TUORE Saksalainen rengastesti 195/65R15 V

Saksan_lehtiäkin_lukeva

Tässä suomalaisittain katsoen järkevä tuore AutoBildin rengastesti.

LOPPUTULOKSET
1. Hankook Ventus Prime3
2. Continental Premium Contact5
3. Falken Ziex ZE310
4. Firestone Roadhawk
5. Michelin Energy Saver
6. Pirelli Cinturato P1 Verde
7. Bridgestone Turanza T005
8. Fulda Eco Control HP
9. Vredestein Sporttrack 5
10. Good Year EfficientGrip Performance
.
.
.
19. Nokian Line

KULUTUSKESTÄVYYS HINTA/KULUTUSKESTÄVYYS
(mitä pienempi luku-sitä parempi)

1. Fulda 49920 km 3.91
2. Michelin 47560 5.67
3. BF Goodrich 45240 5.19
4. Falken 44460 5.40
5. Kleber 42510 5.29
6. Bridgestone 42120 6.17
7. Vredestein 41340 4.84
8. Pirelli 41340 5.44
9. Giti Synergy 39000 5.38
10. Uniroyal Rain Expert 3 38610 5.57
.
.
.
Nokian 31980 km 6.72

Lisähuomiona Auto Bild ottaa esiin Kiinalaisen Infinity Ecosis-renkaan jonka kokonaissijoitus oli 12, kulutuskestävyys 35880 km ja hinta/kestävyyssuhde 5.02.

Suomalaisena täytyy todeta Nokian jääneen ainakin tässä luokassa pahasti alakynteen ja toisaalta Kiinasta tulevan myös hyvälaatuista tavaraa.
Testissä oli yhteensä 50 rengasta joista jatkoon pääsi jarrutustestien jälkeen vain 20 parasta, ehkä osittain epäoikeudenmukaisestikin sillä noissa halvoissa renkaissa löytyy varmasti suomalaisille hyviä vaihtoehtoja ainakin hinta-laatusuhteeltaan.

48

3168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja_kommentoi

      Meni työtä hukkaan kun tein mielestäni selkeän taulukon mutta joku ohjelma tuppaa kaiken tekstin samaan kasaan. Sorry, ei ollut minun vika.

    • Cruzeideri

      Kiitos taulukossa.
      Testivoittaja Hankookin hinta / kilometri kiinnostaisi varmasti monia myös. Se oli suunnilleen sama kuin Michelinillä.

      Lisähuomiona tuossa hintataulukossa ei taidettu mitenkään huomioida vierintävastusta, siinä Energy Saver kärkeä, joten sen kilometrihinta vielä laskisi verrattuna muihin jonkun verran. Hankook esimerkiksi selvästi huonompi kulutuskestossa.
      Edelleen huomiona, että hinnassa ei varmaan huomioitu asennustyötä tai edes vaivaa, riippuen tietenkin kuuluuko asennus hintaan. Tämä kuitenkin suosii pisimpään kestäviä eli Micheliniä.

      Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa. Ja jos säästää haluaa, niin testivoittaja Hankook yleensä edullinen, eikä silloin säästä ominaisuuksien kustannuksella.

      • penapenapena

        Kylläpä niitä selityksiä taas löytyy kun michelin ei ole enää kestävin kilometreissä eikä lähelläkään kärkeä kilometrien hinnassa.


      • uutta.alle.vaan

        "Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa."

        Yhtä hyvin voi kysyä että miksi ei ostaisi niitä. Itse voin kokemuksesta kertoa että kyseisessä kokoluokassa michelinit olivat kuudentena kesänä jo sellaiset jyrät että niistä tahtoi eroon ja ne lensivätkin romurengaskasaan kyljet asianmukaisesti puhkottuina siinä neljämillisinä.


      • Cruzeideri
        penapenapena kirjoitti:

        Kylläpä niitä selityksiä taas löytyy kun michelin ei ole enää kestävin kilometreissä eikä lähelläkään kärkeä kilometrien hinnassa.

        Harvoin jos koskaan Michelin on ykkönen ollut kilometrihinnassa. Michelinhän yleensä kallein ostaa. Mutta kuten tästä taas näemme, keskihintainen käyttää, mikä tarkoittaa että ominaisuuksiinsa nähden ihan kilpailukykyinen, riippuen itse kunkin painotuksista. Toki tässä testissä Fulda oli aika ylivoimainen hinta / laatu-suhteeltaan.


      • Cruzeideri
        uutta.alle.vaan kirjoitti:

        "Kiinasta tulee ihan ok renkaita, mutten nyt ihan ymmärrä tämänkään testin perusteella syytä ostaa niitä? Kilometrihinnoissa samaa tasoa merkkirenkaiden kanssa."

        Yhtä hyvin voi kysyä että miksi ei ostaisi niitä. Itse voin kokemuksesta kertoa että kyseisessä kokoluokassa michelinit olivat kuudentena kesänä jo sellaiset jyrät että niistä tahtoi eroon ja ne lensivätkin romurengaskasaan kyljet asianmukaisesti puhkottuina siinä neljämillisinä.

        No jos saa tunnettua, perinteistä merkkituotetta tai kiinalaista merkitöntä tai uuden merkin tavaraa samaan hintaan, niin valinta on ainakin minulle selvä.

        Jos ongelma on renkaan liian pitkä kesto, niin ei sen takia tarvitse kiinalaista ostaa, onhan noissa merkkikumeissakin lyhyempään kestäviä. Vaikka nyt tuo Hankook, jolla ominaisuudetkin aivan eri luokkaa kuin kinukeilla.


      • Aloittaja_täällä

        Hankookin hinta oli Saksassa 215€/sarja ja hinta 5,74€/1000km. Tässä vielä renkaiden vierintävastukset
        1. Giti 6,20 kg/t
        2. Bridgestone 7,02
        3. Michelin 7.04
        4. Vredestein 7.26
        5. GoodYear 7.35
        6. Nokian 7.51
        7. Dunlop 7.54
        8. Maxxis 7.55
        9. Infinity 7.61
        10. BF Goodrich 7.62


    • Cruzeideri

      http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Auto-Bild-15-inch-Summer-Tyre-Test.htm

      Tuolla lisää samasta testistä.

      Fulda tosiaan yksi huonoimman vierintävastuksen renkaista, mikä kasvattaa sen kilometrihintaa. Michelin taas parhaasta päästä. Mutta silti Fulda jäänee halvemmaksi ja kun pisteet testissä muutenkin tasoissa, niin Fulda olisi tällä perusteella parempi valinta. Vain brändiarvo ja sen myötä tässä mittaamattomat tekijät voisivat kääntää kupin Misukalle.

      • Kliimaksi

        Brändi arvo ei merkkaa kuin penalle.


    • Penapenapena

      Pentille taas Corolla kokoa tarjolla. Valitusvirsi kun Michelin jäi kärjestä. Fuldan ottaisin, jos olisi tuon kokoluokan renkaat. Brändi ei minulle merkkaa mitään, jos osaa tehdä hyvän tuotteen. 17 tuumaisilla normikoolla mennään, pienemmät ei Pentti mahdu, jarrusatulat ottaa vanteeseen muuten. Vai saisiko pienemmät satulat levyineen jostain? Rälläkällä pienemmäksi? Lopeta jo se Cruzeideri nimimerkki, käytä rohkeasti omaa nimeäsi vaan 😂.

      • Cruzeideri

        Miten ne tuumasi nyt tähänkin liittyvät? Hauku Autobildiä, kun ovat testanneet eri kokoa kuin sinulle sopii.

        Brändi merkkaa juuri sen "jossin" takia.


      • Käytäpenttiä
        Cruzeideri kirjoitti:

        Miten ne tuumasi nyt tähänkin liittyvät? Hauku Autobildiä, kun ovat testanneet eri kokoa kuin sinulle sopii.

        Brändi merkkaa juuri sen "jossin" takia.

        Penttiä kiusatakseni. Ideaasi vaihtaa pienemmät renkaat alle, vaikkei ne mahdu pyörimään edes.


    • 43543643

      Pitänee Autobildin hakea, järkevin testi kolmesta suuresta autolehdestä. 195/65-15 varmasti liikenteen yksi yleisimpiä kokoja edelleen ja siten kysyntä ja kiinnostus suurinta. 2/3 meidänkin autossa tuo koko, kolmannessa 205/55-16.

      Jos kommentoi Fulda-Michelin eroja, niin voihan Fuldalla päästä muutaman km pidemmälle, mutta Fuldan ajettavuutta on haukuttu ja keskinkertainen muiltakin ominaisuuksilta. Michelin taas aina tasaisesti kärjen tuntumassa kaikilla alueilla eikä tule epämiellyttäviä yllätyksiä, siksi Michelin hintansa arvoinen kun vielä kestävimpiäkin.

      Itse en enää noita halpiksia tai välttämättä edes keskihintaisia ostele, niin negatiivisia yllätyksiä usein tullut, esim kova melu, surkea ohjaustuntuma, surkea märkäpito. Michelinissä voi luottaa että hyvä kaikilla alueilla lisäksi kestää. Viimeksi tein virheen että ostin kestäväksi kehutun Yokohaman, kyllähän ne kesti, olivat edullisia ja pito ok, mutta surkeasta ohjaustuntumasta sai sitten kärsiä vuosikausia.

      • Cruzeideri

        Ehkä vahvin peruste Michelinin puolesta Fuldaa vastaan on juuri brändissä sitä kautta, että kyseessä lähes takuuvarmasti kohtalaisen hyvä rengas. Eri testeissä tulokset voivat heitellä, Michelin kuitenkin aina kohtuullisen hyvä vähintään. Fuldalla enemmän heittelyä tuloksissa eli saatko sitten itsellesi juuri niin hyvät kuin tuossa testissä? Entä pyöreys, tasapaino, käytös kuluneena? Puhkeamisherkkyys? Kaikissa näissä varmemman päälle pelaa valitsemalla Michelinin, vaikka aivan hyvin Fulda voisikin olla noidenkin osalta parempi. Siitä ei vaan ole samanlaista varmuutta.


      • Eikannata
        Cruzeideri kirjoitti:

        Ehkä vahvin peruste Michelinin puolesta Fuldaa vastaan on juuri brändissä sitä kautta, että kyseessä lähes takuuvarmasti kohtalaisen hyvä rengas. Eri testeissä tulokset voivat heitellä, Michelin kuitenkin aina kohtuullisen hyvä vähintään. Fuldalla enemmän heittelyä tuloksissa eli saatko sitten itsellesi juuri niin hyvät kuin tuossa testissä? Entä pyöreys, tasapaino, käytös kuluneena? Puhkeamisherkkyys? Kaikissa näissä varmemman päälle pelaa valitsemalla Michelinin, vaikka aivan hyvin Fulda voisikin olla noidenkin osalta parempi. Siitä ei vaan ole samanlaista varmuutta.

        Sama Michelinissä, saatko kylkihalkiot vai suikaleina irtoavan kulutuspinnan. Ei, ei sinulle ole sellaisia misukoita sattunut tai koskaan kuullutkaan. Maanantai kappaleita muillakin. Varsinkin Nokialla. Jos ajaa vain 10-15 tkm vuodessa, 7500km/per sarja, turha ostaa vähiten kuluvia. Romuksi ne päätyy ennen pinnan loppua, korput ja ominaisuudet mennyt.


      • Kotiinkannettunatulee

        Haeppas uusin Ab lehti, minkään sortin rengastestiä siitä et löydä.


      • Taivaallinenmuutos

        Minullakin oli aina yllätyksi halvan auton kanssa, hyvät renkaat tuntui huonoilta ja melua oli. Sitten ostin Auton, hiljaisen, isompi rengaskoko, ei vetele, ulise, jollota, hiljainen halvemmillakin renkailla.


      • Cruzeideri
        Eikannata kirjoitti:

        Sama Michelinissä, saatko kylkihalkiot vai suikaleina irtoavan kulutuspinnan. Ei, ei sinulle ole sellaisia misukoita sattunut tai koskaan kuullutkaan. Maanantai kappaleita muillakin. Varsinkin Nokialla. Jos ajaa vain 10-15 tkm vuodessa, 7500km/per sarja, turha ostaa vähiten kuluvia. Romuksi ne päätyy ennen pinnan loppua, korput ja ominaisuudet mennyt.

        Ei kannata ei.

        Halkioista ja suikaleista pitäisi saada hieman tilastollisempaa näyttöä, ja siitä että se kohdistuu nimenomaan Micheliniin? Noin lähtökohtaisesti Michelinillä on brändissään eniten hävittävää, joten heillä on myös suurin motiivi pitää huolta, ettei renkaissaan esiinny virheitä.


      • Aikasikylläriittää
        Cruzeideri kirjoitti:

        Ei kannata ei.

        Halkioista ja suikaleista pitäisi saada hieman tilastollisempaa näyttöä, ja siitä että se kohdistuu nimenomaan Micheliniin? Noin lähtökohtaisesti Michelinillä on brändissään eniten hävittävää, joten heillä on myös suurin motiivi pitää huolta, ettei renkaissaan esiinny virheitä.

        Youtubesta ja palstoilta löytyy.


      • Cruzeideri
        Aikasikylläriittää kirjoitti:

        Youtubesta ja palstoilta löytyy.

        Tiedätkö mitä tilasto tarkoittaa?


      • khfkjhdvkhjgv

        http://www.tiresafetygroup.com/100000-tires-recalled-by-michelin-in-north-america/

        Takavuosina satatuhatta halkeavaa nakkia vedetty takaisin. Samoihin aikoihin myös euroopassa ollut ongelmia, omalle kohdalle sattui "Energy Saver"- sarja joka halkeili kyljistään. Tuon näköistä jälkeä:

        https://acurazine.com/forums/attachments/2g-tl-tires-wheels-suspension-100/90612d1501791993-any-michelin-tires-experience-img_01991_zpsea5845d3.jpg

        https://www.google.fi/search?q=michelin tires dry rotting&client=opera&hs=niu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE4rnPnfHZAhVmQpoKHWp6DOoQ_AUICigB&biw=1366&bih=668

        Jenkeissä edelleen kova debatti päällä autoilupalstoilla koska halkeilu ei ole kokonaan loppunut.


      • Lue_tarkkaan
        Kotiinkannettunatulee kirjoitti:

        Haeppas uusin Ab lehti, minkään sortin rengastestiä siitä et löydä.

        Testi oli jo viime perjantain SAKSAN AutoBildissä.


      • Cruzeideri
        khfkjhdvkhjgv kirjoitti:

        http://www.tiresafetygroup.com/100000-tires-recalled-by-michelin-in-north-america/

        Takavuosina satatuhatta halkeavaa nakkia vedetty takaisin. Samoihin aikoihin myös euroopassa ollut ongelmia, omalle kohdalle sattui "Energy Saver"- sarja joka halkeili kyljistään. Tuon näköistä jälkeä:

        https://acurazine.com/forums/attachments/2g-tl-tires-wheels-suspension-100/90612d1501791993-any-michelin-tires-experience-img_01991_zpsea5845d3.jpg

        https://www.google.fi/search?q=michelin tires dry rotting&client=opera&hs=niu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjE4rnPnfHZAhVmQpoKHWp6DOoQ_AUICigB&biw=1366&bih=668

        Jenkeissä edelleen kova debatti päällä autoilupalstoilla koska halkeilu ei ole kokonaan loppunut.

        Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!

        Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
        Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia.


      • khfkjhdvkhjgv
        Cruzeideri kirjoitti:

        Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!

        Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
        Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia.

        No ihan turhaan selittelet, sen halkeilun kokeneilta on luotto mennyt, kuten allekirjoittaneelta. Ja hait sitten ääriesimerkin kilometrikestoksi ja vuosiksikin. Omalla kohdalla (siis renkaan kohdalla) halkeilu alkoi tai oikeammin tuli huomatuksi kolmantena kesänä ja noin 35 000km paikkeilla, sitähän ei tiedä kuinka aikaisessa vaiheessa se on alkanut. Ei siitä kulutuspinnan kestostakaan juuri hyötyä ole siinä vaiheessa kun kankaat näkyvät kylkien halkeamista.


      • Cruzeideri
        khfkjhdvkhjgv kirjoitti:

        No ihan turhaan selittelet, sen halkeilun kokeneilta on luotto mennyt, kuten allekirjoittaneelta. Ja hait sitten ääriesimerkin kilometrikestoksi ja vuosiksikin. Omalla kohdalla (siis renkaan kohdalla) halkeilu alkoi tai oikeammin tuli huomatuksi kolmantena kesänä ja noin 35 000km paikkeilla, sitähän ei tiedä kuinka aikaisessa vaiheessa se on alkanut. Ei siitä kulutuspinnan kestostakaan juuri hyötyä ole siinä vaiheessa kun kankaat näkyvät kylkien halkeamista.

        Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.

        Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
        Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.

        Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä.


      • khfkjhdvkhjgv
        Cruzeideri kirjoitti:

        Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.

        Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
        Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.

        Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä.

        "Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."

        Siis mitä ihmettä luulet saavuttavasi selittämällä minulle siitä mikä minulle pitäisi olla ongelma ja mikä ei? Kun sinä et sitä päätä eikä sinulla ole mitään auktoriteettia asiassa.

        Renkaat olivat hintavat ja kestoiän ja kilometrien odotus kova, ja renkaat osoittautuivat pettymykseksi, ja jopa arveluttavan vaarallisiksi sellaisiksi. Siksi äänestän lompakollani kuten tekevät monet muutkin ja etenkin Yhdysvalloissa jossa huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä turvallisuuteen vaikuttavassa laadussa ei siedetä.


      • Cruzeideri
        khfkjhdvkhjgv kirjoitti:

        "Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."

        Siis mitä ihmettä luulet saavuttavasi selittämällä minulle siitä mikä minulle pitäisi olla ongelma ja mikä ei? Kun sinä et sitä päätä eikä sinulla ole mitään auktoriteettia asiassa.

        Renkaat olivat hintavat ja kestoiän ja kilometrien odotus kova, ja renkaat osoittautuivat pettymykseksi, ja jopa arveluttavan vaarallisiksi sellaisiksi. Siksi äänestän lompakollani kuten tekevät monet muutkin ja etenkin Yhdysvalloissa jossa huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä turvallisuuteen vaikuttavassa laadussa ei siedetä.

        Onpa se kova paikka. Otan osaa.

        USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston,


      • khfkjhdvkhjgv
        Cruzeideri kirjoitti:

        Onpa se kova paikka. Otan osaa.

        USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston,

        No niin näyttää olevan, otat michelinit kovin henkilökohtaisesti. Muutenkin "keskustelu"tyylisi on sanalla sanoen hieman omituinen, luulet voivasi sanella ihmisille mitä heidän tulee ajatella ja ostaa, vaikka mielipteesi ovat yhtä tyhjän kanssa kuten kenen tahansa anonyymin.

        Huomaapa siihen liittyen eräs pikku juttu. Tässä on esitetty tosiasioita todellisuudessa tapahtuneesta vakavasta laatuongelmasta. Faktaa. Sinä sen sijaan että esittäisit faktaa, säikähdät asiasta niin että luisut jo lapsellisen irrationaaliseen tunteelliseen perusteluun.

        Tuo "laaturenkaiden" halkeiluepidemia nyt on fakta jota et pysty selittelemään millään pois, ja monet ovat merkkiin pettyneet. Ja mitä tulee suosituimmuuteen ja siitä vedettyyn johtopäätökseen hyvyydestä, tiedät varmasti mitä ne miljoona kärpästä sanoivat.


      • Menisit.hoitoon
        Cruzeideri kirjoitti:

        Onpa se kova paikka. Otan osaa.

        USA:ssa lompakkoäänestys näyttää siltä, että Michelin on Goodyearin jälkeen toiseksi myydyin merkki. Jos löysin oikean tilaston,

        Voi vain kuvitella minkälaiset kiljukarnevaalit Pen... ei kun "cruzeiderin" yksiössä alkaisivat jos jollakin halkeaisi kiinalainen rengas. Kun miseliini halkeaa, on se pikku juttu eikä merkitse oikeastaan mitään. Keskitason tai huonomman sijoituksenkin saa väännettyä suorastaan parhaaksi kun oikein itselleen selittelee.


      • ttuakovänkäättaas
        Cruzeideri kirjoitti:

        Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.

        Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
        Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.

        Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä.

        "Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden."

        Oletko lukutaidoton vai täytyykö taas vetää hieman "kotiinpäin"?

        Siinähän kirjoitettiin että halkeilu on HUOMATTU 35 000km paikkeilla, ja jos halkeilu on samanlaista kuin kovin yleisissä kuvissa halkeilleista Michelineistä, niin se rengas ei ihan yhdessä eikä kahdessa yössä sellaiseksi mene.


      • Cruzeideri
        khfkjhdvkhjgv kirjoitti:

        No niin näyttää olevan, otat michelinit kovin henkilökohtaisesti. Muutenkin "keskustelu"tyylisi on sanalla sanoen hieman omituinen, luulet voivasi sanella ihmisille mitä heidän tulee ajatella ja ostaa, vaikka mielipteesi ovat yhtä tyhjän kanssa kuten kenen tahansa anonyymin.

        Huomaapa siihen liittyen eräs pikku juttu. Tässä on esitetty tosiasioita todellisuudessa tapahtuneesta vakavasta laatuongelmasta. Faktaa. Sinä sen sijaan että esittäisit faktaa, säikähdät asiasta niin että luisut jo lapsellisen irrationaaliseen tunteelliseen perusteluun.

        Tuo "laaturenkaiden" halkeiluepidemia nyt on fakta jota et pysty selittelemään millään pois, ja monet ovat merkkiin pettyneet. Ja mitä tulee suosituimmuuteen ja siitä vedettyyn johtopäätökseen hyvyydestä, tiedät varmasti mitä ne miljoona kärpästä sanoivat.

        Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
        Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.


      • Cruzeideri
        Menisit.hoitoon kirjoitti:

        Voi vain kuvitella minkälaiset kiljukarnevaalit Pen... ei kun "cruzeiderin" yksiössä alkaisivat jos jollakin halkeaisi kiinalainen rengas. Kun miseliini halkeaa, on se pikku juttu eikä merkitse oikeastaan mitään. Keskitason tai huonomman sijoituksenkin saa väännettyä suorastaan parhaaksi kun oikein itselleen selittelee.

        Googlaahan kiinalaisten halkeilu. Itse googlasin hetki sitten ja nyt on gran reserva poksahtanut auki.


      • eheytymistä.sinne
        Cruzeideri kirjoitti:

        Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
        Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.

        Sinä se et päässyt yhtäkään iltaa miettimättä toisten miesten sukupuolielimiä, kaappihomo.

        Miten olet muka "haastanut" nuo linkeillä esitetyt faktat misukoistasi?


      • khfkjhdvkhjgv
        Cruzeideri kirjoitti:

        Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
        Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.

        Öh, tuota.. sinulla näyttää olevan ihan "pieniä" ongelmia vihanhallintasi ja seksuaalisuutesi kanssa, joten minä puolestani jätän "keskustelun" kanssasi ihan tähän näin ja nuo linkit lukijoiden luettaviksi, ne puhuvat puolestaan enemmän kuin sinä kykenet niitä pois selittelemään.

        Ei muuta kuin tervehtymistä sinne...


      • ei.kun.pilit.taas.esille
        Cruzeideri kirjoitti:

        Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
        Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.

        Miten kuvittelit voivasi haastaa jollakin näkökulmallasi sen että se halkeilu on ollut Michelinille todellinen ongelma ja että renkaita on vedetty takaisinkin sen vuoksi sellaiset vaatimattomat 100 000 kpl?

        Yleensäkin tuo "haastamisesi" on, miten sen nyt nätisti sanoisi, juuri sellaista teinikäytöstä mitä nytkin sitten projisoit muiden tekemäksi vaikka tässä katjussa ainoa teinin tavoin käyttäytyvä olet sinä.

        Kokeilisit tavallista sivistynyttä keskustelua joskus.


      • ei_ole_ei
        Lue_tarkkaan kirjoitti:

        Testi oli jo viime perjantain SAKSAN AutoBildissä.

        mutta ei Ab suomi lehdessä vieläkään.


      • Mikämättääelämässäsi
        Cruzeideri kirjoitti:

        Aika moni tuolla valittaa, kun vasta 160tkm ja 9v ajanut ja Misukat jo halkeilevat, vaikka pintaa olisi vielä 60%. Eivät ikinä enää osta Micheliniä!

        Michelin on myydyin tai yksi myydyimmistä renkaista ja eniten kilometrejä kestävä merkki. Nämä selittävät suuren osan valituksista. Mitään kunnollista tilastoa , jossa olisi verrattu muiden merkkien halkeiluun, en löytänyt.
        Mutta eipä siinä, on se ihan mahdollista, että halkeilu vaivaa enemmän Micheliniä kuin muita. Parhaimmillaan kai Michelinit siis olisivat todella paljon ajaville, kuten takseille, jolloin hyötyisi kilometrikestosta ilman vanhenemisen ongelmia.

        Kerroppas Pentti, mistä tämä pakkomielle Micheliniehin tulee? Aika v.mäistä olisi olla noin lyhytnäköinen. Uskallatko kokeilla uutta missään asiassa? Kannattaisi kokeilla, eikä kaavoihin kangistua. Turha sitoa pääomia misukkaan.


      • Kikkelimielessäolet
        Cruzeideri kirjoitti:

        Sinä se minipili et taaskaan kestänyt haastavia näkökulmia hikeentymättä.
        Missään en väittänyt, etteivätkö Michelinit olisi kärsineet halkeilusta. En myöskään väittänyt, etteikö kyseessä voisi olla erityisesti Micheliniä koskeva ongelma. Silti siellä alkoi kauhea parku. Koska sinä ja se ette koskaan kasvaneet aikuisiksi, vaan jäit epävarmaksi teiniksi, joka ottaa näkemyksistään keskustelun henkilökohtaisena hyökkäyksenä. Voi parkaa, voimia.

        Homostuttaa taas vai? Onneksi olet homo, etkä lisäänny. Jäät lajisi viimeiseksi. En koskaan ole tavannut noin lyhytnäköistä.


      • Cruzeideri
        Kikkelimielessäolet kirjoitti:

        Homostuttaa taas vai? Onneksi olet homo, etkä lisäänny. Jäät lajisi viimeiseksi. En koskaan ole tavannut noin lyhytnäköistä.

        Pentittelijä-vajakki länkyttänyt taas viestin toisensa perään omista traumoistaan. Etkö ymmärrä, että tämä on rengaskeskustelu, eikä avohoitolasi?

        Mistä se pakkomielle ruostuviin Toyotiin tulee?


      • Haelapsiapua
        Cruzeideri kirjoitti:

        Pentittelijä-vajakki länkyttänyt taas viestin toisensa perään omista traumoistaan. Etkö ymmärrä, että tämä on rengaskeskustelu, eikä avohoitolasi?

        Mistä se pakkomielle ruostuviin Toyotiin tulee?

        Äläpäs Pentti muita syyttele. Itsehän toit minipippeli juttusi esille. Etkö muista vai etkö osaa enää lukea? Lyhyt muisti. Hermostuttaako kun käry kävi? Sinullahan niitä ongelmia on, kun tappiolle jäät, alkaa vajakit ym. Voi kun sinä ymmärtäisit että tämä on rengaskeskustelu, ei homostelu palsta. Se mistä sinulla tulee pakkomielle ruostuviin Toyotiin, on täysin sinun ongelmasi, mistä sitä kukaan täällä tietää. Michelin tappio kalvaa sisintäsi!


      • Hupsistavaanmisukka
        Cruzeideri kirjoitti:

        Tiedätkö mitä tilasto tarkoittaa?

        Tuossahan niitä alapuolella on. Tutkaile rauhassa ja traumatisoidu lisää.


      • Cruzeideri
        Hupsistavaanmisukka kirjoitti:

        Tuossahan niitä alapuolella on. Tutkaile rauhassa ja traumatisoidu lisää.

        Siis et.


      • Eläkeukko_
        Cruzeideri kirjoitti:

        Juuri täällä kerrottiin minulle, etteivät renkaat kuitenkaan voi kestää 50000km:iä. Joten 35tkm:ssa alkanut halkeilu ei ole kummoinen ongelma tuohon nähden.

        Melkeinpä kaikista tuotteista löytyy valituksia. Renkaitakin voit kokeilla googlata melkein millä vaan merkillä dry rot ja aina löytyy tuloksia.
        Toisaalta löytyy myös niitä, jotka kehuvat ajaneensa Misukoilla 40 vuotta ilman ongelmia.

        Sen tuosta nyt oppii, etteivät Michelinitkään ole aina virheettömiä. Sen sijaan mitään vertailua muihin merkkeihin ei tältä pohjalta voi tehdä.

        Micheliniä mitenkään puolustelematta muistan että joskus 70-80-luvuilla ainoastaan Michelinin rungot kelpuutettiin pinnoitettaviksi. Siihen aikaan se oli ylivoimainen tasaisen laatunsa puolesta.


      • khsfvakdjh
        Eläkeukko_ kirjoitti:

        Micheliniä mitenkään puolustelematta muistan että joskus 70-80-luvuilla ainoastaan Michelinin rungot kelpuutettiin pinnoitettaviksi. Siihen aikaan se oli ylivoimainen tasaisen laatunsa puolesta.

        Taisi olla Ässärengas joka noin mainosti, ei mikään yleinen sääntö koko pinnoitusalalla silloinkaan. Toki olivat parhaita runkojensa puolesta sen ajan renkaista, vaan ajat muuttuvat ja nyt ei meinaa tulos vaan enemmän tulosta, ja hyvänkään brändin ei kannata tehdä mitään mikä ylittää vähänkään tuotteen lasketun kestoajan, ja jota kestoaikaakin lasketaan koko ajan alemmas.


      • Cruzeideri
        khsfvakdjh kirjoitti:

        Taisi olla Ässärengas joka noin mainosti, ei mikään yleinen sääntö koko pinnoitusalalla silloinkaan. Toki olivat parhaita runkojensa puolesta sen ajan renkaista, vaan ajat muuttuvat ja nyt ei meinaa tulos vaan enemmän tulosta, ja hyvänkään brändin ei kannata tehdä mitään mikä ylittää vähänkään tuotteen lasketun kestoajan, ja jota kestoaikaakin lasketaan koko ajan alemmas.

        Ässärenkaan toimari mainostaa edelleen käyttävänsä lähinnä Michelinin runkoja.
        Raskaan liikenteen puolella pinnoitetuille rungoille on luokitus, Michelin yksin parhaassa luokassa. Välissä muita merkkejä ja luokassa neljä kerran pinnoitetut Misukat kiinankumien kanssa.

        Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti.


      • helmitauluväärinpäin
        Cruzeideri kirjoitti:

        Ässärenkaan toimari mainostaa edelleen käyttävänsä lähinnä Michelinin runkoja.
        Raskaan liikenteen puolella pinnoitetuille rungoille on luokitus, Michelin yksin parhaassa luokassa. Välissä muita merkkejä ja luokassa neljä kerran pinnoitetut Misukat kiinankumien kanssa.

        Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti.

        "Laskettu kestoaika kannattaa ylittää, jos haluaa että mahdollisimman harva rengas pettää. Se laskettu kestoaika kun ei päde 100%:sti."

        No siinä kohdassa Michelinin laskelmat ovat pahasti pettäneet murenevan pintakuminsa kanssa, koska laskettu kestoaika on alittunut.


    • Miten_muilla

      Paljon tullut ajettua ja kokeiltua rengasmerkkejä. Continental oli aika hiljaset, hyvät ajaa,kulutuskesto surkea. Nokia, ok ajaa, kulutuskesto huono. Semperit, kudos vikoja. Cr renkaat nastarenkaat, ihan paskat. Cr renkaat kesärenkaat, kulutuskesto ok. Michelin, kulutuskesto huono lupauksiin nähden, huono kumi laatu, kallis hinta,Pirellit, hyvät sateella, kulutuskesto ok. Goodyear hyvä, kulutuskesto hyvä. Nyt Hankook, halvat, saas nähdä..

    • Tär

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe