Toyota ruostuu,puhkiruostumattomuustakuu ei korvaa

Avensis ruostuu alkaen takarekisterivalon paneelin ja takaluukun pinnan välistä. Siis alkaen paikasta, jonne ei ulkoiset tekijät, esim. kiveniskemät pysty vaikuttamaan. Paneeli on tiukasti kiinni, joten sen hankaus takaluukun pintaa vasten ei ole aiheuttanut vauriota pintaan. Takaluukun sisäpinta on terve. Oletteko muut Avensiksen omistajat havainneet samankaltaisia ongelmia? Kuvittelin, että Avensis ei helposti ruostu. Toyotan puhkiruostumattomuustakuu korvaa jos ruostuminen on alkanut kotelorakenteen sisäpinnasta. Ei siis tätä tapausta, vaikka ruostuminen on alkanut sellaisesta paikasta, että syynä voi vain olla valmistus- materiaali- tai asennusvika. Toyotan maahantuonti luistaa vastuusta tekniseltä kuulostavan ehdon "sisältäpäin tapahtuvan ruostumisen" avulla. Uskoni Toyotan takuuseen mureni aika totaalisesti.
1
Ilmoita


117 Vastausta

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.


Näinhän se aina menee. Jotkut merkit ovat myöntäneet joitain ruostekohtia takuun piiriin mm. For ja Mazda ja he ovat korjailleet aikanaan lukemattomien autojen ovia ja kittivikoja.
Toyota on takuitten suhteen todella nuiva, eikä tahdo myöntyä takaisinkutsuihin kuin viranomaismääräyksellä, mutta silti niitä on todella paljon viime vuosina. Lienee liioitellut säästöt tuotannossa ja tuotteen testauksen siirto kuluttajalle syynä?
4 VASTAUSTA:
Sitten on nuo japanin pellit, eli huijausterästä (Kobe) ja rikkipitoista kierrätyspeltiä. Ja vielä ohuttakin.
Toyotan kierrätyspelti on ohutta ja huonoa ollut aina.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan kierrätyspelti on ohutta ja huonoa ollut aina.
Tämä tiedetään kyllä, merkkihän on ruosteesta tunnettu.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tiedetään kyllä, merkkihän on ruosteesta tunnettu.
Pitsihelmoiksi noita kutsutaan.
+Lisää kommentti
kyllä skoda on ylivoimainen ruosteen kuningas, ei mikään muu automerkki ole ruostunut yhtä nopeasti kuin nykyiset skodat. myös audeissa ja volkkareissa havaittu ruostevikoja jo suht tuoreina. kiinalainen pelti venäläisessä tehtaassa niin ei siitä hyvä tule.
8 VASTAUSTA:
Skodan lisäksi Ranskalaiset autot ruostuvat sangen nopeasti. Renault on kuuluisa ruostumisesta. Puheet rapeista Ranskalaisista eivät ole tyhjästä tulleet.

Toyota on Lexuksen kanssa vähiten ruostuvia. Niissä ei yleensä ole ruostevaurioita.
Hehee, Holistia ottaa Skoda menestys noin koville, että tekee kaikkensa yrittäessään veodä huomiota muualle.
Tehtaiden suojauksista vertaillessa on todettu, että Toyotan suojaus on 2/5 kun Skoda 4/5 ja Toyotan tämän päiväinen taso ei taida riittää edes tuohon kakkoseen.
ArkaaPnHolistille kirjoitti:
Hehee, Holistia ottaa Skoda menestys noin koville, että tekee kaikkensa yrittäessään veodä huomiota muualle.
Tehtaiden suojauksista vertaillessa on todettu, että Toyotan suojaus on 2/5 kun Skoda 4/5 ja Toyotan tämän päiväinen taso ei taida riittää edes tuohon kakkoseen.
Ruostetrolli päivystää 24/7, kiva kun samalla kerrot että kaikki muutkin päivän trollaukset tulee sun tuutista.
Tojohullu ei kestä faktoja, vaan alkaa armottoman trollauksen.
Yarisman kirjoitti:
Skodan lisäksi Ranskalaiset autot ruostuvat sangen nopeasti. Renault on kuuluisa ruostumisesta. Puheet rapeista Ranskalaisista eivät ole tyhjästä tulleet.

Toyota on Lexuksen kanssa vähiten ruostuvia. Niissä ei yleensä ole ruostevaurioita.
Ranskalaiset autot ovat nykyään varsin hyvin ruostesuojattuja - toisin kuin Toyota.
Hihgtyj jjggfefuiko hukvyui jhujffff hgffeetk.
Tojoihin ei ruostesuojaa panna vaikka niitä tehdäänkin Ranskassa.
Ja Turkissa sekä Venäjällä.
+Lisää kommentti
Laatuauton tuntee aina, euroopastahan niitä tulee?
https://www.youtube.com/watch?v=U8wQLSWtkTA
1 VASTAUS:
No paitsi että Venäjä on aika heikosti Eurooppaa.
+Lisää kommentti
Tässäkään ei ole tojotaksi paljonkaan vikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=ZtIYwld7OoI
4 VASTAUSTA:
Rungot katkee kaikki terot itkee.
Tojoteronitku kirjoitti:
Rungot katkee kaikki terot itkee.
Ainoa merkki nykymaailmassa josta rungot ruostuu katki.
Edelläkävijyyttäkö kirjoitti:
Ainoa merkki nykymaailmassa josta rungot ruostuu katki.
Vai onko muuta merkkiä häh?
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko muuta merkkiä häh?
Kyllä tojon ruosteongelmat ovat aivan omalla tasollaan.
+Lisää kommentti
Toyota kestää sen, minkä on tarkoituskin - suunnitellun kestoiän ylittäminen on virhe, koska tulevaisuuden myynti kärsii.
3 VASTAUSTA:
Juu.Keskimäärin Toyotalla ajetaan 20tkm/v.Riittää kun kaikki toimii 12v.
Eikä rek.kilven alusen ruostuminen vaikuta ajoon.
Vastkohtana voin kertoa edellinsestä,muun merkkisestä autosta.Omistin sen puolitoista vuotta.Korjauskulut tänä aikan 7500e.
Merkkiliike piti autoa 2kk korjaamolla,eikä tehnyt mitään.
Toyotalla ei koskaan voi tapahtua näin.
Siksi on nyt alla Toyota.
ForMaz kirjoitti:
Juu.Keskimäärin Toyotalla ajetaan 20tkm/v.Riittää kun kaikki toimii 12v.
Eikä rek.kilven alusen ruostuminen vaikuta ajoon.
Vastkohtana voin kertoa edellinsestä,muun merkkisestä autosta.Omistin sen puolitoista vuotta.Korjauskulut tänä aikan 7500e.
Merkkiliike piti autoa 2kk korjaamolla,eikä tehnyt mitään.
Toyotalla ei koskaan voi tapahtua näin.
Siksi on nyt alla Toyota.
Toyota uskovaisen höpinää. Missä tahansa autossa voi olla ongelmia, mutta Toyotassa on ekstrana maksimoitu ruostuvuus. Kyllähän se Toyota välttää jos vähän ajava eläkeläinen ostaa sen uutena, monesti tojopapat kelaavat 10.000 km luokkaa vuodessa mittariin. Mutta jo 4-5 vuoden kohdalla Toyota on ruostepommi joka vain odottaa laukeamistaan.
Tojolahkolainen on aito fanaatikko.
+Lisää kommentti
VOI TÄTÄ RUOSTETROLLIA. VALETTA KOKO AJAN. KUINKA SE JAKSAAKIN ALOTELLA TÄLLAISIA KETJUJA JA VASTAILLA OMIIN ALOITUKSIINSA. USKOMATON TYYPPI.

VOLKSWAGEN-KONSERNIN AUTOJEN MARKKINOIJA RIEHUU TÄÄLLÄ TOYOTA-PALSTALLA.
4 VASTAUSTA:
Olet kovin sekaisin Holisti.
Sinun pitää vain tunnustaa ja ymmärtää, että Toyota on tämän ajan autoista pahin ruostuja. Se on todettu ties kuinka monissa kestotesteissä ja kun on vertailtu tehtaitten tekemiä ruosteenestökäsittelyjä. Muut massaavat ja vahauttavat koteloita ja arkoja pintoja. Toyota luottaa pelkkään ohueen maaliin ja päälle peittämään asennettuja muoviläpysköitä jotka peittävät ruosteen alleen ettei se heti hypi silmulle kun alle kurkkaa.
säästämälläEiTuleLaatua kirjoitti:
Olet kovin sekaisin Holisti.
Sinun pitää vain tunnustaa ja ymmärtää, että Toyota on tämän ajan autoista pahin ruostuja. Se on todettu ties kuinka monissa kestotesteissä ja kun on vertailtu tehtaitten tekemiä ruosteenestökäsittelyjä. Muut massaavat ja vahauttavat koteloita ja arkoja pintoja. Toyota luottaa pelkkään ohueen maaliin ja päälle peittämään asennettuja muoviläpysköitä jotka peittävät ruosteen alleen ettei se heti hypi silmulle kun alle kurkkaa.
Puolen päivän aikaan tulee sinulle trafin tuomio ja sen jälkeen ryhdytään vielä erityistoimiin Volkswagen-konsernin autojen hävittämiseksi suomen rekisteröintilistoilta. Ei tämä perusteeton ruostevalehtelu näköjään muuten lopu.
TehdäänLoppu kirjoitti:
Puolen päivän aikaan tulee sinulle trafin tuomio ja sen jälkeen ryhdytään vielä erityistoimiin Volkswagen-konsernin autojen hävittämiseksi suomen rekisteröintilistoilta. Ei tämä perusteeton ruostevalehtelu näköjään muuten lopu.
Tojotan nopea ruostuminen on fakta.
Toyota ruostuu todelka nopeasti ja on muutenkin ankea ajaa.
+Lisää kommentti
Mites porukoilla on Ooppelit pelittänny?
5 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Jälleen tojohullu puhuu itsestään.
Ooppelit pelittää hyvin - Tojon jälkeen Opel vaikuttaa todella tasokkaalta.
Jorma-Opel kirjoitti:
Ooppelit pelittää hyvin - Tojon jälkeen Opel vaikuttaa todella tasokkaalta.
Opel ei ainakaan ruostu yhtä nopeasti eikä ole ankea ajaa.
Anonyymi kirjoitti:
Opel ei ainakaan ruostu yhtä nopeasti eikä ole ankea ajaa.
Opel on laadukas länsimainen, Toyota on aasian ruostekökkäre.
Ruostetta 100% varmuudella Toyota.
+Lisää kommentti
Karmeita ruostepesiä nämä aina on olleet.
2 VASTAUSTA:
Helmat mätänee niin että suhina vaan kuuluu!
hissss kirjoitti:
Helmat mätänee niin että suhina vaan kuuluu!
Toyota lahkolaisen arkea.
+Lisää kommentti
Tosi on ei ulkopuolisia tekijöitä
https://www.youtube.com/watch?v=WTA_IU5nN3c
https://www.youtube.com/watch?v=0iAwj5ik97I
ruostepesät on tälläisiä
6 VASTAUSTA:
Toyotan ruosteongelmat jäävät omistajan hoidettaviksi.
tojo_pakoilee_vastuuta kirjoitti:
Toyotan ruosteongelmat jäävät omistajan hoidettaviksi.
Mielikuvitus ongelmiin auttaa mielikuvituslääkäri.
tojo_pakoilee_vastuuta kirjoitti:
Toyotan ruosteongelmat jäävät omistajan hoidettaviksi.
Tuossa juutuupissa on siis premiummerkkimekaanikko töissä.
Pakoiletko kirjoitti:
Mielikuvitus ongelmiin auttaa mielikuvituslääkäri.
Tojoteron mielikuvituksessa vain muissa autoissa on vikoja, samalla kun mekaanikko korjaa hänen ruosteisen tojonsa suunnitteluvirheellistä moottoria.
sekotojopojut kirjoitti:
Tojoteron mielikuvituksessa vain muissa autoissa on vikoja, samalla kun mekaanikko korjaa hänen ruosteisen tojonsa suunnitteluvirheellistä moottoria.
Kuvasit melko tyhjentävästi lahkolaisten arkipäivää.
Tuo tojolahko pitäisi kieltää, vie ihmisiltä rahat perusteettomilla lupauksilla.
+Lisää kommentti
Tiedättekö mikä automerkki on kova ruostumaan?
Se on Toyota.
3 VASTAUSTA:
Se sattuu olemaan totta, sillä yksin Yhdysvalloissa Toyota maksaa RUOSTEONGELMISTA 3,4 MILJARDIN korvaukset.
tojotaruostuu kirjoitti:
Se sattuu olemaan totta, sillä yksin Yhdysvalloissa Toyota maksaa RUOSTEONGELMISTA 3,4 MILJARDIN korvaukset.
Kyseessä on siis kylmä fakta: Toyota on ruosteen kuningas myös tällä vuosituhannella.
Onko tojossa muka mitään takuuta, saatika nyt ruostumattomuus?
+Lisää kommentti
Tämä on syytä kaikkien auton ostoa harkitsen muistaa. Toyota ruostuu hetkessä jos sitä ei ole jälkikäteen suojattu ja se pitää tehdä uuteen autoon, vanhassa se ei enää auta.
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Sinä tojotrolli olet aivan 100% sekaisin. Sitä se tojotan ruoste teettää.
+Lisää kommentti
Tojokahjun sekoilu on suorastaan legendaarista.
2 VASTAUSTA:
Kyseessä nk. ruostehulluus.
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä nk. ruostehulluus.
Kyllä Hönön hulluus on koknaisvaltaisempää, eikä rajoitu pelkästään Toyotan ruostumiseen.
+Lisää kommentti
Tämän Toyotaa pilkkaava trolli on kääntänyt Toyotan viaksi:

Volkswagen:

"Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja."

VOLKSWAGENIN KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

"Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

"Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma
.
4 VASTAUSTA:
Trolli on nyt väärässä paikassa trollaamassa. Ei vaikuta tojotan ruosteisiin.
pqkih kirjoitti:
Trolli on nyt väärässä paikassa trollaamassa. Ei vaikuta tojotan ruosteisiin.
Tässä jatkoa ylempään. Volkswagen ja Skoda ovat myös ruotsin ruostuvimmat autot:

https://www.expressen.se/motor/bilarna-som-rostar-mest-i-sverige/

http://bloggar.mestmotor.se/alriks-bilar/2015/sveriges-rostigaste-bilar/
Siinälisää kirjoitti:
Ei liity kuitenkaan Toyotan ruosteongelmiin, ei varsinkaan vähennä niitä.
Tojokauppias ei tajua tätä.
+Lisää kommentti
Toyotan ruoste on fakta.
1 VASTAUS:
Hyvin tunnettu sellainen. Ainoa valmistaja joka maksanut miljardien korvaukset ruosteesta.
+Lisää kommentti
No, mutta eihän sen nyt pitänyt noin mennä. Nyt tuli trollille paha mieli! Pitää lähteä etsimään jotain juutuuppia vaikka Amerikasta jotta olisi taas "uskottava"
5 VASTAUSTA:
Riittää kun katselet ihan aluksi finikorin sivuja, miten on tohjot pehmentyneet. Samalla voit tutustua hyvään tojon tehdas suojaukseen.. Youtuben tacoma videot viimeistelevät vaikutelman..
EiHyvältäNäytä kirjoitti:
Riittää kun katselet ihan aluksi finikorin sivuja, miten on tohjot pehmentyneet. Samalla voit tutustua hyvään tojon tehdas suojaukseen.. Youtuben tacoma videot viimeistelevät vaikutelman..
Kaupungissa näkyy liikenteessä myös paljon ruostuneita Tojoja. Varsin tuoreita Tojoja näkyy kukkaan puhjenneen.
Uusista tojoista onkin unohtunut ruostesuojaus kokonaan...
Gjlhyy kirjoitti:
Uusista tojoista onkin unohtunut ruostesuojaus kokonaan...
Unohtu se niistä vanhoistakin.
Gjlhyy kirjoitti:
Uusista tojoista onkin unohtunut ruostesuojaus kokonaan...
Ei se ole unohtunut, se on harkittu tapa säästää tuotantokustannuksista, kun on enää vaikea keksiä muuta säästöä. Alihankkijat on ajettu jo ahtaalle ja palkattu 7 uuttaa säästöjohtajaa ja jo vuosia sitten pääjohtaja pääteli anteeksi ylimitoitettuja säästöjä laadun kustannuksella ja kuitenkin säästölinja vaan jatkuu ja jatkuu.
+Lisää kommentti
Kun pohjassa on vain hentoinen maalikerros, niin kivet hakkaa pellin näkyviin ja sehän lopettaa puhkiruostumistakuun ja kaikki jää omistajan harmiksi. Noita ruostepommeja alkaa olla teillämme jo todella paljon ja sääliksi käy niihin langenneita jotka eivät ole ymmärtäneet laittaa niitä kiertoon ajoissa.
2 VASTAUSTA:
Tojo sopii eläkeläiselle joka ajaa hyvin vähän. Mutta vain uutena ostettuna. Ja jos saa vielä 4-5 vuoden jälkeen myytyä auton jollekin hölmölle, kun pohjan mätäneminen on päässyt vauhtiin, mutta katsarin ruuvari ei vielä mene pohjasta läpi. Suomessa tosin ylihinnoiteltu auto, koska täällä neropatit maksavat jopa tuollaisesta tavismerkistä ekstraa.
TLDR ei kannata ostaa
+Lisää kommentti
Onko järkeä hankkia auto joka on noin kova ruostumaan ja sen maine siinä suhteessa on mennyt ja kohta vaikuttaa vaihtoarvoon huomattavasti?
1 VASTAUS:
Ruostuminen on erityisesti tojotassa ominaisuus, ei siis kuulu missään tapauksessa takuun piiriin.
+Lisää kommentti
Oletko useinkin nähnyt ruostuneita Toyotia liikenteessä vai mitä nyt yrität sopertaa?
Itse olen kauhistellut saksalaisen priimiumin, Mersun ruostumista. Moni on aivan ruskea ikkunoihin asti, kuten Sprinter.Vito ja Eemeli. Voisi kuvitella että premiumiksi itseään kutsuvalle ruosteenesto jo kuuluisi hintaan. Niin ja se järkyttävä passatien ruostuminen 42%a oli karmea kun avensiksella vain 2%
6 VASTAUSTA:
Ruostuneita Toyotia näkee usein liikenteessä, varsin tuoreitakin.
Toyota_rehellisyys kirjoitti:
Ruostuneita Toyotia näkee usein liikenteessä, varsin tuoreitakin.
Mersut ruostuu näkyvistä paikoista enemmän, jopa keskelle ovea alkaa tulla ruostelaikkuja. Tohjot taas mätänee erityisesti koteloista, alustasta ja runko saattaa jopa katketa. Katkeavista rungoistahan tohjo juuri vastikään maksoi USA:ssa miljardien korvaukset.
Tuossa avensiksen "menestystä" ruoste testissä vaatimattomat 2/5.. Täysin puutteellinen suojaus. Saman ikäinen passat puolta parempi 4/5.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-toyota-avensis-2013
Huhuilta_siivet kirjoitti:
Tuossa avensiksen "menestystä" ruoste testissä vaatimattomat 2/5.. Täysin puutteellinen suojaus. Saman ikäinen passat puolta parempi 4/5.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-toyota-avensis-2013
Nyt ymmärrän miksi täällä Toyotan osiossa sivustoa on niin paljon Finikorin mainoksia.
Ahaa_elämys kirjoitti:
Nyt ymmärrän miksi täällä Toyotan osiossa sivustoa on niin paljon Finikorin mainoksia.
Juu, siellä on riippumatonta kuvaa erimerkkisten autojen pohjista ja karua näkymää varsinkin Toyotan ruosteesta ja suojaamattomista pohjista joissa jopa puutteita maalipinnassa.
pahaOnToyotaRuostumaan kirjoitti:
Juu, siellä on riippumatonta kuvaa erimerkkisten autojen pohjista ja karua näkymää varsinkin Toyotan ruosteesta ja suojaamattomista pohjista joissa jopa puutteita maalipinnassa.
On hyvä että voidaan saada luotettavaakin tietoa kolmannelta osapuolelta Toyotan ruostumisesta.
+Lisää kommentti
Kyllä noin paskasta tehty auto pitäisi kieltää EU:ssa jo pelkästään ruostumisen takia. Tuollainen kertakäyttö kulttuuri juuri saastuttaa maailman.
1
Ilmoita
Toyotat ruostuu pohjasta ja tukirakenteista. Se on pahempi turvallisuusongelma, kuin pellin ruostuminen.

http://www.rostregister.se/item/toyota-corolla-2006
2 VASTAUSTA:
Ainoa automerkki nykynaailmassa, joka on joutunut maksamaan miljardien korvaukset koska RUNKO RUOSTUU KATKI, on Toyota.
Toyota_ruostuu kirjoitti:
Ainoa automerkki nykynaailmassa, joka on joutunut maksamaan miljardien korvaukset koska RUNKO RUOSTUU KATKI, on Toyota.
Näin myös Kemijärvellä.
+Lisää kommentti
Kuinka Passatin tutkittu ruostuminen 42% aiheuttaa noin rajuja itkupotkuraivareita vaikka ei se kuulu muutenkaan enää edes kolmenkymmenen myydyimmän joukkoon? Jos se ruostuu niinkuin on todettu niin sitten ruostuu. Ei olisi ensimmäinen ongelma volkkarissa. Toki tulee hintoihinsa jos kaikki vikavaagenongelmat iskevät kaikki samaan yksilöön. Ja niitähän riittää. Skodakin voi olla jo parempi laatuinen, onhan sille luotu jo melkein länsiauton laatumielikuvakin.
3 VASTAUSTA:
Toyotan maksamia testejä.. Ei niin ruostuva auto kuin toyota voi tosi elämän käytössä säilyä kunnossa. Kyllä puolueettoman tahon luotettavat testit osoittavat toyotan alustan ruosteherkkyyden. Tojolla laatu on todellakin pelkkä mielikuva nykyään.
Terolla on tuo yksi ja sama juttu johon epätoivoisesti vetoaa, mutta Toyotan ruostumisesta on sellaista kiistatonta faktaa netti väärällään ettei sitä tarvitse edes todistaa enää.
Ja toisaalta jos muista löytyy ruostetta, ei se poista tai vähennä sitä Toyotan autoista.
Tässä toyotan ruostumisesta käytännön esimerkki, miten nopeasti ruostuukaan vähän ajettu tojo. Lisää faktoja voit käydä katsomassa esim ViBilägare - sivuilta autojen todellisesta ruoste kestävyydestä.

https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
+Lisää kommentti
On jo hirvittävää ruostumista ja sisältä päin alkavaa.. Pelkät pienet kuplat maalin alla ja todellisuudessa onkin aivan mätä paska koko helman pääty. Tyypillistä tojoa.

Käykääpä katsomassa:
http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html?m=1
4 VASTAUSTA:
Vaarallista tuollainen ns huomaamaton pellin katoaminen. Onse ihmeellistä tuo tojon maali miten se sitoo pitsi pellin itseensä.
LaatuOnLaskenut kirjoitti:
Vaarallista tuollainen ns huomaamaton pellin katoaminen. Onse ihmeellistä tuo tojon maali miten se sitoo pitsi pellin itseensä.
Ei pelkkä pelti katoa, tojo maksoi juuri MILJARDIEN KORVAUKSET Yhdysvalloissa koska Toyotan autoista RUOSTUI RUNGOT KATKI!
Toyota_ruostevarma kirjoitti:
Ei pelkkä pelti katoa, tojo maksoi juuri MILJARDIEN KORVAUKSET Yhdysvalloissa koska Toyotan autoista RUOSTUI RUNGOT KATKI!
Ei maksanut juuri. Tuo on ikivanha juttu yhdestä autosta, joka on ollut myynnissä ainostaan ja vain USA:ssa.
Älä tero valehtele. Autoja oli kymmeniä tuhansia ja mallejakin useampi.
+Lisää kommentti
Kaikki halvat pikkuautot on nykyään koottu lähes samoista osista. Ne ruostuvat ihan samalla tavalla ja kaikki aikanaan. Autojen laatu menee käsikädessä niiden hinnan kanssa. Halpa on huonoimmin tehty ja kallis on paremmin tehty. Käytetyllä Toyotalla ajaa köyhä kansa jo siksikin, että Toyota on luotettavan ja vähävikaisen maineessa. Sama koskee muitakin Japsiautoja. Tosin se, että autot on monikansallisia, joten Nissanin osat tulee Rellulta ja päinvastoin. Euroopan Toyotat tulee Turkista ja Englannista ja osa tehdään alusta loppuun Ranskassa.
Ns. Paremmat autot on arvostetumpia, vaikkakin vanhoina erittäin kalliita pitää. Jokainen kuitenkin taplaa tyylillään. Kannattaisi kuitenkin käydä koulut loppuun ja hankkia koulutettu muija. Sitten ei tarttis käydä keskusteluja Tojotien ruosteista, kun olisi parempaakin tekemistä.
2 VASTAUSTA:
Niinpä niin.. Tojot ruostuu ja helemat paukkuu..
V.A.G_on_tulevaisuus kirjoitti:
Niinpä niin.. Tojot ruostuu ja helemat paukkuu..
Toyotan ruosteherkkyys on pelkästään tosiasia.
+Lisää kommentti
Toyta on ylihintainen karvalakki mopedi. Ja ruostuu pahemmin kuin muut.
1 VASTAUS:
Tuon ruostumisen takia en edes harkitsisi Toyotaa.
+Lisää kommentti
Onko Toyotassa joku takuu? Ruostekippojen valmistaja on uhkarohkea.
3 VASTAUSTA:
Toyotassa on takuu, kuten muissakin myytävissä autoissa. Toyotan takuu tosin ei tarkoita mitään, koska Toyota Finland selittää kaikki takuuvaateet omistajan korjattaviksi asioiksi.
Takuu_ei_korvaa kirjoitti:
Toyotassa on takuu, kuten muissakin myytävissä autoissa. Toyotan takuu tosin ei tarkoita mitään, koska Toyota Finland selittää kaikki takuuvaateet omistajan korjattaviksi asioiksi.
Ruosteasioissa on hankala osoittaa, että omistajan korjattavia asioita on jäänyt tekemättä. Hyvällä dokumentoinnilla olevasta ruostuneesta Toyotasta joku voisi lähteä oikeuteen mittauttamaan, kuinka korjausvelvoite oikeasti menee.
Nuohan ovat ruosteessa jo muutamassa vuodessa teki omistaja mitä tahansa.
+Lisää kommentti
Kun ruostuminen alkaa pinnasta päin, niin silloin ei takuu korvaa mitään ja mistähän pelti alkaa ruostumaan kun koko pohja on vain ohuen maalinpinnan suojassa ja kiveniskemät hakaa sen hetkessä rikki.
Ilmoita
Alkaa klonkswagenin myyjillä menemään epätoivon puolelle, kevät on tunnetusti vaikeaa aikaa latvalle.
1 VASTAUS:
Älä syytä VW huijauslafkaa kuin ainoastaan aiheesta. Toyotan ruosteet ja muut huijaukset ei VW:n vika.
+Lisää kommentti
Toyota kannattaa ruostesuojata heti uutena. Monta firmaa tekee Suomessa näitä ruostesuojauksia pääasiassa Toyotoihin.
8 VASTAUSTA:
No, jos siltä tuntuu niin voihan tuon suojauttaa, jos haluaa ja siltä tuntuu. Muutaman satasen maksaa. Tosin pohja on suojattu muovilevyin ja puhkiruostumattomuuskin on 12 vuotta. Ei mitään ongelmia niinkuin ei toyotassa yleensäkään. Vaginisti tietää, miltä vikamaailman maistuu mikäli luotettavaan mediaan on uskomista ja miksi ei olisi?
Tuo on totta, suojaisin alustaa ja tukivarsia uudesta autosta, roiskeläpät eteen jos ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
No, jos siltä tuntuu niin voihan tuon suojauttaa, jos haluaa ja siltä tuntuu. Muutaman satasen maksaa. Tosin pohja on suojattu muovilevyin ja puhkiruostumattomuuskin on 12 vuotta. Ei mitään ongelmia niinkuin ei toyotassa yleensäkään. Vaginisti tietää, miltä vikamaailman maistuu mikäli luotettavaan mediaan on uskomista ja miksi ei olisi?
Toyotan pohja on maalattu vain ohuesti ja arimmat paikat peitelty muovilapuilla, mutta muovilappujen ongelma on se, että ne kerää itsensä ja pellin väliin kuraa ja suolaa ja hinkuttavat itsensä hetkessä maalin läpi ja silloin alkaa älyttömän nopea ruostuminen.
Pohjan puolella kivet iskevät maalipinnan hetkessä rikki ja silloin ei puhkiruostumistakuu korvaa, koska silloin on syynä ulkopuolinen syy ja kaiken kustantaa auton omistaja. Kannattaa tutustua faktaa ja takuuehtoihin.
Kunnollinen ruostesuojaus maksaa noin 1500n euroa.
Toyota kannattaa suojata jos sitä aikoo pitää 2v kauemmin.
Parempi katsella muita autoja..
Anonyymi kirjoitti:
Parempi katsella muita autoja..
Joo, tohjot ruostuu ja on tehty rysslandiassa.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tohjot ruostuu ja on tehty rysslandiassa.
Tuttua tarinaa, erään tuttunikin Toyota ruostui. Ei enää ikinä riisikulhoa hän totesi.
No tottakai Toyota ruostuu.
+Lisää kommentti
Näitä ikäviä seikkoja tojokauppia täällä yrittää peitellä.
1 VASTAUS:
Keskustelupalstoista on tullut Tojo-kauppiaiden markkinointikanavia.
Toisaalta, kuka maksaa Hönön trollaamisesta mitään.
+Lisää kommentti
Kuinka tuollaista ruostujaa saa edes myydä? Asiakkaan törkeää kusetusta ja halveksuntaa ja vielä joku uskoo Toyotan laatuun, kuinka tyhmä tyhmä ihminen voi olla?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota ruostuu,puhkiruostumattomuustakuu ei korvaa

Avensis ruostuu alkaen takarekisterivalon paneelin ja takaluukun pinnan välistä. Siis alkaen paikasta, jonne ei ulkoiset tekijät, esim. kiveniskemät pysty vaikuttamaan. Paneeli on tiukasti kiinni, joten sen hankaus takaluukun pintaa vasten ei ole aiheuttanut vauriota pintaan. Takaluukun sisäpinta on terve. Oletteko muut Avensiksen omistajat havainneet samankaltaisia ongelmia? Kuvittelin, että Avensis ei helposti ruostu. Toyotan puhkiruostumattomuustakuu korvaa jos ruostuminen on alkanut kotelorakenteen sisäpinnasta. Ei siis tätä tapausta, vaikka ruostuminen on alkanut sellaisesta paikasta, että syynä voi vain olla valmistus- materiaali- tai asennusvika. Toyotan maahantuonti luistaa vastuusta tekniseltä kuulostavan ehdon "sisältäpäin tapahtuvan ruostumisen" avulla. Uskoni Toyotan takuuseen mureni aika totaalisesti.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta