Elikkäs,
Onkohan kuinka mahdollista siirtää omatoimisesti MiniDVt nykyaikaisempaan muotoon itse esimerkiksi tietokonetta käyttäen? Tai tallentaa videot omalle koneelle. (Ilman firewirea) Tuntuu olevan aika kallista viedä kasetit ammattilaiselle. Videokamera on Panasonic NV-GS17. Jos joku osaisi neuvoa :)
MiniDV - kasetit nykyaikaisempaan muotoon
7
192
Vastaukset
- cgm
Eiköhän tuossakin toimisi USB-videokaappari.
- jos_liitäntä
Onko tuossa USB-liitäntä? Jos on, niin varmaankin Panasonicilta löytyy ohjeet.
- annikacc
Kyllä, kamerasta löytyy usb-liitäntä. Mistään en kuitenkaan löydä ohjeita muuta kuin firewiren kautta videoiden siirtämiseen tietokoneelle.
- AsusDeluxe
Kyllä se firewire vaan on parempi. Oma Sony ei ainakaan antanut täyslaatuista kuvaa usb:llä.
Jos on pöytäkone, niin ei sellainen firewirekortti paljoa maksa. Etsii vaikka käytetyn huuto.netistä tai tilaa jostain Kiinankaupasta halvalla.
(Itelläni taas on toinen ongelma: firefireliitäntä kuuluu emolevyn varustukseen, mutta kamera on hajalla enkä tiedä ketään jolla olis mini-DV kamera) - Dudes0n
Jos siinä kamerassa siis on tuo firewire-liitäntä, niin ehdottomasti sillä digitointi.
- DVD-tallentimissa
DVD-tallentimissa (myös HDD-DVD) oli yleensä myös DV-sisääntulon liitin (mini-usb:n näköinen) jos sellainen laite on kotosalla
- Anonyymi
Keskustelu on hyvä esimerkki siitä miksi palvelusta moni mielellään maksaa alan yrittäjälle, vaikka 'tuntuu...'.
On laitetta, johtoa ja osaamista joka lähtöön. Lopputulos voi kymmenen kasetin jälkeen olla kotikutoinen ja olisi kannattanut kuitenkin tehdä koko juttu eri tekniikalla ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 922499
- 412436
- 1942346
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj241831- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161461Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51149