Väsyttää...

Triathlon75

Nukkuisin mieluusti 10h/vrk, silti iskee päiväunien tarve, joskus on hieman hutera/tahmea olo muutenkin.

Mutta aineenvaihduntani on vilkas, muutama energinen tunti mahtuu useimmiten päivään. Olen 42v kilpaurheilija, yritän kuitenkin treenata järkevästi, en liian kovaa/paljon. En nykyään juuri käytä alkoholia, yritän syödä hyvin. Muu arkeni ei yleensä ole kovin kuluttavaa.

Pari vuotta sitten peruslabrat hyvät. Usein vaivaavasta väsymyksestä huolimatta minulla on "jalkaa" eli muutama aikuisurheilun SM-mitali on tullut otettua ja yleisessä sarjassakin jotenkin kulkee.
Sopiiko tälläiset oireet mitenkään yhteen kilpirauhashormoonien kanssa? Perus lääkärikään tuskin minua kovin tarkasti tutkii...mutta jollakin voi olla omia kokemuksia täällä...

9

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireet_eri_syistä
      • T3-vaje.treenaten

        Englannin kilpparifoorumi (70 tuhatta osanottajaa) on melko yksimielinen että treenaaminen kuluttaa kropasta T3-hormonit


    • Hashimoto

      Näillä tiedoilla pelkästään ei pysty sanomaan juuri mitään. Liikatoiminta voisi tulla kyseeseen, mutta jos pystyt kuitenkin treenaamaan suht. hyvin eikä muuta oiretta niin tuskinpa on kilpirauhasvikaa. Pitäsi olla tuoreemmat arvot. Entä onko sittenkin muita oireita?

      • Autoimmuunihyökkäykset

        Vajaatoimintaa minä veikkaisin noiden väsymysten perusteella.
        Autoimmuunihyökkäykset toisilla heittävät vajaa- ja liikatoiminnan välillä


      • Hashimoto
        Autoimmuunihyökkäykset kirjoitti:

        Vajaatoimintaa minä veikkaisin noiden väsymysten perusteella.
        Autoimmuunihyökkäykset toisilla heittävät vajaa- ja liikatoiminnan välillä

        mutta myös kertoo olevan vilkas aineenvaihdunta....


      • Triathlon75

        Muista oireista; "aivosumua" silloin tällöin, energiaa on, mutta rajallisesti; muutama tunti töitä, niin haluais vaan nukkumaan tai hyvä treeni, sama juttu. Joskus koko pään alue hikoilee kovasti vaikka muuten ei olisi kuuma/hiki. Nämä ovat välillä kausiluontoisia, mutta olleet osa elämää jo kauan, vanhenpana lisääntyneet. Joskus ollut masennusta, ei kuitenkaan työkyvyn vievää tasoa.

        Muistaakseni Tv4 oli 17 ja TSH "ala kolmanneksella, hematokriitti 48 ja d-vitamiini 120, eli aika hyviä. Ainoastaan kreatiini oli niukasti yli viitearvon.

        Toisaalta, mitä valitan...olen täysin työkykyinen ja kuulun fyysisen suorituskykyni osalta ikäluokkani "%-jengiin":)


      • Triathlon75

        Tosiaankin uskon, että kyse välttämättä ole kilpparista, mutta ehkä täällä joku voi heittää hyviä arvauksia (on heittänytkin), parempia kuin keskiverto lääkäri. Luultavammin funktionaalinen lääkäri olis ainoa, joka pintaa syvemmälle edes suostuis tutkimaan...

        Palelen myös usein, nuorempana jatkuvia maha/suolisto vaivoja, jotka olen saanut hallintaan, lepo syke matala, mutta johtunee hyvästä aerobisesta kunnosta..


      • Funkkarilekurilleko

        T4v 17 ei ole paha. Toivottavasti ongelma ei ole kiistelty CFS ...
        Funkkarilekuri tosiaan voisi olla toivonkipinä.


      • Hashimoto
        Triathlon75 kirjoitti:

        Tosiaankin uskon, että kyse välttämättä ole kilpparista, mutta ehkä täällä joku voi heittää hyviä arvauksia (on heittänytkin), parempia kuin keskiverto lääkäri. Luultavammin funktionaalinen lääkäri olis ainoa, joka pintaa syvemmälle edes suostuis tutkimaan...

        Palelen myös usein, nuorempana jatkuvia maha/suolisto vaivoja, jotka olen saanut hallintaan, lepo syke matala, mutta johtunee hyvästä aerobisesta kunnosta..

        T4v arvolla 17 ei oikein viittaa vajaa- eikä liikatoiminkaan. Väsymys ja aivosumu ovat niin yleisiä (esim. CFS, MS, aivovammat yms.) ja itseasissa vain satunnaisesti esiintyen ihan normaalia. Kerrot palelevasi ja että matala leposyke, jotka kyllä sopisivat vajikseen. Jos oikeasti olet hyväkuntoinen, niin syke ok mutta muuten kannattaisi varmaan selvittää. Jos olet oikein pienikokoinen, hoikka ja vähärasvainen niin palelu voi selittyä tällä.
        Jos varmuuden haluaa niin uudet labrat ja vielä tarkemmin voisi miettiä oireita. Esim. akillesrefleksin hitaus, hiusten kunto, kuiva iho, verenpaine, ilmeen muutokset?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      309
      3658
    2. 208
      3009
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2564
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1344
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe