Laitoin etusäleikön eteen viimasuojan ja kyllä olen tyytyväinen.
1 Parantaa säteilylämppärin tehoa koska hukkalämpö jää konehuoneeseen lämmittämään.
2 Lämpenee ajossa nopeammmin ja bensan kulutus vähenee.
3 Pysyy lämpöisenä ajon jälkeen pidempään ja akkukin lämpenee paremmin.
4 Värkkäsin ihan itse foliopintaisesta muovista ja nätisti kiinni nippusiteillä.
5. Suosittelen kaikkiin merkkeihin ja malleihin etenkin jos ajelut on usein lyhyitä kauppareissuja yms :)
Viimasuoja Avensis farkkuun
10
535
Vastaukset
- jäykistääMyösKoria
Kiitos vinkistä.
Tosiaan kannattaa laittaa jokaiseen Toyotaan, koska niillä ajetaan tyypillisesti vain erittäin lyhyitä matkoja ja riittää kun sen poistaa joskus vapun jälkeen. - 3242342
Jostain kumman syystä auton merkki ei minulla ole vaikuttanut matkojen pituuteen. Koko ajatus on erikoinen.
Viimasuojaa olen käyttänyt uusissa autoissani (Tojo,Skoda, BMW ja Audi). Kaikissa se on ollut hyväksi lämpiämiselle mutta kulutusta se ei noissa tiputtanut. Audi on ainoa missä se kuuluu hintaan kunhan älyää kysyä.- 35247824
Olet selvästi poikkeava Toyotan omistaja, eli olet omistanut oikeinta autojakin.
Toyotalla ajosuorite on suurimmalla osaa luokassa 5010tkm vuodessa, vain harva ajaa suomalaisen keskiarvon verran. - 4234234
Niin no nyt on alla ensimmäinen ja viimeinen Audi. Onneksi selviää siis yhdellä. tai no katsotaan josko konserni oppisi tekemään vaihteiston. Kaiholla muistelen Aven 5 vaihteista mehukattia ja 2.4L vaparia. Juoppohan se kone oli mutta tehot tuli välittömästi ja ryömittäminen oli vaivattoman helppoa.
Tojo tulee vaihtoehdoksi kohta kun 2L hybrid 4wd voimalinja tulee mitä ilmeisemmin C-HR:n pellin alle. Kun on nelivetoon (Audin paras ominaisuus) tottunut niin vajaavetoiset ei enää hirveästi kiinnosta.
En muuten ole myöskään huomannut että ajokäytökseni olisi mitenkään erilaista merkin mukaan. Kanssa autoilijoiden käytös kyllä on erilaista.
Kun alla oli uusi BMW niin jokainen Focus ja Corolla kuksi yritti hiilestää takapuskurissa. Jopa moottoritiellä jäätiin ajamaan takapuskuriin vaikka tilaa olisi vaikka kuinka.
En ymmärrä miksi mutta jotain siellä joidenkin kuskien päässä niksahtaa kun edellä jonossa menee bemari. Audin kanssa en ole ihan tuollaista havainnut. Bemari oli paljolti kuten kakkoskopan Ave. Molemmat kulki kuin käärme. Suuntavakaudesta ei kannattanut puhua kummankaan yhteydessä.
Mutta tosiaan viimasuoja on erittäin hyödyllinen kun on oikeasti pakkasta, merkistä riippumatta ja myös webaston kanssa kuten Audissa.
- TuumiPaljonkoOn500w
Eiköhän paras vinkki tuohon listaasi ole poistaa niiden murheiden alkusyy eli säteilylämmitin joten tämä ei kosketa Tojotaa yhtään kummemmin kuin VW-Audi-Skoodaa,Mersua,Bimmeriä tai Ranskan ihmeitä ,Saapasmaan vehkeitä tai Kiinan Volvoa jne koska luonnolait koskee niitäkin.
Maskipeitto on täyttä asiaa mutta säteilylämmittimessä ei kuulkaa muuta olekkaan kuin hukkalämpöä,kaikki menee harakoille koska myös se minimaalinen öljypohjaa maanrajassa lämmittävä pieni vastus menettää lopunkin merkityksensä kun synteettiset pyörähtää ulkolämpöisen koneen yläkertaan jäähtyen samantien ne muutamat asteet takaisin alkulämpööönsä ja jos tuo idea lämmittää jotain muuta kuin mitä pitäisi,siis jäähdytysnestettä,niin starttia akkua ennemminkin kuin synteettisiä oljyjä muutaman asteen...
Hyytävän kylmän jäähdytysnesteet yhtä kylmässä lohkossa ja 500w säteilylämmitin öljypohjassa eivät kohtaa mitenkään,jos tehoa lisättäisiin vaikka 5000w niin asia olisi paljon parempi ja lämpö johtuisi lohkoonkin ja sitämyöden nesteeseenkin jolloin ne umpijäykät sisuskalutkin hyötyisi ajatuksesta kylmästartin kuluttavanb vaikutuksen vähentämisestä,päästöjen pienentämisestä ja mukavuudesta kun lämmin ilma virtaa hetikohta lähdön jälkeen toisin kuin säteilylämmittimen kohdalla josta ei mitään hyötyä tuonkaan asian suhteen.
Pumpullinen letkulämmitin kuin eri vuosisadalta,esim TT Thermo joka liitetään lämppärin letkun väliin ja töpseli seinään,siinä se ja on pieni möltti joka sopii pieneenkin rakoon.
Kuin kiertovesipumppu koltaan ulkonäöltäänkin jossa kumiletku jonka liität seinään normaalisti.
Kohtuukätevä asentaa sen itse parissa tunnissa,riippuen miten letkut esillä käsillä ja ilmaus lopuksi.
Laitteessa sisäänrakennettu termostaatti,ei vahinkovaaraa ja supertehokas jo n1000w perusversioina.
Onnistuu toki muuhunkin letkuun jossa neste kiertää eikä termostaatti esteenä.
-20c pakkasilla noin puolituntia 1500w versiolla joka minulla oli(eritehoisia löytyy)ja kuin palmun alta hyrähtää ja lämmintä pukkaa kajuutan täydeltä heti kylmän moottorin merkkivalo loistaa poissaolollaan.
Suosittelen vilpittömästi,ei oo hinnalla pilattu enkä ole edustaja,myyjä tai firman osakaskaan .
Näinpähän vaan millainen vitsi autoon uutena asennettu säteilylämmitin oli ja pahaa teki kylmästartit kuulla miten kone kalisi kolkoin saundein ja ei ihme jos jakohihnat paukkuu ja pikkuakku hyytyy nopsaan runsaisiin nykysähköihinsä.
Kyseessä oli siis 2010 mallinen vähänajettu pienehkö nykydiesel.
Jos tolppaa ei ole kadunvarressa tai haluaa olla villi,vapaa ja olla riippumaton olosuhteista niin Eber/webasto ainut vaihtoehto,piste.- HolotnaAve
Itse laitoin myös samanlaisen 2016 Avensis 1,8 Valvematic Active Edition Touring Sports Multidrive S malliin, alkulämmöt sillä saa, mutta silti kannattaa laittaa koneen lämpiämisen auttamaiseksi viimasuoja. Uskomattoman hitaasti kyseinen malli lämpiää vaikka viimasuoja olisi paikallaa ja lähtölämmöt olisi 50 astetta.
- aloittelevaviinimaisteri
Niin, tuolta päättelin että, kyllä se säteilylämppäri onkin hyvä juttu kun lämmittää öljyt valmiiksi.
Asutaan länsirannikolla ja kovia pakkasia on aika vähän vuodessa, jos asuisimme lapissa ja kävisin autolla töissä. Olisi tarve varmaan tehokkaampaan lämmittimeen. Vaimo tuossa lähtee töihinsä Avella ja on lämmittänyt sen pari tuntia. Ulkona on nyt 1 c ja vaimo lämmittää aina sen saman 2 h.
Lämmitys maksaa noin 7-8 centtiä per tunti joten ihan sama. Allaoleva linkki vakuutti minut
http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=q3i2rvmbni6spol657hbck21v7&topic=29944.0- Viimasuoja
Mun bensa-ave lähtee aina kuin sähkömoottori palmun alta,oli lämmityksessä tai ei lämpötilasta riippumatta, öljyt 0-20W
- Nykyaikaa
Renaultissa on sellaiset automaagiset säleet maskin takana, mitkä pitkälti sulkeutuu kylmillä keleillä. Niin ei tarvii askarella noiden viimasuojien kanssa.
- vanha-toyota-äijä
Kyll maar mää vaa tierä.Toyota paras auto o.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227