Miksi Suzuki on sylkykuppi

jalba

Miksi Suzuki on tällä palstalla sylkukuppi. Tämä palsta kerää jatkuvasti trolleja jotka väittävät että ohjauksessa on vikaa, akku on liian pieni. Sitten tämä pyllyn hajua trollaa ja muut trollit säestävät. Siis miksi tämä merkki herättää niin paljon tunteita. Kertokaa.

46

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trollejahan inisee huomionkipeinä joka autopalstalla, mutta onhan Suzukien haukkuminen yllättävän yleistä suhteutettuna Suzukien vähäisyyteen ja myyntimääriin.

      Ilmeisesti trollit ovat vetäneet oikeista naruista juuri Suzuki -palstalla, josta saavat kaipaamaansa huomiota enemmän kuin muiden merkkien palstoilta.

      Pitäisi ehkä tarkemmin harkita, minkätyyppisiin haukkuihin yleensä edes vastaa. Onhan tuossa se ilmiantonappikin, josta ilmiselvästä trollista voi ilmoittaa ylläpidolle.

    • itc_alasta.unelmoiva

      ", mutta onhan Suzukien haukkuminen yllättävän yleistä suhteutettuna Suzukien vähäisyyteen ja myyntimääriin"

      Siinäpä se juuri tulikin lyhykäisyydessään. Kun vikoja on noinkin paljon ja varsinkin tärkeässä osiossa, eli ohjattavuudessa, niin vaikuttaahan se toki myyntimääriin. Myyntimääräthän suzukilla ovat erittäin vähäiset. Jokuhan nuo myyntimäärät pitää alhaisina , eli onko se juuri ohjaus, huono laatu... vai mikä? Kovin Suzukin omistajat paukuttavat hyvän laadun perään, niin ei kai siinä muuta jää, kun ohjaus?

      • SX_4

        Syy on siinä, että Suzukin ostajalla pitää olla itsetunto kohdallaan valmiiksi. Tällä autolla sitä ei saa pönkitetyksi. Varsinkaan kun lukee näitä palstoja...

        Itse olen ollut S-Crossiin tosi tyytyväinen. Menee vähällä polttoaineella sinne, minne minäkin. Eikä turhaan kerää kateellisia ympärille kuolaamaan tai tekemään kiusaa


      • yyif

        Kun joutuu työn perässä ajamaan niin Suzuki ei ole siihen hommaan paras mahdollinen auto. Jossain kaupunkipyörityksessä ehkä menisi.


      • SX_4
        yyif kirjoitti:

        Kun joutuu työn perässä ajamaan niin Suzuki ei ole siihen hommaan paras mahdollinen auto. Jossain kaupunkipyörityksessä ehkä menisi.

        Totta tuokin. Lisäksi omalla kohdallani myönteinen rahoitussopimus ratkaisi.


      • Kgkfkfk

        Sittenkun ne vanhat osamaksuerät on maksettu niin voi harkita. Heh heh.


    • This-is_it

      Maahantuojan pitäisi katsoa itseään peilistä, suppea valikoima sekä huono jälleenmyyntiverkosto. Suzukien autokanta on pieni ja sitä kautta huono jälkimarkkinointi, jälleenmyynti ja vaihtoautovalikoima. Se on noidankehä josta ei ole oikein ulostuloa ennen kuin autovalikoimakin uudistuisi ajanmukaiseksi ja laajemmaksi. Ja se ohjaus kuntoon;)

    • L.oogikko

      Mikä se on suomalaisten käyttövoima? No kateushan se on, ikivanha juttu. Jos käy tsiikaamassa mopoautopalstalle niin ei siellä kukaan hauku mopoautoja. Kun käy Audipalstalla niin johan alkaa riittämään ilkeilyä öljynkulutuksesta ja rinkelimossesta. Ja sama meno jatkuu Suzukipalstalla.

      Tuskin tuollaiseen vihanpitoon muuten riittäisi energiaa kuin puhtaasta kateudesta?

      https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/ahneus-ja-kateus-ovat-suomalaisten-synkka-puo-1

      "Ahneus ja kateus ovat suomalaisten synkkä puoli"

      Ahneutta tämän palstan meno ei voi olla, se on siis kateutta?

      • samaa.mieltä

        Olen hiukan samaa mieltä L.oogikon kanssa tästä kateusasiasta. Normaali tasapainoinen ihminen yleensä vähät välittää siitä millä automerkillä joku ajelee. Tilanne saattaa muuttua kovasti mikäli oman, toisen merkkisen kanssa alkaa olemaan totisia hankaluuksia. On helppo ymmärtää oman auton kuluttaessa öljyä litratolkulla (Audit) tai kaksoiskytkin renaa kuukaudesta toiseen (VAG) niin huolettomilla merkeillä hymy suupielessä ajelevia aletaan kadehtia. Se on ihan normaalia ihmismielessä ja hyvin ymmärrettävää. Ja kun vielä jälleenmyynti näillä öljysyöpöillä ja kytkinvikaisilla on ollut kuin tervan juontia niin ihmekös tämä.

        " Audin myynti sakkaa pahasti! "
        "Uudenkarhea käytetty Audi olikin öljykrematorio - kuka maksaa remontin?"
        "Audi leikkasi tämän vuoden myyntiennustettaan"
        "Audia painavat myös päästöskandaalin hoitamiseen hupenevat rahat."
        "Yhtiö on lisäksi varannut 133 miljoonaa euroa mahdollisiin korjauskampanjoihin"

        "Suzuki Vitara suoriutui 60 000 kilometrin käyttötestistä hienosti. Siinä ei ilmennyt lainkaan vikoja, käyttökustannukset olivat erittäin edulliset"

        Ei mikään ihme, kun jotkut pakkaa olemaan aika lailla kateellisia Suzukisteille.


      • eri.mieltä
        samaa.mieltä kirjoitti:

        Olen hiukan samaa mieltä L.oogikon kanssa tästä kateusasiasta. Normaali tasapainoinen ihminen yleensä vähät välittää siitä millä automerkillä joku ajelee. Tilanne saattaa muuttua kovasti mikäli oman, toisen merkkisen kanssa alkaa olemaan totisia hankaluuksia. On helppo ymmärtää oman auton kuluttaessa öljyä litratolkulla (Audit) tai kaksoiskytkin renaa kuukaudesta toiseen (VAG) niin huolettomilla merkeillä hymy suupielessä ajelevia aletaan kadehtia. Se on ihan normaalia ihmismielessä ja hyvin ymmärrettävää. Ja kun vielä jälleenmyynti näillä öljysyöpöillä ja kytkinvikaisilla on ollut kuin tervan juontia niin ihmekös tämä.

        " Audin myynti sakkaa pahasti! "
        "Uudenkarhea käytetty Audi olikin öljykrematorio - kuka maksaa remontin?"
        "Audi leikkasi tämän vuoden myyntiennustettaan"
        "Audia painavat myös päästöskandaalin hoitamiseen hupenevat rahat."
        "Yhtiö on lisäksi varannut 133 miljoonaa euroa mahdollisiin korjauskampanjoihin"

        "Suzuki Vitara suoriutui 60 000 kilometrin käyttötestistä hienosti. Siinä ei ilmennyt lainkaan vikoja, käyttökustannukset olivat erittäin edulliset"

        Ei mikään ihme, kun jotkut pakkaa olemaan aika lailla kateellisia Suzukisteille.

        Outoa, uskaltaisin väittää, että yksikään audin omistaja ei ole kateellinen Suzukista ja miksi olisi, saisihan hän käytettynä hankkimansa audin hinnalla kaksi uutta suzukia. Suzuki hankitaan usein siksi, kun ei ole varaa edes käytettyyn audiin. Lisäksi, suzukit on erittäin epävakaita ajaa.

        "
        " Audin myynti sakkaa pahasti"

        -mitenkäs tuon suzukin myyntiluvut?


    • Valtion_elätti

      Minä olen koko kuusivuotisen eläkeiän aikana koeajanut lukuisia autoja ihan mielenkiinnosta ja välillä ostotarkoituksellakin. Nyt, kun ollaan Suzuki palstalla , niin mielestäni Vitara ja S Cross ovat molemmat pirullisia ajettavia. Ohjaus on aivan liian herkkä vauhdin noustessa. Kovempaa ajaessa ei kyllä tällainen kuuskymppinen pysty säätämään radiota tai navia, vaan kädet pidettävä tiukasti ratissa ja katse maantiessä. Toki näin kuuluukin tehdä, mutta Suzukin kohdalla se on pakollista. S Crossin kasvojen pesu ja moottorin vaihto olivat täys susi, meni loputkin vähät asiakkaat.

      • Ei_Valtion_elätti

        " Kovempaa ajaessa ei kyllä tällainen kuuskymppinen pysty säätämään radiota..."

        ps. 10p vihje: Trollien kannattaisi perehtyä sen verran haukkumansa merkin toimintoihin että kun tekaisee kuvitteellisen trollisanoman, niin olisi edes sen verran perillä asiasta, ettei heti ensimmäinen lukija huomaa sitä tekaistuksi valheeksi.

        ps.2 Off topic:

        "Tuplahintainen Audi Q5 2.0 TDI Quattro vs Suzuki Vitara S 1.4 Turbo All Grip - 4x4 diagonal test on rollers"

        https://www.youtube.com/watch?v=i1tLznu5qE4


      • ihan.oikea.ict
        Ei_Valtion_elätti kirjoitti:

        " Kovempaa ajaessa ei kyllä tällainen kuuskymppinen pysty säätämään radiota..."

        ps. 10p vihje: Trollien kannattaisi perehtyä sen verran haukkumansa merkin toimintoihin että kun tekaisee kuvitteellisen trollisanoman, niin olisi edes sen verran perillä asiasta, ettei heti ensimmäinen lukija huomaa sitä tekaistuksi valheeksi.

        ps.2 Off topic:

        "Tuplahintainen Audi Q5 2.0 TDI Quattro vs Suzuki Vitara S 1.4 Turbo All Grip - 4x4 diagonal test on rollers"

        https://www.youtube.com/watch?v=i1tLznu5qE4

        TROLLI VAROITUS! Palstan TROLLI jälleen asialla!


    • Ristivita

      Vitaran radiota voit säätää ratista

    • Keijo_Q

      Kuten yleensä, tälläkin palstalla yksi tai kaksi trollia antaa vaikutelman, että kirjoittelijoita olisi useampikin. Sitä on vaikea sanoa, miksi jollakin riittää aikaa päivästä toiseen jankuttaa samoja asioita yhä uudestaan ja selvästi monessa viestissä melkoisen alatyylisesti. Onko taustalla jokin psyykkisen häiriön aiheuttama pakkomielle vai mikä? Ei ole normaalin aikuisen ihmisen toimintaa tälläinen.

      Kirjoituksilla on ilmeisesti myös yritys nakertaa Suzuki-merkkiä, mutta tuskinpa kukaan tulee Suomi24-keskustelupalstalle ja tekee ostopäätöstä sen anonyymien provokirjoitusten perusteella. Voi toki miettiä, mikä taho haluaa antaa tälläisen vaikutelman automerkistä.

      Mitä olen ihmisiltä kysynyt ja saanut vaikutelman, niin Suzuki on hieman vieraampi merkki, mutta mielletään usein samaan kategoriaan kuin Subaru. Siis luotettava ja laadukas japanilainen nelivetovalmistaja. Kummatkin merkit ovat Suomessa myös suunnilleen saman kokoisia.

      Noin yleisesti ottaen, niin trollikirjoitukset kannattaa vain jättää noteeraamatta ja selvät pelleilyjutut voi pyytää poistettavaksi, koska palstan tarkoitus on varmaan kuitenkin olla asiallista keskustelua.

      • Rulopp

        "Siis luotettava ja laadukas japanilainen nelivetovalmistaja"
        Jos näin on, niin miksi himputissa Suzukin myynti on sitten niin onnetonta. Toyota on myös japanilais merkki ja mitenkä nuo myyntimäärät verrattuna Suzukiin?

        Kateudesta ei todellakaan voi puhua Suzukin kohdalla. Valtaosa Suomalaisista auton ostajista hankkii hieman Suzukia kalliimman auton, kuten myyntiluvut sen todistaa.

        Tuonne ylempää kommentti radion säädöstä, kun kirjoittaja kertoo olevansa eläke iässä, niin hän on koko ikänsä todennäköisesti säätänyt radiota kojetaulusta ja säätää sitä jatkossakin, vaikkakin ratissa säätö. Näin ainakin isäni kertoo.


    • Neutraalias

      Suzuki myy muualla maailmassa hyvin, autoja valmistetaan jotain yli kolme miljoonaa.
      Euroopassa Suzuki-autoja myytiin 2017 n. 250 000kpl, enemmän kuin Mazdaa, Hondaa tai Jaguar/Land Rover-yhtymän autoja. Niukasti edelle menivät Volvo ja Seat.

      Pohjoismaissa myyntiä rajoittaa suppea mallisto. Ja harvoin uudistuva automallisto.

      http://carsalesbase.com/total-market-sales-country/finland-car-sales-data/

      • RaulKLi

        Juuri Suomen ja Pohjoismaiden uraiset tiet vaikuttaa myös Suzukien myyntiin, sillä ohjauksen pitää olla kunnossa.
        Pohjoisen maanpuoliskon tuulinen säätyyppi myös ratkaisevassa asemassa.


    • Älkää.provosoituko

      Taitavat nuo Toyota-miehet/myyjät olla asialla vähän joka palstalla. Heillä on epärealistinen käsitys toitsuista ja siksi pitää mollata muita merkkejä. Itselläni on ollut aikaisemmin parikin Toyotaa ja varsin keskinkertaiseksi olen ne kokenut. Eivät häikäise.

      • sdklfksdklfkdsjkls

        Ennenvanhaan Suzuki ja Honda olivat tunnetumpia moottoripyörävalmistajina kunnes ryhtyivät tekemään autojakin.
        Omasta mielestäni Honda on luonut laadukkaamman vaikutelman, autot ovat uudistuneetkin tiheään tahtiin ja mallit ovat isompia kuin Suzukilla. Suzuki on jäänyt pikkuautovalmistajan maineeseen, vähän kuin Japanin Fiat.
        Uusimman Honda Civicin ulkonäkö on tosin niin hirveä että tekee lommoa Hondan mielikuvalle. Toivottavasti muotoilussa siirryttäisiin jatkossa rauhallisemmalle linjalle.
        Itsellä on ollut muutamia japsimerkkejä, mm. yksi Suzukikin. Arvioisin Suzukin jonnekin Mazdan ja Nissanin välimaastoon, Mazda laadukkain, Nissan oli aika heppoinen esitys, sanoisin Nissania Japanin ooppeliksi :D
        Nykyisin ajan Kialla, ensimmäinen ei-japanilainen auto mutta kuitenkin hyvin helppo siirtyä Korealaiseen autoon kun hallintalaitteet on japanilaisista tuttuja, esim. valokatkaisija on viiksessä eikä kojetaulussa eurotyyliin.


      • huono.brändikin

        "Taitavat nuo Toyota-miehet/myyjät olla asialla vähän joka palstalla. Heillä on epärealistinen käsitys toitsuista ja siksi pitää mollata muita merkkejä"

        Siinäpä päivän huumoripläjäys ja kyllähän naurattikin kunnolla.
        Kun meinaan noita Suomen myyntitilastoja tarkastelee, niin Toyota myyjien ei todellakaan tarvitse vierailla Suzuki palstalla morkaamassa Suzukia. Eikä Tarvitse Toyotalla ajavienkaan, sillä ovat maksaneet autostaan Suzukia enemmän, eli rahat olisivat riittäneet Suzukiinkin ja olisi jäänyt vielä säästöönkin. Veikkaan, että nämä Suzukin ajoominaisuudet ja etuvetomallien puute ovat suurimmat ongelmat. Virossa ja Ruotsissa myydään etuvetoisia Suzukeja enemmän, kuin nelivetoisia. Tätä ei Suomessa haluta työn pelossa tajuta.


      • Honda.jos.japsia.mieli

        Osu ja uppos. Heti ilmoittautui yksi jariksenpelätin.


      • Fjjccghjjk

        Täällä on ainakin yksi umpihullu Toyotan puolustelija, ei välttämättä sen laajemmasta ilmiöstä kyse kuin Pentittelijästä.

        Minulle ainakin Suzuki-mielikuva aika lähellä Toyotaa, turha alkaa vastakkainasettelemaan. Suurelta osin erilainen tarjontakin merkeillä, Suzukin keskittyessä pieniin söpöihin nelivetoihin. Itse vaan en nelivetoa kaipaa, joten ei tule Suzukiakaan harkittua. En myöskään halua korkeaa kopperoa, jossa luokassa Vitara kyllä vaikuttaa kilpailukykyiseltä.


      • auto.on.osien.summa
        Fjjccghjjk kirjoitti:

        Täällä on ainakin yksi umpihullu Toyotan puolustelija, ei välttämättä sen laajemmasta ilmiöstä kyse kuin Pentittelijästä.

        Minulle ainakin Suzuki-mielikuva aika lähellä Toyotaa, turha alkaa vastakkainasettelemaan. Suurelta osin erilainen tarjontakin merkeillä, Suzukin keskittyessä pieniin söpöihin nelivetoihin. Itse vaan en nelivetoa kaipaa, joten ei tule Suzukiakaan harkittua. En myöskään halua korkeaa kopperoa, jossa luokassa Vitara kyllä vaikuttaa kilpailukykyiseltä.

        Denso on tunnettu Toyotan alkuperäisosien valmistaja mutta kyllä ainakin Altossa oli myös ainakin joissain osissa Denson leimat.


    • LieksanJuntti

      Jopa on typerä ja ihmeellinen aloitus? Minä olen tällä kertaa myös typerä ja vastaan. Miksi hemputissa jotakuta vaivaa mitä omasta automerkistä kirjoitetaan nimettömänä täällä? Ihmettelen suuresti?
      Aloittaja hyvä, ajatteleppa minua hetken, mulla on käytettynä hankittu Dacia Duster, ehkä eniten haukuttu ja pilkattu auto suomenmaassa, mutta se ei haittaa mua pätkääkään. Mulle auto on pakollinen hankinta, johon ei sisälly mitään tunnetilaa. Olen työskennelly paperitehtaassa 34 vuotta vuorotöissä, mulla on lapset maailmalla, velaton omakotitalo, velaton mökki ja vaimo työskennelly Lääkärinä 29 vuotta. Joku mut tästä tunnistaa, mutta sou vot, haluan vain kertoa, että varaa olisi hankkia hieman kalliinpikin auto, mutta miksi, kun tämä pilkankohde riittää hyvin.
      Käyn paljon täällä mielenkiinnosta eri merkkien palstoilla ja enkä ole kateellinen yhdestäkään merkistä, enkä moiti yhtäkään automerkkiä, enkä myöskään kehu.

      Jos olette valinneet Suzukin, niin olkaa hankintaanne tyytyväisiä ja antakaa koirien haukkua. Eikö riitä, että olette saaneet hyvän auton, minäkin olen. Jos pahoittaa mielensä kirjoittelusta täällä, niin kannattaa pysyä pois palstoilta. Yksikään negatiivinen kirjoitus Suzukista ei pitäisi olla sulta pois, eikä yksikään Suzukia kehuva kirjoitus luulisi tuovan parempilaatuista yöunta sulle. Jos kuitenkin vielä pahoitat mielen Suzuki kirjoittelusta, niin muista mua ja mun autoa, niin eiköhän helpota. No joo.....

      • Himhupb

        Sano vaimolle että uusii mielialalääkkeen reseptin.


      • LieksanJuntti
        Himhupb kirjoitti:

        Sano vaimolle että uusii mielialalääkkeen reseptin.

        Laitappa henkilötunnuksesi, niin kysyn vaimoltani, voiko hän uusia reseptisi. Etkö saa omalääkäriltäsi enään reseptiä?


      • Himhupb

        Anna vaimon puhelinnumero.

        Luulen että et saa enää(n) vaimoltasi edes reseptiä.


      • LieksanJuntti
        Himhupb kirjoitti:

        Anna vaimon puhelinnumero.

        Luulen että et saa enää(n) vaimoltasi edes reseptiä.

        Sinä olet tässä reseptiä ruinaamassa, joten sinä olet se, joka antaa yhteystietosi. Minä en ole vaimoni työasioissa välikätenä, joten minä en sitä reseptiäsi vaimoltani saa ja toimita sinulle, vaan lääkäri toimittaa reseptin sinulle suoraan, ilman välikäsiä.
        Jotenkin musta tuntuu, että olet lääkkeiden väärin käyttäjä, kun netistä ventovierailta ruinaat lääkkeitä? Ole nyt vaan omalääkäriisi yhteydessä ja hoitakaa yhdessä sinut kuntoon.


      • Himhupb

        Omalääkäri sanoi valkosormisuuden ja mielialavaihteluitten johtuvan viettämäni ajasta Suzukin ratissa.
        Ei minua eikä Suzukin ohjausta saada enää(n) kuntoon.


    • Vatunvw

      Kyllästyin öljyn ostoon ja korjaamolla ravaamiseen nyt on VW:n tilalla Suzuki .

    • skodanisti

      SIksi koska TOYOTA on "one and only"

      • Onanisti

        Toi ota jos et muuta saa.


    • MJPT

      Jep. Mäkin ihmettelen tota samaa. Itellä -14 mallin s-cross (cvt) ajettu 72tkm ilman minkäänlaisia ongelmia. Ohjauksen suhteen kyllä olen samaa mieltä et parempikin voisi olla mut hyvin oon tollakin pärjänny tuulessa ja tuiskussa.
      Nyt olen meinnanut päivittää auton uuteen 1.4 Vitaraan tai Hyandain Kona 1.6. Saa nähdä kumpi osuu kohdalle.

      • Snautt

        Ehdottomasti Kona. Teeppä kunnon koeajo, niin huomaat ajettavuudessa ja ohjauksessa ison eron.


      • Jalba

        Ehdottomasti Vitara. Teeppä kunnon koeajo, niin huomaat ajettavuudessa ja ohjauksessa ison eron.


    • 30vuottakokemusta

      Miksi suzuki myy muualla mutta ei suomessa, johtuu ihan suomalaisten naapurikyttäämisen taidosta ja talousosaamattomuudesta.
      YLEISELLÄ TASOLLA.
      Toki jokaisella ostajalla on mikrotason syynsä, ostaa jokin muu merkki.

      Samasta syystä monet isot kansainväliset liikkeet myyvät tavaraa saksassa huomattavasti huokampaan hintaan ,vaikka tuote olisi valmistettu suomessa.

      Trollauksen tarkoitus on saada autokauppaan ja huolto/korjauspajoille riittävän isoa volyymia.

      Iso osa em.liikkeistä voitaisiin kokea turhana, jos kaikki ajaisivat suzukin "ikiliikkujilla".

      • Ookkona

        Ohjaus Vitarassa ja S Crossissa kuntoon, niin voisi edes harkita.


    • JPTM

      Konassa huolettaa kulutus ja "DSG" laatikko ( onhan autossa tosin 5 v takuu) ja Vitarassa 1,4 turbokone. Ehkä pitäs vaihtaa Auris hybridiin.

    • Tilastoista

      Tänään julkaistussa (autoalantiedoituskeskus) tilastossa suzukin automyynti suomessa 31% tammi/maaliskuu. 2017 vs 2018.

      Toyotalla samanverran kappalemääräistä miinusta.

      Tarkoittaa että ne jotka haluaa ajaa korjaamokäyntejä, ostavat edelleen fordeja. Ne jotka ei korjaamolle halua ajella yrittävät päästä edullisemmin,paikasta A paikkaan B.

      • jalba

        Mikä mahtaa olla kappalemäärä Toyotalla ja Fordilla?
        Entäpä Suzukilla?

        Ihme, että Suomessa vain harva haluaa päästä edullisemmin paikasta A paikkaan B?


    • Taitoluku

      Suzuki n plus 100kpl toyota samanverran miinusta.
      Muut ei mainitsemisen arvoisia.
      Käyppä kurkkaamassa uutta tilastoa , niin ei tarvitse täällä kysellä/vastailla.

    • Luotettavuustilasto

      Toinen tilasto tältäpäivältä, katsastukset vm 2002-2014 autoista Suzuki Toyotan jälkeen heti kakkosena.

      Trollit jatkakaa tästä, tilasto ei muuksi muutu..tältäkään osin..vaikka toiveidentynnyrissä olisi kuinkapaljon trollisanomaa.

      • Faktatilasto

        Noi hyvä ja laadukas auto ja Suomalainen auton ostaja ei sitä valitse?? Miksiköhän?
        Olkoon tämä trolli tai ei, niin joku kumma noinkin laadukkaassa autossa on vikana, kun se ei myy? Tuon tilaston ykkönen, eli TOYOTA MYY VUODESTA TOISEEN monikymmen kertaisesti Suzukiin verrattuna.
        Katsastukseen menee myöskin yhtä Suzukia kohden noin neljäkymmentä Toyotaa.
        Suzuki myyjien toiveidentynnyrissä tämä asiahan on arka.


      • sillalaillataas

        miksi, oi miksi olet niin kiinnostunut Suzukin myyntimääristä jos olet tavallinen autoilija? Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä kerrassaan. Vain kilpailevan automerkin myyntimies voi sellaisesta olla kiinnostunut, ja koko ajan huolissaan. Suzukia myydään minkä myydään, se siitä. Ostajat ostavat minkä ostavat eikä se seikka oikeastaan muille sen enempää kuulu. Jokainen on tytyväinen ostokseensa tai jos ei ole niin vaihtaa heti toiseen merkkiin, mitä sitä jahkailemaan.


    • Onneavaantoyota

      Kaikkea hyvää Toyotalle!... pääsisit paremmin esille jollain muulla foorumilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1217
    Aihe