jpegin avaus RAW-ikkunaan Bridge CS6

outojuttu

Kun uuteen tietokoneeseeni asennettiin kaikki Adobe CS6 ohjelmat, ei Bridgessä ole toiminut Camera RAW toiminto kuin RAW (NEF) kuvillani. Aluksi niitäkään ei saanut avattua, mutta asensin erikseen Camera RAW 9.1.1 version.
Myös jpeg-kuvan (tai esim. TIFF.jä ) pystyi säätämään avaamalla se Bridgestä RAW-ikkunaan. Vaikka olen asentanut Camera RAW version, Bridge ei avaa jpeg.jä RAW-ikkunaan. Kun yritän tehdä sitä, ohjelma ilmoittaa virheeksi seuraavaa:

Bridge’s parent applications is not active.
Bridge requires that a qualifying product has been launched at least once to enable this feature.

in finnish

Bridgen ylätason sovellus ei ole käytössä.
Bridge vaatii, että vaatimukset täyttävä tuote on käynnistetty ainakin kerran, ennen kuin tämän ominaisuuden voi ottaa kaäyttöön.

Mitä tämä tarkoittaa??? Mitä minun tulisi tehdä, jotta ko. avaus onnistuisi?

Kamerani jota käytän on Nikon D800, jonka vaadittu Camera Raw-laajennuksen vähimmäisversio on 7.1.

5

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldkjsakfhj

Eihän RAW-convertteria tarvita jpg-tiedostoihin.
      CS6:ssa, kuten muissakin ohjelmissa täytyy löytyä perustyökalut.
      Sinun pitää päivittää kaikki osat.

• outojuttu

Ei tarvitakaan, mutta oletko koskaan kokeillut miten saat esimerkiksi puhelimen kuvista enemmän irti kun avaat ne RAW-ikkunassa ja voit käsitellä ne siellä kunnolla.
        Ennen Bridgessäni tämä onnistui, nyt ei.
        Mikäli tarkoitat kaikkien osien päivittämisellä sitä, että asennan ko. ohjelman uudelleen, niin se ehkä onnistuisi.

• outojuttu

Silti haluaisin todellisen vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni? Mitä Bridge ohjelman virheilmoitus oikeastaan tarkoittaa ja mitä sille voisi tehdä?

• KooYyHoo

Ainoa keino, jolla itse olen saanut tuon pelittämään, on seuraava:
      1. Photoshopissa: Muokkaa | Oletusasetukset | Tiedoston käsittely.
      2. Ko. ruudulta klikkaa "Camera Raw -oletusarvot..."
      3. Siellä: JPEG- ja Tiff-tiedostojen käsittely aseta JPEG arvoon "Avaa automaattisesti kaikki tuetut JPEG-tiedostot. Klik OK ja asetuksissa vielä OK.
      4. Photoshopissa: Tiedosto | Selaa Bridgessä.
      5. Selaa haluamaasi kuvaan ja avaa se kaksoisklikkaamalla. (Ei valinnalla "Avaa Camera RAW -muodossa..." tällöin Bridge kaatuu (Ainakin minulla).

Siis: Bridge pitää käynnistää Photoshopin tiedostovalikosta. Jos käynnistää Bridgen ensiksi, se kaatuu JPEG-tiedostoja avattaessa, jos Photoshopissa on valittuna em. Camera Raw asetus.

• KooYyHoo

p.s. Photoshopissa voi muutenkin avata Jpeg-tiedoston RAW-ikkunaan valinnalla "Avaa muodossa" ja sieltä valinta "Avaa muodssa" camera Raw.
        Mutta edelle esittämäni muutos oletusasetuksiin avaa joka tapauksessa Jpeg-kuvan Canera Raw ikkunaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      88
      3488
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3083
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2982
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2823
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2667
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2628
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      55
      2391
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2261
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    Aihe