Ilman pesimiä?

mikäsäästö

Miksi Bmw kehtaa tuoda Suomeen X3 ilma lampunpesimiä? Jokainen sellaisella ajanut kiroo ne helvettii. Näitä oli 60- luvulla.

47

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeettomatneon

      Monessa autossa on pesurit olleet ja ainoa asia mitä ne aiheuttaa on se että pesunesteeseen menee rahaa. Vastaavasti 20 vuoden ajalla niitä pesureita on kaivannut ehkä sen yhden kerran pitkän matkan räntäsateessa ... Silloinkin valot voi putsata kahvitauolla.

      • hämärä.mies

        Näköjään on vielä olemassa autoilijoita, jotka luulevat näkevänsä pimeällä kuran likaamilla valoilla tarpeeksi hyvin. Sitäpaitsi lian pinttyessä myös umpiot vaurioituvat ja valoteho heikkenee merkittävästi.
        Eipä niitä pesimiä näytä olevan uusimmissa isoissa mersuissakaan ja mm taksikuskit kiroavat ajamista valoilla, jotka muistuttavat 60-luvun kuplavolkkaria.


      • Ledproblem
        hämärä.mies kirjoitti:

        Näköjään on vielä olemassa autoilijoita, jotka luulevat näkevänsä pimeällä kuran likaamilla valoilla tarpeeksi hyvin. Sitäpaitsi lian pinttyessä myös umpiot vaurioituvat ja valoteho heikkenee merkittävästi.
        Eipä niitä pesimiä näytä olevan uusimmissa isoissa mersuissakaan ja mm taksikuskit kiroavat ajamista valoilla, jotka muistuttavat 60-luvun kuplavolkkaria.

        Eikös xenonien kanssa pesurit ole pakolliset?
        Ledien kanssa ei sitten ilmeisesti, ne taas valaisee huonosti omassa autossa ja häikäisee vastaantulijat, aina pahenee niiden ledipötköjen kanssa.


      • öhöhhö
        hämärä.mies kirjoitti:

        Näköjään on vielä olemassa autoilijoita, jotka luulevat näkevänsä pimeällä kuran likaamilla valoilla tarpeeksi hyvin. Sitäpaitsi lian pinttyessä myös umpiot vaurioituvat ja valoteho heikkenee merkittävästi.
        Eipä niitä pesimiä näytä olevan uusimmissa isoissa mersuissakaan ja mm taksikuskit kiroavat ajamista valoilla, jotka muistuttavat 60-luvun kuplavolkkaria.

        "Näköjään on vielä olemassa autoilijoita, jotka luulevat näkevänsä pimeällä kuran likaamilla valoilla tarpeeksi hyvin."

        Ruiskutatko koko ajan vettä umpioihin vai miten ne pysyy puhtaana? Mainitsin kyllä että pesureista on apua joskus syyspimeällä loskassa - ei muuten.


    • onkusetus

      Nyt, kun kuraläpät puuttuu autoista. Edessä ajava kuraa lamput hetkessä. Kura palaa kiini.. Tulee entiset öljyvalot! Jos ajaa, vain kaupungin valaistuja katuja! Miksi nelivetomaasturi?

      • JihuuMitäÄlykköjä

        Kura palaa kiinni, no jo on melkoiset muoviumpiot jos noin käy. Ihan uutta fysiikkaa.


    • siihenpaluuta

      Miten jollain on otsaa puolustaa pesimien puutetta Suomessa? Jää bemu kaupaan! Kauhulla muistelen 70-luvulla, kun vähän väliä pysäkille lamppuja hinkkaa puhtaaksi!

      • Realdeutsh

        Jospa ne saa vain kalleimpaan versioon ja lisävarusteena, kuten saksalaisissa kaikki muukin.
        Bisnesversioissa ei ole toimivia vilkkuja...


    • Tero.pesee

      Onneksi Toyota hybridissä on ajovalojen pesuautomatiikka. Tietyin pesusykleim pestään myös umpiot eikä tarvitse siitäkään erikseen huolehtia.

      • chippi330da

        amis corollas riittää iha tarpeeks muita huolii nii kuka jaksais enää valojen kans säätää :DD mä suosittelen sua vaihtaa bemariin ;)


      • Baijeristarysähtää
        chippi330da kirjoitti:

        amis corollas riittää iha tarpeeks muita huolii nii kuka jaksais enää valojen kans säätää :DD mä suosittelen sua vaihtaa bemariin ;)

        Ei kannata, bemussa menee imusarjaläpät moottoriin ja se tietää kympin autoon vähintää kahdenkympin remonttia ;)


      • Baijeristarysähtää
        Baijeristarysähtää kirjoitti:

        Ei kannata, bemussa menee imusarjaläpät moottoriin ja se tietää kympin autoon vähintää kahdenkympin remonttia ;)

        Tämä siis vain yksi bemun "ominaisuus" ;)


      • chippi330da

        yli 10 vuotta sit oli jotai tollast :DD amis corollat käy vielki joka kuukaus jarru remonteis :D


    • ÄlytöntäPesunesteenKulut

      En kaipaa noita pesureita, ihan turhia. Vain pyyhkijät toimivat ja niitä ei ole enää missään.

    • Outback

      Ajovalojen valovirta on alle 2000 lumenia. Silloin ajoneuvoa ei tarvitse varustaa lampunpesimillä eikä automaattisella korkeudensäädöllä. Autotehdas säästää kustannuksissa.

      • X-Säästöä

        Eli huonot valot ja vielä huonommat aina likaisina ja väärin suuntautuneena. Oi tätä premiumin iloa, onneksi naapuri ei tiedä ja on yhä kateellinen autovelalleni.


    • uber.mann

      Bemarimies ajattelee, ettei tarvitse nähdä kun tummiin pukeutunut jalkakulkija on suojatiellä, koska jokaisen itsesuojeluvaistoisen ihmisen pitäisi ymmärtää varoa "yli-ihmisen" ohjaamaa autoa!

    • joseikestäisikään

      Bemu tarkoitettu, vain kauniina kesäpäivänä ajeluun? Ei syksyn rapakeleille, eikä talven suolaryöppyihin!

    • Pepshukka

      Enpä lukenut kaikkia kommentteja mutta pitkään autoilleena ja pesimillä ja ilman pesimiä olevien autojen omistajana silloin ja nyt kommentoin että suurin osa pesimistä oli aina rikki jollaintavoin ja varsinaisia vikapesiä rahanreikiä joiden pesuteho oli luokkaa nolla mutta nestettä kului tolkuttomasti.
      Pyyhkimin varustetut,esim hienot saabismit,oli jokavuotinen riesa aina jompikumpi toiminnaltaan rikki tai sulat tohjona jäisiin lamppuhuin kun tarttuivat tietty teki mitä teki.
      Umpiota meni kuumaan lasiin kylmää nestettä idealla kun toimitaan.
      Suutinsysteemein suunnitellut yhtä huonoja eli suuttimet jäässä&tukossa ja niiden perusteho lähinnä säälittävä mutta umpioita tykkäsivät tuhota kuten sulkamallikin.
      En halua yhteenkän autooni enää ikinä minkäänmoisia pesimiä ja onneksi EU lopetti moiset suomisäädökset tuoden tilalle takavalottomat autot ja ei niissä etuvalotkaan tahdo syttyä näköjään enää automaattisesti (mutta sumuvalot palaa kesää talvea monilla),luulevat olevana Etelä Euroopassa vissiin jossa ajovalot venyvä kysymys käyttääkö vai ei ja koska vaiko koskaan.

      • turhaselitellä

        Sinä tollo et ole koskaa ole kurakeleillä ajanut. En koskaan osta pesimetöntä autoa..


      • NiinTuotaSiis

        Eihän valonpesimiä ole pakko käyttää, jos sellaiset sattuu autossa olemaan....


      • kamakatsina
        NiinTuotaSiis kirjoitti:

        Eihän valonpesimiä ole pakko käyttää, jos sellaiset sattuu autossa olemaan....

        Kun käätää parkeille. Ei roiski lyhtyihin ja voi ajella sokkona kurakelillä.


      • eitairvii
        NiinTuotaSiis kirjoitti:

        Eihän valonpesimiä ole pakko käyttää, jos sellaiset sattuu autossa olemaan....

        No kyllä ne joissain toimii samalla kun tuulilasin pesu tai jollakin sekvenssillä... Kuten sanoin, turha varuste.


      • tollonväite
        eitairvii kirjoitti:

        No kyllä ne joissain toimii samalla kun tuulilasin pesu tai jollakin sekvenssillä... Kuten sanoin, turha varuste.

        Turha, kun tollo ajelet keskikaupungin valaistuilla väylillä. Maantieajosa tosi tarpeelliset. Parkeille kääntämällä ei pese lyhtyjä. Voi seikkailla lyhdyt ravassa sokkona.


    • AutoPelle

      No Mersuunpa ei saa ajovalon pesimiä edes rahalla. Näin E-sarjassa ja jatkossa muissakin.
      Ongelma ratkeaa niin että autoon pannaan H4 tasoiset valot (<2000lm) jolloin ajovalonpesimiä ei lain puitteissa EUssa tarvitse olla.
      Hienoa "maailma tarvitsee esikuvia" !!

      • peilikinpois

        Paljonko saavat lisää voitoa ton hintaluokan autossa?


      • höpöhöpöRuiskijat

        Jospa ovat todenneet ne turhiksi, kuten minä ja niin moni muu.


      • häpeäketku
        höpöhöpöRuiskijat kirjoitti:

        Jospa ovat todenneet ne turhiksi, kuten minä ja niin moni muu.

        Oletko surkea bemumyyjä? Nyt ripulit housussa yrität selitellä vakavaa puutetta?


    • minimaalinenEro

      Yksi turhimpia varusteita nuo paineella toimivat pesurit. En ole 35 vuoden autoiluaikanani koskaan tuntenut tarvetta, tosin muutamissa ne on olleet. Joskus olen ottanut sulakkeen pois etteivät turhaa roiski lampuille. No ehkä se johtuu siitä, että pidän näkökykyni riittävän hyvänä uusimalla silmälasejani riittävän usein ja tuulilasin ja pyyhkijät kunnossa?

      • turvavaruste

        Joko valehtelet, tai olet joku kaihisilmä tollo. Pesurit Suomessa enemmän, kuin tarpeen. Muistan kauhulla 70-60 lukuja, kun ei ollut!


      • Ripa.rapa

        Tai sitten et aja huonossa säässä täällä missä on muita roiskuttamassa rapaa. Tosin on ne tarpeen erilaisilla lumi ja räntäsateillakin, ettei tarvitse olla putsaamassa niitä tien poskessa.


    • KukaKaipaa

      Mitä ajovalon pesimellä tekee ihan oikeasti? Tie valaistuu erinomaisesti myös ilman turhia pesureita. Suomen talvessa ne muoviosat vaan rikkoontuu ja alkaa vuotamaan. Mersun omistaneena voin sanoa ettei siinäkään ole ajovalon pesimiä, asiakkaiden palautetta on kuunneltu.

      • ahneuksissaan

        Varmaan mersu ja bemari.poistaa oikean puolen peilinkin!


    • käsikopelobemut

      Pesurittomille bemuille ajo-oikeus, vain päiväsaikaan ja valaistulla teillä. Jos maantielä minä tulen sameasilmä bemua vastaan hyvillä valoilla ja pesurreilla? Kuralammpubemu on sokea. Haparoidesa voi tulla alleni , tai ajaa metsään. Motarilla kuralamppubemu vetää käsikopelola letkaa.. kukaan ei takana mä mitään. Mustan seinän!

    • muillekkin

      Vältä bemuja. Ovat vaarallisia huonoilla ilmoilla..

      • Bmw-jonnet

        Ovat vaarallisia kelillä kuin kelillä, lepikossa ollaan kesäkelilläkin usein....


    • chippi330d

      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D

    • turhat.valot

      Mihin niitä lampunpesimiä kehäkolmosen sisäpuolella tarvitaan? No ei minnekkään. Aina kaikki tiet valaistuja ja kameratolppien välähdyksetkin jo riittävät näille saksanseisojille. Kehäkolmosen ulkopuolella sensijaan ovat tarpeelliset, siksi siellä Toyota onkin ylivoimaisesti yleisin perusvarusteilla joita sksanseisojiin ei saa rahallakaan. Nyt jo tajuan, miksei nuo vajaavarusteiset saksalaiset koskaan voi ajaa kenenkään takana nopeudesta huolimatta? No kun lamput kuraantuvat, eikä ole pesuämpäriä ja harjaa mukana.

      • turhinVarusteNykyään

        Ja ihanko ne painetuutit putsaa umpion lasit, no melkein. Pohjois-Karjalan poikien pesurit ei enää toimi kuitenkaan.


    • chippi330d

      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D
      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D
      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D
      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D
      Mulla stondaa jo muutenki ku nään corollan :D

    • chippi330d

      Mä en valoi käytä päivisin mun chipatus bemus ;D Mä nään kyl tsiigata lihaksikkait ja isokokoisia corolla kuskei ilman valoi...<3 :) ne ei tosin koskaa vilkuta mulle takas vaik mä yritän vilkuttaa niille, niillä on aina joku nainen vieressä, jota ne vilkuilee mieluummin... mä kun oon ite tällainen pienikokoinen ja hoikka poika ja mul on lippis jossa bmw logo <3 :)

    • ääliömäistä

      Bemarilo se alkaa purkaa tärkeitä auton turvavarusteita?

      • neturhake

        Voi poistaa vilkutkin! Bemukuskit harvoin käyttää?


      • köyhät-kyykkyyn

        Köyhille ei vilkutella vaan painetaan torvea että siirtyvät pois tieltä.


      • Muahhaahhahahahhaa
        köyhät-kyykkyyn kirjoitti:

        Köyhille ei vilkutella vaan painetaan torvea että siirtyvät pois tieltä.

        Näin sanoo 18v amisjonne sen 318:n bemarinsa vm. -89 ratin takaa 😂😂😂😂


    • ostajatollot

      Joku bemujohtaja sai lisäboonusta, kun keksi purkaa turvavarusteita bemusta! Ostajathan ne kärsii. Tili kasvaa!

      • hohohox

        Turva? Oletko aivan idiootti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe