Älyn jättiläinen Stephen Hawking on kuollut

Älyn jättiläinen – Stephen Hawking on kuollut

Elämä antaa ja ottaa [1. Stephen antoi enemmän kuin kukaan oikein jaksaa ymmärtää ja ottaa vastaan, toisaalta elämä otti itse Stepheniltä lähes kaiken. Hawking jätti viestin maailmalle – suuren älyn, josta hän viesti meille jotain sellaista, mitä suurin osa ei osaa ajatella – kaikkeudeksi, mikä on aina läsnä – tässä, nyt ja jossain tuolla toisella puolen.

Olin ja olen Stephen Hawkingin harras ihailija – jo 1970 -luvulta alkaen. Olen käyttänyt omasta mielestäni resursseistani merkittävän osan sen ymmärtämiseen mitä Hawking opetti ja kertoi …

Ymmärrykseni ei ole auennut täyteen tietoisuuteen siitä kirkkaan valon elämästä, mitä Stephen meille tasaisen systemaattisesti tarjoili – muun muassa ikikirjassa – monilla kirjahyllyssä, lukemattomana – ”Ajan lyhyt historia” ---

[1 1942-2018 ~ https://www.hs.fi/tiede/art-2000005602960.html -

Kommenttini ylläolevaan linkkikirjoitukseen:
” … ... Tämä oli hyvin surullinen uutinen - ihailin Hawking' iä - vuosikymmenet. Suuri, todella suuri mies - älyn kirkasta huippua. Stephen oli muutoinkin elämän kohokohta - sitkeyden ilmentymä - lahja ihmiskunnalle. Lyhyt historia tulee olemaan pitkä - Hawking tullaan muistamaan hyvin pitkään. Mustan aukon kulkija ja jonka elämä jää ikuiseen kiertoon tapahtumahorisonttiimme! … ” -Ilkka Luoma.


Yhden asian Hawkingin sitkeä elämä opetti – asioiden ja tapahtumien linkittymisen kaikkeen!

Tämä oli suuren surun päivä. Ei ollut koskaan mahdollisuutta tavata itse kirkkaan älyn suurmiestä, mutta jotenkin hän osasi sytyttää jotain sellaista, joka kirkastuu iän myötä – on havainto, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja olemme osasena jossain niin suuressa, että se on olemattoman pieni - me maallikot kutsumme tätä ”metsän näkemisellä puilta” tai ”aidan sen seipäiltä” --- nämä ovat yllättävän vaikeita meille fakkiutuneille ihmisille!

Näin muotoilin tekstin Iltalahden uutiseen Stephen Hawkingin kuolemasta:
~ http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201803142200810147_ul.shtml -

” … Sitkeän elämän huippu. Kirkkaan älyn tapahtumahorisontti on nyt kohdannut ikuisuuden - matka Stephenin ymmärtämään Mustaan aukkoon [2 on alkanut kuvainnollisesti ja myös konkreettisesti!

Lohtuna Hawkingille hänen oma oivallus: Kaikki, aivan kaikki - jopa Mustat aukot höyrystyvät ja haihtuvat täyteen tyhjyyteen, ei edes muistoa, kun ei valoakaan - ei mitään. Mittakaavat katoavat, ja sen lyhyen ihmissekunnin ajaksi jäi Stephenin säkenöivä valo ja äly kirkastamaan ymmärrystämme siitä, että kaikki olivat yhtä! R.I.P. Stephen … ” -Ilkka Luoma.

Viite:
[2 ~ https://en.wikipedia.org/wiki/Black_hole -


Ilkka Luoma



DOC stephen_siirtyi_omaan_tapahtumahorisonttiin_14032018.doc – OpenOffice Writer
PVM 14032018

[1] [2] [3] [4] [5]

348_2731

2

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poissa.on

      Valheellisen tieteen ateisti Hawking kuollut

      Olivat hänen tiedeoivalluksensa mitkä hyvänsä, ihminen, joka ei tunnusta Jumalaa kaiken luojaksi , on epärehellinen väärän tiedon levittäjä.
      Levätköön hän rauhassa ja Jumala armahtakoon sielunsa.

      • vanhus

        En ole kuulutkaan että hän olisi ollt Jumalankieltjä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe