Uusi puukko hakusessa

Retkipuukko

Tervehdys!
Mikä olisi hyvä puukko retkeily ja kalapuukko? Mitään isoa puukkoa en tarvitse koska reissuilla matkassa on kirves ja retkisaha. Pitäisi pysyä terävänä ja "helppo teroittaa".

Olen katsonut Terävä Jääkäripuukkoa ja Roselli puukkoja. Onko näistä kokemuksia?

Kiitos!

6

1365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keklunkeikuttaja

Kyllä tuo Jääkäripuukko näyttää asialliselta. Itse käytän Marttiinin Silver Carbinoxia tai Skinner Martefia vähän fiiliksen mukaan. Roselli on helpompi teroittaa, mutta ruostuu nopeammin jos ei pidä huolta.
      Aika paljon makukysymyksiä nämä kuitenkin.

• Kaksoisvuolupuukot

Minulla on Ilves ja jahtipuukko, jotka lienee asiallisia metsään retkeilyyn. Lisäksi pikku carbinox ja jätkän vuolu lienee mahdollisia sekä kaksoisvuolupuukot, joita myydään halvalla.

• Vuolupuukkokäteen

Itse suosin pieniä puukkoja kuten pikku varsinais ja vasta hankin kaksoispuukon. Kaksi neuvoista myy Iisakki Järvenpää ja myös iso Ilves kuten tavallinenkin voi sopia jonkun käteen työkaluksi ja matkakaveriksi.

• Pikkupuukko

Tuo edellisessä tekstissä oleva pikkupuukko on pikku carbinox ja minulla on myös pieni vuolupuukko ja pieniteräistä veistopuukkoa myy Iisakki Järvenpää.

• kalakalle

Minulla on ollut vuoden päivät fiskarssin yleispuukko rst-terällä ja tupessa olevalla teroittimella. Kahva on oranssin värinen, joten ei häviä. Puukko teroittuu joka kerta kun sen ottaa tupesta eikä rst terä ruostu. Eihän tuo mikään partaveitsi ole, mutta kalat perkaa ja kiehiset vuolee. Maksaa kympin, joten ei harmita, jos sattuu veneestä putoamaan.

• Hyväpuukko

Minäkin ostin punakahvaisen moran. On yleispuukon kaltainen puukko ja hyvä sellainen. Hintakaan ei ole suuri joten kyllähän voi käyttää mihin haluaa. Toisena minulla on otso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe