Elän ikuisesti !

onko-elämä-ikuista-

Olen ihmetelly itseäni,
mä elän vaan joka päivä, eikä yhtään tunnu että kuolisin koskaan,
on kaikenlaisia sairauksia kuten sepelvaltimo tauti,
syd.vajaatoiminta joka on hoidettu motorisella tahditimella,
lihasreuma joka kolottaa ikuisesti joka päivä,
voimat hiipuu, lihakset menettää voimia liikkumisesta huolimatta,
kivut on sietämättömiä ,
siitä huolimatta en koe että kuolisin koskaan,
on se kumma tunne, en kuole koskaan elän ikuisesti,
joka aamu herään väsyneenä kylläki,
mutta herään kuitenki,
köpitän keittiöön syön jotain aamupalaa, otan kaikki lääkkeet , niitä on paljon,
kuolemaa usein mietin,
jostain syystä koen etten kuole koskaan,
mun täytyy vaan elää ikuisesti
jokapäivä herään uuteen päivään kipuineni vaivoineni, kömpelönä reumaatisena kipeenä,
ulos lähden kaikesta huolimatta,
aina samat reissut joka päivä,
joskus raahaudun kotiin vasta illalla myöhään, klo 8 - 10
olen silloin jo hiukan pyörryksissä, on kumman vaappera olotila,
syön jotain ja kaadun sänkyyn hiukan vavisten väsymyksesä,
otan uni pillerin jotta saisin nukkua yön, nukkuminen ei siitä huolimatta aina ole rauhaisaa , pompin pitkin yötä ylös, käyn WC:ssä taas nukkumaan, piehtaroin sängyssä ku on kipee joka paikasta, kipulaakettä ei ole olemassakaan koka poistasi kivun ja pahan olon, ei ainkaa lääkäri ole osannu määrätä kunnon lääkkeitä,
tästä surkeudesta huolimatta tuolla päässä tuntuu etten kuole koskaan, mun pitää elää maanpäällä ikuisesti,

nyt kiinostaaki kysmys:
onko teillä sama tunne, ette kuole ikinä , te elätte ikuisesti maanpäällä,
vaikka kuinka väsyneitä ja kipeitä olette,

mistä kumpuaa kummallinen ajatus,
mä en kuole koskaan en ikinä , tulen olemaan ikuisesti maanpäällä,

31

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sittenjoskus

      Ei minulla ihan kuolemattomuuden tunnetta ole, vaikka silloin, kun täytin 70v tuli ajatus, että elämä on nyt sitten eletty. Nyt kun olen katsellut noita monia leikkausarpiani, niin tuleekin mieleeni, että kaikesta sitä onkin selvinnyt ja on vieläkin hengissä. Viimeiset 10 vuotta oli yhtä leikkausrumbaa ja sairaalassa makailua ja nyt vuoteen ei sitten mitään ihmeempää sairastelua reuman ja verenpaineen lisäksi, niin tunnen olevani melkoisen terve jatkamaan vielä elämistä ihan siihen viimeiseen päivään asti.

      • aurino-kutsuu-ulos

        Hyvä kun olet saanu terveyresi taas reilaan,
        minulla muuten olisi kaikki hyvin kun saisin nuo reumaatiset kivut pois,
        on helveillistä ojentaa kättä kun joka liikkeellä käy helekutin kipeetä,
        anteeksi ruma sana , mutta ku ruma sana sanotaan niiku se on,
        käsiä ei voi sitoa täysin liikkumattomiksi,
        mistää ei tule mitään ilman käsiä,
        poliviniveletki on kipeet ja lonkaki yllättäin petti,
        onneksi hetkellisesti, mutta se enteilee pahempaa on tulossa,
        kaikesta huolimatta en koe olevani kuolemaisillaan,
        tuntuu vaan siltä elän ikuisesti,
        vaikka haluisin jo kuolla pois kitumasta,
        ulkona paistaa kevät aurinko, se kuitenki tuo iloa vanhanki ihmisen elämään,


    • kerrohan-lisää

      hupia elämään ,,,,

      kiitos, nauroin pitkästä aikaa maha kippurassa, naurupidentää ikää, sanotaan,
      joten elän entistäki pitempään,

      harmi,
      kuolisin mieluummin nauruun,,,
      onko muuten kukaan kuollu nauruun
      onks tietoo,,,,,

    • että-taitaa-olla

      ," otan kaikki lääkkeet , niitä on paljon,"


      "ulos lähden kaikesta huolimatta,
      aina samat reissut joka päivä,
      joskus raahaudun kotiin vasta illalla myöhään, klo 8 - 10"

      Todella mielenkiintoinen oli kertomuksesi ja jotain jäi askarruttamaan mieltäni. Siksi kysyn, jos haluat vastata. Tietenkin ensin ikäsi, ajattelin tuota sepelvaltimotautia, koska isäni kävi vain pötkölleen (72-v) eräs lauantai, ja äiti huomasi, että kuolut on. Ei siis ehtinyt sanoa sanaakaan. Nitrot oli lääkkeenä.

      Reuma oli kai kaikilla minua vanhemmilla, joka hoitui silloin Hota-pulverilla, mutta luulisi nykyisin olevan parempia lääkkeitä, vai sisälsikö se Hota myös perfitiniä, siis huumetta, koska joka tautiin se tuntui tehoavan ja onhan nykyisin eroiteltu lihas- ja nivelreuma.

      Jos ja kun sinulla on paljon lääkkeitä, niin mihin vaivaan ne on? Itselläni on vain verenpaine- ja sokeri (diab. II) pillerit ja muuta en ota, siis en tarvitse. Toki on ostettu C-vit. ja muita "vitskuja", mutta en minä niitä muista ottaa kovinkaan usein.

      Tuota minä ihmettelen, että jaksat lähteä jokapäivä ulos ja "taapertaa" noinkin kauan? Minulla kyllä tulee selkä kipeäksi vähemmästäkin puuhastelusta kotona ja tuskin jaksaisin edes kävellä puoltakilsaa, koska autolle on noin 20 m, jolla asioin. Siis tunnustan senkin, että kerään roskat, metallin, maitopurkit, lehdet ja sellaiset roskiin vietävät isoon jätesäkkiin tuohon ulos ja sitten kun haen auton, lastaan ne siihen ja vien asiankuuluviin paikkoihin tuohon 100 m päähän.D Mitä niitä turhaa kantelemaan.

      Täytän syksyllä 75-v, joten ajokortin uusinta on edessä. Oletan, että kunto ja näkö riittää hyvin, kunhan vain tuo autovanhus jaksaisi toimia myös, on nimittäin jo 30-v!DD

      Oletan, että jos lähtisin liiaksi "urheilemaan", siis vaikka kävelemään, niin johan tulisi vaivoja. Nyt köllähdän hyvällä omallatunnolla sänkyyn lukemaan kirjaa ja mikä huvittavinta on laiskuudessani, että jos joku tavara putoaa kädestäni lattialle, niin en nosta sitä samalla, (selkä voi tulla kipeäksi) koska muistan, mihin se putosi, joten sieltä se löytyy, mikäli ei ole aamukahvi!D

      Olisi mukava vaihtaa ajatuksia meidän kahden elämäntavoista. Sinä ahkera sairas liikkuja ja minä laiska suht´koht terve. Mutta pidetään samat nimmarit, nämä mustat. Sinulla siis tuo ; onko-elämä-ikuista ja minäpä laitan, että-taitaa-olla.

      ps. voisin samalla kertoa luottamuksella siskostani, jolla on jokapaikka kipeä aina ja siellä se vain elää kituuttaa ja on 77-v, siis minua vanhempi.

    • lieviä.kipuja.tänään

      On erittäin upee asia ettet tunne kuolevasi. Minäkään yli 80 vuotiaana miehenä en pelkää kuolemaa. vaikka tiedän etä 90 vuotta syntymäni jälkeen lannoitan jo uurnapaikan nurmea ties monennettako vuotta jo. Vamon viereen, saman kiven edustalle.
      Podin foobista kuolemanpelkoa syyttä suotta lapsesta alkaen lähelle keski-ikää. En etsi vasiten kuolemaa. Toivon että voisin unessa siirtyä kevyille aalloille atomipilveen.

    • i80y8i9yiuoyh

      varro vaan ettei kay kun kaverille,,,meni illalla terveena nukkumaan ,,ja herasi aamulla kuolleena

    • tavat

      Kun olin nuori, noin 7 v. ympäristössä kuoli monta nuorta hinkuyskään, keuhkotautiin, ja muihin
      sairauksiin. Ajattelin silloin, että voi kun eläisin aikuiseksi asti!
      Nyt 80 v. on pian täynnä ja olen kiitollinen siitä, että olen saanut elää näin kauan ja toivon, että lisää tulee vielä terveitä vuosia!
      Lääkkeitä ei ole, ainoastaan joissain nivelissä toisinaan kipuja, silloin laitan mopilatattia iholle.
      Terveet elämän tavat ehkä ovat auttaneet.

    • Serkunveli

      Nyt menen apteekkiin kysymään mobilatattia sitä minulla ei vielä ole. Kipuja on alaraajoissa lihaksissa aamuisin, tähän saakka olen vain tehnyt voimisteluliikkeitä mutta tuo hyvämainitsemasi alkoi kiinnostaa. (Leikki leikkinä) Sain vain niin ihanan naurukohtauksen tässä aamutuimaan että jospa kivut pysyy vaikka huomen aamullakin poissa !
      Hyvvee Pääevee kaekillen!

    • neekeripoika

      Minusta tuntuu että kuolen kokoajan. nytkin olen suurissa kivuissa atk tunnilla kesken koulun

    • Ihmettelelisää

      Höpö-höpö, luulet vain.

      • tietäsvaan-kuinka-

        Ei tahdo elää ikuisesti,
        haluun kuolla, elämä vanhana ei ole mielekästä,


      • Omamoka

        Mistä sinä sen tiedät? Se riippuu ihan vanhuksesta. Numerollinen ikä ja ulkoisen kuoren 'rupsahtaminen' eivät haittaa mitään jos syrän käy vielä rippikoulua ja mieli on avoin ja innokas.


      • elän-ikuisesti-
        Omamoka kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät? Se riippuu ihan vanhuksesta. Numerollinen ikä ja ulkoisen kuoren 'rupsahtaminen' eivät haittaa mitään jos syrän käy vielä rippikoulua ja mieli on avoin ja innokas.

        Sait hymyn huulilleni,

        " jos syrän käy vielä rippikoulua " voiko nätimmin sanoa, kiitos,


      • Aikamonellakäy

        Kiitti. Se olisi kuitenkin pitänyt panna sitaatteihin sillä se ei ole otettu omasta päästäni. Siippa sitä aikoinaan toisteli kun oli kuullut jossain hupi-tv-jutussa Aake Kallialan niin sanovan.


    • Per-kel

      Jollen saavu toukokuuhun,
      veli pellot muokatkoon.
      Luuni jäivät multaan muuhun,
      olen mikä ollut oon.
      Mene pellon pientareille,
      poimi tähkä kämmeneen,
      anna suudelmasi sille,
      elän siinä edelleen.

      • no.eihän.se

        Hieno on tuo Partisaanivalssin viimeinen säkeistö. Erehdyin ensin sitä Per-kelin hengentuotteeksi, mutta kuten arvasin toinen tekijä tuolla.


      • mitä-mieltä-olette

        elän ikuisesti

        sitä en tiedä elänkö samassa hahmossa

        vai saanko aivan uuden hahmon,

        jostain kummasta syystä aina tuntuu että olen eläny ennenki,
        joskus aikoinaan vieraassa kaupungissa oudot mukalakivikadut tuntui yhtäkkiä hyvin tutuilta, aivan kuin olisin eläny siellä,
        sitä ole aina ihmetelly miksi,,,,

        onko synti suuri jos epäilee sielujen vaellukseen, uudelleen syntymiseen, varsinaisesti en usko, mutta jostain syystä siltä tuntuu, olen eläny enenkin,


      • sama-
        mitä-mieltä-olette kirjoitti:

        elän ikuisesti

        sitä en tiedä elänkö samassa hahmossa

        vai saanko aivan uuden hahmon,

        jostain kummasta syystä aina tuntuu että olen eläny ennenki,
        joskus aikoinaan vieraassa kaupungissa oudot mukalakivikadut tuntui yhtäkkiä hyvin tutuilta, aivan kuin olisin eläny siellä,
        sitä ole aina ihmetelly miksi,,,,

        onko synti suuri jos epäilee sielujen vaellukseen, uudelleen syntymiseen, varsinaisesti en usko, mutta jostain syystä siltä tuntuu, olen eläny enenkin,

        lisäys,,, satoja vuosia vanhat mukulakivi kadut tuntui hyvin hyvin tutuilta,
        aivan kuin olisin kävelley niitä enenki,
        outo tunne ihmetyttää,


      • Entinenelämä

        No niin-niin, siitä samasta syystähän johtuu se hameen helmojen kahina Olavinlinnan kapeita kivisiä rappusia ylös ja alas kavutessa. Ja viima takalistossa vaikka ei edes istunut tornissa olevalle 'wc-pytylle', seisoi vain vieressä alas kalliolle tuijottamassa.


      • vanha-sielu-
        Entinenelämä kirjoitti:

        No niin-niin, siitä samasta syystähän johtuu se hameen helmojen kahina Olavinlinnan kapeita kivisiä rappusia ylös ja alas kavutessa. Ja viima takalistossa vaikka ei edes istunut tornissa olevalle 'wc-pytylle', seisoi vain vieressä alas kalliolle tuijottamassa.

        Kauheeta jos olemme eläneet enenki,
        entä mikä on uusi hahmo kun syntyy uudelleen,

        raamattu sanoo,

        kun uskoo jeesukseen elää ikuisesti
        siis elän ikuisesti, mutta missä hahmossa,

        montakertaa kun vauvoja syntyy ajattelee, kukahan tuoki on ollu ennen,


      • Ihanaolento

        En ajattele noin kun näen vauvan. Vastasyntyneen kohdalla ajattelen aina, että hän on vielä hetken lähempänä enkeleitä kuin kukaan muu ikinä.


      • jos.sais.valita
        vanha-sielu- kirjoitti:

        Kauheeta jos olemme eläneet enenki,
        entä mikä on uusi hahmo kun syntyy uudelleen,

        raamattu sanoo,

        kun uskoo jeesukseen elää ikuisesti
        siis elän ikuisesti, mutta missä hahmossa,

        montakertaa kun vauvoja syntyy ajattelee, kukahan tuoki on ollu ennen,

        Minulla ei ole mitään uudelleensyntymistä vastaan, kunhan en synny kirpuksi koiran turkkiin.


      • Elämäonkoulu

        No mutta eikö se uudelleen syntymisen juttu mennyt niin, että täällä elämässä käydään kehittymässä jotta seuraavalla kerralla taso on 'korkeampi'.


      • Per-kel
        no.eihän.se kirjoitti:

        Hieno on tuo Partisaanivalssin viimeinen säkeistö. Erehdyin ensin sitä Per-kelin hengentuotteeksi, mutta kuten arvasin toinen tekijä tuolla.

        Det är mänskligt att fela :-*


    • on.se.kova.jätkä

      Yks Kopoin aikoo elää 240 vuotiaaksi. Paljonko junnulla lie kotona? Voikkaalla se sanoo ottavansa vielä tärpättii v. 2318.

    • totuuseipalatulessakaa

      puhutaanhan sitä loputtomasta elämästä,,mutta totuus on 1...yksi elämä,,eikä mitään sielun vaellus oppia ole kuin hinduilla..ym.. kuka halavattu haluaisi vaeltaa loputtomiin toisissa immeisissä uudestaan ja uudestaan..
      me elämme ja kuolemme mutta sielumme ei kuole vaan nousee tuomiolle,,toiset ikuiseen ihanuuteen ja toiset kadotukseen,,,eikä Jumala tee virhetuomioita,,kuin ihmis oikeudet saattaa tehdä.

      • varjo-sielussa

        totuuseipalatulessakaan:

        No kuinka selität omituisen tunteen joka sillointällöin pomppaa esille selittämättömästä syystä jossaki maisemassa, tai tilanteessa, olen eläny enenki,
        mistä tämmönen älytön vaisto tulee, se ei ole itseni luoma, se on ollu yllätys,
        haluaisin tietää,
        se askaruttaa eniten
        kun uskon komiyhteseen jumalaan jeesukseen ja pyhäänhenkeen,
        onko tuo tunne synti, kuinka siihen luojamme suhtautuu,

        en anna sen häiritä elämääni
        sysään tunteen syrjään, koska kristinusko pitää sen vääränä,


      • sama-
        varjo-sielussa kirjoitti:

        totuuseipalatulessakaan:

        No kuinka selität omituisen tunteen joka sillointällöin pomppaa esille selittämättömästä syystä jossaki maisemassa, tai tilanteessa, olen eläny enenki,
        mistä tämmönen älytön vaisto tulee, se ei ole itseni luoma, se on ollu yllätys,
        haluaisin tietää,
        se askaruttaa eniten
        kun uskon komiyhteseen jumalaan jeesukseen ja pyhäänhenkeen,
        onko tuo tunne synti, kuinka siihen luojamme suhtautuu,

        en anna sen häiritä elämääni
        sysään tunteen syrjään, koska kristinusko pitää sen vääränä,

        lisäys edelliseen ,,,
        silti se vaisto vaan jomottaa sielussa, vaikka kuinka itseleen väittää ettei se ole mahdollista,


      • Lannenuskis
        varjo-sielussa kirjoitti:

        totuuseipalatulessakaan:

        No kuinka selität omituisen tunteen joka sillointällöin pomppaa esille selittämättömästä syystä jossaki maisemassa, tai tilanteessa, olen eläny enenki,
        mistä tämmönen älytön vaisto tulee, se ei ole itseni luoma, se on ollu yllätys,
        haluaisin tietää,
        se askaruttaa eniten
        kun uskon komiyhteseen jumalaan jeesukseen ja pyhäänhenkeen,
        onko tuo tunne synti, kuinka siihen luojamme suhtautuu,

        en anna sen häiritä elämääni
        sysään tunteen syrjään, koska kristinusko pitää sen vääränä,

        Ei tunne ole synti,mutta tunteiden toteuttaminen ja omien tunteiden mukaan elaminen saattaa olla sita..koska omia tunteitamme saattaa heilutella se pimeyden ruhtinas myos..uskotaan vaan Sanaan joka on meille annettu,,ja annetaan omille tunteillemme vain oma arvonsa.
        On niin paljon jota emme ymmarra ja joka on parempi jattaa pois,,kokeilematta,,niinkuin spiritismi esim.
        Aivan yhta totta,kuin on valkeuden ruhtinas on myos pimeyden sellainen..hyvaa valkeudessa vaeltamista sinulle..


      • suur-kiitos-
        Lannenuskis kirjoitti:

        Ei tunne ole synti,mutta tunteiden toteuttaminen ja omien tunteiden mukaan elaminen saattaa olla sita..koska omia tunteitamme saattaa heilutella se pimeyden ruhtinas myos..uskotaan vaan Sanaan joka on meille annettu,,ja annetaan omille tunteillemme vain oma arvonsa.
        On niin paljon jota emme ymmarra ja joka on parempi jattaa pois,,kokeilematta,,niinkuin spiritismi esim.
        Aivan yhta totta,kuin on valkeuden ruhtinas on myos pimeyden sellainen..hyvaa valkeudessa vaeltamista sinulle..

        Kiitos
        syvä helpotuksen huokaus,
        oudoille tunteilleen ei itse voi mitään,
        todellaki, ei kanata seurata tunteitaan,
        pitää luottaa luojan suureen viisuteen enemmän,


    • us.ko

      Kyllä tavallaan voi elää ikuisesti , ehkä voit itse kertoa kaikki elämäsi tämä tapahtuu hypnoosissa (syvässä) mennään ajassa taaksepäin 2 vuotias ja taas eteen tämä on kuitenkin hankala tapa, jokaisella on sielu- hlö joka tuntee kaikki henkilöt jotka ovat kulkeneet elämässäsi.
      Eräällä naisella oli ollut 9 ihmisen elämä.

      Jokaisella on oikeus uskoa tai ei. Olen avoin uskontoihin myös yliluonnollisiin tapahtumiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe