Vw GolfGTE, Tuulilasin vertailun huonoin ladattava

JustusKiärä

Tuulilasi-lehti kirjoittaa numerossa 1/2018 ladattavasta Volkswagen GTE:stä:

"GTE:n kulutus hybridiajotilassa on niin korkea, että Golf mallistosta löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja."

Kulutus hybridiajotilassa oli 6,9 l/100km.

12

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitensenytmenikään

      Paras ajettavuus ja ajoasento sekä mukavuus sekä varustelu, riittävästi tehoa. Taisi kuitenkin voittaa testin...Toyota uskovaiset voivat olla toista mieltä. Minä valitsen laadun ja se on VW .
      Suurin osa ajoistani on alle 50km/vrk ja ne menee lähdes täysin sähköllä - ei haittaa matalan kulutus.

    • Plugin.prius.iso.floppi

      http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802132200740017_oa.shtml

      GTE voitti koko vertailun kun taas Tojo jäi taas aivan viimeiseksi. Näinhän nämä vertailut ovat viimevuosina aina menneet.
      Tojohönö yrittää hehkuttaa yhden ajomoden kulutuslukemia, mutta jokainen täysjärkinen ymmärtää että kokonaisuus on tärkeämpi kuin yksi väkisinkaivettu lillukanvarsi.

      Miettikääpä vaikka sitä kuinka paljon yhden ajomoden bensan kulutuslukema vaikuttaa kuluttajalle joka ajaa kokonaan sähköllä.
      Ja onhan GTE kulultaan, ajoltaan ja tiloiltaan täysin eri kulkan auto kuin muovinen lyllertävä Prius. On hämmästyttävää että käytännössä Spritmonitorin mukaa molemmat kulkevat neljällä litralla / 100km. Priuksesta on yritetty kaivaa kaikki taloudellisuus suorituskyvvyn ja tilojen kustannuksella. Golf GTE on erittäin nautinnollinen ja tilava perheauto, silti kulutus ei ole käytännössä yhtään Priusta suurempi.
      Tojota on sössinyt homman ja on ansaitusti vertailujen viimeinen. Kuluttajatkin ovat valinneet VW:n ladattavan viisi kertaa useammin kuin Tojon. Ei Suomen kansa tyhmää ole.

      • Näimeneese

        Lukekaa tuo lehti vaikka kirjastossa niin ei tarvise lukea edellisen kaltaisia sepustuksia. Vertailussa olleiden neljän auton välille oli tehty keinotekoisesti vain kymmeneosapisteen eli 0,1 pisteen erot. Ainoastaan Prius toimi syksyn muutaman asteen lämmössä kuten ladattavan auton tulee toimia. Helmikuun pakkasissa niistä ei enää autoksi olisikaan.


      • Yritäthämätä

        Minkä vitun ajomoden? Älä yritä hämätä lukijaa.


    • vw.rule.oke.vv

      volkkarista ei ole autoksi edes koleaan kesäsäähän, masokisteille ainan passeli kikotin, että tuntee elävänsä kun saa kiikuttaa alvariinsa korjaamolle, korjaamo on kuin toinen koti

      • tojot.100.prossaa.bensa

        Tojoahan joutuu kiikuttamaan tuplasti pajalle Volsuun nähden jo pelkästään normihuoltojen takia. Siinä jos missään tulee paja tutuksi ja lompakko kevyeksi. Hybridikuskeille tojo on tehnyt vielä sellaisen källin että on pakko käyttää tojon marmoritiski-huoltoa, muuten akkutakuu raukeaa. Muut voivat kilpailuttaa huoltonsa ja tehdä siellä missä saa halvimmalla parasta palvelua. Tojokuski ramppaa kaksi kertaa useammin huolloissa ja aina maksaa merkkihuollon kalliit hinnat.

        Ammattilaiset rankkasivat GOLF GTEn aivan aiheesta ja ansiosta Tojon yläpuolelle. Vajaakokoinen ja hidas lyllertäjä. Kyllä myös kansa on huomannut miten surkeaa tojon tarjonta ladattavissa on. Vain yksi malli ja sekin jää kaikissa vertailuissa viimeiseksi.
        Siksi tojo ei ole saanut kilpiin tänä vuonna kuin 19 Priusta. Naurettava määrä.

        VW vyöryttää samaan aikaan laajalla rintamalla ja rekisteröintilukema on aivan eri luokkaa eli yli sata kappaletta. Pientähän tuo vielä on, mutta pitää muistaa että VW:llä on lisäksi täyssähköisiä autoja ja kaasu-autoja. Tojolla ei ole mitään muuta kuin tämä yksi ladattava ja kaikki loput ovat 100% bensa-autoja.
        Ympäristöä ajattelevalle tojolla ei ole oikein mitään tarjottavaa. VW:llä on vaihtoehtoja joka lähtöön.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/table/tableViewLayout2/?rxid=fce43aaf-15b0-4111-926f-0877ac47bc2b


      • sam.arbete
        tojot.100.prossaa.bensa kirjoitti:

        Tojoahan joutuu kiikuttamaan tuplasti pajalle Volsuun nähden jo pelkästään normihuoltojen takia. Siinä jos missään tulee paja tutuksi ja lompakko kevyeksi. Hybridikuskeille tojo on tehnyt vielä sellaisen källin että on pakko käyttää tojon marmoritiski-huoltoa, muuten akkutakuu raukeaa. Muut voivat kilpailuttaa huoltonsa ja tehdä siellä missä saa halvimmalla parasta palvelua. Tojokuski ramppaa kaksi kertaa useammin huolloissa ja aina maksaa merkkihuollon kalliit hinnat.

        Ammattilaiset rankkasivat GOLF GTEn aivan aiheesta ja ansiosta Tojon yläpuolelle. Vajaakokoinen ja hidas lyllertäjä. Kyllä myös kansa on huomannut miten surkeaa tojon tarjonta ladattavissa on. Vain yksi malli ja sekin jää kaikissa vertailuissa viimeiseksi.
        Siksi tojo ei ole saanut kilpiin tänä vuonna kuin 19 Priusta. Naurettava määrä.

        VW vyöryttää samaan aikaan laajalla rintamalla ja rekisteröintilukema on aivan eri luokkaa eli yli sata kappaletta. Pientähän tuo vielä on, mutta pitää muistaa että VW:llä on lisäksi täyssähköisiä autoja ja kaasu-autoja. Tojolla ei ole mitään muuta kuin tämä yksi ladattava ja kaikki loput ovat 100% bensa-autoja.
        Ympäristöä ajattelevalle tojolla ei ole oikein mitään tarjottavaa. VW:llä on vaihtoehtoja joka lähtöön.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/table/tableViewLayout2/?rxid=fce43aaf-15b0-4111-926f-0877ac47bc2b

        VW:lla on paniikki päällä kun uudet päästörajat uhkaavat miljardikorvauksien muodossa. Pitää nopeasti koettaa kyhätä muka sähköautoja, jotka vain teoriassa ovat ympäristöystävällisiä. Toyotalla ei ole huolta nykyisilläkään malleilla, koska päästörajat alittuvat hienosti eikä sanktioita ole tiedossa.
        Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan.


      • tojo.takamatka
        sam.arbete kirjoitti:

        VW:lla on paniikki päällä kun uudet päästörajat uhkaavat miljardikorvauksien muodossa. Pitää nopeasti koettaa kyhätä muka sähköautoja, jotka vain teoriassa ovat ympäristöystävällisiä. Toyotalla ei ole huolta nykyisilläkään malleilla, koska päästörajat alittuvat hienosti eikä sanktioita ole tiedossa.
        Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan.

        Taas niin päin persettä.
        BMW:n hybridit perustuvat aivan eri konseptille ja teknologialle kuin tojon yli 20 vuotta vanha viritys on. Tojolla ei ole antaa mitään tällä saralla.

        Sähköautojen tekemisessä tojo on se jolla on paniikki päällä kun muilla on sähköautot jo myynnissä ja Tojo vasta aloittaa projektiaan. Takamatkalla taas.

        https://www.theverge.com/2017/12/18/16791376/toyota-1-million-electric-cars-2030-ev

        "But it is also behind giants General Motors and Volkswagen Group in developing long-range plug-in vehicles."


    • i3.on.paljon.parempi

      "Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan."

      Kerropa se hybridi-BMW jossa on jotain yhteistä tojon hybridien kanssa.

    • i3bmw

      Tyyris mopoauto markkinoilla, laatutietoisille tumpeloille!

    • suuriharmituspäällä

      Luin lehden,
      VW voitti testin, tojo jäi viimeiseksi.
      Huonoin on se viimeinen, ainakin nykykäsityksenkin mukaan.
      Vain uusi testi, jossain muussa lehdessä voi muuttaa tilanteen, ei muuten.
      Odotellaan sitä ja tyydytään nykytilanteeseen, vaikka se harmittaakin meitä.

      • Miettikääs_tätä

        Volkswagenin GTE

        Mitä tapahtuu kun samaan voimalinjaan laitetaan epäluotettavuudestaan ja heikosta kestävyydestään kuulut komponentit peräkkäin.
        Vw 1.4 Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma = Varma tekninen ja taloudellinen katastrofi.
        Kuinka tuollainen paketti voisi hätäisesti kokoonkyhättynä kestää kun palaset eivät kestä yksittäisinäkään komponentteina. Volkswagen-konsernipaniikki näkyy erinomaisesti tästäkin yrityksestä ja sama juttu Vw-sähköautojen kohdalla. Jos akut kestävät ajaa talvella 70 km ja kesällä optimiolosuhteissa 150 km niin se on monelle autonkäyttäjälle aivan liian vähän. Ja mitä tapahtuu kun kalliit Li-Ion-akut väsyvät muutamassa vuodessa? Seuraa saksalaisten ilmiöstä käyttämä hauska ilmaisu ”Wirtschaftliche Totalschade”eli taloudellinen täystuho jossa korjauksen arvo ylittää auton arvon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe