Kiusaaminen ei ole ikinä oikein. Kaikki ei kuitenkaan ole niin mustavalkoista. Koulussani on oppilas jota kiusataan ja nälvitään. Hänen puhetyylinsä ja pukeutumisensa on joukosta erottuvaa, ja hän "käy hitaalla". Hän tulee juttelemaan ihmisille, ja istuu ihmisten viereen pöydässä joita ei kiinnostaisi. Eli tämä henkilö kuvittelee olevansa kaikkien kaveri vaikka useimmat eivät pidä hänestä. Jos joku oppilas on jättänyt läksyt tekemättä ja riitelee tästä opettajan kanssa, saattaa tämä henkilö huutaa esim: Läksyt pitää tehdä! Tästä seuraa naureskelua luokassa, ja joskus huuto: Ei kuulu sulle!,tai Turpa kiinni! Joskus opettaja joutuu keskeyttämään tämän henkilön vastauksen kun hän ajautuu sivuraiteelle eikä tajua lopettaa. Eli tämä henkilö ei tajua milloin muita ei kiinnosta ja milloin olisi syytä olla hiljaa. Minuakin ärsyttää tämä henkilö kun hän tulee juttelemaan vaikka ei kiinnostaisi. Mielestäni tämä henkilö voi syyttää kiusaamisesta osittain myös itseään.
Kiusaaminen voi olla oma syy
9
726
Vastaukset
- yhtalaisyyksia
Onko sillä oikeasti mitään vitun merkitystä, että miten ihminen puhuu?
Itselläkin on koulussa samankaltainen henkilö, mutta siis tämä ei puhu kummemmin.
Tulee istumaan samaan pöytään ruokalassa kuin muut, mutta on aina lätty kiinni.
On muita n. 20cm lyhyempi ja näyttää muuten todella paljon nuoremmalta.
Ollaan siis 7. luokalla eli häntä voi verrata 4. luokkalaisen ulkonäköön ja pituuteen.
Se, että mitä olen kuullut yhdeltä luokkalaiseltani on se, että tätä on kiusattu oikeastaan koko elämänsä ajan ja se on mun mielestä tosi väärin.
Olen itse rohkaissut tätä henkilöä kertomaan tunteistaan ja kiusaamisesta vaikkapa luokanvalvojalle, terveydenhoitajalle tai kuraattorille, mutta ei ole uskaltanut kertoa. Syytä en tiedä, varmaan se että pelkää tämän kostautuvan takaisin.
Mutta tässä kertomuksessa mikä sinulla on, tulee mieleen yksi melkeimpä samalainen ihminen.
hassu juttu vaan on se, että tätä ei (silleen) kiusata, mutta on koko koulun meemi. Eli liikenteessä kun itse ajan isolla ja tehokkaalla autolla niin voin kiilata ja tööttäillä pienemmille autoilijoille jos he ärsyttävät jotenkin, tai mummolle joka kävelee liian hiljaa yli suojatien, tai salilla minun pitää kolistella rautoja hitaammalle ihmiselle jolla on ehkä jokin vamma/loukkaantumien/tai vain aloittelee koska olen vahvempi ja parempi siis?!
Tähän itse asiassa kulminoituu se kummallinen ilmiö minkä välillä maailmassa saa huomata; ei se että on kusipäitä/itsekkäitä/kiusaajia/etuilijoita/etc paviaaneja vaan että heidän reaktio muiden terveeseen reaktioon heidän epäterveeseen käytökseen onkin oikeutettua suuttumusta? :O:O
Aloittaja ei ehkä itse tosin ymmärrä että kuvailtu - olettaen että totta - henkilö saattaa tarvita ylimääräistä tukea opiskelussa yms ja on uskomattoman hienoa että on edes siellä koulussä..Tässä opettajat saa katsoa peiliin. Mutta logiikka että kiusaaminen on ok...Valot päälle! Se ajattelu ohjaisi ihmisiä hajuttomiksi mauttomiksi värittömiksi tunteettomiksi roboteiksi jotka eivät ikinä koskaan missään vahingossakaan tee mitään joka poikkeaa "normaalista".
Kiusaamisesta voi ja pitää syyttää vain kiusaajaa. Ihminen joka sen jostain omasta syystä hyväksyy, ei ymmärrä että miljardi ihmistä voisi kiusata häntä ja katkoa kaulan samalla logiikalla. Aloittaja on väärässä 99,9 % - ja opettajat sekä luokka - lähes kaikissa mielipiteissä tällä maapallolla, jos samaa logiikkaa käyttäisi. Miksi juuri teidän luokassa se määritellään mikä on maapallolla oikein ja väärin?
Meillä kaikilla on myös sydän.....- 85738
Kiusaaminen on oma syy lähinnä silloin, kun ei reippaasti haasta tappeluun ensimmäisestä kiusaavasta sanasta tai teosta.
- ÄläOleUhri
Tämä.
Kiusatut, miettikää myös omaa käytöstänne.
Kiusaaminen ei ole oikein, mutta sen voi ehkäistä.
Älkää olko se heikko ja helppo kohde.
Yrittäkää tehdä itseenne kohdistuva kiusaaminen niin vaikeaksi, kuin mahdollista.
...
Ja tsekatkaa myös: https://en.wikipedia.org/wiki/Victimology - terveNyrkki
Melkoista schaibaa aloitus ja etenkin kaksi viimeistä vastausta.... Ehkä itse olen vanhasielu jo tässä kohtuu nuoressa iässä jo mutta väärä on väärää ja toisen ihmisen väärin kohteleminen on väärin; kiusaaminen, ahdistelu, lyöminen, väkivalta henkisesti ja fyysisesti, tappo, murha, raiskaus, pedofilia. Teidän logiikalla kaikki vääräkin on oikein jos uhri sen itse aiheuttaa. Pikkulapsetkinhan flirttailevat kaikki väärä mitä sairas rikollinen tekee johtuu vain uhrista....?
Te aloittaja ja kaksi viimeisintä ette auta yhtäkään kiusattua mutta pahennatte sitä oloa ja mahdollisesti rohkaisette kiusaajia.
En usko että oikeassa elämässä elätte kuten saarnaatte....Itse en ole kovinkaan helppo kohde kenellekään maailmassa mutta kyllä tuolla kun eri maissa ja mantereilla reissaa sekä asuu niin joskus oikeasti tulee hetkiä jolloin miettii että ei helvetti ku pelottaa ja kysyy itseltä selviääkö tästä elossa. Ei siinä ole mitäänv merkitystä miten päin istun seison olen sanon pukeudun, elämä ei ole sitä omaa elokuvamielikuvaa......Kiusatuille olen opettanut käytännössäkin itsepuollustusta ja etenkin asennetta mutta aina se kiusaaminen on vain ja ainoastaan tekijän syy. Toki meitä löytyy eri kyvyillä tunneälyyn ja enemmän tai vähemmän henkisesti vammautuneita jotka eivät voi hyväksyä että teon tekijä on tekoonsa syyllinen ja vastuussa siitä. Kai se on tämä yhteiskunnan muuttos....koskaan itse ei ole syypää mihinkään, rintakaarella ja kun varpaaseen osuu kivi niin huudetaan äidistä presidenttiin kaikki tahot apuun ja syyllisiksi.
Bitches! - NIMIM123456
Kiusaaminen on väärin,SE ON AINA VÄÄRIN !!!!!!!!!!!! ......ihan selittelyä aloittajalta ...taitaa kuitenkin alitajunnassa se omatunto kolkuttaa ,......JA HYVÄ NIIN
- buh09
Todennäköisesti pikkunarsistin alkuja kiusaajat, narsisti ei tajua että tekee väärin, tällainen toiminta jatkuu myös aikuisena.
Asioissa on aina kaksi puolta...
Olen esimerkiksi huomannut, että ne ihmiset, jotka huutavat kaikista kovimmalla äänellä tulta ja tulikiveä kiusaajien niskaan ovat samoja ihmisiä, jotka konfliktin osapuoleksi joutuessaan ovat ensimmäisinä huutamassa, että nokun toi toinen provosoi.
Kyllä, kiusaaminen on aina väärin ja erityisen väärin se on silloin, kun se aiheutuu sellaisista seikoista, joihin kiusattu ei itse voi vaikuttaa.
Kiusatut eivät kuitenkaan ole aina täysin osattomia tapahtumien kulkuun. On luonnonlaki, että jos ihmisiä provosoi, niin he provosoituvat. Jos tahallaan haluaa poiketa porukasta tavalla, joka ärsyttää muita, joutuu hyväksymään sen, että tämä herättää vastareaktioita. Se, että näissä tilanteissa voi suhtautua asioihin kypsän viileästi, on aika kova vaatimus keskenkasvuisille, sillä eihän se onnistu monesti aikuisiltakaan. Harvalle ihmiselle on helppoa sietää ihmistä, joka tarkoituksellisesti iskeytyy piikiksi lihaan.
Valitettava totuus on se, että totuuksia on olemassa yhtä monta erilaista, kuin on ihmisiäkin ja vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa on kansalaisoikeus olla kusipää. Niin kauan kuin sananvapaus on olemassa ja vapaa internet jnejne, tulee kiusaamista aina esiintymään. Niin kauan, kuin näihin asioihin ei anneta valtuuksia puuttua poliisivaltiomaisin viranomaistoimin, tulee molempien osapuolten tutkiskella omaa toimintaansa konfliktitilanteissa.
Kiusattu, mieti tätä: Onko olemassa joku sellainen tekijä, joka on laukaissut kiusaamisen ja johon voit kohtuullisin ponnisteluin itse vaikuttaa? Jos tällaisen tekijän tunnistat, niin hankkiudu siitä eroon, niin olet oman osasi tehnyt ja loppu menee sitten täysin kiusaajan piikkiin. Pyydä myös apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192495- 981688
- 421215
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1801184Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771087Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu261014Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61977Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28957Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38870Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56840