Lyijyluodin nopeus on 220m/s ja se osuu seinään,
Kuinka paljon luodin lämpötila kohoaa jos 70% liike-energiasta kuluu luodin lämmittämiseen?
Osaisko joku auttaa tälläsen laskun kanssa?
Luodin siirtämä lämpöenergia
10
1176
Vastaukset
70 %:lla luodilla olleesta kineettisestä energiasta lämmität ominaislämpökapasiteettinsa mukaan lämpenevää lyijyä.
Helppoa kuin heinänteko- uiweyutyui
Sellaista se on, kun kansalla ei ole kokemusta. Voin kertoa, että heinänteko oli hikistä hommaa.
Nyt kun heinät paalataan traktorilla selviää hommasta kaupunkilaisleutumiinikin.
- Tzaijaijai
Vähän hämää nyt kun luodilla ei ole painoa kysymyksessä, niin miten saan kineettisen energian laskettua?
Massalla ei ole merkitystä, koska mitä painavampi luoti sen enemmän energiaa suuremman massan lämmittämiseen.
Tasan menee.
- Tzaijaijai
Ei sulla olis viskata jotain selventävää kaavaa kun nyt ei aukea ;)
Väsäät yhtälön, jossa toisella puolella kineettisen energian kaava x 0,70 ja toisella puolella ominaislämpökapasiteetin kaava. Huomaat jo tuossa vaiheessa massan m supistuvan pois, joten sijoitat vaan muut tiedetyt suureet ja ratkaiset ΔT:n.
- Tzaijaijai
Kiitos!
Mä yritän taas. - Tzaijaijai
No niin nyt sain oikean tuloksen.
Kiitos vielä kerran avusta. Ongelma ei ole vaikea, lukisit vain sitä kirjaa
- Tzaijaijai
Kyllä sitä kirjaa on poika luettu mutta välillä se on vaan sellanen juttu että ei aukia vaikka kuinka lukis ja yrittäs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442879
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil222375- 222248
- 342223
- 281901
- 301602
- 261496
- 291361
- 161324
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161296