T8 moottorin paperihevoset ja ylipaino

eikäihme

Tulipahan kokeiltua T8 XC60 mallia eikä juuri kehua voi antaa. 2115kg painoa ja sen todella tuntee. Auto ei 407hevosvoimasta huolimatta kiihdy edes 250heppaisen auton tavoin. Vertailun vuoksi uusi A4 2.0tfsi quattro on 252hv koneella tuota volvoa selkeästi ripeämpi. Kokeilkaa itse niin huomaatte. Sanoisin 407 hevosvoiman olevan lähinä paperitietoa mutta ajossa sitä ei kyllä huomaa että tehoa olisi läheskään tuota. Tottakai tuo paino vaikuttaa paljon. Maastoauton ajo-ominaisuudet on muutenkin heikot eikä volvo tämän suhteen tee poikkeusta vaan meno on huojuvaa ja kiikkerää joka tilanteessa. Tuulensuhina ja moottorin äänet kuuluvat ohjaamoon todella selkeästi kaikilla nopeuksilla. Akku meni tyhjäksi äsken -4 kelillä alle 30 kilometrin ajolla. Ei nämä hybridit oikein vielä ole sitä mitä ne ehkä pitäisi olla. T8 jää mieleen lähinä se että idea on hyvä mutta lopputulos todella keskinkertainen.

78

18206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jfjfjkfkfkf

      Vai on maasturi ihan kuin maasturi. Hurljaa.

    • Kokeiltukaikkk

      Niin tuon auton nelivetojärjestelmä on haukuttu umpisurkeaksi. Sehän on käytännössä etuvetoinen ja tuo sutii ja lipsuu kuivallakin kun ei ole kunnon nelivetoa. Kovasti puhetta ollut T8:sta mutta valitettava pettymys koko auto. D5awd sekä T6 selkeästi parhaat koneet tuohon. T6 tuntuu myös T8 nopeammalta ajossa. Sillä on satoja kiloja kevyempi.

      • Anonyymi

        Huom. T6 tuntuu nopeammalta, kuitenkaan olematta sitä.


      • Anonyymi

        no missähän ovat testanneet haukkujat, tuubista löytyy kyllä videoita joissa menee range roverin jälkeen toisiks parhaiten maastureista ja muka maastureista


    • Siltätuntuu
    • traktors

      Mahoton kakka möykky, sporttisuus on tipotiessään!

      • Teekasi

        2115kg on semmonen massa että se vaatii ihan eri tehot liikkuakseen kunnolla. Esim vanha cayenne turbo on aivan eri luokan auto kulkemaan. T8 ei ole sitä mitä sen luulisi olevan.


      • Anonyymi

        5,5sekunnin möhkö, onhan tuossa porttisuutta


    • painoOnVakautta

      Kovin hauskoja nämä teinien hevosvoima jutut. Ei suuret voimavarat ole suorassa suhteessa auton kulkuun. Siihen vaikuttaa massa, välityssuhteet, pito, jne... Suurin vaikuttava tekijä on valmistajan filosofia siitä halutaanko vain nopeasti kiihtyvä vai käytännön ajossa mukava ja suorituskykyinen auto.
      Nuo hybridjutut on tehty pääasiassa vain verotuksen ja näin päästöjen takia, eikä tosiaankaan suorituskyvyn takia. Vetotapa on ihan hyvä ja toimiva arkiajoon ja pieniin hankaliin olosuhteisiin ja sitä tuossa on haettu. Maasturit ja vastaavat ovat sitten toinen juttu, eikä niitä kannata sotkea keskenään. Kovasti tuokin Volvo on kehuja kerännyt.

      • Tosijuttuvaa

        Paperilla volvo on nopea mutta todellisuudessa T8 kiihtyy 7sekuntia 0-100 XC60 korilla. Auto sutii kuivallakin kun neliveto on niin surkea että auto tuntuu etuvedolta ja siksi sutii ja kadottaa voimat.


      • kasvunPaikkaPoika

        Jihuu, tuollaisessa autossa onkin tärkeintä, kuten perheautoissa yleensäkin kiihdytys 0-100.
        Oikeassa elämässä kun teinikiima on hellittänyt, niin esim. 60-120 tai 100-140 on paljon tärkeämpiä ominaisuuksia isolle perheautolle.


      • Ymmärtääääääkö

        Kyllä se varmaan aika tärkeetä on jos ostat 407heppasen auton niin varmaan ostat sen juuri sen takia että se myös kiihtyy? Eihän siinä tehoja olisi jos se olisi ihan sama miten se kiihtyy? Niinhän se on ettei 120kmh jälkeen kiihtyvyyksillä ole suomessa juuri väliä. 0-120välillä olevat kiihdytykset on niitä joita sitten tehdään tosielämässä. Eikä volvon T8 ole todellakaan sen tuntunen että siinä olisi edes 300 heppaa. Puhumattakaan 407hevosvoimasta. 140 tuskin monikaan ajelee. Puolet vuodessa ne kiihdytykset on vain 0-100välillä. Joten 0-100 väli on se tärkein. Et taida olla kovakaan automies kun et näitä oikein ymmärrä?


      • poikasetEiYmmärrä

        Missä tarvitset maksimaalista 0-100 kiihtyvyyttä? Et oikeasti missään. Ohitus tapahtuu aina kun pohjalla on jo joku nopeus joka on lähellä liikennemerkein määriteltyä maksimia ja yleensä on jossain 60-80-100-120 ja silloin tarvitaan vääntöä ja kiihtyvyyttä.
        Olet muuten melko typerä jos lähdet ihan vaan periaatteesta väittämään muuta.


      • max.velo
        poikasetEiYmmärrä kirjoitti:

        Missä tarvitset maksimaalista 0-100 kiihtyvyyttä? Et oikeasti missään. Ohitus tapahtuu aina kun pohjalla on jo joku nopeus joka on lähellä liikennemerkein määriteltyä maksimia ja yleensä on jossain 60-80-100-120 ja silloin tarvitaan vääntöä ja kiihtyvyyttä.
        Olet muuten melko typerä jos lähdet ihan vaan periaatteesta väittämään muuta.

        Suunnilleen noin. Todellisessa liikenteessä kiihdytetään 90-prosenttisesti 0-40 kmh, jolloin pärjää hyvin mopoautollakin. Harva pääsee kohtipihastaan suoraan edes perusnopeustielle max 80 kmh.


      • kuumaailmaajapullanmuruj
        kasvunPaikkaPoika kirjoitti:

        Jihuu, tuollaisessa autossa onkin tärkeintä, kuten perheautoissa yleensäkin kiihdytys 0-100.
        Oikeassa elämässä kun teinikiima on hellittänyt, niin esim. 60-120 tai 100-140 on paljon tärkeämpiä ominaisuuksia isolle perheautolle.

        Turha noille mopoiässä oleville uiveloille on mitään järkevää puhua. Teinipippeli jäykkänä lukevat autolehdistä 0-100 kiihtyvyyksiä ja kuvittelevat, että se olisi kovinki merkittävä asia aikuisten autovalinnoissa.


      • Anonyymi
        poikasetEiYmmärrä kirjoitti:

        Missä tarvitset maksimaalista 0-100 kiihtyvyyttä? Et oikeasti missään. Ohitus tapahtuu aina kun pohjalla on jo joku nopeus joka on lähellä liikennemerkein määriteltyä maksimia ja yleensä on jossain 60-80-100-120 ja silloin tarvitaan vääntöä ja kiihtyvyyttä.
        Olet muuten melko typerä jos lähdet ihan vaan periaatteesta väittämään muuta.

        niin ja mihin tarvitset voimaa ellet aja jotain lusin mökkireitti joka sunnuntai ja ohittele siellä letkassa, kyllähän se sekunnin nopeampaa ohitus voi mennä...


      • Anonyymi
        kuumaailmaajapullanmuruj kirjoitti:

        Turha noille mopoiässä oleville uiveloille on mitään järkevää puhua. Teinipippeli jäykkänä lukevat autolehdistä 0-100 kiihtyvyyksiä ja kuvittelevat, että se olisi kovinki merkittävä asia aikuisten autovalinnoissa.

        Hitto kun ois vielä teinipippeli housuissa, niin voisin ajaa vähän laiskemmallakin autolla


      • Anonyymi
        poikasetEiYmmärrä kirjoitti:

        Missä tarvitset maksimaalista 0-100 kiihtyvyyttä? Et oikeasti missään. Ohitus tapahtuu aina kun pohjalla on jo joku nopeus joka on lähellä liikennemerkein määriteltyä maksimia ja yleensä on jossain 60-80-100-120 ja silloin tarvitaan vääntöä ja kiihtyvyyttä.
        Olet muuten melko typerä jos lähdet ihan vaan periaatteesta väittämään muuta.

        kypsemmän puhetta. kumarrus. t8 on paperilla alle 6sek ja todellisuudessa vajaa 7. asia loppuunkäsitelty.


    • Tuskinlöytyy

      Taitaa olla tuo 407hevosvoimaa joku yheisteho mitä ei todellisuudessa edes pysty käyttämään? Oikeasti se yhteisteho on sitten paljon alempi luulisin?

    • vaipatjalassa

      no tuohan oli mopo pojalta hyvä kommentti oikein YHEIS teho ja miksi ei voi käyttää

    • Mopokawasaki500hp

      Mopos alkaa olee enenmmän tehoo kun volvovosa kawasaki 478 hp 4 sel voi vasta kahvasta
      kääntää ettei keuli sit ei näy volovoo jää seisoo ku tikku paskaan hah haaa

      • voiKurjapoika

        Varsinkin talvella, jiihu mikä pässi.


    • eikäihme

      mese ml oma paino yli 2250 siinä vasta autolla painoa lapsukaiset

      • Vertaaoikein

        Niin mesen ML on luokkaa isompi auto kun volvo XC60. Mersuista XC60 voit verrata mallia GLC joka on se pienempi maasturi.


    • Idiootit

      Auto joka kiihtyy nopeasti 0-100 kiihtyy myös nopeasti esim 0-40.....tai 40-80kmh. 0-100 on erittin hyvä mittari sille onko auto nopea vaiko ei. Vai väitätkö että esim auto joka kiihtyy 0-100kmh 5sekuntia häviäisi sitten kiihdytyksessä 40-80kmh autolle joka kiihtyy 0-100 7,5sekuntia? Eipä taida hävitä. Auto joka lähtee 0-100 nopeasti lähtee myös muilla nopeauksilla nopeasti. Pitää olla tavan pässi ja kokematon jo ei tätä ymmärrä. Ei se tarkoita että aina vedetään 0-100 täysiä mutta hyvä mittari se on sille mikä auto on nopeampi ja mikä hitaampi.

      • itseOletOppimaton

        Väärin taas kerran. 40-80 kiihdytyksessä ei vetotavalla ole juurikaan merkitystä, vaan välitysten sopivuudella tuohon ja väännöllä.
        Olet kovin tietämätön amispoika kun et yhtään hallitse auton tekniikkaa ja fysiikkaa.


      • Keijjokakkapylly

        Kyllä olen ajanut enemmän autoja kun sinä. Olen myös kilpaillut rallicrossissa. Olet ihan uuno jos et ymmärrä näitä hommia. Valtaosa 0-100 nopeista autoista lähtee siitä 40 todella rivakasti sataseen ellei autossa ole sitten jotain vikaa? Tehokas vajaavetoinen autohan sutii sinne 80 asti jos tie edes vähän nihkeä, ainakin luistonesto vilkkuu. Ei se 150hv toyota kiihdy 40 eteenpäin nopeasti vaikka kuinka haluaisit niin uskoa ja vääntöä riittäisi. Mutta esim oma RS3 audini kiihtyy niin 0-100, 20-100, 40-100, 60-80, 80-120, 120,150, 150-200 jne aina kovaa. Siinä on kato poweria ja perheauton tilat. Aina on oikea vaihde silmässä ja välitykset kohillaan.


      • lopetaHaaveiluJaKouluun

        Hehee, mitä amispojan juttuja ja unia. Leikkaa , tai oikeammin pyyhkäise ne haituvat ylähuulesta ja panosta kouluun, niin voit saada oikean ja kulkevan auton itsellesi.
        Luetun ymmärtäminen ainakin näyttää vativan kovasti panoksia, auttaisikohan joku erityisopetus sinua siinä?


      • Anonyymi

        no ei lähe,,teslat laiskistuu kun mennään 140kmhn yli


      • Anonyymi

        Kukahan se idiootti on, joku pieni kevyt auto voi kiihtyä 0-100 tosi nopeasti, mutta sen jälkeen tehot ei enää riitä kiihtyvyyden jatkumiseen. Tässä tulee kuvioihin mukaan todelliset voimat eli vääntömomentti (nm) joka isoja painavia autoja todellisuudessa jaksaa viedä autoa eteenpäin vielä sen satasen kiihdytyksen jälkeenkin kun se 250-300 sadan (nm) väännöllä varustettu teinikinniäinen menee polvilleen oikeiden tehojen loppuessa. Älkää pojat tuijottako pelkkiä hevosvoimia, ne kun ei kerro auton tehosta/voimasta oikeasti.


    • sepeteusseppe

      Aloittaja ei mitään t8 ole kokeillu, korkeintaan haaveillu, mut ei niitä millekään persaukisille anneta koeajoon .Mulla sellanen on ja vielä polestar ohjelmoitu. Köyhät ja kateelliset saa vapaasti räkyttää.

      • Autoins

        Siihen ei saa polestaria, urpo


      • Vollerules

      • inssinuivelolle
        Vollerules kirjoitti:

        Kyllä saa Polestarin. Tiedoksi Urpo Autoinsille.
        https://bilia.fi/fi/huoltopalvelut/lisavarusteet-ja-varaosat/polestar/

        https://engineered.polestar.com/fi/product/optimisation/xc60-t8-twin-engine-drive-e-awd-automatic-2018

        parempi linkki


    • 34654654

      Hybridijärjestelmän tuoma paino ja bensakone johtavat siihen että tuo painava auto tuntuu laiskalta. Ainoa oikea kone tuon kokoiseen autoon olisi diesel ilman mitään hybridijärjestelmää. Diesel liikuttaa tuota massaa vielä kevyesti eikä kulutuskaan nouse korkeaksi.

      Kannattaa ostaa nyt kun vielä dieseliä saa, tuskin uusia EURO6 dieseleitä kielletään pitkään aikaan.

      • Mielipide___

        Ei hybridijärjestelmä juurikaan tuo lisäpainoa, jos se on Toyotan ja Lexuksen kaltainen oikea itselataava hybridi. Lexus GS450h akusto painaa 30kg, Volvo XC90 T8 akusto 300kg.

        Näiden pelleilyhybridien heikko kulku johtuu siitä, että akkujen tyhjennyttyä ne ovat vain lisäpainona. XC90 T8 on tyhjillä akuilla tekniikaltaan XC90 T6, mutta 300kg painavampana.


    • VolvoT8

      Omistajana voin kerto, että on todella nopea viivalta ja myös vauhdista. Eikä pahan hintainenkaan.

    • 3423423

      Voisiko aloittaja selvittää mikä sen Q5 audin (oikea verrokki XC60 Volvolle) paino ja suorisukyky ynnä kulutus mahtaa olla?

      Vai vetailtaisiinko Volvon V60 T8 vaikka Audin Q5 möhkön?

      No yhtäkaikki. Itsellä on vajaa 3 vuotias A4 Quattro dieselillä ja DSG:llä sen huonompaa voimansiirtoa ei ole . Aina väärä vaihde ja hillittömät viiveet toiman tuotossa ynnä se hiton jyrinä 90-100 vauhdeissa jos vähänkin ylämäkeä. Kulutuskin on aivan jojain muuta kuin luvattu 4.3L/100km.

      Tuon A4n ainoa hyvä ominiasuus on nelevetotekniikka mutta nyt uudessa ei enää olekaan jatkuvaa vaan jokin Haldex imitaatio.

      • hehhehtaas

        Se joka tänäpäivänä dsg vaihteistoa haukkuu, niin ainakin pystyy sanomaan, että hänellä ei sitä ole. Niin ylivoimainen vaihteisto se on. Kaiken lisäksi, jos sulla olisi Audi A4 Quattro, niin tietäisit, että siinä ei ole dsg vaihteistoa. On se noloa jäädä tuollaisesta valheesta kiinni. Volkkarissa, Skodassa ja Seatissa on dsg vaihteistot, tiedoksi urpolle.


      • Mielipide___
        hehhehtaas kirjoitti:

        Se joka tänäpäivänä dsg vaihteistoa haukkuu, niin ainakin pystyy sanomaan, että hänellä ei sitä ole. Niin ylivoimainen vaihteisto se on. Kaiken lisäksi, jos sulla olisi Audi A4 Quattro, niin tietäisit, että siinä ei ole dsg vaihteistoa. On se noloa jäädä tuollaisesta valheesta kiinni. Volkkarissa, Skodassa ja Seatissa on dsg vaihteistot, tiedoksi urpolle.

        On DSG, vaikka nimi onkin toinen. Ei se paska siitä muuksi muutu. Jotkut valmistajat toki osaavat valmistaa toimivan kaksoiskytkinlaatikon, mutta jos sellainen olisi niin ylivoimainen, niin todennäköisesti sitä käytettäisiin edustusautoissakin. Vaan eipä käytetä.

        Audin neliveto puolestaan on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta tuskinpa sitä on suunniteltukaan oikeaksi nelikoksi.


      • hehhehtaas
        Mielipide___ kirjoitti:

        On DSG, vaikka nimi onkin toinen. Ei se paska siitä muuksi muutu. Jotkut valmistajat toki osaavat valmistaa toimivan kaksoiskytkinlaatikon, mutta jos sellainen olisi niin ylivoimainen, niin todennäköisesti sitä käytettäisiin edustusautoissakin. Vaan eipä käytetä.

        Audin neliveto puolestaan on ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta tuskinpa sitä on suunniteltukaan oikeaksi nelikoksi.

        Voihan idiootti taas sentään. Jos sulla olisi kyseinen auto, niin miksi sä käyttäisit sen vaihteistosta jonkun toisen merkin käyttämää nimeä???? Jos sinulla olisi kyseinen auto, niin voin 100% varmuudella sanoa, sinä et käyttäisi siitä volkkarin, skodan ja seatin käyttämää nimeä, vaan käyttäisit siitä Audin käyttämää nimeä, menikö umpiluuhun ja Audista ja Volvosta haaveilevaan köyhään?


      • Anonyymi
        hehhehtaas kirjoitti:

        Se joka tänäpäivänä dsg vaihteistoa haukkuu, niin ainakin pystyy sanomaan, että hänellä ei sitä ole. Niin ylivoimainen vaihteisto se on. Kaiken lisäksi, jos sulla olisi Audi A4 Quattro, niin tietäisit, että siinä ei ole dsg vaihteistoa. On se noloa jäädä tuollaisesta valheesta kiinni. Volkkarissa, Skodassa ja Seatissa on dsg vaihteistot, tiedoksi urpolle.

        Voin kertoa että nukkuva DSG on mitä epämiellyttävän laatikko, koska tahansa vaihtaisin tavalliseen turbiini automaattiin.


    • Kuultua

      Satun erään puolitutun kanssa juttusille lähinnä talvisin. Toissa talvena hänellä oli upea XC90 T8. Ihmettelin, kun viime talvena huomasin auton vaihtuneen, tilalla taisi olla Range Rover Evoque. Ihmettelyyni kaveri vastasi T8:n olleen suuri pettymys ennen kaikkea käytännön kulutuksen osalta.

      Luullakseni kyseisellä kaverilla olisi varaa maksaa isompiakin bensalaskuja, mutta moni ostanee hybridin juuri voidakseen nauttia kelpo suorituskyvystä vähäisellä kulutuksella ja päästöjen ympäristöystävällisyydellä.

    • Volvoko

      Tehoja taidettu vähentää. Aiemmin ilmoittettiin yhteensä "407 hv ja nyt 390 hv"

      • luelehtiäpönttö

        niin ne on tehot vähentyneet monessa muussakin autossa r-golffissa esim ja muutaman auton valmistus keskeytetty kunnes saavat arvot kohdilleen,kiitos uusien päästö arvojen


      • Anonyymi

        ja uusin lukema 455hv


    • Okasilli

      Aika paljon näyttää jo olevan myynnissä nettiautossa näitä, jopa yksityisillä. Ilmeisesti pettymys autoon ollut suuri ja saavat ne uusille hybridiuskovaisille myytyäkin, kun tehdastilaus kestäisi vuoden.

      • Vollerules

        Joo-o! Todella paljon on myynnissä yksityisillä. Nettiautostakin löytyi kokonaista yksi kappaletta.


    • TomppaKruisailija

      Lähteehän T8 kun ymmärtää miten asetuksista vaihdetaan Power-tila päälle. Normimoodilla kestää hieman ennen kuin bensakone herää ja alkaa kiihtymään ja silloinkaa ei täysiä tehoja oteta irti. On vaan liikaa tehoja etupyörille, vetelee täyskiidytyksessä kotimaamme uraisilla teillä kuin turbosaab aikoinaan. Käytännössä T8 irtoaa viivalta Power-asetuksella paremmin kuin normi automaatti, kiitos sähkömoottorin alun vahvan väännön.

    • ilmailupäivät

      Lappeenrannassa lentokentällä 402m tuollainen volvo meni 13,1 sek minusta mainio arvo , jäi monta bemaria ja audia taakse

      • 7567567

        Tuohan on oikeasti nopea. Oliko kyse XC60 mallista?


    • ilmailupäivät

      kyllä oli xc60 t8

    • GLC350e

      Volvo kulkee hyvin kesäolosuhteissa ja tasaisella asfaltilla kun ajetaan ratti suorassa. Ja bensakoneen pitää olla valmiiksi käynnissä. Jos em ehdot ei täyty niin auton suorituskyky on pettymys. GLC350e on voimalinjaltaan paljon parempi ja kuluttaa 20% vähemmän. Harmi ettei sitä saa enää kaupasta.

      Lämmityslaite Volvossa on oudosti suunniteltu, sillä ei voi ajaa kylmällä ilman bensaa. Mese käyttää polttista alle 2 asteen lämpötilassa 20s - minuutin verran. Sitten mennään loppumatka sähköllä ja lämmitys toimii myös sähköllä.

      Tiloiltaan Volvo on parempi. Volvon akku kestää sähköajossa pitempään lämppäristä johtuen, mesellä pääsee talvella vaan 20 km, jopa alle sen. Kesällä menee niukasti 25-30 km. Volvon sähköajo on talvella lipsuva takaveto, mese vetää aina samalla tavalla joka nurkasta.

      Molemmista on kokemusta. Ehdin ostaa mesen ja sillä on menty huolettomasti 5.5 l keskikulutuksella reilut 30 tkm. Olen miettinyt vaihtoa Volvoon kun tuli aikaisemmin ajettua ruotsalaisella mutta T8-voimalinjassa on nuo puutteensa.

    • 56546546

      Koska auto ostetaan rahalla niin mikä saman hintainen latasuhybridi olisi vaihtoehto V60 T8 jossa varusteina
      - ratin lämmitin
      - adaptiiviset valot
      - tutkat edessä ja takana ynnä peruustuskamera ynnä risteävän liikenteen varoitin takana
      - vetokoukku
      - neliveto

      Aika vähiin jää ne suorituskykyisemmät vaihetoehdotkaan kun ei vaihtoehtoja ole ollenkaan.

    • Justkoeajanu

      Mitkähän ajo asetukset oli ketjun aloittajalla käytössä? Oli harvinaisen rivakka citymaasturi, kun otti ajoasetuksista kaikki irti. Itselläni muuttui käsitys Volvoista aika paljon . Huippu ajettavuus ja parhaat penkit ikinä. Meni itselläni parhaaksi ajetuksi autoksi, ohi Q7:n ja 530 GT5 Bemarin.

    • Köyhien_ulina

      Ainoa häiriöääni XC60 T8:ssa näyttäisi olevan tämän ketjun alkupään köyhien ulina.

      Aivan loistava peli. Ja lähtee.

    • Anonyymi

      3000 km alla erityyppistä ajoa XC60 T8:lla. Erittäin tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Nyt on n. 8000km ajettua kilometriä XC60 T8:lla takana. 3,5l/100km on keskikulutus, ja parhaimmillaan vajaa 50 km pelkällä sähköllä. Sähkö riittää loistavasti työmatkoihini, ja kun lähden reissuun, pääsee polttoaineella mihin vain. Ja aina neliveto kun tarvitaan. Hyvin tyytyväinen.

      • Anonyymi

        paljonko on mennyt sähköä?


    • Anonyymi

      Jotain merkitystä kulutuksella???

    • Anonyymi

      Ihaninta on persaukisten mopopoikien ulina. Hauskaa!
      Menkää töihin ja hankkikaa maine niin voitte ehkä joskus saada kuppasen v40 teekkosen. Senkin autokauppiaan säälistä räkänokkaa kohtaa.

    • Anonyymi

      Miksi Volvo tarvitsee 100hv (esmes v60 T8) noin samaan suorituskykyyn kuin MB 300e tai BMW 330e? Miksei Volvo osaa? Paperihevosia!

      • Anonyymi

        Mihin suorituskykyyn viittaat? Oletan, että et viittaa kiihtyvyyteen, koska ero on selkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin suorituskykyyn viittaat? Oletan, että et viittaa kiihtyvyyteen, koska ero on selkeä.

        Voi näitä lapsia ja amispoikia.


    • Anonyymi

      No mitäs sitten ostit koska vain valitat..

    • Anonyymi

      T8 huonoon ajettavuuteen vaikuttaa lisäksi myös painojakauma sekä alusta.

      • Anonyymi

        T8 on voimalinja. Jos vaihdamme sen tilalle toisen niin saadaan
        "2L koneen huonoon ajettavuuteen vaikuttaa lisäksi myös painojakauma sekä alusta."

        Eihän tässä ole mitään järkeä.!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T8 on voimalinja. Jos vaihdamme sen tilalle toisen niin saadaan
        "2L koneen huonoon ajettavuuteen vaikuttaa lisäksi myös painojakauma sekä alusta."

        Eihän tässä ole mitään järkeä.!!!

        Taas näitä amispojun juttuja.


    • Anonyymi

      24000 eur veroo uudesa aika palajo

    • Anonyymi

      paljonko aloittajan honda monkeyssä on veroa?

    • Anonyymi

      T8 vastaa suorituskyvyltää bemarin 330e ja 530e 292hv mallia. Kiihtyvyys tosielämässä sitä samaa. Volvon arvoihin voi laittaa aina 1-1,5sek lisää niin ollaan siinä todellisessa. Samoin bmw arvois voi ottaa saman verran pois. Kumpaakin ajaneena voin sanoa bmw tuntuvan täysin samalta vaikka volvossa paperilla noin 100hv enemmän. 545e taas ei ole verrannollinen T8 kanssa vaan on nopeampi selkeästi vajaan 400hv tehoilla paperilla. Volvon S60 polestar engineered esim 405hv niin paperilla 4,4sek 0-100kmh…todellisuus oli testissä vajaa 6 sekuntia 0-100kmh. Ei ole hevosen samoja volvolla ja bemarilla koskaan olleet eikä ole nytkään. Uusi 455hv versio voi olla hieman ripeämpi mutta siinäkin on painoa sitten taas enempi….tämä versio voi olla jopa 530e mallia nopeampi jos ei ole talviolosuhteet. Tuota volvon T8 myös testattiin niin ettei akku ollut täynnä ja kiihtyvyys oli huonompi vaikka tyhjänäkin pitäisi olla sama teho…vaan ei ole. Tiedän nämä koska olen alan asiantuntija ja tosi rikas.

      • Anonyymi

        harvinaisen hölmö olet


    • Anonyymi

      Höpöhöpö, kyllä T8 lähtee kun uskaltaa vaan iskeä kickdownin. Ottakaa hyvät ihmiset se huomioon että kyseisellä autolla elopainoa löytyy. T: MY17

    • Anonyymi

      T8 Hybridi sijaisautona, täytyy sanoa ettei tästä kyyti parane. Ajajan auto!

    • Anonyymi

      Volvo xc90 T8 455 hv tilattu. Aiempi oli xc90 B5. Kaksi vuotta sopiva vaihtoväli. Parempi kuin 99% liikenteessä olevista autoista. Hintakin sen mukainen.

      Jos olet kiinnostunut oikeasti tämän luokan autosta, voin suositella, mitään muuta hyvää merkkiä (BMW, AUDI, MB, Lexus jne.) yhtään väheksymättä.

    • Anonyymi

      Teknisesti varmaan parempia loistoluokan maastureita on. Jotta ero olisi konkreettinen, hintaero lienee kymmenientuhansien eurojen luokkaa. Omassa luokassaan ovat toki Bentley ja vastaavat. Volvo Xc90 T8 on useimmalle saavuttamaton auto uutena. Ja riittävän täydellinen heille, jotka pystyvät sen uutena hankkimaan.

      • Anonyymi

        Suunnilleen näin. Kirjoitusasusta päätellen parilla kolmella tällä palstalla kirjoittelevista voi olla varaa keskihintaisen autoon tai parempaan. Koulut kannattaa käydä loppuun, ja oikein pitkälle käytynä seurauksena voi olla mahdollisuus hankkia sadantonnin auto tai parempi sekä kyky keskustella kyseisistä kulkuneuvoista asiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnilleen näin. Kirjoitusasusta päätellen parilla kolmella tällä palstalla kirjoittelevista voi olla varaa keskihintaisen autoon tai parempaan. Koulut kannattaa käydä loppuun, ja oikein pitkälle käytynä seurauksena voi olla mahdollisuus hankkia sadantonnin auto tai parempi sekä kyky keskustella kyseisistä kulkuneuvoista asiallisesti.

        Juuri näin, asioihin kannattaa perehtyä vähän paremmin. Itselläni nyt viides Volvo ja se on xc 60 t8 vm-23 , 455 hp 706 nm. kun autoa osaa oikein käskyttää valitsemalla oikeat ajo-moodit kuhunkin ajotilanteeseen niin potkua löytyy riittävästi varsinkin ohitustilanteisiin nopeuksilla 60-120 jotka ovat oleellisia maantieliikenteessä. Kiihdytys 0-100 km/h ei todellakaan ole tärkeä mittari auton teholle, mutta t8 suoriutuu siitäkin 5 sek. nollasta sataan jos osaa käyttää sitä oikein.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe