Rupesi varoitusvalo palamaan ja huomattiin että kaksi anturia ovat mykkiä, ilmeisesti 10 vuotta on liikaa pattereille. uudet anturit on jo hankittu ja asennus näyttää onnistuvan jopa rengasta vanteelta irroittamatta. Anturit on ilmoituksen mukaan autooni tarkoitettu mutta täytyykö ne vielä jotenkin ohjelmoida asennuksen jälkeen? Kyseessä on Toyota.
Rengaspaineanturin vaihto
6
6595
Vastaukset
- AS2
Kyllähän ne pitää sinne vielä ohjelmoida. En oo kyllä vielä törmännyt semmoisiin antureihin mitkä saisi vaihdettua niin että rengas on vielä paikoillaan.
- DIY-mies
Minä taas olen yhden anturin vaihtanut ja sen sai paikalleen kun pudotti renkaan reunan alas vanteelta ja painoi sitä sen aikaa alaspäin kun vanhan ventiilin sai pois paikoiltaan ja uuden asennettua. En tiedä asiasta muuta.
- AS2
DIY-mies kirjoitti:
Minä taas olen yhden anturin vaihtanut ja sen sai paikalleen kun pudotti renkaan reunan alas vanteelta ja painoi sitä sen aikaa alaspäin kun vanhan ventiilin sai pois paikoiltaan ja uuden asennettua. En tiedä asiasta muuta.
Juurikin näin. Eli rengasta pitää ottaa pois paikoiltaan.
- Hybridillä_mennään
Uudet venttiilit antureineen eivät ole alkuperäisiä Toyotan varaosatiskiltä mutta niiden pitäisi kuitenkin olla Toyotaan suoraan sopivia. Jäi vaivaamaan jutussa vain se että eikö niiden pitäisi silloin olla sopivat myös ohjelmointinsa puolesta sillä mekaaniselta osaltaan noiden pitäisi käydä melkein mihin tahansa autoon. En ole ehtinyt noita vielä asentaa mutta olisi mukava tietää mahdollisesta ohjelmoinnista jo ennakkoon.
- AS2
Ohjelmoitava on vaikka Toyotan tiskiltä.
Mietippä asiaa näin. Jos ohjemoinnin tarpeita ei noissa olisi niin ruuhkassa tai liikenne valoissa seistessä auto saattaisi lukea viereisen auton antureita. Mekaanisestihan nuo ovat melkolailla samanlaisia kaikissa autoissa ja todennäköisesti nuo toyotankin anturit käyvät melkeinpä mihin autoon tahansa.- gfjhgfjhgdj
"auto saattaisi lukea viereisen auton antureita"
Siinähän olisi sosiaalista painetta pitää rengaspaineet kunnossa :D
Käytännössä tosin eri autojen eri paineet tyssäävät idean.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798