Todella hienoja kirjoituksia

Katariina-hull

Todella hienoja kirjoituksia ja kommentteja tällä palstalla, niitä on ollut ilo lukea.
Olen kuunnellut vuosittain puheita suviseuroista radion kautta, kuullakseni onko mikään muuttunut.
Valitettavasti olen huomannut että puheet ovat aina samanlaista toistoa vuodesta toiseen. Ja puheitten
aiheiksi valikoituvat aina samat aiheet Raamatusta, hengellistä ravintoa niissä ei ole juuri nimeksikään.
Jumalan valtakunta ja muita fraaseja muistetaan mainita ahkerasti lähes kaikissa puheissa.

Takuuvarmasti puheitten aiheina ovat aina Sauluksen ja Ananiaan kohtaaminen, Filippuksen ja hoviherran
tapaaminen ja Pietarin vierailu Korneliuksen kotona, ja lisäksi vielä Daavidin ja Naatanin keskustelu.
Näihin kaikkiin on lisätty vl- toimesta synninpäästö joita siellä ei todellisuudessa ole. Naatankin kävi
vain kertomassa Daavidille, että tämä oli tehnyt syntiä Jumalaa vastaan. Ja Daavid nöyrtyi ja pyysi
syntejään anteeksi aina Jumalan edessä. Ja sitten on vielä vakio puhe tuhlaajapojasta,jossa Isä jo
kaukaa nähdessään poikansa olevan tulossa antoi hänelle anteeksi. Mutta vl:t sivuuttavat tässäkin
Isän anteeksiannon ja siirtävät painotuksen palvelijoille. Vl:ien toimesta on kai lisätty Abrahamillekkin synninpäästö Raamatussa, mutta sitä en muista tai tiedä, missä se kohta löytyy. Mutta Raamattu
vakuuttaa tässäkin asiassa että Jumala vanhurskautti Abrahamin uskon kautta, koska Abraham uskoi
Jumalaa.
Seuroissa on niin helppo puhua kuulioille mitä vain ja kuulijat uskovat kaiken,mitä siellä puhutaan,koska vain harva vl lukee Raamattua.Niinpä Jeesus sanoikin,että te eksytte,koska ette tunne kirjoituksia.

Syntien anteeksipyytämisestä olen tietenkin sitä mieltä,että jos olemme loukanneet tai pahoittaneet toisen mielen tai tehnyt jotain muuta väärää,niin tietenkin tämä pitäisi pyytää nimenomaan asianomaisilta anteeksi.
Mutta silloin,kun olemme tehneet syntiä Jumalaa vastaan,niin silloin on oikea osoite pyytää Jumalalta suoraan rukouksessa syntejä anteeksi,niinkuin Raamatussakin tehtiin.Vl:iä siinä ei tarvita eikä vl-seurakuntaa.
Eikä myöskään yksikään srk voi sanoa,että vain meillä on totuus,koska Jeesus itse sanoo olevansa totuus,
jota yksikään srk ei voi kahlita itselleen.
Vain Jeesus on tie ja vain Jeesus on totuus ja kun me pysymme tällä Jeesus-tiellä ja roikumme Jeesuksessa
kiinni päivittäin rukoillen ja Raamattua lukien,niin tällä tiellä kulkien pääsemme myöskin perille.

72

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hull
      • Kuinka_sinä

        ilkeät lueskella eriseuraisten blogia? Sieltähän tarttuu saatanan haju.


      • vaintekö
        Kuinka_sinä kirjoitti:

        ilkeät lueskella eriseuraisten blogia? Sieltähän tarttuu saatanan haju.

        mistä se sinuun on sitten tulut se haju joka jo netin läpikin tulee?


      • VainMeOlemmeOikeassa

        Hyvää on kuitenkin se, että ymmärtää kehua. Piirre on aika vieras tuomitsevassa vanhoillislestadiolaisuudessa.


      • Helsingin_rau-
        vaintekö kirjoitti:

        mistä se sinuun on sitten tulut se haju joka jo netin läpikin tulee?

        hanyhdistykselläkin paikoin lehahtaa mädän haju kun hullujenhuonelaiset siellä yrittävät värvätä Jumalan lapsia eriseuraansa.


      • Joonahan
        Helsingin_rau- kirjoitti:

        hanyhdistykselläkin paikoin lehahtaa mädän haju kun hullujenhuonelaiset siellä yrittävät värvätä Jumalan lapsia eriseuraansa.

        on ilmoittanut, ettei hän aio perustaa mitään uutta sirpaleryhmään, vaan keskittyy mädättämään Jumalan valtakuntaa sisältäpäin.


      • Eihän_hän
        Joonahan kirjoitti:

        on ilmoittanut, ettei hän aio perustaa mitään uutta sirpaleryhmään, vaan keskittyy mädättämään Jumalan valtakuntaa sisältäpäin.

        oikein SISÄLTÄPÄIN voi mädättää Jumalan valtakuntaa, koska itse on ULKONA. Eihän häntä Helsingissä enää edes tervehditä JUmalan lasten tervehdyksellä. LAITEILTA hän tietenkin voi häiriköidä.♦

        Miksikähän Roosa-riepukin vielä pysyttelee harhablogissa?


      • Eihän_hän kirjoitti:

        oikein SISÄLTÄPÄIN voi mädättää Jumalan valtakuntaa, koska itse on ULKONA. Eihän häntä Helsingissä enää edes tervehditä JUmalan lasten tervehdyksellä. LAITEILTA hän tietenkin voi häiriköidä.♦

        Miksikähän Roosa-riepukin vielä pysyttelee harhablogissa?

        Raiteet ja kaiteet tiedän, mutta mitähän mahtavat olla laiteet?


      • Kun_sanotaan
        kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

        Raiteet ja kaiteet tiedän, mutta mitähän mahtavat olla laiteet?

        että joku on LAITEILLA, se tarkoittaa, että asianomainen norkoilee Jumalan valtakunnan laitamilla, siinä vähän maailman puolella, mutta välillä toinen jalka saattaa lipsahtaa Jumalan valtakunnan puolellekin taikka käsi ojentua tervehtimään kaikella rakkaudella toista eriseuraista. Tyyppiesimerkki laiteilla olevaisista on Joona.

        LAITEILLA OLEMINEN lanseerattiin aikoinaan Mopin palstalla. Perusmuotoa LAIDE ei juurikäytetä.


      • punttilainen

        Perusmuoto on LAITA eli reuna.


      • Ei_se_perus-
        punttilainen kirjoitti:

        Perusmuoto on LAITA eli reuna.

        muoto oikein LAITA (eli REUNA) ole. Silloinhan sanottaisiin LAIDALLA tai LAIDOILLA. Nyt aivan selvästi sanotaan LAITEILLA. On siis tavallaan syntynyt uusi sana/ilmaus niin kuin koko ajan kaikissa kielissä syntyy uusia sanoja. Jumalan valtakunnan reuna-alueilla, hivenen siellä maailman puolella hoippuriuvat (vrt. Joona) ovat siis LAITEILLA.


      • KummaaMeininkiä
        Kun_sanotaan kirjoitti:

        että joku on LAITEILLA, se tarkoittaa, että asianomainen norkoilee Jumalan valtakunnan laitamilla, siinä vähän maailman puolella, mutta välillä toinen jalka saattaa lipsahtaa Jumalan valtakunnan puolellekin taikka käsi ojentua tervehtimään kaikella rakkaudella toista eriseuraista. Tyyppiesimerkki laiteilla olevaisista on Joona.

        LAITEILLA OLEMINEN lanseerattiin aikoinaan Mopin palstalla. Perusmuotoa LAIDE ei juurikäytetä.

        ' Perusmuotoa LAIDE ei juurikäytetä.'
        Miksei? Yksikkö ja nominatiivi ovat peruskielenkäyttöä, joten eivät ollenkaan väheksyttäviä.
        Sanoja vääristelevät vl:t varmaankin välttävät laiteen abessiivimuotoakin.


    • JeesusTieTotuusElämä

      Ihan oikein on tutkia raamatusta mitä Raamattu opettaa, arvioida opetuksia raamatun pohjalta opettivat sitä kuka tahansa

      Raamatun sana on et te eksytte koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matt22:29

      Eli fariseukset ja kirjanoppineet sekä Saulus Tarsolainen aluksi kyllä tunsivat kirjoitukset hyvin, mutta koska he ei tunteneet Jlan voimaa, vaikka heidän silmieni edessä tapahtui tunnustekoja tempelissäkin mm. Kuivettunut käsi, nainen joka oli ollut saatavan siteissä koukistuneena...jne he ei tunnistaneet Jeesusta Paavalin luuli että hänen tulee voimakkaasti vastustaa Jeesus Nasarettilaisena lahkoa. ..
      Ei riitä siis et tuntee kirjoitukset. .. Jeesuksen kin he tuomitsevat kuolemaan...

      On paljon uskovia jotka on Pyhällä Hengellä täytetty, mut ns eksyy helposti valhe henkien piiriin jos he ei tunne kirjoituksia. Monet liikkeet ovat saaneet alkunsa näin,

      Pitää siis tuntea molemmat

      Raamattu on kartta ja Pyhä Henki kompassi.
      Jos on pelkkä kartta voi katsannossa hämärtyy, eksyä suunnasta, ei näe mittasuhteita oikein..
      Ja jos suunnistaa pelkällä kompassin la ilman karttaa, voi kyllä mennä tiettyyn pisteeseen oikeushenkilö suuntaan muttei näe missä kohtaa pitäis kääntyä, tai mitä tulee vastaan jne.

      Jokaisen uskovan pitäis omata ja oppia tunnistamaan molemmat... Ei vain toista

      • JeesusTieTotuusElämä

        Monet uskoo sitten sellaisia opetuksia ja profetioissaan mitkä ei oo oikeesti syntyneet Jlasta ja he nielee ne. Ja sitten ollaan Jlalle loukkaantuneita...
        Vika on siinä ettei osata, viitsitä tai uskalleta koetella opetuksia ja profetioita.

        Jla vahvistaa kyllä sen mikä hänestä on syntynyt raamatun sanalla...
        Se ei ole ristiriidassa Jlan ilmoituksen kanssa

        Ei ole sikojen tai veljien vika, jos et tiedä mitä on Pyhästä Hengestä täyttyminen
        Tai jos laiminlyöt raamatun lukemisen. Vastuu on sinulla, et tulet Jeesuksen eteen jotta sinulla olisi molemmat


      • Vl.sika
        JeesusTieTotuusElämä kirjoitti:

        Monet uskoo sitten sellaisia opetuksia ja profetioissaan mitkä ei oo oikeesti syntyneet Jlasta ja he nielee ne. Ja sitten ollaan Jlalle loukkaantuneita...
        Vika on siinä ettei osata, viitsitä tai uskalleta koetella opetuksia ja profetioita.

        Jla vahvistaa kyllä sen mikä hänestä on syntynyt raamatun sanalla...
        Se ei ole ristiriidassa Jlan ilmoituksen kanssa

        Ei ole sikojen tai veljien vika, jos et tiedä mitä on Pyhästä Hengestä täyttyminen
        Tai jos laiminlyöt raamatun lukemisen. Vastuu on sinulla, et tulet Jeesuksen eteen jotta sinulla olisi molemmat

        Ei ole sikojen ja veljien vika, ei.


      • KuinPuhujaveliSekoilisi

        Mukavan sekavasti kirjoitat.


      • LisääTolkkuaTarinaan

        Juttusi "Ja jos suunnistaa pelkällä kompassin la ilman karttaa, voi kyllä mennä tiettyyn pisteeseen oikeushenkilö suuntaan muttei näe missä kohtaa pitäis kääntyä, tai mitä tulee vastaan jne" vaikuttaa mitä suurimmassa määrin eksytykseltä.

        https://www.minilex.fi/a/mikä-on-oikeushenkilö


    • Hieno oivallus, mantrat ovat mantroja, ja Jumalan Sana on Jumalan iloitusta Jeesuksessa meille, mitä on ja on oleva.

      Suviseurojen anti menee enemmän saatanan puolelle, pelottelua sekä vääristettyä tuomiota enemmän, mitä Jeesuksen aikaan saannoksia.

      Heidän maallikkopuhujilla ei ole alkeellisintakaan kuvaa mm Daavidista, joka on ikuinen ihmiskunnan Kuningas Uudessa Jerusalemissa. Daavidille Jumala puolestaan antaa lupauksen iäti pysyvästä valtakunnasta: "Kun päiväsi ovat päättyneet, ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden. Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti. Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan. Mutta minä pysyn uskollisena, enkä hylkää häntä, niin kuin hylkäsin Saulin, jonka siirsin pois sinun tieltäsi. Ja sukusi ja kuninkuutesi pysyvät edessäni ikuisesti lujina, ja valtaistuimesi on kestävä ikuisesti." (2 Sam. 7:12-16).

      Naatan oli Herran mies, ja kertoi Hänen harha- askeleestaan, josta Hän teki heti parannuksen, jonka Jumala hyväksyi.

      Tuhlaajapoika kertomuksen nimi pitäisi olla ”Tuhlaaja isä”.

      Vain harva, joka ei ole juutalainen, tai ei tunne juutalaista historiaa, pystyy tuota metaforaa kertomaan oikein.

      Miksi Isä odotti ikkunassa Poikaansa, vaikka näkyvyys oli korkeintaan 200 metriä, ja katu mutkainen.

      Siksi, koska Poika ole tehnyt sellaisen teon, että ottanut perinnön ennen perinnön omistajan kuolemaa. Se on juutalaisessa kulttuurissa niin suuri moka, että tavatessaan sen kylän miehet heti olisivat kivittäneet Hänet hengiltä.

      Lähi idässä se toimii vieläkin. Se on niin suuri töppäys, ettei sitä mikään kirjallisuus käsittele, ja vain heimo tietää sen.
      Minulle sen on kertonut oma israelilainen kasvattaja.

      Isä tiesi tämän ja Hänen oli saatava Poika ”talteen”, ennen kuin kyläläiset olisivat tappaneet Hänet.

      Toinen seikka, mitä Hän antoi ensin?

      No vaatteet luonnollisesti, sillä Hän oli asunut sikojen kanssa, toiseksi Sinettisormuksen, joka mahdollisti sen, ettei kukaan voinut Häntä tappaa ja viimeiseksi kengät ja siitä johtuen meillä on aina hyvät kengät, ropposet ovat pakanoita varten. Hyvä esimerkki tummat, he käyttävät arkinakin ”lakerikenkiä”, se on juutalaista kulttuuria.

      Näistä tosiseikoista he eivät tiedä mitään, jossa poika pyysi anteeksi, johon Isä ei reagoinut mitään, Hänen olemus riitti Pojalle.

      Synninpäästöjä ei Raamattu tunne Vanhassa Testamentissa, eikä Uudessakaan, ihmisen antamana, antajana on aina Jeesus.

      Tuosta Abrahamista;

      1 Moos. 22;18 se on sanottua, panen vain olennaisen; koska sinä olit minun äänelleni kuuliainen.

      Hänet luettiin vanhurskaaksi kuuliaisuuden vuoksi. Uskosta siihen aikaan puhuttiin todella vähän, sillä israelilaiset eivät olleet juuri kiinnostuneet Iankaikkisesta elämästä, eivätkä vaivanneet päätään sillä.

      Raamatun luvussa on Kerholla kielto, mutta olen palstalla huomannut, että Kirja on alkanut kiinnostaa.

      Juuri näin; Matteuksen evankeliumi:
      22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

      Lähimmäisen loukkaamisessa on suurin ongelma juuri se, ettei kaikki ole syntiä, vaan se on vääryyttä, jota pitää todella pyytää Häneltä anteeksi.

      Kerhossa se käy, vaikka varastaa toiselta auton, voi puhujaveli sen antaa anteeksi ja auto jää palauttamatta. Tiedän tapauksia.

      Itse ole nyt kiitosta vaille, minä kiitän, oli sydämen syvyyksistä tullut kirjoitus.

      Totta joka sana.

      • höpölle

        #Totta joka sana.#
        Olet huumorimiehiä tai todennäköisesti sekaisin. Sinulta puuttuu uskottavuus. Miksi? Mieti.


      • höpölle kirjoitti:

        #Totta joka sana.#
        Olet huumorimiehiä tai todennäköisesti sekaisin. Sinulta puuttuu uskottavuus. Miksi? Mieti.

        Missä kohti et usko minua.
        Näytä asia?


      • K.TUOMARilainen

        Jutalaisuudella ei ole mitään merkitystä yksilön pelastukseen. "Ei ole tässä eroa Kreikkalaisista taikka Juutalaisista", sanotaan raamatussa".


      • K.TUOMARilainen kirjoitti:

        Jutalaisuudella ei ole mitään merkitystä yksilön pelastukseen. "Ei ole tässä eroa Kreikkalaisista taikka Juutalaisista", sanotaan raamatussa".

        Mistä muusta kansasta sanotaan näin kaikkien pelastuksesta kun israelista.

        Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Vastaappa siihen?


      • sen.se.murskaa

        Ainoastaan Jumalan Israelista, eli hengellisestä Israelista, luku 144000. Tulee täysi määrä, vaikka luonnollinen Israel lankesi loukkauskiveen.


      • sen.se.murskaa kirjoitti:

        Ainoastaan Jumalan Israelista, eli hengellisestä Israelista, luku 144000. Tulee täysi määrä, vaikka luonnollinen Israel lankesi loukkauskiveen.

        Älä hengellistä.
        Olet ilemisesti sillä listalla, minkä itse Jumala paneee kadotukseen, vääristäen pakanallisesti Israelin, Jumalan silmäterän tulevaisuuden.

        Israel on aina Israel.

        Kerrotko mistä voin lukea Raamatusta tuon lestojen hengellisen israelin?


      • kilvoitelkaa

        Kesitas valpastu ja ole varovainen, olethan Sinäkin kulkenut noita katuja. Keille Jeesus puhui?
        Luukas 13
        "23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos."

        Tosin kilvoitella pitäisi meidän jokaisen. Sopii se minuunkin.


      • sekulaarille
        Kesitas kirjoitti:

        Älä hengellistä.
        Olet ilemisesti sillä listalla, minkä itse Jumala paneee kadotukseen, vääristäen pakanallisesti Israelin, Jumalan silmäterän tulevaisuuden.

        Israel on aina Israel.

        Kerrotko mistä voin lukea Raamatusta tuon lestojen hengellisen israelin?

        Sinä Kes kerrot olevasi juutalainen, mutta mitä se auttaa, jos on ulkonaisesti juutalainen ja perustaa uskonsa näennäisasioihin. Luulet juutalaisena olevasi erityisasemassa, mutta ei ole eroa juutalaisella ja krekkalaisella. Mahtaa koetella sappeasi, kun agressiivisesti kirjaimen jälkeen yrität perustella juutalaisten ontuvaa pelastumista.
        Room.2:
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        Tämä ei ole henellistämistä vaan Raamatun totuutta.
        Sinulle on ylivoimaista tunnustaa, että Israel on Raamatussa jotain muuta kuin maallinen Israel.
        Room. 9:6
        Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        Tuolla jossain ketjussa kaipailit kiitosta, taisit narsistisesti itse kiittää itseäsi. Lienee teidän uskontunnuksettomien vapaakirkollisten päivittäinen bravuuri, olettehan "vapaita".


      • kilvoitelkaa kirjoitti:

        Kesitas valpastu ja ole varovainen, olethan Sinäkin kulkenut noita katuja. Keille Jeesus puhui?
        Luukas 13
        "23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos."

        Tosin kilvoitella pitäisi meidän jokaisen. Sopii se minuunkin.

        Minä olen mennyt siitä ovesta jo aikapäivää?
        Olen uudestisyntynyt ja kastettu Jeesukseen, mitä pitäisi vielä tehdä, kun seuraakn koko ajan Jeesusta.

        Mutta vastaa siihen, missä se lesta hengellistäminen Israelin osalle on Raamatussa.


      • sekulaarille kirjoitti:

        Sinä Kes kerrot olevasi juutalainen, mutta mitä se auttaa, jos on ulkonaisesti juutalainen ja perustaa uskonsa näennäisasioihin. Luulet juutalaisena olevasi erityisasemassa, mutta ei ole eroa juutalaisella ja krekkalaisella. Mahtaa koetella sappeasi, kun agressiivisesti kirjaimen jälkeen yrität perustella juutalaisten ontuvaa pelastumista.
        Room.2:
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        Tämä ei ole henellistämistä vaan Raamatun totuutta.
        Sinulle on ylivoimaista tunnustaa, että Israel on Raamatussa jotain muuta kuin maallinen Israel.
        Room. 9:6
        Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        Tuolla jossain ketjussa kaipailit kiitosta, taisit narsistisesti itse kiittää itseäsi. Lienee teidän uskontunnuksettomien vapaakirkollisten päivittäinen bravuuri, olettehan "vapaita".

        Oletko katkera meille?
        >> Sinä Kes kerrot olevasi juutalainen, mutta mitä se auttaa, jos on ulkonaisesti juutalainen ja perustaa uskonsa näennäisasioihin. ** Ulkonaisesti? Olen äidin puolelta juutalainen, Isän israelilainen, ja se on Jumalan omaisuuskansa, siinä ei ole ulkonaisia.

        Puhu vain omasta genetiikastasi.

        Etkö lue Raamattua. Koko VT on kirjoitettu tälle kansalle ja kaksi UT;n kirjaa, se on jo jotain.

        SRK:lle ei edes jaettukaan, ja minä en ole koskaan mitään meinannut, ja empä juuri luullutkaan. Olen ottanut selvää, niin ei tarvitse luulla.

        Eli vastasin kun piruilit.

        Jeesukselle riittää, kun on tehnyt parannuksen Häneen ja kasteessa uudestisyntynyt, Hänen seuraajansa.

        Jos et ole tätä tiennyt, nyt tiedät.

        Monestiko olet käynyt Israelissa? Ei todella kaikki ole israelilaisia eikä juutalaista, siellä on näitä filistealaisia ja arabeja, he eivät ole Jumalan omaisuuskansaa.

        Käy katsomassa ja keskustele.

        Missä muka kiitin itseäni? Faktaa siitä.

        Missä uskontunnustus on Raamatussa, mutta tärkeämpi on Jeesuksen itsensä uskontunnustus, jota ei Kerhossa pystytä edes avaamaan.

        Matt 10
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

        Ne katoliset uskontunnustukset ovat lastenraiskaajien, kuten Kerhokin väsäämiä.

        Miten sellaista uskontunnustusta voi hyväksyä, että Kaikki valta on Jumalalla, ei, se on Jeesuksella.

        Käy katsomassa Matt 28;18 jossa se on itse Jumalan sanomana.

        Näin se Vapiksessa on. Vapauteen Jeesus meidät vapautti, ei lain ikeen alle.

        Hyvä, että huomasit. Kiitos.


      • sekulaarille
        Kesitas kirjoitti:

        Minä olen mennyt siitä ovesta jo aikapäivää?
        Olen uudestisyntynyt ja kastettu Jeesukseen, mitä pitäisi vielä tehdä, kun seuraakn koko ajan Jeesusta.

        Mutta vastaa siihen, missä se lesta hengellistäminen Israelin osalle on Raamatussa.

        On vähän kornia sanoa seuraavansa Jeesusta, joka istuu Isän oikealla puolella Taivaassa ja rukoilee omiensa puolesta. Raamatun mukaan sinunkin pitäisi kulkea, niinkuin Jeesus kulki maan päällä , mutta vaikea sinun näyttää olevan seurata Jeesuksen laupeudellisiä tekemisiä.
        Milloinkahan, jos koskaan pystyt rakkaudella ja rakentavasti vastaamaan raamatullisesti kommentteihin ilman takataskusta vedettyjä omakohtaisia fobioita ja harhoja.
        Penäät tuota lestojen hengellistämistä Israelia. Etkö kiihdyksissäsi ja sanalle sokeana ymmärrä
        seuraavaa Raamatun jaetta.
        Room. 9:6
        Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,


      • sekulaarille kirjoitti:

        On vähän kornia sanoa seuraavansa Jeesusta, joka istuu Isän oikealla puolella Taivaassa ja rukoilee omiensa puolesta. Raamatun mukaan sinunkin pitäisi kulkea, niinkuin Jeesus kulki maan päällä , mutta vaikea sinun näyttää olevan seurata Jeesuksen laupeudellisiä tekemisiä.
        Milloinkahan, jos koskaan pystyt rakkaudella ja rakentavasti vastaamaan raamatullisesti kommentteihin ilman takataskusta vedettyjä omakohtaisia fobioita ja harhoja.
        Penäät tuota lestojen hengellistämistä Israelia. Etkö kiihdyksissäsi ja sanalle sokeana ymmärrä
        seuraavaa Raamatun jaetta.
        Room. 9:6
        Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,

        Tiedän ettet tajunnut.
        Kokeillaan tätä, Matt 28;
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Rautalankaa en pysty käyttämään, mutta väännä tästä.

        Suurinta laupeutta, mitä voitte saada ja ilmeiseksi, on se, että joku jaksaa teille tuoda tuota hyvää, evankeliumia ja Jeesuksen sanoja.
        Teot taas tulee uudestisyntymisessä, kuten armolahjatkin.

        Rakkaus tulee heille, jotka sitä etsii, mutta puskista räksyttäjille tulee, kuten kaiku yleensä vastaa.

        Jeesus oli myös Rakkaudessa, Hän sanoi räksyttäjille, - Te kyykäärmeen sikiöt.

        Kristityn ei tarvitse näytellä.

        Mainitse mikä on omakohtainen fobioita ja harhoja, jospa saat purkautua.

        Minun ei tarvitse kiihtyä, kun tiedän teidän kompetenssin asiaan, ja tuohon vastaisi jo edellisessä ryöpytyksessäsi.

        > Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,** No mutta toistan.
        - Ei ole, filistealaiset ja arabit ei kuulu heimoomme.


      • miten.voi

        >>>>Ei ole, filistealaiset ja arabit ei kuulu heimoomme. <<<<
        Eivätkä kuulu ko. jakeen asiayhteyteen, eli onko se nyt se konteksti.


      • miten.voi kirjoitti:

        >>>>Ei ole, filistealaiset ja arabit ei kuulu heimoomme. <<<<
        Eivätkä kuulu ko. jakeen asiayhteyteen, eli onko se nyt se konteksti.

        Tässä tapauksessa ei, vaan exatkti toteamus.


      • sen.se.murskaa kirjoitti:

        Ainoastaan Jumalan Israelista, eli hengellisestä Israelista, luku 144000. Tulee täysi määrä, vaikka luonnollinen Israel lankesi loukkauskiveen.

        Tuo luku oli valittujen luku Erämaavaelluksen aikana ,
        ehkä noin Mooseksen täyttäessä 100 vuotta. 1427 eKr.
        He on jo siellä jonne me olemme vielä matkalla. . .
        -


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Tuo luku oli valittujen luku Erämaavaelluksen aikana ,
        ehkä noin Mooseksen täyttäessä 100 vuotta. 1427 eKr.
        He on jo siellä jonne me olemme vielä matkalla. . .
        -

        Ei.
        Mooseksen väenlaskennassa oli Sotakuntoisia miehiä oli kaikkiaan 603 550.
        Joten n 2.4 miljoonaa vähimmässä määrin.
        Jotkut tutkijat ovat päätyneet 4 miljoonaan, mutta se on teksnisesti aika vaikea ymmärtää.


      • Kesitas kirjoitti:

        Tiedän ettet tajunnut.
        Kokeillaan tätä, Matt 28;
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Rautalankaa en pysty käyttämään, mutta väännä tästä.

        Suurinta laupeutta, mitä voitte saada ja ilmeiseksi, on se, että joku jaksaa teille tuoda tuota hyvää, evankeliumia ja Jeesuksen sanoja.
        Teot taas tulee uudestisyntymisessä, kuten armolahjatkin.

        Rakkaus tulee heille, jotka sitä etsii, mutta puskista räksyttäjille tulee, kuten kaiku yleensä vastaa.

        Jeesus oli myös Rakkaudessa, Hän sanoi räksyttäjille, - Te kyykäärmeen sikiöt.

        Kristityn ei tarvitse näytellä.

        Mainitse mikä on omakohtainen fobioita ja harhoja, jospa saat purkautua.

        Minun ei tarvitse kiihtyä, kun tiedän teidän kompetenssin asiaan, ja tuohon vastaisi jo edellisessä ryöpytyksessäsi.

        > Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,** No mutta toistan.
        - Ei ole, filistealaiset ja arabit ei kuulu heimoomme.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen "

        Miksi kastaminen on tässä partitiivissa? Neuvotaanko siinä ns. upotuskastajia?


      • kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen "

        Miksi kastaminen on tässä partitiivissa? Neuvotaanko siinä ns. upotuskastajia?

        Uudessa Testamentissa on yli 30 kastekäsitystä koskevaa kirjoitusta.

        Tärkeimmät asiat ovat siinä, että parannus on tehtävä Jeesukseen ja entiseen syntiseen elämään ennen kastetta, joita on vain yksi, upottaminen, pabtizoo

        Varsinaisessa kasteessa on yksi asia, joka painottuu, se on kastaminen Jeesukseen (ei kirkkokuntiin, siellä on seurakuntaan siunaaminen) joten kastesanat on, - Kastan Sinut Nn Jeesukseen Kristukseen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Ohjeena siinä on ATt; 22;16; Älä vitkastele. HUUDA AVUKSEEN HERRAN NIMEÄ, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Kaste ei ole mikään pesuautomaatti, mutta se antaa Kristitylle puhtaan pöydän uuteen elämään, jota ilman kastetta ei saa.

        Se, mitä kastamattomat ihmiset jäävät vaille, kerrotaan 1 Kor, 12;13Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


        Panen tuon APt 22;16 alkukielellä, ja kuten tiedät, ko. partitiitti on hankala Suomen kielessä, joten myös käännös on vaikea.

        Näetkö siinä partitiippiä?

        Kaiv vúv ti melleis anastas paptisai kai apolúsar tas hamari as sú epikalesamones tu onoma tu hamaryti autú (Häneen, Kristukseen)

        Mielestäni sitä on hyvin vaikea kääntää, mutta se sanoo selvästi (AS/TK) että upotus Jeesukseen. Herran nimeen.


      • Kesitas kirjoitti:

        Uudessa Testamentissa on yli 30 kastekäsitystä koskevaa kirjoitusta.

        Tärkeimmät asiat ovat siinä, että parannus on tehtävä Jeesukseen ja entiseen syntiseen elämään ennen kastetta, joita on vain yksi, upottaminen, pabtizoo

        Varsinaisessa kasteessa on yksi asia, joka painottuu, se on kastaminen Jeesukseen (ei kirkkokuntiin, siellä on seurakuntaan siunaaminen) joten kastesanat on, - Kastan Sinut Nn Jeesukseen Kristukseen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Ohjeena siinä on ATt; 22;16; Älä vitkastele. HUUDA AVUKSEEN HERRAN NIMEÄ, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Kaste ei ole mikään pesuautomaatti, mutta se antaa Kristitylle puhtaan pöydän uuteen elämään, jota ilman kastetta ei saa.

        Se, mitä kastamattomat ihmiset jäävät vaille, kerrotaan 1 Kor, 12;13Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


        Panen tuon APt 22;16 alkukielellä, ja kuten tiedät, ko. partitiitti on hankala Suomen kielessä, joten myös käännös on vaikea.

        Näetkö siinä partitiippiä?

        Kaiv vúv ti melleis anastas paptisai kai apolúsar tas hamari as sú epikalesamones tu onoma tu hamaryti autú (Häneen, Kristukseen)

        Mielestäni sitä on hyvin vaikea kääntää, mutta se sanoo selvästi (AS/TK) että upotus Jeesukseen. Herran nimeen.

        "HUUDA AVUKSEEN HERRAN NIMEÄ"

        Kenen avuksi?


    • Kakkien.tutkittavaa

      Kakkien on tutkiskeltava näitä totella hienoja kirjotuksia.

    • harhaopettajat

      Mihinkä "perille", me pääsemme ? Hautaan me olemme kaikki menossa. Mitä sen jälken tapahtuu, on taas toinen asia. Milloinkas ne "kirjat avataan", ja jokainen saa ansaitusti "tekojensa mukaan". Mitä enemmän tutkii raamattua, sitä vakuuttuneemmaksi yksilö
      voi tulla, mitenkä paljon siellä esiintyy tahallisia käännösvirheitä. Ota niista sitten selvää, ilman täydellistä alkukielen ymmärtämistä. Totuuden löytää vain henkilö jolla on oikea suhde Jumalaan. Harhaoppiset ovat kansoittaneet planeetamme.

      • Perille Jerusalemiin päästään vasta Jumalan tulemisen jälkeen sinne, ja muodostaa oman Valtakuntansa.

        Mutta tiedustelit, milloin kirjat avataan.

        Ne avataan, kenelle ne avataan milleniumin jälkeen, Herran päivänä, jolloin Jeesus kirjojen perusteella jakaa ihmiset kahteen jonoon, kadotukseen toinen ja iankaikkisuuteen toinen jono, eli Jeesuksen omat, jotka ovat n 1/3 ihmisistä.

        Jeesuksen jonon kirjoja ei tarvitse edes avata, Jeesus tietää sen. Ilm 20;12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

        Mikä sitten on Jumalan rooli tuomioissa? Hän tuomitsee kaikki ne tahot, jotka ovat olleet vastaan Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Siinä menee Kirkkoja, valtioita, firmoja sekä yksittäisiä ihmisiä.
        Mutta puhuit myös vääristä käännöksistä.

        Katsele alkutekstiä, se löytyy Uuteen Testamenttiin vaikka Westcott Hort Laitos, ja VT Biblia Hebraica.

        Raamattu kylläkin sanoo, että ennen Herran tuloa viisaus lisääntyy.

        Sieltä löytyy.


      • Vaihdavaatteesi
        Kesitas kirjoitti:

        Perille Jerusalemiin päästään vasta Jumalan tulemisen jälkeen sinne, ja muodostaa oman Valtakuntansa.

        Mutta tiedustelit, milloin kirjat avataan.

        Ne avataan, kenelle ne avataan milleniumin jälkeen, Herran päivänä, jolloin Jeesus kirjojen perusteella jakaa ihmiset kahteen jonoon, kadotukseen toinen ja iankaikkisuuteen toinen jono, eli Jeesuksen omat, jotka ovat n 1/3 ihmisistä.

        Jeesuksen jonon kirjoja ei tarvitse edes avata, Jeesus tietää sen. Ilm 20;12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

        Mikä sitten on Jumalan rooli tuomioissa? Hän tuomitsee kaikki ne tahot, jotka ovat olleet vastaan Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Siinä menee Kirkkoja, valtioita, firmoja sekä yksittäisiä ihmisiä.
        Mutta puhuit myös vääristä käännöksistä.

        Katsele alkutekstiä, se löytyy Uuteen Testamenttiin vaikka Westcott Hort Laitos, ja VT Biblia Hebraica.

        Raamattu kylläkin sanoo, että ennen Herran tuloa viisaus lisääntyy.

        Sieltä löytyy.

        Oletko sinä Jumalan omaisuuskansaa Israelissa, oletko hypännyt Raamattuun, oletko Raamatussa?Onko sinulla joku nimikin siellä, muuten vaan sitten tänä päivänä olet inkarnoitunut tähän aikaan herjaamaan millä nimellä?Kenen persoonan olet varastanut ja ominut?Mitkä ovat tarkoitusperäsi?Aiotko vain jatkaa perkuutasi sillä että olet Raamatussa?
        Onko nimesi vaikka Kari todellisuudessa joka tuntee mitättömyytensä ja yksinäisyytensä tänä päivänä, ketään ei kiinnosta koska olet tylsä, totinen, sulkeutunut ja iloton kulkija kadulla, miksi kiinnostaisikaan?


      • Olen Isaskarin heimoa ja asun Suomessa.

        Minusta henkilökohtaisesti Raamattu vaikenee, miten Sinun tilanteesi, oletko Kirjassa mukana?

        Inkarnoitumiseeni en voi vaikuttaa, se on heimon ja suvun perinne. Sen verran mainitsen, että kutsu sinne on annettu jo 14,05,1948.

        Kolmas nimeni esiintyy Raamatussa 25 kertaa.

        Lopuksi, älä ole katkera, vaikka synnyit VL, sukuun, mahdollisuuksia on jotain vielä Sinullakin.


      • Olet_ilmisel-
        Kesitas kirjoitti:

        Olen Isaskarin heimoa ja asun Suomessa.

        Minusta henkilökohtaisesti Raamattu vaikenee, miten Sinun tilanteesi, oletko Kirjassa mukana?

        Inkarnoitumiseeni en voi vaikuttaa, se on heimon ja suvun perinne. Sen verran mainitsen, että kutsu sinne on annettu jo 14,05,1948.

        Kolmas nimeni esiintyy Raamatussa 25 kertaa.

        Lopuksi, älä ole katkera, vaikka synnyit VL, sukuun, mahdollisuuksia on jotain vielä Sinullakin.

        vä VALEJUUTALAINEN. Miksi sinusta on hienoa valehdella?


      • Olet_ilmisel- kirjoitti:

        vä VALEJUUTALAINEN. Miksi sinusta on hienoa valehdella?

        Miksi sinusta on hienoa huudella puskista, täysin asiasta tietämättömänä.

        Tehdääpä koe; Missä Isaskarin diaspora on, Missä Aronin, missä Simeoninin.
        pitäs tietää, olet syntynyt lestakotiin?


      • Vl-rules
        Olet_ilmisel- kirjoitti:

        vä VALEJUUTALAINEN. Miksi sinusta on hienoa valehdella?

        Mistä Sinun suku on lähtöisin, kun olet noin viisas.
        Oletko valelesta.


      • Olet_ilmisel- kirjoitti:

        vä VALEJUUTALAINEN. Miksi sinusta on hienoa valehdella?

        Jäikö vastaamatta?
        Älä nielaise liian suurta palaa, äläkä kirjoita lisää, ennekuin entiset on selvietty.


      • voisko_olla
        Kesitas kirjoitti:

        Jäikö vastaamatta?
        Älä nielaise liian suurta palaa, äläkä kirjoita lisää, ennekuin entiset on selvietty.

        Jospa sinä Kes oletkin Efraimin sukukuntaa ja siten romani. Väliäkö sillä, koska juutalaiset ja romanit elävät diasporassa.


      • voisko_olla kirjoitti:

        Jospa sinä Kes oletkin Efraimin sukukuntaa ja siten romani. Väliäkö sillä, koska juutalaiset ja romanit elävät diasporassa.

        En ole. estit sen osittivat ja Efraimin jälkeläiset suunnistivat heti vapauduttuaan lähes kaikki Intiaan, bunjabin maakuntaan, jonne he veivät mennessään alkuperäisen kirjoitustava, joka oli toinen aste nuolenpääkirjoituksesta, ja se toimii niillä alueilla, hieman kehittyneemmin vieläkin.

        Sieltä He ovat valuneet länteen ja suuri on Suomessa ja Ruotsissa.
        Meillä on tavat aika pitkälle samat, mutta jos luet Jaakobin siunaukset, huomaat erot.

        14 Isaskar on vahvaluinen juhta,
        joka makaa kuormaansa odottaen.
        15 Hän näki asuinsijansa hyväksi ja maansa ihanaksi. Hän painoi olkansa taakan alle, kävi tekemään orjan töitä

        Efraimista ei puhu esmim Ilmestys, sillä Joosef jakoi kahdelle pojalleen "muka oman osuutensa", jota Jumala ei hyväksynyt joten Hänen päällensä, johtuen siitä, että Hänestä tuli Israelin (Jaakobin) heimojen pääheimo, ja Häneltä meni taju oikeaan ja väärään, joten Hänet kirottiin, useissa eri kirjoissa, josta laitan vapaan käännöksen.

        Efraim lankesi epäjumalaan Baalin ja veden jumalaan, joka lopussa tappoikin Hänet.

        -Ehraimon tulee kantaa omaisuus mukanaan (korut), eikä Hänestä tule enää KOSKAAN kansaa, jolla olisi kuningas.

        Jatkan tarvittaessa, mutta tuota vapaasti käänneltyä jaetta en löytänyt, kun on kiire pitämään Raamattu- tuntia Saulista.


      • pää.pyörä

        #Efraimista ei puhu esmim Ilmestys, sillä Joosef jakoi kahdelle pojalleen "muka oman osuutensa", jota Jumala ei hyväksynyt joten Hänen päällensä, johtuen siitä, että Hänestä tuli Israelin (Jaakobin) heimojen pääheimo, ja Häneltä meni taju oikeaan ja väärään, joten Hänet kirottiin, useissa eri kirjoissa, josta laitan vapaan käännöksen.

        Efraim lankesi epäjumalaan Baalin ja veden jumalaan, joka lopussa tappoikin Hänet.

        -Ehraimon tulee kantaa omaisuus mukanaan (korut), eikä Hänestä tule enää KOSKAAN kansaa, jolla olisi kuningas.#

        Onko tämmöinen Raamatusta?
        Jos ei ole, miksi lisäät siihen epäpuhtautta?
        Eikö sinulta oteta osaasi pois, minkä katsot omaavasi?
        Uskomatonta opetusta, älä mene sitä jakamaan.


      • parjausta

        Eihän tuo juttu Efraimista (Israelista) ollut mitään muuta kuin juutalaisten anti-israelilaisuutta.


      • voisko-olla
        Kesitas kirjoitti:

        En ole. estit sen osittivat ja Efraimin jälkeläiset suunnistivat heti vapauduttuaan lähes kaikki Intiaan, bunjabin maakuntaan, jonne he veivät mennessään alkuperäisen kirjoitustava, joka oli toinen aste nuolenpääkirjoituksesta, ja se toimii niillä alueilla, hieman kehittyneemmin vieläkin.

        Sieltä He ovat valuneet länteen ja suuri on Suomessa ja Ruotsissa.
        Meillä on tavat aika pitkälle samat, mutta jos luet Jaakobin siunaukset, huomaat erot.

        14 Isaskar on vahvaluinen juhta,
        joka makaa kuormaansa odottaen.
        15 Hän näki asuinsijansa hyväksi ja maansa ihanaksi. Hän painoi olkansa taakan alle, kävi tekemään orjan töitä

        Efraimista ei puhu esmim Ilmestys, sillä Joosef jakoi kahdelle pojalleen "muka oman osuutensa", jota Jumala ei hyväksynyt joten Hänen päällensä, johtuen siitä, että Hänestä tuli Israelin (Jaakobin) heimojen pääheimo, ja Häneltä meni taju oikeaan ja väärään, joten Hänet kirottiin, useissa eri kirjoissa, josta laitan vapaan käännöksen.

        Efraim lankesi epäjumalaan Baalin ja veden jumalaan, joka lopussa tappoikin Hänet.

        -Ehraimon tulee kantaa omaisuus mukanaan (korut), eikä Hänestä tule enää KOSKAAN kansaa, jolla olisi kuningas.

        Jatkan tarvittaessa, mutta tuota vapaasti käänneltyä jaetta en löytänyt, kun on kiire pitämään Raamattu- tuntia Saulista.

        Miten sinä sitten suhtaudut näihin romaneihin, joita on helluntaissa ja vapaakirkossa, jos heillä ei kansana ole kuningasta? Sulkeeko se pois mahdollisuuden pelastua vapaakirkossa vai tuhoutuuko kaikka lahkot, missä romanit on mukana?


      • voisko-olla kirjoitti:

        Miten sinä sitten suhtaudut näihin romaneihin, joita on helluntaissa ja vapaakirkossa, jos heillä ei kansana ole kuningasta? Sulkeeko se pois mahdollisuuden pelastua vapaakirkossa vai tuhoutuuko kaikka lahkot, missä romanit on mukana?

        Miten sinä sitten suhtaudut näihin romaneihin, joita on helluntaissa ja vapaakirkossa, jos heillä ei kansana ole kuningasta?

        Sulkeeko se pois mahdollisuuden pelastua vapaakirkossa vai tuhoutuuko kaikka lahkot, missä romanit on mukana?

        Mitä siinä, eihän minullakaan ole kuningasta.
        Ei siinä mitään estettä ole pelastua Vapaakirkossa, he opettavat elävää Sanaa ja Raamatusta. Myös kaste on mukana.

        Ei missään ole kerrottu, että seurakunta, missä on Efraimilaisia ei pelastu.

        Käyn joka kesä niissä heidän telttakokouksissa, mahtavaa musiikkia sekä todella puhuttelevaa Sanaa.

        Oletko muuten miettinyt, miksi Kerhossa ei ole tummia.


      • voisko_olla
        Kesitas kirjoitti:

        Miten sinä sitten suhtaudut näihin romaneihin, joita on helluntaissa ja vapaakirkossa, jos heillä ei kansana ole kuningasta?

        Sulkeeko se pois mahdollisuuden pelastua vapaakirkossa vai tuhoutuuko kaikka lahkot, missä romanit on mukana?

        Mitä siinä, eihän minullakaan ole kuningasta.
        Ei siinä mitään estettä ole pelastua Vapaakirkossa, he opettavat elävää Sanaa ja Raamatusta. Myös kaste on mukana.

        Ei missään ole kerrottu, että seurakunta, missä on Efraimilaisia ei pelastu.

        Käyn joka kesä niissä heidän telttakokouksissa, mahtavaa musiikkia sekä todella puhuttelevaa Sanaa.

        Oletko muuten miettinyt, miksi Kerhossa ei ole tummia.

        Taas oletat liikaa. En tiedä sinun kerhoasi. Minusta tummat ovat sen verran vekkuleita, että sopivat hyvin helluntaihin ja vapaakirkkoon. Musiikista puheenollen tuli mieleen, että ajallinen musiikki tehoaa teihin, mutta Jumalan edessä tarjottuna se ei ole mitään.
        Muuten, kun olet vapaakirkkolainen, niin puhut heistä niinkuin ulkopuolinen. Onko sinulla sukset ristissä muiden vapaakirkkolaisten kanssa? Eivätkö he jaa oppejasi, jota en yhtään ihmettele, vai mistä johtuu?


      • prless
        Vl-rules kirjoitti:

        Mistä Sinun suku on lähtöisin, kun olet noin viisas.
        Oletko valelesta.

        Mitä sinä Kesitas tällä toisella nikillä teet?


      • uiuuuu

        Jos sinä olet Isaskarin heimoa, niin mitä osuutta sinulla on Daavidista?
        Sanopa se.


      • Onhan_niitä
        voisko-olla kirjoitti:

        Miten sinä sitten suhtaudut näihin romaneihin, joita on helluntaissa ja vapaakirkossa, jos heillä ei kansana ole kuningasta? Sulkeeko se pois mahdollisuuden pelastua vapaakirkossa vai tuhoutuuko kaikka lahkot, missä romanit on mukana?

        uskovaisiakin romaneja.


      • voisko_olla kirjoitti:

        Taas oletat liikaa. En tiedä sinun kerhoasi. Minusta tummat ovat sen verran vekkuleita, että sopivat hyvin helluntaihin ja vapaakirkkoon. Musiikista puheenollen tuli mieleen, että ajallinen musiikki tehoaa teihin, mutta Jumalan edessä tarjottuna se ei ole mitään.
        Muuten, kun olet vapaakirkkolainen, niin puhut heistä niinkuin ulkopuolinen. Onko sinulla sukset ristissä muiden vapaakirkkolaisten kanssa? Eivätkö he jaa oppejasi, jota en yhtään ihmettele, vai mistä johtuu?

        Taas oletat liikaa. En tiedä sinun kerhoasi.

        >>Minusta tummat ovat sen verran vekkuleita, että sopivat hyvin helluntaihin ja vapaakirkkoon. ** Mietihän vähän. Ei näissä hengellisissä piireissä ole näiden VL piirien businesmiesten yli kukaan käynyt. Ei mitään häpeämistä petoksellisella toiminnalla, siinä jää tummatkin toiseksi, tai jopa kolmanneksi. Atari- miehet ovat siinä toisena.

        >>Musiikista puheenollen tuli mieleen, että ajallinen musiikki tehoaa teihin, mutta Jumalan edessä tarjottuna se ei ole mitään.** Se ei ole mitään ajallista, vaan juuri sitä ylistystä, jota Israelissa, Jumalan silmäterässä soitetaan, ja lauletaan.

        Muuten, kun en ole minkään kirkon jäsen, opetan Lut kirkon eräässä solussa, mutta käyn siellä, missä kutsumus on.

        >> Onko sinulla sukset ristissä muiden vapaakirkkolaisten kanssa? ** Ei. Minulla on sielläkin tehtävä, johon Sinä et pääse.

        >>Eivätkö he jaa oppejasi, jota en yhtään ihmettele, vai mistä johtuu?** Minä tiedän sen opin, hieno Kristus-keskeinen oppi ja elämä myös sen mukainen.

        Elämä on niin Kristus- keskestä, ettei tarvitse vilkutella, ei edes kaiken varalta.


      • TrumpinHallitus
        Kesitas kirjoitti:

        Taas oletat liikaa. En tiedä sinun kerhoasi.

        >>Minusta tummat ovat sen verran vekkuleita, että sopivat hyvin helluntaihin ja vapaakirkkoon. ** Mietihän vähän. Ei näissä hengellisissä piireissä ole näiden VL piirien businesmiesten yli kukaan käynyt. Ei mitään häpeämistä petoksellisella toiminnalla, siinä jää tummatkin toiseksi, tai jopa kolmanneksi. Atari- miehet ovat siinä toisena.

        >>Musiikista puheenollen tuli mieleen, että ajallinen musiikki tehoaa teihin, mutta Jumalan edessä tarjottuna se ei ole mitään.** Se ei ole mitään ajallista, vaan juuri sitä ylistystä, jota Israelissa, Jumalan silmäterässä soitetaan, ja lauletaan.

        Muuten, kun en ole minkään kirkon jäsen, opetan Lut kirkon eräässä solussa, mutta käyn siellä, missä kutsumus on.

        >> Onko sinulla sukset ristissä muiden vapaakirkkolaisten kanssa? ** Ei. Minulla on sielläkin tehtävä, johon Sinä et pääse.

        >>Eivätkö he jaa oppejasi, jota en yhtään ihmettele, vai mistä johtuu?** Minä tiedän sen opin, hieno Kristus-keskeinen oppi ja elämä myös sen mukainen.

        Elämä on niin Kristus- keskestä, ettei tarvitse vilkutella, ei edes kaiken varalta.

        Mikä "silmäterä" on ydinasevaltio ISRAEL nykypäivinä. Missä näitä harhaoppisia kasvatetaan. Järkeäkin olisi hyvä käyttää, edes joskus ? Apostolien aikainen ISRAEL on aivan eri asia, joka ei liity meidän aikaamme ollenkaan. Ainoa Israelilaisten toive on
        "Maailman-valta" USAn veljeskuntien avulla. Koko Trumpin hallitus on heistä koostunut.


      • taivaantalikynttilät
        Kesitas kirjoitti:

        Olen Isaskarin heimoa ja asun Suomessa.

        Minusta henkilökohtaisesti Raamattu vaikenee, miten Sinun tilanteesi, oletko Kirjassa mukana?

        Inkarnoitumiseeni en voi vaikuttaa, se on heimon ja suvun perinne. Sen verran mainitsen, että kutsu sinne on annettu jo 14,05,1948.

        Kolmas nimeni esiintyy Raamatussa 25 kertaa.

        Lopuksi, älä ole katkera, vaikka synnyit VL, sukuun, mahdollisuuksia on jotain vielä Sinullakin.

        Siinä taas eräs "Publigaani", joka lyö rintaansa torilla kaikkien kuullen, kuinka hurskas hän on, hehehehheeee.


      • KääntäjätVääntäjät
        Kesitas kirjoitti:

        Perille Jerusalemiin päästään vasta Jumalan tulemisen jälkeen sinne, ja muodostaa oman Valtakuntansa.

        Mutta tiedustelit, milloin kirjat avataan.

        Ne avataan, kenelle ne avataan milleniumin jälkeen, Herran päivänä, jolloin Jeesus kirjojen perusteella jakaa ihmiset kahteen jonoon, kadotukseen toinen ja iankaikkisuuteen toinen jono, eli Jeesuksen omat, jotka ovat n 1/3 ihmisistä.

        Jeesuksen jonon kirjoja ei tarvitse edes avata, Jeesus tietää sen. Ilm 20;12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

        Mikä sitten on Jumalan rooli tuomioissa? Hän tuomitsee kaikki ne tahot, jotka ovat olleet vastaan Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Siinä menee Kirkkoja, valtioita, firmoja sekä yksittäisiä ihmisiä.
        Mutta puhuit myös vääristä käännöksistä.

        Katsele alkutekstiä, se löytyy Uuteen Testamenttiin vaikka Westcott Hort Laitos, ja VT Biblia Hebraica.

        Raamattu kylläkin sanoo, että ennen Herran tuloa viisaus lisääntyy.

        Sieltä löytyy.

        Kertokaa, te jotka niin hyvin olette kirjanne lukeneet, kutsuiko JEESUS isäänsä NIMELTÄ. vai vain yleistettynä "HERRAKSI" ? Kaikkivaltiaan nimi on toistettu vanhimmissa käännöksissä "YLI 7000 kertaa", mutta nykyään vain parissa kohdassa
        pelkkänä alaviitteenä. Eikö se ole kirkollisten kääntäjien tahallinen rikos ihmiskuntaa
        kohden. Katolilaiset kääntäjät etusijaisesti.


      • TrumpinHallitus kirjoitti:

        Mikä "silmäterä" on ydinasevaltio ISRAEL nykypäivinä. Missä näitä harhaoppisia kasvatetaan. Järkeäkin olisi hyvä käyttää, edes joskus ? Apostolien aikainen ISRAEL on aivan eri asia, joka ei liity meidän aikaamme ollenkaan. Ainoa Israelilaisten toive on
        "Maailman-valta" USAn veljeskuntien avulla. Koko Trumpin hallitus on heistä koostunut.

        >>Mikä "silmäterä" on ydinasevaltio ISRAEL nykypäivinä. ***

        Tässä Jumalan liitot Israelin kanssa (SRK;n kanssa ei yhtään, eikä tule)
        4. ISRAEL — laer"f.yI
        (2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
        Liitto Israelin kansan Mošen välityksellä Siinain vuorella. Tämä liitto, sekä Tooran ja Luvatun maan antaminen Israelille, ovat vahvistus Abrahamin liitolle. Tässä liitossa koko Israelin kansasta tehtiin pappiskansa (2Ms 19:3-6), mutta kuitenkin Herran palveleminen Ilmestysmajassa annettiin vain Aaronin pojille ikuisesti ja vain heille kuuluu ns. Leeviläinen pappeus (esim. 2Ms 28-29, 32:25-29, 39:1-31 ja Jer 33:14-26). Herra uudisti tämän liiton Mooavin maassa ennen kuin Israelin kansa
        pääsi luvattuun maahan (5Ms 29-30).

        Sitten, onko Jumala valehtelija?
        2. Moos. 3:15
        Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

        >>Missä näitä harhaoppisia kasvatetaan. ** Eiköhän ne kasvateta valtaosin Suomessa, jossain Afrikassa on alle kymmenen, jaa, ja Ruotsissa, eli siellä missä SRK; yrittää pysyä hengissä hajoamiseltaan.

        >>Järkeäkin olisi hyvä käyttää, edes joskus ?** Juuri näin ja edes sidokseksi Raamatun oppeja.

        >>Apostolien aikainen ISRAEL on aivan eri asia, joka ei liity meidän aikaamme ollenkaan. ** Silmäterä on aina silmäterä. Niin Jumalalla kun Sinullakin. Israel on aina Israel.

        >>Ainoa Israelilaisten toive on "Maailman-valta" USAn veljeskuntien avulla. Koko Trumpin hallitus on heistä koostunut.** Nyt pitää sanoa jo, lopeteta tuo juominen, hakeudu hoitoon, heti nyt aamulla.


      • KääntäjätVääntäjät kirjoitti:

        Kertokaa, te jotka niin hyvin olette kirjanne lukeneet, kutsuiko JEESUS isäänsä NIMELTÄ. vai vain yleistettynä "HERRAKSI" ? Kaikkivaltiaan nimi on toistettu vanhimmissa käännöksissä "YLI 7000 kertaa", mutta nykyään vain parissa kohdassa
        pelkkänä alaviitteenä. Eikö se ole kirkollisten kääntäjien tahallinen rikos ihmiskuntaa
        kohden. Katolilaiset kääntäjät etusijaisesti.

        Kertokaa, te jotka niin hyvin olette kirjanne lukeneet, kutsuiko JEESUS isäänsä NIMELTÄ.

        Pater, on Isä
        Patros. Isän alkutekstin nimi, taivutus Isän.
        Pater on myös käännetty Isäni muotoon, kuten Isä meidän rukouksessa.

        Herra ja Jumala ovat ikään kuin titteleitä, kuten Jumala.
        Vanhassa Testamentissa Jumala oma nimi on joko ” Minä olen mikä minä olen”, tai Jahwe, Uudessa testamentissa Jeesus sanoo olevansa Jumala Jumalasta, sanoen ”minä olen”.

        Jeesus ei käyttänyt Isästä nimeä Herra.

        Vanhemmissa käännöksissä se on väärin, tieto on lisääntynyt käännöksissä löytöjen sekä perehtymisen osalta.

        Jeesus on kaikkivaltias nyt, ei Jumala (Matt 28;17).

        Tuskin se rikos on. Jos katolisuutta aletaan tutkia, niin se lopetettaisiin, jos olisi siihen mahdollisuutta.


    • blydeemaaniska

      "Syntien anteeksipyytämisestä olen tietenkin sitä mieltä,että jos olemme loukanneet tai pahoittaneet toisen mielen tai tehnyt jotain muuta väärää,niin tietenkin tämä pitäisi pyytää nimenomaan asianomaisilta anteeksi."
      .

      -
      Näihän sen pitäisi olla. Muuta kun vl varastaa kaupasta, aviokumppani voi antaa anteeksi.
      -
      Hoitokokouksissa aikoinaan, hoitomiehet "itkut silmissä" ristiin rastiin pyytelivät
      saatanalleheittelemisiään anteeksi. Ei asianomaisilta.
      -
      Turhaan pyysivät, synti on heillä, helvetti korjaa....................

    • Onko_Kesitas

      hunnien jälkeläinen?

      • teuta011

        " Aloittajalle "
        -
        Aabrahamin vanhurskautus on kirjoitettu ,
        1 Moos 15: 6 . esimerkiksi ,.
        -


      • MissäOnOikeus

        Abraham ei ole se pelastava enkeli, eivätkä edes apostolit. Kaikki he ovat saman arvoisia Jumalan edessä. David teki huorin, määräämällä "Sadan-päämiehen"
        eturintamalle tapettavaksi, saadakseen hänen vaimonsa itselleen. Ei heillä kaikilla ollut
        puhtaat pyykit pesussa. Kuitenkin LUOJA on armahtavainen, jopa rikollisille ?


    • vastaajososaat

      Jumala on itse antava pojalleen, ( eräälle pojistaan ) vallan hallita maata ja sen kansoja, mutta sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan, ei edes poikakaan, vaan ISÄ YKSIN. Sitä eivät sadat miljoonat ihmiset käsitä, vaan menevät asioiden edelle muodostaen omia luulojaan.

    • KALERVOTUOMARI

      Vaikka kirjoitan omalla nimelläni, niin totuudelliset asiat raamatusta jätetään julkaisematta. Mitä se todistaa tämän sivun johtajista ja heidän pimeydestään.
      Kaikenlaiset epäraamatulliset "hörinät" menevät läpi ilman kiistaa, joka taas todistaa meidän aikamme täydellisestä korruptiosta, myöskin uskon asioista.

    • korpikulkijainen

      ""Jumala on itse antava pojalleen, ( eräälle pojistaan ) vallan hallita maata ja sen kansoja, ""

      Jumala antaa sen vallan ainoastaan Jeesukselle Kristukselle, ainokaiselle Pojalleen (huom! iso kirjain, siis ei tarkoita nyt tässä Jumalan poikia ja tyttäriä).

    • älyäläjätäjärkimenijo

      Kyllä tuolla "Kesitaksella" on kyky hämmentää asia kuin asia. Kova on hellaripastorilla pätemisen tarve. Omaa uskoansa kaupittelee, hämmentää, hämmentää. Sitte hänellä on FANTASIA että hän on juutalainen. Tekstejään kun lukee, niissä ei ole päätä eikä häntää. Ainaki viimeiset 10 vuotta on hämmentänyt täällä. Sairautta on monen sorttista!!

      • Melperi_on

        kadonnut täältä jo monta kuukautta sitten.


    • tulkaajovaloon

      Kesitas on paljon enemmän kuin teidän kaikki suviseurapuhujnne yhteensä, joilla ei ole mitään todellista opetuksen sanaa, ei mitään joka ei olisi jo edeltä mietittyä tukemaan kerholaisten oppeja.

      Eli kaikki veeälpuheet on pönkäämässä omia harhaoppeja eikä siis mitään tekemistä todellisen evankeliumin kanssa.

      siinä on teille miettimistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe