jossa ei ole edes kameraa. Mummille on taas myyty kallis liittymä, jolla en tee mitään.

        Hyvät on keksinnöt ja tuosta paikannuslaitteesta on varmasti paljon hyötyä dementikoille ja marjametsään eksyneille, etenkin hakijoille, kun vain laite on mukana. Itse olin aivan yllättynyt, kun pääsin katsomaan tuttavani veneeseen vedenalaista elämää. Sieltä näki karikot, mutta myös kalaparvet, joita varten se olikin kai lähinnä hankittu.


    • Ramoona_

      GPS karttaplotterin ohessa on oiva apu veneilyssä, kaikuluotaimella näkee pohjanmuodot ja kalaparvet. Jos on vielä tutkalaite, pärjää sumussakin. Pitää vaan silti seurata tarkasti aistinvaraisesti tähyilemällä ja kuuntelemalla, töräytellä sumutorvea. Muutenkin vesillä liikkujan pitää seurata huolella merimerkkejä, pyydyksiä ja muita vesilläliikkujia, vaikka olisi minkälainen tekniikka käytössä.

      Meillä nuoret perheet seuraavat koululaisiensa liikkeitä paikannuksella , teinien iltamenojakin .
      Kameran GPS-toiminta antaa mahdollisuuden kuvien järjestämiseen ja palauttaa muistot paikkakuntineen mieleen. Ehkä minuakin joskus paimennetaan , olenhan innokas metsässä liikkuja, ja voin ajatuksissani vaeltaa tuntemattomille poluille., eikä suuntavaistoni ole parhaasta päästä.Ennen koiramme oli erehtymätön opastaja kotiin päin, palveluskoirana se huolehti emännästään eikä kiinnostunut riistan ajosta. Onhan se kiva kännykästään ulkomailla seikkaillessaan seurata, missä mennään, mutta se on ainakin toistaiseksi tullut melkoisesti maksamaan.

      Pikku prinssi-kirjassa on monta viisautta, moneen sovellettavaa.
      "Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."
      Eikä edes GPS:llä. Sydän on kyllä myös aikamoinen kaikuluotain ja tutka, toiselle ihmissydämelle.

    • Siruin

      Tästä oli mutama vuosi sitten keskustelua, kun koiran voi paikantaa viidentoista kilometrin päästä, mutta dementikolle vastaavan sirun asentaminen vaikka rannekkeeseen sotii ihmisarvoa vastaan. hakulaitteella olisi tähän mennessä voitu ehkäistä mm. useita eksymisestä johtuneita kuolemantapauksia,

    • Mainiota Sinua Lorenaa.

      En minä noita seurantalaitteita tunne. Olen enemmän anamogiaihminen, youi know.

      Kiva kun muistit meidän raihnaista palstaa. Minäkin heräsin. Kello on 02.06.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      641
      4831
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      125
      3725
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3680
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3061
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2722
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2444
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2331
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2210
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2117
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2089
    Aihe