Tervehdys!
Mikä olisi hyvä puukko retkeily ja kalapuukko? Mitään isoa puukkoa en tarvitse koska reissuilla matkassa on kirves ja retkisaha. Pitäisi pysyä terävänä ja "helppo teroittaa".
Olen katsonut Terävä Jääkäripuukkoa ja Roselli puukkoja. Onko näistä kokemuksia?
Kiitos!
Uusi puukko hakusessa
6
1333
Vastaukset
- Keklunkeikuttaja
Kyllä tuo Jääkäripuukko näyttää asialliselta. Itse käytän Marttiinin Silver Carbinoxia tai Skinner Martefia vähän fiiliksen mukaan. Roselli on helpompi teroittaa, mutta ruostuu nopeammin jos ei pidä huolta.
Aika paljon makukysymyksiä nämä kuitenkin. - Kaksoisvuolupuukot
Minulla on Ilves ja jahtipuukko, jotka lienee asiallisia metsään retkeilyyn. Lisäksi pikku carbinox ja jätkän vuolu lienee mahdollisia sekä kaksoisvuolupuukot, joita myydään halvalla.
- Vuolupuukkokäteen
Itse suosin pieniä puukkoja kuten pikku varsinais ja vasta hankin kaksoispuukon. Kaksi neuvoista myy Iisakki Järvenpää ja myös iso Ilves kuten tavallinenkin voi sopia jonkun käteen työkaluksi ja matkakaveriksi.
- Pikkupuukko
Tuo edellisessä tekstissä oleva pikkupuukko on pikku carbinox ja minulla on myös pieni vuolupuukko ja pieniteräistä veistopuukkoa myy Iisakki Järvenpää.
- kalakalle
Minulla on ollut vuoden päivät fiskarssin yleispuukko rst-terällä ja tupessa olevalla teroittimella. Kahva on oranssin värinen, joten ei häviä. Puukko teroittuu joka kerta kun sen ottaa tupesta eikä rst terä ruostu. Eihän tuo mikään partaveitsi ole, mutta kalat perkaa ja kiehiset vuolee. Maksaa kympin, joten ei harmita, jos sattuu veneestä putoamaan.
- Hyväpuukko
Minäkin ostin punakahvaisen moran. On yleispuukon kaltainen puukko ja hyvä sellainen. Hintakaan ei ole suuri joten kyllähän voi käyttää mihin haluaa. Toisena minulla on otso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1202759- 872431
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761810
- 561807
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3941326Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289