Minulla on Huawei E3276 nettitikku, joka toiminut muutaman vuoden moitteetta. Vähän aikaa sitten se pyysi päivittämään jotain ja yritin mutta se ei päivittynyt loppuun saakka. Pystyin kuitenkin käyttämään tikkua mutta nyt yhteys ei enää toimi. Virheilmoituksena näyttää, että tikussa ei ole ajureita. Kuinkahan ne pystyisi laittamaan tikkuun sitten? Latasin jopa koneelle Driverdocin joka löysi monia muitakin päivittämättömiä juttuja, mutta totta kai niiden päivitys olisikin maksullista! (Tarvitsee ladata maksullinen kokonainen versio ko. ohjelmistosta) En todellakaan halua maksaa siitä, että päivittäisin tuon tikun ajurit kun ennenkään siihen ei ole sellaista tarvinnut. Voiko tuolle nyt tehdä mitään?
Huawei E3276 ohjaimet puuttuu?
11
609
Vastaukset
- laitehallintaan
Käys kattomassa laitehallinnasta kyseistä laitetta ja päivität ohjaimen tai palaat vanhaan ohjaimeen. Mitään Driverdoceja, eikä muitakaan ajurien tarkistajia kannata koneelle asentaa.
Niistä saa aina jonkun haitakkeen koneelle. - apinaetgorilla
Operaattoriltasi löytyy varmaan ýhteysohjelmisto joka ladataan tikulle josta lataantuu koneelle tarvittavat kamat.
Esim Elisa
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-E3276/ - ei_asenteluja
Kokeileppa ubuntulla niin toimii aina heittämällä, kun vaan ekalla keralla klikkailet yhteysasetukset.
- Eitoimi21
Ubuntu ja mokkula? Salli mun nauraa! :D
- fdafaddffsfsf
Eitoimi21 kirjoitti:
Yleensä ne mokkulat jotka toimii suoraan koneeseen tökättyinä Linuxeissa toimii niissä helpommin kuin Windowseissa, koska mitään ajuriasenteluita ei tarvita.
On sitten joukko hankalampia tapauksia joista osaa ei saa Linuxeissa ensinkään toimimaan, mutta nämäkin luultavasti toimivat reitittimeen tökättyinä, ja käyttää sitten nettiä WLANilla tai LANilla. - ID12d11f01
Eitoimi21 kirjoitti:
Ei ole tullut ubuntussa vastaan mokkulaa joka ei toimisi. Tuo aloittajan tikku jos on hi-link mallia niin ei edes asetuksia tarvitse tehdä, vaan toimii plug and play ja yhteys muodostuu automaattisesti muutamassa sekunnissa.
- Varokaa.ubuntua
ID12d11f01 kirjoitti:
Ei ole tullut ubuntussa vastaan mokkulaa joka ei toimisi. Tuo aloittajan tikku jos on hi-link mallia niin ei edes asetuksia tarvitse tehdä, vaan toimii plug and play ja yhteys muodostuu automaattisesti muutamassa sekunnissa.
Jaa minulla kun ei ole tullut yhtään nettitikkua vastaan joka _toimisi_ ubuntun kanssa. Vastuutonta neuvoa asentamaan käyttöjärjestelmä mihin ei saa mokkulaa, jos nimenomaan on sellaisen varassa netti.
- niin_te_osaamattomat
Varokaa.ubuntua kirjoitti:
Jaa minulla kun ei ole tullut yhtään nettitikkua vastaan joka _toimisi_ ubuntun kanssa. Vastuutonta neuvoa asentamaan käyttöjärjestelmä mihin ei saa mokkulaa, jos nimenomaan on sellaisen varassa netti.
Sitten et varmaankaan ole kuin yhtä mokkulaa käyttänyt, ja muukin osaamattomuus viestistäsi paistaa.
Minä olen ainakin kymmentä ja näistä vain 1 on ollut hankalampi tapaus, ja siitäkin selvisi pienellä networkmanagerin tiedostojen editoinnilla. - on_hankaliakin
ID12d11f01 kirjoitti:
Kyllä niitä hankaliakin tapauksia on, väistämättä törmää kuta useampaa erilaista käyttää.
- evangelistat
Jumalauta tätä jatkuvaa Linuxin tubutusta joka ikiseen viestiketjuun, joillaan on elämän missio meneillään.
- huonoin_käyttis
Tubutin win kun on niin perkleen huono.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862