Viimasuoja Avensis farkkuun

aloittelevaviinimaisteri

Laitoin etusäleikön eteen viimasuojan ja kyllä olen tyytyväinen.
1 Parantaa säteilylämppärin tehoa koska hukkalämpö jää konehuoneeseen lämmittämään.
2 Lämpenee ajossa nopeammmin ja bensan kulutus vähenee.
3 Pysyy lämpöisenä ajon jälkeen pidempään ja akkukin lämpenee paremmin.
4 Värkkäsin ihan itse foliopintaisesta muovista ja nätisti kiinni nippusiteillä.
5. Suosittelen kaikkiin merkkeihin ja malleihin etenkin jos ajelut on usein lyhyitä kauppareissuja yms :)

10

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäykistääMyösKoria

      Kiitos vinkistä.
      Tosiaan kannattaa laittaa jokaiseen Toyotaan, koska niillä ajetaan tyypillisesti vain erittäin lyhyitä matkoja ja riittää kun sen poistaa joskus vapun jälkeen.

    • 3242342

      Jostain kumman syystä auton merkki ei minulla ole vaikuttanut matkojen pituuteen. Koko ajatus on erikoinen.

      Viimasuojaa olen käyttänyt uusissa autoissani (Tojo,Skoda, BMW ja Audi). Kaikissa se on ollut hyväksi lämpiämiselle mutta kulutusta se ei noissa tiputtanut. Audi on ainoa missä se kuuluu hintaan kunhan älyää kysyä.

      • 35247824

        Olet selvästi poikkeava Toyotan omistaja, eli olet omistanut oikeinta autojakin.
        Toyotalla ajosuorite on suurimmalla osaa luokassa 5010tkm vuodessa, vain harva ajaa suomalaisen keskiarvon verran.


      • 4234234

        Niin no nyt on alla ensimmäinen ja viimeinen Audi. Onneksi selviää siis yhdellä. tai no katsotaan josko konserni oppisi tekemään vaihteiston. Kaiholla muistelen Aven 5 vaihteista mehukattia ja 2.4L vaparia. Juoppohan se kone oli mutta tehot tuli välittömästi ja ryömittäminen oli vaivattoman helppoa.

        Tojo tulee vaihtoehdoksi kohta kun 2L hybrid 4wd voimalinja tulee mitä ilmeisemmin C-HR:n pellin alle. Kun on nelivetoon (Audin paras ominaisuus) tottunut niin vajaavetoiset ei enää hirveästi kiinnosta.

        En muuten ole myöskään huomannut että ajokäytökseni olisi mitenkään erilaista merkin mukaan. Kanssa autoilijoiden käytös kyllä on erilaista.
        Kun alla oli uusi BMW niin jokainen Focus ja Corolla kuksi yritti hiilestää takapuskurissa. Jopa moottoritiellä jäätiin ajamaan takapuskuriin vaikka tilaa olisi vaikka kuinka.
        En ymmärrä miksi mutta jotain siellä joidenkin kuskien päässä niksahtaa kun edellä jonossa menee bemari. Audin kanssa en ole ihan tuollaista havainnut. Bemari oli paljolti kuten kakkoskopan Ave. Molemmat kulki kuin käärme. Suuntavakaudesta ei kannattanut puhua kummankaan yhteydessä.

        Mutta tosiaan viimasuoja on erittäin hyödyllinen kun on oikeasti pakkasta, merkistä riippumatta ja myös webaston kanssa kuten Audissa.


    • TuumiPaljonkoOn500w

      Eiköhän paras vinkki tuohon listaasi ole poistaa niiden murheiden alkusyy eli säteilylämmitin joten tämä ei kosketa Tojotaa yhtään kummemmin kuin VW-Audi-Skoodaa,Mersua,Bimmeriä tai Ranskan ihmeitä ,Saapasmaan vehkeitä tai Kiinan Volvoa jne koska luonnolait koskee niitäkin.
      Maskipeitto on täyttä asiaa mutta säteilylämmittimessä ei kuulkaa muuta olekkaan kuin hukkalämpöä,kaikki menee harakoille koska myös se minimaalinen öljypohjaa maanrajassa lämmittävä pieni vastus menettää lopunkin merkityksensä kun synteettiset pyörähtää ulkolämpöisen koneen yläkertaan jäähtyen samantien ne muutamat asteet takaisin alkulämpööönsä ja jos tuo idea lämmittää jotain muuta kuin mitä pitäisi,siis jäähdytysnestettä,niin starttia akkua ennemminkin kuin synteettisiä oljyjä muutaman asteen...
      Hyytävän kylmän jäähdytysnesteet yhtä kylmässä lohkossa ja 500w säteilylämmitin öljypohjassa eivät kohtaa mitenkään,jos tehoa lisättäisiin vaikka 5000w niin asia olisi paljon parempi ja lämpö johtuisi lohkoonkin ja sitämyöden nesteeseenkin jolloin ne umpijäykät sisuskalutkin hyötyisi ajatuksesta kylmästartin kuluttavanb vaikutuksen vähentämisestä,päästöjen pienentämisestä ja mukavuudesta kun lämmin ilma virtaa hetikohta lähdön jälkeen toisin kuin säteilylämmittimen kohdalla josta ei mitään hyötyä tuonkaan asian suhteen.

      Pumpullinen letkulämmitin kuin eri vuosisadalta,esim TT Thermo joka liitetään lämppärin letkun väliin ja töpseli seinään,siinä se ja on pieni möltti joka sopii pieneenkin rakoon.
      Kuin kiertovesipumppu koltaan ulkonäöltäänkin jossa kumiletku jonka liität seinään normaalisti.
      Kohtuukätevä asentaa sen itse parissa tunnissa,riippuen miten letkut esillä käsillä ja ilmaus lopuksi.
      Laitteessa sisäänrakennettu termostaatti,ei vahinkovaaraa ja supertehokas jo n1000w perusversioina.
      Onnistuu toki muuhunkin letkuun jossa neste kiertää eikä termostaatti esteenä.
      -20c pakkasilla noin puolituntia 1500w versiolla joka minulla oli(eritehoisia löytyy)ja kuin palmun alta hyrähtää ja lämmintä pukkaa kajuutan täydeltä heti kylmän moottorin merkkivalo loistaa poissaolollaan.
      Suosittelen vilpittömästi,ei oo hinnalla pilattu enkä ole edustaja,myyjä tai firman osakaskaan .
      Näinpähän vaan millainen vitsi autoon uutena asennettu säteilylämmitin oli ja pahaa teki kylmästartit kuulla miten kone kalisi kolkoin saundein ja ei ihme jos jakohihnat paukkuu ja pikkuakku hyytyy nopsaan runsaisiin nykysähköihinsä.
      Kyseessä oli siis 2010 mallinen vähänajettu pienehkö nykydiesel.
      Jos tolppaa ei ole kadunvarressa tai haluaa olla villi,vapaa ja olla riippumaton olosuhteista niin Eber/webasto ainut vaihtoehto,piste.

      • HolotnaAve

        Itse laitoin myös samanlaisen 2016 Avensis 1,8 Valvematic Active Edition Touring Sports Multidrive S malliin, alkulämmöt sillä saa, mutta silti kannattaa laittaa koneen lämpiämisen auttamaiseksi viimasuoja. Uskomattoman hitaasti kyseinen malli lämpiää vaikka viimasuoja olisi paikallaa ja lähtölämmöt olisi 50 astetta.


    • aloittelevaviinimaisteri

      Niin, tuolta päättelin että, kyllä se säteilylämppäri onkin hyvä juttu kun lämmittää öljyt valmiiksi.
      Asutaan länsirannikolla ja kovia pakkasia on aika vähän vuodessa, jos asuisimme lapissa ja kävisin autolla töissä. Olisi tarve varmaan tehokkaampaan lämmittimeen. Vaimo tuossa lähtee töihinsä Avella ja on lämmittänyt sen pari tuntia. Ulkona on nyt 1 c ja vaimo lämmittää aina sen saman 2 h.
      Lämmitys maksaa noin 7-8 centtiä per tunti joten ihan sama. Allaoleva linkki vakuutti minut
      http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=q3i2rvmbni6spol657hbck21v7&topic=29944.0

      • Viimasuoja

        Mun bensa-ave lähtee aina kuin sähkömoottori palmun alta,oli lämmityksessä tai ei lämpötilasta riippumatta, öljyt 0-20W


    • Nykyaikaa

      Renaultissa on sellaiset automaagiset säleet maskin takana, mitkä pitkälti sulkeutuu kylmillä keleillä. Niin ei tarvii askarella noiden viimasuojien kanssa.

    • vanha-toyota-äijä

      Kyll maar mää vaa tierä.Toyota paras auto o.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe