Tässä suomalaisittain katsoen järkevä tuore AutoBildin rengastesti.
LOPPUTULOKSET
1. Hankook Ventus Prime3
2. Continental Premium Contact5
3. Falken Ziex ZE310
4. Firestone Roadhawk
5. Michelin Energy Saver
6. Pirelli Cinturato P1 Verde
7. Bridgestone Turanza T005
8. Fulda Eco Control HP
9. Vredestein Sporttrack 5
10. Good Year EfficientGrip Performance
.
.
.
19. Nokian Line
KULUTUSKESTÄVYYS HINTA/KULUTUSKESTÄVYYS
(mitä pienempi luku-sitä parempi)
1. Fulda 49920 km 3.91
2. Michelin 47560 5.67
3. BF Goodrich 45240 5.19
4. Falken 44460 5.40
5. Kleber 42510 5.29
6. Bridgestone 42120 6.17
7. Vredestein 41340 4.84
8. Pirelli 41340 5.44
9. Giti Synergy 39000 5.38
10. Uniroyal Rain Expert 3 38610 5.57
.
.
.
Nokian 31980 km 6.72
Lisähuomiona Auto Bild ottaa esiin Kiinalaisen Infinity Ecosis-renkaan jonka kokonaissijoitus oli 12, kulutuskestävyys 35880 km ja hinta/kestävyyssuhde 5.02.
Suomalaisena täytyy todeta Nokian jääneen ainakin tässä luokassa pahasti alakynteen ja toisaalta Kiinasta tulevan myös hyvälaatuista tavaraa.
Testissä oli yhteensä 50 rengasta joista jatkoon pääsi jarrutustestien jälkeen vain 20 parasta, ehkä osittain epäoikeudenmukaisestikin sillä noissa halvoissa renkaissa löytyy varmasti suomalaisille hyviä vaihtoehtoja ainakin hinta-laatusuhteeltaan.
TUORE Saksalainen rengastesti 195/65R15 V
48
3168
Vastaukset
- Aloittaja_kommentoi
Meni työtä hukkaan kun tein mielestäni selkeän taulukon mutta joku ohjelma tuppaa kaiken tekstin samaan kasaan. Sorry, ei ollut minun vika.
- Cruzeideri
Kiitos taulukossa.
Testivoittaja Hankookin hinta / kilometri kiinnostaisi varmasti monia myös. Se oli suunnilleen sama kuin Michelinillä.
Lisähuomiona tuossa hintataulukossa ei taidettu mitenkään huomioida vierintävastusta, siinä Energy Saver kärkeä, joten sen kilometrihinta vielä laskisi verrattuna muihin jonkun verran. Hankook esimerkiksi selvästi huonompi kulutuskestossa.
Edelleen huomiona, että hinnassa ei varmaan huomioitu asennustyötä tai edes vaivaa, riippuen tietenkin kuuluuko asennus hintaan. Tämä kuitenkin suosii pisimpään kestäviä eli Micheliniä.
Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa. Ja jos säästää haluaa, niin testivoittaja Hankook yleensä edullinen, eikä silloin säästä ominaisuuksien kustannuksella.- penapenapena
Kylläpä niitä selityksiä taas löytyy kun michelin ei ole enää kestävin kilometreissä eikä lähelläkään kärkeä kilometrien hinnassa.
- uutta.alle.vaan
"Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa."
Yhtä hyvin voi kysyä että miksi ei ostaisi niitä. Itse voin kokemuksesta kertoa että kyseisessä kokoluokassa michelinit olivat kuudentena kesänä jo sellaiset jyrät että niistä tahtoi eroon ja ne lensivätkin romurengaskasaan kyljet asianmukaisesti puhkottuina siinä neljämillisinä. - Cruzeideri
penapenapena kirjoitti:
Kylläpä niitä selityksiä taas löytyy kun michelin ei ole enää kestävin kilometreissä eikä lähelläkään kärkeä kilometrien hinnassa.
Harvoin jos koskaan Michelin on ykkönen ollut kilometrihinnassa. Michelinhän yleensä kallein ostaa. Mutta kuten tästä taas näemme, keskihintainen käyttää, mikä tarkoittaa että ominaisuuksiinsa nähden ihan kilpailukykyinen, riippuen itse kunkin painotuksista. Toki tässä testissä Fulda oli aika ylivoimainen hinta / laatu-suhteeltaan.
- Cruzeideri
uutta.alle.vaan kirjoitti:
"Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa."
Yhtä hyvin voi kysyä että miksi ei ostaisi niitä. Itse voin kokemuksesta kertoa että kyseisessä kokoluokassa michelinit olivat kuudentena kesänä jo sellaiset jyrät että niistä tahtoi eroon ja ne lensivätkin romurengaskasaan kyljet asianmukaisesti puhkottuina siinä neljämillisinä.No jos saa tunnettua, perinteistä merkkituotetta tai kiinalaista merkitöntä tai uuden merkin tavaraa samaan hintaan, niin valinta on ainakin minulle selvä.
Jos ongelma on renkaan liian pitkä kesto, niin ei sen takia tarvitse kiinalaista ostaa, onhan noissa merkkikumeissakin lyhyempään kestäviä. Vaikka nyt tuo Hankook, jolla ominaisuudetkin aivan eri luokkaa kuin kinukeilla. - Aloittaja_täällä
Hankookin hinta oli Saksassa 215€/sarja ja hinta 5,74€/1000km. Tässä vielä renkaiden vierintävastukset
1. Giti 6,20 kg/t
2. Bridgestone 7,02
3. Michelin 7.04
4. Vredestein 7.26
5. GoodYear 7.35
6. Nokian 7.51
7. Dunlop 7.54
8. Maxxis 7.55
9. Infinity 7.61
10. BF Goodrich 7.62
- Cruzeideri
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-15-inch-Summer-Tyre-Test.htm
Tuolla lisää samasta testistä.
Fulda tosiaan yksi huonoimman vierintävastuksen renkaista, mikä kasvattaa sen kilometrihintaa. Michelin taas parhaasta päästä. Mutta silti Fulda jäänee halvemmaksi ja kun pisteet testissä muutenkin tasoissa, niin Fulda olisi tällä perusteella parempi valinta. Vain brändiarvo ja sen myötä tässä mittaamattomat tekijät voisivat kääntää kupin Misukalle.- Kliimaksi
Brändi arvo ei merkkaa kuin penalle.
- Penapenapena
Pentille taas Corolla kokoa tarjolla. Valitusvirsi kun Michelin jäi kärjestä. Fuldan ottaisin, jos olisi tuon kokoluokan renkaat. Brändi ei minulle merkkaa mitään, jos osaa tehdä hyvän tuotteen. 17 tuumaisilla normikoolla mennään, pienemmät ei Pentti mahdu, jarrusatulat ottaa vanteeseen muuten. Vai saisiko pienemmät satulat levyineen jostain? Rälläkällä pienemmäksi? Lopeta jo se Cruzeideri nimimerkki, käytä rohkeasti omaa nimeäsi vaan 😂.
- Cruzeideri
Miten ne tuumasi nyt tähänkin liittyvät? Hauku Autobildiä, kun ovat testanneet eri kokoa kuin sinulle sopii.
Brändi merkkaa juuri sen "jossin" takia. - Käytäpenttiä
Cruzeideri kirjoitti:
Miten ne tuumasi nyt tähänkin liittyvät? Hauku Autobildiä, kun ovat testanneet eri kokoa kuin sinulle sopii.
Brändi merkkaa juuri sen "jossin" takia.Penttiä kiusatakseni. Ideaasi vaihtaa pienemmät renkaat alle, vaikkei ne mahdu pyörimään edes.
- 43543643
Pitänee Autobildin hakea, järkevin testi kolmesta suuresta autolehdestä. 195/65-15 varmasti liikenteen yksi yleisimpiä kokoja edelleen ja siten kysyntä ja kiinnostus suurinta. 2/3 meidänkin autossa tuo koko, kolmannessa 205/55-16.
Jos kommentoi Fulda-Michelin eroja, niin voihan Fuldalla päästä muutaman km pidemmälle, mutta Fuldan ajettavuutta on haukuttu ja keskinkertainen muiltakin ominaisuuksilta. Michelin taas aina tasaisesti kärjen tuntumassa kaikilla alueilla eikä tule epämiellyttäviä yllätyksiä, siksi Michelin hintansa arvoinen kun vielä kestävimpiäkin.
Itse en enää noita halpiksia tai välttämättä edes keskihintaisia ostele, niin negatiivisia yllätyksiä usein tullut, esim kova melu, surkea ohjaustuntuma, surkea märkäpito. Michelinissä voi luottaa että hyvä kaikilla alueilla lisäksi kestää. Viimeksi tein virheen että ostin kestäväksi kehutun Yokohaman, kyllähän ne kesti, olivat edullisia ja pito ok, mutta surkeasta ohjaustuntumasta sai sitten kärsiä vuosikausia.- Cruzeideri
Ehkä vahvin peruste Michelinin puolesta Fuldaa vastaan on juuri brändissä sitä kautta, että kyseessä lähes takuuvarmasti kohtalaisen hyvä rengas. Eri testeissä tulokset voivat heitellä, Michelin kuitenkin aina kohtuullisen hyvä vähintään. Fuldalla enemmän heittelyä tuloksissa eli saatko sitten itsellesi juuri niin hyvät kuin tuossa testissä? Entä pyöreys, tasapaino, käytös kuluneena? Puhkeamisherkkyys? Kaikissa näissä varmemman päälle pelaa valitsemalla Michelinin, vaikka aivan hyvin Fulda voisikin olla noidenkin osalta parempi. Siitä ei vaan ole samanlaista varmuutta.
- Eikannata
Cruzeideri kirjoitti:
Ehkä vahvin peruste Michelinin puolesta Fuldaa vastaan on juuri brändissä sitä kautta, että kyseessä lähes takuuvarmasti kohtalaisen hyvä rengas. Eri testeissä tulokset voivat heitellä, Michelin kuitenkin aina kohtuullisen hyvä vähintään. Fuldalla enemmän heittelyä tuloksissa eli saatko sitten itsellesi juuri niin hyvät kuin tuossa testissä? Entä pyöreys, tasapaino, käytös kuluneena? Puhkeamisherkkyys? Kaikissa näissä varmemman päälle pelaa valitsemalla Michelinin, vaikka aivan hyvin Fulda voisikin olla noidenkin osalta parempi. Siitä ei vaan ole samanlaista varmuutta.
Sama Michelinissä, saatko kylkihalkiot vai suikaleina irtoavan kulutuspinnan. Ei, ei sinulle ole sellaisia misukoita sattunut tai koskaan kuullutkaan. Maanantai kappaleita muillakin. Varsinkin Nokialla. Jos ajaa vain 10-15 tkm vuodessa, 7500km/per sarja, turha ostaa vähiten kuluvia. Romuksi ne päätyy ennen pinnan loppua, korput ja ominaisuudet mennyt.
- Kotiinkannettunatulee
Haeppas uusin Ab lehti, minkään sortin rengastestiä siitä et löydä.
- Taivaallinenmuutos
Minullakin oli aina yllätyksi halvan auton kanssa, hyvät renkaat tuntui huonoilta ja melua oli. Sitten ostin Auton, hiljaisen, isompi rengaskoko, ei vetele, ulise, jollota, hiljainen halvemmillakin renkailla.
- Cruzeideri
Eikannata kirjoitti:
Sama Michelinissä, saatko kylkihalkiot vai suikaleina irtoavan kulutuspinnan. Ei, ei sinulle ole sellaisia misukoita sattunut tai koskaan kuullutkaan. Maanantai kappaleita muillakin. Varsinkin Nokialla. Jos ajaa vain 10-15 tkm vuodessa, 7500km/per sarja, turha ostaa vähiten kuluvia. Romuksi ne päätyy ennen pinnan loppua, korput ja ominaisuudet mennyt.
Ei kannata ei.
Halkioista ja suikaleista pitäisi saada hieman tilastollisempaa näyttöä, ja siitä että se kohdistuu nimenomaan Micheliniin? Noin lähtökohtaisesti Michelinillä on brändissään eniten hävittävää, joten heillä on myös suurin motiivi pitää huolta, ettei renkaissaan esiinny virheitä. - Aikasikylläriittää
Cruzeideri kirjoitti:
Ei kannata ei.
Halkioista ja suikaleista pitäisi saada hieman tilastollisempaa näyttöä, ja siitä että se kohdistuu nimenomaan Micheliniin? Noin lähtökohtaisesti Michelinillä on brändissään eniten hävittävää, joten heillä on myös suurin motiivi pitää huolta, ettei renkaissaan esiinny virheitä.Youtubesta ja palstoilta löytyy.
- Cruzeideri
Aikasikylläriittää kirjoitti:
Youtubesta ja palstoilta löytyy.
Tiedätkö mitä tilasto tarkoittaa?
- khfkjhdvkhjgv
http://www.tiresafetygroup.com/100000-tires-recalled-by-michelin-in-north-america/
Takavuosina satatuhatta halkeavaa nakkia vedetty takaisin. Samoihin aikoihin myös euroopassa ollut ongelmia, omalle kohdalle sattui "Energy Saver"- sarja joka halkeili kyljistään. Tuon näköistä jälkeä:
https://acurazine.com/forums/attachments/2g-tl-tires-wheels-suspension-100/90612d1501791993-any-michelin-tires-experience-img_01991_zpsea5845d3.jpg
https://www.google.fi/search?q=michelin tires dry rotting&client=opera&hs=niu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE4rnPnfHZAhVmQpoKHWp6DOoQ_AUICigB&biw=1366&bih=668
Jenkeissä edelleen kova debatti päällä autoilupalstoilla koska halkeilu ei ole kokonaan loppunut. - Lue_tarkkaan
Kotiinkannettunatulee kirjoitti:
Haeppas uusin Ab lehti, minkään sortin rengastestiä siitä et löydä.
Testi oli jo viime perjantain SAKSAN AutoBildissä.
- Cruzeideri
khfkjhdvkhjgv kirjoitti:
http://www.tiresafetygroup.com/100000-tires-recalled-by-michelin-in-north-america/
Takavuosina satatuhatta halkeavaa nakkia vedetty takaisin. Samoihin aikoihin myös euroopassa ollut ongelmia, omalle kohdalle sattui "Energy Saver"- sarja joka halkeili kyljistään. Tuon näköistä jälkeä:
https://acurazine.com/forums/attachments/2g-tl-tires-wheels-suspension-100/90612d1501791993-any-michelin-tires-experience-img_01991_zpsea5845d3.jpg
https://www.google.fi/search?q=michelin tires dry rotting&client=opera&hs=niu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE4rnPnfHZAhVmQpoKHWp6DOoQ_AUICigB&biw=1366&bih=668
Jenkeissä edelleen kova debatti päällä autoilupalstoilla koska halkeilu ei ole kokonaan loppunut.Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!
Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia. - khfkjhdvkhjgv
Cruzeideri kirjoitti:
Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!
Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia.No ihan turhaan selittelet, sen halkeilun kokeneilta on luotto mennyt, kuten allekirjoittaneelta. Ja hait sitten ääriesimerkin kilometrikestoksi ja vuosiksikin. Omalla kohdalla (siis renkaan kohdalla) halkeilu alkoi tai oikeammin tuli huomatuksi kolmantena kesänä ja noin 35 000km paikkeilla, sitähän ei tiedä kuinka aikaisessa vaiheessa se on alkanut. Ei siitä kulutuspinnan kestostakaan juuri hyötyä ole siinä vaiheessa kun kankaat näkyvät kylkien halkeamista.
- Cruzeideri
khfkjhdvkhjgv kirjoitti:
No ihan turhaan selittelet, sen halkeilun kokeneilta on luotto mennyt, kuten allekirjoittaneelta. Ja hait sitten ääriesimerkin kilometrikestoksi ja vuosiksikin. Omalla kohdalla (siis renkaan kohdalla) halkeilu alkoi tai oikeammin tuli huomatuksi kolmantena kesänä ja noin 35 000km paikkeilla, sitähän ei tiedä kuinka aikaisessa vaiheessa se on alkanut. Ei siitä kulutuspinnan kestostakaan juuri hyötyä ole siinä vaiheessa kun kankaat näkyvät kylkien halkeamista.
Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.
Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.
Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä. - khfkjhdvkhjgv
Cruzeideri kirjoitti:
Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.
Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.
Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä."Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."
Siis mitä ihmettä luulet saavuttavasi selittämällä minulle siitä mikä minulle pitäisi olla ongelma ja mikä ei? Kun sinä et sitä päätä eikä sinulla ole mitään auktoriteettia asiassa.
Renkaat olivat hintavat ja kestoiän ja kilometrien odotus kova, ja renkaat osoittautuivat pettymykseksi, ja jopa arveluttavan vaarallisiksi sellaisiksi. Siksi äänestän lompakollani kuten tekevät monet muutkin ja etenkin Yhdysvalloissa jossa huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä turvallisuuteen vaikuttavassa laadussa ei siedetä. - Cruzeideri
khfkjhdvkhjgv kirjoitti:
"Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."
Siis mitä ihmettä luulet saavuttavasi selittämällä minulle siitä mikä minulle pitäisi olla ongelma ja mikä ei? Kun sinä et sitä päätä eikä sinulla ole mitään auktoriteettia asiassa.
Renkaat olivat hintavat ja kestoiän ja kilometrien odotus kova, ja renkaat osoittautuivat pettymykseksi, ja jopa arveluttavan vaarallisiksi sellaisiksi. Siksi äänestän lompakollani kuten tekevät monet muutkin ja etenkin Yhdysvalloissa jossa huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä turvallisuuteen vaikuttavassa laadussa ei siedetä.Onpa se kova paikka. Otan osaa.
USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston, - khfkjhdvkhjgv
Cruzeideri kirjoitti:
Onpa se kova paikka. Otan osaa.
USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston,No niin näyttää olevan, otat michelinit kovin henkilökohtaisesti. Muutenkin "keskustelu"tyylisi on sanalla sanoen hieman omituinen, luulet voivasi sanella ihmisille mitä heidän tulee ajatella ja ostaa, vaikka mielipteesi ovat yhtä tyhjän kanssa kuten kenen tahansa anonyymin.
Huomaapa siihen liittyen eräs pikku juttu. Tässä on esitetty tosiasioita todellisuudessa tapahtuneesta vakavasta laatuongelmasta. Faktaa. Sinä sen sijaan että esittäisit faktaa, säikähdät asiasta niin että luisut jo lapsellisen irrationaaliseen tunteelliseen perusteluun.
Tuo "laaturenkaiden" halkeiluepidemia nyt on fakta jota et pysty selittelemään millään pois, ja monet ovat merkkiin pettyneet. Ja mitä tulee suosituimmuuteen ja siitä vedettyyn johtopäätökseen hyvyydestä, tiedät varmasti mitä ne miljoona kärpästä sanoivat. - Menisit.hoitoon
Cruzeideri kirjoitti:
Onpa se kova paikka. Otan osaa.
USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston,Voi vain kuvitella minkälaiset kiljukarnevaalit Pen... ei kun "cruzeiderin" yksiössä alkaisivat jos jollakin halkeaisi kiinalainen rengas. Kun miseliini halkeaa, on se pikku juttu eikä merkitse oikeastaan mitään. Keskitason tai huonomman sijoituksenkin saa väännettyä suorastaan parhaaksi kun oikein itselleen selittelee.
- ttuakovänkäättaas
Cruzeideri kirjoitti:
Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.
Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.
Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä."Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."
Oletko lukutaidoton vai täytyykö taas vetää hieman "kotiinpäin"?
Siinähän kirjoitettiin että halkeilu on HUOMATTU 35 000km paikkeilla, ja jos halkeilu on samanlaista kuin kovin yleisissä kuvissa halkeilleista Michelineistä, niin se rengas ei ihan yhdessä eikä kahdessa yössä sellaiseksi mene. - Cruzeideri
khfkjhdvkhjgv kirjoitti:
No niin näyttää olevan, otat michelinit kovin henkilökohtaisesti. Muutenkin "keskustelu"tyylisi on sanalla sanoen hieman omituinen, luulet voivasi sanella ihmisille mitä heidän tulee ajatella ja ostaa, vaikka mielipteesi ovat yhtä tyhjän kanssa kuten kenen tahansa anonyymin.
Huomaapa siihen liittyen eräs pikku juttu. Tässä on esitetty tosiasioita todellisuudessa tapahtuneesta vakavasta laatuongelmasta. Faktaa. Sinä sen sijaan että esittäisit faktaa, säikähdät asiasta niin että luisut jo lapsellisen irrationaaliseen tunteelliseen perusteluun.
Tuo "laaturenkaiden" halkeiluepidemia nyt on fakta jota et pysty selittelemään millään pois, ja monet ovat merkkiin pettyneet. Ja mitä tulee suosituimmuuteen ja siitä vedettyyn johtopäätökseen hyvyydestä, tiedät varmasti mitä ne miljoona kärpästä sanoivat.Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia. - Cruzeideri
Menisit.hoitoon kirjoitti:
Voi vain kuvitella minkälaiset kiljukarnevaalit Pen... ei kun "cruzeiderin" yksiössä alkaisivat jos jollakin halkeaisi kiinalainen rengas. Kun miseliini halkeaa, on se pikku juttu eikä merkitse oikeastaan mitään. Keskitason tai huonomman sijoituksenkin saa väännettyä suorastaan parhaaksi kun oikein itselleen selittelee.
Googlaahan kiinalaisten halkeilu. Itse googlasin hetki sitten ja nyt on gran reserva poksahtanut auki.
- eheytymistä.sinne
Cruzeideri kirjoitti:
Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.Sinä se et päässyt yhtäkään iltaa miettimättä toisten miesten sukupuolielimiä, kaappihomo.
Miten olet muka "haastanut" nuo linkeillä esitetyt faktat misukoistasi? - khfkjhdvkhjgv
Cruzeideri kirjoitti:
Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.Öh, tuota.. sinulla näyttää olevan ihan "pieniä" ongelmia vihanhallintasi ja seksuaalisuutesi kanssa, joten minä puolestani jätän "keskustelun" kanssasi ihan tähän näin ja nuo linkit lukijoiden luettaviksi, ne puhuvat puolestaan enemmän kuin sinä kykenet niitä pois selittelemään.
Ei muuta kuin tervehtymistä sinne... - ei.kun.pilit.taas.esille
Cruzeideri kirjoitti:
Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.Miten kuvittelit voivasi haastaa jollakin näkökulmallasi sen että se halkeilu on ollut Michelinille todellinen ongelma ja että renkaita on vedetty takaisinkin sen vuoksi sellaiset vaatimattomat 100 000 kpl?
Yleensäkin tuo "haastamisesi" on, miten sen nyt nätisti sanoisi, juuri sellaista teinikäytöstä mitä nytkin sitten projisoit muiden tekemäksi vaikka tässä katjussa ainoa teinin tavoin käyttäytyvä olet sinä.
Kokeilisit tavallista sivistynyttä keskustelua joskus. - ei_ole_ei
Lue_tarkkaan kirjoitti:
Testi oli jo viime perjantain SAKSAN AutoBildissä.
mutta ei Ab suomi lehdessä vieläkään.
- Mikämättääelämässäsi
Cruzeideri kirjoitti:
Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!
Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia.Kerroppas Pentti, mistä tämä pakkomielle Micheliniehin tulee? Aika v.mäistä olisi olla noin lyhytnäköinen. Uskallatko kokeilla uutta missään asiassa? Kannattaisi kokeilla, eikä kaavoihin kangistua. Turha sitoa pääomia misukkaan.
- Kikkelimielessäolet
Cruzeideri kirjoitti:
Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.Homostuttaa taas vai? Onneksi olet homo, etkä lisäänny. Jäät lajisi viimeiseksi. En koskaan ole tavannut noin lyhytnäköistä.
- Cruzeideri
Kikkelimielessäolet kirjoitti:
Homostuttaa taas vai? Onneksi olet homo, etkä lisäänny. Jäät lajisi viimeiseksi. En koskaan ole tavannut noin lyhytnäköistä.
Pentittelijä-vajakki länkyttänyt taas viestin toisensa perään omista traumoistaan. Etkö ymmärrä, että tämä on rengaskeskustelu, eikä avohoitolasi?
Mistä se pakkomielle ruostuviin Toyotiin tulee? - Haelapsiapua
Cruzeideri kirjoitti:
Pentittelijä-vajakki länkyttänyt taas viestin toisensa perään omista traumoistaan. Etkö ymmärrä, että tämä on rengaskeskustelu, eikä avohoitolasi?
Mistä se pakkomielle ruostuviin Toyotiin tulee?Äläpäs Pentti muita syyttele. Itsehän toit minipippeli juttusi esille. Etkö muista vai etkö osaa enää lukea? Lyhyt muisti. Hermostuttaako kun käry kävi? Sinullahan niitä ongelmia on, kun tappiolle jäät, alkaa vajakit ym. Voi kun sinä ymmärtäisit että tämä on rengaskeskustelu, ei homostelu palsta. Se mistä sinulla tulee pakkomielle ruostuviin Toyotiin, on täysin sinun ongelmasi, mistä sitä kukaan täällä tietää. Michelin tappio kalvaa sisintäsi!
- Hupsistavaanmisukka
Cruzeideri kirjoitti:
Tiedätkö mitä tilasto tarkoittaa?
Tuossahan niitä alapuolella on. Tutkaile rauhassa ja traumatisoidu lisää.
- Cruzeideri
Hupsistavaanmisukka kirjoitti:
Tuossahan niitä alapuolella on. Tutkaile rauhassa ja traumatisoidu lisää.
Siis et.
- Eläkeukko_
Cruzeideri kirjoitti:
Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.
Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.
Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä.Micheliniä mitenkään puolustelematta muistan että joskus 70-80-luvuilla ainoastaan Michelinin rungot kelpuutettiin pinnoitettaviksi. Siihen aikaan se oli ylivoimainen tasaisen laatunsa puolesta.
- khsfvakdjh
Eläkeukko_ kirjoitti:
Micheliniä mitenkään puolustelematta muistan että joskus 70-80-luvuilla ainoastaan Michelinin rungot kelpuutettiin pinnoitettaviksi. Siihen aikaan se oli ylivoimainen tasaisen laatunsa puolesta.
Taisi olla Ässärengas joka noin mainosti, ei mikään yleinen sääntö koko pinnoitusalalla silloinkaan. Toki olivat parhaita runkojensa puolesta sen ajan renkaista, vaan ajat muuttuvat ja nyt ei meinaa tulos vaan enemmän tulosta, ja hyvänkään brändin ei kannata tehdä mitään mikä ylittää vähänkään tuotteen lasketun kestoajan, ja jota kestoaikaakin lasketaan koko ajan alemmas.
- Cruzeideri
khsfvakdjh kirjoitti:
Taisi olla Ässärengas joka noin mainosti, ei mikään yleinen sääntö koko pinnoitusalalla silloinkaan. Toki olivat parhaita runkojensa puolesta sen ajan renkaista, vaan ajat muuttuvat ja nyt ei meinaa tulos vaan enemmän tulosta, ja hyvänkään brändin ei kannata tehdä mitään mikä ylittää vähänkään tuotteen lasketun kestoajan, ja jota kestoaikaakin lasketaan koko ajan alemmas.
Ässärenkaan toimari mainostaa edelleen käyttävänsä lähinnä Michelinin runkoja.
Raskaan liikenteen puolella pinnoitetuille rungoille on luokitus, Michelin yksin parhaassa luokassa. Välissä muita merkkejä ja luokassa neljä kerran pinnoitetut Misukat kiinankumien kanssa.
Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti. - helmitauluväärinpäin
Cruzeideri kirjoitti:
Ässärenkaan toimari mainostaa edelleen käyttävänsä lähinnä Michelinin runkoja.
Raskaan liikenteen puolella pinnoitetuille rungoille on luokitus, Michelin yksin parhaassa luokassa. Välissä muita merkkejä ja luokassa neljä kerran pinnoitetut Misukat kiinankumien kanssa.
Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti."Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti."
No siinä kohdassa Michelinin laskelmat ovat pahasti pettäneet murenevan pintakuminsa kanssa, koska laskettu kestoaika on alittunut.
- Miten_muilla
Paljon tullut ajettua ja kokeiltua rengasmerkkejä. Continental oli aika hiljaset, hyvät ajaa,kulutuskesto surkea. Nokia, ok ajaa, kulutuskesto huono. Semperit, kudos vikoja. Cr renkaat nastarenkaat, ihan paskat. Cr renkaat kesärenkaat, kulutuskesto ok. Michelin, kulutuskesto huono lupauksiin nähden, huono kumi laatu, kallis hinta,Pirellit, hyvät sateella, kulutuskesto ok. Goodyear hyvä, kulutuskesto hyvä. Nyt Hankook, halvat, saas nähdä..
- Tär
Mutta kyllä leveät renkaat jyrää, ennustipa tai testasi kuka ja mitä tahansa
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/kapea-rengas-on-tulevaisuutta-alhaisen-vierintavastuksen-takia/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561886Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481638- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51527Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61415Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138