Onko AA-ryhmää jossa raittiit päivät ei nollaudu?

JoskusJanottaa

Jos välillä kävisi kurlaamassa, niin olisi kiva, ettei kerätyt päivät menisi haaskiin. Onko Lahden seudulla tällaista ryhmää? Olen uskossa oleva nainen ja haluaisin samalla syventää vakaumustani.
.
Siis onko tällaista ryhmää? Matka ei ole esteenä!

4

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raitis.ilman.AAta

      AA:ssa raittiit päivät nollautuvat. Siellä tunnustetaan juhlittavaksi vain yhtäjaksoisia raittiita päiviä. Kaikkeahan ei tietysti tarvitse heille kertoa, jos esim. pitkä raittius takana ja retkahdus on ollut esim. yhden päivän mittainen. Toisaalta saattaisi olla aika rankkaa kantaa tällaista valhetta mukanaan.

      Itse lakkasin antamasta arvoa noille raittiusjuhlille. On mulla itsellänikin lipastonlaatikossa mainittu 1 (vai 5?) vuoden viiri.

      Mutta ilman AA:ta ja hyläten kaikki alkoholistituttavat, ym. yhteydet juoppouteen, myös AA:han, olen ollut aa:laisittain "täysraittiina" 11,5 vuotta.

      Lopetin kokonaan ajattelemasta alkoholia ja alkoholismia.

      • ei.ikinä.uskois

        No mikä pani tulemaan tälle palstalle kun olet kokonaan lopettanut ajattelemasta alkoholia ja alkoholismia?


      • Jo.pitkään.raitis
        ei.ikinä.uskois kirjoitti:

        No mikä pani tulemaan tälle palstalle kun olet kokonaan lopettanut ajattelemasta alkoholia ja alkoholismia?

        Huomasin taannoin tämän palstan ja mietin, voinko kenties muutamalla sanalla auttaa vielä alkoholismista kärsiviä: mahd. sekä itse alkoholisteja, että etenkin alkoholistien uhreja, kuten perheenjäseniä.

        Vilkaisen tätä palstaa silloin, tällöin.


    • asdfh7354

      Tuu mun raittiusyhmään. Olemme askeleen pidemmällä: ei ole mitä nollata, kätevää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe