Jonkun kannattaisi tehdä lakialoite kohdunvuokrauksen sallimiseksi.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi
Kansalaisaloitteella voi vaikuttaa lainsäädäntöön
Äänioikeutettu Suomen kansalainen voi tehdä kansalaisaloitteen. Kansalaisaloitteella
ehdotetaan uutta lakia
muutosta olemassaolevaan lakiin tai
olemassaolevan kumoamista
Kansalaisaloite etenee eduskunnan käsiteltäväksi, jos se on kerännyt vähintään 50 000 kannatusilmoitusta kuuden kuukauden kuluessa.
Oikeusministeriön ylläpitämässä kansalaisaloite.fi-verkkopalvelussa voit tehdä kansalaisaloitteen sekä kannattaa palvelussa avoinna olevia aloitteita. Palvelun käyttö on maksutonta.
Lakialoite kohdunvuokrauksen sallimiseksi
5
1479
Vastaukset
- Uuteliassta
Eikös perheen sisäinen adoptio tai yksinhuoltajuus aja samaa asiaa? Google haun perusteella moni on hakenut lisätietoa, varsinkin perheen sisäisestä adoptiosta.
- 1säpappa
Ei se nyt ole lähellekään sama asia. minäkun olen sinkkumies, niin kumpikaan mainitsemistasia ei onnistu.
Kohdunvuokraus on kyllä monella tavalla ongelmallinen juttu.
Olisinkin toivonut, että aloittaja olisi edes jollain tavalla ilmaissut miettineensä asiaa, eikä vain ilmoittanut että jonkun MUUN pitäis tehdä aloite.
- Jokuroti
Ei missään nimessä pitäisi.
Kohdunvuokrauksen salliminen voi aiheuttaa oikeudellisia ongelmia sekä äidille että lapselle.- Suvaitsematonta
Oletko uskovainen? Aika jyrkkä suvaisematon kanta ilman rationaalisia perusteluja. Eikö tässä juuri ehdoteta sitä, että asia hoidettaisiin lain avulla? Eihän mitään ongelmia tule, kun laissa lukisi, kuka lapsen vanhempi on eli tietenkin munasolujen tai siittiösolujen luovuttaja tai kohdun vuokraaja. Muissa maissa tämä toimii, joten miksi ei toimisi Suomessakin. Mitä ongelmia lapselle voisi tulla? Käytetäänhän lainasoluja jo nytkin hoidoissa ihan tavanomaisesti.
Vai etkö sallisi kohduttomille lapsia? Jumala luonut heidät lapsettomiksi -asenteella. Aika julma maailmankuva. Kun kohtaat itse kärsimyksiä, niin opit hieman empatiaa. Elämä opettaa.
- Thexo
Valitettavasti pitää lähteä ulkomaille esim. Intiaan jos haluaa vuokrata kohdun. Sielläkin on havaittu halvan vuokran tuoneen ongelmina mm. orvot lapset joita ei sitten olekaan haluttu syntymän jälkeen.
Aina voi luovuttaa omia sukusolujaan tai tarjoutua netissä luovuttajaksi/sopimus vanhemmaksi (suomi24 tai iskuri)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472